Maaliskuun muruset 2011 *syyskuussa*

Syömisistä majoneesit yms. Oon aatellu niin, että Suomessa on suht turvallista syödä melkein mitä vaan. Kohtuus kaikessa niinku joku jo sano. Vakuumituotteista vältän kylmäsavukalaa, mut taasen mökillä söin appiukon itse kylmäsavustamaa lohta, siis maistoin. Juustoja en ole nyt enää syönyt vaikka valkohome onkin mun ehkä suurin intohimo. ah. tucin päälle.. Abc:llä sorruin ja otin vuohenjuusto pizzan viime sunnuntaina, ihan vaan sen juuston vuoksi. Petyin kuitenki pahasti, sillä siinä ei sit juuri muuta ollutkaan kuin vuohenjuustoa ja tavan juustoa. Yli puolet jäi syömättä : /
Hamppareitakin uskallan syödä ja perunasalaattia. En mä oikeestaan mitään ole lopettanut syömästä. Yritän kiinnittää enemmän huomiota siihen laatuun vaan ja etten nyt ihan sikana mässyttelisi karkkeja. Pepsimaxia join ennen aika paljon, mut nyt sekin on ihan jääny. Ihan hana vesi ja joskus kivennäisvesi maistuu. Hiilihapollisesta meinaa vaan tulla niin ällö olo heti.. Samarinia tekee oikein mieli, vaikkei sitäkään niin suositella suolojen takia. Mulla on matala verenpaine niin en koe et pussi silloin tällöin on vaaraksi.
Jos mun jotain tekee oikein mieli niin se on kyllä karjalanpiirakka. Munavoilla tietty. Oonki syöny ehkä jopa liikaakin niitä, odotan vaan et himo loppuis. Ja munavoinki oon keventäny et laitan 30%becelin sekaan munat ja beceliäki ihan vaan NIIN vähä et sitoo munat :D Yhdes vaiheessa meni kevyenä iltapalana kaakaota ja kylmää camping makkaraa :LOL: oivoi.

Vaunuista Meillä on tytöllä ollut Emmaljungan city crossit ja oon ollu niihin kyllä tosi tosi tyytyväinen. Meillä vaan oli se kova koppa, se pehmeä oli/on mun mielestä hankala. Täähän on siis niin et aluks tyttö oli koppa-runko yhdistelmällä ja nyt kun ikää on 17kk niin käytetään enää ratas-runko yhdistelmää. Mulla on semmonen käsitys et jos ottaa pehmeen kopan niin sit se koppa pitää käyttää koko ajan ton ratasistuimen kanssa (korjatkaa toki jos käsitykseni on väärä). Tossa ratasistuimessa vaan on semmosia pikku "kommervenkkejä" esim ton autoon kasaamisen kanssa, että melkein parempi irrottaa istuin siks ajaks kun laittaa kasaan koska aisa ei mahdu kääntyy kunnollisesti istuimen yli jos se on makuuasennossa niinku pehmeen kopan kanssa pitää olla. Mut niinku nyt meillä on käytössä vaan toi ratas ja yleensä istuma-asennossa niin se aisa taittuu ihan hyvin siitä yli kun vaan kuomun vetää ensi päälle. Kärryt on tosi kevyet, painaakohan n 15kg ja menee kuitenki aika pieneen tilaan. Mulla on Vectra farkku ja sinne mahtuu paksiin sekä kärryt että koira. Mä aion hankkia vaan seisomalaudan noihin kärryihin ja pärjätä niillä sit :)
Aijuu, ja tyttö synty 09 huhtikuussa, vaunut ostettiin tammikuussa samana vuonna. Oli viime vuoden väriset (ei ehkä niin kauniit tumman vihreät maastuokuosiset) ja jos en ihan ihan väärin muista niin runko, ratasistuin, city-koppa yhdistelmä oli 625. Mistähän hitsistä mä tarkistaisin ton hinnan...

Heittoaisa yms tarpeet menee sit ihan maun mukaan. Mä en koe sitä tarpeelliseks kun ei tarvi liikkua hississä yms.

Sane, no harm done ;)

Nyt loppu ajatus ja miniläppäristä akku. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nyt muistanki vielä juomiskeskustelun innoittaman yhden mielestäni hauskan jutun :)
Ennen kun tulin raskaaksi, siis ilmeisesti justiinsa siitä illasta niin viimeinen alko annos jonka oon nauttinut on JALLUKOLA. Voi apua :LOL: Jos oisin tienny että juomingit pitää taas lopettaa x ajaksi niin olisin valinnut vähä parempaa juomaa kuin kokista jaloviinalla. No, pääasia että hauskaa oli ja tulosta synty :heart:

terkuin Teppana ja masuvauva 17+2
 
teppana: Jallukola on mun mielestä parasta :D

Itse olen kerran ollut kännissä raskausaikana. Se oli silloin kun en tiennyt asiasta. Silloin humalassa avauduin kaverille että mulla on menkat myöhässä, mutten pitänyt sitä minään kun on ne joskus ennenkin olleet myöhässä ja kun meillä oli se kortsu kumminkin ollut. Enpä arvannut että se oli viimeinen ryyppykerta pitkään aikaan. Se oli muistaakseni heinäkuun toka lauantai ja sitten tiistaina tein testin kun ne menkat ei tosiaan alkaneetkaan..

