Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Bambille tsemppiä! Eiköhän kaikki ole ok. :)

Asumisesta, kolme vuotta sitten kun muutettiin virallisesti yhteen miehen kanssa, ostettiin yhteinen 140 neliöinen ok-talo sillä ajatuksella, että on sitten tuleville lapsille tilaa, ei tarvitse heti vaihtaa. Vähän on ahdistanut kun on tää lasten saaminen ollut niin vaikeaa, että onko meillä nyt ihan turhaan niin paljon tilaa. :ashamed: No, toivottavasti nyt saadaan lisää väkeä kotiin.

(.) Mun lapsi aloitti tänään yläkoulun! Jännää.

Imoen & Mantti 10+0 (poks, ihanaa päästä kaksinumeroiselle lukemalle!)
 
Bambi: Hienoa, että syke löytyi. Toivotaan, että vuoto ei liity pikkuisen kasvuun mitenkään ja toinen jaksaa kasvaa isoksi ja vahvaksi. Mullakin oli alkio vähän oletettua pienempi varhaisultrassa (5vrk menkoista laskettuna, n. 2 päivää ovis plussasta laskettuna).

maalismammalle onnea ihanista ultrakuulumisista :flower:

Pikkumökö: Toivottavasti pahoinvointisi olisi väistymässä. Mullakin kun oli se pahoinvoinniton päivä, niin heti aloin miettimään onko masussa kukaan enää hengissä. Eli mikään ei kelpaa :D

Mulla olisi nyt tasan kaksi viikkoa np-ultraan. Pikkuhiljaa alkaa jo jännittää. On jotenkin epäuskoinen olo sen suhteen, että onko masussa kaikki edelleen hyvin kun ei itse voi mitään merkkejä elämästä vielä saada. Kuuluisipa ne sydänäänet jo ennen ultraa. No, pahoinvointi ainakin vaivaa edelleen. Kävin nopeasti suihkussa aamulla ja sen ajan kun olin ilman rannekkeita, niin johan se oksennus tuli. Nyt rannekkeiden kanssa etoo jatkuvasti, mutta tämän olon kanssa kykenee sentään elämään :x
Nyt hetkeksi maaten kun tyttö nukkuu...

Sipsunen & SV 8+5 :heart:
 
Tuntuu et työ kaikki ootte jo käyneet neuvolassa ainakin kerran. Minulla vasta neuvola ens maanantaina ja nt-ultrasta ei vielä tietookaa, no neuvolan jälkeen sekin ehkä jo tiedossa. Mahan kanssa on menny hyvin pientä etomista sillon tällön..

Housuista, mulla menee vielä ihan hyvin jalkaan farkutkin ja turvotustakaan ei oo näkyny nyt hetkeen.. Esikoisen kohallakin meni farkut vielä pitkälle jalkaan, voi johtua siitäkin kun mulla on kaikki nuita lantio malleja et tulee nii alas ettei ne nii mahan tiellä oo.. Mut kaikista eniten tulee kulettua silti kaikkialla kollarit tai muuta olohousut jalassa ne on vaan nii mukavat jalassa. :)

Asumisesta, me asutaan savossa miehen ja tytön kanssa omakotitalossa jossa on n.180 neliöö autotalli mukaan lukien. Muutettiin tähän reilu vuos sitten kun odotin tyttöö kuukautta ennen tytön syntymää. Puol vuotta me asuntoja kateltiinkin ja aika tarkoille meni asunnon löytäminen, mutta kerettiin hyvin muuttaa ja laittaa tavarat paikoilleen ennen tytön syntymää. Mä vielä maalasin yhtä huonetta viimesilläni, tuolilla taiteilin pensselin kanssa ja kumartelin mahani yli maaliämpäriin. :D Helppo muutto oli kun ei mun annettu kannella mitään sain keskittyä sit niitte tavaroitte paikoilleen laittoon. Aluks tuntu kauheen isolle tää asunto kun yksiöstä muutettiin nii ei paljoo nuita huonekaluja ollu, mut aika hyvinhän tää on täyttyny kaikesta tässä vuoje aikana. Meillä olis kova haave lähtee tässä vielä joku päivä rakentamaan ihan omatalo, Katellaa tässä jos jostai löytys hyvä tontti ja ostetaa se etukäteen ja sit voikin ajatella tämän myymistä kun olis paikka valmiina mihi rakentaa.. Saa nähä millonka sitä sit pääsee tosi toimiin, Voi olla et siirtyy parin vuoje päähä et tää uus tulokaskin olis sen vuojen vanha nii voi olla helpompaa alottaa työmaa... rauhassa katellaa tonti ja myydään tää. Hyvää kannattaa odottaa. :)

