Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Mahtuisinko mukaan tähän keskusteluun? Olen tuolla kolmekymppisten ekakertalaistenkin ketjussa mutta haluaisin jutella myös täällä, jossa kaikki ovat suunnilleen samassa vaiheessa raskautta menossa :).

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen raskaana, ikää on 28 v ja sairaalana olisi OYS. Laskettu aika on oman arvaukseni mukaan viimeistään 25.3. mutta tuosta on nyt aika paljonkin epäselvyyttä ja epävarmuutta... Varhaisultrassa selviää.

Oireista: Jatkuva etova olo, raudan maku suussa, nännit arat, menkkamaiset kivut ja kaikenlaisia nippailuja.

Muihin gallup-kyselyihin en osaa vielä vastailla, kun vasta eilen selvis tän tyypin olemassa olo. :heart: Ja kun tuli aavistuksen yllärinä, niin ei olla miehen kanssa ehditty tämmöisistä asioista puhuakaan. Ja nyt annan sen sulatella rauhassa. :saint:

Iidapiida ja minityyppi 4+4

Täällä odotellaan kuudetta ja toista yhteistä ja mahdollisesti myös viimeistä.
Olen niin äärimmäisen onnellinen mutta varuillani tästä raskaudesta ja mieheni lisäksi vain yksi siskoistani tietää odotuksesta. :heart: :heart: :heart:

MrsBree ja lahja 5+0

Eli mulla laskettuaika muuttui neuvolassa päivää edemmäksi, eli 27.3. Ei tuolla kai niin väliä että päivänpäälle olisi, mutta kun nyt tuli "virallisiin" papereihi tuo päivä niin ilmoitin sen nyt tännekin! =)

Mulla oli siis torstaina ensimmäinen neuvola jossa katsottiin tiedot kuntoon ja sain ätiyskortin. Mulla on siis käytössä eräs lääkitys niin näin heti sitten oli neuvola ja ensi viikolla lääkäri jossa katsotaan lääkkeen tarvettä näin raskausaikana!
Paineet mitattiin ja hyvät ne oli ja hb:kin 157 :D
Kolmas raskaus menossa ja kaikki vielä tuoreessa muistissakin niin ei tarvinnut sen kummemmin siellä höpötellä.

Tiistaina menen sokerirasitukseen, mulla kun kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut raskausajan diabetes... mikäli vielä selviän testistä "puhtain paperein" niin uusi rasitus on joskus 25vkon paikkeilla.

Moni täällä on varhaisultrassa käynyt. Me taas juuri tänään miehen kanssa päätettiin että mennään tässä ihan "tavallisen" kaavan mukaan, eli ensimmäinen ultra vasta joskus 12 viikon tienoilla.

Oireista: Mulla edelleen ällötystä ja välillä kunnon pahoinvointia ja ilmestyy aina ihan yht'äkkiä vuorokauden ajasta riippumatta. Kaikki hajut tuntuu vahvoina ja kaikki ruoka meinaa ällöttää. Samaten moni ruoka maistuu ihan oudolta. Närästystä ja raudanmakua suussa ja nyt myös kipeät rinnat! Eiköhän tässä siis ihan riittämiin oiretta :D Kauhulla odotan koska mulla alkaa taas ne järisyttävät liitoskivut. Esikosta alkoi 30 viikolla, toisesta 15 viikolla ja vielä pari kuukautta meni synnytyksen jälkeen ennen kun alkoi palautumaan normaaliksi! :$

Hankinnoista: Ollaan aikalailla kaikki vauva kamat myyty pois... juuri pari kuukautta sitten meni kaukalot, pinnikset ja muut kun ajateltiin että jos vielä lapsia tulee niin saa sitten jo uudet!
Äitiyspakkausta olen miettinyt ja luulen että tälle kolmannelle ei tulla sitä enää ottamaan.

Lapsiluvusta: Meillä oli aikoinaan puhetta että meidän luku jää kahteen, vaan toisinpa näyttää käyvän! ;)
Voisin kuvitella että tämän kolma nen jälkeen EHKÄ voisi luku olla sitten täynnä mutta mistä sitä sitten koskaan tietää.

