Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Mulle tuli sellanen ajatus taas että ei kai tää voi olla totta! Mutta enemmän sellainen pelko, että MITÄ jos tää ei olekaan totta!?? Siinä raskaustestin ohjeessa sanottiin, että älä virtsaa niiden ikkunoiden päälle. No multa kumminkin vähä meni siihenkin :ashamed: Voiko se vaikuttaa tulokseen? Höh, mä olen ihan hullu. Mulla on selkeet oireet ja menkkoja ei näy :D

Ja kiitos teille tsempityksistä, on helpompi uskoa että tulen pärjäämään!! Enkä välitä muiden sanomisista, itse lapseni kannan..
 
Mulle vois päivittää Jorvin sairaalaks :)

Ihan karmeeta, mä oon nyt viikon oksentanu joka ikinen päivä. Mikään ei maistu ja väkisin joutuu juodakin. Vatsa tyhjä ja ällöttää, jos jotain saa syötyä niin ällöttää. Ja tietty tosi heikko olo kun ei saa ruoasta energiaa. MUTTA on mulla kahdessa edellisessä raskaudessa ollu viel pahempi tää oksentelu/pahoinvointi, että... Mulla vaihtelee tyttö/poika olo vähänväliä.

Ultrassa aattelin kysästä, jos ne suostuu kertomaan sukupuolta. Molemmista tytöistä saatiin "tyttölupaus" mutta aika fifty-fifty olin kuitenkin, et se joko on se tyttö tai sit ei :D

Meillä on 82neliöinen kämppä, 2 makkarii, keittiö, olkkari, kylppäri ja vaatehuone. Hyvin mahutaan tänne kolmen lapsen kans, mut toistaseks meitä nukkuu neljä yhdessä makkarissa :D täytyy nuoremmalle ostaa jatkettava sänky ja heittää siskokset nukkumaan lastenhuoneeseen.

Nyt täytyy lähtee makoilee, paljoo pysty istuskelee... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi1:
Mulle vois päivittää Jorvin sairaalaks :)

Ihan karmeeta, mä oon nyt viikon oksentanu joka ikinen päivä. Mikään ei maistu ja väkisin joutuu juodakin. Vatsa tyhjä ja ällöttää, jos jotain saa syötyä niin ällöttää. Ja tietty tosi heikko olo kun ei saa ruoasta energiaa. MUTTA on mulla kahdessa edellisessä raskaudessa ollu viel pahempi tää oksentelu/pahoinvointi
Mä en ole vielä kertaakaan oksentanut, mutta mikään ruoka ei ole hyvä.
Kasvikset alkaa tulla korvista ja samoin kana. Raudan makua on suussa ja kaikeasta tulee huono-olo

:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamulis:
Minsku :hug:

Balik: älä vielä luovuta! Kävin itse eilen ultrassa vuodon takia ja siellä sykki sydän hienosti ja koko vastasi vkoja. Ylilääkäri sanoi, ettei syytä huoleen. Varsinaista syytä ei vuotoon löytynyt.
Melko yleistä kuulemma! Kohtu kasvaa niin nopsaan, että tämän vuoksi saattaa tulla muutamia päiviä tiputtelua.

Ensi vkolla neuvola ja päästään taas kurkkimaan masu-asukkia :heart: :heart:
Jaksuja!


Mamu 8+3
Kiitos tsempistä, mutta kyllä verta ja hyytymiä on jo tullut niin paljon että kyllä tää kesken on mennyt. No, maanantaina varmistuu.

 
Jospa saisin minäkin pitkästä aikaa jotain raapustettua.

Ensikskin menetyksen kohdanneille isot :hug:
Tuntuu niin pahalta, etenkin jos kerta toisensa jälkeen menee kesken tai yritystä on ollut jo pitemmän aikaa. Oon pahoillani.

Melkein viikon olen taukoa pitänyt palstailusta, kirjotatte niin hurjaa tahtia että en vain yksinkertaisesti ole jaksanut pysyä perässä! sorry... :snotty:
Tervetuloa uusille :flower: toivotaan, että onni on matkassa ja saadaan pikkuset syliin keväällä!

Jouduin nyt ottaa jo edellisessä raskauspalstailussa hyväks havaitun keinon avuksi, nimittäin notepadin. Mun on pakko kirjottaa sinne sitä mukaa kun lueskelen palstaa läpi, siks tuo alla oleva teksti on tuollainen "lista".

