Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Pikasesti ennen ku iltapesulle poikien kanssa.... neuvolassa meni kaikki hyvin, sokerirasitukseen menossa 18. pvä viikolla 8+ ja ilmeisesti toistemiseen viikoilla24-26, kun kakkosesta lukee papereis raskausdiabetes. Nla-lääkäri on 24. pvä ja siel sitte kuunnellaan sydänäänet... kaikki oli nla:ssa ok ja lähtöpianokin oli alempi nyt kun kakkosesta.

Täällä voidaan edelleen koko päivän pahoin, ja myös täällä huono oma tunto vaivaa poikien(3 ja1vee) takia, kun ei mitään jaksa/pysty tekemään... sitte ihan uus oire meikäläiselle... täällä mä nyyhkin, telkkariohjelmat läpitteen=) ei oo aiemmin ollu kyllä tämmöstä... ja väsymys on paha, voisin vaa nukkua=)

Tuplarattaista en tiiä hommataanko, kun edellisiäki aikas vähän käytettiin, oli carenan double swingit, voi olla et kantoliinalla mennään, kun kert kesä tulee vastaan... ehtii sitä sit miettiä, yhdistelmät vaihdettiin just( oli basson babyt) oran jovi-rattaisiin, jossa kantopussi mukana... lämpimät on vaunut ja vauveli saaki niis sit nukkua, ku isommat varmaan jatkaa päivähoidossa toukokuun loppuun asti, saan sit vauvan kans pari kuukautta palautua ennenku kokopäivä härdelli kolmen kanssa alkaa... meillä kun ei mitään isyyslomia ja muita oo todennäkösesti vieläkään mahdollista pitää, kun isännän opinnot on päällä edelleen.

nimet on valmiina, jos tyttö tulee, niin annetaan se nimi joka on jemmaan jääny ja pojalle on nimi suurinpiirtein valmiina... kummaki nimet on päätetty ennen syntymää ja ihan on sopivat nimet ollu.

painoa tuli esikosta joku 13kg ja kakkosesta 9kg, lähtöpainoa on ollu reippaasti(n.20kg ylitte ns. ihannepainon), joten nytkään en odota isoa painonnousua.mieluusti saisi olla tulematta lainkaan... kilot on asettunu muutenki mukavuusalueelle(vatsaan) ja laihdutusprojekti on jäänyt hieman kesken.... ja saa nyt ollakki taas katkolla imetyksen lopettamiseen asti.

mulla on muutamia kestovaippoja valmiina ja ompelua odottaa uudet taskuvaipat, myllymuksujen malli on sopinu meiän pojille ja niitä oon itse sit ommellu, nyt ois tarkotus, jos jaksaa, niin tehä kakkoselle uusia ja sit tulokkaalle reilu satsi, et jos vois sit täyskestoilla.... mut saas nähdä, miten toi laiskuus voi=)

vauvan vaatteita etsiskelin jo kirpparilta, mut ei ollu oikein piniä kokoja vaan68-> joten metsästys jatkuu... kaikki alle 74 koossa pitää metsässtää ja ÄP otetaan jälleen, oli ihan kivoja vaatteita.

mutta nyt iltatoimiin ja vointeja kaikille!!!

Maariana83 + aikainen iltatähti menossa rv 7

 
Nyt makkarasopan virkistämänä huomaan jälleen olleeni "töksö". Iinapiina, mun ei ollu tarkotus vähätellä sun vaivaa, yritin tuoda lohtua siitä että yleensä hematooma ei tarkota pahinta. Toivotaan että hematooma ois seuraavassa ultrassa jo kokonaan poistunu, niin sun ei tarvis enää siitä murehtia. :hug:
 
Monet ovatkin nyt tosi huonovointisia. Jaksamista teille, ja toivottavasti menee pian ohi.

Niin, ehkä me tehdään sitten niin, että ostan aluksi sen MANDUCAn kantorepun. Mulla oli esikoisen kanssa käytössä hug-a-bub-liina, mutta en oikein oppinut koskaan sitomaan sitä kunnolla, joten myyn se pois. Varmaan mulle sopii paremmin reppumallinen valmis paketti. Ja sitten ostaa sellasen seisomalaudan kokeiluun kanssa. Lähinnä nykyisten matkarattaiden tilalle sitten vois harkita jotain edullisia pieneen tilaan meneviä tuplia, jos sellasia löytyy. Mutta saahan niitä sitten äkkiä kaupasta ostettua, jos tuntuu olevan tarpeen.

Töihin tässä pitäis ryhtyä taas, huoh, ei vaan jaksa innosta...

