Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Uuvuttavat terveiset täältä Espoon suunnalta.. Huhheijaa mikä olo, tosi huono ja kuvottaa ja oksettaa ja pyörryttää. Oksentanu en oo onneks, kovin yritän viimeseen asti välttää sitä. Tänään soittelin ultaan aikaa. 18.8 on, mulla on samalla päivällä hammaslääkäri niin menee samalla lapsenvahti keikalla :) Ei jaksa tän ihmeempiä kirjoitella, pakko lähteä pötköttelemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Heips! Oottekos ajatellut (tai jo käyneet ) alkuraskauden ultrassa? Meillä se ois huomenna ja jännittää ihan sairaasti!! :eek: :ashamed: Oon paljon lukenut netistä, että monella ei tuolloin näy vielä ku se ruskuaispussi. Eli ei me toivoa menetetä, vaikkei sieltä mitään löytyis.. :/ Mut ooppa sitten rauhallisena seuraavaan ultraan!! :ashamed: Alkaa jo kaduttaa koko ultraus tässä vaiheessa.. Missähän viikoilla saattais tuntea kohdun itse tunnustelemalla vatsapeitteiden läpi..? Niin ja tuo ultraus on toisella paikkakunnalla kuin missä itse asumme ja yksityisellä puolella, joten ei varmaan ihan heti uudestaan oltais tuonne menossa.

KKK 6+2

Me kävimme perjantaina. Silloin tasan rv 6 ja sikiö näkyi sykkeineen mutta paria päivää ennen ei näkynyt. Olen ymmärtänyt, että vkolla 7 pitäisi jo näkyä mutta silloinkin kai voi odotella vielä varmistuakseen. Meille tosin sanottiin, että jos ei rv6 näy niin tyhjenys mutta en olisi suostunut koska niin paljon luin siitä, että joillakin näkynyt vasta paljon myöhemmin. Ultraaja sanoi tosin perjantaina, että pussin kasvamiskoosta ym. voi päätellä sen onko sikiö siellä vaikka sitä ei vielä näkyisi.Tiedä sitten mutta jokatapauksessa Onnea ultraan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Heips! Oottekos ajatellut (tai jo käyneet ) alkuraskauden ultrassa? Meillä se ois huomenna ja jännittää ihan sairaasti!! :eek: :ashamed: Oon paljon lukenut netistä, että monella ei tuolloin näy vielä ku se ruskuaispussi. Eli ei me toivoa menetetä, vaikkei sieltä mitään löytyis.. :/ Mut ooppa sitten rauhallisena seuraavaan ultraan!! :ashamed: Alkaa jo kaduttaa koko ultraus tässä vaiheessa.. Missähän viikoilla saattais tuntea kohdun itse tunnustelemalla vatsapeitteiden läpi..? Niin ja tuo ultraus on toisella paikkakunnalla kuin missä itse asumme ja yksityisellä puolella, joten ei varmaan ihan heti uudestaan oltais tuonne menossa.

KKK 6+2
Mä kävin viikko sit tiistaina. Siellä näkyi syke ja siis alkiokin. Pääperämitta vastasi viikkoja 6+2 tai 6+5.. Pari viikkoa myöhemmin kun olisin malttanut olis varmaan näkynyt paljon paremmin, mut tuo riittikin mulle. Ja se et näkyi jo syke oli vaan plussaa :) On mulla kuvakin..
 
