Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Yritin uudestaan päivittää taas=)
Kuinka ollakaan taas kone meni räsäksi joten ei ole kuin miehen kone, joten älkää hermostuko jos en saa päivitettyä heti. Voi mennä jopa viikko ennen kuin pääsen koneelle:(
SYNNYTYKSESTÄ, joku puhui jo, esikoista synnytin 15h ja se oli aivan tuskaa!! Vedet kyllä oli mennyt mutta edistystä ei vaan tapahtunut hetkeen. Jossai välissä sain lääkettä kinulla, kätilö oli todella töykeä ja sanoi: Jos olet lapsen hankkinut pitää kestää kipua. No kun lääkkeen olin saanut nukkusin 1h, ja taas alko sattumaan ja sama kätilö tuli paikalle. Ja valitti koko-ajan mulle, kuinka en avaudu ja miksi tulin jo sairaalaan. No siinä aloin sitte itkemään, kun se haukku mut lyttyyn ja siitäki se kätiö suuttui. No sitte kun olisi alkanut tapahtumaan kätilö ei tullut paikalle. No mies juoksi kiireen vilkkaan huutamaan kätilölle et voisko tulla, tämä vastas:'' Juon tämän kahvikupin rauhassa loppuun ja tulen sitten''. No odotettiin 20min kun tämä saapui ja mun oli heti pakko ponnistaa ja pyysin lisää lääkettä, no en saanut sitä ja kaiken huippu tämä kätilö lähti keskenkaiken pois katsomaan jotain ''juttua'' vaikka lapsen pää näkyi. No tuli takaisin ja sanoi kato melkee kakara ulkona. Mies oli niin hermostunut ja kypsä, että siinä kävi niin että mä rauhottelin sitä:D Ja kätilön otteet oli aika lujat, no lopuksi sieltä tuli rakas tytär :heart: Ikinä en halua sen kätilön hoitoon, kävin toista odottaessani pelkopolilla sen takia koska pelkäsin kyseistä kätilöä ja sitä etten saaut lääkettä lisää pahimpaan oloon.
No kakkonen syntyi 8h tunnin päästä, JA SAMAINEN KÄTILÖ, olisi hoitanut meitä, jos mies ei olisi karjunut sairaalassa, että toinen kätilö. Saatiin kokenut ihana kätilö, joka oli tukena koko-ajan ja auttoi hurjasti. Siinä synnytyksessä käytin epiduraalia, ja se riitti oikein hyvin pahimpaan kipuun. Olen iki onnellinen tälle kätilölle :heart:
Saahan nähdä millainen synnytys kolmoselle tulee:D
Pieni synnytys kertaus:D

Katsu ja PoTy
 
Hiusten värjäämisestä: Itse valmistuin tuossa parisen vuotta sitten alalle.. Eipä meilläkään nyt hirmuisesti siitä puhuttu ettei saisi värjätä hiuksia.. Oman järjen käyttö aina sallittua tässäkin touhussa mukana, ettein nyt sentään tyyliin joka päivä/viikko laita uutta väriä..

Kyllä on ihanaa taas syödä mitä haluaa kun kävi siinä tiputuksessa! Eilen heti piti tehdä ranskalaisia ja lihapullia ja illalla miehen kanssa haettiin pitsaa.. :LOL: :saint:
Toivotaan että paha olo pysyykin nyt poissa :)

Sasuma ja taapero 6+5
 
Heippa taas!

Ultrassa kaikki hyvin! Oli oikeassa paikassa, ja syke näkyi! Ultran mukaan viikkoja 7+4, menkkojen mukaan 7+2 lääkärin mukaan, joten hyvin on kehittynyt. Nyt voi huokaista! Huomenna vois sit soitella neuvolaan ja varailla sinne aikaa. En uskaltanut sitä aiemmin tehdä, halusin ensin varmistua että masussa on toistaiseksi kaikki hyvin. :)

Hiusten värjäämisestä vielä. Eli oon hiuksiani värjäyttäny ihan kampaamossa noin 10 vkon välein. Ja juu maalaisjärkeä tässä käytetään; eihän sitä uskaltaisi missään liikkua jos kaikkea pelkäisi, ja saasteita ym kyllä piisaa! Mutta ajattelin että onko teille jotain ohjeita asiasta annettu. Muistan että ekan raskauteni aikana, joka meni kesken, neuvilatäti sanoi ettei kannata hiuksia värjätä...

