Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Nyt on ultrassa käyty! Pienen pieni alkio näkyi ja sydänkin löi! :heart: Kokoa oli huimat 6,8mm :D Ultraaja oli ihan huippu mukava ja koko toimituksen ajan puhui vauvasta, ei esim. alkiosta :D Se kuulosti vähän hassulta. :) Saan mennä uudestaan ultraan samaan hintaan, koska kohtuni on kallellaan taakse päin, joten sydän ääniä me ei miehen kans erotettu ku hetkittäin, mutta ultraajan mukaan ne näkyi koko ajan :) Syyksi sanoi, että haluaa vanhemmilla olevan hyvä ja turvallinen olo raskautensa kanssa. Mutta painotti kuitenkin, että hänen mielestään tämä raskaus kestää ja keskenmenon riski ei näy, koska kohdun ulkomuoto, sikiön paikka (+syke ja mitta ) kohdunlimakalvo jne näytti olevan sellaisia, että mikään ei estä raskauden kertomisesta jo muillekin :heart: Mut ainahan keskenmeno riski on, mutta helpotti kuulla, että kaikki näytti olevan just niin kuin pitikin. Huh! Nyt voin taas hetkeksi huokaista! :ashamed:

KKK ja vauva 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
Vaavimasu: Täällä parturi-kampaaja kans ! :wave: Esikoisen aikana jo puolessa välissä raskautta tuli huono olo pelkästään värin ja permis aineiden hajusta.. Toivottavasti nyt kestäis vähä paremmin.. :)

majj & 6+0
Täällä myös Pa-Ka yrittäjä
:wave:
 
KKK ihania ultra kuulumisia :heart: Niinhän se on että jos sydämmen syke havaitaan ultrassa ja kaikki muutenkin ok niin keskenmenoriski on yhtä pieni kuin rv12 -> Onnea kovasti. itse kun en viellä tiedä onko tuolla masussa mitään vai onko montakin :LOL: :LOL:

Mulle tuo kiinalaistesti näytti että tulokas olis poika mutta esikoisen olis muka ollut tyttö ja poikahan meillä. Tosin mun ensituntuma tuosta "poikaolosta" on kääntynyt nyt tyttöoloksi. Toisaalta kumpaakaan sukupuolta en toivo enempää että olen sitä mieltä että tulee se minkä luoja suo ja hyvä että ylipäänsä tulee..

Synnytyspelosta tuli sen verti mieleen että onko täällä monia synnytystä pelkääviä? Minun synnytys oli aika vaikea ja parantumis prosessi oli pitkä. Jälkivuoto kesti 6vk, häpyluun murtuma, seksiä ei pystytty edes ajattelemaan 2kk .. Silti mun mielestä synnytys oli ihanin kokemus mitä mulla on ikinä ollut (ai mitenniin aika kultaa muistot :LOL: ) itse pelkäsin hiukan mutten mitenkään hysteerisesti. Mulla on taas muutama kaveri jotka on pelännyt synnytystä ihan hurjana kerta toisensa jälkeen. Ajattelin että jos porukassa on sellaisia niin ehkä puhuminen jo alusta alkaen auttaa suhtautumaan synnytykseen toisella tavalla.. Tiedä häntä mutta aina voi yrittää...
*majoton höpöttäjä :$

Dindei + pikku 6+5
 
Hei!

Pitikös tossa laskurissa laittaa se laskettu aika vai se hedelmöitysaika ja todellaki mikä se aikavyöhyke tms siinä oli? Tyhmältähän se kyllä tuntuis jos se hedelmöitysaiaka pitäis siihen osata kaikkien laittaa.. Jos laitoin lasketun ajan ja tuon mitä se ehotti ajaks niin tuli tyttö.. Mutta.. Tuon mukaan meillä olis pitäny olla kaikki muut tyttöjä paitsi pienin :LOL:
Eli miten tohon nyt sitten uskoo :D
No.. Meille se siis povaa tyttöä ja voihan se olla että ukko on taas oikeassa ku se on kaikista kolmesta sanonu että poika ja aluks tästäki sano et poika mut nyt se höpöttää tytöstä ja sanoo että näkeehän tuon nyt! :LOL: :LOL:

Täällähän oli sit parturi-kampaajia kolme kipaletta! Mites balik meinaa äitiysloman järjestää? Mulla viimeks kävi niin et hommasin työntekijän mut se lähti lätkiin ku vaavi oli 2kk ja sit piti astua ite puikkoihin iltatöiden merkeissä.. Nyt olen suunnitellut lopettavani koko liikkeen kun jään lomalle. Keskityn perheeseen ja sit lähen opiskeleen lähihoitajaks. Täällä pienellä paikkakunnalla alkaa olla partureita ku sieniä sateella niin minä en enää jaksa.. Vaikka mulla olis valtteina erikoisuudet kun teen sokerointeja, lävistyksiä ja turvehoitoja, mut mua kun kiinnostaa tuo lähihoitajan työkin ja haluan saada vihdoin palkkaakin itelle niin minä luovutan :D

Synnytyksistä
Onhan se kävässy väkisinkin mielessä ja minä kun olen kaikki kolme melkein luomuna synnyttänyt niin olen nyt sitten miettinyt että uskaltasko ihan täysin luomuna..
Ekan ja vikan synnytin veteen ja keskimmäisen jakkaralla.
Eka synnytys kesti melk 24h ja siihen päälle yks vuorokausi vähän kivuttomampia ja epäsäännöllisiä supistuksia jotka valvotti. Ekasta sain vain kohdunkaulan puudutuksen.
Toka synnytys oli kaikista helpoin tähän mennessä vaikka sekin kesti 7,5h ja siihen sain kans kohdunkaulanpuudutuksen ja ilokaasua. siinä laitettiin tippa niin supistukissa ei väliä ollutkaan niin mielelläni otin sen ilokaasun :LOL:
Kolmannen synnytyksen kestoksi merkittiin joku 3,5h ja siinä käytin vain ilokaasua. Ponnistusvaihe oliki sit tosi kipee. En oo ennemmin ymmärtäny miks joku siinä vaiheessa huutaa,mutta nyt ymmärrän.
No. Ainoastaan ekasta tuli muutama tikki "pintanaarmuihin" mut muuten olen säästyny repeämisiltä ja leikkaamiselta.
Viimesimmästä synnytyksestä jäi vähän paha maku suuhun kun asento ponnistuksessa sielläa ltaassa oli niin surkea.. Jouduin kannattelemaan ihan ylhäällä (vaakatasossa) takapuoltani ja siinä sitten yrittää ponnistaa... Ekassa sain altaaseen jakkaran ja jalat altaan pohjaan tueksi niin oli helppo ponnistaa..

Synnytyksissä mua pelottaa se että joudutaan leikkaan väliliha tai se että joudun keisarinleikkaukseen.. Onhan se kipu valtavaa, mutta sen kestää kun tietää että tulee tauko ja se ei kestä ikuisuutta!
Olenki miettiny monesti jo että miten sen kivun taas kestää, ja minä en haluais siihen käyrään makuulleen kun siitä ei sitten taho päästä ylös taaplaamaan jos on supistukset jo kovassa vauhdissa..
Mietin myöski sitä että onko kahdessa ekassa auttanu se kohdunkaulan puudutus siihen ponnistusvaiheeseen ja painiskelen jos nyt että otanko sen kuitenkin.. Mutta sissinä tahtosin koittaa ilman mitään!!! Ai niin.. Ja minä olen luvannut serkulleni että saa tula synnytykseen mukaan. ukkeli vaan ei ole vielä asiasta kommentoinu kummemmin että saa nähä mitä sanoo vielä

Taas tulee kirja luettavaks, mutta mulla on vapaa päivä ja ollaan pikkumiehen kaa kahestaan kotona kun isommat on anoppilassa... kohta lähetäänki pihalle aurinkoon tai sitten kyläileen.. :LOL:

hyvää päivää kaikille ja tää lähtis kohta syömään mehujäätä ettei paha olo pääse herraks :LOL:

Vaavimasu ja nimetön kullannuppu 6+5
 
Heippa tytöt!