En ole sen jälkeen kun täytin 18, ollut näin kauan juomatta. Oon juonut viimeisen parin vuoden aikana suunnilleen joka viikonloppu, eli liikaahaan se on ollut. Monelta taholta tullut valituksia liiallisesta viinankäytöstä ja itekin jo tajusin ettei siinä ole mitään mieltä enkä ole saanut enää mitään irti juomisesta. Tää elo selvinpäin on paljon mukavampaa, mielialakin on parempi eikä tarvi niistä kauheista krapuloista kärsiä, huh huh.

Mä haluisin tietää mikä mun hb on, viimeks kun kävin verta luovuttaan se oli 157. Mut varmaan lääkärineuvolassa sitten selviää ku tiedän ne tulokset niistä verikokeista joita viimeks otettiin.

Tuleeko muuten veriseulan tulokset kirjeellä kotiin jossei mitään häikkää ole ja kuin kauan suunnilleen menee? vai soitetaanko ne vai saanko ikinä tietää?

Saan muuten panacodia ottaa, jees! :) Oonpa mä tänään kirjotellu paljon tänne :D
 
Heips!

Tulinpas nyt taas vähän kirjoittelemaan, kun mies vetää kuopuksen kanssa päiväunia naamat vastatusten :D ja esikoinen on mamman ja papan luona. Olisi varmaan parempaakin tekemistä, mutta kun ei jaksa tehdä kyllä mitään ylimääräistä... eikä jaksa mennä edes nukkumaan, hullunkurista :headwall:

Ulkonäöstä: yritän kyllä aamuisin laittautua, mutta yleensä kun kiireessä hutasee niin lopputulos ei välttämättä oo aina paras mahdollinen varsinkin nyt kun naamakin kukkii niin ihanasti... Tuulipuku on ihan saletti, kun vien muksuja se on vaan niin ylimukava :whistle: Samoin kuin joku muukin, unohdan silloin tällöin katsoa peiliin kun asioille lähden, mutta toisinaan kyllä laittaudun enemmänkin...

Hankinnoista: vaunut ehkä tarvitaan, meillä on kuopuksen briot hyvässä kunnossa mutta menee värin puolesta kyllä vain tytölle, jos siis tulee poika täytyy ainakin vaihtaa. Toisinaan mietin kyllä jonkun sortin tuplarattaita esim phil&tedsejä, kun ne on kapiat niihin menisi tuo kuopuskin vielä kyytiin. Hän on jo 2,5 v kun vauva syntyy mutta aika pieni kirppu kooltaan ja en usko että jaksaisi kyllä kävellä pitkää matkaa tai jos jaksaisi, niin kuinka kauan säilyisi hermot äiteellä. Manducan kantoreppu ois kanssa suunnitelmissa ostaa ja ehkä joku kehto sekä turvaistuin. Että kyllähän noita hankitoja olisi, mutta en nyt kuitenkaan osta vielä mitään ehkä sitten alkuvuoden puolella kun voin jo vähän paremmin luottaa tähän raskauteen.

Syömisistä: esikon aikana olin tosi tarkka, että mitä söin ja join. Kuopuksen odotuksessa söin melkein ihan mitä vain, milloin vain :LOL: Ehkä nyt tän raskauden aikana olen syönyt todella terveellisesti, eikä oikein tee mieli edes mitään herkkuja ei ainakaan mitään makeaa!!! Enemmänkin vihanneksia ja hedelmiä mitä raikkaampia sen parempi... kaikki muu tuntuu yököttävän.

Neuvolasta: itse tykkään käydä vaikka eihän sieltä nyt kahden lapsen jälkeen mitään suurempia oivalluksia saa :LOL: Meillä on todella mukava täti, oikeen rempsee ja muutenkin älyttömän kiva tyyppi. Jotenkin on kiva kun saa säännöllisesti käydä vähän purkamassa tunteitaan ja muutenkin tietää onko kroppa vielä toiminnassa. Täällä päin ei ole vähennetty käyntejä uudelleen synnyttäjiltä ja musta se on hyvä asia.

Uusille tervetuloa!! Ja onnea :flower:
Toivottavasti dindeikin vaan pysyy joukossa mukana ja ainakin mun puolesta voidaan jo tämä alkoholi/tupakka keskustelu haudata...