Hei kaikille :wave: =)

Täällä olisi uusi tulokas joukkoonne =) Ikää löytyy 20-vuotta ja talosta löytyy myös 3-vuotias poitsu ja avokki. Plussasin viime perjantaina jo vaikka kuukautisten olisi tänään vasta pitänyt alkaa ! Monta testiä tehneenä alan nyt ehkäpä uskomaan että raskaana sitä ollaan :D
Toivottu ja yritetty on. Eli mulla ois nyt sitten vasta 3+6 :whistle: Netin laskureiden mukaan laskettu olisi 21-22.03.11 :heart:
 
Teppana ja marr: Kiitti, kun vastasitte :)

Mäkin oon miettinyt tuota, että jos sikiötä ei näy tai esim sitä sykettä niin en mä viel hanskoi tiskiin heittäis.. Esikoista odottaessa ei ollut mitään tällaisia hömpötyksiä edes mielessä mitä nyt :eek: Voihan se tietenkin vaikuttaa, kun olin silloin 19v, kun esikkoa rupesin osottamaan. Ei mulla ollut mielessäkään ettenkö sais 9kk päästä vauvaa syliini. Taisin olla optimistisempi silloin! ;) Ja tietohan lisää tunnetusti tuskaa.. :)
 
Moi!

Voisin liittyä tähän maaliskuun pinoon pikkuhiljaa. Meille olis tulossa toinen lapsi nyt, jos kaikki hyvin menee. Vasta 5. viikolla kun ollaan menossa, niin toivotaan vain parasta. Kotona on siis 1 v 9 kk ikäinen poika. Tämä uusi tulokas tulisi sitten maaliskuun puolivälin tienoilla, laskurin mukaan n. 16.3. olis se LA. Muutellaan sitten tarvittaessa, kunhan sen neuvolassa tarkentuu. Tämä vauva on oikein toivottu, ja yritystäkin takana puolisen vuotta jo.

Neuvolaan en ole vielä soitellutkaan. Jos ensi viikolla sitten, kun alkaa olla 6 vk täynnä.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Vaavimasu: kiinalaisissa kalentereissa katsotaan tyttö/poika-veikkaus hedelmöitys ajankohdan mukaan. Eli jos hedelmöitys tapahtui kesäkuussa, niin sitten menet kesäkuun kohdalle ja etsit sen iän minkä ikäinen olit vauvan hedelmöittymisen aikoihin! Eli me maaliskuiset katselemme tuota kesä-heinäkuuta.. =)

 
Olen seuraillut maaliskuisten pinoa viikon verran ja nyt uskaltaudun mukaan! Vauvan yrittäminen oli enemmän, kuin pitkä projekti, ja aivan heti ei sitä elämän ensimmäistä plussaa uskonut todeksi. Nyt niitä plussia on jo iso pino tuolla kaapissa :)

Pillerit olen jättänyt pois jo kolmisen vuotta sitten - mutta vasta nyt clomeja syötyäni tärppäsi!

Plussasin viikko sitten maanantaina ja nyt meneillään 4 + 5 ovulaatiosta laskettuna. Oireina rintojen arkuus ja menkkamaista jomotusta. Ja on niitä repäisykipujakin esim. ylösnoustessa.

Tämä olisi meille ensimmäinen lapsi. Ja niin odotettu :heart: Ymmärtääkseni näihin raskauksiin, joiden alkamiseen on tarvittu jotain apua, liittyy hieman korkeampi keskenmenoriski? Joten juuri kenellekään emme asiasta vielä pitkään aikaan aio hiiskua.

Hoitojen vuoksi pääsen varhaisultraan 23.7 ja minäkin jännittelen, että onko se liian aikaisin sykkeen löytymisen kannalta. Viikkoja olisi tuolloin perjantaina kasassa 6+2... Mutta täällä olikin keskustelua, että ihan heti ei toivoa kannata heittää, vaikkei tuossa vaiheessa vielä sykettä löytyisi.

Onnittelut kaikille muille plussanneille! Ja kestämistä niille, joilla on pahoinvointia näillä helteillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimia85:
Tervetuloa uusille! :flower:

Vaavimasu: kiinalaisissa kalentereissa katsotaan tyttö/poika-veikkaus hedelmöitys ajankohdan mukaan. Eli jos hedelmöitys tapahtui kesäkuussa, niin sitten menet kesäkuun kohdalle ja etsit sen iän minkä ikäinen olit vauvan hedelmöittymisen aikoihin! Eli me maaliskuiset katselemme tuota kesä-heinäkuuta.. =)
Ahaa.. :LOL: No.. Poikaa se silti näyttää :D Minulla eilen kävi nainen jolla oli 8poikaa eikä yhtään tyttöä, että saapas nähdä miten kauan menee meillä =D Minä kun kerran ukolle heitin että niin kauan tehään että tulee tyttö. Ihan sen takia kun se meni täräyttään että "yhet tekee vain yhenlaisia" :LOL:

Mut hei.. Ton taulukon mukaan meillä keskimmäisen kuuluis olla sillon tyttö, eli ei se pidä sekään paikkaansa.
Ja edellisestä raskaudesta katoin kaikki maholliset uskomukset sun muut yrityskikat tytöille niin kaikki melkein piti paikkansa, paitsi se, että tekohetkellä minä sain orkun :ashamed:
Eli minä en enää usko yhtään mihinkään noihin huuhaa juttuihin :D
Ukko sanoi että tyttö tulee,mutta minä en osaa sanoa suuntaan tai toiseen.

Olisko mitään jos myöhemmin otettas tonne etusivulle omat veikkaukset/tuntemukset?? meillä oli sillon tuolla huhtikuisissa viimeks sellanen ja oli kyllä kiva seurata miten arvailut piti kutinsa. Kävi mielessä että miten ois ton taulukonki mukaan, että saatais vähän siitä tietoa miten todenperäinen se on, mutta...

Mutta nyt pitänee lähteä syömään ettei kovin pahaa oloa tuu..
Ja sitten toisten ihmisten hiusten kimppuun (olen parturi-kampaaja yrittäjä) kamalaan paahteeseen!!! Kyllä oli eilenkin tuskaa vääntää permistä ku ei saanu oikein mitään tuuletusta :eek: Oisin mää pärjänny jos oisin saanu pihalla olla :LOL:

Mutta nyt jälleen kaikille hyvät voinnit ja pysykää mukana!!! :heart:

Vaavimasu ja nimetön kullannuppu 6+4
 
Tervetuloa Heinähattu!

Tuu KorpiKuusenKasvattaja sitten kertomaan millanen keikka oli! Me vielä vähän arvotaan, että mennäkö ar-ultraan vai ei, mutta luulen että tämä kallistuu siihen että ei ehkä mennä. Toisaalta polttelis kovastikin.

Tissit! Ne on kasvaneet tai turvonneet tai jotain! Ennen huonosti istuvat bikinit on nyt ihan passelit. Elämme jännittäviä aikoja...

On tää kyllä yhtä suurta kyttäämistä! Ennen plussaamista oli usein mielessä sellanen kuvitteellisella leffatraileriäänellä puhuttu mainoslause: "Vauvantekohomma - kun jokainen pissahätä on lupaus seikkailusta." Siltä se tuntui ainakin, kun yli-intoili kaikenlaisen testailun kanssa.
 
Huomenta!

Poks poks, tänään paukkuu rv 6, jos omat laskut pitää paikkaansa =)

Omaa napaa sen verran, että olo on suhteellisen hyvä, mitä nyt tissit edelleenkin elää omaa elämäänsä ollen välillä ihan turvoksissa ja välillä normit. Eilen oltiin äiskän kanssa mattoja pesemässä ja siellä meinas alaselkää alkaa juilimaan, mutta kenelläpäs ei, kun painaviahan ne matot on märkinä.

Voin vaan kuvitella, että teillä joilla on nyt pahoinvointia on varmasti kestämistä ku on näin lämpimät ilmat!! Itse en kärsi kuumuudesta (ainakaan vielä) ja toivon ettei kauheeta pahoinvointia ole tulossakaan, koska matkustan Kreikkaan 2,5 viikoksi parin viikon päästä.

Vaavimasu mun mielestä hyvä idea tuo että laitetaan sinne etusivulle ne veikkaukset...ja miksei myös noita kiinalaisia ennustuksia. Mä eilen kurkkasin ja lupas tyttöä, mut mä en katsonutkaan hedelmöitysaikaa vaan la, eli pitääpä kurkata uudestaan.


