Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Mä muistan kans et esikoisen kohalla täällä täytetään myös nuita haikaroitten sivuja. Vaikka asun Leppävirralla, mut synnytyssairaalana on tuo KYS ja ultrissakin pitää myös käyä siellä asti. Varmaan ne haikaran sivut pitää tälläkin kertaa sitten täytellä. Mä en kyllä muista et olis pitäny pitää verenpaine tai pissatietoja laittaa sinne. Mut ehkä nää käytönnöt on vähä neuvolakohtasia..

Minäkin tykkään tehä ruokaa, mut oon vähä nihkee kokeilemaan mitää uutta kun pelkään ettei niistä tuu mitään. Leipoo tykkäisin myös enemmän, mut meillä mies on aika huono syömää mitää makeeta tai ylipäätään on aika nirso mieheks.. :D Nii jää sit aika usein leipomatta kun en itekkää jaksa älyttömiä syyä. Vieraita jos on tulossa ja on sopivasti aikaa nii sillo on mukava leipoo jotai kun on syöjiäkin..
Mä kyllä istun mielellään valmiiseenkin pöytään ja nautin toisten tekemistä ruuvista. Miettinykin tuossa et jos kysäsis siskoo ja vanhempia et jos tehtäs jokainen vuorollaan vaikka sunnuntaina koko porukalle ruokaa olis nii mukava kerran viikossa vähä rentoutua ja syyö toisten ruokia. :D ja vastaavasti sais ite kehitellä jotai syötävää toisille..
 
LARE kyl se teidän koti viel löytyy ja se onkin sit paaaaaljon parempi ku ykskään tähän asti olleista "parhaista" :hug:

Mä oon nyt 2päivää ollu himas ja palanu pinna tohon äijään varmaan sata kertaa -miten joku voi olla noin ärsyttävä!!??? tänäänkin mentiin päikkäreille samaan aikaan ku 1v nukku, mä nukuin vajaa pari tuntii -sit heräsin siihen ku toinen härkkii puhelinta ja hyppii millo missäkin ja sit ku poitsu heräs, mäkin nousin ja mies kävi nukkuu..nyt se sit vetelee unia jo toista tuntii.. reilu peli on perseestä!! Sit ku mä olen pyytäny sata kertaa et laittaa sen työvuorot seinäkalenteriin ylös tai sit on ihan turha alkaa narista et mä suunnittelen mulle ja muksuille jotain ohjelmaa (se narina on taattu!!) ja tiputan sen kylmästi pois ku en tiä onko töissä vai ei, ku ei kerta voi laittaa ni siinäpä narisee sit -mä en ala himas päivystää tai venailee koska sattuu olee vapaal.

Tänään kävin työhaastattelus ja loppuviikosta sais tietää tuomiota...huiiiii!!!

ja perjantaina se eka neuvola..josta tuleekin varmaan taas kokemus, mukana 4v ja 1v joista kumpikaan ei pysy minuuttii kauempaa paikoillaan...wipii...
 
MEMSSI =)

KIRPPARI LÖYTÖJÄ: Angelsoud kotidopleri 4e... pakko siis oli ostaa!! Kuin uusia äippä vaatteita 36e ; kaksi hametta, shortsit, 5 paitaa, kahdet housut... HAPPY=)

Turvoksissa oleva olo on; tuntuu että kauhee ähky vaikka juuri mitään ei ole syönyt...
Onko muita puuskuttajia??, tuntuu, että het kun lähen kävelyllekkin puuskutan kuin pieni sika... mitäköhän se on vielä +20kg isompana... kauhulla aattelen..:rolleyes:

DEMENTTIAAKIN taas pukkaa päälle , huoh

Punakaneli + helmi 9+3
 
Tsemppiä Lare kämpän ostoon. Meillä kävi ekan yhteisen (oman) asunnon kanssa niin, että oltiin jo tehty kaupat ja paperit juuri täytetty ja väluttäjä onnitteli meitä kaupoista, niin tulipa parin tunnin päästä puhelu ja kävi ilmi, että toinen välittäjä (joka oli myös ollut paikalla) oli myynyt kämpän samaan aikaan. Hintakilpailu siitä olisi tullut, mutta ei siihen lähdetty. Kyllä ketutti silloin!
Myöhemmin välittäjä löysi meille samalta alueelta vielä sopivamman ja päästiin sitä katsomaan ennen näyttöä ja ostettiin se. Meille kävi myös pari kertaa, että kohde oli jo myyty kun mentiin näyttöön. Välittäjä vaan tuli paikalle kertomaan, että kaupat tehtiin juuri :kieh: Tästä nykyisestä annettiin toimeksianto, jotta välittäjä ehdotti meille jo tulossa oleviakin kohteita. Tämä sitten löydettiin kyllä ihan omin päin. Asunnon etsiminen ja sitten vielä kauppojen teko on hermoja raastavaa puuhaa. Varsinkin alueella jossa kysyntä on kova. Me ollaan aloitettu jo nyt kyttäämään omakotitaloa, kun alue on rajattu tarkoin, vaikka tarkoitus olisi toteuttaa suunnitelmia vasta ensi vuonna. Kovasti vielä tsemppiä ja toivottavasti löydätte unelmienne asunnon :hug:

Tealle suuren suuret onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:
 
Laretzki
Ja kumma kun ei näin raskaana ollessa tunnu tuntevan enää sanaa "kohtuus". Kaksi annosta salaatti tehnyt tässä ja niihin mennyt puolet 300g salaattikastikkeesta, joka oli AVAMAATON kun alotin...

Unohdin äskeisen tunnekuohun kourissa varmaan puolet mitä piti kirjottaa mutta koetetaan yrittää uudelleen.
Ruuanlaitosta Mä tykkään leipoa ja laittaa ruokaa ja herkkuja. Se siivoamispuoli on vähän se joka sitten takkuaa minun kohdaltani :D
 
ruuanlaitosta piti mun kans viel sen verran et tykkään tavallaan juu.. mut mä en oikein tykkää kuluttaa mihinkään paljoa aikaa,joten kaikki pitäs olla valmiina vartissa :D ja vihaan siivota mun sotkuja joten siksipä yleensä ruokalinja tosi iisi ja leipominenkin vähä vähälle jääny. ja sit ku töissä tota ruuanlaittoo saa harrastaa enempi ku tarpeeks ni kaikki edes lähes vastaavat ruuat tökkii jo ajatuksena :/
 
Meillä mies on se joka tekee ruuat :D Enemmän oon kyllä alkanu nyt tekemään päiväruuan kun tuo neitokainen syö samaa ku me ja aina ei oo edellisen päivän ruokaa jäänyt. Osaan kyllä ihan normiruokia tehä ja leipoakkin jotain, mutta on musta kyllä tullu aika laiska tekemisen kans etten ala taikomaan mitää pitemmän kaavan ruokia..

Mammatakki: pitäis löytää joku tilava maiharityylinen takki, oikeaa mammatakkia en aio hankkia.

Asuminen: Luhtitalon alakerran kolmio 70neliötä ja vuokralla. Tämä kyllä menettelee vielä jonkin aikaa. Ens vuoden puolella sitten aletaan etsimään omaa kun mies valmistuu ja saa vakkarisopparin :)

Menin sitten ostamaan liian isot mammahousut ja imetys/äitiyspaidan..käytettynä onneksi kuitenki. Carriwelin tukivyö oli onneksi sopiva. Heh, en ollutkaan niin iso kun luulin:)

H&mörrykkä 11+2 (2 päivää ultraan)

Muoks. Oi , mulle tarjottiin britaxin b-dualeita suht edullisesti ja jos kuvat miellyttää niin sellaiset haetaan meille kuun lopussa:)
 
