Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Laretzki
Täällä ollaan taas tänään kärsitty ikävistä kivuista vatsan alueella. Liekö taas isompia kasvupyrähdyksiä kohdulla. Muutenkin ollut tosi väsynyt olo, vaikka tuo miehen luona käyminen helpottikin ihan valtavasti oloa. Koko viikonlopun on ollut ihan älytön nälkä.

Ja tuntuu taas jotenkin niin isolta, kun mies osti pitkälahkeiset mammahousut mulle ja mä olisin valmis pitämään niitä ihan koko ajan :ashamed: Viikkoja kuitenkin suhteellisen vähän edelleen ja ainoat vanhat housut mitkä menee koko päivän päälle (farkut menis aamulla mut ei illalla) on mustat lenkkihousut :ashamed: En halua edes ajatella paljonko kiloja on mahdollisesti tullut jo lisää.

Lare ja Spyro 12+1
 
Laretzki Mulla on ihan sama homma housujen kans, farkkuja on kiva pitää aamusta/aamupäivästä, mutta päivän edetessä ne painaa tosi ikävästi! :( Ilmeisesti turvotusta tulee päivän myötä ihan reippaasti tms. Paino on mulla aikalailla samassa kun ekassa neuvolassa.. Ei kai tässä vielä voi/viitsi mitään mammahousuja pitää?! Melkein 30 viikkoa kuitenkin matkaa jäljellä et eipä paljon naurata...

Tea ja Ihme 11+6:heart:

Kiitos ihanille tsempityksistä huomiselle! :flower:
 
Huh huh.. Eilen tosiaan oli vuotoa. Ihan kun menkat, mut kuitenkin ehkä niukemmat ja tummempaa verta, ei siis punaista verta vaan aika tummaa. Tänään ei oo enää vuotanut.. En nyt sitten tiedä missä mennään, onko masussa elämää vai ei? Tissit on edelleen tosi arat, etoo välillä ja maha turpoilee.. Että raskausoireet löytyy, mutta onko niihin enää syytä? Keskiviikkona ois eka neuvola, mut meenkö jos tää oliki tässä? Tuntuu oudolta mennä jos ei mitään enää oo?? En tiedä :( Neuvoja??

Kiitos kaikille tuesta <3 :hug:
 
Susanna85, mutta eikös jokainen raskaus ole erilainen ;) Hihi! Nyt siun ilmeisesti "täytyy" vaan nauttia siitä huonovointimattomuudesta (? tavasinko oikein..) ja oksentamattomuudesta! :D

Miekin oon alkanu miettimään mammahousuja, käytiin itse asiassa jo katselemassakin niitä! Mutta tosiaan kun viikkoja on vasta näin vähän, niin ei mitenkään kehtais vielä käydä ostamassa. Tai sittenhän sitä olis vaan hyvin varautunut!! (?) Olin ihan varma ennen raskautta, että en ahdistuis tulevista kiloista tai "jättimäisyydestä" vaan nauttisin kaikin rinnoin, mutta täytyy kyllä myöntää, että on jo alkanut ahdistamaan. Eri toten tämä "välivaihe", jossa maha ei ole vielä kunnon raskausmaha, vaan näyttää siltä, että on muuten vaan pyöristyny, tuntuu inhottavalta. :/ Mukava asia kuitenkin, että tissit on kasvanu huomattavasti!! :D (puhuu "ent." pikkurintainen) :D Miulla oli itseasiassa noussu kolme kiloa paino, kun käytiin ensimmäistä kertaa neuvolassa, mutta mittasin tänään niin kilo on nyt lähteny pois. Kiva tavallaan, mutta kunhan se ei oo Alienin ehdoilla.. :confused:

Tsemiä Tea84 huomiseen! :) :flower:

|O Ja nyt töllön eteen ja odottamaan omaa ukkelia töistä :heart:

Hopea & Alien 10+1
 
Bambi, kyllä siun varmaan kannattanee käydä siellä neuvolassa tarkistuksella. Siellä varmasti kaikki selviää, eikä siun tarvii jäädä pohtimaan.. Tai ainakin puhuminen neuvolassa saattaa helpottaa jo muutenkin järkyttynyttä oloa. :p Ja jos tuntuu, että keskiviikkoon on liian pitkä aika, niin oletko miettinyt raskaustestin tekemistä..? :flower:
Mutta edellenkin, hyvin paljon jaksamista sinulle :hug:
 
-Bambi-: Suosittelisin, että soittaisit heti huomenna sinne neuvolaan ja kysyisit sieltä mitä tehdä. Saattaisit saada lähetteen lääkärille ultrattavaksi ;) Ja ainahan voi tietysti mennä myös yksityiselle ultraan, mutta se maksaa... Joten itse lähtisin tuosta neuvolaan soittamisesta ensin liikkeelle ja sitten menisin vasta yksityiselle, jos en neuvolan kautta pääsisi lääkärille. Toivottavasti kaikki olisi nyt kuitenkin hyvin :hug:
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! =)

Aamiaista tässä popsin samalla ennen töihin lähtöä. Täällä kanssa yksi jota ahdistaa tää turvotus..Kun en muutenkaan (enää) ole normimitoissa, niin kauhistuttaa, minkälaiseksi vielä kasvan! Ja mulla ylipaino on kasautunut mahan seudulle.. =/ Kääk..Noh, jos kaikki menee hyvin ja lykin vaunuja ensi huhtikuussa, niin lykin niitä sitten olan takaa, että lähtee vähän ylimääräistäkin. =D

Jotenkin stressaavaa aina miettiä, minkä verran tarvitsee evästä töihin..Syön siellä lämpimän ruoan, joten siitä ei onneksi tarvitse huolehtia, mutta välipalaa saa olla aika reilusti, että pysyy olo kurissa..Tänään lähtee mukaan viili ja pussillinen hedelmiä. =)

moomin 7+2
 
Huomenta täältäkin aamupalapöydästä!

Popsin hapankorppua juustolla ja kurkulla, nam. Tosi vaikea viikonloppu takana, makasin lähes koko ajan, olo oli ihan hirveä. Nyt pitäs töihin lähteä, katotaan mitä siitä tulee. Haluaisin jäädä saikulle, mutta mulla on kaks sellasta hommaa odottamassa, mitkä pitäs saada nyt tän viikon aikana eteenpäin. Nuo hommat ahdistaa ja ne on pakko tehdä, toisaalta mietin et eikö ois järkevämpää olla kotona, kun esikoinen kärsii älyttömästi kun äiti vaan makaa. Oon hirveän huono ottamaan saikkua, en haluais töissä syytä kertoa ja lääkärintodistukseenhan se tulisi. Oispa toisenlainen työ, niin voisin jäädä helpommin pois.

Turvotuksesta, täältäkin löytyy. Ja kyllä, se ahdistaa. Näyttää entistä läskimmältä, just kun aloin olla tyytyväinen kroppaani esikoisen jälkeen.

Muuten ei tunnu mitään kipuja kohdunseudulle, paikat varmaan niin venähtäneet, et hyvin mahtuu kasvamaan.

Nyt pitäs lähtee meikkaamaan..

Viola ja Sulo rv 11+0

P.S. Tällä viikolla np-ultra, jee!
 
Huomenta naiset!

Miusta on oikeesti tullu ihan hirviö!!!
Raivoon ukolle kaikesta...kokoajan...se vaan ärsyttää minuu jotenkii ihan kamalasti?!?
Yölläkin meuhkasin, kun se veti miun jaloilta peiton pois unissaan, huusin ja näin niiiiin punaista, et ois tehny mieli tiljata sitä ohimoon. Arvatkaa onko vaikeeta kun kokoajan on hermot pinnassa ja onkohan ukolla vaikeeta kun oon muuttunu tälläseksi??

Miulla kyllä turvottaa niin rajusti, ettei toivoakaan laittaa farkkuja jalkaan, eli oon tyylikkäästi kulkenu mammafarkuissa ja on miulla sellaset reisitaskupökätkin mallia mamma :D, itseasiassa jo pari viikkoa. Juuri eilisiltana mietiskelin hankkivani vielä ainakin yhdet housut, ehkä hameenkin, eipähän
ala sitten ainakaan se ahistamaan mammavaatteissa, että pitää joka päivä kulkea samoissa.

