Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Heippa!

Eilen kirjoittelin täällä että minulla on ollut pari päivää veristä ja ruskeaa vuotoa ja olin jo ihan varma että kesken on mennyt mutta tänään olin ultrassa ja siellä sykki pieni sydän ja viikkoja oli ultran mukaan kertynyt 8+5, joten LA olisikin jo 25.2. Muutenkin kaikki oli hyvin, joten odotus jatkuu onnellisesti!!!! :heart: :heart:

Taidan siirtyä siis tältä palstalta tuonne helmikuun odottajien puolelle. Kaikille Oikein Onnellista odotusta!!!!

santtu- =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
Herkuttelut kannattaa jättää vähiin tai ainakin yhdistää ne aterioihin. Silloin ne eivät nosta sokereita pilviin ja laske niitä heti alas. Kuitupitoinen ruoka on myös hyvä sekä vatsalle, että niille sokereille.

Tuoremehut, sokeriset hedelmät, murot, vaalea leipä ja makeat jugurtit ovat ainakin suositeltavaa jättää pois tai vaihtaa toisiin tuotteisiin. Yllättäen myös maito kuuluu nopeisiin hiilihydraatteihin, joten sitäkin vain kohtuudella.
Eipä kuulosta kovin hyvältä ^^ Kun tekee mieli pelkästään tuoremehuja ja hedelmiä :LOL: :kieh:

Juu täällä kans huippaa päässä vähä väliä. Turvotusta on enään iltasin, hyvä niin ! :)

Mua tekis mieli kertoa siskolle tästä raskaudesta, mutta en oo vieläkään viitsinyt. Neuvolan varasin tänään ja ensimmäinen aika on vasta 5.8, eli silloin on jo rv 9+3, ens viikollekki olisin päässyt mutta sit olis pitänyt saada esikolle hoitaja..

majj & 7+0 poks ! :)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Pilleriinalla: ihanasti mies otti vastaan uutiset :D

Santulle: ihanaa kun kaikki oli kunnossa ja onnea!

majj: täällä myös maistuu hedelmät, salaatit ja tuoremehut kaikkein parhaimmin :LOL:

Varasin varhaisultran perjantaille, kyllä jännittää |O
Ensimmäinen neuvola on 30.7 ja np-ultra 19.8.

Loman jälkeen en ole saanut mitään aikaiseksi. Nukkuisin vain koko ajan. Ilmeisesti reissaaminen vaatii veronsa jälkikäteen. Pakko olisi yrittää saada jotain aikaiseksi kun esikoisen syntymäpäivät lähestyy.

Peppioliina & 7+6
 
kik kidin pinkki tunika ja tyttöjen värinen kietaisubody tulossa. parasta tän sitten olla tyttö. :D mutta jotenkin tuntuu ihan siltä nyt, taidetaan tästä kolmannesta ekaa kertaa kysyä ultrassa sukupuolta, plus harkita 3dtä.

Salla 6+0. Ei olla keksitty mitään nimeä tälle vielä
 
Tervetuloa uusille!

Onnea santulle ja sanelle hyvista ultrakuulumisista. :flower:

Sssalla Mullakin on tytto-olo. Ajattelin, etta jos talla kertaa malttaisin olla kysymatta sukupuolta ultrassa, kun esikoisesta se sittenkin kysyttiin, vaikka alussa miettittiin, etta se saisi tulla yllatyksena. Arvasin silloin kylla itsekin, etta poika tulee. Jospa nytkin aavistukseni olisi oikea. :)

Meep ja Tellu 5+6
 

Tänään oltiin ultrassa ja siellä se pikkuinen kasvaa ja sydänkin sykkii :heart:
Yritin päivittää oikein tiedot, mutta joidenkin synnärit jäi, laitan ne mahd.pian ja tosiaan tummentakaa uudet ja vanhat jäsenet tietonne, jos ne muuttuvat
Nyt ei muuta

Katsu ja PoTy
 
Sssalla ja Meeps: Täällä kans tyttö olo. Meillä on yks poika ja en kyl muista olleen näin kauheeta oloa :x

Oon vähän laiska kirjoittelemaan, kun on kokoajan kauhea olo ja väsyttää.

