Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Niistä neuvoloista mun piti laittaa jo aikaisemmin.. Kokkolassa neuvoloita on kuukauden välein ainakin ensisynnyttäjille, loppuraskaudesta sitten useammin. Olin ihan järkyttynyt kun tajusin kuinka hyvin siellä seurataan pienen kasvua ja myös äidin hyvinvointia :) Kaikki löytyi myös Kokkolan nettisivuilta, että millon on ja mikä on.

Ihanaa kuin muillakin on ollut hyviä uutisia ultrissa :hug:
 
Heipähei:wave:

Tänään käyty lääkärissä/ultrassa ja siellä se pikkunen uiskenteli ja sydän löi tuhatta ja sataa:heart:
Itku pääsi kun olin niin paljon pelännyt ettei kaikki ole ok.. Kaikki muutenki hyvin, muutaman päivän meni eteenpäin mutta l.a. edelleen sama. Tämä lapsonen on kyllä koetellu ja jännityttäny äitiä ihan tosissaan jo nyt :rolleyes: Mutta nyt alkaa tuntuun oikeesti siltä että meille tulee maaliskuussa vauva :) Ja alan jo olla erittäin onnellinen siitä:heart:

Tää on nyt tosi tämmönen omanapainen kirjotus tällä kertaa, en ole hirveesti pariin päivään jaksanu lueskella muitten juttuja mutta nyt alan lukemaan ja kirjottelen sitte myöhemmin lisää.

Erittäin helpottunut katjuska ja lilli 11+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan! Nopee vastaus ja nopee luku teidät jutut läpi... :)
Joku kyseli et oonko varma hedelmöittymisen ajankohdasta, et jos se selittäis pienuuden, et pikkanen ois saanu alkunsa myöhemmin... No jos lasken hedelmöittymispäivän, se ois ollu 8.7. tämän lasketun ajan mukaan... ja mun raskausoireet alko just 8.7. nii ei oo mitenkään mahdollista et se ois sinä päivänä hedelmöittynyt vasta :(((
äsh. no mut kohta ekaan neuvolaan, sen vuoksi en ehdi enempää kirjotella/lueskella... MOOOI!
 
Eilen oli eka neuvola ja kyllä oli mukava käydä :)
Ultraa jo kovin ootan, tällä hetkellä se olisi siis 31.8. mutta voi tulla vielä muutoksia, toivotaan ettei ainakaan myöhemmäksi ;)

Tessa 10+0

ps. vaikea pitää suunsa kiinni kotona, ei viitsi noille vanhemmille lapsille kertoa ennen kuin on ultrassa käynyt :)
 
Laretzki
hepuhi Lähinnä nyt se ärsytti siinä, kun ne ei todellakaan tiennyt koko juttua, sitä miten koko homma todellisuudessa meni. Ja sanoisin kuitenkin että on hieman eri asia ostaa jostain Kurikan kokosesta paikasta taloa kuin Kokkolasta. Kun ne varaajat ei ollut tehneet edes tarjousta, vaan pelkästään soittaneet että me varataan tää, niin en oikein ymmärrä.

Ja meillä kun tuo mieskin on niin saatanan jääräpää että sehän jahkaa sitten asiaa vielä viis vuotta jälkeenkin. Mutta parempi vaan kun en enää mieti koko asiaa, koska rupee vaan vituttamaan se kiinteistövälittäjän käytös. Olis sitten sanonut että peruutetaan koko näyttö kun kerta varaus on tehty.

Mä en oikeesti tiiä miten päin taas oikein pitäisi olla, mahaa särkenyt aamusta asti ja selkää päivän mittaa enemmän ja enemmän. Koulussa menee jo ihan ok, mutta nyttekin kun tulee kotiin rupee vaan itkettää että ei jaksa. Ja kun ei tää tämän hetkinen koulunkäynti ole lähelläkään sitä mitä se tulee olemaan syksyllä. N. joka toinen viikko 6 pv koulua joista parhaimmillaan 3 päivää kaheksasta yheksään asti. :(

Ja saatanan raskausarvet ovat tehneet jo kunnon invaasion mun reisiin.