KKK Miten meni ultrassa tänään? Mä oon menossa perjantaina ja vähän jänskittää...

Nojoo, mut jos nyt painelis taas työn touhuun, tulee vähän huono omatunto ku tänne kirjottelen, vaikka niin hirmuinen kiirus ei tänään töissä olekaan.

Vielä tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville!!! :heart: :hug:
 
Huomioikaa näissä taulukoissa sen lisäksi, että on kyse hedelmöitysajankohdasta se, että siinä pitää laskea myös oma ikä kiinalaisen kalenterin mukaan. Helpoimmalla pääsette, kun käytätte tätä laskuria http://www.chinesefortunecalendar.com/PredictSex.htm (Huuhatahan nämä on, mutta saadaan me naiset vähän hömpöttää... =) )

Mariaana 5+5
 
Moi uudet! :wave:

Mulle kiinalainen kalenteri näyttää tyttöä :)

Täällä on monet menossa jo varhaisultraan. Itsehän siirsin ultra-ajan 6+6 viikolta 8+2 viikolle. En kyllä millään malttaisi odottaa sinne asti, mutta päätin ottaa "varman päälle", tulee ihan turhaa stressiä jos menee liian aikaisin ultraan ja siellä ei näykään mitään. 9.raskausviikolla ollaan jo vähän turvallisemmilla vesillä muutenkin. Mutta toki jos kaikki ei olekaan hyvin, niin olisi parempi tietää se ennemmin kuin myöhemmin. Mutta joka tapauksessa tsemppiä kaikille ultraan meneville! :)

Heinähattu, onnittelut plussasta :) Mulla alkoi myös raskaus clomikuurin avulla. Keskenmenoriski kai saattaa olla hieman korkeampi, mutta se ei välttämättä johdu clomeista vaan niistä ongelmista, joiden takia raskauden alkaminen on kestänyt (esim. pco). Ja toisaalta meidän ei kannata murehtia asialla liikaa, clomit kuitenkin mahdollisti raskauden alunperinkin :) Murehditaan sitten kun on jotain murehtimisen aihetta!

Paljon voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville!!

(.) (oma napa on turvonnut) Mullakin on ihan hyvä olo, ei pahoinvointia tms. Ainoat "selvät" oireet ovat oikeastaan arat rinnat (jotka eivät ole edes paisuneet mitenkään erityisen paljon), mahan turvotus ja satunnaiset mahakivut, jotka on kyllä helpottaneet viime viikkoon nähden. Myös munasarjojen kohdalta repii aina välillä.

Heipa 6+0
 
Ja hellettä piisaa :kieh: . En yhtään tykkää, hiki valuu ja olo on tukala. Pahoinvointia ei onneks oo. Tänää ois sit se eka neuvola :flower: .

Tervetuloa kaikille uusille =) . heinähatulle onnea plussasta ja eiköhän tuo siun pikkunen pysy matkassa loppuun asti ja saat kauan kaivatun nyytin syliin :heart:.

Miulle kiinalainen kalenteri lupaa tyttöä :D . Ei oo kyl pitäny aikasemmin paikkaansa, ku ekasta ois pitäny sen mukaan tulla poika ja tuosta toisesta tyttö :D .

Pyyter ja mini rv?
 
Kiinalainen kalenteri: Lupailee poikaa, esikoisenki aikana lupas poikaa mutta tyttö tuli! :D

Mä taas tykkään kun on näitä helteitä ! Nyt aamustakin oltiin puistossa ja rannassa kahlailemassa esikosenkaa. :)

).( Ei ihmeempiä, mies alkanut stressaamaan miten pärjätään kun hällä loppuu joulukuussa työsopimus ja ei ole tieto saako jatkaa vai. Totta kai se pistää itseäkin miettimään, mut laski sit jotenki "fiilikset" tästä raskaudesta kun puhuu koko ajan sitä miten pärjätään.. Mutta eiköhän asioilla ole tapana aina järjestyä, toivottavasti ! :)


Vaavimasu: Täällä parturi-kampaaja kans ! :wave: Esikoisen aikana jo puolessa välissä raskautta tuli huono olo pelkästään värin ja permis aineiden hajusta.. Toivottavasti nyt kestäis vähä paremmin.. :)

majj & 6+0
 
moi

Uusille tervetuloa ja kaikille tarrasukkia matkaan.