Niin, kysyin tuolla alempana, että miten sellasen raskausaika laskurin (vai mikä onkaan.. ) saa linkitettyä tänne, tai miten niitä edes käytetään? :ashamed:
 
:wave:

Saa lisätä L.A 24.3.2011 -- viides --29v--- TYKS

Jos sitä liittyis joukkoonne =)
L.A olis mahdollisesti 24.3.2011, tähän tulokseen tulin kun lasken koska viimeistään on saanut alkunsa :LOL: Synnytyksen jälkeen oli yhdet menkat, josta testejä sitten tehty sen jälkeen monet. Plussan sain kuitenkin nyt 17.7 ( viikkoa aikasemmin tein testin joka oli avattuna ja saattoi olla haalea haamu , mut oli se testi viivakin niin haalea etten tiedä sitten )
Kuitenkin nyt tässä pinossa siis pysyn, voipi olla että viikon ehkä sitten pidemmällä, mut kuitenkin.

Varhaisultraan koitan saada aikaa jotta tietäis millä viikoilla sitten oikeasti ollaan, jos menkoista viikkoja olis nyt 7+1 jos 2vk ennen plussaa niin nyt olis 4+5
Täällä saa kyllä hyvin tonne ajan utraukseen, onneks :D Näkee pikkusen alkuun josta hyvä jatkaa odotusta.

Spinaali oli mulla edellisessä synnytyksessä josta olen tosi tyytyväinen, ja haluan sen saman. Vaikka sen voikin aika loppuvaiheessa vasta laittaa niin se toimi mulla tosi hyvin.

Vanhemmat lapset täällä siis tytöt 9v ja vajaa 8v, ja 8kk , poika 5½v
poikaa toivotaan ja jotenkin poika olo on kyllä ollutkin, ainakin tähän asti :D

Huomenna soittelen neuvolaan ja katsotaan mitä siellä täti on mieltä. Ajan saa varmaan viikon päähän..ja mukava täti sielä onkin :)
 
Täällä voidaan todella huonosti. Pahoinvointi veti minut sairaslomalle asti :( Teen töitä perhepäivähoitajana ja päivien pituus on useimmiten yli 10h ja nyt kesäpäivystys aika, joka tekee asiasta entistä rankempaa. Kuumat kelit vaan huononsivat oloa. Meinasin muutamaan kertaan pyörtyä. On ehkä hoitolapsukaistenkin kannalta parempi, että olen nyt sairaslomalla hetken kun kunto ei meinaa riittää. harmittaa vaan kaikkien puolesta :/ Minulla ei pahoinvointi ole aamuisin tai iltaisin vaan ihan koko päivän oksentelen ja pahimmillaan huono olo on yöllä. Olenkin saanut nukutuksi vain tunti per yö. Alkaa jo käydä voimilla. Kai tämä joskus loppuu! heh. Nautin kyllä raskaus oireista tietyllä tavalla, kun pitkä yritys + hoidot niin onhan tätä odotettukin mutta sänkypotilaana olo surettaa.

Joku kyseli onko ketään, joka ei syö lihaa. Itse en syö punaista lihaa ollenkaan ja olen miettinyt, että onko tuosta haittaa vauvalle? Onko kellään kokemusta? En ole syönyt neljään tai viiteen vuoteen enkä pahemmin ole korvaillut, kun arvojen on sanottu olevan ok. Raudan puutetta on ollut välillä. Olen valmis sitä syömään, jos se on vauvalle välttämätöntä. Kiinnostaisi kovasti tietää. Onkohan liian myöhäistä kysyä asiaa sitten syksyllä neuvolassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja KatsuAmsku:
Tänään oltiin ultrassa ja siellä se pikkuinen kasvaa ja sydänkin sykkii :heart:
Yritin päivittää oikein tiedot, mutta joidenkin synnärit jäi, laitan ne mahd.pian ja tosiaan tummentakaa uudet ja vanhat jäsenet tietonne, jos ne muuttuvat
Nyt ei muuta

Katsu ja PoTy
KatsuAmsku
Ihana lukea hyviä ultra uutisia

:)

Päivittäisitkö vielä siitä mun rivistä sen virheellisen "toinen" pois, kiitos!

 
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Alkuperäinen kirjoittaja KatsuAmsku:
Tänään oltiin ultrassa ja siellä se pikkuinen kasvaa ja sydänkin sykkii :heart:
Yritin päivittää oikein tiedot, mutta joidenkin synnärit jäi, laitan ne mahd.pian ja tosiaan tummentakaa uudet ja vanhat jäsenet tietonne, jos ne muuttuvat
Nyt ei muuta

Katsu ja PoTy
KatsuAmsku
Ihana lukea hyviä ultra uutisia

:)

Päivittäisitkö vielä siitä mun rivistä sen virheellisen "toinen" pois, kiitos!

