Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

6+1, whee. en vaan malttanut olla ostamatta paria vauvajuttua kun käytettynä tuli vastaan :( mutta en nyt sitten tiedä kuinka väärin se on :p
vielä reipas viikko neuvolaan, eka kerta kun on pidempi niin ajattelin lapset saada vaikka naapuriin, mutta muille tavallisille lyhyille käynneille on otettava mukaan. mies on kotona vasta puoli kuuden maissa illalla, joten ei ole vahtijaa lapsille päivisin oikein.
 
Mun mielestä on ikävää jos ei pysty nauttimaan ollenkaan raskaudesta. Olen seurannut miehen veljen tyttöystävää ja sen paniikkia joka oireesta. Tulee ihan semmonen olo että kohta on ohi sen koko raskaus ja se ei ole tehnyt mitään muuta kuin hypännyt lääkäriltä toiselle. Kukaan ei kuitenkaan ole löytänyt siitämitään vikaa. Ultrista se vois tehdä vaikka leikekirjan kunniitä on varmaan ollut jo ainakin parikymmentä jos ei enemmän.

Tuosta vuodosta aika normaalia se kuulemma on, mulla tosin ei ole ollut koskaan. Kaveri sanoi että kun meni tosi aikasilla viikoilla kesken niin silloin tuli ihan kunnolla verta ja sitten semmonen möykky, kun sattui pahiten.

Toivoin niin sadetta mutta ei sitä taas näy vaikka piti tulla.

Mucho+pippuri
 
Minsku ja tombatar, tsemppiä vuotojen kanssa. Itselläkin tuli useampana päivänä ruskeaa vuotoa ja yhtenä päivänä paperiin jäi punaistakin, ja muistan kyllä kuinka hypin seinille ja itkin miehelle, että tässä se nyt oli. Taisin vuodella siinä H 5 tuntumassa, mutta pian loppui ja sen jälkeen ei mitään ole ollut.

Vaan ihan normaaliahan pienet vuodot on, varsinki menkkojen aikaan. Ja ne limakalvot verestyvät ja ovat herkemmät.

Miehen reaktiosta oli puhetta, meillä tämä pikkuinen oli yllätys, ja kyllä mies vähän aikaa sulatteli, vaikka iloinen oli alusta asti. Sanoi, että vähän aikaa kyllä meni, ennen kuin alkoi oikeasti tajuamaan. Nyt on jo ihan innoissaan, ei malttaisi millään olla kertomatta! Ja miettii turvaistuimia ja itkuhälyttimiä ja kaikkia teknisiä vempaimia :)

Lasten ottamisesta neuvolaan oli myös puhetta, itse kun olin neuvolassa harkassa, niin ei ainakaan minua häirinneet mukana olevat lapset. Ensikäynnillä ja ns. Miltä tuntuu-käynnillä (n. H 22) on enemmän puhuttavaa, niin voisi olla mukavampi käydä yksin, saa rauhassa keskustella. Mutta uudelleen synnyttäjillä kun lähinnä rutiiniasiat aina tsekataan, niin kyllähän lapset helposti menevät siinä mukana. Ja on lapsillekin mukava kuulla sydänäänet :)

tupunen ja rymy 6+1
 
Ei sitä sitten tiedä millä viikoilla on ja neuvolaan en ole vielä soittanut, niin ostin viikkonäytöllä olevan testin ja teen sen huomenna aamusta. Se kai aika tarkkaan kertoo.. onhan sillä kuitenkin väliä et onko nyt viikkoja 4+ vai 7+ :LOL:

Noista vuodoista, tuli mieleen että menkkojen jälkeen n. 3vk niin luulin että alkaa menkat taas kun paperiin jäi rusehtavaa, mut ei alkanutkaan.. testit kuitenkin näyttivät plussaa vasta 1½kk päästä menkoista.

tulis jo ilta ja aamu niin pääsis testaa :LOL:

Lapset mukaan neuvolaan, ja voi jättää leikipaikalle, tietty riippuen iästä. Mulla nuorin kulkee huoneseen mukaan kun vasta sen 8kk, muut onkin koulussa tai eskarissa/pk:ssa.

Tässä pitäis sitten muuten syksyllä jatkaa opiskeluja ja valmistua ennen maaliskuuta, normisti se menis toukokuuhun. Mut jäi edellisen kanssa kesken ja ajattelin saada sen nyt kyllä päätökseen, kun ei ole kuin 2/pv viikossa. Saa nähdä miten käy.