Täällä kärsitään ekaa kertaa kunnon pahoinvoinnista. Tuossa viikolla 4 oli hieman, mut se loppu yhessä kohtaa ja tänään ollut sitten kunnolla.
Juuri mainittin tuonne toiseen ketjuun, et on jo helpottanut, no luulin väärin. Taas tekee huonoo ja tuntuu todella ihanalta. Antaa voimia uskoa, et matkalainen pysyy kyydissä.

Täällä pitäs tehä kesän suursiivoa, mutta ei oikein jaksa muuta kun maata. menin vielä lupautuun lomalal tekeen keikkaa. Kuumuus pehmittää pään....

huomenna ensimmäinen neuvola, saa sitten lippua ja lappua luettavaksi. =)

sane & Toivo rv 5+4
 
Tein viime viikolla testin ja positiivinen oli, hieman epäileväinen olen vieläkin, sillä emme olleet ajatelleet, että raskaus alkaisi näin pian, mutta positiivinen yllätys silti :)
Eli la olisi kaiketi 12.3

Itse olen 32v ja mies 32v, perheessämme on kaksi lasta, poika 98 ja tyttö08 syntyneet ja asumme vantaalla.
Tytön aikana mulla oli melkeimpä jatkuvaa veristä vuotoa ja kokoajan pelko, että kesken menee, mutta onneksi hyvin kävi :) Ultrassa näkivät ehkä jonkun kystan, sitä ei sitten sen koommin tutkittukkaan, enkä edes tiedä pitäisikö?
Molemmat ovat tulleet leikkauksella ja tämä kolmaskin tulee, hyvä niin! Pelkäsin kovasti tytön synnytystä ja kävin pelkopolillakin asiasta juttelemassa, mieskätilön kanssa...
Molempien kohdalla yritin normaalia alatiesynnytystä, mutta paikat eivät auenneet, vaikka mitä yritettiin ja niinpä he tulivat leikkauksen avulla maailmaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mariaana80:
Huomioikaa näissä taulukoissa sen lisäksi, että on kyse hedelmöitysajankohdasta se, että siinä pitää laskea myös oma ikä kiinalaisen kalenterin mukaan. Helpoimmalla pääsette, kun käytätte tätä laskuria http://www.chinesefortunecalendar.com/PredictSex.htm (Huuhatahan nämä on, mutta saadaan me naiset vähän hömpöttää... =) )

Mariaana 5+5
Mulle sanoo It's a boy! :D Sitähän tässä olis toivottukin. Tosin, semmonen juttu vaan, että me ei oltu kotona silloin kun kiksauteltiin eikä se kirves tuolla meidän oman sängyn alla ole näin ollen voinut vaikuttaa :LOL: Joo, meillä on siis ollut kirves maaliskuusta asti sängyn alla, se poika kun on haaveissa. Esikoisen raskausaikana kans joku kiinalainen lupasi poikaa, mut tyttöhän se oli. Ja itse olin alusta loppuun varma että tyttö tulee, vaikka salaa toivoinki poikaa. Neuvolassa sykkeet oli aina yli 150, siitä jo sanoin tätsylle että ihan saletisti on tyttö tulossa ja sit kun hän synty niin niinhän se olikin.