milla3 ja masuasukki rv 9+0
 
On pitäny kommentoida vaikka mihin mut miulla on niin vähän aikaa ollu olla koneella ihan rauhassa...

NP-ultrasta meillä sanoi ettei muutamaan tuntiin saisi pissilä käydä että rakko nostaisi kohtua ylemmäs ja ultrataan vatsan päältä näin siis sks:ssä, kysyin ja ihmettelin etteikö alakuatta oteta mutta sanoi ett' aloitetaan vatsan päältä ja sitten alakautta jos jää epäselväksi jokin asia. Muistelen että aikaisemmin on aloitettu alakautta ja katsottu vielä vatsan päältä.

Bambi: toivotaan että hedelmöittyminen on vain tapahtunut myöhemmin ja siksi pikkuinen on vielä niin pikkuinen,paljon kasvu vauhtia pikkuiselle :heart:

Asumisesta: muutama vuosi ollaan asuttu omakotitalossa vähän päälle 100m2 ja minun makuuni saisi olla enemmän haaveissa olisi joskus rakennuttaa ihan ikioma talo järven rannalle.

Fiiliksistä: ei oikein vieläkään meinaa uskoa todeksi ensi viikolla olisi sitten se ultra ja sen jälkeen aion kertoa töissä ja sitten pääsen kertomaan omille lapsille :heart: sitä odotan malttamattomana. Väsymys ja pahoinvointi on väistynyt viime yönä nukuin ihan huippu unet pitkästä aikaa mutta täytyy sanoa että unien sisältö on aina välillä aika levotonta.

Mammavaatteista: housuja kävin eilen etsimässä nyt alkaa puristuksen tunnetta farkuissa tulla ja en yhtään pidä siitä tunteesta varsinkin iltaa kohden puristusta on... haluaisin vaan kulkea trikoissa ja väljissä yläosissa odotan kamalasti sitä kun masua alkaa olla ni voin olla hurmaavissa trikoopaidoissa ja esitellä keesiäni.

Paljon onnea mahtavista ultrakuulumisista ultrassa käyneille.

Minnarun&matonen 10+6 huomenna poksuu =)
 
Bambi Toivottavasti kaikki on hyvin, mullakin oli tosiaan 11 päivää pienempi, kuin mitä menkoista laskettuna olis pitänyt olla, mutta kaikillahan ei ovulaatio mene "lakien" mukaisesti :)

Asumisesta Toisessa kaupungissa sijaitsisi oma rivarikolmio, mutta laitetaan se tällä viikolla myyntiin ja etsitään tästäkaupungista halpaa kerrostalokolmiota. Tällä hetkellä asun siis kerrostalossa yksiössä ja mies vielä omassa rivarissa..
Nyt ultran jälkeen päätettiin, että mies muuttaa vaikka työttömäksi tänne, kunhan saa vaan olla mukana joka hetkessä :kiss: On mulla vaan maailman ihanin mies :heart:
Miten niin on tunteet taas pinnassa kun meinaan alkaa itkemään kun kirjoitin tuon edellisen :D

Pahoinvointi jatkuu :(

hepuhi+käpy 10+3
 
Huoooh, kun teillä on ihanan kuulosia asuntoja tosiaan :) Me asutaan vielä päälle kuukaus tässä
meidän 58,5m2 kaksiossa. Eikä tässä muuten vikaa oiskaan, mutta kun minimies on vallannut
makkarin; hää herää heti jos ees yritetää hiipiä makkariin nukkumaan miehen kaa.. :p Sohva
alkaa olee jo turhan tuttu nukkupaikka, ja joo loppuuhan tästä tila muutekii kesken.