Anna31 ja 7+2/4
 
KatsuAmsku: Siul oli kyl ekassa todella törkeä kätilö :kieh: . Mie olisin kyllä huomauttanu asiasta jollekin. Mite tommosia onkaan. En tiiä onko tuo kovin yleistä suuremmissa kaupungeissa, mutta itse olen kummatkin synnyttänyt Savonlinnan keskussairaalassa, jossa on todella ihania kätilöitä. Ainakin miulle on sattunu todella hyvät kummassakin synnytyksessä. Tän kolmannen synnytänkin sit Eksotessa eli Etelä-Karjalan keskussairaalassa, en tiedä lyhennettä, joten sen voi lisätä nimimerkkini perään. Vähän arveluttaa toi, mutta kaippa sielläkin on ihania kätilöitä ym. No, sen näkee sit ajallaan.

Tervetuloa uusille mukaan :flower: . Täällä onkin paljon pikkukakkosen odottajia :D . Mites meitä kolmannen lapsen odottajia?! Meitä ei vielä tainnu hirveän montaa olla, en muista kaikkia mut mie ja KatsuAmsku ja joku muu vielä ja sit Vaavimasu odotti jo neljättä ja yks toinen jopa viidettä |O vauvaa :heart: .

Synnytykset miulla on menneet nopeesti. Tyttö synty 7h45min päästä täysin luomuna, mitä nyt ilokaasua käytin. Poika synty 3h45min päästä |O luomuna, et vähän mietityttää, et miten nopeesti tämä kolmas tulee. Matkaa sairaalaan kun on melkein 100 kilometriä ja tietyöt vielä 6-tiellä. Kummassakin on avitettu ponnistusvaihetta leikkaamalla väliliha, mutta se ei minua haittaa.

Täällä siis odotellaan luottavaisin mielin tiistaista ultraa ja keskitytään viikonloppuun, ku mies saa olla jo huomisenkin vapaalla :heart: . Ja mennään kattomaan kaverin kohta 2 viikon vanhaa tyttövauvaa :heart: .

Pyyter ja mini about 6 ja jotain
 
Plink: Tuolla on halpa ja hyvä ultraus, jos kiinnostaa :) http://www.merioulunneuvola.fi/

KatsuAmsku: Järkyttävä kätilö!!! Ihan hirveä! :eek: |O Oikein pisti vihaksi lukea! Ärrrrr :kieh:

Niin ja uusia tulokkaitakin näytti tulleen! :) Onnea plussista! ;)

Täälläkin kärsitään pahasta olosta ja rinnat on turvoksissa (tasan yhdet liivit mahtuu enää.. :eek: ) Esikoista odottaessa painoa tuli vain vähän lisää! Tänään vasta laskin erotuksen ensimmäisen neuvola käynnin ja viimeisen käynnin väliltä, joka olikin 9kg! Olen jotenkin elänyt siinä uskossa, että painoa olisi tullut lisää n.14kg koko raskausen aikana :eek: Taitaa tässä raskaudessa mennä reilusti yli 10kiloa rikki :D Voisin syödä vaikka kuin monta vanukasta päivässä!! Ja varsinkin niitä missä on kermavaahtoa päällä! :p