Viimeinen raskaus/lapsi joten täytyy nauttia täysin rinnoin! Vaikkakin varmaan kaikki sukulaiseni olisivat tätä vastaan. Mitäpä se heille kuuluu :D
 
Heipsan!

Pariin päivään en olekaan ehtinyt kirjoitella kun juhlittiin esikon synttäreitä (ihanat juhlat oli :) ) ja meillä on miun pikkuveli kesävieraana. Huomenna minun esikkoni täyttääkin sitten jo 6 vuotta :heart:

Uusille taas tervetuloa ja onnittelut kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille :heart:

Itsellä myös meinasi eilen iskeä paniikki, kun iltapäivän ja illan tuli ruskehtavaa tuhrua vessassa paperiin, ja välillä oranssiakin, mutta se sitten iltaa kohti loppui eikä tänään ole vuotoja tullut, vielä ainakaan... Masua kyllä on nippaillut enempi, vaan toivottavasti tämä nyt kuitenkin olisi harmitonta... Pelottaa kyllä! Tytön raskaudessa miulla oli kyllä myös pari kertaa tuhruja, mutta kaikki meni sitten hyvin. Voimia kaikille tuhruttelijoille :hug:

6 yötä vielä ultraan, toivottavasti sinne asti pääsen ja toivottavasti tuhruista huolimatta sieltä vauvan alku löytyisi :heart:

Pelokkaana Teto rv 6+4
 
pikasta kurkkailua vaan..
Kaikille tuhrun kohtaamille iso :hug: ja lohdutuksen sanana että se on kuulemma ihan yleistä. Toivotaan että on ihan normaalia..

(.) täälä väsymys on valtavaa ja tänään oksettanut x2 :x Huomenna UÄ naisten klinikalle joten selvii onko matkassa ihkaoikeesti masukki ja kuinka pitkään on matkustanut kyydissä :flower:
Nyt TAAS lepäämään kun ei sitä juuri muuta nykyään teekkään kun kokoajan väsyttäs.. uuh!

Dindei + pikku 7+5
 
valitse tämä ja kopioi se tänne

PseudoHTML, UBBCode and BB Code

rauhottaa vähä mieltä,et muillaki ollu tuhrua ja kaik on menny silti hyvin. v***uttaa vaan ku ei pääse sinne ultraan tarkistuttamaan et toukka varmasti oikees paikas |O
jospa huomenna olis parempi päivä. tää on ollu vähä hysteerinen tänään :(

 
CrystalBlue olit laittanut että testaat viikkonäytöllisellä millä viikoilla olet.. Mikäli testi on cb, antaa vain 3+ vastauksen koska "kone" ei osaa määrittää sen pitemmälle... Ainakin näin ohjeissa lukee..

(.) täällä ei kummempia oireita ole ollut paitsi tänään olen huomannut että sais olla kokoajan syömässä ja jos ei syö tulee huono-olo. Ja TISSIT on aivan törkeen kipeet, ukolle jo nauroin että millä mä nää köytän itteeni kiinni ku nää on ennestäänkin liian isot... :snotty: Tekis mieli soittaa jo neuvolaan mutta ehkä soitan sinne vasta ens viikolla..
Me etsitään omaa taloa, minä jo suunnittelen lastenhuonetta.. :headwall: :snotty:

Katjahei & nimetön 4+2
 
Joskos mäkin tänne nyt uskaltausin sekaan... Vuoden yrittämisen jälkeen.

Tein positiivisen raskaustestin kesälomamatkalla Lontoossa viime viikolla :heart: Oli aika epätodellinen olo istua lontoolaisessa vessassa pidellen kädessä tikkua joka muuttaa koko elämän :) Maltoin kuitenkin nukkua yön yli ennen kun kerroin ukolle asiasta mitään. Tosin tein aamulla uuden testin ihan varmuuden vuoksi :D

Tänään soitin sitten neuvola-ajan ja olipas tosi mukava täti siellä aikaa antamassa :heart:
Laski että nyt ois menossa rv 6+3 ja lasketuksi ajaksi 18.3.2011.

