Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Heips! menikin viikonloppu kivasti töissä niin en oo ehtiny lueskelemaan hirveesti.. tänään kävin verikokeissa ja antamassa pissanäytteen. pissinäytteeseen piti olla 4h pissaamatta(voi kauhistus miten vaikeeta kun muutenkin saa koko ajan ravata vessassa) labratäti sitten kysy ekana että ootko ollu 4h pissimättä, ja minä siihen että juuu, et voisinko ekana antaa sen pissanäytteen kun alkaa olla aika tukala olo:LOL: olinkin jo ennen seittämää oven takana jonottamassa et labra aukee kun oli niin järkky pissahätä..
Ja huomenna olis sitten neuvolakäynti kun täti halusi että kuunnellaan sydänäänet kun ei viimeks kuulunu.. jänskättää.. mut jospa ne huomenna jo kuuluis..

maruli 10+6
 
Hei,

onkohan lääkejuttuja miettiville Teratologinen tietopalvelu tuttu? Teratologinen tietopalvelu Sieltä saa neuvoja, ovat tosi asiantuntevia, kun siis myös lääkärit ottavat sinne yhteyttä. Käsittääkseni eivät neuvo niin päin, että "päätä särkee, mitä voin ottaa." Mutta jos kysyy, että "saanko syödä panadolia päänsärkyyn", niin he tarkistavat. Eli eivät määrää lääkkeitä tai neuvo sillä tavalla hoidossa. Itsellä oli ensimmäisessä raskaudessa hankala silmätulehdus, jota varten myös lääkäri soitteli tuonne ja itsekin olen sieltä tarvittaessa kysynyt ja apua saanut.
 
Moikkelis!

Jos tässä joutais vähän ottaa osaa ketjun puheisiin :)

Tervetuloa uudet maalismasut!! Ja onnea matkaan :flower:

Jendde ja Nelly2: Wau! Kaksoset :D ite olisin toivonu esikoista oottaessa kaksosia, kun kaikki edellytykset siihen olis, mutta toiveeseeni ei vastattu ;D

Onnea ihanista ultrakuulumisista ja ihanista kuvista joilla on ollut! Itsellänikin oli viime maanantaina np-ultra, kaikki oli ok, öttiäinen siellä hyppeli ja venytteli, kätilön mukaan tosi hyvin käytti käsiään ja jalkojaan. Koko vastaa sitä mikä viikko on menossa.

Lääkkeet: Lääkitystä ei ole päällä ja olen mielestäni korkean kipukynnyksen omaava ( joo, tuli todistetuksi viime synnytyksessä, että se oli semmonen kipu, johon tahtoin helpotusta :D ) tosi harvoin otan etes päänsärkyyn panadolia, jos ei ole migreeni pohjainen särky.

FB: En aikonu FB:ssä ilmoittaa raskaudesta, ja jos heikko hetki tulee ja tahtoo siellä kuuluttaa, niin laitan vaan pienelle osalle "kavereita" sen näkyviin...
Muuten tästä raskaudesta ei tiiä vielä kuin äitini, miehen vanhemmat + sisko ja sitten se tuttavapariskunta, joiden kanssa oltiin +testin aikaan mökkeilemässä Utsjoella...
Sisaruksilleni (5kpl) aion laittaa viestiä kun rv 12 tulee täyteen..
Tuli tuossa sattumoisin ilmi, että meiän hyvät ystävät oottaa kans ja maaliskuussa on heilläki la... :) aika hyvin :) aikeistamme tietämättä, molemmilla samaan aikaan tapahtuu :)