Novelle 8+0 POKS
 
Jaaha, mitäs tähän aamuun =) pari melkein oksennusta, en tiedä inhoanko mäkin sitä niin paljon että viimeseen saakka pinnistelen, ettei tule ylös asti.. Mies oli aamulla suihkussa ja meikä sit yökki keittiön lavuaarissa :LOL: huh huh... kaurapuurollavatsaan tuli rauhallinen olo, nyt vaan kellotan nojatuolissa ja kohta otan kahvit :) Edellisisistä mun teki kahvi pahaa, ja tää onki jännä et tässä odotuksessa ei samaa olekaan!!

kissoistaniin siis yöks en kyllä uskalla meidän makkariin laskea kissoja.... en halua että löydän vauvan aamulla tukehtuneena ja kissa päällä.... JA mitään perhepetiä ei tosiaan ole tännekään tuloss, mä HALUAN nukkua nekin rippeet mitä saan niin kunnolla ja niin et on tilaa ;) Ja sit siel sängys olis jo kohta mun muutki muksut vonkumassa mun viereen, eikä siel sit enää kukaan nukkuis :LOL: ellei pinnasängyn päälle sit ole saatavilla samantapaisia metalliverkkoja kuten vaunuihin on, niin sit saavat makkariin kisulit tulla. toisaalta ne pääsee kyllä sitten jo siinä vaiheessa valmiisiin lastenhuoneisiin yläkertaan. Toinen nukkuukin aina pojan jalkopäässä. Saapa nähdä kuinka onnistuu kaikki nämäkin =)

vaunuistaen tosiaan tarvitse että olis oltava uudet... ekalle saatiin tutuilta vanhat emmaljungat, muuten hyvät mutta aikansa eläneet... tiukkaa oli taloudellisesti sillon ja olin onnellinen kun oli edes jotkut kärryt pienelle :heart: ne oli kuomurattaat ja niihin oli sitten pehmee koppa vauva-ajaks. Toiselle ostettiin kaveriperheeltä sitten yhdistelmät, Brion. ja sisaristuin siihen päälle, ikäeroa muksuilla oli vuos ja kymmenen. toimi ihan kohtuu hyvin, mutta tuplat peräkkäin osoittautui vuosien varrella paremmaks hankinnaks. nekin käytettyinä.

Tälle lapselle saadaan varmaan hyvät käytetyt, satuin kirpparilla kattomaan taannoin, niin aivan uuden veroisia, täytyy vaan edellisistä viisastuneena kattoa, ettei runko ole vääntynyt vinoksi, just jos joku sisar-istuin onkin ollu siinä käytössä.... JA mahdollisesti tulevat appivanhempani hommaa ne, ei hätää siis, ja saan olla sanomassa mielipiteeni IHAN varmasti :D

onnea sydänääniä kuulleille :hug:

pelokkaista päivistä kärsiville tsemppiä :hug:

kestovaipatei ei ja vielä kerran ei.... en ole kummallekaan edelliselle niitä ees aatellu,, enkä kyllä tällekään... mä en vaan oo ehkä sen tapainen enkä niin eko-ihminen että viitsis alkaa kakkasia vaippoja pesemään....... Nostan hattua niille ketkä niitä käyttää mut huh huh, ei oo meidän juttu =)

painosta ja laihdutuksestaniin, imetys lie se tehokkain tapa pudotella odotusajan kilot... vaan milläs imetät kun ei maito riitä :LOL: esikoista imetin viitisen viikkoa, toista viikon.... eikä siinä auttanu muut kun vastikkeisiin siirtyminen... mut en sit jääny sitä suremaan, se on yksilöllistä sekin. Kävelin sitten kauppa-asiat vaunujen kanssa ja liikuin todella paljon lasten kanssa ulkona. Kun toinen lapsi oli 1,5 vuotta paino oli tippunut jo reilusti allekin :saint:
Tällä hetkellä tilanne on hiukan erilainen,nyt on mies vierellä jolle sellaset seikat ei ole niitä tärkeimpiä.. eikä todellakaan kommentoi jos mahassa on ollu kahdesta jäänyttä löysää... eksä tempas kerran saunassa ja otti mun mahamakkaroista ja totes, et kyllä sunkin tarttis hei itelles jottain tehdä.... Mä oisin voinu vaikka kuristaa sen siihen paikkaan,mut en voinu kun lapsetkin oli siinä :kieh: ja olen siis kokoa 40 ja 162 senttinen... noh, kaikki aikanaan, en stressaa kun syön kuitenkin niin terveellisesti, suklaat ja pullat ym herkut on kieltolistalla jo muutenkin ton mun sappivaivani takia... et vain joskus uskallan syödä...

onko muilla sappivaivaa?????????

Ja juu, myös mä kuuntelen hyvää musaa tai luen tai siivoan ni menee paha olo muualle ees hiukan, ja hei tässä
onko muilla sappivaivaa?????vinkkijos esim jauhelihan paistaminen etoo:

lihamureke!!! kekkasin eilen et mäpä teen murekkeen, se paistui
uunissa, eikä tarvinnu käryttää siinä yökkien hellan ääressä, ja on
vielä erittäin hyvääkin ja helppoa :D
 
Huomenta ! Pitikin eilen kirjoittaa siitä kuinka oli ensimmäinen aamu ilman etovaa oloa. Mulle iski sit mahatauti eilen päivällä !! :x :x Ihana anoppi tuli sit hakemaan esikon heille, koska en olis jaksanut edes ruokaa tehdä.. Nyt aamusta onneksi jo vähän parempi olo.

Mulla imetys ei laihduttanut yhtään ! Vasta sitten kun lopetin imettämisen paino alkoi tippua ja pääsin lähtöpainoon ! :)

Nimistä: Oon mä mielessäni jotain miettinyt, mutta ensiksi pitää nähdä lapsi ennenkun varmasti päätetään.. Mun mielestä lapsen pitää "näyttää siltä nimeltä" :D .