Ikää mulla on 32 ja ukko täyttää 36, vauveli on molemmille eka :heart:
 
Olipa tullut päivässä tekstiä ! -hyvä niin ! :)

Tuosta verisestä vuodosta: Eikö joka kolmannella naisella tule jossain vaiheessa raskautta veristä vuotoa tms. Itsellä tuli esikon aikana kerran sellasta rusehtavaa vuotoa ennenkun edes olin tajunnut testata, tästä ei ole tullut vielä mitään.

Miehen reaktio: Tämä raskaushan oli meille myös ylläripylläri ( piti vasta nyt alkaa yrittämään, ja tämä sai alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta ilman ehkäisyä :D ) ja hetkihän siinä meni että mies tottui ajatukseen ( pari päivää ) nyt on kyllä sanonut että on iloinen ! :) Mut eilen taas kun tuli töistä sanoi että häntä mietityttää rahallisesti miten pärjätään, koska hänen työ paikkansa muuttaa joulukuussa ulkomaille, vaikka onhan tässä aikaa etsiä uutta työpaikkaa niin ymmärrän kyllä hänenki kannalta asian.

Kyllä mua itseäki on alkanut välillä pelottamaan miten itse jaksan kahden lapsen kanssa.

Koti dopleri: Ei omisteta eikä varmaan osteta, mun kaverilla on ja varmasti sielä saa aina välillä kuunnella sydän ääniä jos on tarve.. :)

Mua on vaivannut nyt kolme päivää, varsinkin tänään KOKO AJAN elohiiri oikeassa silmässä !! Tietääkö ketään miks ja mistä vois johtua ? Kuuluukohan raskauteen vai onko joku muuten vaan juttu. ärsyttävä ainakin on ! :D :/

Pakko sanoa että 18.3 olis hyvä päivä syntyä, itsellä silloin synttärit ;)

Majj & 7+1 :)
 
Ääk, mä täällä panikoin kaikkien tuhruilijoiden puolesta. Toivottavasti se on vaan tarrasukkien kunnollisesta kiinnittymisestä johtuvaa :hug:

Täytyyhän munkin testata, luulenpa että meikän lahossa päässä ei muuten viikot pysy hallussa...



 
Heips. Miekii taidan tulla tänne teitin seuraksi. Aamusti selkeä plussa tuli. Vähän on semmottii ristiriitanen olo, kun ei ite mitään kuumetta potenut.. Sen verran karseeta touhuu oli toi loppuraskaus ja eritoten synnytys, että yksi lapsi riittää mulle. Ukon tahto tämä on, suostuin lopulta 1½ vuoden maanittelun jälkeen. Tässä kuussa lupasin, että aloitetaan puuhat ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Meillä on herkästi sikiävä suku :LOL: Toi esikkokin tuli ekasta kierrosta.
Eri laskureita koitin ja kaikissa oli eri tulos. Noh, olkoot nyt se eka vastaus "oikein" eli 24.3. Korjataan sitte myöhemmin jos on tarvis. Eli Gorthaur, toinen, 26v ja SatKs. Esikoinen 1/08.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
6+1, whee. en vaan malttanut olla ostamatta paria vauvajuttua kun käytettynä tuli vastaan :( mutta en nyt sitten tiedä kuinka väärin se on :p
Itsekin ostin käytetyn rintarepun kun halvalla sain... olin edellisenä pvnä tehnyt + eli hyvissä ajoin olin liikkeellä
:D
Mikäs siinä kun maksoi vain 3? ja todella hyvä kuntoinen!

 
Viime yö oli ihan katastrofaalinen. Selkäkipu oli jotain aivan järkyttävää. Kipu oli alaselän sivuilla ja noin keskellä selkää, mutta ylempänä. Olin ihan satavarma, että nyt alkoi keskenmeno, mutta vuotoa ei kuulu. Selkäsärkykin helpotti särkylääkkeellä ja sain loppujen lopuksi untakin.
Hui. Nyt olisi töihinlähtö ja yritän toipua eilisiltaisesta ja toivoa, että selkäsärky ei tule takaisin.
Mites muut, onko ollut vastaavanlaisia tuntemuksia?

Hassua, mutta oon ihan varma, että mikäli tän vauvan synnytän ja kaikki menee hyvin niin se tuntuu olevan poika :D
 
No niin pääsimpä tekemään digitestin ja siihen ilmestyi 3+ , eli rv 5+ olis sitten menossa vähintään.. menkkojen mukaan 7+3 jos kattois 30pv kierron mukaan, mutta kun kierrosta ei tietoa.