Palataan taas tässä asialle..
hille+öttiäinen rv 11+5 (en oikein oo perillä onko oikein)
 
tuosta kertomisesta muuten.. kahdessa aikaisemmassa ovat kaikki tienneet heti alusta asti, mutta nyt jotenkin en oo saanu kerrottua vielä kenellekään. ajateltiin et sit nt-ultran jälkeen kertois, tai sit vaan odotetaan et kuinka pitkään menee että molempien perheet huomaa:) töissäkään en ole kertonut, teen siis keikkahommaa yhdessä paikassa, ja työvuoroja on noin neljä per viikko. nyt vaan vähän mietityttää kun tuossa paikassa on potilas jolla mrsa (hoitoalalla siis olen). kun en ole mistään selkeää tietoa löytänyt että onko turvallista hoitaa raskauden aikana. että jos jollain tietoa niin mielelläni kuulisin.
Vaunuista sen verran et en oo kertaakaan uusia ostanu, vaan serkulta saaduilla ikivanhoilla ollaan menty, mutta nyt ajattelin että voisi jo ostaa ihan uudet:)
 
nallepuku: meillä on se kaapissa tuon esikoisen vauva-ajalta. ihana on kyllä !! =)

vaunut: eilen ostettiin tuplat ! nyt ne on varastossa säilössä :)

Lääkkeistä: mulla kans korkea kipukynnys ja todella harvoin otan mitään lääkettä mihinkään vaivaan..

ruoka asiaan sen verran että mä syön kyllä melkeen mitä vaan,oon jättäny vaan vähemmälle kaikki "kielletyt". en esikoisenkaan aikaan panikoinut liikaa niistä :) toki listeriariskin otan tosissaan,.

höh,yritin masukuvaa minäkin lisätä,mut aijaa ei toimi :( PHUUH !!!

facebookissa en tiedä julkastaanko mitenkään ihmeellisesti,jos nyt tulee puheeksi jonkun kans niin en ala salaamaankaan :)

sunniee ja vilperi 12+6,huomenna poksuu :heart:
 
Heipähei:wave:

Sipsunen onnea ultraan=)

Bambi onnea sydänäänistä:heart:

Onnea myös kaikille jotka ovat tunteneet jo liikkeitä, niin ne vaan meän vaavit siellä antavat elonmerkkejä itsestään:heart:

Face laitettiin sinne ultrakuva ja onnitteluja tuli ihan kivasti, mutta jotkut tutut joita näkee harvemmin kattoo vaan oudosti tai kommentti on tyyliin: siis vieläkö sie meinaat lisää tehä :O
Ollaan kerrottu kaikille läheisille ja muut näkee varmaan jo mahasta ;)

Anoppi juu onhan se, eli ei olla oikein väleissä:stick:

Syömiset, maalaisjärjellä mennään täälläki eli en syö graavia enkä kylmäsavulohta ( Vaikkaki ne on mun suurinta herkkua :p ) ja kahvi, cola, suola yms. minimissä

( . ) Ostettiin v.loppuna pinnis, käytettynä sain just semmosen kun halusinkin =) Kaksostenrattaat saadaan kohta ja kaukaloki saadaan vissiin yheltä tutulta joten meillä ei tarvi mitään oikeastaan enää hankkia.
Laitampa minäki sitte kuvaa tästä mun masusta, tänä aamuna otettu



Katjuska ja lilli 13+0 :heart:
 
<script src='http://img824.imageshack.us/shareable/?i=014ty.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>

Siinä kuvaa meijen pienestä :heart: Eli ultrassa käyty,
kaikki vaikutti olevan oikein hyvin :) Pieni nukkui miltei koko ajan, saatii kunnolla tuuppia massun päältä, että saatiin
piskuinen hereille :D Loppuvaiheessa hää sit rupeskin venyttelemään ja oikoo itteää :) Voi vitsit tätä onnellisuuden
tunnetta ! Np-mittoja en tiedä, en halunnut tietää.
Koko vastasi 2-3 päivää suurempaa, oltas kuulemma viikolla 12+4 taikka 12+5, mutta ei ruvettu vaihtelee mittää, kun neukkulassa laskettuu muutettii jo 1 päivällä :)
Istukka on tällä kertaa takana, rakenneultras näkee ett onks se riittävän ylhäällä-varmaankin. Eipä miulla muuta, piti
vaan tulla hehkuttaan ! :)

cherrrye ja muwu 12+2

lasketuks vois päivittää tuon 10.3 :)
 
Tervetuloa uusille odottajajille:)

-Bambi- ihana onnellinen olo tuli puolestasi, onneksi kaikki on hyvin! :flower:

Hiuksia värjäilen raskausaikana ihan normaalisti n. 2-3 kuukauden välein.