Tilasin eilen sen dopplerin, tulis nyt nopsaa! No eihän sillä varmaan vielä mitään kuule (8+3), mut kuitenkii.
 
"Mukava" että muistakin on tullut hirviöitä, eipähän tarvi yksinään raivota! :D

Ja sitä minä vain, että 12+0 POKS! (jokohan sitä olisi turvallisilla vesillä jos ultrassa on kaikki ok?)

Tea ja Ihme 12 vko:a:heart:
 
Bambi: Kyllä sun kannattaa mennä sinne neuvolaan, kuten edellä onkin jo mainittu, kun on epäselvä tilanne. Toivottavasti kaikki selviää parhain päin :hug:

Tea: Onnea 12+0 etapista ja onnea ultraan :) Voi kun itsekin olisi jo noilla viikoilla, niin voisi vähän huokaista helpotuksesta ja ehkä karistaa pahoinvoinninkin.

Turvotuksesta oli ollut puhetta. Mä en ole enää moneen viikkoon edes viitsinyt yrittää tunkea farkkuja jalkaan, kun niissä on niin epämukava olla. Mulla alkaa heti vatsaan sattumaan jos siihen painaa joku. Yksi farkkuhame menee vielä ja toinenkin jos jättää ylimmän napin auki (laitan siihen hiuslenkillä virityksen). Muutoin pidän legginssejä ja tunikoita. Nyt syksyä varten ostin Vero Modasta ihan tavallisia housumaisia legginssejä (mitä ikinä ovatkaan nimeltään?) joita voi pitää pitkien toppien ja neuletakkien kanssa. Ostin myös yhdet kapealahkeiset mammafarkut, jotka saa saappaisiin kivasti. Kellarissa on vielä jotain mammavaatteita jotka haen sitten jossain vaiheessa kun maha alkaa tosissaan kasvaa. Tosiaan kaipaan jo niitä viikkoja kun maha alkaa näyttää vauvamahalta. Ärsyttää kun näytän lähinnä siltä, että on herkut maistuneet ja tuntuu ettei mitkään vaatteet istu kivasti tässä vaiheessa.

ON:
Rannekkeiden kanssa ihan ok olo tänään. Suunnittelin tossa, että jos olo sallii niin olisi ihana lähteä viikonloppuna Nuuksioon koko perheen voimin ja käydä paistamassa makkaraa nuotiolla. Evässämpylätkin maistuu niin ihanilta ulkona :p Pitääkin ehdottaa miehelle illalla...

En saanut sydänääniä kuuluviin eilen (8+3), mutta en kyllä odottanutkaan niitä
vielä kuulevani. Doplerista kuului kuitenkin vaimeasti mun omia virtauksia, että kai se jotenkin toimii. Musta siitä vaan kuului ennen paremmin...

Tää lähtee nyt nukkumaan, kun tyttö meni jo päikkäreille. Toiset vasta heräilee ja lähtee ulos kun me mennään jo taas nukkumaan. Herättiin meinaan taas viideltä. Tänään täytyy yrittää venyttää iltaa, jos neiti vaikka nukkuisi kuuteen. Se olisi jo ok aika herätä, mutta viideltä |O:kieh:|O

Sipsunen & SV 8+4 :heart:
 
täällä kans yks hirviö :wave: mies just eilen tokas että onpa kiva aina aamusta heti tapella,kun oot pahalla päällä ja huudat vaan... niih..:snotty:

ja ääh, mie en kestä tätä vesssassa ravaamista. onneks tuo poika sentään anto nukkua tänään lähemmäs 8 aamulla,sekin on jo outoa kun yleensä meilläkin herätään tuossa viimestään 6 niinkun Sipsusella

mammahousuista mulla kans on jo yhdet mammahousut käytössä,muut on pahvilaatikoissa.. käytiin mulle ettiin housuja täs viikolla,mut eip löytyny mitään..kai se on pakko ostaa taas mammamallia ! ei noi normi pökät meinaa mahtua enää :(

tasan viikko ultraan ja muuttoon ! JEEEE

sunniee ja vilperi,10+6,huomenna poksuu ! =) :heart:
 
