Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Minsku82 :hug: voimia
Uusille tervetuloa ja vaikeudet on tehty voitettaviksi.

lapsiluvusta, jos saan edes yhden olen onnellinen, mut kaksi olisi tavoitteena

Voimia tuhruttutelijoille ja toivotaan, et se on normaalia raskaustuhruttelua.

sane & toivo 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adalaine:
Heippa tytöt!

Varhaisultra
Eilen käytiin varhaisultrassa rv 6+1 -älkää tehkö muut sitä virhettä!! Ultraaja oli hyvin kannustava vaikka kohdussa näkyikin vasta ruskuaispussi. Itselle jäi silti pelko harteille. Kohdunulkoinen on siis poisluettu. Uusi ultra rv 6+6. En yhtään ihmettele miksi monet sanovat ettei kannata mennä liian aikaisin ultraukseen. Mutta luottavaisin mielin yritän silti olla, pussukka oli oikeassa paikassa ja seuraavan kerran pitäisi jo pikkuisenkin olla sen kokoinen että näkyisi. TE jotka olette käyneet varhaisultrassa "liian aikaisin", zoomasko ultraaja kohtuun jotta alkio näkyisi? Ihmettelen tämän yksityisaseman ultraajan toimia suuresti, hän ei aluksi kokeillut kohtua laisinkaan ja ultratessa ei zoomannut kohtuun laisinkaan? Mutta onneksi käteen jäi lohduttava tieto ruskuaispussin kasvaneesta koosta sekä kohdunulkoisen epäilyksen poistosta!

A 6+2
Ekasta raskaudesta kävin muistaakseni 6+3 ja näky vain ruskuaispussi hCG oli yli 4000 ja kontrolli uä:ssä kasvanut vain millin ja hCG yli 5000. Kai sulla kontrolloitiin hCG arvokin.
Omani ei sitten kasvanut koskaan tuon pidemmälle, vaan viikolla 8 alko tuhruttelu ja viikolla 9 tyhjennys.
Gynekologi olo kovin toiveikas itse, koska sanoi nähneensä niin paljon, et kaikki mahdollista. Itellä oli jo usko mennyt.
Missään tapauksessa älä vielä luovuta, tosin mulla kontrolli uä oli n 1,5 viikon päästä vasta, eli siinä ajassa kasvanut 1 mm.
Mulla ei ole kohtua kokeiltu noissa varhais ultrissa, ei se ole vielä kasvanut niin paljoa, et se välttämättä edes tuntuisi.
Nyt kävin viikolla 6+4 ja näky alkio ja syke, aika määrättiin TAYSista käsin, kun hedelmöitys ajan kohta tarkasti selvillä.
Eli ei kannata käydä liian aikaisin, koska hedelmöitys ajankohta voi heitellä omista laskelmista paljonkin. Yksityiset yleensä suosittaa vasta viikolla 8, eli jos raskaus kestänyt vähemmän, niin silti olis syke näkyvissä.

Toivon todella et ensikerralla sydän siellä väpättää kovasti :hug:
Tiedän et tuo on todella piinaavaa aikaa ja se pahimman pelko koko ajan läsnä yhtä vahvana kuin toivokin

Sane
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ipanapiina:
Päivitystä: Olen 31v ja synnärinä tulee olemaan NKL, Kiitos =)

Balik: Onko sulla kipuja? Kauanko sulla on nyt sitä vuotoa tullut? Jos vaan on mahdollista, niin koita oman mielenrauhasi vuoksi päästä kurkkaan mitä siellä mahassa tapahtuu. Niin kuin olen sanonut jo monesti, ne vuodot voi olla myös harmittomia. Mulla ainakin km-vuodot on päivässä muuttunu tuhrusta tulvaksi. Toivotaan parasta!



Ipanapiina ja Ihme 6+4
Eilen tosiaan alkoi vuoto ja kyllä sitä kirkasta verta tulee ihan siteeseen asti, ei rusehtavaa tuhrua vaan kirkasta verta.
Kipuja ei ole, samoja vihlasuja on mitä on muutenkin ollut.

Soitin teveyskeskukseen josta pyysivät odottelemaan vkonlopun yli jos ei tule hallisematonta kipua. Siinä tapauksessa päivystävään sairaalaan hakemaan kipupiikki, muuta eivät voi oikein tehdä.

