Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Pitkästä aikaa täällä! :wave:

Bambi Toivottavasti saat ultrasta hyviä uutisia. Tsempitykset!

katjuska-80 Voi äh, tosi tympee tilanne. Kyllä varmasti huolestuttaa. :hug: Onneks pääset keskiviikkona ultraan, nyt vaan ku sulla aika kuluis nopeasti sinne asti!

Täälläkin raivo kiehuu melko pienistä, huoh.. pitää yrittää hiukan hillitä välillä. Erityisesti mies ärsyttää, lapset ei niinkään. : /

Oma olo on ihan jees. Jos lukuun ei oteta pahoinvointia (sitä on vielä vähän), väsymystä ja mielialan vaihteluja. Masentaa, ahdistaa ja sit välillä on tosi hyvä "fiilis".
Huomenna ois ultra. Saas nähdä mitä näkyy. Onko pieni kasvanut viime kerrasta..?
syysmama 11+3 :heart:
 
Katjuska: Tosi kurjaa kun ääniä ei saatu kuuluviin. Voin kuvitella huolen ja pahan mielen määrän. Onneksi sait ultran noinkin pian, vaikka tiedän ettei se siltä tunnu. Kovasti jaksamista huolen keskelle :hug:, eiköhän pienellä ole kaikki hyvin.

Täällä kun tuntuu monella olevan pinna kireällä, niin onko muita joilla on niin päin ettei mikään juuri kiristä pinnaa? Mä olen aika äkkipikainen ja nyt tuntuu, että mulle on kasvanut lehmän hermot. Mikään ei tahdo saada mua suuttumaan tai edes hermostumaan. Mä olen vaan tosi tyyni :O
 
Pikanen päivitys omaa napaa.
Kävin tänään siellä neuvolalääkärillä ja mieli on vähän maassa kun ensinnäkin a, se sattu niin et vieläkin alavatsassa tuntuu epämukavalta ja b, mun 2004 sairastettu kondylooma on nyt raskauden myötä puhjennut taas. Ei kuulemma tarvi huolestua, mutta kyllä se vaan veetuttaa ja huolestuttaa. Peilailin sit kotiin tullessani varmaan puoltuntia sulojani, mutten kyllä huomannu siellä mitään outoa (vaikka nimenomaan häppärissä se muutos on).
Lohdutukseksi ostin sitten kahdet housut. Ja croissantin ja karkkipussin, onpahan sitten ens kerrallakin paha mieli kun lääkäri varottaa painosta.
Muutoin kohtu oli hyvin ja koko vastasi viikkoja (tänään 11+3). Sydänäänetkin kuului ja oli ok.
Huomenna ultra ja veriseula. Toivotaan että sieltä tulis vähän parempi mieli.

Vointeja taas kaikille!
 
Hei, siirryn tuolta helmikuun puolelta tänne kirjoitteleen, kun laskettuaika muuttui ensimmäisessä ultrassa 11 päivällä, eli siis minulla on ensimmäinen tulossa, laskettuaika on 10.3 ja synnytän Keski-Pohjanmaalla.


Onneksi ultrassa oli kaikki hyvin, np-turvotus vain 1,2 ja vauva liikkui siellä. Venytteli ihanasti yhdessä kuvassa :D

Oma olo on alkuajoista pahentunut. Nyt on pahin olo pariin päivään. ei auta vaikka syö tai juo, vaan huono oo pysyy.. Myös ruoka on alun jälkeen alkanut maistumaan ihan liikaa..

Huomenna on ensimmäinen neuvolalääkäri ja toivon, että saan siellä kuunnella sydänääniä :heart:

hepuhi+käpy 10+2
 
Viimeksi muokattu:
bambille jaksamista. kyllä tuo julkinen terveydenhuolto jaksaa ällistyttää. minulla myös raivottaren oireita ja noin nuiva suhtautuminen olisi varmaan kirvoittanut kielen kannat sellaiseen suoritukseen että neuvolaan olisi seuraavan kerran menty punastellen:ashamed:.

muiden juttuja ahkerasti luen, ja kommentoidakin välillä yritän, mutta pää täynnä purua. unohdan asiat saman tien ja muutenkin olo välillä kuin dementointuneella vanhuksella. sama homma oli tytön kanssa. sukulaiset nauroivat että lapsi vei sun aivot.taas sama juttu eli varma raskauden merkki minulla.

viola30 ja loretta minulla samanlainen työmoraali. oma pää ei anna turhaan jäädä sängyn pohjalle makoileen.