Esikoisten odottajille mun piti jo aiemmin sanomani, että minen ainakaan henk koht halua ketään ärsyttää ekan raskauteni jutuilla, tai synnytysjutuilla! Vertailu ekaan raskauteen tulee kuitenki varmasti ihan luonnostaan kun "ei ole ekaa kertaa pappia kyydissä" :)

Yritysten määrä oli jossakin vaiheessa aiemmin puhetta. Meillä tämä taisi tärpätä varsinaisesti kolmannesta yrityksestä. Minä kun sillai ajattelin leikkiväni jumalaa, etten halunnut tulla raskaaksi niin, että lapsi syntyisi loppuvuodesta. Heti kun se aika oli ohitettu, eli huhtikuun alussa, lasken varsinaisen yrityksen alkaneeksi. Mulla vaan oli se kierto vähän ylipitkä, 38 päivää ja suunnittelin jo hankkivani ovistestejä, mutten saanut aikaiseksi. Ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, ikään kuin tietoisena yllätyksenä.


Sukupuolen selvittämisestä Luulen, että en tahdo tietää. Ei me ensimmäisessäkään tahdottu tietää. Minä uskoin alusta asti että tyttö tulee, mies taas ihan lopussa humalaspäissään puhui vielä kuinka poikansa leikkii koiran kanssa. Tyttöhän sieltä tuli. Toivon ihan tosissani että tämä lapsi olisi poika, ihan vaan mieheni takia, mutta jotenkin ihan tuolla syvällä takaraivossa kolkuttelee, että tyttö tämäkin on.

Lapsiluvusta Ollaan sovittu jo aikoja sitten että 2 saa riittää. Mies kertoi menevänsä vasektomiaan heti kun mahdollista. Haluaa kuulemma nauttia seksistä ilman murheita ja jos minä en suostu syömään enää pillereitä tai halua kierukkaa niin kaipa hää sitten saa mennä jos siltä tuntuu.

Oireista Ällötystä, pinnan lyhyyttä, mielialavaihteluita, nälkä, jano.. Vessahätä.. Ei mitään ekstraa tai voimakasta, kaikki aika pientä. Eniten ärsyttää kun tosiaan ÄRSYTTÄÄ vähän koko ajan kaikki. Jos voisin niin varmaan räjähtelisin vähän väliä, mutta jotenki olen oppinut ton miehen kanssa hillitsemään itseäni.

Taloudesta Odotan suuresti et äippäloma alkaa, tää kotihoidontuen ja kuntalisän kanssa kituuttaminen on aivan hanurista! En kyllä oikeastaan ole kovinkaan huolissani taloustilanteesta, uskon että miehellä pysyy työpaikka jne. Mulla on myös paikka johon palata, ehkä sit 2013 tai joskus. Tästä nokkelana aasinsiltana, mitähän se mun pomoni sanoo sit kun ilmotan sille että höhöö, enpäs palaakaan hoitovapaalta ihan vielä! Silloin kun kerroin aikoinani olevani raskaana niin pomo ei aluksi muuta sanonut kuin "voi perkele". nice... Nyt se sitten kun likan kanssa käyn kaupassa, siis olen kaupassa töissä, niin salaa vilkuttelee tytölle kun kukaan muu ei näe.

Seksiäseksiä Hmph. No joo, onhan sitä, mut aika vähä. Mun mielestä vois vaikka jokapäivä mut mies on vähä semmonen pihtaavampi tyyppi :(

Hankinnoistakin oli jotakin puhetta. Meillä on vielä hyvässä tallessa ihan kaikki tytön jutskat. Tosin ne on tosi tyttömäisiä, et silläkin vois tulla poika et sais vähän lisää väriä tonne pinkki-punaseen vauvan vaatekasaan. Ja äippäpakkauksen meinaan ottaa, sanokoon mies mitä lystää. Se on nimittäin sillai, että beibis joutunee nukkumaan siinä lootassa aluks, meinasin et tyttö saa nukkua vielä pinniksessä ens keväänä.
Niitä tuplia oon sillai salaa vähä katellu, mut haluaisin todellaki et selvittäis ilman! Sitä seisomalautaa sit ehkä.. Tai ihan vauva liinaan ja tyttö kärryyn, koiran kanssa on pakko mennä kuiteski.