Mä en oo vieläkään syönyt yhtään kunnon ruokaa.. Kerran amarillossa ollaan oltu ja sielä syönyt. Muuten menee vaan vadelma keitto, banaanit ja maustamaton jugurtti + mehua juon. Kaikki muut ällöttää. :/

Huomenna ois sit eka neuvolakin ! :) Millä viikolla teillä on kuulunut sydänäänet mahan päältä ensimmäisen kerran? Esikon aikana kuului jo joskus rv 10. Ja huomenna olis sit 9+2, viitsisköhän jo kysyä jos koittaisivat :)

Majj & 9+1
 
esikoisesta taisi olla viikon 7.paikkeilla. toisesta koitettiin neuvolassa viikolla 8 mut ei kuulunu,sit piti odottaa ultraan 10.viikolle ja sitten kuului ja näkyi kans :heart: mä joudun odottaan viikolle 11 plus 5 ekaa ultraa.... no kaipa sit siellä jottai on :snotty: ja mulla on kuulema taaksepäin kallistunut kohtu, joka vaikeuttaa kuuluvuutta... mitä näistä nyt sit asoista tietämätön mitään itse osaa sanoa...täytyy vaan noiden asiantuntijoiden perässä mennä =)
rattaista vielämeillä esikoinen osoittautui erittäin mustasukkaiseksi uudesta tulokkaasta, siksi en voinut kuvitellakaan laittaa heitä vierekkäin istuttaviin... piti katsoa ettei mitään pahempaa pääse tekemään kun saattoi jopa purra vauvaa... tämä nyt vuosien pohdinnan jälkeen johtui todennäköisesti isän olemattomasta osallistumisesta arkeen muuten kuin viiniä ja tv:tä nauttien...eli yksin kun jouduin arjen pyörittämään olin myös suhteellisen puhkija ehkä se heijastui esikoisen käytökseen :ashamed:
 
Huomenia huomenia =) Kiitosta taas tsempanneille, kyllä tässä toivossa elellään, että hematooman kanssakin jatkuu raskaus.

Näin ihanaa unta :heart: Synnytin pienen tyttären, 40 minuuttia kesti synnytys. Imettämäänkin pääsin, mutta sitten heti heräsin. Vitsit mikä pettymys, ois ollu niin ihanaa hypätä suoraan sinne maaliskuuhun. Liekö synnytysunia aiheuttanut mahakipu, mulla pyöri ilmakuplia taas mahassa, niin että särki. :LOL:

Ja yöllä oli niiiin karsee ukkonen, ettei tosikaan. Pojatkin heräsi molemmat ja isompi evakuoi itsensä meidän makkariin patjalle, kun pelotti niin kovasti. Piti käydä repimässä kaikki telkkarien ja modeemin johdot irti, kun salamoi niin kovasti.

Rattaista ja kantovälineistä: Meillä on kuopuksella nyt käytössä nuo Brion racet. En tosiaan suosittele vauvalle noita, selkänoja jää tosi pystyyn, ja voin vain kuvitella kuinka vauva siinä valuisi alaspäin, kun tuo meidän pienikokoinen kolmevuotiaskin niin tekee. Sitten meillä on jemmassa tuolla Teutonian Prestiget, limenväriset kovalla kantokopalla. Ne on ihanat =) Onneksi en ehtinyt niitä myymään (kävi mielessä meinaan viikkoa ennen plussaa, että josko ne myisi) sillä nyt on ihanaa kun pääsee vauvaa kärryttelemään isoveikan rattaissa. Näihin teutonioihin joudun ehkä hommaan seisomalaudan. Tuo tuleva isoveikka on niin pieni kooltaan, ettei tosiaan jaksa kävellä pitkiä matkoja. Ja keväällä on kuitenkin vielä eskaria lapsilla jäljellä, niin että kahteen suuntaan pitäs jaksaa kävellä kun viedään ja haetaan.
Sitten ostin kuopuksen vauvavuoden lopulla Manducan, joka on vielä myöskin tallessa. Ainakin isompaa lasta sillä oli tosi kiva kantaa, joten innolla odotan miten sopii vauvan kantamiseen. Kantoliinan olen ehtinyt myydä, joten sen voin laittaa harkintaan. Loppujen lopuksi aika vähän olen sillä kuitenkin kantanut, ettei ole välttämätön mulle.

Kestovaipoista
: Kuopuksen kanssa höpsähdin kestovaippoihin. Sanon, että höpsähdin, koska käytin siihen jumalattoman määrän rahaa ja aikaa. Sitten ihmettelin, että miks tää vauva huutaa aina ja vähän päästä. Puolen vuoden kieppeillä puhkes sitten iho viimein kukkimaan, atopiaa. Ja kun äiti vaan tunkee vauvalle niitä villahousuja jalkaan, vaikka toista kutittaa. Taskuvaippoja sitten kokeiltiin myös, mutta ne jätti niin kurjat jäljet jalkoihin, että pikkuhiljaa loppui koko kestoilu. Tulokkaan kanssa en aio kestoilla. Kyllä mulla on niin elävät mielikuvat siitä, kuinka sadatta kertaa samana yönä, silmät sikkuralla käärin pikkusta pötköäni nauhavaippaan uudestaan ja uudestaan, että ei kiitos enään. Luonnon säästämisen vuoksihan ne on ihan huippujuttu, mutta ei aina käytännössä niin helppoa.