Jaaha, tämä tyttö lähtee suihkuun ennen kun nuo tuolta heräävät :wave:

Mindi83 12+5
 
Ulkonäkö on kun petolinnun takamus. Talvisin tykkään kulkee pipo päässä tukkaa kampaamatta, mutat useimmiten kuitenkin vaatetus siisti ja tukka kammattu. Meikkaan harvoin, koska hiki valuttaa kaiken epämääräseksi sekameteliksi.
Kampaajalla käyn säännöllisetsi ja samalla värjään ripset ja kulmat ja kulmat nypitään. Edellinen kerta kyl kesäkuussa, mut uusi aika tilattuana. Josku solin tarkkakin ulkonäöstä, mutta näin rouvana ei enään jaksa.
Geelikynsistä haaveilen, mutta työni estää/ kieltää niiden pitämisen.
Hiuksia värjäsin pitkään kotona, mut kaupan aineet saa nykyään päänahan kuumottaan ihan kamalasti, joten en ole enäämn uskoltanut niillä värjäillä.

Vaunut yön yli nukuttua päädyin puolikovaan koppaan. isot neljä pyörää, ei kääntyvät ja ilamtäytteiset. Tsätä lähetään, samoiten päädyin et matkarattaita en tarvi nyt ainakaan alkuun, hankin jos koen tarpeelliseksi.
Inhottaa kun ei tiedä kauan asumme tässä nykysessä asunnossa, koska jos pääsis nopeeta omaat taloon, voisin ottaa kovan kopan, mut kerrostaloon haluun puolikovan.

gcs15 uskon kans vahvasti burn outtiin. Joskus 8 v sitten oli, mut nyt huomatavasti pahempi. Mun suurin ongelma on ettei työt kiinnosta yhtään, kun siellä niin kamala olla. Mut päivä kerrallaan hangessa eteenpäin.

Sieni mettällä käyty akkuja lataamassa

sane ja toivo rv 15+0
 
Littledeath Ihan tämän ketjun ulkopuolelta piti tulla kommentoimaan tota sun jalkaa. Onko siinä siis todettu joku syy, miksi se on kipeä tai oletko satuttanut sen jossain? Ja kauanko tuo kipuilu/kramppailu on jatkunut?

Kommentoimaan tulin siksi, että itse menin viime keväänä lääkäriin ihan vastaavien tuntemusten vuoksi ja kaksi kertaa ne minut sieltä passitti kotiin, kunnes viimein kolmannella kerralla jalasta löytyi syvä laskimotukos. Oireina minulla oli kamala kipu pohkeessa (eli jalan takaosassa) ja se, etten aamuisin meinannut pystyä astumaan jalalle kun oli niin kipeä. Ei ollut tullut mitkään laskimotukokset mieleen kyllä yhtään, kun olen nuori ja perusterve 27v.

En tarkoita, että sinulla olisi tämä sama, mutta lääkärikäyntiä ehdotan, ellet ole jo käynyt. Toivottavasti paranee ja onnea odotukseen!
 
heippa heiii.. olin tällä listalla ihan ekat viikot ja km tuli tänne. mutta nyt näyttäis jälleen siltä että vois olla jälleen matkassa joku :D pidelkääs nyt peukkuja.. ja ihana lukee teidän juttuja..massukasvatusta kaikille..
 
Huh, kylläpäs väsyttää mahataudin ja kahden työpäivän jäljiltä... Ja olihan tosiaan rankka viikko henkisestikin kun oli se tytön kuoleman vuosipäivä. Iso kiitos kaikille myötätunnosta :flower:

Pojan kanssa ollaan kaksistaan kotona oltu, mies on juurtunut mökille, huomenna kai tulee. On meillä kyllä mukavaa pojan kanssa kaksistaan, on miulla vaan maailman ihanin poju :)

Ulkonäöstä: Mie yleensä tykkään aamuisin vähän laittaa meikkiä, ihan siis 5-10 minuutin pikameikin teen vaikka kotona työskentelenkin, tosin joutuuhan tässäkin perhepäivähoitajana aika paljon ihmisiä kohtaamaan päivän mittaan niin kiva olla suht siisti. Hiukset sutaisen melkein aina ponnarille tai pikanutturalle tai jollakin klipseillä kiinni, pitkät ja huolettomat :) Viikonloppuisin harvemmin meikkaan ellen kaupunkiin lähde, ja kesän pahoinvoinneissa ei kyllä tullut mieleenkään meikata, kaikki oli salamana poskilla kun kyyneleet valu oksentaessa... Kynnet on luonnostaan ihanat, tosi paksut ja vahvat, kasvaa tosi pitkäksi helposti, vaan pakko pitää vähän lyhyempänä kun on hoitolapsia.