Ihanan paljon kirjoituksia ja maalismasuja kokoontunut jo nyt tänne palstailemaan!! :)

KorpiKuusenKasvattaja: Ihania ultrauutisia! Onnea Onnea!! On se totta että hetkeksi taas saa mielenrauhan kun näkee oman pikkuisen ja sykkeen!! Tuo ultraajan käytös kuulostaa loistavalta ja ymmärtäväiseltä!!

OmaaNapaa:

Täällä vointi hyvä, muutamia tosi kovia kipuja tullut liian nopeiden ylösnousujen seurauksena. Eiköhän tuo ole hyvä merkki :) Ultra varattuna heti elokuun alkuun, kuinka sinne jaksaakaan sinnitellä :) Viime kierron keskenmeno hieman laittaa pelottamaan ja olemaan realistinen. Odotan vain että näkisin sen pienen sykkeen!!

A 5+0 POKS
 
Huomenta naiset :)

Tervetuloa taas uusille :flower:

On niin pitkä aika palstailusta (viime pe?) ja tekstiä tullut paljon. Luin kaikki, mutten muista mihin ja kenelle vastata :whistle:

(.)
Mä oon tyytyväinen, että tuli kunnon kesä, mutta se pistää vihaksi, kun ei voi nukkua. Mua ei siis haittaa päivällä 33 astetta ollenkaan, mutta kyllä taas viime yönä säti pääs! Heräsin siinä 3 mais ja sitten ei uni tullutkaan, kun kämppä oli niin kuin sauna. Menin jopa alasti takapihalle makaamaan rappusille. Ja me siis todellakin asutaan rivitalossa ja takapihalta noin 20 metrin päässä useita rivitaloja eikä sen kummemmin puita :LOL: No tuskin kukaan on yöllä siellä tiiraillut... Olishan se ilmastointi poika... Pitänee mennä ens yöksi autoon nukkumaan ilmastointi täysillä :p
Jouduin siirtää ultra- ja neuvola-aikaa, kun eikös mulla ollut kummatkin päivät töitä :/ Onneks sain kuitenkin ultran seuraavalle viikolle, eli olisin silloin rv 9 ja eka neuvola on sitten pari päivää myöhemmin kuin sen piti olla (rv:t 8+3).
Raivostuttaa muutenkin työvuorolista, oli taas sudittu päin hanuria.. Ens listan viimeisellä viikolla runsaat 1 vapaapäivä, jolloin pääsen aamu 8:lta päivystämästä :headwall: Onneks listantekijä vaihtuu, enhän mä tätä kauaa jaksa!
Oon taas ihan megapahalla tuulella.. Mulla oli jo muutama päivä tosi hyvä ja olin omasta mielestäni aika ihana ( :D ), mutta eilen se taas alkoi! Oon eilen ja jo tänään hormoonirääkyny "ei minkään takia". Oon ihan hirveä mun kanssaeläjille.. Raivoan, kiukuttelen, piilov*ttuilen jne. Ukko parka on jo ihan helisemäs mun kans. Kohta se roudaa mut jonnekki hoitoon :kieh:
Tissit on kasvanu! B) Minä "ennen niin rusinakikkiinen" omaan tällä hetkellä paljon täyteläisemmät tissit! Esikon aikaan niissä ei tapahtunut mitään muutosta, mutta nyt jumantsuikka! Oon varma, että odotan tyttöä (salahaave ku esikko on poika) ja tietysti kiinalaishölynpöly lupas mulle tyttöä :D
No jaa, mä meen tekeen safkaa :) Nälkä meinaan on koko ajan...

GCS15 & masukki rv 6 tasan JEI JEI JEI
 
Eli eilen plussasin minäkin. Uutena tulokkaana nyt täälä.Silloin tällöin käynyt keskustelusivulla eri nimimerkillä mutta harmaana esiintyi toinen samanlainen niin vaihdoinpa sitten.

Eli nettilaskurin mukaan laskettu aikani olisi 18.3.2011 mutta jos se muuttuu niin ilmoittelen.Ennestään meillä on tyttö joka on nyt vuoden vanha. Kolme kuukautta ehdittiin pikku kakkosta toiveilla kunnes tärppäsi eli nopsaa toiminta.Voisiko joku lisätä minut siis listaanne. Olisi kiva saada tuttavuuksia täältä:) Seinäjoen keskussairaalaan siis synnyttelemään toivottavasti ensi keväänä=)
 
Tervetuloa kaikille uusille, ja tietenkin onnittelut!