Imetys ja painonpudotus: Eipä mulla ainakaan paino putoa mihkään imetyksen aikana. Koska mulla ei tule maitoa, jos en syö _paljon_. Imetyksen loputtua oon vasta palannu normaalipainooni. Ja eipä imetyksen aikana varsinaista laihdutusta edes suositella, se mikä tippuu itsekseen on ok, mutta nälkäkuurille ei saa ryhtyä.

(+) Mulla on jo ihan selkeä maha
:LOL: Illalla järkytyin kun kaiken turvotuksen kanssa se on oikeesti ihan valtava! Mutta on se nykyisin jo aamulla nähtävissä. Saa nähä, koska ekat naapurit rohkenee udella... silmäyksiä olen jo saanut siihen malliin, että kohta kysyvät. Mun on pakko mennä jostain metsästään jo mammahousut. Mun pitäs aloittaa opiskelut loppukuusta, ja mitkään housut ei enää mene mahan kohdalta kiinni. Tai sitten pitää ostaa jotain pitkiä hameita, jotka saa vedettyä mahan päälle. MUlla on tuo maha niin herkkä, että kaikki paine tuntuu kurjalta tuossa mahan päällä =(
Viime yö oli muuten eka, kun oli yölläkin paha olo :| Onneksi ei kuitenkaan tarvi oksentaa, mä en tajua kuinka te jaksatte, jotka joudutte pönttöä kaulailemaan. Jos vielä pari-kolme viikkoa jaksaa, niin sitten pitäs mulla alkaa helpottaan, jos mennään samalla kaavalla kuin aiemmin.

Hauskaa keskiviikkao kaikille!

T:Ipanapiina ja Ihmevaava 8+2
 
Huomenta!

Täällä kuunnellaan kun ukkonen lähestyy ja odotellaan, alkaako kunnon myräkkä, tänne länsi-suomeen sitä nyt on uumoiltukkin... mahtaakohan mennä viikonlopuksi jo koko rintama ohitte, kun on sonisphere-festivaali ja isäntä sinne menossa, jazzeilla jo kastuttiin, ni ei ois kyllä kiva jos koko viikonlopun tulee vettä.

Itse kärvistelen lenssussa, uumoili jo viime viikolla ja nyt iski kunnolla päälle, pojat on myös yskäsiä ja räkäsiä.... ei oo kyllä yhtään kivaa...

meillä kestovaippoja on käytetty lähinnä rahallisista syistä, ja onhan niitä ollu ihan kiva tehdäkkin, muu hyöty tulee sitten siinä sivussa...

mulla esikosta imetysaikana tuli painoa vaan lisää ja kakkosesta lähti putoamaan mun mielestä ihan liikunnan eikä imettämisen ansiosta, en siis odota ihmeitä nytkään. Olen ollu ihan tyytyväinen että itsellä on maito riittäny, sillä oltas oltu ihan helisemässä rahan kanssa jos ois korvikkeita jouduttu ostamaan, toivon että tänkin tulokkaan kanssa imetys onnistuu ja maito riittää.

Meillä on pojilla 1v11kk ikäeroa ja nyt tulee 1v10kk, molempia oon täysimettäny 6kk ja osittain vuoden ikään... esikon kanssa oli hankalaa, kun ei suostunu syömään 4kk:n jälkeen muualla ku kotona, joten rajotti aika paljon, toisen kanssa ei sitten juuri liikuttukaan missään, kun en tuplilla jaksanu linja-autoihin lähteä tunkemaan, nyt sitte, jos vaan on mahollista pitää kahta autoa, niin voi olla että tulee enempi liikuttuakin.

Olen kanssa meittiny telakallista turvakaukaloa, ettei tarvisi turvavyön kanssa tapella. Pojilla oli molemmilla käytettynä(kaverilta) ostettu turvakaukalo ja hermo meni miljoona ja yks kertaa sen turvavyön kanssa.

kovasti tsemppiä ja jaksamista kaikille joilla on tullut mutkia matkaan :hug:

ja isäntiä on kehuskeltu, meillä ollaan molemmat aika tempperamenttisia, eikä ukkoni aina ymmärrä hätiin tulla, ennenku oon asian esiin ottanu, ikäeroa meillä on 8vuotta, mies vanhempi, kuus vuotta ollaan yksissä oltu, niistä 5 naimisissa, yhteisä on siis tulossa kolmas ja isännällä on 7v poika valmiina... oonkin sanonu että mulla on kaks poikaa ja yks kaupanpäällinen :heart:

huomenna tutustumaan päivähoitopaikkaan, mua jännittää ihan kauheesti, mutta eiköhän se tästä...

nyt meni isompi jäähylle, ei tahdo mitään uskoa ja sit vaa huudetaan äitiä... on se kumma tuo uhmaikä.

nyt taas jotain pitää syödä enneku öklöolo iskee...

vointeja ja jaksuja kaikille :hug:

maariana83 + aikainen iltatähti menossa rv 7.
 
Huomenia kaikille!

