Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Uskaltauduin nyt sitten varaamaan neuvolan. Ajan sain jo ensi viikon perjantaille, jolloin olisi menkkojen mukaan 9+6, omien laskujen mukaan 6+2.

Tombatar, luullakseni suurin osan näistä varhaisista ultrauksista tehdään yksityisellä. Itse asun Helsingissä, eikä mulle ole koskaan sellaista tarjottukaan. Varmaan kunnallisella puolella ultrataan tossa vaiheessa vain, jos siihen on jokin erityinen syy. Mutta tämä perustuu vain olettamukseeni, korjatkaa paremmin tietävät.

Meillä ei neuvolassa ole ainakaan ennen ollut terveydenhoitajien käytössä ultraa, lääkärillä kylläkin - tosin en ole ihan varma, miten hyvin se lääkärikään sitä osaa käyttää..

Onko muilla (tarpeettomiakin) huolia toimeentulosta? Välillä olen oikein luottavainen, toisaalta pelottaa. Lisääkö kolmas paljon kuluja, tullaanko toimeen, mitä jos menee työpaikka alta... Tiedän, turhaa murehtia etukäteen, mutta välillä olen ihan suunnattoman huolissani kaikesta, välillä taas aivan varma, että kaikki sujuu hyvin. Muilla samansuuntaisia fiiliksiä?

heellou vaan kaikille!

Ensinnä tänään käyty ultrassa ja siellä se rakas köllötti. Olen siis nyt rv 8+4 ja LA muuttui 27.2. mutta en kuitenkaan tahdo vaihtaa helmikuisiin jos se vaan sopii kun täälä olen päässyt jyvälle muittenkin touhusta niin en tahtoisi aloittaa ihan alusta. Muutenkin todennäköiisesti tulee maaliskuussa vasta .

Selkäsärystä sen verran että minulla on ollut tässä raskaudessa koviakin selkäkipuja ja keskenmenopelko on ollut mielessä mutta neuvolassa sanoivat että turhaa huolestua jos ei vuotoja. Tänään siis UÄssä kaikki oli pienellä hyvin :heart:

Mun tietoja voi siis vaihtaa sen että LA 27.2

Dindei + pikku 8+4

Minun esikoinen täyttää tänään 6v. :heart: Itseasiassa tähän aikaan kuusi vuotta sitten olin tunnin kärvistelly suppareissani, pikkumies syntyi vähän ennen puoli kuutta illalla, liikutus... Ja tänään käytiin ostamassa reppu eskariin, niin se vaan aika rientää...

Miulla ei tuhruja ole toissaillan jälkeen näkynyt, toivottavasti ei näykään! Yhtenä iltana siis oli vain vähäsen. Vaan kyllä on kauhea joka vessareissulla kauhulla tutkia paperia että alkaako uudestaan... Vaan tosiaan tyttöä odottaessakin tuhrutti pari kertaa, jospa siis tämäkin olisi vaaratonta... 5 yötä ultraan...

Käytiin tänään katsomassa miun mummia, hän on mennyt aika huonoon kuntoon, eikä tänään enää tunnistanut minua, veljiäni, eikä edes poikaani joka on hänen silmäteränsä :'( Kovasti on kipeä, huusi koko ajan kipujaan ja oli ihan muissa maailmoissa, kyllä tuntui pahalta :'(

Niin tuhruista huolimatta miulla on kyllä ainakin pahoinvointi jatkunut, eli yritän ajatella positiivisesti. Tässä raskaudessa olen päässyt toistaiseksi vähän helpommalla kuin aikaisemmin, sillä olen oksentanut vain 1-3x aamuyön ja aamupäivän aikaan päivittäin, muuten loppupäivä menee "vain" eriasteisessa kuvotuksessa ja oksutusolossa...

Onnea plussista ja hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Teto ja nimetön rv 6+5

Se olis sitten eka neuvola tänään soitettu ja aika on jo maantaina :D
Siellä sitten katotaan aikaa ultraan jotta määritellään laskettu aika. Nyt merkkas menkkojen mukaan eli 5.3 , tuntuu kyllä että menee enemmän loppukuuhun.Selviää sitten ultrassa.

täällä oireet aika olemattomat edelleen.. eli väsymys melkein ainoa oire joka jatkuvasti päällä.