No tuossahan tuota sit olikin täksi yöksi. Kellokin on jo vaikka mitä!
Nyt nukkumaan sieltä :)

teppana ja möykkis ehkä 8+jotain, en pysy ihan kärryillä noissa viikoissa
 
PLÄÄÄH. Illalla taas tuli pyyhkiessä vähän oranssiin taittuvaa valkovuotoa. Samoin aamulla. Aina kun ehtii ajatella, että nyt sitä ei enää tule, niin jokos taas. On muuten tosi rasittavaa pelätä jokaista "lumpsahdusta" ja rynniä vessaan kattomaan mitä väriä tällä kertaa... Mä oisin niin toivonut ihan normaalia raskautta, ei vuotoja eikä supistuksia eikä mitään riskejä. Näköjään mulle ei niitä voi osua kohdalle. Niin kovasti tahtoisin tämän vauvan pitää :heart:
Onneksi on tuo kolmevuotias, joka muistuttaa, että vuotojen kanssakin voi pysyä mahassa =)
Edes jotain lohtua. Tekis taas mieli mennä kattomaan, että kaikki on kunnossa. Mutta ei sitä nyt ihan joka viikko voi käydä. Kaksi viikkoa pitäs jaksella... tietty jos kovemmin vuotelee niin marssin äitipolille ja vaadin tutkimuksia. Mutta ei ne tämmöisellä vuodolla mua suostu sinne ottamaan. Kun ei edes "kunnon" verta näy, vaan värillistä vakovuotoa.
No ehkä se tästä. Täytyy vaan koittaa olla positiivinen....

Ipanapiina+Ihme 6+6
 
Littledeath Nikotiinilaastaria ei saa käyttää raskauden aikana. Purkka on ok mutta laastarista vapautuu nikotiinia kokoaika siksi sitä ei tulisi käyttää. En haluaisi pelotella mutta minulle sanoivat neuvolassa että voi lisätä jopa kesskenmenoriskiä. Onnea lopetukseen jokatapauksessa :flower:

Lapsiluvusta meillä on suunnitteilla tämän jälkeen vielä yksi. Kolmea siis ollaan mietitty mutta varmaan hiukka suuremmalla ikäerolla kuin nyt (1v5kk).

Tämmönen kysymys tuli mieleen että oliskohan täällä ketään kuka olisi kiinnostunut ostamaan alle vuoden ikäisiä EMMALJUNGA CITY CROSS lime/mustia yhdistelmävaunuja. Vaunut ovat unelma kunnossa ja esim sadesuoja on vielä alkuperäisesti pakattu eikä kertaakaan käytetty. Itse kun siis joudutaan ostamaan nuo sisarusrattaat niin tulipas vaan mieleen jos joku teistä meinaa "käytettyjä" niin täältä saisi hyvät. Tiedän ettei tämä ole mikään kauppapaikka mutta juolahti vaan mieleen että mikäs olisi oivallisempi paikka kysyä kuin täältä enste . Yhdistelmävaunut siis vaikka tossa linkissä minkä laitoin on ratasasennossa. Joops no se siitä..

http://www.pramworld.co.uk/images/item_thu_9691.jpg

tänään poksuu*
Dindei + pikku 9+0 :heart:
 
Jospa minäkin tänne uskaltaisin jotain kirjoittaa. Jonkin aikaa olen jo tätä keskustelua seurannut, mutta nyt hyppään mukaan :)
Plussasin parisen viikkoa sitten (tosi aikaisin) ja la olis 25.3.
Tässä on vaan ollut jatkuvasti pelko persiissä, kun mulla oli kohdunulkoinen huhtikuussa ja toukokuun puolella hoidettiin metotreksaatilla. 3kk olisi pitänyt odottaa, mutta niin vaan häämatkan jälkimainingeista tämä nykyinen sitten tuli...
Nyt sitten olen ollut jokaisesta nipistyksestä kohdun toisella puolella ihan paniikissa, että jos tämäkin on väärässä paikassa.
Ensi viikon perjantaina on kuitenkin ultra, että katsotaan, missä vaavi on. Tuolloin on viikot 6+0, mutta sinne piti mennä aikaisin juuri tuon suurentuneen riskin takia.
Huomena ollaan lähdössä ulkomaille neljäksi päiväksi, joten toivottavasti mitään ihmeellistä ei sen matkan aikana tule.

Tässä raskaudessa on ainakin enemmän sellainen normaali raskaus -olo, kuin kohdun ulkopuolisessa. Mitään vuotoja ei nyt ole ollut ja 3+5 tehty r-testi oli yhtä vahva plussa kuin ulkoisessa viikolla 5+. Joten hormonit ainakin nousee paremmin.
Lisäksi on ollut jo aaltoilevaa huonoa oloa parin päivän ajan. Ja ekan viikon oli niin järkyttävä päänsärky ettei oo tosikaan. Tissit ei ole kyllä yhtään kipeät, mutta ehkä vähän turvonneet. Tosin ei mulla kakkoseltakaan enää ollut kipeät, ilmeisesti esikoisen imetys vei kaiken tunnon rinnoista :D Tämä siis on kolmas lapsukainen tähän perheeseen. Aikaisemmat ovat molemmat poikia. 04/04 ja 11/05 syntyneet.