Meillä on tänään miehen kanssa luvassa kaksin-olo-iltapäivä ja mennään varmaan leffaan. <3 Ja päästään koirankin kanssa lenkille ilman, että joku kitisee 4-v uhmaansa vieressä aivan koko ajan. Eli siis mulla kun hermot meinaa mennä nyt muutenkin näiden hormonien takia niin nyt aivan erityisesti ottaa tuo esikoinen päähän välillä. Enkä edes häpeä tunnustaa!! :kieh:

Selvästi nyt on päällä joku voimakkaampi hormoniryöppy, mihin keho ei vielä ole tottunut, itkettää ihan ihme jutut, kiukuttaa vielä ihmeellisemmät ja kaikesta otan nokkiini.. Niin ja hikiaaltoja ihan kuin imetysaikana!

Rattaat ja kantovälineet: Mä tosiaan haluaisin meille jotkut uudet (tai uudet käytetyt) vaunut pienelle. Meillä on ihan hyvässä kunnossa olevat Emmaljungan yhdistelmät, joista olen tykännyt kovasti, mutta niitä en uskalla tuoda sisälle. Meidän edesmennyt kissa niihin pissasi pari kertaa enkä halua että tämä nykyinen aloittaa sisään pissailun meidän takiamme. Joten uudet olisi melkein saatava. Miehen kanssa vielä kinastellaan, että hankitaanko vai ei. Mutta todennäköisesti pyritään hankkimaan jotkut suht näppärät, jotka kuitenkin voisi ottaa lenkille mukaan (ja mieluiten kulkisivat myös maastossa). Ja ajateltiin katsella sit vuoden vaihteessa tosiaan niitä; jos vaikka alennusmyynteihin sattuisi sopivia. Mulla on esikoisen kudottu liina tallessa, se tulee varmaan käyttöön ja todennäköisesti ostan joko kangasta trikooliinaan tai sorrun valmiiseen. Ne on kyllä aika tyyriitä..... Mutta saa nähdä. :) :ashamed:

Kestoista: Esikoisesta en ollut ajatellut koko kestovaippa-asiaa ennen kuin hän oli noin 2 kk ikäinen. Silloin ajattelin, että no kokeillaan mekin. Sain miehenkin mukaan pienen suostuttelun jälkeen ja siitä pitäen ollaan oltu erittäin onnellisia ja tyytyväisiä kestoilijoita. Kiitos luojan, meidän kylppärissä ei haissut vaipalle!! Tai siis sille vaippakakalle. :D Mutta joo, kukin tavallaan. Tiedän, että monet pitää meitä ihan hulluina (ja monet on sanoneet ääneenkin: miten te nyt lisää työtä itsellenne teette?), mutta me pidämme kestoista, emme näe niistä aiheutuvan yhtään lisää työtä. Ja itse pidän vaippojen ripustamista kuivumaan ns. hermolomana. Ei tarvitse ajatella yhtään mitään. :) Ajattelin tänään käydä katselemassa kankaita, ja tosiaan suuri suunnitelma on itse väkertää M-koon taskut meille. Aivan vastasyntyneisyysajaksi olen ajatellut metsästää kirppareilta ja käyttää ihan harsoja. Eli siis mun oma hulluuteni: odotan ehkä eniten (tietenkin sen irl-vauvan lisäksi) kestoilua ja vaippojen ja pienen pienten vaatteiden pesua ja ripustusta kuivumaan. <3 <3 <3

Imetys painonpudotuksena: Mä en osaa sanoa noihin keskusteluihin yhtään mitään. Mä olin imetyksen ajan niin jumissa sohvalla, että en tiedä, kuinka paljon painoa olisi tullut ilman imetystä! Siis sohvalla vietin varmaan 16-18 tuntia vuorokaudesta. :D Toivon, että nyt samoin kuin esikoisella, painoa ei juurikaan tulisi, jotta ei tarvitsisi miettiä sitä synnytyksen jälkeistä painonpudotusta. :) Jos painoa tulee niin oletan, että se lähtee samoin kuin on tähänkin asti lähtenyt eli sinnikkäällä yrityksellä ja elämäntapojen muutoksella. Imetysaikana en lähde laihduttamaan (maidontuotanto kärsii).

Niin ja perhepedistä: Mä en tiedä, kuinka olisin esikoisen kanssa selvinnyt ilman perhepetiä. Tyttö heräsi pahimmillaan 10-15 kertaa yössä itkemään ja jos mun olis täytynyt joka kerta nousta ylös, en tiedä mitä olisin tehnyt. Jo se, että jouduin joka kerta reagoimaan jotenkin johti siihen, että kun tyttö oli melkein 6 kk, en enää herännyt hänen itkuunsa yöllä, ennen kuin mies herätti. Joten perhepeti jatkossakin, kehto on toki sängyn vieressä ja jos vauva osoittautuu halukkaaksi nukkumaan mieluummin siinä, niin siirtyköön vähän aiemmin omaan sänkyyn. :) En halua olla rajoittunut. :D


No juu, jos tästä lähtis katsomaan tytölle tavaroita yökylää varten. Ihanaa, kun saa edes yhden vapaaillan. Mieli kevenee välittömästi. Ja tästä pitää nauttia, kun vielä voi. Mun on vaikea kuvitella miehen äitiä esikoisen JA pienen vauvan kanssa. Ja en edes kovin pientä antasi hoitoon. Että saa nähdä sitten, kuinka pitkään odotellaan seuraavaa kaksin-olo-iltaa. :D

pihpuu & masukki 8+2/3
 
Heippa tytöt!