äitiysvaatteista kesän menin hameilla ja mekoilla. farkkuja en ole monesti raskautumiseni jälkeen jalkaan laittanut. maha siedä mitään kireämpää housua tai hametta. kaivoin edelliset mammahousut esiin, mutta tarkoitus lähteä loppuviikosta kauppakeskuksia pyörimään ja uusia housuja katselemaan. nyt meen paljolti verkkareissa, kun ei tarvi töihinkään laittautua (päivän näyttäytymiset: kauppa ja koiran lenkit) netistä yritin hennesin sivuilta katsella, mutta en sieltä mammavalikoimaa löytänyt :(

tänään rv10! :D
 
mesisa: Henkka maukan mammavaatteet on netissä nykyään tosi tyhmästi ujutettu niiden "päälinjojen" joukkoon, eli kun klikkaat esim. housut niin sieltä valikosta löytyy sitten myös se mama. Muutenkin ne sivut on uudistuksen jälkeen muuttuneet tosi sekaviksi mun mielestä.

Tervetuloa hepuhi :)

Asuminen: Asutaan paritalossa, suunnitelmissa omakotitaloon siirtyminen.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Ihanaa Että joku muukin pitää jo mamma housuja. Kun tuolla yhdessä kerhossa kirjottelen ja siellä oli kaikki muut asiasta mainittuani "joo, mulla meni esikosta normivaatteet reilusti ylipuoli välin, enkä lihonut kuin 5 kiloa"! Alko jotenkin taas kummasti tuntua olo jättimäiseltä kun niitä tekstejä hetken lueskeli. Tänäänkin nimittäin koko päivän koulussa mamma housut ja ihanaa oli kun mikään ei puristanut.

Hopea Meillä np tehtiin mahan päältä, mutta vissiin riippuu jossain määrin laitteistakin. Tosi hyvin näky jo nyt mahan päältä vaikka siinä omaakin rasvaa on :D

cherrye Tällä hetkellä asutaan vuokralla, ja oma ollut hakusessa huhtikuusta lähtien. Eilen käytiin joo näytössä, asunto netin perusteella sellanen että voitaisiin tehdä tarjous, niin eikö saatana tule kiinteistövälittäjä näyttöön "tää asunto on sitten kymmenen minuuttia sitten varattu, mutta tuletteko silti katsomaan". Mies nyt soittaa huomenna josko se oliskin vapaa, mä meinaa haluan tuon!

Tänään janottanut ihan hirveästi. Ja nälkäkin ollut melkein kymmenen minuutin välein, siltä ainakin tuntunut. Päiväunetkin nukuin kun väsytti niin perskeleesti, mutta tuntuu että nyt väsyttää enemmän, vaikken nukkunut kuin 25 min. Jos tossa söisi vähän suklaamuroja (joo, tosi terveellistä) ja lähtisi koululle hetkeksi aikaa pelailemaan lentopalloa, niin saisi jotain liikuntaakin :D

Lare ja Spyro 12+2
 
Iltapäivää!

Mulla oli tänään nyt sit eka neuvola ja oli kyllä kivaa.. :D Meijän neukkutäti on kyllä mukava tyyppi. Ekaa ku odotin ni ekat kerrat oli aika perseestä ku ei se oikee mitään puhunu tai kyselly, tuntu että on rutinoitunu liiaks. No sitten yks kerta mulle sattu totaali romahtaminen sielä ja sen jälkeen ollaan tultu tosi hyvin juttuun.
Huono uutinen on että voi olla että joudun alottaa verenpainelääkityksen... :/ ala paine oli 88.. Osasin kyllä odottaa tota ku nyt tän raskauden ajan musta tuntuu että mulla on hirveesti ollu painetta päässä, tuntuu ihan ku joku pumppais korvista ilmaa päähän. Ei siis satu, mutta tuntuu tosi ikävälle.
Ens viikolla on neuvolalääkäri ja sitten sielä jutellaan tosta paineesta.