Soitan tänään neuvolaan jospa sitä pääsis ultraan ens tai seuraavalla viikolla..

fairytales lover mullakin on jotenkin poika olo.. poika olis toiveissakin.. mut ei se olo siitä johdu.. saas nähdä.. viimeks oli ihan näin yhtä alussa vahva tyttöolo.. ja tyttö sieltä tuli :D

oireita ei mulla oikeestaan ole juurikaan. Välillä vihlasee masua, tai väsyttää.. phaoinvointia ei ole.. ainakaan vielä.. toivottavasti ei tulekaan.

rintarepusta mulla oli rintareppu jonka just myin kirppiksellä. Ei tuntunut oikeen sujuvan sen käyttö. KAntoliinaa voisin ajatella, koska ikäeroa tulee melko vähän, kuopus on sillon 1v4kk kun olis tää laskettu aika. Sit saa mukulat riittää, kun jo viides on :D
 
Huomenia
Tääl on tekstiäniin, et hyvä että perässä pysyy

Tuhruilijoille voima :hug: ja toivotaan parasta.

Itse olen vieläkoettanut hillitä ostovimmaani, mut kyl kun tästä kaupoille lähtee, niin mopo irtoo käsistä :LOL:

Tääl on pahoinvointi hiemna helpottanut, ainakin toistaseksi. Sain nukuttua koko viime yön,, mikä on ihanaa! varsinkin kun otin eillen kahdet päivänokoset. Mistä tuota unta oikein riittää.
Nyt ollut nippailua ja vihlontaa enemmän kun aiemmin, ilmeisesti hyvä merkki, kun sitä ulrassakin heti kysyivät, et joko vihloo.
Rinnat on välillä arat ja turpeat, välillä taas ei mitään.

tarrasukkia kaikilel matkaan

sane & toivo rv 6+6
 
Huomenta!!!

edelleenkin näköjäään jatkuu tuhrutus nyt sitä tulee jo vähän enemmän kun pyyhkii ei kipuja kuitenkaan eli onko siis edelleen toivoa että "kipinä" olis kiinni.. helvatti kun pääsis jonnekkin vaan katsomaan onko siel edes mikään/mitään kyydissä vai voiko kroppa tehdäkkin valeraskauden niin kun koirille???? ei mä en kestä.. yritä täs nyt olla rauhallinen ja ajatella positiivisesti :/

päässä pyörii kysymyksen MIKS MIKS miks mä en saa enää sitä onnea :( :'(

sori vuodatus... :flower: :flower:

 
Mäkin täältä lähetän tsemppiä kaikille tuhruilijoille, joihin itsekin kuulun. Mulle sanoi maanantaina lääkäri, että on todella yleistä alkuraskaudessa! Kunhan ei tule kovien kipujen kanssa, niin hätää ei yleensä ole. Ja jos joku miettii, että mitä ne kovat kivut sitten on, niin sanoisin, että siinä vaiheessa jos on kyse keskenmenosta ei tarvitse miettiä, onko nämä kivut nyt sellaisia. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa, ja kyllä ne kivut oli jotain omaa luokkaansa. Vihlaisut ja nippailut on aivan tavallisia raskaudessa, ja niistä ei tarvi huolestua.

Mullahan oli edellisessä raskaudessa vuotoja aina viikolle 13+ asti. Tasan 11+0 vuodin aivan kirkasta verta yhden päivän. Istukka, joka oli kohdunsuun päällä vuoteli kunnolla. Silti vauva voi hyvin koko ajan, ja syntyi terveenä poikana laskettuna päivänä. :heart:

Juuri kun eilen ehdin kirjoittaa, että ei ole kovin paha olo, niin eilinen menikin sitten enemmän ja vähemmän vellovassa olossa koko päivän. Samoin tuntuu olevan yökkisrefleksi herkillä, kun pelkkä yskiminen saa aikaan oksetuksen tunteen.

Meillä on turvakaukaloa lukuunottamatta kaikki vielä jemmassa kuopukselta. Eli mitään ei tarvi ostaa vaatteita lukuunottamatta. Ja niitäkään en vielä uskalla ostaa...Ehkä sitten jos seuraavassa ultrassa 9.8 on kaikki kunnossa, uskaltaa vähän luottaa tähän raskauteen.