Kävin maanantaina ultrassa, ja matkustajan syke näkyi jo, pituutta oli 6,1 mm. :heart: Eli siis ihan oikeasti raskaana ollaan - ihanaa. Ultra helpotti omaa oloa, koska masu on turvotuksesta niin pullollaan, että kaikki kysyy asiaa. Vaikea on ollut keksiä vastauksia, kun ei ole halunnut asiasta kertoa. Mäkin muistan jostain lukeneeni, että keskenmenon riski on huomattavasti pienempi, jos alkuraskauden ultrassa havaitaan kaikki normaalisti, joten kai sitä uskaltaa edes vähän jo iloitakin!

Omien laskujen mukaan viikot olisi tänään huikeat 6+5! (Ultra näytti kaksi päivää vähemmän, eipä siis kovin suurta eroa).

Leppoisia hellepäiviä kaikille, mä alan metsästämään pöytätuuletinta, jotta saan pikkutytöt pysymään sängyissään ensi yönä!
 
oon kaksi synnyttänyt vaan kohdunkaulapuudutteella, eiköhän tää kolmaskin mene niin B) kaksi ekaa on siis tulleet niin nopeasti, ettei ole ehtinyt saamaan mitään järeitä puudutteita vaikka olisin halunnut.
 
Ilokaasu, mikä ihana keksintö. :LOL: Siis oikeesti, elämäni sekopäisimmät kännit vedin kaasusta synnytyssalissa. Mies oli jo ihan huolissaan kun höpöttelin sille niitä mun näkyjä ja hän kävi jopa kätilöltä kysymässä, et onkse jotenki vaarallista ku rouva on TOSI sekasin. :D Se oli ihanaa. Mä vaan hengittelin sitä ja heti jos mun mikrofooni vietiin kauemmas meinas tulla hätä käteen.

Joopa joo, taas kuitattu kaikki luetuksi ;)
teppana ja möykkis 7 ja jotain.
 
Huh hellettä! Ei vaan, ihanaa kun kerrankin on täällä lämmintä, vaan ei kyllä naurata öisin herätä puolentoista tunnin välein kukkumaan, läpi yön... Pikkasen meinaa väsyttää, vaan onneksi on loma! Että mie nautin kun on kunnon kesä!

Pahoinvointikin yrittää punkea kuvioihin, vaan niinhän arvelinkin sen tällä viikolla alkavan, niin kuin edellisissäkin raskauksissa. Pönttöä ei ole vielä tarvinnut halailla, mutta eiköhän sekin ala pian, ällötys on jo sitä luokkaa ja jatkuvaa :$ Tänään aamulla kun heräsin pojan kanssa ja sanoin että on tosi huono olo, niin poika sanoi että hän hakee äidille oksennussankon :D :heart:

Meillä siis poika tietää jo vauvasta, on kovasti toivonut pikkusisarusta ja kovasti mukana odotuksessa :) Anopille ja appiukollekin on jo kerrottu (miun vanhemmat on kuolleet, he ovat kuin äiti ja isä miulle, ihania!), samoin parille hyvälle ystävälle ja miun veljille. Kaikki he ovat olleet niin henkisenä tukena jo silloin inseminaatioita yritettäessä, niin tuntui luonnolliselta heille kertoa.

Synnytyksistä: miuta lähinnä jännittää se, miten ehdin sairaalaan, meillä on reilu puoli tuntia sairaalaan, ja ekan synnytys kesti 2½ tuntia, toisen 1½ :whistle: Molemmat kylläkin käynnistettiin. Kohdunkaulanpuudutteella olen minäkin molemmat synnyttänyt, tytöstä oli myös ilokaasu apuna, kun siinä tuntui ettei puudute tehonnut... Nyt haluaisin kyllä jotain puudutetta ponnistusvaiheen tueksi, ne on menty molemmilla kerroilla ilman mitään kivunlievitystä, ja sattuihan se ihan hitosti :$ Muuten ei kyllä synnytys pelota, miusta ne on ollut ihania kokemuksia :heart:

Vajaa kaksi viikkoa vielä ultraan...