Viimeksi muokattu:
Helouuu! tääl olis taas yksi uusi mukaan ilmoittautuja. Ikää 20v. Viikkoja tänään 8+5 ja LA 22.3 (Seks) Ensimmäinen ultra viel edessä, joten saattaa vielä päivämäärät muuttua :D Täällä selviydytty ihmeen vähällä huonolla ololla, ihan hetkittäin kestäviä kuvotusoloja ollut, mutta ei sitte yhtää mitää muuta pahoinvointii oo ilmennyt (..koputtaa puuta :D ) . Väsymys on aikamoinen, ja yöt yhtä pyörimistä sängyssä. Maha nii pömppö ja itku pian tulee ku paino nousee nii kovaa vauhtia :D Onko monilla sydänääniä kuunneltu ekalle neuvola kerralla, vai onko painottunut vaan rupatteluun? kovasti jänskättää tuo eka tapaaminen, jotenki vieläki nii epätodentuntuista :D
 
Lare : Kyllä te löydätte vielä asunnon, joka on parhain mahdollinen juuri teidän perheelle, usko pois ! :hug:
FB on kyllä kirottu paikka, ja noita ittensä jalustalle nostajia riittää kyseisessä paikassa.. : /

Teretulemast mukaan 5uvi ! :) Miulla ainakii kuunneltii ekalla neukku-kerral sydänääniä, mutt kysyinkin höpöttelyn lomassa, että kuunneltasko :D Ja kun olin kuunnellu niitä jo kotonakii.. :)
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Hui tätä väsymystä. Siinä kuuden aikoihin joka ilta iskee niin hillitön väsy,ettei meinaa kestää millään hereillä.. Taas pelottaa ens viikolla töihinpaluu, et miten jaksan siellä juosta pää kolmantena jalkana.. :s

Täällähän on ollut hirrrmusesti kaikkee keskustelua, ihan tippunut kärryiltä,kun ei oo ehtinyt lueskelee.

ruoanlaitosta ollu puhetta, mie tykkään laitella kaikkee hyvää ruokaa ja leipoa ja väkerrellä kaikkee uutta ja hyvää, oon kyl aina tykänny kokkailla. Penskanki heti kun vaan kynnelle kykenin ,äitin apuna olin leipomass,ja pian itsenäisesti leivoin jne, ja sit teininä kun muutin ekan avokin kaa yksiin, oli vähä niiku pakko opetella ruuan teko,kun rahat oli aina finaalissa, oli pakko laittaa ruokaa halvoista tarpeista, ei tod ollut vara käydä syömässä jossain, ti ostaa eineksiä.


Huh heijaa... Taidanpa kömpiä aku ankan kanssa sänkyyn....
 
Asuminen 60 neliön kerrostalo kaksio ekassa kerroksessa, ihan suht hyvällä alueella, mutta on tässä tosiaan huonotkin puolensa.. Eli muutettava on viimeistään silloin kun lapset alkaa ittelleen kavereita ettimään ja yksin liikkumaan ulkosalla. Muuten olis tarkotus tässä sinnitellä jokunen vuosi vielä. Ahdasta varmaan tulee olemaan, mutta onneks makkari ja olkkari on isoja tässä. Makkariin mahtuu helposti meijän iso sänky, tytön lasten sänky ja vauvalle pinnasänky + paljon muutakin eikä tee siltikään tiukkaa tilasta.

Ruoanlaitto Ihan perustaidot löytyy, tarvittaessa vähän enemmänkin.. Joskus innostun kokkailemaan ja leipomaan, joskus ei vois vähempää kiinnostaa :) mutta on se kiva tehä ruokaa jos siitä tulee hyvää.