Olen alkanut kokoamaan miehelle isyyspakkausta. Esikoisen aikana en sellaista tehnyt. Koska nämä tulevat lapset ovat miehelle ensimmäiset, niin tuntuu kivalta ajatus isyyspakkauksesta. Ajattelin antaa sen isänpäivänä, jos vain maltan odottaa sinne asti :) Olen ajatellut, että tällä kertaa en ehkä ota ollenkaan äitiyspakkausta, vaikka niitä kolme saisi. Vaatteita meillä on valmiiksi jo melkoisen paljon, varsinkin sen kokoisia mitä äitiyspakkauksessa on. Huutonetistä huusin äitiuspakkauksen makuupussin ja punaisen hymynaama helistimen mitä ei ilmeisesti enää valmisteta. Yksi mulla on esikoisen vauva-ajalta säästössä, mutta halusin toisenkin. :)

Tämänpäiväiset äitipoli kuulumiset: molemmat sikiöt liikkui paljon ultrassa, kasvaa tasaisesti. Toinen vastaa viikkoja 14+1 ja toinen 14+2. Kohtu normaalin kokoinen näihin viikkoihin nähden ja kohdunsuun tilanteenkin tarkisti, vaikka se tarkistettaisiin kyllä keskiviikkonakin lääkärineuvolassa. Verenpaine ei ollut onneksi niin korkea mitä yleensä. Sain myös tietää et rv:lla 36 käynnistellään synnytystä. Mikä oli siis huojentava tieto kun oli vähän epäselvää onnistuuko tässä tilanteessani alatiesynnytys :)

Tuntuu, että olisin tulossa kipeäksi.. kamalan nuhainen olo. Toivottavasti poika pysyy terveenä. Eilen sai taas pitkästä aikaa oksentaa :x

Ihania ultra- ja masukuvia muilla!

Eilen otin ensimmäisen masukuvan, tuntuu kyllä melko pikkuiselta kaksosmasulta :D (rv 13+0)




Nelly ja kultahiput 13+1 :heart:
 
Nelly2 Kauheen pieni massu! :) Omaani en tuon jälkeen viitsi edes laittaa :D

Omistaako kukaan Britaxin römer baby-safe plus SHR telakalla? Minkä hintainen, onko ollut hyvä? Mulla olis tuo mietinnässä turvakaukaloksi..

kn&muru 13+3 ehkä :)
 
Ihania masu- ja ultrakuvia täällä! =)

Itsellä tosi epätoivoinen olo..Mitään oireita ei ole (paitsi menkat puuttuu..), ihan kuin ei raskaana olisikaan..plääh..NP-ultraan vielä kaksi pitkää piinaviikkoa edessä. Pelottaa, että kaikki ei ole hyvin.. =(
Eka neuvola oli viikko sitten ja jotenkin jäi ahdistava olo siitäkin, täytellä nyt lappuja turhan päiten, kun ei edes tiedä onko vauvalla kaikki ok..Ja kaiken lisäksi se täti sanoi, että kahden sektion jälkeen saattaa olla mahdollista synnyttää alateitse, nyt stressaan siitäkin..Haluan sektion, kun ne aiemminkin sujuneet hyvin ja kolmas raskaus kun on, niin kohdunrepeämän vaara on suuri alatiesynnytyksessä noiden sektioiden jälkeen..Voi apua..
Mietin, että ottaisiko ne neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä?! Vaikka ei ne välttämättä vielä kuulu edes..huoh..