Bambi: hienoa kun syke löytyi ! :heart:

13 päivää ultraan ja 21 päivää Jimin 1v synttäreihin :)

cherrrye ja muwu 10+3
 
Nyt olis sit ultrassa käyty, kaikki oli hienosti ja viikot meni oikein! :)
Nyt on aika onnellinen ja helpottunut olo. Veriseulan tuloksia vielä tietty ootellaan. Lähden muutamaksi päiväksi kotikonnuille kyläilemään ja nyt olis pari tuntia aikaa miettiä miten kerron vanhemmille ja siskoille. Näytänkö vaan ultrakuvia silleen että kattos mitä täällä on, vai mitähän sitä keksis :)
Täytyy jossain vaiheessa kattoo jos saisin kuvia tännekkin näkysälle.

Asumisesta Miehen kanssa ollaan nyt pari vuotta asuttu tälläisessä 80 luvun tiilitalossa hiljaisessa kylässä mutta omakotitaloalueella. neliöitä tässä on toistaiseksi ihan riittävästi, asuinkäytössä n120m2 ja lisäksi varastotilaa ja tallit. Piha vois olla isompikin, mutta kyllä me on mahuttu 1200m2. Tässä on rakennuslupaa jäljellä vielä toinen 100m2. Ehkä joskus sitten kun voittaa lotossa :)

Nyt nokka kohti keski-suomea! <3
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Hui, kun ootte kerenny paljon kirjotella! :)

Pakko tähän väliin, että hepuhi, minullakin on sama laskettuaika (+cherrrye)! :)

Myö asuskellaan tällä hetkellä kaksiossa, kun kaksistaan ollaan, mutta laitettiin hakemus vetämään kolmiosta tai neliöstä kaupungille. Haluttaisiin mielellään saunallinen rivarihuoneisto! Ihanne! :heart: Omaan muutetaan sitten, kun saadaan rahatilanne tasoittumaan.

Mie kävin taas eilen uudestaan ihailemassa mammavaatteita hemarilta! (Mista muualta sais mukavan näköisiä kuteita..?) En vielä raaskinut ostaa.. Kun mites kun niissä on jo sen ison vauvamasun vara? Jääkö se roikkumaan rumasti, jos ihan niin isoksi masu ei oo vielä kasvanu...? :D Mut tosiaan hyvähän se olis jo olla jonkinlaiset mukavat housut kaapissa. Eilen illalla töistä ajellessani oli pakko avata farkkujen nappi heti kun olin heittäny työkaverin kotitielle. Ajelin sit housunnappi avoimena koko matkan, ja kävelin vielä parkkipaikalta kotiinkin housun nappi ja tässä vaiheessa oli jo vetskarikin auennu.. haha. :D No joo, eihän tuossa ollu mitään, kun ei kukaan nähny. :)

Taidanpa jatkaa tätä aamupäivää.. :wave:

Hopea ja Alien 10+3
 
Moi pitkästä aikaa!
Venäjän (Karjalan) reissu on heitetty ja eipäs tarvitse sinne mennä vähään aikaan! Ainakaan alkuraskauden etovan olon vallitessa. Tiet yhtä rynkytystä, ruoka etovaa, huusseista puhumattakaan. Ihana oli tulla kotiin!

Terkkari perui minun ekan sokerirasitukseni, oli kuulema sekaannus. keskirasakudessa sitten menen.
Np-ultra minulla on tosiaan 12+5, kiva kun eilen täytin netissä KYSin synnärin Haikara-kyselyjä ja siinä lukee että np-ultra ennen 12+6, no päivää ennen sitten tulee..
Outoa on tämä Kuopion neuvolakäyntien vähyys! Eka raskauskolmannekselle siis osuu vain yksi neuvolakäynti! Sinne samaiseen Haikara-palveluun pitää syöttää joka raskauskolmenneksen korkein verenpaine ja virtsan valkuais&sokeriarvo. No, minulla on sitten tasan yksi verenpainearvo ja ei mitään virtsatestejä, koska niitä ei eka neuvolakäynnillä otettu. Outoa, mutta säästöä vissiin.
Tai ottavatko sitten np-ultrassa?