Onneksi mulla tosiaan on valmiiksi jo aika Kättärille maanantaiksi, olen kärsinyt vuotohäiriöistä jo puolitoista vuotta ja nyt tutkittais asiaa... raskaudesta en ole ilmoittanut vielä virallisesti minnekään kun ajattelin että siellä sitten siitä tulee virallista kun pääsee kurkkimaan masuun...

Nyt siis vain odotellaan!
Olen kyllä aika varma että tämä oli tässä... Noh! Sitten pitää vain keskittyä omaan yritykseen, jonka olen vasta muutama kk sitten perustanut. onhan sitä siinäkin tekemistä :)

 
Minsku82: olen niin pahoillani :hug: Teillä oli pitkä yritys takana :'(

Tervetuloa uusille ja erityisesti tsemppiä Littledeath. Eihän sitä tiedä miten hyvin lapsen isä ottaa uutisen vastaan.

Tsemppiä myös kaikille joilla on vuotoja ja vauvaliimaa mukaan!

Itse kävin tänään yksityisellä kätilöllä varhaisultrassa. Maksoi vain 45 euroa ja ultra tehtiin vatsan päältä. Yksi pieni vaavihan siellä köllötteli ja sykekin löytyi :heart: Viikkoja kuukautisten mukaan olisi 8+2, mutta vastasi 9+0. Koska tämä ei ollut virallinen ultra niin laskettuaika pysyy ennellaan np-ultraan asti. Oli jo niin iso kaveri, että näkyi jo jalkojen ja käsien liikkeetkin :heart: Toivotaan että tämä kolmas kerta onnistuisi!

Onnellinen Peppioliina & rv 8+2 (tai 9+0)
 
Minsku82: voi Minsku olen pahoillani :hug:

Mä en kestä tätä ku maha on kokoajan sekaisin ja ilmaa ihan järkyttävästi.
Mulla on maitoallergia ja samat oireet kokoajan ku olisin vetänyt litratolkulla vaikka jäätelöä ...
Mä en enää kohta pysty edes istumaan ku olen niin kipeä :/

Aloin tuossa miettimään että eikai mulle ole puhjennut keliakia :-/
 
:hug: kiitos teille kaikille.. ja kyl mä käyn aina sillointällöin kattelee miten teil menee ja kun loppuvaihees alkaa tulee synnytyskeromuksii.. ja enköhän mä pääse johonkin toiseen ketjuu mukaan sit.. jotain positiivist on se että tiedettään miehen kans että saadaan vaavi viel ja ilman hoitoja.. mies kun ei suostu menee niihin..

nyt on itkut itketty ja uutta tuulta päin..

:heart: :heart: Minsku ja takaisin kuumeilioihin.. ;)

ps. tuun kertoo kun tärppää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja KatsuAmsku:
Ruusunpiikki,pihpuu ja tombatar, mikä teijän synnärit oli, yritin ettii mutten löytänyt enää muistaakseni sanoitte sen mulle. Lisäsin kuvan tuo vähän eloa:D
Ja kaikille taas tsemppeja
Eli synnytyssairaala SEKS ja minun ikä 25.

Tänne tulee ihan mieletöntä vauhtiatekstiä ettei meinaa mukaan ollenkaan.
Tuttu oire; nenäverenvuoto taitaa olla "ystäväni" taas koko raskauden ajan. Alankyllä tosissani pelkäämään näitä mahakramppejakin joita tulee pitkin päivää, nekun ei olleet esikoisen odotusajalta tuttuja.
Vuotoa ei kuitenkaan ole ollut.

En tiedä varaisko sitä aikaa varhaisultraan, eikös ensimmäinenultra ole sitten joskus kymppiviikon paremmalla puolella vasta.

Kyllä on niin poikafiilikset tästä raskaudesta. Ei tee pahaa, suolaisen nälkä RIIIIIPAISEVA, ja makeaei nyt oikein laske. Iho ei ole mennyt kauheaan kuntoon jne.

Esikoinen on kiukkuillut nyt pari päivää.... hänellä riittää tuota temperamenttia :/ Kuinkahan sitä kahden kanssa pärjää ja kuinka riittää aika sitten molemmille???????