Kolmannen kerran kysyn! Kuin tuollasen saa?? ^^ Tuon laskurin siis :)
 
Moikka kaikille!
Just rekisteröitysin ja taisin löytää oikeen paikan.
Viime viikolla plussasin, ja nyt hermostuttaa valehtelematta! Tällä hetkellä 21 v ja sen verran olen tässä nyt laskeskellut että maaliskuussahan se tulla tupsahtaisi. Aika yllätyksenähän tämä tuli ja ei tiedä miten vielä suhtautua, mutta innolla tulen olemaan mukana täällä jutustelemassa ja jakamassa kokemuksia teidän muiden kanssa!
Ja valtavat onnittelut kaikille plussanneille!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minsku82:


se pitää vaan liittää tähän kirjotus kenttään ja eka valitset ton mis on kuva ja sit klikkaat sen osotteen siihen ja sit klikkaat taas kuvaa.. meniköhän se noin

siis eka meet näille sivuille vaik: http://lilypie.com/
sit valitset ja täytät kohdat jotka pitääkin täyttää

klikkaat lopuks tällästä : . Image URL jonka jälkeen siihen alas tulee The ticker URL: http://lbdf.lilypie.com /NjUnp3.png tollanen teksti jonka kopioit tälle sivulle..
 
Ilmottautuisin uutena tähän pinoon. Sunnuntaina tein ekan apteekin oman r-testin ja sain kaks viivaa. Tein samanmoisen testin malttamattomana eilen ja tänään hetki sitten tein vielä Clear Bluen digi testin josta tulos "raskaana 1-2". Nyt vasta alan uskoa tätä todeksi :) Tää oli meillä yk 3. Ja ensimmäinen lapsi :) Voi kuinka onnellinen olo kun sai varman vastauksen eikä tarvi miettiä et onko ne varmasti plussia ne viivat..

Vau.fi laskurin mukaan LA olis 28.3.2011.

Tietoihin saa laittaa Orkidea88 / 22 v / esikoinen

Orkidea88 4+1
 
valtavasti tullut tekstiä ja uusia eli tervetuloa kaikille uusille

Ihanaa että täälä on ymmärtäväisiä ja huomaavaisia ihmmisiä kaikille iso :hug: Perhe tilanne hiukka rauhoittunut. Kyllä elämässä sitten on kaikenlaisia käänne kohtia niin huonoja kuin myös onneksi niitä hyviäkin.

uuh niin oli kovasti tekstiä että aivot pyörähtivät tyhjää kun pääsi viimeiselle sivulle :LOL: :LOL:
Voimakkaasta pahasta olosta kärsiville :hug: toivottavasti pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Itsekkin oksennan jokapäivä mutta se kuulostaa laihalta muutamien rinnalla. Voimia.

(.) Torstaina UÄ ja sitä tässä odotellaan.. väsymys jatkuu ja sitärataa..

ai niin tuosta epiduraalista sen verran että mulla sattui ihan perkuleesti. Oikeestaan eniten koko synnytyksessä. Tosin sen vaikutus oli lahja jumalalta kun 21h kesti synnytys + 48h valvomista 45min torkuilla niin kyllä olo kehräs tuon jälkeen. Muutenkin aion tässäkin synnytyksessä käyttää kaikki puudutteet mitä saa jos noin pitkäksi venyy mutta toivotaan että tää toinen tulis sitten nopsemmin..

Dindei + pikku 7+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Alkuperäinen kirjoittaja KatsuAmsku:
Tänään oltiin ultrassa ja siellä se pikkuinen kasvaa ja sydänkin sykkii :heart:
Yritin päivittää oikein tiedot, mutta joidenkin synnärit jäi, laitan ne mahd.pian ja tosiaan tummentakaa uudet ja vanhat jäsenet tietonne, jos ne muuttuvat
Nyt ei muuta

Katsu ja PoTy
KatsuAmsku
Ihana lukea hyviä ultra uutisia

:)

Päivittäisitkö vielä siitä mun rivistä sen virheellisen "toinen" pois, kiitos!