Toivottavasti teillä muilla parempi päivä! =)

moomin 9+5 =/
 
Mitäs mitäs täällä onkaan höpötelty :)

Ainakin anoppiväestä on ollut puhetta. Hyvin tullaa juttuun, käydään ahkerasti puolin ja tosin kylässä, melkein joka viikko nähdään. Miehen äiti tosin kuoli kuukausi takaperin :heart: ,mutta appiukon kanssa välit yhtä läheiset ja luonnollisesti nyt ollaan vaan pidetty enemmän yhtä. TOSIN appiukko ei vielä tiedä raskaudesta, josta vähän murisen miehelle. Voisin siis kertoa itsekkin, mutta oon vähän sitä mieltä että mies kertoo omalle väelleen ja minä omalleni. Miehen siskollekuitenkin kerroin ite koska me ollaan niin läheisiä ja päivittäin tekemisissä. Harmittaa kyllä vähän se, etten ehtinyt miehen äidille kertoa, se olisi ollut uutisesta niin onnellinen, mutta näin se nyt sitten meni :(

Myös feissarista oli juttua, itse en aio sinne laittaa mitään, mutta niinkuin jo joku muukin sanoi; en ala salailla jos joku päättää asiaan liittyen jotain udella. Äidillekkin sanoin, että ei vielä ainakaan kommentoisi sitä kautta mitenkään ja koska se kuitenkin kertoo kaikille livenä näkemilleen ihmisille niin muistuttais niillekkin ettei vielä facebookissa laittais mitään, koska pomo on siellä mun kaveri ja se ei vielä tiedä. Olis kiva kertoa itse ensin. Josta puheenollen tänään jo kirjotin sähköpostin valmiiksi, mutta sitten jänistin! Mikähän siinäkin on niin kamalaa. Varmaan jännitän sitä, että vaikka kukaan ei ole korvaamaton, mutta koska mä olen just saanut paremman työtehtävän hakijoiden joukosta, oma perehtyminenkin vielä kesken niin sitten pahastuvat kun heti saavatkin alkaa ettimään sijaista. Kyllä se sähköpostiluonnos olikin just sellasta pahoittelua ja vannottelua että "tuli yllärinä meillekkin" jne, vaikka tuskin pomo pistää pahakseen, iso firmahan se on.

Mitäs muuta sitten, syömisien suhteen tapahtuu kyllä ihan puhtaita vahinkoja kun raskaus ei vielä tunnu niin konkreettiselta niin aina välillä löydän itseni esim. syömästä lakua tai muuta vältettävää. Mutta pyrin esim. kaupassa vähän katsomaan mitä kotiin ostan.

Mitään vauvan tarvikkeita en ole vielä hankkinut, mutta tänään kun tulin kotiin, oli äitiltä tullut paketti jossa oli vauvan ihka ensimmäinen body ja myssy. Voi jestas se oli pieni, menin samantein ja vetäsin yhden vaatekaapin tyhjäksi tavaroista (lattialle tyylikkästi, niillä ei ollu siinä tilanteessa väliä) ja tein siitä vauvan kaapin ja tämä setti pääsi sinne ensimmäiseksi vaatteeksi. Mulla oli jopa vaikeuksia viikata se kun se oli niin pieni!

Mahan kasvua ei vielä ole havaittavissa edes omaan silmään, sellasta turvotusta on enemmän tai vähemmän iltasella, mutta se ei kyllä näytä yhtään vauvamahalta vaan on ennemminkin sellanen röllykkä tossa housun päällä :D

( . ) Samat sävelet kun viime viikollakin, eli ei oireita muutakun päänsärkyä sillon tällön. Voi kyllä olla ihan vaan painostavasta ilmastakin, ei ole mitenkään säännöllistä, enkä ole tarvinnut apuun lääkettä. Pitäisi olla onnellinen tästä oireettomuudesta, mutta onnellisempi olisin jos tietäisin koko ajan ihan varmaksi että pienokainen on vielä vauhdissa mukana :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikki ihanaiset äippäliinit! :)