Toinen kökkö juttu on että kun mun piti mennä tonne Vammalaan synnyttää ku en oikein tykkää noista isoista sairaaloista. Ni neukkutäti kerto että sitä ollaan tosiaan nyt ajamassa alas, viikonloppusin ei oteta synnyttäjiä ja perjantaina jos on synnytys kesken ni lähetetään ambulanssilla taysiin... Mietin nyt että pitäskö soittaa vielä sinne vammalaan, mun on tosi vaikee kuvitella että ne sieltä ihmistä jolla on synnytys kesken alkas ambulanssilla lähettää toiseen sairaalaan..

Mammavaatteista: Mulla on niin kovaa turvotusta että omat housut kiristää ihan liikaa.. Mamma vaatteet siis etin tänään vcarastosta. Mä en aio kituuttaa omilla vaatteilla vaan sen takia että on vähän viikkoja, on paljon mukavampi ottaa mammapökät käyttöön jo nyt ja tuntee olonsa rennoks, niin ettei purista ja ahista.

Hopea: No niimpä! Mutta on vaan niin vaikea kuvitella että ois helppo raskaus ku viimeks meni kaikki päin persettä.. Neukkutätiki sano että nauti nyt, jokainen raskaus on erilainen ja että oon ansainnu helpon raskauden tällä kertaa.
Mulla muuten kanssa bosat kasvanu.. ja ennen tosiaan oli pienet rinnat.. :D jippii!

katjuska: Kyllä kaikki varmasti on hyvin. oLLAAN kaikki vielä niin pienillä viikoilla että se sikiön asento vaikuttaa tosi paljon! :hug:

Sipsunen:Viime raskaudessa mä en hermostunu mistään, tässä raskaudessa pinna palaa helpommin. Mä oon kyl tullu siihen tulokseen että viimeks olin vaan niin huonossa kunnossa että ei ollu energiaa tuhlattavaks ja siks en räjähdelly..

Memssi:Ikävä juttu toi kondylooma. mulla epäiltiin sitä viime raskaudessa, ja olin kyllä sekasin huolesta vaikka kaikki sanoki ettei ole syytä huoleen.. :/

Hepuhi: Tervetuloa!

Asumisesta: Me asutaan pienessä omakotitalossa ja tänään saatiin just kuulla että saadaan remonttilaina ja yläkertaan makuuparvi rakennettua! JES!
Ens kesänä, tai sitäseuraavana ois tarkotus myydä ja rakentaa uusi isompi tähän samalle tontille. Siis että tästä tontista lohkotaan pala ja myydään sitten tää vanha pienemmällä tontilla.
Kaks vuotta sitten muutettiin tähän, sitä ennen asuttiin kerrostalossa ja mä vannoin etten koskaan muuta omakotitaloon.. :D

Jep.. nyt niitä mammahousuja varastosta etsiin!

susanna ja pikkunen rv 8 POKS!
 
Mammavaatteet Täällä käytetään täyttä tohinaa mammahousuja! Aivan sama minkä verran viikkoja tai onko raskaus mahaa, mutta ainakin oon niin lihonu, et omat housut puristaa tosi ikävästi! :D Onko kellään tietoa mistä saa ihanan ja kauniin äitiystoppatakin? :) Tuo asia taitaa joulun tienoilla olla meille ajankohtainen..

-Bambi- Tsemppiä vielä!