Vaunuista: mie haluaisin emmaljungan ceroxit tai duo edget, en kyllä uutena raaski ottaa vaan kyttään huuto.netistä täydellistä väriä ja pakettia! Pojalle asikoinaan ostettiin brion kombit, muuten tykättiin mutta rattaina oli aika isot ja kömpelöt, ja tosiaan kaipasin heittoaisaa... Niistä luovuttiin ja nyt meillä on emmaljungan scooterit säilössä, niillä pärjättiin silloin kun oli 2 pientä, vauva kantoliinaan ja 1,5v rattaissa :heart:

Voisikin ottaa nokoset sillä aikaa kun poika katsoo pikkukakkosen, ja sitten keksiä jotain mukavaa :) Hyvät viikonloput!

Teto ja Vekaraväkkärä rv 14+6 (huomenna poksuu!) :heart:
 
Moikka!

Littledeath: Noi sun jalkaongelmat kuulostaa samalta kuin mulla ennen oli usein. Lopputuloksena yleensä laskimotukoksia tai tulehduksia, ja jalkapallon kokoinen koipi... Niin ja kerran veritulppa jalassa. Siis en sano et sulla olis!!! Tein kanssa tuota suihkuttelua ja painoin jalkaa seinään jne. mutta ne auttaa sillä hetkellä. Syy kuitenkin pysyy. Eli siis olisiko järkevää kysyä voisko ne ottaa susta ne tulppariskitestit (verikoe)!!! Oireet oli muistaakseni aluksi kipeät jalat/jalka, sitten saattoi huomata tummuneita suonia, lopulta todella tummia ja sitten jalka muistuttikin yleensä sitä palloa ja kävelin kepeillä. Aina ei mennyt niin pahaksi tietenkään. Mulla noi ongelmat loppui siihen kun lopetin tupakoinnin ja e-pillerit. Mitään hormonalista ehkäisyähän ei saa käyttää jos on tulppariski, ja ollut ongelmia sen kanssa. Tuon jälkeen olen syönyt säännöllisesti magnesiumia ja pahempia ongelmia ei ole enää ollut. Joskus jokunen kipeä suoni muttei pahempaa.

Mulla oli hemppa tippunut parissa viikossa tän vuodon seurauksena 126:sta 114. Täytyy vissiin hakea rautaa apteekista. Oli tosi kiva kun soittivat tuloksista vaikkei mitään löytynytkään. Sain sitten tietää tuon. Sinne neuvolaan kun en itseäni änkeä ennen pakollista käyntiä :whistle:

Panacodia mäkin olen käyttänyt Paratabsien lisäksi mm. päänsärkyyn (migreeniin). Buranaa sain viime raskaudessa jossakin vaiheessa. Olisko se ollut ok keskiraskaudesta, mutta nyt en uskalla käyttää kun se lisää verenvuotoa/ohentaa verta.

Huomenna paukkuis sit jo 15 vk täyteen! Tänään ostin Cittarista lasten päiviltä kaksi Tutan body-puolipotkaripakettia kokoa 56 kun oli normin 17.90 euron sijaan 10 euroa/pkt. En tie onko niille puolipotkareille käyttöä mutta ne bodyt oli niin söpöt =). Ostin sit v.sinisen ja turkoosin mutta kyllä ne tytöllekin menee!

Vaunuista niin tosiaan kaapin päällä odottaa citykoppa kuosilla grey dream (maailman ihanin kuosi - siksi oli pakko ostaa jo nyt!!!) ja rattaiksi niihin on alkuvuodesta pojalle ostetut cangaroot. Saa nähdä tuleeko tarve tuplille. Se jakaa mielipiteitä mutta tarvittaessa ostamme jos pakko on. Muuten seisomalaudalla koitetaan pärjätä.
Suosittelen katsomaan noita tarjouksia sillä kuten olen aiemminkin kirjoittanut niin meillä molemmat Emmaljungat on ostettu -50% hintaan uutena ja juuri koska väri on ollut edellisen kauden. Samoin kun käyn tosiaan paljon Lastentarvikkeessa niin siellä on usein edellisen kauden vimppoja värejä/poistuvia malleja halvalla! Tässä on vielä niin paljon aikaa et taatusti tulee tilaisuuksia eteen!!! Tosin meneehän ne sit nopsaan eli kauaa ei kannata miettiä.
Ainoa miinus tuossa kopassa on se ettei siinä ole valjaita! En edes ajatellut asiaa mutta nyt olen miettinyt et täytyy kokeilla saisiko niihin ostettua erikseen. Mm. jos matkustaa bussilla niin olisi tärkeä saada vauvakin kiinni sinne koppaan. Bussissa kun saattuu ja tapahtuu! Välillä kuulee ja olen nähnytkin ikäviä sattumia joissa olisi voinut käydä huonosti. Viimeksi meillä oli duolift ja siinähän oli reijät rattaiden valjaille.
 