Yrityskierroista: Meillä tämä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta. :heart: Pitää vain olla onnellinen ja kiitollinen että on nämä raskautmiset onnistuneet helpolla... kaikilla kun se ei niin käy! :(

Liro ja Papu 5+0

Mulla vihlasee esim jos nostaa jotain tai jos nousee seisomaan nopeesti. Muuten joskus pientä juilimista, lähinnä sellanen et tuntuis ku puhaltais ilmapalloa hitaasti siel joku.. :LOL: varmaan vähän kasvaa :D

Täälläkin huomenna eka neuvola.. jeeeeee :D toivottavasti pääsee vaikka perjantaina utraan niin sais tietää kuin pitkällä sitä sitten on.

nyt löhöilee.. tylsää.. ja mies meni töihin.

Iltaa.

Juuri kotiuduin töistä ja olen näköjään riippuvainen tästä palstasta jo kun heti piti tulla tsekkaan!

Hankinnoista. Mun pitää hankkia ihan kaikki, asunnosta alkaen. Ja kaikki välttämätön mitä vauva tarvitsee ja todellakin otan äitiyspakkauksen. Pelottaa miten rahat riittää. Käytän kirpputoreja hyödykseni, kiertelen niissä muutenkin säännöllisesti ja on tullut jo tosi hyviä juttuja vastaan. Yhdessä paikassa oli hyvä hoitopöytä kympillä. Pinnoiltaan se oli jo kulunut ja käyttöjälkeä oli, mutta mitäs siitä. En sitä siis ostanut, oli vain esimerkkinä kun tuskin se siellä edes kauaa vanhenee niin en minä sitä saa. Toisessa paikassa oli yhdistelmävaunut 50e ja ne oli tosi siistin näköiset. Yritän löytää kaiken mahdollisen kirppiksiltä tai ostaa vaikka huuto.netistä / tuttavilta. Rahaa ei todellakaan tule olemaan "liikoja".

Jomotuksista, niitä mulla kyllä on ollut. Tänään ja eilen ei ihan niin paljon kuin muina päivinä. Mutta ihan sellaista kovan menkkakivun tuntoista. Mitään vuotoja ei ole tullut.

Tämä tuleva lapsi on mulla saanut alkunsa ihan eka yrittämällä, yhden yön suhteestahan tämä on.. Meidän suvussa naiset ovat heti raskautuneet kun ovat halunneet. En kyllä tiedä onko tämä "sukuasia" että liittyykö mitenkään.

Pahkuratäti La mulla on siis laskurin mukaan n. 22-25.3. En millään muista tarkkaa pvm millon mulla oli menkat viimeksi, mutta noilla tienoin. Heh, hyvinkin saatetaan ainakin tietää toisemme ulkonäöltä, pienethän täällä on piirit tosiaan! :D

Osaako kukaan vastata tuohon että onko sillä merkitystä raskaustestin tulokseen jos virtsaa menee vähän siihen "tulosikkunoihin"? :/ Mua kun alkoi vaivaamaan. Kun siinä pakkauksessa sanotaan että älä virtsaa ikkunoihin. Vai onko se siinä vaan väärinkäsitysten vuoksi vai onko sillä merkitystä tulokseen.. Oonkohan mä vainoharhanen :D Mitä jos se positiivinen tulos onkin jotenkin väärä.. Vaikka ei kai se voi olla. Paitsi jossain erikoistapauksissa, jos on joku sairaus tai kohdunulkoinen raskaus tai on käynyt lapsettomuushoidoissa tms.

Turvotus mulla on muuten vähän hellittänyt! Tänään työhousut ei kiristäneet enää niin kauheasti :D

Mä oksensin ekan kerran 7+1 jälkeisenä yönä syötyäni neljä hapankorppua :D Ei ollu kivaa mut heti sen jälkeen tuli helpompi olo eikä yhtään ällöttäny nukkuessa. Nälkä tosin oli tietty heti mut ei viittiny enää syödäkään ettei nekin tule sit ulos...