Kolmannen kerran kysyn! Kuin tuollasen saa?? ^^ Tuon laskurin siis :)
Klikkaat sitä kuvaa niin pääset sivulle josta valitsen tickers ja sitten laitat "due date" sun laskettuaika ja välitset niistä valiistä laskureista minkälainen miellyttää simmujasi :) väri vaihtoehtoja voi valita siiä kuvan sivusta.
Valinnan jälkeen "create my tickers" siitä värivalinnan alta ja seuraavalta sivulta suht' alhaalla ok joku "go to my tickers" tms. laatikko (muista laittaa ruksi jos et halua jotain lisäohjelmaa ;)

Siiten tulee ikkuna jossa on 3 linkkiä... valitset sen keskimmäisen ja kopioit... liität sen vain seuraavaan kommentointiisi täällä forumilla niin laskurin pitäisi olla siinä...
Vinkki: Laita myös profiiliisi josta löydät linkin helposti esittely txt ensi krt kun haluat liittää sen kommenttisi perään

Kuulostaa vaikeammalta kuin on! ;)
 
Eli lisäilen viel tietoihin että 27 vuotias ja kotisynnytys tulossa täällä Hollannissa, eli sairaalaan lähdetään vaan jos tulee komplikaatioita.

Itse salaa toivon että tässä joutuis viel yökkiin ja olis sama kaava kun kahden ekan kanssa. Jotenkin sitä toivoo tyttöä vaikka niitä kaksi on jo. Olis vaan paljon käytännölisempää kun tavarat kiertäis. :) Mutta en kai vielä sanoa että on tyttö tai poika olo. Ehkä keho jo kolmannen raskauden kohdalla tottunut hormooneihin.

Vitsi kun on taas muistaa kuka on sanonut ja mitä mutta ehkä näiden kuukausien kuluessa vielä opitaan tuntemaan toisiamme. Nyt kun itsellä on taas pikkasen enemmän aikaa roikkua täällä. Kakkosen kohdalla kun sitä aikaa ei oikeen ollut kun oli alle vuoden ikäinen esikko. esikolla ja pikkukakkosella kun on ikäeroa sen 14 kuukautta. Nyt kakkonenkin on jo 3 vuotta.

 
meillä on 15kk ikäeroa, päivälleen =) nyt tulee 3v4kk ja 4½v. toki riippuen miten mahtaa syntyä..
mulla on ärsyttäviä vatsakipuja kun syön maitoa, oon varmaan tällä kertaa kehittämässä yliherkkyyttä maidolle kun oon raskaana :( mutta taidan ensiavuksi kokeilla jotain laktoosittomia juttuja, ettei tarvitsisi kuopuksen kera siirtyä riisimaidolle..
 
Hei!

Uusi ilmoittautuu. Olen seurannut ketjua jo n. viikon verran ehkä hieman pelonsekaisinkin mielin. Nyt varovasti liityn mukaan sillä tämä on toinen raskauteni. Ensimäinen päättyi keskenmenoon 2/2010 viikoilla 6+2. 5+ viikolla alkoi ruskea limainen vuoto, joka sitten vajaa viikon päästä yltyi punaiseksi ja voimakkaaksi. Nämä tuntemukset ovat vahvasti vielä mielessäni, joten tämäkin raskaus pelottaa.
Viikkoja on nyt 5+1 ja ainoina oireina on oikeastaan mahan turvotus, väsymys, rintojen kipuilu (toisena päivänä enemmän, toisena vähemmän), lisääntynyt valkovuoto, pienet tuntemukset kuten nipistelyt alamahassa muutaman kerran päivässä ja ajoittainen kuvotus. Yhtäkkiä saattaa tulla vaan tunne, että nyt on paha olo. "Selvien" oireiden vähyys eli toisin sanottuna oksentelun ja pahan olon vähyys pelottaa minua, onkohan tässä käymäsä kuten edellisessä raskaudessa..
Nevolaan en ole vielä soittanut enkä ar- ultraa varannut vaikka tarkoitus olisi. Jotenki tuntuu, etten uskalla vaan odotan vielä pari viikkoa.
Liityin tänne palstalle oikeastaan saadakseni tukea ja turvaa tähän tilanteeseen. TOivon, että vielä joku päivä pystyn nauttimaan tästä raskaudesta ja että kaikki sujuisi ongelmitta loppuun asti. Vauva on erittäin toivottu :heart:
Huh. Tulipas paljon tekstiä, mutta mitä te olette mieltä pahoinvoinnin puuttumisesta? Tai siitä, ettei okseta yhtään vaan kuvottaa hetken esim nälkäisenä ja ruoan jälkeen..

Aurinkoista päivää kaikille ja pikkusille tarrasukkia. Toivottavasti kaikilla on maaliskuussa nyytit sylissä =)

Lapista ollaan ja ikää siis 21v.
 

Yhteistyössä