Ja kaikenlisäksi tuntuu siltä ettei oo ketään kelle puhua.

Lare ja Spyro
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ruuanlaitosta olette jutelleet. Mä aloin laittaa ruokaa kun muutettiin ja sain kunnollisen keittiön. Keräilen lehdistä ohjeita ja teen niistä sitten, ja olen tykännyt siitä ihmeekseni kovasti. Joka päivä koetan ruuan tehdä itse jos poika on kotona. Kahdelle ihmiselle olen laiskempi kokkaamaan. Nyt vaan on tullut hankalaksi, kun olo huononee iltaa kohti ja ruuan ajatteleminenkin tekee pahaa. Just saan sen tehtyä, mutta en pysty syömään sit enää.

Imoen & Mantti 10+1
 
Asumisesta, omakotitalossa, jossa neliöitä n.130, muutaman kilometrin päässä keskustasta, suht rauhallinen paikka vaikka naapurit ovatkin lähellä.

Ruokaa aloin silloin laittamaan kun yksin muutin asumaan, mutta ei oo vieläkään mitään mielipuuhaa. Joskus tulee joku inspiraatio alkaa leipoa tai tehdä ruokaa ajan kanssa, mutta harvemmin =)

Mä en oo töissä vielä kertonut mun pomolle, aattelin ultran jälkeen kertoa (pomo käy paikalla noin kerran vkossa). esimiehelle kerroin heti kun kesälomalta palasin...
Ja nyt sitten tänään meille töissä ilmotettiin, meillä on siis vaan kaks töissä mun lisäks, et ne molemmat pistetään muualla töihin ja mä saan uudet työkaverit. Alko niin paljon ahdistaa kun mulla on maailman parhaat työkaverit ollut. Ja sitten jo tajusin kun ens maanantaina mulla on ultra ja joudun lähtee kesken työpäivän pois, että mä saan varmaan uudelta esimieheltä heti valitukset ku on työajalla lääkäri, ku meillä pitäisi omalla ajalla tuollaiset hoitaa =) Ennen kun kaikki on sujunut niin hyvin...Olipas tosi selkeesti kirjotettu =)

Jenduka84 & Pikkunen 11+5 (pian jo vko 12 =)
 
VOIHAN nyt tulee purnutusta mä oon ihan kamalan väsyny ja mulla on niin pahaolo et meinaa tulla itku :'( ja töissä... teen pitkää päivää koko viikon lähden aamuisin ennen seitsemää kotoonta ja oon illalla kuuden jälkeen eilen olin vasta puoli kahdeksan... näköjään kostautuu lepäämättömyys ja miun mies puhu et lähtee vielä illalla johonkin mie hajoon !!!!
 
Heipähei kaikille! :wave:

MUISTI Täällä muisti toimii (ainakin vielä) normaalisti :)

RUUANLAITTO Minä oon teinistä asti ollu keittiössä äidin opetuksessa mukana (Meidän äiti on meidän sukujen paras ruuanlaittaja, joten niin huiput opit olen saanut) Tokikaan ruuat ei koskaan niin hyviä kun äidin, mutta läheltä liippaa :) Myös mieheni on kova laittaan ruokaa, mm eilen teki kaalipadan ja sitä ennen karjalanpaistia.

PAHAOLO Täällä oli pahoinvointia melkeenpä vaan sen vajaa kaks viikkoa ja sitten loppu kokonaan. Olkaa onnellisia et on pahoinvointia ni tunnette ainakin olevanne raskaana! Musta tuntuu et joku vialla kun on niin hyvä olo..