Onko muilla ollut kuin paljon turvotusta? :| Mä oon ku ilmapallo nukkumaan mentäessä, uni ei meinaa tulla ku on paha olo ja maha täynnä. Vaikka eilen illalla menin nälkäisenä nukkumaan niin silti maha oli "täynnä". Vatsalaukku tuntuu turvonneelta ja kipeältä. Selvästikään kipu ei ole lähellä kohtua tai alamahaa, eli siitä en ole huolissaan ettäkö kohdussa jotain tapahtuisi. Niin ja tää turvotus ehkäisee vanukkaista nauttimisen. :/ :LOL:

Yöllä tosiaan saa ravata vessassa 2-4krt. Yöunet on tosiaan n. 11tunnin mittaisia, joten joskus käyn aamullakin kahdesti ennen ku jaksan herätä.. :) Mies on onneksi tosi ymmärtäväinen ja koittaa tehä parhaansa tän pahoinvoinnin eteen. :heart: Mut valitettavasti tulee välillä kiukuteltua hällekin.. :whistle:

KKK 6+5
 
Päivitys: 7.3--balik -- kolmas -- 31 -- KOS

Hiustenvärjäyksestä ... Raskausajan hormonaaliset muutokset voivat tehdä esim värjäys tai permanentista jotain ihan muuta kuin on tarkoitus.
Kihara ei esim tartu tai väristä jossa on punapigmenttiä voi tarttua helpommin juuri se punapigmentti, vaikka väri muuten olisi vain lämmin ruskea. Mutta sikiöön aineet eivät kulkeudu! Ajatelkaa nyt jos vaikka vetyperoksidia joutuisi verenkiertoon, mitkä tuskat ihminen siitä kärsisi! Noup! :D
Eli ihan rauhassa värjäilkää normi värjäysajan tahdissa, itse en lähtisi tekemään mitään muutoksia raskauden aikana ja aina varautuisin että väri ei toimi kuten ennen... sama on vielä imetyksen aikana ;)

Oireista... Ei edelleenkään mitään... ehkä väymys, mutta se voi johtua kuumuudestakin.



:heart: 6+3
 
ja la siis 13.3., ja toinen lapsi tulossa :).
Mulla on turvotusta jo ihan kiitettävästi, (niin oli ekassakin raskaudessa heti alusta alkaen). Väsymystä on myös ja aamusin hiukkasen kuvottava olo. Mulla on nytte viikkoja 5+4, ja aika vasta meni raskaus kesken, joten vähän meinaa pelottaa,et miten nyt käy, mutta toivottavasti tämä pysyy sisällä :).
 
Onnea ja tervetuloa ziina! :flower:

Te joilla mennyt kesken aiemmin, millä viikolla tämä on tapahtunut? :hug:
Vastailee ne halukkaat ketkä pystyy asiaa käsittelemään :)

Itse mietin tässä että jatkuukohan tämä raskaus kun ei yhtään edes tunnu siltä et olisin raskaana, aikasemmissa "tiesin" sen heti.
 
Tervetuloa uusille! Pikkukakkosia odottavia on kivasti siirtynyt tälle puolelle. :) :flower:

Täälläkään ei vielä oireita. Muistelen, että esikoisesta ensimmäiset kuvotukset alkoi seitsemännellä viikolla. Pitää nyt nauttia, kun ei kuvota eikä pahemmin väsytä. Turvotusta on välillä, mutta se saattaa johtua helteestäkin.

Minä tykkäsin tuosta Meri-Oulun neuvolasta, kun kävin siellä esikoista odottaessa. Nyt ei vissiin tarvitse siellä käydä, kun rakenneultrankin tarjoaa ilmeisesti kaupunki. :)

Anna31 Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia. Onneksi kaikki oli masussa hyvin. :)

KatsuAmsku Onpas kyllä ollut hirmu kätilö. :eek: Itselläkään ei varsinainen kätilö ollut mikään huippu tyyppi, mutta kätilöharjoittelija, joka oli meidän seurassa koko ajan, oli tosi mahtava! Hän selitti, että oikea kätilö oli lähellä eläkkeelle jääntiä, niin hänellä ei kuulemma enää oikein työt kiinnostanut. Mutta eipä häntä tarvinnut paljoakaan katsella, kun harjoittelija hoiti alku ja loppu hommat, ja ponnistuksessa oli apuna toinen "oikea" kätilö, joka kans osasi asiansa.