Kauheeta kun jokaista nipistystä ja kouristusta pelästyy heti, ennen kuin raskauduin esikoisesta oli takana usea keskenmeno ja kemiallinen raskaus. Ja heti tulee se pahin mieleen jos kouraisee vatsaa yhtään liian kovaa.

Huoh, olipas taas sekavaa vuodatusta :whistle:

TSEMIÄ KAIKILLE ODOTUKSEEN, JA SURUN KOHDANNEILLE LÄHETÄN VOIMAHALAUKSEN TÄÄLTÄ LAKEUKSILTA :heart:

 
Huomenta ! :)

Minsku: Pahoittelut täältäkin, toivottavasti pian tärppää uudestaan ! :hug:

Tervetuloa kaikille uusille ! :flower:

Ruusunpiikki:Mä mietin kans paljon kuinka sitä jaksaa/kerkeää kahden kanssa olemaan, nytkin meinaa olla vähä hermot kireällä esikon kanssa, muutenkin temperamenttinen tyttö ja nyt uhma päällä.. :D

Mä en osaa pelätä keskenmenon riskiä tms. Tavallaan ihan hyvä juttu ! Totta kai joskus jos lorahtaa jotain (valkkaria) housuihin ajattelen että nytkö tulee verta, mutta muuten oon aika luottavaisin mielin, jos sit np-ultrassa näkyy jotain niin se on sit sen ajan murhe. Mutta ymmärrän että täällä on sellasiakin ihmisiä jotka ovat kokeneet keskenmenoja ja sen takia pelkäävät. Toivotaan ettei enään muita tipu meidän pinosta ! :hug:

Galluppiin: Toisaalta tekis mieli kysyä, mutta en usko että kysytään. Esikosta ei tiedetty kumpi tulee (oli koko ajan tyttö olo alusta saakka) ja oli se kivaa kun vasta synnyttyä sai tietää ja tyttöhän se oli. :)

Kumpi tulee -olo: En oikeen tiedä vielä mikä olo on, ehkä se kehittyy tässä pikku hiljaa.. Toista tyttöä toivoisin mutta onhan se poikaki kiva.. :)

).( Nännit vieläki arat, iltasin turvottaa, etova olo tulee heti kun parikin tuntia syömättä, päänsärkyä vieläkin ajoittain, finnejä ym. muuta mukavaa ! :D

Täällä oli aika paljon kommentoitavaa, muttei enään muista mitä piti kirjoittaa ! :D

Majj ja 7+4
 
Minsku: :hug:

Littledeath: Uskon että pakon edessä pystyy vaikka mihin. Meillä esikko ei ollut suunniteltu ja me asuttiin miehen kanssa kahdessa eri maassa. Mies ei ollut valmis isäksi silloin kunnioitti mun päätöstä. Ja olin palaamassa Suomeen yksinään, kun en miestä halunnut pakottaa. Mut sitten jäin kuitenkin tänne Hollantiin ja sitten esikon jälkeen tuli jo vähän suunniteltumpi lapsi. Eli itse tein päätöksen esikoisen pitämisestä sillä oletuksella että yksin se kasvatetaan. Onneksi ei sitten tarvinut.

Lapsiluku: Mä olin aina sanonut että lapsia ei tule. Mies taas toivoi 4 muttei näin nuorena. Ja nyt kolmas tulossa, en voi ajatella että lapsia vois olla neljäkin. Kaksi ensimmäistä on 13,5 kuukauden ikäerolla. Miehen kummitäti totesi, että seuraavat kaksi pitäis olla yhtäpienellä ikäerolla. Katsotaan.

Kaksi tyttöä meillä on ennestään ja toive olisi kolmas. Ei tarvis kaikkea ostaa uusia kun kaikki on vaaleenpunaista. Ja toinen syy on ollut että me ei olla löydetty semmosta nimeä joka miellyttää molempia ja sopii Suomeen, Hollantiin ja Englantiin. Ja sen takia ollaan kurkattu sukupuolikin ja ei sitten ole tarvinnut olla sitä pojannimeä. Jos me ei nyt ihan just keksitä sitä pojannimeä niin pitäis kurkata ainakin.