Nyt en millään saa kirjotettua enempää kun on pää niin tyhjä ja hitonmoinen väsy. Mutta tervetuloa uusille ja halit sitä tarvitseville! :hug:

nyt unille |O

jende 10+4
 
Asumisesta sen verran, että ollaan nyt viisi vuotta asuttu 100neliöisessä rivarissa ja nyt pitäis raivata sit toinen työhuoneista lastenhuoneeksi. Siellä on vaan mun kaikki vaatteet, langat, kankaat, lehdet, kirjat yms. jotka pitäis nyt sit saada johonkin. Varastotkin on täynnä. Ehkä pitäis alkaa heittämään kans tavaraa pois, jos kaks ihmistä on jo saannu 3makkaria, 2vaatehuonetta, ulkovaraston ja lämpimän varaston täyteen :whistle:

Tuosta kiukkuamisesta, niin musta tuntuu, että meillä miehen oireena on tuo tiuskiminen. Puhisee, jos joutuu tyhjentämään tiskikoneen tai pyykkikoneen, kun en ole jaksanut/ehtinyt/muistanut (se muisti, se muisti...). Välillä vois luulla, että hän on raskaana, kun on niiiiiin vaikeeta. Mutta sen siitä saa, kun on kolmen naisen kasvattama ja kilttinä olen sit passannut vielä 10 vuotta toista. Onneks sitä on niin väsynyt, että vaan kattoo toista, kun lehmä uutta veräjää ja toteaa, että jos et viittis räyhätä mulle. Ei sitä kukaan kyllä yksinään jatka :D

Työt on alkaneet ja kyllä väsyttää vieläkin enemmän iltaisin ja turvottaa ihan sikana. Sitä vois hyvin mennä nukkumaan seiskalta tai ainakin vaan maata koko illan. Mullakin on yhdet mammaleggarit ja yhdet housut, koska jo aiemmin kesällä turvotti niin hirveesti ja vatsaa särki, etten suostunut laittamaan jalkaan mitään muuta. Nyt sit jotenkin luovin töissä mekkojen, hameen ja yksien treggarien avulla. Oispa jo ultra, että tietäis kaiken olevan hyvin, et vois sit tulla kaapista ulos ja antaa mahan roikkua :LOL:

Lina81 9+2
 
Jopas putkahtelee tekstiä :D

Asumisesta: Me asutaan metsässä \o/ No ei nyt ihan, mutta aika ylhäisessä yksinäisyydessä rauhallisella mäen nyppylällä, kuitenkin vain 5km keskustasta. Ostettiin reilu vuosi sitten tällainen 50-luvun talo suurella tontilla ja erillisellä ulkorakennuksella, josta löytyy vielä lisäksi 1h+k ja ulkosauna. Itse talossa ilmoitettuja neliöitä on n. 80, mutta yläkertaa noihin ei lasketa melkein ollenkaan, niin tässä neliöt lähenee 130 varmaan.

Mammavaatteista: Mua turvottaa, mutta mahdun kuitenkin vaatteisiini. Tosin sama ongelma kuin muillakin, että ei sais yhtään kiristää vatsalta, niin kävin ostamassa tommosia perushousuja, ihan vaan venyvää mallia :D Mammavaatteita yritin esim. h&m kattella, mutta ainakaan Skanssissa ei ollut. Pitää ilmeisesti ajella Myllyyn.

Keittiöasioista: Mä olen opiskellut kokiksi, vaikka sellaisena en toimikkaan, niin keittiöhommat sujuu vasemmalla kädellä :) Keittiö on aina siisti, samoin kuin vessa, muiden huoneiden ei niin väliä. Esim. eilen kiitin miestä, kun hän siivosi keittiön niin pääsin vihdoin imuroimaan muut huoneet :p Mies tekee ruokaa aika paljon, tosin nyt remontin myötä jako on ollut niin, että minä hoidan tämmöset taloushommat ja hän keskittyy remontin etenemiseen.
Leipomista rakastan, mutta kun mies ei makeita syö niin jää vähemmälle, muutoin (ainakin nyt!) syön yksinäni kaikki leivonnaiset! Eli samaa ongelmaa kuin Milla3:lla.

