Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Onnea, onnea, onnea Viola!!!!!!! :)

Minä ja mies ollaan kumpikin synnytty 40+3 ja huomasin eilen että olin laittanut kalenteriin joskus ennen ensimmäistä neuvolaa että la tällä olis 5.3 mikä tarkoittaa nyky tilanteella sitä että se olis 40+3. Mä pelaan siis tolle päivälle :)

Nyt loppu sit meikäläiseltäkin tää seesteinen raskaus. Kävely on sellasta lyllerrystä nyt että oikein v*tuttaa, pystyn nukkuun vaan vasemmalla kyljellä joka sekin puutuu parissa tunnissa. Sit en tiiä mistä johtuu, mutta sellanen kärttynen olo tosi usein. Ei mitään varsinaista syytä, mutta yhtäkkiä alkaa vaan harmittaa joku ihan mitätön juttu. Kasasin hoitopöytää yks päivä ja siitä katkes yks jalka, mies sano että sen saa vielä korjattua että hän hoitaa. Sit se loju viikon tuolla takkahuoneen lattialla kunnes mulla meni hermo, katkoin loputkin jalat ja tuikkasin takkaan. Erittäin kypsän ja tasapainoisen aikuisen käytöstä.. (!!!) Neuvolassa sanovat että turhautuminen kuuluu asiaan, kuulemma tarkotuskin että tulee sellanen olo että haluaa vauvan ulos NYT. Minkähänlainen hirviö musta tulee tässä parin viikon aikana :(

Nyt katkes ajatus kun seinään joten jatketaan tästä taas :)
Viikonloppuja kaikille ja onnea vielä jakautuneet!

T:Mems ja Pikkis 38+1
 
Violalle hurjasti onnea! :flower:

Memssi Mä niin tiedän ton turhautumisen tunteen, mutta en voinut mitään sille, että hymy nousi huulille ton hoitopöytäepisodin johdosta ;) Miehelle luin varoittavana esimerkkinä ton osion, jossa tuikkasit osat takkaan, meillä meinaan vähän samaa meininkiä, ei ehkä noin radikaalia vielä, mutta miehen saamattomuus ja hitaus pistää niin vi***maan, että kohta täälläkin ollaan tossa pisteessä! Ehkäpä hän nyt vihdoin laittaisi vauvan lipastoon ovet paikoilleen esimerkiksi.
(lipasto tuli meille alkusyksystä, mä hioin sen heti ja sit tuli niin kosteet ilmat, että piti kantaa se yläkertaan maalattavaksi. Se kannettiin tossa tammikuun alussa sit ylös, maalasin sen sit melkein heti ja nyt se on siitä asti seisonut ilman ovia! ARGH!)

Mariaja & Tyllerö 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
Onnittelut violalle!!

Myös meille syntyi eileb klo 10.08 pieni prinssi! Mitoin 47 cm ja 2510g. Synnytys oli upea ja kätilöt aivan loistavia!! Tikkejä tuli reilusti ja imukuppia käytettiin, mutta silti koettelemus oli upea.. Ja synnytys alkoi ilman ennakkovarotuksia joten ei luovuta toivosta! Tarinaa lisää jahka kotijdutaan..
:heart:
Tea ja J- plika 38+5 eiku 1vrk!! :heart:
 
violalle paljon onnea pienestä tytöstä ja tealle paljon onnea pienestä pojasta:heart:

ihanaa kun niitä alkaa näin poksahtelemaan!:)

sais jo oman nyytin kainaloon, oon alkanut nähdä paljon unia synnytyksistä ja jotenkin kummasti olen aina sellaisessa paikassa et joudun ite pärjäämään yksin synnytyksen kanssa, otan itse sen vastaan, mut synnytykset eivät ikinä satu... varmaan on suurin jännitys siinä etten ehtiskään sairaalaan ajoissa nii kummittelevat mun unissa...

ihana memssi sun purkautuminen, oli pakko kyl nauraa!:) ite oon ollut rauhallisempi kuin edellisis raskauksissa vaikka äksyilyy ja pientä kiukkumista on alkanut tulla mut se kuuluu tähän loppuun kun voimavarat alkaa olla vähissä ja kaikenmaailman kipuja pitää jaksaa kestää nii ei ihme et hermot rupee olee kireellä... luonto on ajatellut tän raskausajan turhan pitkäks...

jaa-a mitä kivaa sitä keksis tälle viikonlopulle, pitääs alkaa rupee miettii

pepper& mussukka 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi
Oi, täällähän olikin ihania uutisia! Onnea sylin täydeltä Viola ja Tea :flower::heart:

Voi kun sitä alkaa itsekin käydä kärsimättömäksi. Toisaalta muhun iski eilen ekan keran kamala ahdistus kun aloin miettimään, että mitenän sitä selviää kahden lapsen kanssa kun esikoinenkin koettelee välillä hermoja tuolla omalla koko ajan kasvavalla tahdollaan. Miehellä on vielä tulossa heti huhtikuulle pari työreissuakin. Onneksi asioilla on tapana järjestyä ja meillä on suhteellisen lähellä aktiiviset ja auttavaiset isovanhemmatkin. Aamuyöstä valvoin ja vaivasin päätäni ihan turhilla asioilla, joista sain tehtyä stressin itselleni. Nyt päivänvalossa ne ovat ihan ratkaistavissa olevia juttuja. Ehkä tämä viimehetken paniikki ja ahdistus suuren elämänmuutoksen edessä on ihan normaalia... :)

Sipsunen & pikkusisko 36+1
 
Oih, ihania uutisia!! Hurjan paljon onnea Viola ja Tea!! :heart:

Ja tosiaan, kun näitä uutisia lukee niin malttamattomaksi muuttuu oma mieli.. Vaikka juuri tänään "lupasin" itselleni olla miettimättä asiaa (=tulevaa synnytystä) joka hetki ja kovasti koetan nauttia tästä loppuraskaudesta, kun mitään mainittavia vaivojakaan ei ole. Mutta silti, jotenkin sitä vaan kokoajan odottaa jotain " enteileviä merkkejä"... Huokaus.

Kaunis KEVÄINEN ilma sentään piristää. Kävin reippaalla kävelylenkillä ja tunsin oloni onnelliseksi. Vauvan pää puski kipeästi alakertaa, mutta sekin piristi, oikeaan suuntaan puskee! Vaikka elämä tuntuukin välillä pelkältä odottamiselta ja ajan tappamiselta, niin onneksi mukaan mahtuu runsaasti näitä hyväkin hetkiä. :)

Makeanhimo ja jano vaivaavat täälläkin. Oma paino pysynyt hyvin hallinnassa (+9 kg) mutta koska vaavi painoi arviolta jo rapiat 3 kg, niin kovasti koetan olla kasvattamatta häntä liikaa. Itse painoin syntyessäni 4,6 kg, vaikken "sokerivauva" ollutkaan, joten pikkaisen jo asia jänskättää.. Esikoinen painoi 3,5 kg, mutta tällä kertaa taitaa tulla isompi pieni. :heart:

Loretta ja Möllykkä 36+1
 
Oih, onnea viola ja tea <3

Itsekkin alkaa olla malttamaton ja miettimään milloin se oma h-hetki tulee. Täällä odotellaan
malttamattomana masuasukin tuloa. Kaikki on valmiina paitsi itse juhlakalu puuttuu :D

Olo on ihanan rauhallinen ja onnellinen, mutta yöt menee miten menee. Nukun sitten silloin, kun
nukuttaa.. tänäänkin heräsin 5.55 ja otin parin tunnin nokoset tuossa aamupäivällä, kun iski vässy.

Emsku ja masuasukki 35+6 :)
 
Onnittelut nyytin lunastaneille:flower:
Meillä menee kotona hyvin, saatu vauvatavaratkin laitettua ja alkaa nuo 50cm vaatteetkin olla pian sopivia rullaamatta hihoja ja lahkeita kymmeneen rullaan :) Eilen pojan 2vko mitat neuvolassa 2950g/48cm eli huimaa kasvua!!! Imetykseen saatu erityisneuvontaa kun näyttää siltä ettei poju osaa ottaa otetta nännistä, mutta oon pumpannut maitoa pakkaseenkin asti joten ei tuo nälkään kuole, siitä huolimatta että joudutaan pullosta minun maito antamaan että saa sen imettyä vatsaansa. Silti yritän max.tunnin paussien jälkeen ottaa rinnalle. Onnellinen olo, sterilisaatioaikakin tupsahti postiluukusta, on huntikuun alussa, laitoin paperit vetämään jo toisessa ä-neuvolalääkärissä kun kuulin jonojen pituuden. Eli tämä onnenpoika jääpi viimeiseksi pikku-ihmeeksemme neljän pikku-ihmesiskon lisäksi :)

Babis+poju 15vrk
 
Ihanaa onnea pienistä nyyteistä :hug::flower:

Itellä muutamat pv menneet supistellen, välillä kipeitä välillä ei, nytkin näemmä heti aamutuimaan jatkuu, nytkin jo toinen suppari tätä kirjoittaessa.....
Itellä kaikki synnytykset lähteneet käyntiin vedenmenolla, joten ei ees tietoo sellasesta että lähtis pelkillä supistuksilla käyntiin ja en usko siihen nytkään...