Heippa tytöt!

Ollaan miettimässä vaunuja pikkuiselle, meillä on jo esikoinen joka on 2v2kk kun pieni syntyy. Ilmeisesti kannattavin vaihtoehto olisi kaksoisrattaat joihin saisi kopan pikkuiselle. Esikoisemme on niin liikkuva tapaus että tarvitsen ehdottamasti vaunut myös hänelle, ei selvit kaupungissa pelkällä seisomalaudalla (ei jaksa seisoa, ja vaikka jaksaisikin niin en saisi köytettyä häntä kiinni ettei karkaile). Ollaan katseltu Emmaljungan Doublea. Onko muita hyviä mainitsemisen arvoisia? Onko kenelläkään tietoa/kokemusta/vastaavaa tilannetta ?

A 14+2
 
Adalaine: Meillä lähes sama homma eli esikoinen vauvan syntyessä 2v1kk. Samoja juttuja mietitty eli jaksamista seisomalaudalla sekä siinä pysymistä. No kokeiltava on sillä meillä ei tuplat mahdu edes tuulikaapista sisään! Pakko ne tosiaan on ostaa jos ei homma toimi mutta siitä kuulee sekä puolesta että vastaan. Lenkkeillä voi talvella pulkankin kanssa ja veikkaan et pyörällä aletaan menemään jo kesällä laudan lisäksi. Siis tietty ei varma voi olla mutta nyt jo osataan ohjata et jalkojen pitäisi vaan vielä ylettyä polkimille :LOL::LOL::LOL:. Ainahan voin ottaa myös patapumin mukaan. Kaupungilla jos aion kahvitella menen varmaan esikoisen ollessa päiväkodissa... Nytkin jo on hankalaa saada hänet pysymään tyytyväisenä kahvikupposen ajan. Viimeksi hän sai oman paahtopaistipatongin ja istui aloillaan lähes tunnin... Ennätys aikoihin!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ella83 ja Kisak: Reilut kaks viikkoa sitten alkoi nämä kivut, ja kaks viikkoa sitten lauantaina mulle tehtiinkin uä tuohon jalkaan kun tutkittiin onko siellä trombi.. ei näkynyt. Verikokeet otettiin myös ja hyytymisarvo oli normaalia korkeampi. Mitään jatko-ohjeita ei annettu. Onhan tuo ollut mielessä että jospa tämä olisikin trombi.. Kaikki oireet sopivat. Kolmesti olen käynyt lääkärissä mutta ei ne keksi mitään selitystä. Jalka tosiaan on niin kipeä että olenkin miettinyt jos hakisi kyynärsauvat. Tämä oli parempi viime viikolla tämä jalka mutta pari päivää sitten pamahti taas tosi kipeäksi. Tukisukat kävin just ostamassa, saa nähdä auttaako..
 
Mindi83: mun systerillä on 3vee ja 1,5vee eli ikäeroa tytöillä on sen 1,5 vee. Niillä käytössä tuplina juurikin nuo Phill&Ted'sin päällekkäin olevat ja ovat kovin tyytyväisiä olleet. Asuvat kaupungissa ja niillä on kätevä siellä liikkua. Eikä tilaa kämpässä kovinkaan runsaasti (+vanha ahdas hissi ja asunto 5. kerroksessa), joten noi on olleet heille oiva ratkaisu. Esikko istui päällä ja juniori pehmeässä kantokopassa alla. Nyt juniorilla on oma ratasosa alapuolella.

Seulan tulokset sanotaan täällä niskapoimu-ultrassa. Eli täällä ei tuu kirjettä tai soittoa kotio :)

Minsku82 Täällä peukutetaan, tulehan kertomaan sitten kun tiedät kuinka on käynyt :) ISOT TSEMPITYKSET!!! :)

(.)
Ja napa onkin tortilloja täynnä.. Mieli tekis lisää, mutta on niin täysinäinen olo, että pitää katsoa sit illemmalla lisää. Ostin ittelleni kaks alkotonta kaljaa. Teki niin kovasti mieli :)
Oon aika mielitekojeni orja. Pakko ollut ostaa tässä lyhyen ajan sisällä mm. Väiski-vaahtokarkkeja, mansikka-eskimon, mysli-maustamaton jugurtti- yhdistelmä on rock, samoin se piimä... :p Slurps!
Masussa ei sen kummempaa, välillä tuntuu tosiaan, että supistelee.
Nyt ruokaa sulattelemaan ja väsykin on jo vähäsen..

