Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Pikaisesti omaa napaa.... tuun iltapäiväs kirjottelemaan enempi...

Täällä kerettiin olla loman jälkeen yks päivä töissä ja nyt jäin saikkupäivälle. Selkä meni eilen ihan tajuttoman kippeeksi (oikean puolen pitkä lihas) enkä pysty mitään nostelemaan... kaupan työssähän tuo on tosi helppo järjestää muuta tekemistä :/ Kivut jatku läpi yön eikä särkylääkkeetkään auttaneet :( Tänään puolen päivän aikaan lääkäriin ihmettelemään missä vika.

Tänään on myös tuo np-ultra reilun tunnin päästä ja jännittää ihan sikana... Toivottavasti kaikki ois edelleen hyvin ja pieni siellä polskis menemään. Tuun tuon lääkärin jälkeen kertoilemaan tarkemmin mitä np-ultra meitä valaisee.

Iloista päivää

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 11+3
 
Memelisalle onnea ultraan !! :heart:

issiaskipu on täällä yltynyt aivan kauheeksi !! en pysty käveleen,ja sängystä nouseminenkin tuottaa tuskaa :( en viittis kajota särkylääkkeisiin vielä,ja tukivyöstä ei vielä ole apua,kun ei oo mahaa tarpeeks.. hittolainen !!

tänään taas aamulla sai oksentaa sappinesteitä myöten kaiken ulos :/ en kestä. voisko jo helpottaa tää pahaolo !!!

nyt meen juomaan kahvia,kun oon monta päivää himoinnu sitä. katotaan meneekö alas ja tuleeko ylös yhtä vauhdikkaasti! :D

sunniee ja vilperi 11+2
 
Samaa olisin udellut minäkin ? oma keskenmeno pelko on hieman haihtumassa ja jo ensimmäisiä suunnitelmia vauva-arkeen mihin vauvanvaatteet tulee ja lelut, nyt alkaa pikku hilja minullekkin tulla todeksi että raskaana olen.
 
Onnea ihania ultrakuulumisia saaneille :flower: Teitä olikin jo monta, jotka olette ultrassa päässeet käymään. Omaan vielä sellaiset 1,5 viikkoa, eli ei kovin kauan tarvitse enää odotella.

Sunniee: Voimia selkäkivun selättämiseen. Itsellä oli edellisessä raskaudessa myös samainen vaiva ekan kolmanneksen aikana. Telkkariakin katsoin polvillani rahiin nojaten, kun ei istuminen onnistunut sitten mitenkään päin. Toivottavasti iskias helpottaa pian!

Meillä on ramapnnut koko aamun jos jonkinlaista asentajaa laittamassa kylppäriin uusia kalusteita. Harmi vaan, että kaapisto oli saanut osin osumaa kuljetuksessa ja siitä joudutaan alin laatikko uusimaan vielä.

Mua vaivaa päänsärky, kun en ole taaskaan juonut tarpeeksi. En ole uskaltanut nyt aamulla, kun aika varmasti olisi tullut oksennuskin sitten ja jotenkin mua olisi kamalasti ävettänyt oksentaa kun täällä on vieraita ihmisiä. Olen vaan koittanut pidätellä oksennusta ja olla naama peruslukemilla. Nyt onneksi parin tunnin tauko, ennen kuin homma jatkuu, niin saan rauhassa syödä ja juoda ja levätä.

Anoppi lupasi tulla huomenna tänne koko päiväksi hoitamaan tyttöä ja mä saan maata koko päivän. Ihanaa! Mistä vetoa, että mulla on huomenna justiinsa joku välipäivä pahoinvoinnissa ja olisin elämäni kunnossa kun saan apua tänne :p

Keskenmenon pelosta ollut myös puhetta. Mulla ei ole niinkään sitä kohtaan mitään pelkoa ja olen tällä hetkellä ainakin aika luottavaisin mielin. Enemmänkin ehkä jännittää se, että onko np-ultrassa kaikki ok, siis turvotus yms. seikat. Ja se onko meidän pieni kasvanut hyvin, kun varhaisultrassa oli vähän pienempi kuin oletin.

Sipsunen & SV 9+0 poks :heart:
(ihanaa kun viikot alkaa kohta jo kaksi numeroisella luvulla!)
 
Tänään taas hieman voimat palutuneet, joten onnellinen !!