Meep ja Tellu 5+1
 
balik: itsellä huomattiin varhaisultrassa 7+ viikoilla että kehitys oli keskeytynyt viikoilla 6+. tyhjennykseen siitä jouduin, joka meni todella hyvin ja helposti. Nyt siis jännätään taas tuota varhaisultraa, mikä mahtaa olla tällä kertaa tuomio. Ei kerrota kellekkään ennen ultraa, sillä viime kerrasta jäi todella kauhea fiilis, kauheinta oli alkaa soittelemaan ja kertomaan tapahtumasta muille vaikka itselläkin oli suuret surut ja asia käsittelemättä. Mutta nyt olen positiivisella mielellä. Ei tässä voi kuin odottaa ja toivoa parasta! Ei siis murehdita keskenmenoa ennen kuin sen joutuu kokemaan, yritetään mahdollisuuksien mukaan nautiskella alkuraskauden jännityksestä :) Oireettomuus ei ole missään nimessä suoraan keskenmenon merkki!!

Anna31: Onnea hirmuisesti!! Ihania uutisia ultrasta!! Itsekin varaan neuvolan vasta kun varhaisultra on onnellisesti takana!

ziina:
tervetuloa remmiin!! ja onnea plussasta! Itsekin viime kierrossa keskeytyneen keskenmenon kokeneena kysyisin mikä sun tarinasi on?

ON
Oireeton, silloin tällöin pistelee masuun. Hieman väsy, mutta johtuu aivan varmasti kuumuudestakin!! Nyt siis vain odotellaan että nämä hyvin pitkiltä tuntuvat alkuviikot vierivät eteenpäin!

A 5+1

 
Heippa kaikille!
Onne plussanneille ja hyville ultrauutisille! :flower:
Mulla on aamuisin ollut nyt pientä pahoinvointia, mutta ei onneksi joka aamu!
SYNNYTYS mietityttää jo nyt vaikka viikkoja ei ole paljon mitään! :D Esikoisen synnytys kesti noin 20h ja lopulta päättyi imukupin käyttöön sydänäänien laskun vuoksi. Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa! :heart:

Mä täällä odottelen kesäloman alkamista, viikon verran pitäisi vielä jaksaa! :)

Dipadapa ja Nöpö 5+2
 
Onnea minsku ja empompii!! Lisää pikkukakkosista tänne, kiva juttu. Siellähän tuli oikein plussa-aalto.

Onnea myös muille uusille tulokkaille!

ON: Grrr..ärsyttää jo koko tuleva viikonloppu. Miehen työkaveri on änkemässä meille kahdeksi yöksi, suurinpiirtein itse kutsui itsensä kylään, ja mies ei osaa tollasissa tilanteissa yhtään sanoa mitään vastaan. Ihan tarpeeksi on mulla kestämistä jo tässä kuumuudessa ja sen ja varmaan raskauden aiheuttamassa väsymyksessä. Lievää huonovointisuuttakin on ilmaantunt. Yhtään en kaipaisi tänne just nyt lähes tuntemattomia vieraita koko viikonlopuksi meidän nurkiin ja meidän ruokia syömään. Jotkut ei vaan tajua! ääh...No, kai siitä jotenkin selvitään.

Synnytystä en vielä mitenkään stressaa. Siihen on niin pitkä aika. Eka oli perätilasynnytys, ja meni siitä huolimatta mukavasti. Toivon silti, että tämä toinen ymmärtäisi kääntyä pää alaspäin niin pääsisi sellaisen suht normaallin synnytyksen vaikka kokemaan myös.