Punakaneli: Täällä kans dementiaa! Muisti tuntuu olevan muisto vain!


Memssi: Mitäs sun vanhemmat tykkäs ylläristä? Aivan ihana systeemi oli toi :D

Mariaja & Päärynä 8+2
 
Viimeksi muokattu:
muisti on heikentynyt mullakin,unohdan pyykit koneeseen ja hyvä että muistaa oman nimensä enää! en tajua miten voi tälleen heikentyä muisti yhtäkkiä. kalaa pitäs varmaan alkaa syömään !

tänään ois tarkotus suunnata itikseen ja meinasin vihdoin ja viimein löytää itelleni jotain. en kestä ku ei oo housuja !!!

ja nyt on jotenkin tosi ärsytysvitutusväsymys päivä,joten jatkan myöhemmin.

sunniee ja vilperi 11+1
 
Kiitos Hopea kun vastasit ainoana kysymykseeni :) Niin siinä hyvin todennäköisesti käykin että la siirtyy vielä ultrassa. Mä roikun täällä sit toistaiseksi ainaki. jos ei muuta nii lueskelen :xmas:

Asumisesta: n 170 neliötä omakotitalo.

Ruuanlaitosta : se on välttämätön pakko :D en pidä siitä mut osaan jotenkuten kokata ja leipoa.. kun vain viittis rueta

Mun pitäs saada vaihdettua noi mun tuplarattaat sellasiin jotka saa pienemmin kasaan. : / muuten olen tosi tyytyväinen noihin entisiin mutta hankala saada mahtumaan nykyiseen autoon. Kuulemma Emmalla olis sellaset jotka menee suht kohtuu pieneen tilaan. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta??

Mammavaatteista: ollut päällä jo tovin. paljon mukavampi olla kun ei kiristä eikä purista. En katso viikkoja paljonko on silloin kasassa :D

Muisti, mikä se oli??? :D

NinnaN 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Uutiset oli iloiset, siinä sitten vähän itkuakin tuserrettiin ja iskäkin vaikka on aina yrittänyt puhua "järkeä" ettei tehtäis lapsia (silleen vähän huumorivivahteisesti) niin oli kyllä ihan mielissään ja ties vaikka olis silmätkin vähän kostunut :)
Oli otettuja että saivat olla ensimmäisiä ketkä tietää. Ja luonnollisesti heti alko lakanoiden ja verhojen suunnittelu :D
Tänään olis sit vuorossa sisko. Sillekkin olis kiva keksiä jotain, mietin josko veisin sen syömään ja siellä jotenkin ylllättäisin.

Minkäslaisia tarinoita muilla? :)
 
Kamalasti tullut tänne tekstiä :)
Ai niin, minä synnytän Keski-Pohjanmaan sairaalassa? Samassa kuin Laretzki, lyhennystä kun en oo sen kummemmin ajatellut :) Ikää 25 vuotta.

Laretzki Ehkä ne sun luokkakaverit kuitenkin tarkoitti hyvällä niitä kommenttejaan, että kannattaa tehdä niin, jos asunto näyttää kuvissa jo hyvälle? Sillä tavallahan ne muutkin ilkeät etukäteisvaraajat on ne asuntonsa saaneet. Kyllä se hyvä asunto löytyy, teidän pitää nyt vaan alkaa itse röyhkeiksi etukäteiskatsojiksi :D

Ruoanlaitosta Mä rakastan leipomista ja kaiken uuden kokeilua, ei ole nyt vähään aikaan tullut tehtyä mitään miehen ja mun välimatkan takia, kun ei viitsi itselleen tehdä.

Mammavaatteista Mä ajattelin ensi viikolla käydä Jyväskylästä katsomassa mammavaatteita, tietääkö kukaan siellä muuta paikkaa kun henkkamaukan? Takin ajattelin ottaa lainaan äidiltäni, kun hänellä on mahaa ollut aina ja en viitsisi talvitakkia turhan takia alkaa ostamaan.