Ja se mun koko rivi tuonne alkuun on:

25.3. kolmas 28 K-HKS


Marble ja Toivo 5+2
 
Tänne tulee kyllä tätä tekstiä niin, ettei millään meinaa pysyä perässä! Mutta yritän nyt jo kommentoidakin vähän.

Puhetta on ollut siitä, että kumpi tulee. No, mulla ei ainakaan toistaiseksi ole minkään sortin tuntemuksia. En sitten tiedä, tuleeko ne vasta joskus myöhemmin?? Mulle on aivan se ja sama kumpi tulee, kunhan tulee! =)

KorpiKuusenKasvattaja, mulla ainakin nuo pahoinvoinnit "aaltoilee". Toisinaan voin erittäin pahoin puolen päivän aikaan ja sen jälkeen, toisinaan ei mitään. Oon nyt oppinut yhdistämään ton syömiseen, eli vaikka ei oo nälkä, niin pahoinvointi tulee aina samaan aikaan, jos ei syö jotain pientä, vaikka hedelmää.

Seksistäkin olitte puhuneet. Meillä on kyllä ollut tosi hiljaista :ashamed: Mieli tekis, mutta ukko ei nyt oo ollut niin innoissaan. Tosin on meillä on ollut tässä viimesen viikon ajan jatkuva tohina vierailujen kanssa, etä pistetään sen piikkiin. Kunhan se töistä tulee... ;)

Lapsiluvusta, mä en toistaiseksi tiedä, että haluanko enempää kuin yhden lapsen. Ollaan tosin niin nuoria, että mieli ehtii muuttua vielä moneen kertaan. Mutta voisin kuvitella, että en ainakaan haluaisi lapsia pienellä ikäerolla. Lähipiirissä katsonut sitä uhmaikäisten kanssa taistelua ihan tarpeeksi. Tosin onko se mikään ikäero sitten hyvä? Toisaalta sisaruksista olisi seuraa toisilleen.. Noh kattoo, nyt kunhan ensin tästä selvittäisiin :D

Asunnon koosta ja taloudestakin ollut jotain puhetta. Mua ahistaa tulojen pieneneminen. Ei meillä mitään hätää ole, koska ukko tienaa ihan hyvin, mutta mua inhottaa olla taas sen rahojen varassa. Oon pari kertaa ollut lyhyellä työttömyysjaksolla ja silloin oli kurjaa, jos toinen joutui maksamaan mun menoja. Vaikka ei se kai sitä itteään haitannu. Ei muakaan haittaa, jos tilanne on toisin päin.. Äh, tää nyt on vaan mun tyhmää ressaamista.. Mutta kämpän koko ei oo meille ongelma. Muutettiin just 92 neliöiseen rivitaloneliöön, että ehkä me tässä pärjätään suht. kauan :D

Ääh, äsken vihloi ihan kamalasti. Nyt pelottaa. Se ei ollut enää mitään pikku nipistelyä, mikä menee ohi asentoa vaihtamalla vaan ihan karmee kipu tuolla oikealla puolella. Noh, ei kai tässä hätiä, kun ei oo mitään vuotojakaan. Niin sitä vaan kaikki huolettaa, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.

Muuten ihan jees olo. Tissit ei enää ole kipeytyneet lisää, samanlaisina pysyneet muutaman päivän. Tota vihlontaa ja nipistelyä on ollut vähemmän nyt muutamana päivänä, paitsi äsken sitten toi megakipu aloitti tommosen pikkupistelyn. Pahoinvointi helpottanut, kun tajuaa syödä hiukan useammin. Kahvi ällöttää edelleen ja liha, yh. Muutenkin hajut käy radikaalisti nenään.

Mutta nyt täytyy mennä leipomaan, vieraita tulossa! Katsellaan taas!

Mömmis ja paapero 5+3 :wave:
 
Meillä eu ole lapsiluvusta vielä puhuttu. Kunhan nyt saisi ensin tämän ensimmäinen.


Mitä mieltä olette äityispakkauksesta? Pakkaus on minusta ihana värinen.

http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

Silvia ja Vilianna 6+4
 
äitiyspakkaus on ihan ok.. en tosin taida ottaa sitä.. et jos joku on ulkomailla ja haluaa pakkauksen voin sen ottaa ja laittaa tulemaan siihen hintaan mitä kelaltakin saa pakkauksen tilalle.. eli oliko se nyt sen 140e ( + pk:t ) :D
 
Hyvää sunnuntaita :)

Balik edelleen isot pahoittelut :hug:

Ootteko te ajatelleet, että koska kerrotte lapselle/lapsille masumatkaajasta? Mulla tosiaan ens maaliskuussa 5 vuotta täyttävä esikoinen, jolle ajattelin kertoa noin rv 15-20 paikkeilla. Tiedän, että sitten sitä vauvaa saatetaan odottaa niin kuin kuuta nousevaa, mutta toisaalta hänen on helpompi "valmistautua" siihen, ettei ole enää ainoa lapsi minun perheessäni. Esikoisella on pikkusisko isänsä uudesta suhteesta, mutta kun kuitenkin asuu virallisesti minun luona ja viettää täällä suurimman osan ajasta, niin on se varmaan sille iso kolahdus, kun ei ole enää ainokainen. Esikko on ollut minun silmäterä ja meillä on todella läheinen suhde, koska olemme olleet kahdestaan 3-vuotta. Hänellä on vieläkin paljon totuttelemista minun uuden miehen tullessa kuvioihin.

Lapsilukua mä oon meistä lähinnä miettinyt. Ukkeli ei oo sanonu ääneen, mikä olisi sen mielestä optimaalisin luku. Mä oon ajatellut, että tämän jälkeen vielä kaksi, pienellä ikäerolla. :) Haluaisin "ison" perheen, koska itse olin vähän niin kuin ainut lapsi isosiskojen ollessa mua 12- ja 17 vuotta vanhemmat. Eiväthän ne paljoa kotona asuneet mun aikana enää - vanhempi ainakaan.

Ja sitten kyseltiin yrityskierrosta. Meillä tärppäs kolmannesta kierrosta hormonikierukan poiston jälkeen. Ei kauheesti yritetti, oltiin matkassa sellaisella mentaliteetillä, että tulee, jos on tullakseen. :)

Hankinnoista oli kans jotain puhetta pojan vaatetta meillä on paljon, ettei tarvi ostella mitään (jos tää on poika). Vaunut pitää ostaa, sitteri kans, samoin hoitopöytä tai vaihtoehtoisesti joku lipasto. Turvakaukalo on. Äääh... en mä muista mitä pitää ostaa, ajattelin sitten mammalomalla keskittyä miettimään mitä tarvitaan :D

(.)
Pakko nyt oikein purkautua tänne! Mä en enää kestä itteäni!!! Mä olin esikkoa odottaessa ihan kauhea psykopaatti, mielialan vaihtelut, kiukuttelu ja raivoaminen oli enemmän kuin tavallista. Nyt mä oon IHAN samanlainen, mutta musta tuntuu, että vielä pahempikin. Tuo ukkeli varmaan lähtee kohta lätkimään - ei mun kanssa voi elää. Mä raivostun ihan järjettömästi pienistäkin asioista, tiuskin ja huudan. Mä en kestä! Ittellä on niin paha olo, kun en pysty hillittemään itteäni. :'(

GCS15 & masukki rv 7+4
 
*mä jo oon kertonu lapsille et asukki on matkassa ;) eipä ne oikein mitenkään reagoinu...
*jos luoja suo, ja tämä asukki pysyy matkassa, vois ajatella ainakin yhden lisää. et olis 'kaveri' kun nykyiset on jo sen verran isoja :LOL:
*meillä tärppäs 10 kierrosta kierukan poiston jälkeen. ehdittiin jo hakeutumaan tutkimuksiin (mulla ikää 34) mut simot ehdittiin vasta toimittaa. kutsu tuli tos perjantaina :D ei onneks tarvinnu mennä...
*mulla ei oo enää mitään kamoja tallessa. möin sillon aikoinaan kaikki pois :headwall: taikauskoisesti EN AIO hommata mitään ennenku on 30 vko täynnä :/
*mielialasta sen verran,et mulla toisinpäin kun GCS15llä. normisti oon räjähtävä persoona,kiukuttelen ja räyhään, mut nyt sit en hermostu oikeestaan ollenkaan. joskus lapsille saa korottaa ääntään,mut en samalla tavalla räyhää kun ennen raskautumista :eek:
KYSYMYS KAIKILLE miten teillä nuo juilimiset ja jomotukset? mulla nimittäin välillä on menkkamainen jomotus aika kovaa :x
ja pari kertaa repäisykipu sattunu ihan s****nasti :'(
kun sitä tuhrua on edelleenki,niin pistää vähä miettimään...
ei mulla mitään tuhruja ollu,kun noita lapsia odotin. enkä muista juilimisiakaan. tai sit tää vanha kroppa vaan temppuilee :ashamed:

tombatar ja toukka 5+5
 
Mulla sattuu yöllä vähän jos käännyn reippaasti toiselta kyljeltä toiselle. Mutta äkkiä se menee ohi. Päivällä saattaa välillä tulla pikainen kipu mutta menee nopeasti aina ohi.