VADELMALEHTITEE, onko muita jotka aloittavat juomaan ??????
Join kolmannessa raskaudessani ensimmäisen kerran ja oikeesti kolmas synnytys oli todella nopea ja tehokas supistustusten suhteen... en edes kerennyt saamaan kivunlievtyksiä kun neiti jo syntyi.... joten taidan luottaa taas tuohon teehen ja alkaa n. kk kuluttua taas juomaan , MUITA???

9+5
 
Memelisa Tsemppiä selän ja ultran kanssa! :)

suvi-suloinen Tervetuloa! :)

Täällä nt-ultraan vielä viikko :/ Tuntuu jotenkin, että jos nyt seuraavassa ultrassa näkee vauvan, joka kehittynyt ja vieläkin elossa, niin ehkä sitä sitten uskoo vähäksi aikaa että tämä on totta. Tämän viikon ainoata vapaapäivä täällä viettelen! Heräsin vasta klo 11 :ashamed: Eilen kävin kaupassa niin ostin ihan mitä sattuu ja koko aika teki mieli jotain. Ostin mm. cheerious-muroja, danone-jugurtteja ja valmis hampparit vaikka me ei koskaan syödä tuommosia (lukuunottamatta jugurttia..) On tämä ihme aikaa :)

muoks. kn&muru 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Voi sunniee tuon oksentelun kanssa.. Mulla on kans koko ajan paha olo, eilenkin menin jo seiskalta nukkumaan ja nukuin aamukuuteen. Viimeks se kesti rv 18 asti, joten on tässä vielä kärsittävää. Tsemppiä muillekin meille pahoinvoiville!!

Tänään on np-ultra. Menispä päivä nopeesti, en malttas oottaa. Mulla on kahden km takia vieläkin tosi epävarma olo, eikä vieläkään tunnu siltä et meille toinen lapsi tulee. Ekaa odottaessani olin tosi onnellinen aina ultrien jälkeen, nyt ei tunnu missään. Siis ei missään. Joku muukin tais täällä kertoa samanlaisista fiiliksistä. Haluisin olla onnellinen, mutta kun ei vaan tunnu siltä. Pelolta vaan ja epäuskoiselta. En oikein halua kertoakaan kenellekään, en ees sisarruksille oo kertonut. Ja mietin et vaikka kaikki oiskin tänään hyvin, niin vielä ainakin ens kuun puolelle ootan ennen kun kerron.

Kiva muuten, kun LA on kuun alussa (viimeks oli lopussa), niin pääsee aina "etujoukoissa" ultriin ja sit toivottavasti synnärille :)

Viola ja Sulo 11+3
 
vadelmalehtitee oon kuullu ettei sitä saa juoda näin alussa,koska aiheuttais keskenmenoja :O !! mut että loppuraskaudessa saa alkaa juomaan viikon 34 jälkeen.. hmm.. en tiedä :D

ja kiitoksia tsempeistä naiset,yritän selättää selkäkivun ja pahoinvoinnin ! =)

sunniee ja vilperi 11+2
 
Laretzki
Hyvähkön aamun jälkeen on iskenyt niiiin järjetön päänsärky etten viitsi silmiä liikuttaa lainkaan ettei sattuisi ja silti sattuu niin perkeleesti. 45 min just äsken nukuin päiväunia ja nyt pitäisi alkaa valmistautua uudelleen kouluun lähtöön. Lintsasin iltapäivän, jotta jaksaisin iltatunnit mutta saapa nähä. Pakko kuitenkin mennä koska uudet kurssit alkaa. Onneksi kaikesta huolimatta vain kaksi tuntia koulua ja sitten painun kotiin pääsyn jälkeen suoraan suihkun kautta nukkumaan...

Lare ja Spyro 12+5
 
Minä oon siirtyny täysin kahvista teen juojaks, kahvi ei vaan enää mee millää alas. Yleensä tässä aamulla herätessä on ollu pientä etomista, mutta tänä aamuna heräsin eikä tuntunu missään. Vasta painoks tuntuu et oon saanu useemmin juosta vessassa..
Joku tai jotkut täällä kertonu tunteistaa tai tunteiden puutteista masuasukkia kohtaan. Meillä tämä toinen on ollu yhtä toivottu kun ensimmäinenkin, mutta silti minusta ei oo tuntunu tämä alku oikein miltään, en ole hyppiny riemusta tai ollu haluja kertoo koko maailmalle vauvasta.