Taustatietoja listalle voi lisätä synnytyssairaalaksi K-SKS
 
Keskenmenoista:
Mun eka keskenmeno tapahtu vähä samaan tapaan kuin Adalainen eli viikolla 8+ huomattiin että kehitys oli pysähtyny h6+ tienoille, eikä sykettä enää ollu, vaik ed. viikolla oli näkyny. (mua ultrattiin työmaaetuna useasti). Lääkkeellisesti sitten tyhjennettiin ja se meni mullaki hyvin ja nopeasti. Toinen keskenmeno tapahtu jo viikolla 5. Se alkoi tyhjenemään itsestään. Alkuun oli hieman oireita jotka sitten hiipui ja hcg oli matala (50) ja laski sekin (30:een). Nämä raskaudet oli eri miehelle kuin tämä nykyinen. Ja nyt ollaanki jo pidemmällä kuin edellisissä ollaan oltu! :) Joten hieman alan jo huokaisemaan, vaik viikkoja vasta 7+2/4.

Onnea Mamulis myös hyvistä ultrauutisista! :flower: Toivotaan niitä roppakaupalla lisää tähän pinoon!!

Oon maannu sohvalla koko illan, ihan hyytyny olo. Saunakaan ei maistunu, tuli entistä hyytyneempi ja huimaava olo. Uinti teki hyvää!! :)

Eiköhän sitä jouda kohta unille! :LOL:
 
...kertoisin.Eli 25 vuotias mamma täällä. Toinen tulossa ja esikoinen nyt siis reilun vuoden.
Oireita...ääh,niitä ei ole yhtään. Ainoastaan mahassa alkaneet muljahdukset saivat minut varmistumaan siitä että raskaana ollaan vaikken testiä ollut tuolloin vielä tehnytkään.

Huomenna soittelen neuvolaan ja toivon pian pääseväni jotta saisi varmuutta siihen kauanko raskauteni on kestänyt, vaikka melko varma olenkin että juhannus tehnyt taikansa :LOL:

SYNNYTYKSESTÄ:
Esikoisen synnytys oli ehkä osittainen syöksy synnytys. Sen jälkeen kun kalvot puhkaistiin ei kätilö ehtinyt mukaan enää ollenkaan, ja sen arvaa että luomu synnytyshän siitä tuli (ei tosin omasta tahdosta), olishan se kiva ollu että olisi edes jotain kohtaa kehosta saanu puuduksiin mutta hyvinhän se näinkin meni.

Ja synnytys on ollut minullakin mielessä jo näin alkumetreillä, jännittää lähinnä että entäpä jos tämä pikku kakkonen on vielä hätäisempi enkä kerkiä sairaalaan ollenkaan, meiltä kun kuitenkin se 45minuuttia Seinäjoelle synnyttämään.

Nimet meillä on jo valmiina, aivan kuin esikoisestakin :D Miten niin hätäinen odottaja :)

 
onnea kovasti kaikille tuleville maalismammoille :heart:

meiltäkin löytyy yksi maaliskuinen joak syntyi 25.3.2008 ja on iso poika jo :) Hänen syntymänsä oli isosta koosta huolimatta tosi nopea..saliin pääsin klo 11 ja siellä sit alko myös kunnolla supistelee josta laitettii sitte synnytys alkaneeksi noin klo 11.40 jos en väärin muista ja poika syntyikin sitte jo 12.29 mitoin 4800g ja 52cm :heart: sitte jopa kätilöt varoitteli jos seuraavan vielä teette niin tuu tosi ajoissa tänne sairaalaan ettei kotisynnytys tuu kun neljäski tuli noin nopeeta ja viides tuli sitte jo 45min :D

mutta toivotan kovasti tarrasukkia mukaan pienille ihmeille masuihin ja myös mammoille onnellista odotusta :heart: toivoisin itekkin pääseväni tähän pinoon vielä..täytyy ootella pari päivää ainaki ennen kuin uskaltaa tehä testin.. :D

tai oon yhen tehny jo mut se oli nii haalee etten luota siihen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna31:
Parturi-kampaajat:

Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskausaikana? Joskus olen kuullut sellasta ohjetta, ettei suositeltas ekalla kolmanneksella ja muutenki vaan pari kolme kertaa raskausaikana? Oonko ihan väärässä?