PITÄKÄÄ PEUKKUJA olen menossa ylihuomenna ultraan, jossa katsotaan tuo mitenpäin tuo pikkunen tuolla majailee, ja jos on pt niin seuraavana aamuna kääntöön... jännittää ihan julmetusti, ihan kamalasti, mutta nyt en voi toivoa muuta kuin parasta... nlassa :heart: äänet kuului ihan ylhäältä ja oli sitä mieltä että sen verran kova kapistus tuolla ylhäällä että olis pää....

Kävelyt on nykyään ihan toivottomia, hyvä jos jaksaa muutaman talon kävellä ympäri, lylleröinen olo... huohhhh

36+1
 
Onnea Viola ja Tea!! :heart: Ihanaa, kun alkaa vauvoja syntymään! Se enteilee vaan sitä, että kyllä se oma vuorokin sieltä tulee. =)

Kolme työpäivää olis vielä jäljellä, sitten alkaa äippäloma! Vihdoinkin!! =) Hieman haikealta kuitenkin tuntuu. Ikävähän niitä pieniä mussukoita tulee..Pitää käydä vaan välillä moikkailemassa. =)

Muuten vointi hyvä (tai ei tämäkään vaikuta, muuten kuin henkisesti), mutta kun nuo sokerit temppuilee.. :mad: Nyt on neljä vai jo viisikin aamupaastoa ollut koholla peränjälkeen.. =/ Luulin jo eilen illalla nostaneeni insuliiniannosta, mutta enpäs sitten nostanutkaan, muistin väärin sen annoksen. Tänään tarvii nostella. Tulisipa nopeasti maaliskuun eka, niin pääsisi taas lääkäriin. Haluan nähdä, onko nyt vaikuttanut sokerit vauvaan, viimeksi ei ollut. Plääh, kaikki sokerit ja raskauskin sen myötä..Harmittaa kun ei tästä vikasta masusta pysty kunnolla nautimaan sokeristressin takia.. =(

moomin 34+3
 
Meille syntyi pieni tyttö ystävänpäivän aattona rv 37+0!!
Ja meille taas syntyi poika ystävänpäivän aattona rv 36+6 :D

Painoa pikkumiehellä oli 2970g ja pituutta 49cm. Hienosti on kaikki lähteny käyntiin mitä nyt toinen tykkää yöllä itkeä ja päivällä nukkua :whistle:

Synnytys oli todella nopea ja järjettömän kivulias. Spinaalipuudutus laitettiin kun olin 6cm auki mutta siitä meni vaan 20min ennenku vauva oli maailmassa joten tuo puudutus ehti auttaa vain ponnistusvaiheessa. Mutta kaikki hyvin ja poika on ihana :heart:
 
Plääh.. aamusta heti verikokeisiin. Otetaan paastoverikoe ja olo on tosi väsynyt. Itseppä valitsin ajan 7.20 ja nyt saan kärsiä siitä :( Koko yö tuli oltua melkein valveilla, kun mietin, et pitääkö jo herätä.
Onneksi saan sit myöhemmin otettua päiväunet..

Emsku ja masuasukki 36+1
 
Jep, jos siitä vaan on mitään apua niin mä toimin mielelläni varottavana esimerkkinä kaikille miehille :D

Onnea vielä kaikille jakautuneille! :heart:

Ens viikolla olis laskettu-aika! Mutta jos tää nyt ylipäänsä maaliskuun aikana syntyy niin saan olla ihan tyyyväinen :) Mutta toisaalta..vaikka välillä on sellainen tosi epätodellinen olo, että ei tää oo syntymässä niin loppujen lopuks kun miettii niin jäljellä on tosiaan maks 4 viikkoa, mikä on oikeesti TODELLA lyhyt aika. Siis 4 viikkoa, eihän se ole mitään!

Lunta tullut niin pirusti taas ja koko ajan tulee lisää. Kävin aamulla lykkimässä sitä tunnin ja tuli niin paha olo että jäi hommat kesken. Haluisin kuitenkin saada sen tänään valmiiks joten jos hetken huilais ja ottais sit uuden yrityksen.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

T:Mems ja pikkunen 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83

Yhteistyössä