Huono olo päivittäin, mutta yrjö jäänyt siihen yhteen kertaan :)
Toistaiseksi.

Mulla ei yleensä semmosesta liikkumisesta tuu repäsykipuja (ehkä myös siks että liikun rauhassa, pyrin välttää äkkiliikkeitä ), ja aivastaessa ja yskiessäkin harvoin jos ehdin jännittämään vatsani. Mutta auta armias jos tulee aivastus yllärinä niin sattuu niin p....leesti :D

Samara & Bönde 7+4

Tintti
Onko muuten äitiyspakkauksen talvivaatteet liian isoja vastasyntyneelle?

Kyllä ainakin meillä olleen pakkauksen talvihaalari olis vastasyntyneelle AIVAN liian suuri. Haalari on muka 68 mut enemmän on kyllä 74 kooltaan. En nyt muista miten tämän hetkisessä pakkauksessa on kevyttoppahaalaria, mut se taitaa ehkä olla sopivampi. Iso kyllä sekin. Vois oikeastaan jopa harkita hankkivansa vaik 62 toppiksen, täytyykin katsoa jos lidlissä vielä olis :) Tytöllä lillin haalari oli viime talvena ja se oli tosi pehmeä ja lämmin.

Pitääkö muuten paikkaansa, että heti seksin jälkeen tapahtuneesta hedelmöityksestä tulee aina poikia, ja että pidempään matkalla olleista siittiöistä tyttöjä (poikasiittiöt nopeampi, mutta lyhytikäisempiä)?
Tähän mä ainakin uskon ja muistaakseni olen sen jostain kirjastakin lukenut. Ajotus on kaiken a ja o.

No en kyllä usko että siitä voi olla haittaa, ainakaan niin että antais väärän tuloksen!
Oon kyllä itse tehnyt niin että mukissa oon uittanut tikun, se tuntuu sillai paljo hygieenisemmältä. Ehkä se kehotus olla osumatta ikkunaan on vaan sen hygienian takia?
Eihän se testi toi oikeesti olla semmonen että siinä olis vaarana antaa aiheeton plussa, eihän se mitenkään voi toimia niin. Nyt maalaisjärjellä tytöt ;)

Heippa taas!!

Mulla onkin jo vähän aikaa siitä ku viimeks kävin kirjottamassa...ja tekstiä oli tullut tosi paljon!!! En nyt sit tietenkään enää muista mihin kaikkeen piti vastata.

Ensin kuitenkin iso halaus teille, joiden pieni ei jaksanut mukana :hug:

Toisekseen tervetuloa uusille :heart:

Galluppiin vastauksena, etten vielä tiedä otetaanko selvää kumpi tulossa. Mieheltä just kysyin ja se sano, että hänelle ei ole väliä, molemmat on yhtä toivottuja. Itse olen vähän kahden vaiheilla utelias kun olen. Ehkä jollain tasolla on tyttöolo, mut sit taas oireet tai vähäiset oireet ehkä viittaavat poikaan.

Oireista siis seuraavaksi. Ihan hirveä väsymys. Mulla on tosin ollut tosi tosi tosi rankka viikko töissä, kun meillä on ollut sellanen suurempi kesätapahtuma meidän kaupungissa koko viikon ja mä oon järjestellyt sitä varten kahtakin eri juttua, joten stressattua on tullut jonkunverran ja noina kahtena päivänä on tullut oltua jaloillaan n. 10-12 tunria päivän aikana. Ja vieraitakin meillä on ollut. No tänään sitten pääsin vihdoin vähän lepäämään ja nukuin ensin aamulla kymmeneen ja sit päivällä 3 tunnin päikkärit. Nyt onkin sit suhteellisen pirteä olo. Huonoa oloa ei juurikaan ole, välillä jos syöminen unohtuu niin voi alkaa ihan vähän kuvottamaan.