Meidän ei pitänyt kertoa viel kaikille kun näin alussa mutta perheessä on kaksi muuta raskaana olevaa miehen puolelta ja vaikeaa sehän on pitää suuta kiinni kun toiset esittelee ultrakuvia ja on onnellisia. Ja anoppi ihmetteli että halutaanko jo kertoa kaikille. Totesin että miksi ei kun kaksi hyvin mennyttä raskautta takana niin ei osaa edes pelätä ettei menis hyvin. Eilen sain tietää että mun serkulle tulee vauva kaksi kuukautta ennemmin.

Nenäverenvuodosta vielä että mulla on ollut siihen asti nenäverenvuotoa kunnes tulin raskaaksi esikoisesta ja sen takia ei ole ongelmia ollut. Miehellä on kans ongelmia ton asian kanssa ja esikoinen perinyt sen ongelman ja meillä on nyt lähete nenälääkäriin että sitten kun palaillaan Suomesta niin on aika sairaalaan. Miettinyt että jos pitäis listaa sen vuodoista. sitä kun tapahtuu parhaillaan 3 kertaa vuorokaudessa. Paikalla ei ole väliä, kotona, mummolassa tai koulussa. Mutta lääkärit on vastahakoisia tekemään mitään koska tyttö on vasta 4-vuotias.

Tissit on kipeät ja huoli hääpuvusta kalvaa.
 
Voi ihanaa Sasha!! :flower: :heart: Onnittelut sinne!!! Enpäs olisi uskonut, että TÄÄLLÄ näin törmätään :D Ja kiva kuulla, että varhaisultrassakin oli kaikki kunnossa.

Kumpi tulee-olo Veikkaisin poikaa, jotenkin vaan tuntuu siltä. Esikoista odottaessa oli selvä tyttöolo, mutta poikahan sieltä tuli. Mutta aivan sama kumpi sieltä tulee. Tavallaan tyttö olisi kyllä ihana juttu, mutta toisaalta kahdesta pojasta voisi olla enemmän seuraa toisilleen. Mutta kuten sanottu, ihan sama kumpi tulee :)

Täällä on aika paljon ollut vatsakipua ja nappailuita, kipeitäkin :( Vähän jo huolestuttaakin. Täytyy kyllä ihan oman mielenrauhan vuoksi varailla aikaa sinne varhaisultraan, siellähän sitä sitten näkee tilanteen. Ja jos siellä on kaikki kunnossa, niin ehkä sitä sitten uskaltautuu jo juhlimaan tätä raskautta :)

Niisku ja :xmas: 4+3
 
Hei! Onko teillä aaltoillut nuo raskausoireet? :( Mulla nyt toinen päivä, kun ei ole pahoinvointia ollenkaan ja ei juurikaan väsytä. Ei kai voi olla normaalia?? Kun viikotki vasta 7+1.. Mitään vuotoja ei ole ollut koko aikana, eikä nytkään. (kopkop) Ei kai se ole ihan normaalia, että noilla viikoilla loppuis pahoinvointi? APUA.. :'( Vatsa kipuja ei ole, tai on mutta ne on paaaaaljon ylempänä kuin missä kohtu on. Lähinnä nukkumaan mennessä turvotuksen tunnetta. Ja siis mulla on ollut 24/7 nyt 2vkoa paha olo ja väsyttää. Pelkään jo keskenmenoa, kun yhtäkkiä oireet loppuu, kun kahteen viikkoon ei ole pystynyt juuri mitään tekeen.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Hei! Onko teillä aaltoillut nuo raskausoireet? :( Mulla nyt toinen päivä, kun ei ole pahoinvointia ollenkaan ja ei juurikaan väsytä. Ei kai voi olla normaalia?? Kun viikotki vasta 7+1.. Mitään vuotoja ei ole ollut koko aikana, eikä nytkään. (kopkop) Ei kai se ole ihan normaalia, että noilla viikoilla loppuis pahoinvointi? APUA.. :'( Vatsa kipuja ei ole, tai on mutta ne on paaaaaljon ylempänä kuin missä kohtu on. Lähinnä nukkumaan mennessä turvotuksen tunnetta. Ja siis mulla on ollut 24/7 nyt 2vkoa paha olo ja väsyttää. Pelkään jo keskenmenoa, kun yhtäkkiä oireet loppuu, kun kahteen viikkoon ei ole pystynyt juuri mitään tekeen.. :|
Ohops! Siis viikot on 8+1.
 