GCS15 & Masukki rv 15+3
 
Ora Taiga 2010 UUTTA! - Orasel

Mä olen miettinyt noita Oran Taiga yhdistelmiä. Pitää vaan eka päästä kauppaan niitä kokeilemaan.
Briot haluaisin, mutta niissä ei ole taittuvaa työntöaisaa ja emmaljungat menee liian kalliiksi. En voi maksaa yli 700€ yhdistelmistä. Ja haluan uudet koska tämä on ensimmäinen lapsi. Mutta kunhan pääsemme kauppohin noita katselemaan, niin näkee muitakin vaihtoehtoja.

Kriteerit:
- ilmakenno pyörät
- värinä ei mustaa tai harmaata
- taittuva työntöaisa
- 4 isoa pyörää
- en halua että alakori laahaa lähes maata
- oltava yhdistelmät
 
Meillä siis esikoisella ja kakkosella on 10 kk ikäeroa ja silloin oli pakko ostaa kyllä jonkin sortin tuplarattaat! Me päädyttiin carenan kolmipyöräisiin "juoksurattaisiin" (mallin nimeä en nyt millään muista). Niihin oltiin kyllä tosi tyytyväisiä! Tosin meillä niissä ei pikkuinen nukkunut, kun toisena vaununa oli nuo emaljungat. Carenat oli helppo ottaa mukaan ja mielestäni näppärät! Naapurillani oli emmaljungan kaksosten versiot ja hän moitti sitä, ettei isompi sitten sopinut sinne nukkumaan, kun ratasosa oli aika lyhyt.
Nyt kolmatta kun ootellaan ja ikäeroa nuorimmaiseen on sitten reilu kaks vuotta niin samalla systeemillä aateltiin mennä.
 
Piti muuten vielä kommentoida, että vuonna -07 kun me emaljungan vaunut ostettiin uutena Ylivieskasta eräästä lastenvaunukaupasta, niin maksoivat jotain vähän yli 500€ ja kesällä ostettiin ja sama väri ja malli on vieläkin myynnissä! Ei joka paikassa vaunut niin kalliita ole... :O
 
Piti muuten vielä kommentoida, että vuonna -07 kun me emaljungan vaunut ostettiin uutena Ylivieskasta eräästä lastenvaunukaupasta, niin maksoivat jotain vähän yli 500€ ja kesällä ostettiin ja sama väri ja malli on vieläkin myynnissä! Ei joka paikassa vaunut niin kalliita ole... :O
Meillä kun ei ole autoa, niin pääsen vain niihin jotka ovat täällä helsingissä. Ja niissä hinnat ovat varmasti kalliimmat. Onneksi tässä on hyvää aikaa vielä ja marraskuussa vanhempien auto on Helsingissä, niin pääsen vantaalle ja espooseen vaunuja katselemaan.
 
Heipsis =)

Olen kyllä käynyt lukemassa,vaan ollut niin karsee väsy ja saamattomuus,et kirjottaa en ole jaksanu:p...

Nyt olen neljättä päivää lomalla ja huominen olisi vielä,muuta en ole tehnyt kuin levänny...Hommia ois ollu kyllä vaikka muille jakaa,mutta päätin ottaa rennosti,et jaksaisin taas seuraavat pari kk painaa. Joulukuulle ois seuraavat lomat varattuna,ehkä tarttee välissä muutama pv ottaa,paitsi että ei olle kuin 2 tai 3 pv jäljellä:(. Meillä maatilayrittäjillähän ei ole lomia kuin 26 vrk vuodessa,ni pitää aikas säästellen käytellä,saikusta kun joutuu sit maksamaan,et ei ihan helposti sitäkään viittis ottaa... Mietin tos viime viikolla,kun lääkärinla oli,et olen tehny 4 lasta,joista yhdenkään odotuksesta johtuen en ole yhtään päivää ollut saikulla,mut sit ku menin lekurille,tuntui jotenkin,et en osaa pyytää:D. Niinpä kuluttelen tässä lomapäiviä saikun edestä ...

Täällä on ollut puhetta vaikka mistä,mut ehkä tohon ratasasiaanmie jotakin...Meillä on emmaljungan 2001 vuoden ööh...jotkut...Sellaset joissa on iso kova koppa ja ratasosa erikseen...Ne ratasosat on jo navettavaunuina,mut koppa on hyvässä kunnossa ja ajattelin että emmä tartte sittenkään uusia vaunuja,vaikka ajattelin aiemmin et seuraavalle ostamma uudet vaunut,mut nyt sit kuites näin päätin...

Salailusta...Me ei olla kerrottu vielä kelleen,paitsi mun parille kaverille,mut sukulaiset on kaikki vielä aivan tietämättömiä asiasta.Toisaalta vähän "pelottaakin" kertoa,kun on jo näin mones ja kovasti uhosin edellisen syntyessä,jotta nyt pietetään ainakin 5 vuotta väliä:whistle:. Ikäeroa tulee nyt 2v kk,jos pikkunen päättää pysyä sen pari vk yli kuten kaikki edelliset :)

(.)
Niin tämä väsymys...Muuten olo alkaa oleen jo ihan kohtuullinen,vaikka hirveistä pahoinvoinneista en olekaan kärsiny,ni kyllä se toi kuvotuskin voi olla aika voimia vievää: /.Hormoonit on nyt kuites tasautunu,et koko ajan ei itketä,mut kyl mä jotain emmerdalea viikolla parkuin =).