Mitäs muuta oli? Niin, täällä jotkut puhuivat että heidän miehensä ovat ulkomaalaisia, niin myös minun mieheni. Meillekin on siis tulossa suomalaisen ja arabin ihana yhdistelmä :heart: Mieheni on Pohjois-Afrikasta, Marokosta tarkemmin sanottuna. Meillä on tosin tässä ollut viimeaikoina ongelmia...siis niinkun keväällä ja alkukesästä, joten erokin on vilahtanut keskusteluissa. Nyt plussan jälkeen tilanne on kuitenkin tasoittunut huomattavasti.

Seksistä sen verran, että vähemmän sitä on ku ennen plussaamista, mutta kuitenkin ihan riittävästi. Minulla kun ei ole huono olo niin mikäs siinä. Ainut on, että mies ei rintoihin saa koskea.

Onpas muuten ihanaa ku perjantaina oli viimenen työpäivä ja nyt alkoi 3 viikon loma!!! Keskiviikkona lähdetään reissuun, minä 2,5 viikoksi Kreikkaan ja mieheni kuukaudeksi kotimaahansa. Mut joo, nyt taas väsyttää, joten taidan vetäytyä pikkuhiljaa untenmaille.

Tsemppiä miljoonasti kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville ja halauksia myös muille!!

Vastaan vähän galluppeihin...

Yrityskierto josta tärppäsi oli 11. Iso osa kierroista oli ovuloimattomia, pisimmillään jotain 80-päiväisiä, koska minulla on PCO. Sain lopulta clomit avukseni ja aloin ovuloida, ja plussa tuli siitä vihoviimeisestä clomikierrosta, sen jälkeen olisi pitänyt lopettaa clomien käyttö. Eli 4. clomikierto tärppäsi. Yritystä takana yhteensä 1 v 3 kk.

Sukupuolesta
, vaikea sanoa kun en osaa ajatella vielä niin pitkälle! Nyt keskityn vasta varhaisultraan ja sen selvittämiseen, että sykkiikö tuolla yhtään sydäntä. Mutta ennen raskaaksi tuloa ajattelin, että jos tulen raskaaksi, haluan tietää lapsen sukupuolen ennen synnytystä.

Oireina minulla on ollut painetta alavatsassa, lievää etovaa oloa, rintojen kipeytymistä ja selvää kasvamista isommiksi. On koko ajan nälkä ja hirmuinen ruokahalu. Nämä kaikki oireet ovat ilmaantuneet nyt tässä ihan muutaman päivän sisään.

Lapsiluvusta en uskalla olla mitään mieltä vielä. Kärsin lapsettomuudesta sen verran kauan, että ehdin jo ajatella, ettei tässä tällä menolla taideta montaa lasta keretä tekemään. Nyt kun asiaa ajattelee, niin joku 3 lasta tuntuisi mukavalta ajatukselta...

ihan hirmusasti taas tekstiä.. Tääläkin kiukuttaa joka asia. Jopa välillä tulee kirjotettua palstalle iso liuta tekstiä ja sitten huomaan että oho eipäs tätä ollut tarkoitus ihan näin kiukkusasti ilmasta ja sitten oo reilusti ottanut käyttöön <----- näppäimen :LOL: :LOL:

Nyt kuitenkin sen verta kiukuteltava että en tiedä johtuuko tekstin määrästä mitä tänne palstalle tulee mutta musta tuntuu että välillä täällä kertoo juttuja kuuroille korville. En nyt pahalla tarkoita mutta palstailin esikoistakin odottaessa jollon tuntui että oli enemmän ns. yhteistä keskustelua. Minäkun tuppaan käymään täälä varsin usein mutta nyt on tullu vähän pönttö olo! Anteeksi nyt tää valivali mutta olisi kivaa saada yhteisiä keskustelujakin aikaiseksi eikä vaan puskutettaisi eteenpäin galluppi siellä galluppi täällä...
*Joo-o repikää vaan pelihousut mun kanssa mutta mielummin sanoo kun miettii miksei mitään tapahdu.

Tarkoitan siis lähinnä sitä että vaikka muiden tapahtumia on kiva lukea ja omia kirjoittaa "ns.Galluppi tyyppisesti" niin olisi myös mukavaa että johonkin asiaan otettaisiin niinkuin yhteisesti kantaa.. Omien kokemuksien, mietteiden ym kautta. Ihanaa tää mun tien raivaaminen :LOL:
No juu enpä nyt tältäistumalta osaa mitään keskustelun tynkää aloittaakkaan mutta juttelinpas tässä nyt yhteisesti.