Täällä vain väsyttää ja etoo, eli perusmeininkiä. Huomenna tulen kyllä poksumaan!

Kellukka & Pienokainen 9+6
Ja minulla on tyttöolo :heart:
 
Hei! Saanko mä liittyä seuraan? :) Jonkun verran oon lueskellu teidän jorinoita ja tekisi mieli joskus jopa kommentoidakin.heh.

Ensimmäistä lasta odottelemme syntyväksi 9.3. (LA tosin varmasti muuttuu vkolla eteen päin NT- ultrassa, koska jo varhaisultrassa meni kierron 35pvän mukaan). Mutta siis pari vkoa ennen ensimmäsitä hääpäivää ja miehen 30- kymppisiä hän syntyisi. <3

Olen 26 loppuvuodesta ja naimisissa, asutaan omassa rivitalokolmiossa Kuopiossa. Meillä on iso koira. Ja ammatiltani olen kokki. Jokohan kaikki tutut tunnistivat :D Jospa täällä ei tuttuja olisi...Mutta toki tuttuja haluaisin tehdä, varsinkin jotka samoihin aikoihin saa lapsen! Kaupungille teekupposen äärelle tai ihan vaan täällä netissä jorisemiseen :) Jos täällä nyt kukaan Kuopiosta edes on...

9.3. Riikkari 25 KYS ensimmäinen ja poikaolo

Osasinko tehdä tuon oikein? :confused:

Riikkari ja mussukka 9+4
 
ainiin! teen nyt kaurapuuroa, siis ihan oikeata kattilassa! Saa nähdä miten onnistuu! :D En tosiaankaan ole mikään keittiön hengetär, vaikka tässä nyt ilmeisesti vauvan myötä pitäisi siksi muuttua.. :confused: :D Onko täällä muita kömpelöitä keittiössä?

..ja joku kysyi mammatalvitakista! mie ostin viime vuonna villakangastalvitakin, jossa on vaan kolme nappia ihan ylhäällä, eli alhaalta jää ikäänkuin "napittomaksi", on ikäänkuin sellanen "punahilkka"-tyylinen takki. Käytän sitä sitten talvella.. toivottavasti se toimii masun kanssa, saa nähdä. :)

:wave:
 
Hopea: :wave: Mä en ennen juuri ruokaa laitellut, enkä keittiössä viihtynyt. Nyt tuon esikoisen myötä olen alkanut panostaa vähän enemmän ja tosissani harjoitellut tekemään erilaisia ruokia. Nyt alkaa jo sujua ja viihdyn keittiössä ihan ok, vaikka ei ole edelleenkään mitään mun lempipuuhaa tuo keittiössä häärääminen. Mies on pari kertaa ollut positiivisesti tosi yllättynyt mun aikaansaannoksistani, kun olen oikein innostunut ja ihmetellyt leikillään, että minne se vanha "Sipsunen" katosi :) Mies on aina ollut meillä se joka tykkää vapaa ajallaan kokkailla, mutta nyt arkena tietty mä kun olen kotona.

Tervetuloa mukaan Riikkari!

Me lähdetään nyt tytön ja koiran kanssa katsomaan hanhia, jotka saapuivat aamulla tuonne läheiselle pellolle :)
 
Kellukka; Mikä ihmeen haikara- kysely :O Mulle ei oo tommosesta puhuttu ollenkaan...
Ja missä sinä olit käyny, jollakin ultramammoilla? Mikä se semmonen on :confused:
Mä oon käyny yhden kerran nyt Kelan talossa varhaisultrassa (koska kierto hieman vaihteleva ja yks km alkuvuodelta), ja se oli vkoilla 7+5. Ja neuvolassa kävin vkoa aikasemmin. Eilen sitten kävin KYSillä veri- ja pissakokeissa. Osallistun sikiöseulontaan. Seuraava ultra onkin NT-ultra 5.9. Kelan talossa ja neuvolalääkäri seuraavana pvänä omassa neuvolassa.