Kebab Täällä tekee edelleen hulluna mieli, mut oon niin lihavan olonen etten halua kebabbia hakea :D

Paljon ajatuksia, että onkohan se pieni vielä tuolla massussa.. Epätodelliseksi muuttunut olo.

kn&murunen 11+3
 
nopsaa tohon asumiseen vastaan: tällä hetkellä kerrostalossa,mut viikon päästä muutetaan luhtitaloon,vuokralle :) mut eip haittaa ku on 4h ja oma piha !! :) omaa ei meinata viel hetkeen ostaa,kun ei tiedä mihin kaupunkiin asetutaan :D

sunniee ja vilperi 10+6
 
Kiitos lohdutuksesta:heart:
Itkin puoli päivää ja olin jo ihan varma ettei tuolla masussa elämää enää ole :( sitten juttelin parhaan ystäväni kanssa joka antoi minulle toivoa sekä googletin aiheesta ja aika monella ei ole kuulunu äänet näin aikasin (vaikkakin tytöstä kuulu) ja mulla on nyt melkein kymmenen kiloa enemmän painoa kun ennen joten ehkä tuo mahaläskikin on tiellä. Ja mies osasi lohduttaa oikeilla sanoilla kun tuli kotiin :heart:

kn071 oliko sullakin se tilanne että sydänäänet ei kuulunu?

Ja jos niin hullusti käy ettei pieni ole enää elossa niin sille on sitte ollu joku tarkotus vaikka se pahalta tuntus, mutta ainaki keskiviikkoon asti olen vielä siinä uskossa että kaikki on hyvin.

Ps. poltin yhen röökin ku tulin neuvolasta :ashamed: hermostuttaa niiin paljon..

Katjuska ja lilli 10+3:heart:
 
Lare: Muakin on janottanut tänään aivan tolkuttomasti. Nälkä vaivaa vähän väliä. Mä syön aamiaisen samaan aikaan tytön kanssa (n. klo. 5.30-6) sitten kattauksen nro2 ennen puistoon lähtöä ja kattauksen nro3 samaan aikaan kun tyttö syö välipalaa ennen päiväunille menoa (eli n. klo. 10). sitten onkin jo lounasaika ja sen älkeen taas tasaiseen tahtiin välipaloja tai napostelen suolakeksejä ennen päivällistä. sitten onkin jo iltapala ja kaadun sänkyyn. Toi jatkuva janohomma vaan on vähän ikävää kun se juominen on ollut tässä muutenkin vaikeeta, kun ei meinaa pysyä neste sisällä. Joutuu hörppimään tosi pienissä erissä : /

Sipsunen & SV 8+4 :heart:
 
kiitos sipsunen nyt löytyi hennesin mamma valikoimakin =). mamma farkkuja tekee kovasti mieli, mutta parasta mennä paikan päälle että saa sovittaa. olen niin kumman muotoinen ja lyhytkin vielä, että välillä on housujen etsintä varsinaista sähellystä.

asuminen:asutaan omakotitalossa, jossa on tällä hetkellä huone tyhjillään eli mahdutaan lisääntymisenkin jälkeen täällä olemaan ja mahdollisuus yläkerrasta jakaa jompi kumpi huoneista 2 pienemmäksi huoneeksi. ylhäällä ei tällä hetkellä kuin 2 huonetta+wc
 
katjuska-80 Juu ei kuulunu :/ Mulla oli sillon vkoja 9+6. Neuvolantäti sanoiki, ettei välttis ois halunnu kuunnella koska niiden vanhalla laitteella ei koskaan oo saatu sydänääniä kuulumaan alta 12vkon. Täytyy vaan toivoa ja uskoa et siellä se pikkunen silti mahassa on..

Asuminen Maaseudulla ok-talossa, sata neliötä ja kaks tonttia vieritysten, ihana ulkosauna myös ulkona. Kyllä täällä kelpaa! :)
 