Vanhemmat otti uutisen ilolla vastaan, miehen äidille sanoin, että vasta viikon 20 jälkeen saa alkaa hössöttämään. Se on koirankin kanssa jo niin hössö, että en jaksa jos se aloittaa saman jo mun mahan kanssa :) Veli oli jo pitemmän aikaa kysellyt mun vanhemmilta, että joko oon raskaana, joten sisaruksetkin otti uutisen hyvin vastaan :)
Veikkaan kyllä, ettei munkaan vanhemmat osaa loppuajasta olla ostelematta kaikkea heidän mielestään kivan näköistä ja tarpeellista. Toivottavasti eivät osta Ikeasta mitään, mulla on joku ihme Anti-ikea ajatusmaailma. Mulla on tullut siitä sellainen kertakäyttö kuva Ikeasta, enkä halua sitä kannattaa.

hepuhi ja käpy 10+4
 
Hei kaikille!
Tervetuloa uudet :)
Täällä oli eka neuvola eilen, painoa on itellä näköjään ihan liikaa :ashamed:
Mulla on vaaka menny rikki ja nyt on näköjään kesän aikana sitte päässy repsahtamaan... taidan olla aika valas loppuvaiheessa :O

Noh.. pääsen maanantaina ultraan kun siitä vauvan kasvamisesta oli yksityisellä viime viikolla se lääkäri vähän huolissaan niin varmistetaan nyt sitten että onhan kaikki ok. Sitä odotellessa :)

Ninnuli ja masukki 7+5
 
eilinen ilta ja sydänäänet <3 kai se täytyy uskoo et masussa on elämää tai ainaki jonkun sydän siellä kovin löi :D

Ja sit tää aamu ja helvetin kiukkuset lapset!! Nuorin lähti aamu-unille jo vaikka yleensä ei ees nuku niitä enää -mut ku ei vaan jaksanu olla hereillä huutamatta...

pikkumökö + edelleen nimetön ötökkä 9+3... kohta vois muksuille alkaa kertoilee ni sais ötökälle nimen :) Kaikilla mun lapsilla on ollu muuten tekonimenä pojannimi :)
 
Huomenta!

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta ei pysty eikä jaksa. Oksentelen jo rannekkeista huolimatta, että silleen :'( Eilen illalla tuli ihan paineella nenästäkin kun vähän join vettä. Sitten janottaa, mutta juominen on ihan jostain syvältä.

Voikohan niiden rannekkeiden teho heiketä jos pitää koko ajan tai onkohan ne löystyneet sen verran etteivät auta, kun eivät enää satu?

En voi muuta sanoa kun voi v***u, että ottaa pannuun. Mulla ei ole kohta mitään elämää, kun väsyttää niin kamalasti ja on niin helvatan paha olo, ettei mitään jaksa tehdä eikä ketään nähdä. Lapsen saan hoidettua kunnialla, mutta siihen meneekin kaikki paukut sitten. Mä mitään tee niillä vaatteillakaan joita ostin kun en mihinkään jaksa mennä. Puistoon raahaudun vanhoissa rytkyissä, hyvä että tukan jaksan kammata. Mä normaalisti tykkään pukeutua kivasti ja vähän laittaa itteänikin. No, nyt taas tällainen paska päivä. Ehkä tämä taas tästä. Nyt meen nukkumaan ja toivon loppupäivästä parempaa.

Jännittää se np-ultrakin. Paras olisi olla siellä kaikki hyvin, kun olokin on tämän mukainen.

Ja toivottavasti Lare et ottanut mun kommenttia asunnon ostosta pahalla. Tarkoitin vain, että tiedän sen ketutuksen määrän ja nyt jo kolmatta asuntoa kun ollaan ostamassa, meinataan osata olla tarvittaessa röyhkeitä. Kyllä te vielä sen teille juuri oikean kodin löydätte.