Onko jopa eri käytäntöjä eri neuvoloiden välillä, vaikka samassa kaupungissa ollaankin :O
 
Memssi ja maalismamma: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

Bambi, ihanaa, että syke löytyi. Olisiko hedelmöityminen voinut tapahtua oletettua myöhemmin ja sikiö siksi olla pienempi? Toivotaan, että pieni kasvaa ja vahvistuu! :heart:

Asumisesta Asumme 120-neliöisessä omakotitalossa, 5 h + keittiö. Tilaa on ihan mukavasti ja tarpeeksi meille. Yksi huone on tyhjillään (tai siis tällä hetkellä turhan tavaran varastona, mutta tyhjennämme sen) ja odottaa uutta tulokasta. :heart:

Keittiön hengettäreksi en minäkään itseäni kutsuisi.. :D Perusruokaa osaan laittaa ja levonnaiset ostan useimmiten suosiolla joko kaupasta tai leipomosta.

Huomenna eka neuvola, kivaa!

Loretta ja Möllykkä 9+5
 
keittotaidot ei mullakaan ennen lasta olleet loisteliaat,mut nykyään viihdyn melko hyvin hellan ääressä ja oon jopa opetellut leipomaan :D heh,niin sitä ihminen muuttuu lapsen myötä..

tervetuloa Riikkari !

Mammatakki mä ostin esikoista odottaessa sellasen normaalin kevytoppatakin muistaakseni prismasta,Torstai merkkinen takki,paria kokoa isompana ja se toimi tosi hyvin,meinaan sitä nytkin käyttää.. alle mahtuu hyvin villapaitaa jne,ja ei edes näytä törkeeltä vaikka vähän leveä on koska siinä on kiristysnauhat alaosassa :)
onhan noita äitiystakkejakin,mut hirmu hintaisia,ja varsinkin kun pari kk tulee käytettyä !

en jaksa oottaa että saa ihmisille kertoa tästä raskaudesta,jokohan sitä ultran jälkeen uskaltaa?
koska muut on meinannu kertoa?

sunniee ja vilperi 11+0
 
Riikkari
Minulle ainakin lyötiin heti käpälään neuvolassa KYSin synnärin Haikara-synnytystietopalvelun tunnukset ja tällä viikolla tuli oikein sähköposti, että käy täyttämässä puuttuvat tietosi Haikara-järjestelmään. Siis se on kaikille synnyttäjille tarkoitettu sähköinen järjestelmä, jonne kirjataan raskauden ajan tietoja, muita terveystietoja ja toiveita synnytykseen ym.
Jospa neuvolatätisi vain unohti antaa tunnukset sinulle?

Kävin alkuraskauden ultrassa satamassa Savon Ultramammat-nimisessä paikassa. Todella mukava, edullinen ja ultraajana naistenpolin synnytyslääkäri, siis keikkalaisena illalla.

Mulla on 5.9. nt-ultra äitipolilla, joudun sinne koska edellisessä raskaudessa oli vakava raskausmyrkytys. Lääkärineuvolasta ei tietoa vielä, kai ne joskus lähettävät.?

:) Kellukka & Pienokainen 9+6
 
sunniee: Uskaltaa uskaltaa.. :) mä laitan facebookiin ultrakuvan np-ultran jälkeen... niin tein esikoisenki kohalla eikä jääny kellekään epäselväks.

Mammatakki: En aio ostaa erillistä mammatakkia ku on niin sikahintasia ja ku tosiaan vaan muutaman kuukauden sitä käyttää. Aion käyttää ihan tavallista "laskettelu" takkia ja jos omassa isossa tila loppuu, aion pölliä miehen takin. :D
Äiti on kyllä uhannut ostaa mulle sellasen villa bontson vai mikskä sitä nyt sanotaan.. saa nähä..

Keittiötaidot: Perusruuat onnistuu hyvin ja uusia kokeilen jos vaikka netistä löytyy joku hyvän kuulonen ohje. Meillä on suvussa paljon ravintola-alan ammattilaisia ni aina on ollu tärkeetä että tehään mahd.paljon ite. Toisin sanoen jos on synttärit ni ite väännän kakut ja leivonnaiset.
Esikoiselle tein kaikki ruuat ite, kerran kuussa ostin ison satsin kasviksia ja tein 12 erilaista sapuskaa, purkitin ja pakastin ja oon tästä hyvin ylpeä.. :D

RIIKKARI tervetuloa!