Mä olen ostanut 6 paria sukkia ku olivat alessa. Siis laatikossa 6paria. Olivat niin söpön pieniä että oli pakko ostaa. Ja yhden junan, josta en vielä tiedä annanko kaverin pojalle lahjaksi.
Rattaita ... olen katsellut, mutta ku ne o niin ruman värisiä :/

Silvia ja Vilianna 6+4
 
Aaargghh. Ei ole yhtään hyvä mieli nytten. Maha on ollut koko päivän hassun tuntuinen. Jomotteleva. Ootan koko ajan, että iskeekö joku tulva pian. ... :ashamed: Voi se olla ihan normaalia kohdun kasvukipuakin...mutta pakostikin tulee mieleen kaikenlaista. Mihin mun positiiviset mielikuvat hävisi? Mä söin kyllä lakua aika ison kasan illalla, oisko se saanut mahan vähän kipeäksi.
Huono olo on ainakin, kun nukahin pikku-ukon kanssa päiväunille, ja tuli liian pitkä pätkä syömättä. Äsken söin, mutta tuntuu että paheni vaan.

Galluppiin sen verta, että aiemmista on kysytty sukupuolta. Tai ekassa mies ei halunut tietää, mutta mä tiesin. Ja tokassa raskaudessa näkyi killuttimet niin selvästi jo viikolla 13+ ettei epäilystä jäänyt mitä sorttia on tulokas. Nytkin luultavasti kysyn, jos ei itekseen paljastu. Mua on ultrattu raskaana ollessa niiiiiin miljoona kertaa, kun molemmat oli riskiraskauksia, että sitä ultrakuvaa osaa itekin vähän tulkita =) Mulla on jo pidempään ollut sellainen olo, että vielä yksi lapsi puuttuu meidän perheestä, ja niissä kuvitelmissa se on aina ollut tyttö. Joten mulla on kyllä tyttöolo, mutta poika olisi ihan yhtä rakas :heart:

Ipanapiina+Ihme 6+6 (Pysy nyt siellä vaan pieni)
 
Kerrankin hetki istahtaa teidän tekstejä lukemaan :heart:
Täällä oli puhetta:

LAPSILUVUSTA: Meillä olisi haaveissa 5 lasta. Hyvähän se nyt on puhua kun yksi vasta on :D . Mutta siltä tuntuu tällä hetkellä.Katsotaan sitten miten voimat riittää.

OIREET ovat hävinneet lähes kokonaan. Välillä toista ja välillä toista. Känkkäränkkä tuntuu tulleen jäädäkseen ainakin yhdeksäksi kuukaudeksi :ashamed:

SUKUPUOLESTA: Olen sen verran malttamaton että tahdon tietää kumpaista mahdollisesti odotellaan. Poika olo nyt ainakin tällä hetkellä on.

HEI MUUTEN, KUINKA VARHAIN VOISI MENNÄ VARHAISULTRAAN?

Ruusunpiikki & Ihme 6+4
 
Varovaisena liittyisin teidän joukkoonne... Mitään testiä en oo uskaltanut tehä, mut oireet on kyl selvät. Eilen tiskatessa tuntui et lattia katoo jalkojen alta, sit menin sänkyyn ja mittasin kuumetta, lämpöö oli vähän yli normaalin. Sit nukuinkin 3 tuntia putkeen. Viime yönä tuli olo et nyt tulee oksennus, juoksin vessaan, ja yökin siellä sit monta kertaa. Ei mulla ennen oo näin ollu. Aamulla en syöny muutaku jugurttia, kaikki muu etoo. Mut oikeesti, voiko muka olla menkat ja kuitenki raskaana?
 
littledeath minä siitä sinun naapurikunnasta :whistle: Heti iski epäilykset että ollaanko tuttuja, niin pienet piirit täällä pyörii :xmas: Itseasiassa vapun aikaan muutettiin Ykasta pois. Millos se sun LA olikaan laskurin mukaan? Tiä vaikka sitä laitoksella sitten törmättäis :D

Olipas se eilinen selittelyn makua täynnä. Miehellä "kuskina" paikallisissa "torikötinöissä" ja sai selitellä miksen juo ja miksi oon kuskina ja miksi en maista uutta hyvvää paukkua ja blaaa.. Mutta niin ihanaa hymyillä sisäänpäin ja ajatella, että oottakaahan vaan ku tiiättä :snotty:

sukupuolesta : mies haluaa sen selvittää, minä voisin säilyttää yllärin loppuun asti.. vaan kai me se sitten kysytään :D
 
Isot :hug: kaikille niitä tarvitseville.