Tuosta tuhruttelusta sen verti että jostain luin että 1/4 raskaanaolioista vuotelee jossain vaiheessa raskautta. Tietenkin se herättää varpaillaan olemista mutta tarkoitan vaan ettei se välttämättä ole niin paha asia kuin miltä se näyttää. Kuitenkin monta täälläkin jolla on ollut noiita vuotoja..

ON:
Istuskelin tossa iltamyöhällä parvekkeella ja mietin että tossa 10kk sitten tais olla aikalailla samanlainen ilta kun mulla käynnisty säännölliset supistukset ja lopputuloksena saatoin maailmaan maailman ihanimman pienen pojan. Herkistyin niin että kyynel tirahti poskelle. Samaa kohti ollaan nyt menossa ja tajusin että HEI PIRUVIE ME OLLAAN KAIKKI HIENOLLA TIELLÄ :flower: Voidaan olla aika onnellista porukkaa.. maaliskuussa tänne palstalle alkaa putkahtelemaan strategisia mittoja painoja ja kellonaikoja. IHANAA :heart:
ONNITTELENKIN NYT IHAN VARMUUDEKSI VIELLÄ MEITÄ KAIKKIA ; ONNEA KOVASTI MEILLE :heart: :LOL:

Väsynyt "vali-vali" Dindei + ihana pieni pikku 9+1

pakko lisätä viellä että ihana palsta ollut kuitenkin etten tarkoittanut että ihan pylperöstä oisitte kaipaan vaan vähän lisää yhteisiä keskusteluja jollon porukka tulee entistä tutummaksi. Nonniiin nyt heippa vaan mä lähden täältä huutelemasta nyt nukkumaan..

Moumou, munkin mies on Marokosta!!

Mistä päin Marokkoa sun miehesi on? Hei, elo noiden etelän ihmeiden kanssa on toisinaan myrskyisää, mutta eiköhän se tästä. Mulla on välillä ihan kauhea olo, kun ajattelen, että mulla on kuitenkin helppoa, elän omassa maassani, puhun omaa kieltäni jne.. Ei ole varmasti helppoa elää täällä ulkomaalaisena, varsinkaan arabina. Kauheet ennakkoluulot ja työnsaanti on vaikeaa.

Meilläkin on kaikki periaatteessa ihan jees, siis taloudellisesti, mutta sitten musta tuntuu väärälle, että asunto on ostettu täältä jne, jotenkin tuntuu, että mies ansaitsisi enemmän. Ja kyllähän sitä yritetäänkin, mutta sitten onkin talous taas kierteellä kuin vieteri.. Hoh-hoi. Turhaa näitä on kai murehtia, mutta välillä tuntuu, että miten kaikki VOIKIN olla näin vaikeaa - ja kuitenkin kaikki on hyvin.

Ymmärsiköhän kukaan tuosta mitään... :LOL: Mulla on taas ollut jotenkin kauhean vaihtelevat fiilikset - välillä iloinen ja optimistinen, välillä pelkään kaikkea ihan kauheasti - vararikkoa, keskenmenoa, tuulimunaa, kohtukuolemaa, ihan mitä vaan. Huokaus.

Minusta on hyvä kun reippaasti sanotaan omat mielipiteet ja juurikin rakentavassa muodossa. Tosin itse en ole ehtinyt/ehdi tänne kovasti kirjoittelemaankaan että en niinkään voi sanoa omaa mielipidettäni suuntaan jos toiseen :$

Mutta jos ajattelisi yhteistä keskustelua niin itseäni ainakin kiinnostaisi se miten muut Äidit odottavat tulevaa synnytystä? Te jotka odotatte esikoista niin millaisena te kokisitte tulevan synnytyksen ja sitten ne jotka ovat jo synnyttäneet kerran tai useammin; miten te odotatte h-hetkeä?