Mä meen tästä marisemasta makaamaan ja kieriskelemään itsesäälissä...

Sipsunen & SV 8+6 :heart:
 
Sipsunen: mä mietin ihan samaa tänä aamuna ku oli ihan törkeen pahaolo rannekkeista huolimatta.. voisko niihin jotenki "turtuu".. Ja mä oon niin pahoillani sun puolesta -yrjööminen on niin hirveetä!!! Kammoon sitä yli kaiken! Toivottavasti sun olo alkais pikkuhiljaa helpottaa :hug: jotenkin sitä yrittää ajatella niinä kaikkein huonoimpina hetkinä et lapsen vuoksi mitä vaan! mut on kyllä käyny useemman kerran (itsekkäästi...) mielessä et hitto jos kaikki ei oo kunnossa ja sikiö ei elä ni oonko kärsiny ihan turhaan :ashamed:

Täytys alkaa 1v synttäreitä pikkuhiljaa suunnittelee, ehkä ens viikolle, ku vasta vko sitten täytti 1v :D www.hyvä-äiti.fi :D :D
 
Sipsunen: enää muutama viikko ja helpottaa, lupaan tai niin kävi ainenkin miulle ja se pahaolo oli jotain aivan kamalaa mikä miullakin oli.

Talvitakista: ihania mamma maihareita oon nähny ja sellainen pitäis saada miulla on villakangastakki semmoinen joka menee mut lasten kanssa ulkoillessa haluaisin jonkun ulkoilu henkisemmän miulla on niin reilut toppahousut viime talvelta että uskon niiden menevän ja menköön vaikka loppu talven vetskari hieman avoinna on semmoiset henkseleillä olevat kunhan löytäisin hyvän takin.

Ninnuli: kyllä se siitä, painoa tulee mikä tulee ja menee mikä menee koita vaan voida hyvin ja huolehtia itsestä se on tärkein.

pikkumökö: täälläkin odotan malttamattomana että pääsisin lapsille kertomaan mutta sitä ennen on hoidettava työnantajat en halua että ne kuulisi jostain muualta sitten olisi meidän vanhemmat sisarukset jne. mitenköhän sitä kertois ??? iloisia kaikki tulee varmasti olemaan siitä ei ole epäilystäkään.

Laretzki: älä hätäile kyllä se oma pesä löytyy ja voihan se olla niin että jotain niin hyvää on tulossa että siksi aiemmat on menneet mönkään, malttia.

Memssi: onnea ihanasta vastaanotosta

sitten yhteisesti:
MUISTI: voi hyvä päivä unohtelen kyllä vaikka mitä niin kauan kun muistan töistä mennä kottin ni täytyy olla huoleti

RUOANLAITTO: rakatan ruoanlaittoa ja leipomista kun sille on aikaa ja varsinkin kun on rahaa ostella vaikka mitä herkkuja mutta kyllä se välillä turhauttaa kun lähes joka päivä on jotain väännettävä...

Tällä hetkellä poden huonoa omatuntoa monesta eri asiasta en ole jaksanut oikein koirien kanssa touhuta lapset hoidan kyllä ja aika ja energia menee niihin mut koti on vähän retu perällä onneks mies lomalla ni hoitaa kodin ym. mut silti mulla on tosi pahamieli osallistumattomuudestani :( no kohta olen ylienerginen ja saan tehtyä vaikka mitä, eikö niin ?