Sukupuoli
Tosi vaikee sanoa, toisaalta tuntuu että tulis tyttö, esikoistytöllä oli ihan samalaiset oireet alkuaikoina, mutta toisaalta taas poikaa.. Sukupuolella ei niinkään ole merkitystä, että kaikki on tervetulleita. Mutta jos saisi itse päättä tyttö se olisi, nyt on perheessä tyttö ja poika. Ja sukupuoli halutaan tietää ennen syntymää:)

Seksistä
Ei se ole muuttunu mihinkää, samanlaista kuin ennekin, ehkä laantumaan alkaa 4kk aikoihin, en tiedä miksi, mutta 2 raskaudessa 4kk aikoihin on halut alkanu laantumaan totaalisesti, mutta sitte ne taas palautuu:)

Oireita
Ei enää niin pahoja. Pientä väsymystä ja huonoa olo, ruoka alkaa taas maistumaan. Pahaa oloa tulee yleensä aamulla ja illalla, joten silloin ei oikein ruoka ole maittanut. Väsymys iskee n. 12.00-15.00, juuri silloin kuin yleensä olen töissä.

Hankinnat
Myimme kaikki muut, paitsi pinnasängyn tänä vuonna, joka oli aika tyhmää, kaikki oli hyvässä kunnossa mutta silloin ei ollut vielä asukasta. Eli kaikki uusiksi:)

Kaikille tsemppejä

Katsu ja PoTy
 
Raskausoireista vielä. En tietenkään voi olla vertaamatta tätä jatkuvasti ekaan raskauteen, jossa etova olo oli jokapäiväistä. Tällä viikolla on vain parina päivänä ollut etova olo ja nyt sitten on mieleen ajautunut tunne ettei kaikki ole ok. Se ny on selväkin ettei joka raskaus ole samanlainen, mut silti tuo mielikuvitus taas lähtee harhailemaan. Toki tää pahoinvoimattomuus passaa mulle oikeen mainosti, en pistä pahakseni :D
Mulla on viime päivät ollut loputon nälkä. Väsymys ei ole alkanut ainakaan vielä ja toivottavasti ei alakaan, olis muutakin puuhaa tässä kuin nukkua 14h päivässä.

Talous. Oon vielä ensi viikon töissä ja sitten mulla ei ole enää mitään. Vuoden oon sitten ollut osa-aikasena, palkka bruttona on ollut n. 900?/kk. Pieneen oon tottunut, toi palkka riitti mulle aivan mainiosti. Vielä tykkäisin olla pari-kolme kuukautta jossain töissä ja sitten jäädä pois töistä. Tota hommaa en siis halua jatkaa, jotain muuta siis. Mut tuskin mua kukaan palkkaisi tässä kunnossa :snotty: Kotihoidontuella ollaan sitten tammikuuhun asti, sitten työttymyyskorvauksella. Miehellä tietty on vakituinen työ, siinä mielessä meillä ei ole hätää. Meillä on rivarikolmio, josta maksetaan lainaa. Kaikki isommat hankinnat on tehty kuluneen vuoden aikana. Häät, tiskari, pintaremonttia, liesituuletin, stereot ym.. elämiseen menee vaan tästä etiäppäin :)

Hankinnoista. Vaatteita tarvii hankkia, kun oon myynyt/antanut suurimman osan pois, vain lempparit säästin. Meillä oli 70-luvun perintöpinnis käytössä. Se on saatu yhden pojan käytön jälkeen meitin uvun käyttöön. Siinä on ollut mun kolme veljeä, minä, kummityttöni ja sitten meitin poitsu. Me maalattiin se poitsuu varten, pohja vaatii uusimista seuraavalta, mutta muuten pelittää juu. Turvakaukalo, vaunut, rattaat, sitteri yms on vielä tallella. Meillä oli kestovaipat käytössä. Jokusen tarvii hankkia uusia, kun muutama on niin rähjäsessä kunnossa etten niitä tällä enää käytä.

Äitiyspakkauksesta. En usko, että se otetaan. Muuten juu, mutta ei tarvita taas uutta peittoa ja pussia. Reiman tehdas on tossa muutaman kilsan päässä niin niitä äp-vaatteita on siellä yleensä 50 centin kappalehintaan niin ostan niitä sieltä sitten.

Lapselle kertomisesta. Kerrotaan sitten vasta kuin muutkin saa tietää. 2½v ei ymmärrä pitää salaisuutta itsellään. Esikoisesta melkein kaikilla oli niin negatiivinen asenne, että tästä ilmoitetaan vain facebookissa nt-ultran jälkeen. Siellä kukaan ei kehtaa nälviä ja sana leviää kyllä. Säästän itseäni siltä tulevalta paskaryöpyltä, kiitos netin :D

Seksistä. Meillä ei ole mikään muuttunut, vielä.