Jaahas, josko sitä lähtis vähä näyttään nenäänsä pihalle... jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville, ja yritetään yhdessä jaksaa näitä piinaviikkoja eteenpäin!!

Anna noin rv 7+0
Eilen just värjäsin taas itte hiukset..
Minä oon aina värjänny sillon ku tarvii. Ei se väri sinne vauvaan asti pääse!!!
Kyllä voi ihan hyvillä mielin värjätä. Ja miettikääs nyt jos me parturikampaajat ollaan päivittäin tekemisissä värien ja hapetteiden ja permisaineiden ja kaikkien muiden myrkkyjen kanssa, ja silti tehään terveitä lapsia jne niin mikäs siinä vois olla jos uunnilleen kerran kuussa värjäilee???
Tää on aina semmonen asia mikä oikein ihmetyttää kun ihmiset pelkää värjätä raskausaikana... Tietysti joku voi aina pieleen mennä hormonien takia, mutta aika harvoin on sitäkään tapahtunu..
Eli ihan turvallisin mielin voi värjätä! :LOL:
Mutta nykyäänhän kesto ja kevytväreillä ei ole paljon muuta kuin hapetteen vahvuus erona. Minunkin käyttämät kotimaiset värit ovat samalla kesto ja kevyt värejä ja hapetetta vain vaihdetaan jos haluaa kevyt värin..

majj
Kaikkihan sitä vertaa edellisiin raskauksiin :D Ja se on ihan kiva miettiäkki että mitä eroja on ollut. Mullakin jo neljäs raskaus niin muistelen kyllä mitä se aiemmilla kerroilla on ollu :)
Veikö sinulla kohdunkaulan puudutus supistukset pois?? Mulla ei kyllä ole vaikuttanut sillätavalla..?

KatsuAmsku
Onpas kyllämelko järkyttävä kätilö!!! Tollasestahan oi pitäny valitus tehä!!!

Synnärille meno matkasta että meillä kans sellaset vähä vajaa 100km ja mua edellisessä jo pelotti että synnytän johkai autoon tms, mutta nyt mua ei pelota yhtään sekään =D Minä hullu jopa haaveilin että voisin kotona synnyttää,mutta täällä päin se ei taitas onnistua... :LOL:

No joo mutta nyt pitää kiirehtää jotta ehtii taas töihin.. Hoitaja sairaslomalla joten lapset menee mummuloihin (onneksi oli anoppi ja appiukko lomalla) Pitääkin soitella hoitotoimistoon ja käskeä kattella uus paikka pojille!

Vointeja ja tarrasukkia ja kaikkea hyvää teidän päivään!!!

Vaavimasu ja nimetön kullannuppu 7+0 :heart:
 
Joo, tää tais nyt sit olla tässä :'( . Eilen illalla nukkumaankäydessä vessa käydessäni pyyhkiessä tuli vähän vaaleanpunaista verta |O . No, sain jotenkin nukuttua ja äsken heräsin ja kävin vessassa ja paperiin tuli edelleen verta, mutta se ei ollut lisääntynyt. Eli pyyhkiessä tulee vain. En tiedä oikein mitä ajatella. Unta en enää saanut, jännitän mihin päin tämä kääntyy.

Aattelin kun apteekki aukeaa niin käydä ostamassa testin ja testata, että näkee onko jo keskenmeno :'( . Sekstailtiin kyllä illalla miehen kanssa, et oon ajatellu positiivisesti, että johtuis siitä, mut... saa nähä. Pitäkää peukkuja!

Oisin halunnu kovasti tämän vauvan ja alkujärkytyksestä toivuttuani aloin jo odottamaan, että meitä olisi 5 :heart: .

Pyyter ja mini?
 