NEUVOLA Minä oon tässä fundeerannu et vaihtasin neuvolantädin.. Mun täti oli vasta valmistunut terveydenhoitaja, joka vaikutti oudolta ja epäpätevältä. Ystäväni äiti myös neuvolantäti ja oli kertonut ystävälleni ettei tää mun neuvolantäti oikein osaa mitään (Mullakin oli verikokeesta kauheat mustelmat kädessä ym)

Täällä porskutettu 6pv töitä ja huomenna olis yks vappaa! Ihanaa :)

kn&murunen 11+5 kohta poksuu :)
 
Minnarun: :hug: Kovasti jaksamista pahan olon ja pitkien työpäivien kanssa. Mullakin mies lähtee tänään vielä koko illaksi pois, kunhan nyt ensin kerkiää töistä kotiin pyörähtämään. Ensi viikolla on taas ulkomailla työmatkalla pari päivää ja koirakin on silloin kotona, kun en sille saa hoitajaa. Huoh.
 
Hehheh! Aika huvittavaa; Menimme mieheni kanssa naimisiin 19.6.2010 aivan kuten Victoria ja Daniel ja nyt ollaan sitte yhtäaikaa raskaanakin! :LOL: Onkohan la vielä sama kuin minun eli toinen päivä, ei vois olla niin hyvä sattuma :D
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Hmmm... Tässähän alkaa epäilykset nousta, että kn071 olisi prinsessa itse ;)

Ruuanlaitto En ole hirveän innokas tuolla keittiön puolella. Mielelläni jättäisin ruuanlaiton ja leipomisen jollekin muulle. Olisi kyllä ihanaa osata tehdä vähän kaikesta kaikkea. Ehkäpä minustakin joku päivä kuoriutuu innokas keittiömestari.

Tsemppiä pahoinvointia ja väsymystä kokeville! Tiedän kyllä tunteen, koska itselläkin sitä parisen viikkoa ollut. Nyt oli pari päivää olo melkein ok ja sekös sai miettimään, että onko pikkuinen elossa, mutta ei-ok-olo tuli takaisin.

Kirskis ja Kaiku 10+1
 
Laretzki
Tämä tyttönen lähtee toivon mukaan hieman rentoutumaan vähän jokisaunalle saunomaan ja täytyy kattoo jos sitä kehtaisi vaikka dipatakin itseään sinne jokeen asti. :D Saa nähdä nouseeko kyselyjä kun vaatteet vähenee ja vatsa kuitenkin jo selkeesti isompi kuin alkukesällä oli, vaikka omaa makkaraa siinä roikkuikin.

Keli on kyllä ihan mahtava, että ehkä se mitä oon kaivannut tässä on pelkkää tuulettumista :)
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
ihana ultrakuva oli taas tullut näytille. voi sitä omaa ultraa niin odottaa. harmi että vielä 2vk omaan ultraan. veri kokeissa kävin aikaisemmin tällä viikolla. oli neuvolan tätsy laittanut mulle 4pv joiden aikana piti verikoe käydä antamassa.

oma pää täysin jäässä. teen kohta itselleni oman lukkarin tohon esikoisen viereen ja joka asiasta muistutus kännykkään :p

mikään monarkki fani en ole, mut kyllä tuli lämmin mieli kun viktorian odotuksesta luki. ihanaa. mulla nyt on tällänen vaihe että kaikki on ihanaa.:D

ruuanlaitosta mikään huippu kokki en ole, mutta hyvin kelvollinen kylläkin. ensiviikolla ajattelin perheen yllättää itse tehdyillä kaalikääryleillä, joita en ole koskaan aikaisemmin tehnyt, ja myös leivän ajattelin leipoa. muuten ihan perus ruuat osaan. leipomisesta pidän, mutta niiden menekki meillä tosi huonoa. viimeksi tein mustikkapiirakan josta mies otti 2 palaa, tytär 2 palaa ja minä rohmu söin loput :ashamed:
 
mut aika kauheeta ois olla ton victoriankaan paikalla, heti ku tapaat miehen alkaa kärttäminen kihloista ja ku meet kihloihin sit alkaa häähöösäys ja ku häät ohi ni mahan kyttääminen et joko joko joko... mitä sit jos oisitki ihminen joka tahtois tehä lapset ennen häitä tai et tahtois lapsii ollenkaan... onneks on vaan tällanen tavis ni ei tarvii kestää ihan ton tasosta kyttäämistä ku pelkkä työpaikka kyttäyski viduttaa jo ihan 6-0 :D :D