Tahtoisin tehdä ens kuulle pinon, jos se vaan muille sopis
:D
kun useasti päivässä tulee täs istuskeltuu :whistle: koittaisin saada mukaan jotain kuvaa yms :D

:wave:

balik
Toivottavasti nyt on oikein, oot niin mont kertaa jo korjannu:D Sokea ku sokea olen.

CrystalBlue
Laitoin jo kyllä yksäriä mä päivittelen nyt tätä, ja haluaisin jatkossakin. Vaikka en ole huippu koneiden kanssa eiköhän tästä silti hyvä tuu. Lisäsin kuvan ei kovin kummonen:D Yritän seuraavasta pinosta mukavampaa.
Jos muita kuva ehdotuksia. ILMOTELKAA! Ja kone on nyt ollu mäsänä ja on yhäedelleen niin en oo kerkeny oikein kunnostamaan, miehen kone on vai hetkiä käytettävissä.

Katsu ja PoTy 7+5

Käytiin ekassa neuvolassa tänään, oli ihan mukava kokemus ja tunti siihen meni :)

Neuvolantäti oli laskujensa kanssa sitä mieltä että LA on 9.3. eikä 8.3., noh, tyhmältähän se tuntui muuttaa sitä kun on jo sisäistänyt että 8.3. ja meinasin siitäkin vetää herneet :D
Oviksen mukaan tuon 8.3. laskin nettilaskureilla, mutta onhan se mahdollista että munasolu on sitten hedelmöittynyt/irronnut vasta seuraavana päivänä, ovistestithän näyttää ennen irtoamista plussaa..

Saatiin oikein kivasti vihkosia ja yks dvd sieltä mukaan :) eniten tykkään tuosta vau.fi:n kirjasesta jossa on toinen puoli isälle ja toinen äidille!

Hmm.. Samara88, alko kiinnostaa ihan toi sun henkilöllisyys, et ootkohan ihan sairaalapaikkakunnalta vai jostain siitä lähistöltä? Kauhee utelu, ei oo pakko vastata. :D Ollaan vaan niin samanikäsiä, et siks kiinnostaa :)

Omanapa: neuvola-ajan sain 11.8. Harkitsen jos varhaisultraan varaisin vielä ajan sitä ennen..
Nyt pihalle siskontytön kans :)

Mömmis ja nyyti 5+0

Täällä taas pikainen valitus päivitus.. Pahoinvointi senkun tuntuu jatkuvan yhtä pahana tähänkin asti.. Eilen taas tuli oltua tiputuksessa ja tällä kertaa lääkäri määäsi Primperan lääkkeen suppoina tähän pahoinvointiin.. Ja yrittihän se kuunnella dopplerillakin sydänääniä mutta minä kun en laihimmasta päästä ole niin ei saanut yhtäkkiä kuulumaan mtn.. Lekuri sanoi heti että mun ei nyt saa huolestua vaikkei hän saanutkaan mtn kuulumaan koska hän on huono kyseisessä hommassa.. Toivotaan että asia oli niin ettei vaan pikkuinen ole lopettanut taas kasvuaan.. :(
Niin ja aas tämä loppuviikko sairaslomaa..... Pomo tuntui kuitenkin onneksi ymmärtävän kun tietää mistä on kyse..

Sasuma ja taapero 7+5

Kiitoksia KatsuAmskulle pinon päivittämisestä. =)

Ja tuhruttelijoille voimahaleja. Jospa kaikilla olisi vain harmitonta vuotoa meneillään. :hug:

Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä on lievä kuvotus löytänyt tiensä mun luo. Eilen aamulla piti vähän oksentaa, kun pesi hampaita. Esikoisestakin oksennus tuli vain hampaita pestessä. Toivottavasti tällä kerralla ei ainakaan ole pahempaa kuvotusta. Tämän kanssa vielä kestää hyvin, mutta voi olla, että pahenee.

kamiliya Täälläkin välillä mietityttää, miten rahat riittävät tulevaisuudessa. Mulla kun ei ole edes vakipaikkaa, mihin palata. Mutta yritän luottaa siihen, että kyllä tässä pärjätään. Onhan sitä ennenkin pärjätty, vaikka on joutunut työttömäksi...