Eilen kattelin tytön vanhoja vauva kuvia ja yks kaks tuli jostain sanoin kuvailematon onnen tunne. Tunsin itseni nii onnelliseksi kun olen saanut meidän pikkukakkosen masuuni kannettavaksi. Ja tänään puin päälleni vartaloa myötäilevän paidan, kun lähdin asioille. Pieni pömpis näkyy paidan läpi, mutta tuskin kukaan vielä tuosta voi arvata että olen raskaana. Vielä pitkät 5 päivää ensimmäiseen neuvolaan, toivon niin kovasti, että kuulisin sitten jo pienen sydänäänet, vaikka voi hyvin olla ettei niitä vielä kuulu.

milla3 ja masuasukki rv 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Tunteet masuasukista Täällä kyllä ollaan ehdottomasti elämämme onnellisimpia! Viime vuosi meni miehen syövän ja lapsettomuushoitojen parissa, joten terve mies ja onnistunut IVF-hoito on meille lottovoitto. Mieheni kanssa olemme joutuneet kokemaan paljon ja toivoimme että jospa joskus meillekkin tapahtuisi jotain extrahyvää ja nyt tuntuu että se on tapahtunut. Syöpä toistaiseksi selätetty ja ivf hoitoon menneet rahat olivat juuri tämän arvoista :heart:

muoks. ja täytyy tähän lisätä kuinka voitte vain ajatella kuin pelottavaa oli aloittaa "lapsen hankinta projekti" kun ei ollut varmuutta näkeekö mieheni mahdollisesti tulevaa lastaan. Minä kävin yhtäaikaa lapsettomuuspolilla kun mieheni makasi syöpäosastolla sytostaattihoidossa, joten tämä tilanne on jotain uskomattoman IHANAA! :)
kn&muru 11+6
 
Viimeksi muokattu:
kuulostaa ihan joltai leffalta toi kn:n tarina -ihanaa et kaikki nyt hyvin :)

Mä kyl odotan tulevaa kovin, mut toisaalta jännittääkin hiukan...tai ehkä vähä enempikin.. mut mua ehkä enempi jänskää tää raskausaika ku se mitä se sit tulee olee kahen pienen ja kahen vähä isomman kaa. Toi vuoden vanha on ihan älyttömän vilkas tapaus ja jos mulle tulee joku "et saa kannella tai nostella mitn"-kielto ni oon ihan kusessa. Mut kaipa sitä kaikesta selvii.. pitää vaan opetella ajattelee hiukan itsekkäämmin ja kuunnella omaa vointiaan tarkemmin.

jaahas...tuolla näköjään alkamassa vessan siivous 1v:n toimesta :/
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
kn 071: ja nyt tää pillittää sitten töissä tiskin takana...

vointeihin: tosi tarkkaa on elämän rytmittäminen rankat päivät = päänsärky ja pahoinvoinnin saa siihen lisäksi jos ei syö aamupäivästä hyvin olen huomannut että 2-3 tunnin välein on aamupäivällä syötävä ja hiilareita jos menee ilman leipää tulee huono-olo, kahvin olen vaihtanut kuumaan kaakaoon jonka teen vesi-maitoseokseen: eli aamupala noin klo 8.00 lounas klo10.00 välipala kaakao+pullasiivu klo 13.00 lounas klo 15.00 kaakao+sämpylä, illalla pärjään jo sitten melkein syömättä, näillä määrillä pelottaa kilojen kerääntyminen mut jotenkin vielä tässä vaiheessa pelkään sitä pahoinvointia enemmän kuin kertyneitä kiloja ja minkä sille voi kun on nälkä ja heikottaa ?!? Itselleni on pääasia että olen saanut päivistä siedettäviä muutama viikko taakse päin elämä oli yht tuskaa nyt on muutenkin vauva-ajatukset hiipineet takaraivoon...
Kyllä tämä tästä :heart:
 
Nyt sitten alkoi tulemaan ihan vähän punertavaa valkovuotoa ja eihän neuvolat ole enää tähän aikaan auki.. Mahassakin ollut vähän sellaista pistävää kipua,pää ollut kipeenä ja oksetuttaa koko ajan.. Pelottaa..
 