Ja ON: VÄSYTTÄÄÄ!!!! Tää päivä on ollu ihan tuskaa ku noi ipanat on jotenkin normaalia vilkkaampia ja ite ihan lahna!! odotan vaan niiiin kovin et klo ois 8 ja sais rueta tiputtelee noita yks toisesa jälkeen omiin sänkyihinsä...ja ite perässä. sit ku tää on viel aika pitkälti yh-elämää, loppuviikonki mies lähtee töihin ku me herätään ja tulee ku ollaan nukkumas. Keskiviikkona sillä ois vp -sitä odotellessa..

jaahas mentävä...kriisi...vaihteeks...
 
Nyt on eka neuvola ja lääkäri käynti takana.. Neuvolassa oli sijaistäti, joten oma tavataan vasta ensi kuun lopulla.. toivottavasti on mukava. Eipä siinä kamalasti kyselty mitään muuta kun mitä lopmakkeessa luki, sama lääkärissä -Onko raskausoireita. Selvä, ultrataan. Sydän sykkii. Kiitos käynnistä. Harmittaa ettei kumpikaan kysynyt miten on mennyt ja miltä tuntuu.

Ei nimittäin edelleenkään tunnu miltään, ei vauvan näkeminen ultrassa, ei sydämmen syke.. Mieskin jo kyseli enkö halua pitää vauvaa.. On aika syyllinen olo. Kai sitä oppii toisesta välittämään jossain vaiheessa..toivon ainakin kovasti niin..

Laskettu aika muuttui vähän..Olisi nyt ehkä 19 pv. Sekin tosin kuulema vielä luultavasti muuttuu.. Pahoinvointikin onneksi on vähentynyt, vaihtunut tosin flunssaan!

Ihana lukea että kiukkuilette! Ettei se elämä ihan tasaista ole muillakaan tunteiden kanssa! ;)
 
Heippa :wave: Enpä ole tänne pitkiin aikoihin kirjoitellut, olen aktiivisempi tuolla kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet-pinossa, mutta tulinpa tännekkin nyt moikkaamaan. Tänään meillä oli nt-ultra ja kaveri vastasi 11+5, tosin nyt mennään 11+1 :) Kaikki oli tosi hyvin :heart:
Aktiivista keskustelua täälläkin, mutta nyt en ole niin aktiivinen että jaksaisin alkaa kommentoimaan, joen jätän sen toiseen kertaan ja lähden lepäilemään :)

Ihanaa odotusta kaikille :flower:
 
Kilpikonnaako tässä odotellaan?? :)
katso liitettä 13426

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Olipas jänskää :) Neuvolatäti sanoi että pienikokoisilla vanhemmilla voi olla pieni lapsonenkin, että siitäkin voi tulla se pienuus ultraan. Ja mehän ollaan pieniä ja hoikkia, mieskin 175 eikä miehellä oo missään mitään ylimäärästä :D Et toivotaan nyt et ois vaan näistä hedelmöittymistekijöistä ja meidän pienikokoisuudesta kiinni tuo pikkusen koko... :/

Meillä on varmaan pienin asunto koko ryhmässä! Huimat 44 neliöö! Hakemus on kolmioon, mut ei haluta muualta ku tästä taloyhtiöstä nii odotella saa :D Mut ei se mitään, kyllä mä oon päättänyt et vauvaikä menee tässäkin asunnossa tarvittaessa ja kova oon liikkumaan, et varmasti ollaan paljon muuallakin kuin kotona, kerhoissa, kavereilla, isovanhemmilla. Että kyllä me tänne mahdutaan niin kauan kun on pakko.