ON: mä oon ollu tänään hyyber väsyny. Esikoinen tekee hampaita ja on önissy viimeset 3 yötä, aamulla tuntuu että ei oo nukkunu yhtään.
Nyt pitäs lähtee väsäilee vikat häitten kiitoskortit. Eihän ne häät ollukaa ku 4 kk sitten.. :D

La muuttui päivällä neuvolassa. eli uusi la on 26.3.
 
Paniikin omasta päivitystä luvassa:
Tulin nyt tänne porukoiden kotiin. Ostin kukkakimpun ja laitoin sen maljaan pöydälle. Kukkien päällä on kirjekuori "äidille ja isälle" ja kuoressa ultrakuva.
Ne pääsee viideltä töistä ja siihen asti pitäs täällä ootella! Kamalaaaaa!!
 
Apua, ny ei kerkee lukemaan ku rivien välistä :)

Täällä ollaan lähdössä ystävien ja miehen kanssa kiinalaiseen syömään, nams :p
Eilen tein sitte satasen tilauksen henkkamaukalle mammavaatteista Oli pakko kun oli niin sieviä :) Mutta tulempa myöhemmin uudestaan!

kn&muru 11+4
 
Laretzki
Hopea Mulla on kahet mammahousut, joista toiset koko isommat kuin lopulta olisin tarvinnut niin niissä on alavatsassa aika löysää ja välillä saa olla nostelemassa ylös (kinnasivat reisistä ikävästi niin siksi kokoa isommat otin). Mutta nyt kun ostin täysin oikean kokoiset mammahousut, niin ei ne eroa mitenkään normihousuista päällä ollessa. Mä käännän sitä masutrikoota kaksin kerroin kun tulee muuten vielä niin ylös...Farkut ehkä vielä katselen, mutta ajattelin että katselen ensin jostain jos käytettynä löytyisi uusien sijaan.

ON Tänään oltiin koulussa kävelemässä tai siis rämpimässä metsissä ja huomaa kyllä että tollaset epätasaset liikkeet tuntuu tonne vatsaan. Tai ainakin nyt taas kivistää vähän ikävästi.

Ja saakeli näitä hormooneja. Kun mies soitti siitä kämpästä mikä varattiin meidän nenän edestä (puhelimistse!), ja laitoin FB:hen "Rupean minäkin sitten saakeli varailemaan kaikki kämpät jotka vaikuttaa lupaavilta, niin etukäteen jotta olisi jotain toivoa saada sellainen minkä haluaa perkele."
Niin eikö siihen heti "vanhemmatja fiksummat" luokkakaverit ole kommentoinut että "Niin mekin tehtiin. Ennen ekaa näyttöä sovittiin et halutaan kattomaan ja onnistu. Ja ostettiin." ja "samma här" niin meikäläinen alkaa itkemään sitä että tarviiko saatana tulla oikein ivaamaan ja kääntämään veistä haavassa kun ei kunnolla saatana tiedä jutun taustoja. Ei niitä asuntoja mun käsittääkseni ole ennen PUHELIMEN kautta voinut varailla, tekemättä kunnon tarjousta. Olisivat hiljaa saatana kun eivät tiedä kaikkea. Mä oon muutenkin niin väsynyt jo tohon asuntohommaan kun kaikki hyvät menee ihan nenän edestä.

Ja nyt mä en pysty taas lopettaa itkua lainkaan.

Lare ja Spyro 12+3
 
Pikaiset kuulumiset eilisestä NT ultrasta:wave:

Pääperämitta 63mm (puhui välillä 6.5cm pituudesta) vastasi viikkoja 12+5 joten pituuden ollessa yli 6cm otti ikäarvion päälaesta joka vastasi viikkoja 12+1. Kaikki oli oikein hyvin ja pikkuinen liikkui hyvin yms. Joten huokaisen helpotuksesta ja keskityn kasvamaan valtavaksi seurassanne!

Tea ja Ihme 12+1:heart:
 

Yhteistyössä