Tervetuloa taas kaikille uusille!

Minskulle :hug: ja toivottavasti tärppää pian! Tulehan kertomaan sitten uutisia.

Littledeath, tsemppiä kovasti ja hieno juttu, että pidät lapsen! Varmasti tukea löytyy, jos ei lapsen isältä niin äidiltäsi ja ystäviltä, ja neuvolasta. Ja täältä pinosta kanssa! Tosi hieno juttu, että aiot tupakoinnista yrittää irti. Jos et ole himotupakoija ollut, niin kannattaa yrittää eroon ensin purkalla. Hetkelliset nikotiinipitoisuudet ei haittaa pikkuista niin paljoa kuin jatkuva nikotiininsaanti (laastari). Mutta olikohan se jotain 15-20 savuketta päivässä, niin sitten laastari voi olla hyvä vaihtoehto.. En muista varmasti, kannattaa neuvolasta kuitenkin tarkistaa!

Täällä vaihteeksi tuhruillaan, mutta yritän olla panikoimatta. Taitaa olla petipuuhien seurausta nämä tuhrut, eli pannaan verekkäiden limakalvojen ja kohdunsuun verisuonten piikkiin. Aletaan sitten panikoimaan jos tulee kipuja tai vuoto runsastuu.

Galluppiin, ei olla ajateltu kysyä. Olisi se kiva, jos pystyisi viimeiseen ponnistukseen asti jännäämään. Pelkään kyllä, että vahingossa rakenneultrassa nään, kumpi tulee.

KorpiKuusenKasvattaja, kyllä minulla myös oireet tulee ja menee. Aluksi iski paniikki aina, kun tissit ei olleetkaan kipeät tai ei väsyttänytkään. Kuitenkin ne jossain vaiheessa on tulleet aina takaisin. Ja eipä oireiden pitäisi edes loputtomiin jatkuakaan.

tupunen ja rymy 6+4
 
Niisku, ei oo todellista!!! Paljon onnea! Ihan uskomatonta, et täällä tosiaan tavataan =)

Aaltoillen nuo raskausoireet tulevat. Ainoa isompi ongelma mulla on tosi matala verenpaine. Tänään meinasin pökrätä kaupassa, ei kivaa. Pahoinvointi ei ole enää niin paha, mutta riippuu päivästä. Mitään repäisykipuja ei ole ollut, esikoisesta tosin oli. Mutta en jaksa hermoilla asiasta. Eipä tässä ehdikään, kun on tuo uhmaikäinen pieni säätäjä jalassa aina kiinni.

Gallupiin, kovasti olis tyttöolo. Aiomme kysyä sukupuolta.

Sasha ja nöpö 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Littledeath:
Littledeath--esikoinen---23--OAS (näytti olevan joku muukin Oulaskankaalla synnyttävä) :)
Minä minä =D
Ja eimuutakun pidät lapsen! Lapset on ihana asia ja Ihan varmasti tulet pärjäämään lapsenkin kanssa! ja kyllä raskaanakin voi päästä töihin. Yrittää ainaki kannattaa!!!

Halit niille jotka ovat tippuneet listalta pois!!!
Tervetuloa uusille!!!

Oltiin tossa pari päivää reissussa ja oli kivaa!!! Nyt vkl ja sitten pari päivää töitä ja sitten mökkeilemään. Käydään taas alkuviikosta autoja katteleen jos sattuis löytyyn joku kiva!

Sukupuoligalluppia olitte pitäneet..
Otetaan kyllä selville edelleen sukupuoli, vaikka jännä ois odottaa loppuunkin, mutta ekasta en meinannu millään malttaa olla kysymättä kun lekuri kysyi että haluanko tietää.. Vissiin ois näkyny hyvin niinku kahesta pienemmästä näky selvä pippeli :LOL:

Seksistä
Meillä ollaan sillon ku kumpiki jaksaa ja kun sattuu pojat nukkumaan kiltisti illalla :LOL:
Eli harventunu on aika reilusti sen jälkeen kun kolmas lapsi syntyi!!!