T: Memssi ja Nöppönen 13+3

Ollaankos me muuten jo neljälle kuulla vai miten ne kuukaudet menee?!
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista Cherrrye ja Tunturihilla:flower:

moomin: Eiköhän kaikki ole pienellä hyvin. Koita vaan nauttia oireettomasta olosta, vaikka tiedän sen olevan helpommin sanottu kuin tehty. Mulla suostuivat avoneuvolassa kuuntelemaan sydänääniä rv10+6 kun ensin lupasin ja vannoin olla hätääntymättä jos ei kuulukaan.
(silloin oli varhaisultran mukaan vasta rv10+0, jonka mukaan olen itse laskenut, mutta onneksi ne neuvolassa laskee menkkojen mukaan ;))

Huomenna sitten selviää vihdoin mun LA, kun nähdään meneekö pieni edelleen varhaisultran viikkojen mukaan vai onko kirinyt lähemmäs menkoista laskettuja viikkoja. Nythän se on arviolta jotain 16-22.3. Jännittäää!

Sipsunen & SV 10+4:heart:
 
Laretzki
Nyt voi sitten sanoa, että kämppä on meidän :). Kylppäri täytyy rempata kokonaan, joten saa nähdä koska päästään muutorumba tekemään. Lisäksi siellä on vielä edellisen asukkaan tavaroita joka nukkui pois ja ilmeisesti selvittely hieman kesken, koska kysyivät että haittaako jos tavarat on siellä vielä jonkin aikaa. Noh, alotetaan siitä kylppäristä ja keittön ja eteisen seinien maalauksella kattellaan sitten :) Jee!

Päätä särkee jälleen ja mä en keksi enää millään mikä sitä helpottaisi :/. Mutta joo, eipä vissiin tarvi miehen pelätä mun kuihtumista (vaikka taktiikka onkin hieman kyseenalainen), tänään tuli vedettyä pitsa naamaan kun mies olikin päättänyt syödä töissä käydessään (on lomalla, niin ei ollut koko päivää) ja minä kärvistelen syömättä sen suurempaa kotona kun luulen että meidän oli tarkotus syödä yhdessä...Että sellasta miesten logiikkaa.

Lare ja Spyro 14+2
 
sunni
Hmm.. Voinkohn muuten jo sanoa 13+0 tänään? kun se kätilö merkkasi neuvolakorttiin päivän lisää päiviä, ja sanoikin että vastaa viikkoja 12+4, muttei muuttanut la, vaan sanoi että katsotaan sitten myöhemmin muutetaanko sitä.


Nallepuvusta: tilasin henkalta nettishopista niitä kaks kpl, eri kokoja kun ei tuol meijän h&m:llä ollukaan enää yhtään.

Ja ihka ekat podyn, lyhyt lahkeisen puvun ja myssyn ostin tänään, toivottavasti ei tuo pahaa onnea tämä etukäteen ostelu. Mutta tulipas hyvä mieli <3
 
Hienoa, että tullut hyviä uutisia ultrista! :heart:

Kiva, että saitte sen kämpän Laretzki!

Facebook Itsellä ei ole tarkoitus raskautumista kertoa siellä. Ehkä loppuajasta saatan kuvaa vaihtaa, mutta saas nähdä. Listalla on pari kaveria, jotka valitettavasti kärsivät lapsettomuudesta, joten heidänkään vuoksi en halua asiaa kuuluttaa, varsinkaan, kun eivät vielä tiedä.

Päänsärky on täälläkin kovaa ja päivittäistä. Välillä on mennyt migreeniin asti. Tämä on vähän ikävä vaiva, kun "kunnon" lääkkeitä en voi ja halua syödä.

Vauvan tarvikkeita ei olla mitään hankittu. Oli tarkotus käydä ostamassa ensimmäinen oma body ekan ultran jälkeen, mutta se sitten jäi. Vaunut, pinnasänky, vaatteita ja muuta tavaraa tullaan saamaan lähipiiristä.