Asuminen: vajaa 100m2 omakotitalo, ulkosauna, hehtaarin metsäinen tontti puutarhoineen :) Täälläkin kelpaa lapsen kasvaa niin, että meidän, siis minun ja mieheni luonnonmukainen elämäntyyli on mahdollisimman hyvin hyödynnetty ja toteutettu :)

rv 9+4, torstaina eka neuvolalääkäri, ensi viikolla nt-ultra.
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Hyviä ja huonoja uutisia!
Hyvät uutiset ensin. Syke näkyi välittömästi ultrassa ruudulla <3 Nopeasti sykki pienen sydän eli vahva syke oli.. Mutta sitten se huolen aihe.. Ois pitänyt olla 8+1, mutta kooksi saatiin vaan eka 7+1 ja 7+0, mutta otti sitten vielä kolmannen mitan 7+3. Eli 5 päivää ois myöhässä pikkunen.. Lääkäri sanoi ettei muuten ois huolissaan koon puolesta, mutta sitten kun tuon pienen koon ja vuodon yhdistää, niin se on tavallaan sitten huono merkki, voi olla merkki siitä ettei alkio enää kehity.... Mutta sitten kun syke taas oli niin vahva.. Noh, nyt pitää taas vaan huolestuneena odotella :( Kahden viikon päästä jos raskin mennä toiste ultraan, niin sitten tiedetään missä mennään.
Mutta ainakin vielä masussa on elämää <3
-Bambi- ja vieläkin rakkaampi pieni 7+3 sitten vissiin o_O
 
sunni
Bambille kovasti jaksuja ja voimahali, uskotaan nyt kovasti että pikkunen jaksaa kasvaa ja kehittyä ja pysyä mamin kyydissä :hug:


Kylläpä on ollut kiirepäivä, oon ollut heräämisestä asti lennossa, nyt ekaa kertaa istun tänään, ja taidankin saman tein mennä nukkumaan, huh hei... Mut onpahan yks huone nyt maalattu ja rauta kaupasta käyty loput tarvikkeet ,jjeee


sunni kera rusinapullan 10+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Bambi koita ottaa vaan rauhallisesti ja pysyä positiivisin mielin. Toihan on tosi hieno juttu että vauva oli vielä matkassa mukana ja syke oli vahva, jne. Itsellä kanssa alkuraskauden ultrassa vaaveli oli yli vkon pienempi...Ehkä hedelmöittyminen tapahtui myöhempään, tai jotain vastaavaa...Mielellään en mieti sitä ikävintä vaihtoehtoa...

Asumisesta on ollut puhetta...Meillähän siinä mielessä ihan hyvä tilanne, että mies osti hiljan omakotitalon johon päästään tämän kuun lopussa muuttamaan ja talossa on neljä makkaria. Jostain kumman syystä mulle oli aika ehdotonta et talossa on yks ylimääränen huone vaik siis meen lapsiluvun piti olla täynnä. Ehkä sit alitajuntaisesti vielä ajattelin sitä yhtä lasta siihen ylimääräiseen huoneeseen ;) Mut huoneet ei heti lopu kesken ja jokainen lapsi saa oman huoneen. Innolla odotan muuttoa ja samalla kyl kauhistelenkin miten jaksan muuttaa, kun tarvii siivota ja muuttaa tavaroita ja järjestellä ja koko ajan on niin kuolemanväsynyt ettei mitään rajaa. No toivottavasti loppukuusta on jo ihan erilailla energiaa :)

Hitsit, yhä se neuvola tilaamatta....aaargggh. Huomenna tilaan sen, se on lupaus :)
 
Ihanan isoja asuntoja teillä!! Me asutaan ahtaasti..3h+k ja 76m2. Silleen asunnon pohja on hyvä, että jonkin aikaa lapsilla oli omat huoneet ja meidän sänky olkkarissa, kun on tilava. Nyt taas meilläkin makkari, kun lapset halusivat samaan huoneeseen. Mutta sitten, jos/kun meitä täällä viisi on, niin ahdasta tulee olemaan..Mutta jos 4h hommattaisiin, se tietäisi lähemmäs tonnin vuokraa..joten ei kauhiasti kiinnosta. Ainakaan vielä. Eikä meistä kumpikaan halua sitoutua (eikä varmaan saataisikaan) mihinkään jättilainaan, asunnot kun täällä pääkaupungissa ei ole ihan ilmaisia.. =/

Ihanaa, kun tänään ei ole ollut "krapulainen" olo! Jospa se huonovointisuus jo menisi muualle! Tosin, olihan perjantainakin hyvä olo, kun taas viikonloppuna ei..