Itselläni siis ennestään reilu yksivuotias tyttö ja synnytys "selkeäsi" mielessä. En oikein tiedä pelätäkkö/jännittääkkö/odottaakko synnytystä???!!!

Ensimmäinen syntyi niin nopeasti ettei mitään kivunlievitystä ehditty laittaa,ja olin jo ajatuksissani melko varma että henki taitaa lähteä. Se mitä pelkään on juurikin se kun meidän suvun naisilla ei lapsivedet itsellään mene ja kalvot pitää puhkaista. Kalvojen puhkaisun jälkeen pitäisi odottaa 20min. ennen kuin saa puudutteita laittaa ja esikoinen oli pihalla alle 10minuutissa kalvojen puhkaisun jälkeen.
Näyttäisi siis siltä että samoja jälkiä mennään....taas...ja se minua pelottaa jos en tällä kertaa kestäkään sitä kipua kun tiedän jo millaista se on.....

Juuh, tälläistä keskustelun tynkää :D

Dindei Ymmärrän tosi hyvin mitä tarkoitat :) Mä luulen, että täällä vaan on näin aluksi - ennen kuin alkaa vähän oppia toisia ja toisten tilanteita - vähän tällaista yksinhuutelua ja galluppiin vastaamista. Mutta samoilla linjoilla olen sun kanssa!

Tervetuloa uusille!!

Mun täytyis varmaan pikkuhiljaa alkaa varailemaan ekaa neuvolaa ja sitä varhaisultraa. En vaan jotenkaan saa aikaiseksi, vaikka kyse on mieluisasta asiasta :) No, jossain vaiheessa tällä viikolla täytyy ryhdistäytyä :D

Nyt täytyy jatkaa aamupäivän puuhia ja alkaa valmistautua tuon taaperon kanssa puistoiluun.

Niin, ja tsemppiä kaikille pahan olon kanssa painiskeleville!

Alkuperäinen kirjoittaja dindei:
pakko lisätä viellä että ihana palsta ollut kuitenkin etten tarkoittanut että ihan pylperöstä oisitte kaipaan vaan vähän lisää yhteisiä keskusteluja jollon porukka tulee entistä tutummaksi. Nonniiin nyt heippa vaan mä lähden täältä huutelemasta nyt nukkumaan..
Ymmärrän ja olen samaa mieltä. Välillä tuntuu, kuin kaikki vain kirjoittaisivat oman tekstin ja kukaan ei niitä huomioisikkaan. Yritetään tsempata täs asias ja enemmän keskustella ja huomioida toisten palstalaisten tekstejä :)

Ruusunpiikki Aika hurjalta vaikuttaa tuo sinun synnytys, varmasti seuraava mietityttää! Tuota synnytystä en ole vielä hirmuisesti miettinyt. Esikoisen synnytys meni aika helposti, alkoi lapsiveden menolla puolen päivän aikaan ja illalla poika syntyi. 3 viimeisenä tuntina tarvitsin kivunlievitystä ja sain epiduraalin, joka auttoi ihanasti ja vei kaikki raskaudenaikaiset selkäkivutkin mennessään. Toki se ponnistaminen sattui ihan hirveästi, mutta mulle ei jäänyt siitä mitään traumoja. Mutta mutta, synnytyksen jälkeiset asiat mua pelottaa enemmän... Esikoinenkin joutui teholle muutamaksi päiväksi, vaikka alkuun kaikki näytti hyvältä, joten tuollaiset asiat pelottaa. Mutta avoimin mielin mennään ja koitan olla pelkäämättä sellaisia asioita, joihin en kuitenkaan voi vaikuttaa. Välillä se onnistuu paremmin, välillä ei ollenkaan :ashamed:

Onhan se tuleva synnytys mielessä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Esikkoa odottaessani olin välillä lähes paniikissa kun tuleva pelotti niin vietävästi. Synnytys kuitenkin sujui tosi hyvin eikä mitään kammoja tullut! Toinen synnytys käynnistettiin ja kivunlievitykset eivät tehonneet, mutta silti synnytys sujui todella hyvin eikä mikään jäänyt mieltä sen kummemmin vaivaamaan. Tosin istukka ei meinannut millään irrota ja olenkin miettinyt että jos johtui siitä kun käynnistettiin? Ettei ollut niin sanotusti valmis.