Ei ne ota mua sinne!! Soitin neuvolan neuvontapuhelimeen ja soitin myös synnytyssairaalan äitiyspolille.. Kummassakin vaan vähäteltiin "sulla on niin vähän viikkoja ettei kannata mitään tehdä" tuut vasta sit jos tulee lammikko lattialle. :(

Nii ja sit mietin et meniskö yksityiselle.. Mut ultraako ne jos on jotain rusehtavaa vuotoa, ku eihä kuukautisissakaa saa mennä gynegologille :D

-Bambi- ja pieni rakas 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Ompa kyllä oltu tylyjä bambille:mad: Ärsyttää sun puolesta. Onneks menet yksityiselle :)

Eilinen meni ihan zompiena.. mutta tänää taas uusin energioin liikkeelle. Odottelen et syksyn jumppa-aikataulu ilmestyisi nettiin niin pääsisi varaan ajan mammajumppaa :)

Mä oon käyttäny mammahousuja jo useamman viikon, ei saa painaa yhtään mahaa mikään tai tuntuu epämiellyttävältä. Näillä on leppoiset oltavat:)

H&mörrykkä 11+1 (3 päivän päästä ultra:))
 
-Bambi- Tsemppiä tämänpäiväiseen! Toivottavasti toteavat kaiken olevan hyvin.

Täytyy kyllä ihmetellä neuvolan ja äitiyspolin toimintaa! Taas on sitten todettu kaupunkien välillä olevan hurja ero palveluissa... Itse asun pienemmässä paikassa ja sain viime keväänä keskenmenon aikoihin suhteellisen hyvää palvelua sekä neuvolasta että kunnallisen päivystyksestä.

Kirskis ja Kaiku 9+6
 
Onnea Bambille! :)

Enää 17 yötä ultraan! :heart: Menis aika nopeammin! :) Ja tänään kerron sit pomolle, kun meen iltavuoroon, jaiks, vähän jännittää jo. :p

Psst! Eikös se ensimmäinen ultra juurikin ole tuo nt-ultra? Ja sillä tangolla eikä mahan päältä? Jäi neuvolakäynniltä vähän epäselväks, kun en muistanut tehdä muuta kuin olla helpottunu. Hehe. Mutta toisaalta, varmaan parempi olla tietämättä niin tarkkaan, niin ei jännitä niin paljon.
 
Bambi: Miun kaverille oltiin polilla ihan yhtä tylyjä, hänkin vuotanut verta pariin otteeseen.
Polilla ei suostuttu ultraamaan taikka mitään, sanottiin vain että "keskenmenolta vaikuttaa". Tää miun kaveri meni kuitenkin neuvolaan, kuuntelivat että kuuluuko sydänääniä ja siellä se pienen
sydän sykki. Niin kauan on elämää, kun sydän lyö. Tsemppiä iltapäivälle, toivotaan että kaikki hyvin
massussa ! <3

cherrrye ja muwu 10+2
 
Jännittää Bambin kuulumisia. Itse sain ekassa keskenmenossa tosi hyvää palvelua kun soitin silloin ekaksi tk-päivystykseen ja pääsin heti sinne, mutta viikkojakin oli yli 10. Viimeksi alkuraskauden keskenmenossa soitin neuvolaan ja äitiyspolille ja vastaus oli aina, että "jos ei tule kovia kipuja, ei tarvitse tehdä mitään". Pääsin lopulta lääkäriin kun vuoto oli jatkunut 7 viikkoa. Sieltä sain lähetteen ultraan ja ultraaja sairaalassa ihmetteli suuresti sitä toimintaa, että jouduin viikkokausia odottelemaan kun mua ei huolittu mihinkään.