Pyyter Iso voimahali!! :hug: Voihan se ihan oikeesti olla että limakalvot on vain ärtyneet puuhastelusta ja kyseessä ei olekaan mitään vakavampaa. Toivotaan parasta ja paljon jaksamista sinne epätietoisuuden keskelle!! :heart:

Tervetuloa taas uusille!!

Anna31 Olipa sinulla ihanat ultrakuulumiset! Ja olikos muillakin samantapaisia uutisia? Olen kyllä lukenut kaikki läpi, mutta nimet ja asiat tuppaa menemään sekasin ja nyt ei ole oikeen aikaa lukea juttuja uudestaan läpi. Onnea kuitenkin kaikille, joilla on hyviä uutisia. minulla on itselläni tänään klo 10.45 ultra, pikkasen jänskittää. Menen yksityiselle ja tästä on sinne matkaa n. 40 km, joten pitää lähteä ajelemaan ajoissa. Onneks töissä ei ole nyt kuin kesätyöntekijöitä minun lisäkseni paikalla niin ei tarvi ruveta kauheesti selittelemään.

Mut joo, palaan asiaan myöhemmin tänään! Halauksia paljon kaikille.
 
Uusille onnea plussasta :heart:
Pyyter-2 :hug: tääl on peukut pystyssä.

Keskenmenosta alkuraskauden uä oli 6+3 ja näky vain pieni kirkastuma, hCG oli yli 4000 ja seuranta uä 8+3 ja kirkastuma oli kasvanut 1 mm ja hCG noussut vain 5000. Epäilivät et kehitys loppunut jo viikolla 4. 2 päivää viimesen uän jälkeen alko pieni rusehtavavuoto. ja rv 9+3 tehtiin tyhjennys lääkkeellisesti.
Koko ajan mulla oli raskausoireita, mut ei niin voimakkaita kun nyt, siksi olen toiveikas.
Toivotaan et kaikkien pikkuset pysyy matkassa maaliskuuhun.

Viime yön sain nukuttua todella hyvin ja ei olis millään viittinyt herätä, mut pahaolo muistutteli taas et aamupalalle. Nyt on tullut otettua päiväuniakin muutamana päivänä.

Meen tänään serkun tykö grillaileen ja täytys saada pidettyä tää vielä salassa. Onneksi voi vedota, et olen autolla liikkeellä.
vielä 5 päivää niin pääsen ultraan varmistaan et kaikki on hyvin.

Mitäs mieltä olette vauvakutsuista? Mulla ei ikinä ollut polttareita, kun menin salaa naimisiin, mut huvittas pitää jonkinlaiset vauvakutsut, esikoistakin kun täs varrotaan.

sane & toivo rv 6+0 poks
 
Varovasti kurkistaisin jo tähän maaliskuun 2011 pinoon, tervehdys naiset :wave:

Elikäs eilen illalla ilmestyi jonkinlainen haamu r-testiin. Katsokaa pois vain ja kertokaahan uskallanko jo hehkuttaa siitä kovemmalla äänellä jo miehellekin.. :D Kuvaa jo eilen illalla laitoin mitäs nyt ja vauvakuumeen puolelle..

http://www.aijaa.com/v.php?i=6425537.jpg

Jos nyt hyvin käy, niin tämä olisi meidän kolmas ja NIIN odotettu ja toivottu rakkauspakkaus! :heart: Meillä yk 7 tässä kuussa, tärppäishän jo viimein.. kp 33/34-36 meneillään.

Manzu
 
Pyyter-2 Toivottavasti vuoto olisi harmitonta. Muistaakseni 3/4 raskaana oliasta esiintyy harmitonta vuotoa. Kaverillani oli myös oli molempien lapsien aikana alkuraskaudessa vuotoa justiinsa nimenomaan pyyhittäessä :flower: Toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

Manzu kyllähän siinä haamu näkyy. Onnea ja tervetuloa mukaan :flower:

moumou tulehan sitten kertomaan ultra kuulumisia :heart:

).( tänne eips mittään uutta. Ensiviikon UÄtä odotellaan ..