Yhteistä keskustelua odotan minäkin, mutta eiköhän se ajallaan kun porukka tässä vakiintuu ja tulee vähän tutummaksi! =)

Liro ja papu 5+1

Synnytys tuntuu tosi kaukaiselta asialta vielä. En ole tosiaan koskaan ennen ollut raskaana joten tämäkin on minulle uusia asia. Mutta olen aina ollut (joo, myös synnytysvideoita tv:stä katsottuani ja lukuisten mammakavereiden kauhujuttuja kuultuani) sitä mieltä, että haluan synnyttää luomusti, ilman kivunlievitystä. Minulla on korkea kipukynnys, koska olen onnistunut telomaan itseäni niin paljon elämässäni, usein jopa sairaalakuntoon. Minulla on ollut jo vuosia sellainen ajatus synnytyksestä, että haluan kokea sen kaikessa karmeudessaan sellaisena kuin se on, ilman että minua on jollain puudutusaineilla turrutettu. Äitini on sanonut minulle, että hänelle ei edes kivulievitystä tarjottu kun meni synnyttämään, eikä se niin kummoisesti sattunut. Enköhän minä pysty samaan kuin hänkin! Tietysti jos synnytys ei sujukaan hyvin vaan tulee jotain komplikaatioita niin sitten pitää miettiä asiaa uudelleen.

Minäkään en ole synnytystä kerennyt paljoa miettiä, se tuntuu niin kovin kaukaiselta asialta. Esikoista siis odotan ja tämä raskauskin on niin uusi asia enkä tiedä mitä tässäkään tuleman pitää. Kenties neuvolassa sitten selviää enemmän. Sen verran olen kumminkin ajatellut että haluan kaikki mahdolliset kivunlievitykset, jos vain on mahdollista saada. Ja sekin pelottaa että jos lapselle sattuu jotain, tai jos hän vaikka kuolee synnytyksessä tai tulee jotain muita komplikaatioita. Enkä tiedä haluanko ketään mukaan synnytykseen. Miestä mulla siis ei olekaan.. En tiedä vielä tarvitsenko kenenkään tukea synnytyksessä. Haluanko että kukaan näkee minua niin avuttomassa tilassa. Sen jälkeen kun lapsi on maailmaan jo putkahtanut, olisi tietysti kiva että joku olisi jakamassa ilon kanssani. Mutta tosiaan, kaukaisia asioita ovat vielä..

Dindei: Kyllä se keskustelu tulee tiivistymään, kunhan aikaa kuluu. Listalla on tällä hetkellä niin paljon porukkaa, joista moni on vielä ihan alkuvaiheessa, ja sillä lailla sopivasti pyörryksissä, ettei ole oikein mukaan päässyt. Myös ihmisten erilaiset elämäntilanteet vaikuttaa siihen, mikä kiinnostaa ja mihin kiinnittää huomiota ja kommentoi. Hetken päästä ollaan tutumpia =)

Synnytys:

Mulla kanssa on vielä nämä kaikki huolet paljon pinnalla, ettei ole juurikaan synnytystä vielä tullut mietittyä. Kuopus syntyi kolmessa tunnissa säännöllisistä supistuksista, sairaalan mut oli kirjattu klo 00.45, olin silloin kolme senttiä auki ja kanava hävinnyt. Vauva syntyi klo 1.48, kymmenen minuuttia siitä kun sain epiduraalin. Eli jos tämä menisi samalla kaavalla, en tod.näköisesti halua epiduraalia, koska se ei viimeksikään ehtinyt ajoissa. Pitänee varmaan pystyttää teltta sinne Naistenklinikan pihalle, ettei synny matkalla autoon :whistle: Hyvillä mieli lähden synnyttämään, jos sinne asti päästään. Sattuuhan se ihan kaameesti, mutta on vaivan arvoista.