Uusille tervetuloa!
:flower:



Kirpsi
Ihanaa joku uskaltaa puhua jo synnytyksestä. Itse oon yrittäny olla miettimättä mutta jostain kumman syystä iltasin ennen unen tuloa sitä altaa taas miettimään. :eek: Mä luulen, et mulla on kans vähän asiaa pelkopolille tässä raskaudessa. Ekaan synnytykseen menin kuin soitellen sotaan ja vaikka näköjään uuteen neuvolakorttiin onki merkitty kestoksi 5h 35 min niin kyllä siitä silti jäi NIIN paha maku suuhun ettei tosikaan. Tyttö saatin ulos tunnin ponnistamisen jälkeen imukupilla ja se jäi mulle ihan epäselväksi että miksi en itse pystynyt häntä pusertamaan ulos. Toki siinä tilanteessa oli parasta saada hänet nopeiten ulos tavalla tai toisella, mutta kukaan ei koskaan kertonut synnärillä mulle, miksi niin kävi. Olisinko voinu tehdä jotain toisin vai.. Paljon kysymyksiä. Ja siitäkin aijon purnata, että imukupin kanssa heilunut lääkäri kommentoi jotenkin ikävästi mun kiroilemistani. En muista mitä hän sanoi, mut jotenkin se ei siinä tilanteessa tuntunut asialliselta. Jos sattuuu sa*tanasti ni kai sen saa sanoa. kepreles. :kieh:

Ihanaa kun on ilmastointi kotona. Sen ansiosta nukun joka yö untuvapeiton alla VILLASUKAT!! jalassa :LOL:

Teppana ja möykkis 7+2/5
 
YRITIN PÄIVITTÄÄ OIKEIN TIEDOT, jos teille tulee muutoksia, päivitettävää, tummentakaa ne tekstiinne:)
Tasan viikko neukkuun :heart: Mulla on silloin viikkoja jo 7+3
Ulkona on kuuuuuuma, rannalla oltiin tänään muksujen kanssa ja hyvä kun mahduttiin edes sinne joukkoon. Itse en kyllä uinutkaan. Ystävä tuli kysymään multa: '' Ootko sä taas raskaana, eiks 2 riittäny'' Joo aika kivasti esitetty ja mistä se huomas sen??? Tosin oli bikinit päällä, mut silti.
Kesäpäivää!

Katsu ja PoTy 6+3
 
Saas nähdä, milloin mulle alkaa ihmiset sanomaa, että oonko taas raskaana, kun välillä turvottaa niin kovasti. Tänään ainakin tuli tunikassa sellainen olo, niin kuin olisi hyvinkin puolessa välissä tätä raskautta. :snotty:

Tuo kiinalainen horoskooppi lupailee meille tyttöä. Ja kieltämättä tyttöä toivonkin. Vaikka tietenkin on pääasia, että vauva on terve. :heart:

teppana Mäkin sain esikoiseni imukupin avulla. Tosin mulle kerrottiin syy, miksi sitä tarvittiin ja olin kyllä vain helpottunut kun sain apua, enkä joutunut sektioon. Ja voi että olen kateellinen ilmastoinnista! Meillä on vain ilmanvaihto, joten sisällä on sama 30 astetta lämmintä kuin ulkonakin. |O

Meep ja Tellu 4+6
 
Tänää neuvolassa täytettiin vaan paperit ja varattiin aika ultraan. Se ois ens tiistaina 9.30. Ihan sen takia, et saataisiin varmistus millä viikoilla oon ja onko siellä vauvan alkua. Vähänhän tuo pelottaa, et jos siellä ei ookaan mitään alkiota tai on kohdunulkoinen :'( , mut sit toisaalta aattelen, et murehin vasta sit, jos on jotain murehittavaa. Ainhan mie oon sitä jännittäny ja kaikki on kuitenkin ollu hyvin, et jotenkin tuntuu, et tässäkin raskaudessa olisi.

Tää helle kyllä saisi helpottaa :kieh: . En yhtään tykkää nyt näin kuumasta ku hiki valuu, tuntuu et nyt enemmän ku ootan. No, muillakin on kyllä sama ongelma. Sellanen +20 vähän yli ois miun keli.

Pyyter ja mini about rv 6
 

Yhteistyössä