Ja poksuu minnarun&matonen 11+0
 
Pikaisesti omaa napaa: Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti. Käynnistä jäi tosi hyvä mieli! Uusi neuvolatätini on ihana. =) Ekassa raskaudessa mulla oli nuiva täti, joka hoiti pakolliset mittaukset ja siinä se sitten olikin. Sama täti on toiminut myös lastenneuvolassa meidän tätinä, joten paljon tukea ei ole siltä suunnalta herunut. Tämä uusi jutteli ja kyseli ja aikaa käyntiin vierähti 1 h 40 min. (!) Sydänäänetkin saatiin kuulumaan. :heart: Ainoa "huono puoli" oli mun oma paino, jota oli himpun verran yli 70 kg. (Olen 163 cm pitkä.) Normioloissa vannoin, etten päästä painoani yli 70:n, mutta näin pääsi käymään.. Tietää sokerirasituskoetta ja painontarkkailua. Painosta suivaantuneena päätin heti laittaa ruokavalioni uuteen uskoon ja käytiin miehen kanssa jo reippaalla kävelylenkillä. Ehkä se tästä. Kunhan voimat palautuvat, niin alan taas liikkua urakalla (koetan ainakin..) Ja onneksi paino loppupeleissä on murheista niitä pienimpiä. Muutenhan kaikki on hyvin. :)

Sipsunen Voi kurjuus sentään tuota sun oloa!! Toivottavasti pian helpottaa! Varmasti vie mehut tuollainen. :x Itselleni riittää tämä etova olo (joka on taas hieman lisääntynyt) ja väsymys, niin olen jo ihan naatti.

Lare Kyllä se teidänkin "kulta-koti" vielä löytyy. Mekin ihastuttiin aikoinaan yhteen aivan ihanaan puiseen villaan, jota omistaja ei lopulta myynytkään. Noin vuoden verran katseltiin taloa toisen perään ja tämän nykyisen ostaminen tuntui lopulta vähän kompromissilta, mutta on osoittautunut tosi hyväksi, helpoksi ja toimivaksi vaihtoehdoksi. Ja laittamalla saatiin kauniiksi ja oman näköiseksi.

Loretta ja Möllykkä 9+6 (huomenna täyskymppi! Neuvolan = viimeisten kuukautisten mukaan jo tänään!) :heart:
 
VÄSY; VÄSY;VÄSY; VITTU tätä väsymystä!!! EN JAKSA OLLA VÄSYNYT, nuutunut vetämätön... koskas tää helpottaakaan????? just heräsin päikkäreiltä ja olo on kun jyrän alle jäänyt... ei helpota vaikka nukkuu tai ei nuku. :eek::mad:
 
Heipparallaa taas pitkästä aikaa... :)

Ensinnäkin voimia kaikille pahoinvoiville, väsyneille ja teille, joilla on huolta masuasukista :hug:

Viime viikolla olin np-ultrassa, kaikki loistavasti, niskaturvotusta 0,7 mm. Pikkunen oli todella virkeä, liikkui kauheasti, venytteli ja vaikka mitä :heart: Ja niin kävi kuin epäilinkin, varhaisultrassahan mulla muuttui viikot vähemmiksi kun alkio olikin pienempi mutta nyt np-ultrassa mitat vastasi täysin menkoista laskettuja viikkoja eli voi muuttaa takaisin LA 2.3.2012 :)

Hyvinkään sairaalasta oli puhetta jossain vaiheessa. Itse olen siellä kaksi synnyttänyt ja kaikki mennyt hyvin ja muutenkin olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun siellä!

Ihanaa kun on pahoinvoinnit ja väsymykset takanapäin, jaksaa taas vaikka ja mitä! Olen viimeisen viikon vaan siivonnut kun on niin ihanaa kun JAKSAA :)

Ainiin, dopplereistakin oli juttua.. Itse tilasin (teidän innoittamana ;) ) ja sain sydänäänet kuulumaan samaisena päivänä kun sen sain eli tasan rv 10 :heart: Kummasti se vaan vie huolta pois kun voi milloin vaan kuunnella miten masussa jaksellaan :)

Yritän tsempata kirjoittamisen kanssa, on vaan jatkuvasti niin olevinaan kiire etten koskaan ehdi vaikka täällä käyn päivittäin yleensä montakin kertaa :D

Nan-nan-naa 11+5
 

Yhteistyössä