Taloudesta:
Joo.. Minähän tienaan oikeastaan paremmin kotona sitten äitiyslomalla, kuin että olisin töissä.. Toki voi olla että jos en saa vuokratuolilaisia niin joudun ite kulkemaan synnytyksestä asti töissä.... Eli ei kivaa!!!
Mutta kun normisti "yksityisotot" mulla on jotai 300-400? Niin äippärahaa saan ainakin tuplasti...
Laajenustahan mekin taloon tarvittais kun vain kaks pientä makkaria ja neliöitä yht n. 78m2
Tässä sitä vaan on mahuttu oleen kolmen lapsen kans eikä edes KODINHOITOHUONETTA!!!!
Voi vitja oon onnellinen ku sellasen joskus saan!!!
Minä olisin valmis muuttaan tältä paikkakunnalta muuallekkin,mutta mies ei taida oikein olla siihen valmis :whistle:

Lapsiluvusta
Mulle kelpais vielä tän nelosen jälkeen kaksiki lasta.. Ehkä sitten alkais olla jo vähä mietinnän alla et haluaako lisää :LOL:
Olen vaan aina halunnut reilumman perheen..

Tosta tyttö/poikaolosta
Mulla ei ole kumpaakaan oloa,mutta jotenki vaan ajattelen et se on poika. Mies sanoo että se on tyttö TIETENKI joten pitäs kai uskoa ku on ollu joka kerta oikeassa :LOL:

Pahasta olosta
Mulla on aika hyvin se oikee paha olo helpottanu, mutta sellanen etova ja pyörryttävä olo on kyllä tosi aaltoilevasti päällä...

Mutta nyt poistun tekeen taas ruokaa ettei tuu kovin huono olo..
Hei muuten
Minttua kannattaa hauduttaan teen sekaan.. Sitä käytetään kuulemma italiassa pahoinvointiin. Sain reissussa sellasen vinkin!!! Ihan voi laittaa kukintoa ja lehtiä sinne teeveteen lillumaan ja sitten ottaa pois kun juo.. Nami nami!! Sain mukaan omaan pihaan istutettavaksi minttu joten kohta sitä riittää
:LOL:

Vaavimasu ja nimetön kullannuppu 8+1
 
ihan pikasesti kurkkailen.. Mukavaa ettette olleet heittämässä pihoille vaikkka LA siirtyikin tuonne helmikuulle.. No voihan se vielä muuttua NT-UÄssä.

Minsku :hug: kurjaa että kävi näin. Toivotaan että pääset pikaisesti taas odotuspuolelle ja tulehan kertomaan heti kun niin käy.. :flower:

nyt väsyttää niin että pakko lähteä esikoisen kanssa iltatouhuihin ja pikkuhiljaa yöunille

Dindei + pikku 8+6
 
Vai on se sashakin jo täällä!! Tervetuloa ja onneksi olkoon!

Onnittelut myös kaikille muille uusille maaliskuisille! :flower:

Mä myös jo ehdin huolestua aamulla, kun reilun viikon jatkunut paha olo olikin poissa ja aamupala maistui hyvin. Kai se olo vaan vaihtelee, ja esim. tämä viilentynyt sää voi auttaa asiaa. Toivotaan, että siitä on kyse. Kumma miten se pahoinvointi tuo kuitenkin turvallisen tunteen siitä, että kaikki on niin kuin pitää. No, ainakin edelleen on muuten vetämätön olo eikä jaksa oikein mitään puuhastella. Töihinkin pitäisi jaksaa taas maanantaina mennä.

Novelle 6+3
 
tupunen: Mä tupakoin ainakin sen 20 tupakkaa päivässä. Oon kokeillut joskus lopettaa pelkillä purkilla tms mut ei se onnistu :( Nyt oon tän päivän ollut polttamatta ja ihan hyvin on mennyt! :) Laastari kyljessä kiinni ja nikotiinipurkkaa oon jauhanut välillä myös. Onneks lapsi ei nyt kumminkaan häkää ja tervaa ja muita tupakan haitallisia aineita saa. Luulen että kuukauden pari joudun korvaustuotteita käyttään.
Ja on kyllä mukava kun täällä palstalla saa jutella muiden odottavien kanssa! :)

Pahkuratäti ja Vaavimasu: Kiva kun muitakin jotka synnyttää OAS:ssa! :) Haluatteko kertoa miltä paikkakunnalta ootte? Itse olen Ylivieskasta.