Kirskis ja Kaiku 11+6
 
Huh ku olitte taas paljo kirjotellu! Saas nähdä muistanko kaikkea kommentoida :)

Eli, eli aurajuustosta.. Se on täysin turvallista raskauden aikana :) nii neuvolastaki sanottiin, kunha se on Valion. Jos juusto on ison suomalaisen valmistajan se on turvallinen :) Joten mä oon syönyt isojen suomalaisten valmistajien juustoja :) Ne on niin tarkkaan listeria testattuja, että niistä ei oo enää ilmenny listeriaa :)
Sitten kommentoin kaksosmasua, onpa pieni!! :D Mullakin on isompi ku on nii kova turvotus päällä, vaikka normaalisti ooonki aika laiha. Mut kyl ne sieltä vielä kasvaa ja kohta sul on koko joukon suurin masu :D

Facebookista mulla on siellä erikseen tehtynä semmonen kaverilista jonka nimi on "Vauva", sillo ku päivitän tietoja tai kuvia vauvasta valitsen siitä tilaviestin asetuksesta "vain tietyt henkilöt" ja kirjoitan siihen ruutun vauva, nii sit menee vaa niille jotka tietää tästä :) muille kerron sitte ku oon kertonu töissä.

Sukulaisista ym. Mulla/meillä on niin onnellinen tilanne et kaikki on ihan innoissaan vauvasta. Kaikki ruinaa kummiksi ja kaikki on vaa iha sekasin :D Jo pelkästää se ku kerroin/kerrottiin raskaudesta sai monet kyynelehtii ja sit se ku eilen lähetin sydänäänet sähköpostilla sai toisen herkistely kierroksen aikaan <3 Tää lapsi on niiiiiin rakastettu ja odotettu. Kaikille isovanhemmille ensimmäinen :)

Oma napa.
Siis hitto mitkä "kasvukivut" on ollu tänään! Seisoin töissä sen 6 tuntia ja huh huh ku jomotti! On jumissa koko keskivartalo, selkä, nivuset, luut, kyljet kaikki. Nyt on helpottanu ku oon viimein päässy sohvalle löhööö :D

Apua, nyt lähtee napakoru :( Hyvästi napakoruseni, toivottavasti tapaamme vielä :(

-Bambi- ja pieni kilppari <3 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Saana72
Nallepuvusta!
Mä löysin tänään tarjoustalosta sellasen ruskean nallepuvun, mistä olin unelmoinu. Kirpparilla kaverille sanoin monta kertaa et mä oon niin varma et mä sen nallepuvun saan, jossain se kävelee vastaan, mut en kyllä uskonu et se näin nopeesti löyty. En osannu päättää mitä kokoa otan ku kevät on kuitenkin niin lyhyt ja haluan sopivan synnäriltä kotiinpaluuta varten ja sehän ei sit sovi enää seuraavana talvena :( Joten mikä on ratkasu? Otan siis kaks koossa 56cm ja 68cm :LOL: eipähän ainakaan jää harmittamaan :heart:

kn071 ja Lilli88, toi intoleranssi on kyllä inhottava tapaus. Mä kärsin kans samasta ja tuntuu et nyt raskauden myötä oon vissiin herkistyny vielä lisää... ei yhtään kivaa ku just löysin uuden herkun, piimän :heart:

Cherrylle ja Tunturihillalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :)

Ja Katjuskalla on aivan selkeä vauvamasu jo :heart: Nelly2 sulla on kyllä tosi pieni masu kaksosia varte, mut kerkeehän se vielä kasvaa monet ajat :)

Moomin elä huolehi oireettomuudesta, täällä kärsitään ihan samasta ongelmasta :/ Ikäväähän se sinäänsä on, mutta toisaalta pitää muistaa olla onnellinen olotilat vois olla huonommat :/ Mulla molemmat raskaudet ollu oireettomia ja kaikki menny hyvin :) Mä ainakin uskon et siellä joku pieni kovasti kasvaa kasvamistaan :)

Larelle suuren suuret onnittelut uudesta asunnosta :heart: Musta on ainakin kiva muuttaa kun pääsee suunnittelemaan ihan uudelta pohjalta koko asuntoa :)


Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Heippa kaikille!
En ole piiiitkään aikaan päässyt lukemaan näitä päivityksiä, mutta täällä kaikki ihan kunnossa 14plus3 vk ollaan ja maha senkun kasvaa :D näytän kylläkin lihavalta vaan :/ mutta muutetaan päivitystä eli LA onkin 1.3.2012 pahoinvoinnit on taas palannut, eivoi olla syömättä koko ajan, kun tulee oksennus olo :'(
 
Vauvantarvikkeista: Hoitopöytä, rattaat on, ja kaukalo laitettu tänään tilaukseen! Halusin odottaa ton ns. pahimman riskivaiheen ohi, ja oli siinä malttamista pitää ittensä kurissa vauvatarvikkeista. Vaatteita myös löytyy jo joitakin.

Päänsärky: Ihan tajutonta pääkipua täällä! Mulla tosin noi niskat ollu aina suht helposti jumiutuvat, ja työni kuitenkin fyysisesti myös suht raskasta, joten pahentaa vielä asiaa. Esim viime viikolla taisi neljänä päivänä koskea päätä, ei kuitenkaan ole mennyt monesti liian liiallisuuksiin, aina saanut nukuttua kivun pois!

Niin ja itse oon tuntenut jo hirmu selvästi pienokaisen liikkeitä ja potkuja ! Tosin ultrassahan niistä jo varoittelivat kovan liikkuvuuden vuoksi! :)
 
nelly Pikkunen masu, mutta tuskin enää parin kuukauden päästä on :D kerkee tulla vielä loppuvaiheessa niin isoks, että ihan hyvä jos vielä saa nauttia "mahattomuudesta" :)

napakorusta oli puhetta. mä otin esikoisen aikana sen pois joskus rv 15. Oli koko raskauden poissa ja sitten synnytyksen jälkeen laitoin sen takasin, meni ihan hyvin eli ei kerenny umpeutua. Koru oli ollu siinä ennen raskautta jonkun 3-4 vuotta. Nyt mulla se vielä on tossa navassa mutta meinaan ihan lähiviikkoina ottaa pois. Olin jo yhen päivän ilman sitä tossa yks kerta, mutta oli pakko laittaa takasin, koska mä en osaa olla ilman sitä! :D maha näyttää siltä että jotain puuttuu jos sitä korua ei ole... :D

ihania ultra- ja masukuvia täällä :heart:

Mulla on tänään ollu aika kovat alamaha kivut, mistä lie johtuu. Kohdunkasvusta veikkaisin. NYt sitten tuli muuten vaan maha kipeeksi taas :/ Pakko kai lähteä unille, viime yönä neiti jo valvotti niin jos vaikka tänään menis ajoissa nukkuu :)

jende&murut 12+3
 
heissan kaikille:) Oli ilmeisesti tullut ainakin joku uusi eli tervetuloa:)
Ihanaa ei kenellään huonoja uutisia vaan pelkkiä hyviä:D
Itsellä oli tänään np-ultra ja mieheni kanssa siä yhes käytiin:) niska turvotus oli 1,2mm eli tosi hyvä:) 1/30 000 oli riski saada erityislapsi eli pieni:) sielä meidän piskuinen piti mekkalaa ja huito käsillään menemään oikeen kunnolla:) oli niin ihanaa et liikutuin oikee kyyneliin siinä paikas:) ja tietenki ku sain 4kuvaa niin yhen leikkasin ja pistin mieheni huomaamatta lompakkoonsa sen ajokortti kuvan päälle:) hiihii:) ja nyt taas se lähti armeijan harmaisiin ja kattoo kuinka tää yö menee ku se ei oo voivottelees vieres:D (oli meinaan 39 asteen kuumees koko vkon lopun:/ )

nonii nyt kattoo huomiset salkkarit;D
ISYYSPAKKAUS:mitä laitatte sinne ? kyselen uteliaisuudesta jos vaikka ittekki innostuis:)

mimma & piskuinen 12+4<3
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80

Yhteistyössä