On tämä odottaminen niin ihanaa! Mutta myös pelottavaa... Onnea vaan matkaan kaikille, koko ajan lähestymme turvallisempia aikoja :)
 
Viimeksi muokattu:
Uui, miekiin haluan dopplerin! :heart: Joku oli tehny täällä mahtavia kirpparilöytöjä -onnea niistä! Miekin lähen heti vapaapäivänä metsästykselle! ;) (Tosin miulla on aina ollu jokseenkin huono tuuri kirpparilöytöjen suhteen..)

Kuulin tänään töissä radiosta Viktorian lapsen lasketusta ajasta, ja pakko myöntää, että hymyilytti kyllä! :) Hehe, vaikka eipä tuossa mitään erikoista oikeastaan.. :D Olipas mukava työpäivä tänään. Oli jonkin asteen verran vapautuneempaakin ehkä, kun sain tiistaina kerrottua pomolle raskaudesta. :) Ens viikolla on sitten yövuoro.. -Ja jo valmiiksi sekaisin oleva unirytmi menee entistä sekaisemmaksi |O

Ja siis ihan uskomaton tää mahan kasvu/turvotus mitä lie. :confused: en oikein tiiä nauraa vai itkeä hihi :D Työkaveri pilailee kaksosista, mutta ei kai nyt sentään.. :confused: Mutta mistä sitäkään tietää varmaksi sanoa ennen ultraa.. :p (ellei ellei!! Doppler!??)

Näihin ajatuksiin, hyvää yötä vain! |O

Hopea ja Alien 10+5
 
Laretzki
Apua, tää on ihan älytöntä miten nopeesti aika menee. Tänään on meinaa kuukausi enää meidän 1 v hääpäivään! Miten voi vuosi mennä näin kamalan nopeasti. Mähän pullautan sen muksunkin pihalle ennen kuin kissaa ehtii sanoa kun aika menee näin nopeesti :D

Jotenkin hassua, että porukka alkaa koulussa tajuamaan ja tietämään, niin ei mulle ole kuin yksi ihminen käynyt kysymässä asiasta. Eilen illalla, tällänen ihana tyttö jolla on itelläänkin vauvakuume ja oli niin mahdottoman onnellinen mun puolesta, että olisi voinut luulla että hänelle tapahtui jotain ihanaa. Tältä kysyinkin, että keneltä oot kuullut juttua ja mainitsi nimiä josta päättelin, että kyllä ne tutuimmat koulukaverit tietää vaikkeivat asiasta ole puhuneetkaan. Ihan kiva sinänsä niin ei tarvii jotenkin varoa sanojansa. Sitä vähän ihmettelin, että viime vuonna täällä hengattiin yhen tytön kaa tosi paljon (loppui kun alkoi seurustelemaan) ei oo sanonut mitään (oli mulle eräänlainen paras kaveri), mutta silti tarjosi eilen suoraan mulle cokista ilman alkoholia. En tiiä onko se sit sitä ettei ihmiset ehkä kehtaa tulla puhumaan ja onnittelemaan kun en suoranaisesti ole "tullut kaapista ulos"

Vähän aletaan taas hetkeksi aikaa ainakin mennä pirteämpään päin. Tosin väsymys on ihan älytön kun olin iltaa viettämässä vielä sen saunaillan jälkeen ja nukkumaan vasta 00.30. Kyllä se valvominen on paljon vaikeempaa kuin ilman alkoholia ja siitä huolimatta mua särkee tänä aamuna päätä ja on huono olo, ihan kuin krapula olisi :D

Lare ja Spyro 12+5
 

Yhteistyössä