Painonnousu
Esikoisesta tuli kiloja +18. Yli kymmenen jäi niistä laitokselle ja loput tuli pois 6kk sisällä, vaikka imetin vain 4kk. Esikoinen on 1,5v ja itse olen päässyt -3kg siitä mitä olin edellisessä raskauden alussa.

Neuvola

Neuvola takana. kaikki oli kunnossa ja iso nippu papereita mukana. Ihana yllätys oli että kuntamme teetättää kaikki np- ja rakenneultrat yksityisillä. Ei siis neuvolamme surkeita laitteita kuten esikoisessa. Kuukauden päästä uudelleen, silloin katsotaan jos sykkeet jo dopplerilla kuuluisi.

Doppler
Itselläni on Angelsounds JPD-100A laite, jossa siis tuo digitaalinen näyttö näyttää sykkeet. Vielä en ole kuunnellut kun en usko mitään kuuluvan. Muutaman viikon päästä ajattelin jo kokeilla. Esikoisesta mulla oli se Angelsounds JPD-100S jossa on ne kuulokkeet. Myin pois esikoisen jälkeen ja nyt ajattelin ostaa tuon paremman version. Koska ootte kuulleet jo sykkeitä kotona?

OmaaNapaa

Väsymys ja etova olo hieman kaikonnut. Ihan mukava olo. Kovasti tosin yöllä kääntyillessä ja nopeissa ylösnousuissa vihlasee alapuolella. Tunne on mukava kun tietää että sielä jotain tapahtuu! Viime km kierrossa ei enää loppuvaiheessa tuntunut mitään. Nyt siis luottavaisempi olo tähän raskauteen!!

A 8+0 POKS POKS POKS
 
Meninkin eilen kirjoittamaan ettei yöllä ole tarvinnut oksentaa, tottahan viime yönä taas piti. Ja aamulla vielä piti herätä aikasemmin kun piti mennä eläinlääkäriin. Tein kuolemaa siellä, koiruleella tosiaan anaalirauhaset pahasti tulehtuneet, ihan verta valui sieltä kun tyhjennettiin, toinen huusi kipua ja se haju :x Onneksi nyt on lääkkeet, mahtoi olla hurjat kivut toisella vaikkei niitä näyttänytkään ennen kuin tuolla toimenpiteessä :'(

Mie oon ihan hullaantunut kantovälineisiin, meillä on aikasta monta liinaa kaapissa, miehen mielestä liikaa :D Tytynen tosiaan oli aika kevyt eli helppo kantaa pitkään, ja poikaa taas kannoin paljon selässä Ergolla, poika kun oli paaaljon isompi.

Me kanssa kestoillaan, välillä osittain ja välillä kokonaan. Pojalla kestoilu jäi kun olin raskaana, ja suolistosairauden aiheuttamien veriripuleiden pesu ei kertakaikkiaan siinä ällötyksessä onnistunut, mutta sitten palattiin siihen taas kun olo helpottui.

Pihpuu minä myös olen monet kerrat haaveillut nimenomaan pikkuisten vaatteiden ja vaippojen pesusta ja kuivumaan ripustamisesta :D

Aijuu, me ei ikinä olla tarvittu pinnistä, perhepedissä on nukuttu aina, ja isompikin mahtuu sänkyyn kun on 240cm leveä, ja sitten kun tyttö eli niin meillä oli myös lasten jatkettava sänky vieressä, koko seinän leveydeltä siis sänkyä. Mie en öisin olisi jaksanut mitenkään nousta ylös imettämään, meillä on vauvelit ainakin syönyt öisin varsin tiheään... Eikä se oikeastaan edes väsyttänyt kun sai siinä vierekkäin pötkötellä ja jatkaa sitten unia.

Nyt taas vaaka-asentoon, ällötys ja väsytys meinaa taas mennä ylite...

Teto ja Jasperi 8+4 :heart:
 
ihania uutisia niin moni saanut. mä joudun tiputtautumaan kyytistä tässä välissä. pää ihan sekaisin, kirjoittelen myöhemmin paremmissa voimissa. älyttömästi onnea ja vointeja kaikille mammoille!!!
 
Voi hemptu. :'(

Perhepedistä. Ajateltiin ostaa sellainen pinnasänky, mistä saa laskettua sen laidan niin, että kun ei vielä liikuskele itsekseen, niin voi olla siinä meidän sängyssä kiinni ilman laitaa. Siitä on sitten helppo hoitaa yösyötöt ilman että tarvii nousta. Uskon että helpottaa kovasti, saa varmasti helpommin unen päästä kiinni itsekin ja on virkeämpi sitten aamulla. =)

Kestoilusta. Tykkään ideasta tosi paljon, mutta en ole varma onko minusta siihen. Siis kuinka se homma edes toimii? Voiko ne kakkavaipat heittää suoraan pesukoneeseen vai tarviiko niitä jotenkin huuhdella ensin? Ja voiko muut vaatteet pestä samassa koneellisessa? *sarjassamme tyhmiä kysymyksiä* Jos voi heittää koneeseen ja laittaa sen kerran päivässä pyörimään muiden vaatteiden kanssa, niin en näe asiassa ongelmaa. Ainakin ihan kokeilemisen arvoinen juttu! :) Ja sitten reissussa ja muuten hankalina hetkinä voisi käyttää kertiksiä.