Meep ja Tellu 6+1

KatsuAmsku Juuh käy oikein hyvin, ja yytäkin sulle laitoin. Olen vaan niin innoissani ja tekemisen puute iski samaan syssyyn :D
ja olen koittanut lueskella näitä viestejä vähän väliä ( tekstiä kun on paljon )
niin vasta huomasin että sulla koneen kanssa ollut ongelmia.

Joten kiitos pinosta ja sen jatkosta :wave:

Tosiaan tuota listaa äsken lueskelin läpi ja siellä lukee Liero! :D
Ei sillä että se nyt maailmoja kaataisi mutta voi korjatakin kunhan kerkeilee! :whistle:

Sasuma: dopplerilla ei täällä meidän neuvolassa eikä lääkärillä kuunnella ennen 10 viikkoa ollenkaan ja mielummin usein vasta nt-ultran jälkeen, joten missään nimessä ei kannata huolestua ettei äänet vielä kuuluneet! =)

(.) Kuvotusta on lähes ympäri vuorokauden ja jos ei muista tasaisesti syödä yltyy aika äkkiä kauheaksi oksetukseksi. :$ Muutoin ei oireita olekkaan... menkkakivut/nippailutkin pysyneet tämän päivän vallan poissa!

Tuota ultraan menoa olen kanssa miettinyt... tekisi niin mieli varmistaa että kyytiläinen tosiaan on mukana! Voi olla että kuitenkin kotan nyt malttaa sinne 12vkon ultraan kuitenkin.... ehkä! :D

Mulla kanssa jo nyt vahva poika tunne! Ennestään meillä oli jo tyttö ja poika. Tämä raskaus on heti alusta alkaen ollut oireineen täysin samanlainen kuin edellinen, josta siis syntyi pikkuinen poika! :heart:
Saapa nähdä muuttuuko olo vielä tässä raskauden aikana!

Pientä GALLUPPIA: Oletteko ajatelleet tuletteko selvittämään tulevan lapsen sukupuolen??

Me ollaan aiemmista lapsista sukupuolet kysyneet ja hyvin on paikkansakin pitäneet. Varmaan tullaan selvittämään myös tämän kolmannen sukupuoli mikäli kaveri sen suostuu paljastamaan... ollaan niin uteliaita ja malttamattomia miehen kanssa että tuskin pystytään olemaan kysymättä!

Liro ja Papu nro.3 rv4+3

KatsuAmsku, olen 23-vuotias, jos viitsit päivittää sen listaan, kiitos!! :)

Voi tuhruilijoita! :hug: Toivotaan, että kaikilla kaikki hyvin, että olisi aivan vaaratonta. Mä tiedän moniakin, joilla on tuhrunnut alussa, yhden jolla tullut melkein menkkojen vahvuisesti, että toivoa on vielä! :hug:

Liron galluppiin: tässä vaiheessa emme ole ajatelleet sukupuolta selvittää. Joillain kai se mieli kuitenkin muuttuu ajan myötä, joten en mene vannomaan... :)

Juups, kai se on pakko painua pehkuihin, eihän tätä väsymystä kestä hullukaan! :eek: Öitä kaikille! :wave:

meinaan soittaa huomenna suoraan terveysasemalle. tuhru vaan jatkuu :'( kipuja ei ny niin hirveesti oo,mut pitää saada tietää,ettei oo kohdunulkoinen! kai siellä jo jotaki pitäs näkyä ens viikolla. alkio tulee maanantaina 4 viikon ikään ;)
ei pysty ollenkaan nauttimaan ,kun saa oottaa ,mitä seuraavaksi tapahtuu :headwall:

jälleen kerran palailen vauvasivuilemaan tänään :LOL:

Sukupuolen selvittämis Galluppiin : Esikoisesta otettiin selkoa kumpi on tulossa ja luulen että taitun tämänkin kohdalla siihen että kysytään mutta aivan ihanaahan se olisi jos pystyisi jännittämään synnärille asti :heart:

balik :hug:

Tuntuu niin pahalta kun monella on tuhrua/vuotoa. Itselläni ei ole ollut ainakaan siis vielä mutta voin täysin samaistua huoleenne vaikka kaikki olisikin hyvin. Täytyy vaan vaatia pääsyä polille ultraan tai sitten yksärilläkään ei kait kovin kallista ole?! Jokatapauksessa isot :hug: kaikille olen täällä hengessä mukana ja pidän kaikille peukkuja että iloksi kääntyisi :heart:

Dindei + pikku 8+4

Eli esikoista odottaessa vuosin läpi raskauden, välillä ihan kirkasta verta. Syyksi paljastui polyyppi kohdunsuulla (siis vaaraton pieni kasvain-hävisi muuten synnytyksessä). Eli jos ei satu kovasti ja vuoda todella runsaasti niin todennäköisesti ei hätää. Tiedän että vaikea olla rauhallinen kun on huolissaan, mutta itse olen nyt tässä raskaudessa melkein ihmeissäni etteikö yhtään tuhruttele..
Muutenkin niin erilainen olo kuin viime kerralla, silloin kuvotti ja nyt huimaa. Varasin eilen ekan neuvolan ja terkka sanoi että ileisesti nyt verenpaine tosi alhaalla ja juoda pitäis tosi paljon. Ja turvotus on myös varsinkin iltaisin mahtavaa, ihan kuin tässä oltais jo 4. kuulla... Välillä myös venyttää kyljistä, oikein tuntuu että nyt kudokset venyy ja paukkuu...
Tsemppiä ja rauhallisuutta meille kaikille--itse aloin jo hiukan jännätä veriseulaa ja np-ultraa kun ikää jo 36. Mutta ne on asioita joihin ei voi itse vaikuttaa, voi vaan toivoa että pikkusella ois kaikki hyvin!

HUOMENIA

Jo toinen hyvin nukuttu yö takana, ihanaa!

Onne hyvistä ultrakuulumisista
ja tuhruilijoille voimia :hug: Tiedän miltä tuntuu ja se on kamalaa, kun ei tiedä onko kaikki hyvin ja pitää vaan odotella ja odotella.

galluppiin, haluan saada selville sukupuolen, jos mahdollista. Helpottaa sit kuitenkin hankintoja, kun kaupoissa kaikki tuntuu olevan joko vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Vaikka itse suosin nyt vihreää.

rahatilanteesta; uskon et me pärjäämme, molemmilla vakityö ja paljon työtä tarjolla. Rakentaminen tietysti vetää tiukalle, mut eiköhän se siitä.
Mulla vaan ongelma, et haluisin irtisanoutua nykyisestä paikasta, koska en enään viihdy siellä, mut haluun heti vakipaikan tilalle. No onneksi nyt helmikuussa häämöttää äippäloma.

ON:
tänään aioin varata uuden uä:n raskausviikolle 9. Pakko vaan saada tietää et kaikki etenee oikein.
Pahoinvointi nyt helpottanut ja sen loppumista toivoinkin, mut nyt taas pelko, et onko kaikki hyvin.
Pahoinvoiville tietoksi, et siitä tietää, et istukka toimii.
Tilasin itselleni pahoinvointirannekkeen, mut saa nähä tarviiko sitä enää.

sane & toivo rv 7+0 *POKS*

Heipparallaa! :wave:

En ole pahemmin koneelle kerkeilleyt joten palstailu jäänyt vähän väliin :ashamed:

Onnea kaikille uusille plussanneille ja paljon jarrusukkia ihan kaikille :heart:

Mistähän täällä ollaan puhuttu.....Silmäilin vaan sivut tuossa läpi :ashamed:
vuodoista ilmeisesti ollaan puheltu. Sellainen tuhruvuotohan on täysin normaalia alkuraskaudessa mutta kirkas ja runsas vuoto voi olla sitten vähän huonompi juttu :/ Ei tosin aina,esim.itselläni tuli esikoista odottaessani ekat menkat jotka tosin olivat ehkä normaalia niukemmat. Mutta siis menkat tulivat vaikka olin jo raskaana. En tosin tiennyt sitä vielä silloin mutta sitten kun seuraavat menkat jäivät pois ja tein plussatestin niin ultraan mentäessä olikin viikkoja jo tuplat enemmän kuin mitä piti.
Paljon voimia kaikille vuotojen kanssa kamppaileville!! :hug: Toivotaan parasta :heart:

(.) Itselläni on viikon verran ollut koko päivän kestävää kuvotusta :x :x Varsinkin kaikki hajut käy nenään aika tavalla :x Lopetin tupakanpolton reilu viikko sitten ja en voisi enää kuvitellakaan :x Yööökkkkkk!!!!!! Eipähän tarvitse kärsiä vierotusoireista ;) Tää olo on välillä kyllä niin kauhee ettei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Oksentanut en ole vielä mutta hyvin lähellä se on ollut :x Mies ei saa enää käydä parvekkeella tupakalla vaan passitin hänet parkkipaikalle :D Ja sitten hän aina ´löyhyttelee´siellä vielä n.15min tupakan jälkeen että haju varmasti häipyy ja minä isken purkan suuhun heti ovella :D
Menisi aika äkkiä että nää pahoinvoinnit loppuis jo,en kestä enää :x Vaikka tämä taitaa olla aika pientä siihen verrattuna kun jotkut on ollu tiputuksessa :whistle:

Mites muilla sujuu seksielämä? Anteeksi jos tungettelen mutta meillä on plussatestin jälkeen hiipunut täysin :/ Ja siis se johtuu pelkästään minun haluttomuudesta,ei miehen. Inhottaa kun joka päivä joudun torjumaan hänet kun välillä en kestä edes halailua kun kuvottaa niin paljon :/ Siis ei mies vaan yleisesti ottaen kuvottaa kaikki.

Jaaha,jospa jatkaisi töitä vielä!! :wave:

-naurukohtaus ja ylläri 6+5-

Päivitystä: Olen 31v ja synnärinä tulee olemaan NKL, Kiitos =)

Balik: Onko sulla kipuja? Kauanko sulla on nyt sitä vuotoa tullut? Jos vaan on mahdollista, niin koita oman mielenrauhasi vuoksi päästä kurkkaan mitä siellä mahassa tapahtuu. Niin kuin olen sanonut jo monesti, ne vuodot voi olla myös harmittomia. Mulla ainakin km-vuodot on päivässä muuttunu tuhrusta tulvaksi. Toivotaan parasta!

Tombatar: Mulla näkyi maanantaina kun kävin ultrassa ihan hienosti jo alkio ja sykekin, vaikka menkkojen mukaan oli vasta 5+6 viikot. Ovulaatio on ollut ilmeisesti kp12-13, koska kaveri oli vähä isompi. Eikä ollut edes mikään maailman parhain ultralaite. =) Joten ihan hyvin voit mennä katsastaman jo alkuviikosta. Ainakin näkyy, että on varmasti oikeassa paikassa, eikä kohdunulkoinen.

ON: Mä edelleen toivoisin jotain selkeää merkkiä, että raskaana ollaan ja kaikki on hyvin. Mä olen toivonut sitä edellisissäkin raskauksissa, että jos vaikka isovarpaaseen tulis vihreä valo kun on raskaana tai jotain. Koko ajan tulee arvioitua olotilaa, tissien kasvua ja mahan turvotusta. Onko ennallaan vai ei ja miksei oo jos ei oo jne. OIkeasti ajattelen kyllä, että on liian julmaa pilaa jos tulen spontaanisti raskaaksi, eikä sitten meniskään hyvin. Luotan siihen, että kun tämä nyt on lahjana annettu, niin ehkä sitten pysyy siellä myös.
Etovaa oloa on mulla enemmänkin ruuan jälkeen, kuin ennen. Toki jos on pidempään syömättä, niin on myös silloin. Mutta enempi ruuan jälkeen öllöttää.Mitä rasvasempi ruoka sen kauheampi öllötys... Ja makeasta tulee myös pahaa oloa vähän. Ainakin suklaasta, mikä ei ole yhtään paha juttu ;) Mulle kun se suklaa tuppaa maistumaan vähän liiankin hyvin.
Eipä täällä kummempia. Jos vaikka neuvolaan muistais soittaa. Mitään kiirettä en ole pitänyt, edellisestä kävin vasta viikolla 12 ekan kerran neuvolassa, silloin tosin kävin nt-ultran yksityisellä. Nyt ajattelin käydä vähän aiemmin, että pääsee kunnalliseen ultraan.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille, voimia vuotelijoille ja tsemppiä pahoinvoiville!

Ipanapiina ja Ihme 6+4

Yhteistyössä