Kun oon lukenut näitä juttuja, niin oon tajunnut että hitto vie tää naaman kukkiminen saattaa siis olla raskausoire! Ei mulla muutenkaan mikään hirveän hyvä iho ole, mutta leukaan on ilmestynyt finnejä kovaa kyytiä ja muutenkin iho muuttunut huonommaksi. Hiukset myös rasvoittuvat nopeammin, sekin lie oire raskaudesta? Kun hormonitoiminta muuttuu tai jotain.

Tänään oli tosi kiva päivä. Eka olin töissä, ja sitten mentiin eräälle mökille ja tavattiin sukulaisia jotka on etelästä täällä lomalla. Oli kiva käydä oikein rantasaunassa ja siitä järveen uimaan! Mulle yritettiin olutta tyrkyttää, mutta oli hyvä vedota siihen että mulla on töitä huomenna ja en mä viitti vaan yhtä saunaolutta ottaa kun ei siitä tuu kun vihaseksi :D . Kukaan ei myöskään ihmetellyt että oon lopettanut tupakoinnin.

Mulla on sellainen olo että lapsi on poika. En mä tiedä kumpaa toivoisin.. Joskus ennen kun oon raskaaksi tullut, oon ajatellut että haluan tytön, mutta nyt tuntuu ihan että se ja sama kumpi tulokas on. Mutta selittämätön "poikaolo" mulla on.
 
Huuh, ku on taas tekstiä tullu! Työ haittaa mun palstailua, en meinaa ennättää tänne ollenkaan:D
Minskulle :hug: toivottavasti ian tärppää uudelleen.

Littledeath varmasti pärjäät loistavasti yh:na. Oman kokemuksen pohjalta olen sitä mieltä, että yh:na on jopa helpompaa kuin huonossa suhteessa jossa mies ei auta yhtään vaan menee omia menojaan...
Uskon myös, että kaverit sopeutuu vauva ajatukseen ja ovat sinun tukena jatkossa ja sitten kun pieni syntyy hoitajiakin varmasti löytyy. Tsemppiä, kyllä kaikki vielä hyvin menee :hug:

Gallubeja oli jotain... Me ei olla ajateltu kysyä sukupuolta. En ole kysynyt kahdesta ekastakaan ja mielelläni jännitän loppun asti. Miehellehän tämä on ensimmäinen ja hän on myös sitä mieltä, että sukupuolta ei kysytä.
Minä luulen, että poika tämäkin on ja mies on sitä mieltä, että vauveli on tyttö. Mutta ihan varmaa tunnetta mulle ei ole tullut, niinkuin esikoiselta olin 100 varma että se on poika ja poikahan se oli. :heart: Saas nähä tuleeko vahva tunne sukupuolesta jossain vaiheessa.. :)

Lapsiluvusta oli myös kysytty. Mä olen aina haaveillut kolmesta lapsesta ja olen kyllä todella kiitollinen jos vielä tämä yksi perheeseemme syntyy... Mies taas höpöttää viidestä :D Saas nähä kuinka käy. Tällä hetkellä en vastaankaan sano.. ;)

).( Olen yllättynyt kuinka vähän olen loppupeleissä oksennellut. Suorastaan helpolla olen päässyt edellisiin raskauksiin verrattuna! Huonoa oloa ja silloin tällöin oksentelua on mutta ei olenkaan ole tarvinu oksentaa 24h/vrk niin kuin kuopukselta.
Huono olo iskee jos ei syö säännöllisesti. Ongelmaa meinaakin tuottaa se, että mitä söis kun oikein mitään ruokaa ei tee mieli. Rasvaset ruuat ällöttää ja kahvia en ole juonut enää aikoihin.
Mua närästää välillä ihan älyttömästi. Töissä piti ottaa gavisconea, kun kipu oli jo sitä luokkaa ettei enää jaksanu. Röystäilyttää myös edelleen jatkuvasti... ärsyttävää. Tuskin vauvan hiuksetkaan vielä kasvaa niin mua jo närästää, murr ;) :D

Tiistaina ois neuvola, sitäpä odottelen jo kovasti. :)

Tseppiä "vuoteleville" :hug:

Tiitulipiituli 7+3
 

Yhteistyössä