Ei vaan nyt lapsille puuron laittoon,kun huutelevat tuossa nälkää :whistle:...

Axda ja pikkuinen 13+6 kai?
 
teillä kun alkaa olo parantua,mites on SEKSIHALUJEN laita
mulla kun mies on sellanen himoköyrijä gynter,nii ärsyttää suunnattomasti,ku se hiplailee hela timme!!! siis mulla himoja ei YHTÄÄN!!! sit ku päästän ukon pöksyihin,mietin vaan,et tulis jo :ashamed:
se kun on pidättämisen mestari :headwall:

nyt sitte taitaa alkaa levitä tieto mun odottamisesta... aamulla luin naamakirjasta yhen tutun kirjottaman onnittelun. onneks se ei kuitenkaan kirjottanu ,miks onnitteli! en tosiaan aio siel kuuluttaa asiasta :$
ei vissiin kaveri voinu pitää suutansa kii! no, eipä tätä mahaa kovin kauaa enää piilotella. sellanen kumpare jo =)

laskin muuten huvikseen ultran jälkeen mikä oli hedelmöittymispäivä. se oli kuin olikin se maanantai,millon tunsin oviksen :p

ja maanantaina poksuu taas =) tulee 14 vko täyteen
 
seulan tulossamalla käynnillä oli verikoe ja nt-ultra. tuloksessa kesti noin pari viikkoa. soitin etukäteen neuvolaan että miten he siitä ilmoittaa ja näin täällä : ilmoittaavaat VAIN JOS ON POIKKEAVAA... mutta sanoin terkkarille että en halua elää epätietoisuudessa monta viikkoa putkeen, et haluaisin tietää tuloksen joka tapauksessa. Ja sainkin soittaa sitten tuloksen, hän sanoi ettei he soita ollenkaan jos ei mitään riskiä ole... eli ei kirjeitse mitään tietoa täällä.

virikepäivähoito tai miksikä sitä sitten kutsutaankaan... joku tästä tossa aiemmin heitti kommenttia, ja oon samaa mieltä et kauheeta jos äiti vie lapsen johonkin jotta pääsee itse helpommalla, ja vaikka on kotona... sen ymmärrän jos on oikeasti vaikka monta pientä kotona, ja itsellä masennusta. mutta kyllä terve äiti terveellä järjellä jaksaa kahden pienen kanssa VALLAN MAINIOSTI kotona.. ite noina aikoina pidin säännöllisen rutiinin, aamupalan jälkeen koti kuntoon ja leikkipuistoon, sitten ruuaksi kotiin ja päikkärit. oli ihanaa viettää lasten ensi-vuodet kotona, nähdä kuinka he kasvaa ja kuinka vankkumaton side meille kehittyi :heart: päivät saattoi olla kyllä rankkoja, mutta yritin levätä aina kun he nukkui, ja myös kahviteltiin kaveri-äitien kanssa ja näin sai vertaistukea arkeen kun mies oli aina töissä eikä muutenkaan meidän kanssa..
Ja itse ajattelen niin että jos kerran lapsen on halunnut niin tottakai siiitä tartee vastuu kantaa, eikä sysätä muidne hoidettavaksi päivisin, jos itse kerran ei työelämässä ole.. kyllä eräänkin tiedän tehneen niin että kun toinen vauva syntyi niin vanhempi, tuolloin 1,5 vuotias vietiin joka aamupäivä virike-hoitoon että äiti sai olla rauhassa vauvan kanssa (kuten hän itse asian ilmaisi ) ihme touhua!!!!

nyt aurinkoiseen syys-säähän :D
 
Moikka!

Mä aion ihan hyvällä omallatunnolla viedä vanhemman päiväkotiin vaikka kotona olenkin! Meillä on hyvä hoitopaikka pienessä päiväkodissa 11 päivää kuussa ja en halua menettää sitä. Koen myös et laatuaika molemmille lapsille on hyvästä! Meillä ainakin viihdytään todella hyvin päiväkodissa ja samoin itse haluan nauttia ajasta myös yksin vauvan kanssa. Tosin en nytkään ole joka päivä töissä vaikka lapsi olisikin hoidossa!!! Meillä hoitopäivät menee miehen työn mukaan ja mulla saattaa olla niiden aikaan myös vapaata. Toisaalta taas uskon et jaksan paremmin sillä tavalla vauvan kanssa vaikka esikko olikin superhelppo lapsi. On edelleen.
Sitten musta on myös aina huomioitava tässäkin asiassa se, että joillakin on isovanhemmat jne, lähellä ja joillakin ei. Näin ollen on helppoa mennä vaikka neuvolaan, lääkäriin jne. lapsen ollessa päiväkodissa eikä miettiä mihin saa hoitoon. Sysään itse mieluusti lapseni maksettuun hoitoon sen sijaan kuin vaikka isovanhemmille tai kavereille ilmaiseksi. Tosin meillä ei olla oltu 1,5 v aikana kuin kaksi kertaa iltahoidossa isovanhemmilla, joten muuten sitten ei olekaan tarvetta hoidolle... :whistle:

Mä tein pikku hankinnan vauvalle ja ostin Ticket to Heavenin toppahaalarin kokoa 56. Pakko oli vaikkei sille kauaa ole käyttöä mutta oli niin söpö =)
 
Virikiepäivähoidosta kyllä 1,5v on liian pieni sellaseen mun mielestä. Isompi lapsi taas jo varmasti haluaa jonkun verran kavereita ja viihtyykin pk:ssa. Lapsesta sekin kyllä riippuu, että missä iässä niitä alkaa kaipaamaan.

CB- 13+4
 
Joo pieni 1.5v on virikehoitoon ja kun äiti on kotona niin turhaa vie paikan lapselta joka sitä oikeasti tarvitsisi. Meillä Helsingissä on todella pitkät jonot päiväkotipaikkaan ja vanhemmat joutuvat viemään lapsiaan pitkälle hoitoon. Työpäivän lisäksi sahaavat julkisilla edes takaisin että saavat vietyä ja haettua. Meilläkin on päiväkodissa paljon virikelapsia, mutta laki mahdollistaa sen ja sitä lakia voisi vähän muuttaa. Helsingissä saa vielä paikan tauolle ja saa sen takaisin kun palaa päivähoitoon.
Virikelapsia vähentäisi huomattavasti jos maksu olisi isompi. Jos se tarve ei ole todellinen, niin voihan siitä sitten maksaa enemmänkin. On olemassa myös kerhoja minne voi lapsen laittaa, mutta kyllä alle 3v. voi hyvin olla kotona äidin ja vauvan kanssa. Ja seuraavaksi joku sanoo, että ekaas odotat ni pidä suus kiinni :whistle: Mutta hyvin monet mun tutut pärjää lasten kanssa kotona eivätkä vie virikehoitoon.
Ymmärrän jos lapsella on kielellisiä... häiriöitä (mutta he ovat yleensä aika isoja jo), niin silloin usein saa päivähoidossa niihin apua. Mutta melkoista liukuhihna työtä hoitotyö on nykyään pientenpuolella.


Silvia + Vilianna 14 + 4 ja edelleen pahaolo vaivaa : /
 
Poks poks 15 jo :heart:

Tänään iski leipomiskärpänen, leivottiin pojan kanssa kauraleipää ja omppupiirakkaa :p Mieskin saatiin lopulta kotiin, sopivasti tuli kuorimaan omenoita piirakkaan :)

Mie olen sitä mieltä että pienille lapsille parempi hoitopaikka on perhepäivähoito kuin päiväkoti, eikä pieni lapsi edes tosiaan tarvitse viriketoimintaa, kyllä kerhot riittää ja kavereita löytyy myös leikkipuistoista ym. Eri asia tosiaan sitten isommat lapset, mutta heillekin mielestäni riittää sitten osa-aikainen hoito. Meidän pikkupaikkakunnalla ei edes oteta alle 2 vuotiaita päiväkotiin, vaan menevät perhepäivähoitoon. Meidän kunnassa onkin enemmän perhepäivähoitoa, ja vain 2 päiväkotia + ryhmikset. Tuntuu vähän turhalta kun täälläkin on sellaisia lapsia, joiden toinen vanhempi on kotona, ja lapsi silti 8,5h hoidossa viitenä päivänä viikossa : / Eri asia tosiaan sitten lapset joille esim. neuvolassa suositellaan päiväkotia esim. kehitysviivästymän tai puheen kehityksen vuoksi.

Tähän loppuu perhepäivähoitajan paatos! Ja tämäkin taas niitä asioita joka taatusti jakaa mielipiteet :)

Seksiä alkaa vihdoin pitkästä aikaa tehdä mielikin, onhan tuosta jo aikaa kun ei oikein pahoinvoinnin keskellä napannut :ashamed: Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen...

Miedän vauvelista on tullut villikko, vipeltää vilkkaasti dopplerin alta karkuun, hetken kuulee aina sydänäänet ja sitten karkuun, ihana :heart:

Nyt syömään ja omenapiirakkamaistiaisille :p

Teto ja Vekaraväkkärä rv 15+0 :heart:
 

Yhteistyössä