Gorthaur + Hemmo jotain 5
 
Moikka

En taida olla vielä ihan tuttu henkilö täällä päin. Kävin kerran täällä pari viikkoa sitten ja sillä aikaa tekstiä oli tullut 15 sivua.
Pikkukakkonen on nyt vasta 5kk, joten siksi ihmettelen, että voiko tosiaan olla totta, mutaa olisi se perjantaina käytiin ultrassa ja siellä se oli.
Eli esikoinen ja pikkukakkosen välillä oli 10.v, sain monia keskenmenoja ja lopuksi saimme lääkkeitä jotka auttaa tulemaan raskaaksi. Söin niitä 2 vuotta ja sain lapsen! Kakkonen on myös maaliskuun muksu, joten tasan 1.v tulee ikäeroa, vaikka niin vähän olen aivan haltioissani!
AlinaMW--kolmas--29--TYKS

Alina ja Kumpsis 8+4
 
Minsku ja balik :hug:

Meillä tuleva isoveikka tietää jo masuasukista, ja haluaa kuulemma myös lähteä ultraan mukaan katsomaan löytyyko äitin masusta vauvanalkua :heart:

Mie heräsin tänä aamuna sitten taas kuudelta oksentamaan :x Sitten oli pakko myös syödä ennen kun uudestaan menin nukkumaan. Mies onneksi nousi antamaan aamulääkkeet pojulle ysiltä niin mie sain lötköillä sängyssä kymppiin ennen kun piti taas nousta pönttöä halailemaan :x Leppoisa kesäloma!

Enää kaksi yötä ultraan, tiistaina heti aamulla on lopultakin aika, niin näkee tiesikö sen yhden illan tuhrut pahaa... Toivottavasti saadaan hyviä uutisia, vuotoja ei ainakaan ole sen jälkeen näkynyt! Ultran jälkeen lähdetäänkin reissuun, Helsingissä ja Tallinnassa käydään ainakin :)

Lapsiluvusta: mie olen aina halunnut pajon lapsia, vaan meillä kun on nyt riesana se perinnöllinen sairaus, ja en tiedä miten selviäisin enää useamman lapsen kuolemasta :'( Oi toivottavasti tämä olisi terve, 75% mahdollisuus... Vaan toivon ettei tämäkään kolmas olisi viimeinen. En vaan tiedä millä tavoin, lahjoitetuilla soluillako myöhemmin jatketaan, vai miten... Meillä ei ole tämänkään lapsen (toivottavasti saadaan syliin asti tämä) jälkeen kuin kaksi lasta vain kotona, tyttö kun on siellä taivaan kodissa :'(

Nyt nuori mies kaipaa huomiota, koittakaa jaksaa helteessä taas :flower: Tännepäin luvattu ensi viikoksi lähes 35 astetta lämmintä melkis joka päivä :eek: Vaan me paetaankin pois täältä...

Teto ja pikkuinen rv 7+1
 
ei ole todellista.. mistä tää känkkäränkkä tulee :kieh: siis hermot menee kyl alta sekunnissa :snotty: sais mennä pois.. ettei kiukuttelis kun mikäkin uhmaikäinen :LOL:

muuten väsyä,huippausta.. ei muita oireita oikeestaan

tervetuloa uusille! :wave:
 
CrystalBlue, pikkusen hermot on kireällä täälläkin. Etenkin, kun jatkuvasti vaan väsyttää.

Äitiyspakkausta ei varmaan hankita, kun kaikkea on jo esikoisen jäljiltä. Ei siinä mitään uutta ja ihmeellistä ole.

Meidän poika tietää jo salamatkustajasta. Ja ultraan pyritään menemään koko jengillä. Jossain kehotettiin puhumaan meidän vauvasta. Sitä aattelin sitten viljellä. Kirjastossa oli muuten hyvä kirja: Vallaton vauva valtaa vatsan. Oli hauska luukkukirja.

Teto, toivottavasti kaikki on vauvalla kunnossa!
 
Tännehän on tullut huomasti uusia!! Olen kyllä yrittänyt lukea tekstejänne, mutta muuten olen ollut taustalla. Huomenna vihdoin eka neuvola, joten jospa siellä sais selkoa, että kaikki on varmasti hyvin. Jännittää ihan pirusti!!!!! CrystalBlue, täällä toinen heikkohermoinen. Väsymys myös oireena, voisin nukkua koko ajan! Pahaa oloa ei ole onneksi vielä ainakaan ollut, mahaa nippailee tosin välillä aika ikävästi. Ja rinnat... ..ne on edelleen arat.. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, koittakaa jaksaa taas tuota hurjaa hellettä!!!

Tiinatitityy ja pikkuinen rv 6+6
 

Yhteistyössä