ON: Täällä voidaan tänään huonosti. Oksettaa, viluttaa ja nyt alkoi päätäkin särkemään. Vatsakin on jotenkin superherkkä tänään liikkeille, kaikki kääntyminen yms. aiheuttaa kauhean vihlaisun. Toivon että se on hyvä asia.

Iidapiida ja Murunen rv 6+0 :heart:
 
hemptu :hug: oi sua... voimia kovasti :heart:

kaanatervetuloo vaan ja onnea :hug:

sappivaivasta voi immeiset, onko kellää muulla... tää on jo menny taas ihan kamalaks... yöllä oli kipuja, ja tänään en sit ole uskaltanu syödä ruokaa kun voileivän ja puuroa... välipalaks vesimelonia joka närästi!!!! ja nyt leivoin ite sämpylöitä ja oon juonu piimää että olisi helposti sulavaa. :x

mutta täs on vaan sellanen vaikutus et kun ei voi syödä mitä normaalisti, olo on tosi heikko... paha olo ollu ihan koko päivän.. maannu olen sit lähes koko ajan... tympeetä :kieh: mies tulee pian töistä ja mä en kyl jaks ajatellakaan lähteväni kauppaan, päätä särkee ihan sikana ja huippaa.... elämän kevät tästä tulikin päivä.... noooooooooooooooooh, onneks vaiva on vanha tuttu, esim toisen lapsen synnytyksessä iski kunnon sappikohtauskin päälle ja oksensinkin siinä samalla :whistle: mun puolesta multa voitais poistaa koko helkutin sappi kun ei kerran anna mun olla rauhassa edes raskaana :LOL:
 
TERVETULOA UUSILLE PLUSSANNEILLE =) Ja ihanaa lukea hyviä kuulumisia

Ensimmäinen neuvola takana ja huomenna ultraan tarkistamaan vuokralaisen ikä :D
Ja se siksi kun täälä meillä neuvolassa sellaiset sota-ajan laitteet jolla vauvan sydänääniä kuunnellaan että ei pitäisi kuulua kuin reilusti yli 10 viikkoisena ja meillä ois viikkoja nyt 8+1 jasydänäänet löytyi heti =) Melekoisen jännittävää. Onko jollakin tietoa onko noin??? Siis että ei periaatteessa kuulu pilipali vehkeillä sydän vielä näillä viikoilla? Jännää, oonkohan pidemmällä kuin uskoinkaan??????!!!!
Pääasia kuitenkin että vuokralainen on kunnossa ja viihtyy "boksissaan" :p :heart:
 
HUOLEHTIJOILLE
Minulla siis edellinen yritys meni kesken, ja tällä kertaa aloin vollottaa neuvolan tädille jo heti ekaa neuvolakäyntiä varatessa. Täti kiteytti mun mielestä ihan hyvin, että ainut asia, jonka minä itse voin tässä vaiheessa tehdä, on yrittää vähentää stressihormonien määrää veressä. Eli pitäisi koettaa miettiä kaikkea muuta kuin raskautta, hankkia muuta ohjelmaa ja muuta ajateltavaa. Lakata märehtimästä. Helpommin sanottu kuin tehty tietysti, ja itsekin rikon välillä tätä vastaan hengaamalla täällä teidän kuulumisia lukemassa.

KESTOVAIPOISTA
Esikoisen kohdalla yritettiin sideharsoja ja villahousuja ja luovutettiin hyvin nopeasti. Mutta kertokaapa kokeneemmat, onko kestoista olemassa sellaisia "up and go"-versioita, jotka vaan vedettäisiin jalkaan eikä taiteltaisi mitään harsoja tai imuja eikä sählättäisi riisipaperien kanssa? Sellaisia voisin olla kiinnostunut tällä kertaa kokeilemaan.

Tingelstina rv 7
Ja huom. olen sisäistänyt neuvolantädin neuvon niin hyvin, että jouduin oikeasti laskeskelemaan, että millä viikolla sitä ollaankaan. =)
 
tupakoiko joku teistä? Itse olen ollut nyt 4päivää polttamatta ja hyvä niin. Pelkään kyllä repsahtavani, melkein ostin jo askin, prkle!!!! Ainoo huono juttu lopettamisesta oli, että vatsa ei taho toimia :( Tänään otin ekaa kertaa äippähousut jalkaan ja voi hurja mikä ihanuus, ei kiristänyt mistään.

 
On ollut tässä vähän surumielisyyttä ilmassa. Kattelemassa olen ollut, mutten ole jaksanut kirjoitella mitään. Olo ei ole iloinen. Mulla kaikki ok, ja masussakin luultavasti, mutta on tapahtunut muita asioita, jotka saavat todella hiljaiseksi. Niihin hetkiin olen kuunnellut nyt Anna Puun Mestaripiirrosta ja Jenni Vartiaisen Missä muruseni on? Kyse on pienen pienestä vauvasta ja sen selviämisestä. On vetänyt aika hiljaiseksi.
:/

GCS15 & masukki h9+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja GCS15:
On ollut tässä vähän surumielisyyttä ilmassa. Kattelemassa olen ollut, mutten ole jaksanut kirjoitella mitään. Olo ei ole iloinen. Mulla kaikki ok, ja masussakin luultavasti, mutta on tapahtunut muita asioita, jotka saavat todella hiljaiseksi. Niihin hetkiin olen kuunnellut nyt Anna Puun Mestaripiirrosta ja Jenni Vartiaisen Missä muruseni on? Kyse on pienen pienestä vauvasta ja sen selviämisestä. On vetänyt aika hiljaiseksi.
:/

GCS15 & masukki h9+1
Voi ei. Nämä asiat ovat kyllä sellaisia jotka vetää hiljaseksi ja huoli on suuri :'(
Voimia vauvan vanhemmille ja sinulle jos tukihenkilö näille pienen läheisille olet :heart:
 
Iltaa naiset. Lähdettiin maanantaina risteilylle niin tuli pikku tauko kirjoitteluun.