Joku kysyi raskausviikoista, en muista vastasiko sulle kukaan. Eli ne menee niin, että se eka numero kertoo täydet viikot, ja toka numero päivät. Eli kun mulla on nyt 6+3 niin on menossa 3 päivä seitsemättä raskausviikkoa =)

Eipä täällä kummenpia. Porukkaa on niin paljon, ettei millään muista nimimerkkejä, mutta ehkä se tästä!

Ipanapiina ja Ihme 6+3
 
Varovainen hei!

Täällä ensimmäistä odotellaan, vielä totuttelen ajatukseen. LA on 12.3. ja elokuun alkupuolelle asti pitäisi malttaa odottaa, että pääsee neuvolaan.

Oireet on pysyneet vielä aika vähissä. Rinnat ovat kipeät/arat ja alavatsaa nipistelee muutaman kerran päivässsä. Jos oireet olisivat voimakkaammat, raskauskin tuntuisi varmasti todellisemmalta, mutta kyllä tässä jo aika innoissaan ollaan =)

pMyy, rv 6+5
 
Plussasin viikko sitten perjantaina 16.7. Kyseessä yllätysraskaus, mutta tervetullut sellainen.

Ikää 34v, kolmas tulossa, synnäri NKL. Omien laskujen mukaan LA 23.3.2011.

Menkoista laskettuna (rehellisesti sanottuna en ihan tarkkaan muista koska edelliset oli..) laskettu aika osuisi helmikuun lopulle, mutta olen kyllä satavarma lapsen saaneen alkunsa lomareissulla ns. in the heat of the moment.. Jäi nimittäin kondomi sillä kertaa yöpöydän laatikkoon.

Hieman huolestuttaa, että olenkohan voinut aiheuttaa tulevalle lapselle jotain haittaa - söin nimittäin kuukautisten siirtoon terolutia (saattoi sitten vielä osaltaan edesauttaa raskautta..) ja otin myös suojaamattoman yhdynnän jälkeen heti aamulla jälkiehkäisypillerin. Näyttää kuitenkin siltä, että tämä pieni ihminen haluaa muuttaa meille :) En mitenkään usko, että olisin ollut terojen aikaan vielä raskaana, eikä jälkiehkäisyn tietääkseni pitäisi aiheuttaa alkiolle haittaa, mutta silti olen jo huolesta soikeana!

Samoin alun pienoisen shokin jälkeen panikoin mahdollista keskenmenoa, tuulimunaa ja kaikkea mahdollista... Toisaalta tekisi mieli alkuraskauden ultraan (en ole koskaan käynyt), toisaalta kunpa pääsisi äkkiä nt-ultraan... Neuvolassa lasketaan la menkkojen mukaan, joten sen mukaan mulla olisi menossa nyt jo RV 8+5 (noin). Silti pitäisi vielä melkein kuukausi kärvistellä ennen ultraa...

Sorry omanapainen kirjoitus - kahlasin koko pinon läpi (!), mutta nyt ei tähän hätään irtoa muuta..
 
(.) Mullahan nyt tuli se OIKEA raskausoire (ainoastaan minulle). Eli hiivan pukkas :kieh: Joka raskaudessa vaan useemmin ja useemmin...Yritin tossa soittaa terkallekki ,jos vaikka saisin reseptille lääkkeet...Sellaset 6 kertaa tais olla viime raskaudessa,et aika kalliiksi käypi jatkuva hiivailu :D

Tiputtelusta Mulla ei oo ikinä tiputellu,eikä tullu tuhruja,et en tiedä millasta se on,mutta toivotaan et kaikilla ois kovasti tarrasukkia mukana!!!

Me ollaan lähössä kesälomareissulle reiluksi viikoksi,ensin käyn kuninkuusraveissa oulussa YKSIN ja sitten lähdetään asuntoautoilemaan :D . Eli ilman konetta mennään(kauhistuttaa jo valmiiksi tekstinmäärä =))

Axda ja nimetön 5+5 (sanoo raskauslaskuri)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

Vuodoista kärsiville tsemppiä :hug: Itselläni vuodot ovat aina tarkoittaneet keskenmenoa, mutta toivotaan, että teillä olisi harmitonta tuhruilua.

Täällä uusi raskaus oire! Rinnoista tihkuttaa maitoa!!! Ei mulla esikoisen aikana ollut kuin loppuraskaudessa tätä vaivaa. Kääk, mitähän tää nyt meinaa?! Huomenna onneksi ultraan meno. Jännittää |O

Peppioliina & rv 8+1
 

Yhteistyössä