Hepuhi: juuri tällä viikolla neuvolassa kuulin kuinka täti neuvoi jollekkin puhelimessa että vasta kun vuoto on kirkkaan punaista, eli siis selvästi pelkkää verta niin saattaa olla syytä huolestua. Joten hengitä vielä syvään ja tarkkaile tilannetta :)
 
Ihan omaa napaa taas: Käyty nt-ultrassa ja LA ei muutu:) MUTTA mulla on niin taaksepäin kallistunut kohtu ettei nähnyt kunnolla sikiön mahalaukkua, joten pääsen viikon päästä uudestaan ja saan lisää ultrakuvia:) Nt oli normaali ja pikkuinen sieltä huiskuttelikin <3 Ja kas ihmettä rakon pitää olla sitten TÄYNNÄ seukki kerralla. Mähän siis soitin tuonne alkuviikosta ja mulle sanottiin ettei tarvi olla täynnä..puuh.. Lekuri oli mukava ja ammattitaitoinen, ultras vatsanpäältä ja sisäkautta ja vielä vatsan päältä.
H&mörrykkä 11+4
 
Hyvää päivää kanssasisaret =)

:hug: paljon pahoinvoinnin kanssa painiville, kyllä se onneksi jossain vaiheessa helpottaa.

Hepuhi: ettei ois tulehdus? Pääsetkö päivystyksessä käymään jos siellä katottas mikä on.

Mariaja: mulle voi laittaa listaan tyttöolo =)

kn: kyllä kylmät väreet kulki pitkin selkää kun tuon luki, todellakin olette onnenne ansainneet:heart:

Ultrasta: On se vaan jännä miten siitä tulee todellisempaa tästä raskaudesta kun sen pikkusen siellä ruudulla näkee, ja varsinki nyt kun se on isompi eli melkeen oikean vauvan näkönen:heart:

Doppleria en onneksi ees hankkinu, oisin saanu aikaan vaan paniikin kun en ois löytäny ääniä:O ja kohtahan nuo potkut alkaa tuntumaan :)

Ruoanlaitosta minä olen kans ravintolakokki edelliseltä ammatiltani joten ruokaa osaan laittaa :) ja pidänkin siitä

Mammatakki ois ihana hankkia mutta on niin pirun kalliita : / Ja täällä ei ole kun h&m joka myy mammavaatteita mutta siellä ei ole takkeja ollenkaan. Viime odotuksessa löysin anttilasta halvan ja ison toppatakin joka meni loppuun asti mutta sen heitin pois, häätyy varmaan ostaa taas joku halpa joukkueteltta :LOL:

En nyt muista oliko vielä jotain? No joka tapauksessa mulla on alkanu nyt jo vaivata liitoskivut :confused: Muista on tullu vasta joskus puolessa välissä, tää on ihan perseestä kun ei pysty käveleen pitkiä matkoja, alkaa sattuun ihan tosissaan! Oonkohan loppuajan sitte petissä? :kieh:
Jahas syömään se on taas mentävä, päivänjatkoja mammat :wave:

Katjuska ja lilli 11+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
pikkumökö ihana tuo "jaahas...tuolla näköjään alkamassa vessan siivous 1v:n toimesta" :LOL:

Voi Minnarun, anteeksi kun sain sut itkemään! :) Eikö oo aika dramaattinen tarina meillä :) Mulla on kans tuo itku koko aika niin herkässä; ei tarvi kun kattoa siskoni vauvaa niin itku tulee :)

mammatakki minä yritin huuto.netissä huutaa yhtä mutta joku huus aina päälle ni luovutin :)

Emmuska10 Minä oon käsittäny et mulla olis myös taaksepäin kallistunut kohtu. Saadaankohan me ikinä nauttia siitä ihanan isosta mahasta? :)
 
Sunniee Joo siis tiedostinkin sen että täys rakko nostaa kohtua "suorempaan", mutta kun sanoivat kun soitin sinne ettei tarvi olla. Olis näkynyt nyt kaikki selvästi jos olisin ollu rakko täynnä. Ja tuossa hoksasin että se lekuri puhu koko ajan että ens viikolla uus aika, mutta kortissa lukeekin 2.9.

Kno71 Mulla oli ISO maha loppujen lopuksi :) Tosin lapsikin paino yli 4kg:) Kyllä se kohtu sikiön kasvun myötä vetäytyy suoraan, se vaan voi aiheuttaa enemmän juilimista sun muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-

Yhteistyössä