:hug: menettäneille.

Kestovaipoista. Meillä käytettiin koko 2,5 vuotta kestoja pojalla. Alkuun oli myös öisin kestot. Myöhemmin vaihdettiin kertiksiin, kun kesto ei aina jaksanut vetää koko yösatsia. Vauva alkoi nukkumaan yönsä 1 kk ikäisenä, sitä ennen vaihdettiin ehkä kerran yössä. Pienellä vauvalla musta sisävaippa+kuoriyhdistelmä on paras, isommalla taskut ja aiot. Vanhoista pyyhkeistä värkkäsin imuja, lapsen kasvaessa käytettiin bambua. Harson laiton kerran ja se jäi siihen, tosi hankalaa!
Kakat huuhdellaan pyttyyn, pissoja ei tarvi huudella. Säilytettiin niitä kannellisessa ämpärissä ja pesu joka toinen tai kolmas päivä riippuen siitä mihin tahtiin on vaippaa vaihdettu, onko seuraavana päivänä menoa tms. Alussa tuntui vaikeelta koko kestoilu eikä sukulaisten irvistely auttanut asiaa. Mut mä nyt oon tyypillinen härkä luonteeltani eli jatkoin sitkeesti ja homma lähti sujumaan. Se on tietty asenteesta kiinni kokeeko kestoilun raskaaksi. Jos vaippapussien ja roskapussien rahtaaminen tuntuu helpommalta kuin muutaman sekunnin kakkavaipan huuhtelu ja kone hoitaa loput.. Musta kertiksien käyttö on sama kuin heittäsi rahat suoraan roskiin, älytöntä tuhlausta.

Miehestä. Me ollaan oltu yhdessä n. 6 vuotta ja naimiin mentiin viime vuoden lokakuussa.

Se ihana pahoinvointi on alkanut sitte täälläkin :kieh: Tarvi laittaa suolakeksit yöpöydälle, et saa heti silmät aukastuaan jotain suuhun. Tämä ei kuiteskaan ole niin voimakasta pahoinvointia kuin edellisessä raskaudessa. Pytylle asti ei ole tarvis mennä onneksi, kunhan mahassa kiertää vaan.

Gorthaur & Hemmo 6+
 
Heippis kaikille.. Suru uutisille :hug:

Sain kaveriltani käytettynä tuollasen kotiDobblerin ja tänään sain sillä sydänäänet kuulumaan :heart: Itse olen vannonut henkeen ja vereen etten tuollaista koskaan hankkisi mutta kun kaverini kysyi haluaisinko niin ajattelin että vois tuota kokeilla. Ihanaa ..

Ajattelin nyt aloittaa massukuvien laiton ja siis laittaa itse ensimmäisen. Tänään toinenkin tuttu onnitteli joka siis ei tiennyt raskaudesta ennen.. Mieskin sanoi että pönttö kyllähän se jo näkyy selvästi. Aika jännää kun esikoista odotellessa rv18 vatsa oli pikkasen kuperoitunut muttei ulkopuoliset olisi siitä voinut aavistaakkaan. Uudelleen synnyttäjällä näköjään vatsa tosiaan pötsähtää paaljon aiemmin esille. On varmaan jo paikat entuudestaan sen verti venähtänyt :LOL: :LOL: Tässä nyt kummiskin kuva tänään otettu rv 10+3 (kihlasormus puuttuu kuvasta kun on pienenettävänä ei olla vielä lähdetty eriteille ;D)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6507092.jpg

juups laittakaahan muutkin massukuvia kellä tuntuu masu jo varsin pötsiltä :flower:

Tää oli nyt tällästä omanapailua mutta suotakoon se nyt tälläkertaa..
Dindei + pikkukärppis 10+3 :heart:
 
Täällä vaan pikaisesti merkkaamassa!

Tänään taas koko päivä oksennettu ja itketty kurjaa oloa. Vieläkään en ole aamupalan jälkeen pystynyt syömään mitään! :x
Alkaa pikku hiljaa usko jo loppumaan tämän touhun kanssa. Kun ei pysty edes lapsista huolehtimaan itse :(
Onneksi mulla on super ihanat vanhemmat jotka oli täällä auttamassa niin kauan että mies tuli töistä kotiin jatkamaan. Aika lailla tämäkin päivä kulunut sohvan ja vessan pytyn väliä kulkien! :(

Neuvolaankin soitin ja vuodatin kurjaa oloani ja täällä ei kovin herkästi mitään pahoinvointilääkettäkään anneta.... pelkkää nesteytystä tarvittaessa!

Tervetuloa uusille ja iso :hug: joukosta poistuneille!

Liro ja papunen 6+3
 

Yhteistyössä