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Dindei + pikku *poks 7+0
 
Vihdoin tänne uskoltaudun! :D
Olen lukenut teidän juttuja jo jonkin aikaa. Oikeastaan siitä lähtien kun plussasin viikoilla 3+5. Mutta nyt vasta oksentelun, pahoinvoinnin, mielihalujen ja väsymyksen myötä tänne mukaan ajattelin liittyä.
Laskettu aika ois nettilaskurin mukaan 8.3. Neuvola on vajaan kahden viikon päästä, että jospa se siellä sit tarkemmin selviäis. :)
Tämä on minulle kolmas lapsi ja miehelle ensimmäinen. :heart:

Ihania ultrakuulumisia teillä! :heart: Minulla on ultra vasta joskus rv 12.
Enpäs muista mistä olette kirjoitelleet... Ainakin synnyntyksistä oli puhetta. Mun molemmat synnytykset ovat olleet todella helppoja, luomuna olen molemmat synnyttänyt. Kuopuksen synnytys kesti vajaa 3h, enkä tullut yhtään kipeäksi, ei repeämiäkään tullut. Esikoiselta sain 4 tikkiä. Mulla ei ole siis minkäänlaista synnytyspelkoa, tai no ainoa pelko on että kerkeän sairaalaan ajoissa... :)
Raskausajat ovat olleet sitä vastoin ihan kamalia. Kuopukselta oksentelin 24/7 ensimmäiset 20 viikkoa, jonka jälkeen tuli hetken tauko kunnes oksentelu jatkui taas... Muutenkin oli kaikki mahdolliset oireet... Esikoiselta oksentelin kanssa todella paljon, mutta en ihan niin paljon ku kuopukselta. Synnytys on mulle mielekkäämpää kuin raskaana olo, jos näin voi sanoa. :D

Nyt on oireina ollut jatkuva pahoinvointi, mutta onnekseni olen oksentanut vasta kahdesti! Pulssi on huomattavasti korkeampi kuin aiemmin ja verenpaineet ovat matalat, huimaamistakin löytyy kiitettävästi.
Jatkuva nälkä, väsymys ja vessassa ravaaminen vaivaavat myös. Hyvin vahvasti raskaana olen ollut viimeiset 2 viikkoa! :D

Perehdyn ajan kanssa kysymyksiinne paremmin, nyt on lähdettävä leikkipuistoon kuopuksen kanssa :wave:

Tiitulipiituli 6+2
 
Huhhuh, tänä aamuna ei meinannut edes oksentaminen eikä aamupala viedä pahaa oloa pois :$ Yön onneksi sain nukuttua hyvin, vain pari kertaa kävin vessassa... Näin kyllä K18 unia :ashamed: :D

Pyyter :hug: Toivottavasti vuoto johtuu sekstaamisesta! Miulla tuli tyttöä odottaessa myös tuhrua seksin jälkeen, sen jälkeen laitoinkin toviksi jalat ristiin ;)

Tervetuloa uudet ja onnea plussista :flower: ja onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Huhhuh, toivottavasti huomenna ei ole kamala olo, ollaan menossa pikkumiehen kanssa vekararokkiin, toinen on odotellut jo piiiiitkääään hevisauruksen näkemistä, fanittaa urakalla :heart: Ilosaarirock jää nyt välistä, ollaan kyllä liki joka vuosi käyty, me kun miehen kanssa tavattiin siellä 14 vuotta sitten :heart:

Pitäisi jaksaa aloittaa myös leipomiset, maanantaina juhlitaan pojan 6 vee synttäreitä :heart: Oikeasti ne on kyllä vasta ensi torstaina, mutta maanantai sopi paremmin aikatauluihin juhlimisten puolesta! Kiva leipoa jos oksettaa koko ajan :$

Teto 5+6
 

Yhteistyössä