Imoen & Mantti 9+6
 
Täällä oulussa esikoisen aikaa tehtiin nt-ultraus vastanpäältä ja nytten tuossa ohjeessa oli yliviivattu kohta missä lukee "virtsarakon tulee olla täynnä näkyvyden parantamiseksi". että otappa nyt selvää sitten et onko se muuttunut alakautta tehtäväksi.. parempi kait soittaa ja tarkistaa. ja miksi ne nyt ei oo voinu tehä uutta lappua.."säästöä" kenties..

MUOKS. soitin sinne ja tekevät vatsanpäältä ja jos ei näy kunnolla niin sitten alakautta, mutta ettei rakon tartte olla täynnä. Aikaisemmin ultraus tehtiin 10+0 alkaen ja nyt 11+0 et olisiko se muuttanu tuon käytännön sitten. Noh, onpahan helpompi olla ku saa käydä veskis:)
 
Viimeksi muokattu:
Jorvissa oikein painotettiin, että pitää tulla paikalle ajoissa, jotta ehtii käydä vessassa. Eli rakon oltava tyhjä.

Hyvä, että Bambi sait ajan yksityiselle.

Muoks.
Ikävä kyllä se vaan tahtoo olla niin, että "rahalla saa ja hevosella pääsee". Edellisessä raskaudessa kävin yksityisellä ylimääräisellä lääkärikäynnillä, jossa samalla pyynnöstäni ultrasivat, kun julkiselle en päässyt. Neuvolassa ei tuolloin ollut aikoja vapaana ja äitipolille pääsee ymmärtääkseni vasta kun viikkoja on niin paljon, että vauva voitaisiin tarpeen tullen pelastaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pikasesti omaa napaa..
Neuvolassa käyty kaikki muuten ok mutta sydänääniä ei saatu kuulumaan vaikka täti haki ja haki :( meinas että ei välttämättä kuulu vielä ja kohtu oli kasvanu, ja istukan äänet kuulu..
Tuli silti ihan tosi huolestunu ja paska fiilis ja kotiin tullessa tuli itku:'( sain onneksi lääkäriajan keskiviikolle joka sitten ultraa, eli sitä odotellessa..tuun sitte kertomaan mitä siellä sanottiin
 
Bambille Onneksi sait ultra-ajan jo samalla päivälle! Olipa tosiaan tökeröä "palvelua" kunnallisella puolella!! :mad: Itse sain tuta jokseenkin samanlaista kohtelua sairaalan lääkärin osalta keskenmenoni yhteydessä. Ei minkäänlaista myötätuntoa, vaikka oma hätä oli suuri. Toivotaan, että selviät säikähdyksellä! :hug:

Viola30 Tsemppiä töihin! Mulla on hyvinkin samanlainen suhtautuminen töiden tekoon ja saikkuun. Saikkua en ota kuin "hätätilanteessa". Kai se on tämä työn luonne (+ oma luonne :D), mikä pakottaa töihin puolikuolleenakin. Erityisesti alkoi ärsyttämään tuossa pari viikkoa sitten, kun alaisia tipahteli sairauslomalle monenlaisen pikkuvaivan takia ja itse tsemppailin töissä väsymyksen ja pahoinvoinnin kourissa. Tiedän, ei täällä mitaleita jaeta, enkä missään nimessä aio heittäytyä marttyyriksi, ja pitäähän sitä saada sairastaa jos on sairas, mutta minusta on väärin olla sairauslomalla, jos oikeasti kykenisi tekemään töitä. Ja toisaalta olen myös sitä mieltä, ettei raskaus ole sairaus.. Nojoo, ehkä tämä riittää tästä aiheesta. ;) Kotona olenkin sitten kovin väsynyt. Onneksi mies on toistaiseksi mukisematta viihdyttänyt poikaa ja tehnyt valtaosan kotitöistä. Toista raskauskolmannesta odotellessa!

Turvotuksesta ja mammahousuista. Mulla oli viimeksi perjantaina normihousut jalassa töissä ja auts kun painoi ikävästi alavatsaa. Iltapäivällä vatsa oli kipeä ja turvonnut pallo. Tänään laitoin suosiolla mammahousut ja ah, kyllä jaksaa ihan eri tavalla.

Loretta ja Möllykkä 9+4
 

Yhteistyössä