moomin 7+2
 
hah- ilta ilman rannekkeita ja olo on hyvä!! wipii! oisko pahoinvointi loppumassa... toivoo todellakin hän!! MUTTA sitten kun pahoinvointia ei oo tänään ollu ni alkaa epäilyttää et mitä jos ei ookkaan masussa elämää :headwall: mikään kun ei ole hyvä!! Eilen kokeiltii doblailla (kiva uus sana :D ) ja ei kuulunu ei :( joka ennestään lisää epävarmuutta... Tänään sisko soitti ja ilmotti et tehny plussatestin viikko sit ja ois nyt viikkoja 5.. en edelleenkään paljastanu mitään.. ja nyt aattelin etten paljastakaan...sillä ku alkaa esiintyy sellasta raskausdraamaa ni voin lävästä päin näköö et kuuleppa ku ihan samassa veneessä ollaan ja silti kyen viel hengittää ilman draamaa :D :D mä mitää ennakoi :saint:

asumisesta vuos sitte rakennettii meille koti, muutettiin pari viikkoo ennen laskettuuaikaa ja viel 2pvää ennen la:ta kävin miehen kaa hakee muuttokuorman 500km päästä.. hyvä oli ku koko kesän kantelin ja nostelin kaikkee painavaa ja touhusin raksalla, setä joka toimitti meiän runkokaapit kuunteli mun ja miehen iänikuista keskusteluu siitä et mä voin kyllä kantaa niitä kaappeja ihan hyvin ja ilmotti et sori mut mä en voi antaa sun kantaa niitä -en mä sit ilenny sen kaa alkaa väittelee :D :D Tääl on huoneita...*laskee* 5makuuhuonetta.. kokonaisneliöitä vajaa 200.

mä oon kyllä taas niin täydellinen aviovaimo -surffailen koneella ja auon päätäni ku mies tekee mulle persikkarahkaa jota oli nyt aivan pakko saada :D

pikkumökö 9+1..
 
huomentaaaaa.

tulin lähinnä poksumaan,tänään alkaa rv 12 :heart: ihanaa,ja alle viikko np-ultraan !! hihiihii

nukuin viime yönä vähän paremmin,mut silti väsyttää. ja kauhee nälkäkin tuli yöllä kun ei saanu vessareissun jälkeen unta. mut en sit jaksanu alkaa väsään mitään sapuskaa . nyt sit heti kun sai silmät auki,pakko tehdä tuhti aamiainen :)

moomin meki asutaan helsingissä (vielä viikko) ja me asutaan neliössä,eikä vuokra oo kun 697 euroa kuussa =) kyllä täältä halpojakin löytyy :)

sunniee ja vilperi 11+0 :heart:
 
sunniee, voi, mikä vuokra! Olen katsellut noita vapautuvia (kaupungin) neliöitä tästä lähialueilta, niin tonnissa viuhtoo hinnat. En halua toiselle alueelle muuttaa esikoisen koulun takia.. =/ Ja muutenkin tämä alue on lasten kannalta täydellinen, yksi ainut tie menee alueen läpi (tämä on pieni alue), ja lasten on turvallista liikkua kavereilleen. Joten ainakin toistaiseksi kärvistellään tässä.. =)
 
Huomenta!

-Bambi- Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Hyvä, että syke löytyi =)

Kävin eilen np-ultrassa. Siellä se minun pikku vauveli sukelteli menemään :heart:. Kaikki oli hyvin, niskaturvotus oli 1,2. Mikkelissä tehtiin ultra vatsan päältä. Siellä oli 4D-ultra, oli aivan ihanaa nähä oma pikkunen :)

Mammahousuista, olen pitänyt jo monta viikkoa. On paljon mukavampi ja helpompi olla mammahousuissa kun tavallisissa.

Asumisesta, maalla 120 neliöisessä omakotitalossa hehtaarin tontilla. On pihaa, missä temmeltää :)

maalismamma ja toukka 11+2
 

Yhteistyössä