Lapsille kertomisesta
oli ollut puhetta. Me ajateltiin salata tämä niin kauan kuin se pysyy salassa. Tytär kysyi päivää ennen plussaa, kun näki mut suihkun jäljiltä pukemassa, että voisko tuolta sun mahasta tulla vielä se pikkusisko =) Ei välttämättä mene siis kauaa, ennenkuin mahastakin jo hoksaavat. Mutta viimestään tietty siinä rakenneultran tienoilla kerrotaan, jos eivät aiemmin huomaa.

ON: Tissit meinaa räjähtää! Ne on ihan järkyttävän arat :( Mulla olikin niin kutistuneet läpyskät tuo kuopuksen imetyksen jäljiltä, että ihan mukavaa saada lisää täytettä. Mutta ei ihan näin kipeetä tarttis olla. Mahaa on vihlonu ja nippaillu, ja kohdun kannakkeet on ruvennu tuossa sivuilla kipeytyyn. Tuttua aiemmista raskauksista. Iltasin on maha niin kuin ois kymmenen viikkoa pidemmällä raskaus, aamupäivisin ei ole ihan niin pallukka. Mutta eipä tätä kauaa kyllä salailla.

Ipanapiina ja Ihme 7+0

Tulenpa merkkaamaan! :) Elikkä tähän asti luettuna ois. En jaksa viel noihin g:hin vastata, ku on tämä oireeton olo ollut nyt pe, la, su ja tänään :( :ashamed: Neuvolaan ois ollut tänään eka aika, mutta peruin sen. Viikonlopun oon kärvistellyt ja odottanut kuin kuuta nousevaa maanantaita. Sit ne ei aiokkaan tehä MITÄÄN!! Ei yhtään mitään vaikka selkä ja maha kipujakin ollut. Puuttuu vuoto, niin eivät voi ultrata! Tässä kaupungissa on tuo yks yksityinen lekuri, mutta ultraaja tulee vasta elokuus töihin. No mä sain tänään sovittua ajan lähikaupunkiin yksityiselle ultraan. Mua pelottaa ihan hirveesti mennä sinne!!! :ashamed: Nyt ois sit muutama tunti odottelua ja lähen ajeleen sinne ultraan päin. Saapa nähä.. :'(

KKK 8+3

22 sivua uusia kirjoituksia, hyvä naiset =)

En oo oikee kerenny tulemaan tänne, kun muutettiin uuteen kotiin, ollaa järjestelty ja käyty ostelemassa kalusteita ym.. Ja sain töitä, suostui ottamaan raskaana olevan naisen, mutta jään aikaisemmi äp-lomalle.
Talous
Ei se muutu mitenkään lapsen tulon jälkeen vaikka toki sitte hankintoja on paljon, mutta ei mitään kannata murehtia. Uskon että kyllä rahaa jää yli, vaikka muksu syntyy, vaikka onhan tässä nyt asuntolaina maksettavana, mutta '' ei huolta huomisesta''
Sukupuoli
Aijotaan selvittää se:) Itselleni käy kumpi vaan ei ole merkitystä, oma rakas lapsi sieltä on tulossa:)
Oireita
Mahan nipistely. Rinnat on kasvanu jonku verran jo:O Ja arat on ku mitkä:/ Ei niinkään häiritseviä enää:)
Seksi
Itelle ei ole nyt maistunu 2viikkoon koska oon voinu osalta pahoin ja ei oo vaa tehny mieli, mutta nyt tekee :p Kyllä se mies tais hermostuu, tossa välillä:D
Äitiyspakkaus
Aion ottaa kuitenkin siinä on paljon vaatteita, yli 140e. Ja esikoinen kun on niin, ei ole aiempia.

Kaikille tsemppejä :heart:

Juli ja Pampula 8+5?

Olenko mä ymmärtänyt väärin??? Kun minulla ei ole oikein mitään oireita, ja en osaa olla huolestunut. Eli pitäisikö, voiko olla oireetonta alkuraskautta?Kun olen täällä lukenut usieta huolestuneita kirjoituksia oireettomuudesta,tosin olen lukenut sieltä täältä kun tekstiä on niin paljon että olenko kaiken oleellisen huomannut?????

Yhteistyössä