Tervetuloa uudet :flower: ja onnittelut ihania ultrakuulumisia saaneille :heart:

Teto ja pikkuinen nimetön rv 5+4
 
Onnea hyviä uutisia ultrassa saanneille :heart: ja uusille tervetuloa.

ON; ensimmäinen neuvola sitten takana ja kaikki oli OK. Ensi viikon ar uä:n jälkeen sitten varaileen seuranta ultraa ja rv 13 sokerirasitusta. Elokuun lopulle varattiin lääkäri neuvola.

Pahoinvoinnista täällä alettu kärsiin ja rupee tuntuun koko päivätyöltä, mut kuitenkin niin ihanalta, koska merkki siitä, et kaikki on hyvin =) ja itkuherkkyyys, se oli jo laimeempaa, mut tänään itketti se kun istuin neuvolan penkillä :LOL: ja moni muukin asia nostaa kyyneleet silmiin. No hyvä merkki tämäkin, vai lienkö hermoraunio.

sane ja toivo 5+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja sane:
Pahoinvoinnista täällä alettu kärsiin ja rupee tuntuun koko päivätyöltä, mut kuitenkin niin ihanalta, koska merkki siitä, et kaikki on hyvin =) ja itkuherkkyyys, se oli jo laimeempaa, mut tänään itketti se kun istuin neuvolan penkillä :LOL: ja moni muukin asia nostaa kyyneleet silmiin.
Voin vaan kuvitella itseni neuvolan penkille ja jos sieltä neuvolantätin huoneesta kuuluis sydänääniä.. Voi ei, pelkkä ajatus nostaa vedet silmiin :heart:
Ollaan sit yhdessä hermoraunioita :)
 
Sen verran tulin päivittelemään että eilen olin sitten tiputuksessa.. Pahoinvointilääkkeetkään ei edes auttaneet enään tähän mun oloon.. Maanantaina piti mennä töihin kesäloman jälkeen, sain soittaa pomolle parin tunnin jälkeen että sori nyt, mutta mä joudun lähtee et oon oksennellu koko aamun ja vieläpä koko viime viikon.. Oli ihan ymmärtäväinen vaikken ole pomolleni kertonutkaan mistä tässä on oikesti kyse.. :saint: Kävin sitten työterveydessä ja kirjoittivat sieltä tämn viikon sairaslomaa ja tosiaan eilen mitta tuli täyteen että menin TK:n ja sanoin että nyt laitatte mut tippaan! Niin ne onneksi laittoivatkin :) Nyt tämä päivä ollut taas aivan mahtava olla.. Ruokaakin pystynyt syömään, JEE :LOL:

Mutta ilokseni huomasin, että uusiakin on saapunut joukkoomme, onnea ja tervetuloa :)

Sen enempää en jaksanut alata selailemaan noita vanhoja viestejä kun oli niin paljon tekstiä.....

Täällä jännäillään perjantain ensimmäistä neuvolaa :)

Sasuma ja taapero 6+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaavimasu:
Täällähän oli sit parturi-kampaajia kolme kipaletta! Mites balik meinaa äitiysloman järjestää? Mulla viimeks kävi niin et hommasin työntekijän mut se lähti lätkiin ku vaavi oli 2kk ja sit piti astua ite puikkoihin iltatöiden merkeissä.. Nyt olen suunnitellut lopettavani koko liikkeen kun jään lomalle. Keskityn perheeseen ja sit lähen opiskeleen lähihoitajaks. Täällä pienellä paikkakunnalla alkaa olla partureita ku sieniä sateella niin minä en enää jaksa.. Vaikka mulla olis valtteina erikoisuudet kun teen sokerointeja, lävistyksiä ja turvehoitoja, mut mua kun kiinnostaa tuo lähihoitajan työkin ja haluan saada vihdoin palkkaakin itelle niin minä luovutan :D



Vaavimasu ja nimetön kullannuppu 6+5




Meillä varmaan hankitaan sukulaistyttö ulkomailta hoitaa pikkuista niin että pääsen tekee muutamia töitä viikossa. Liike sijaitsee kivenheiton päässä, joten pääsee nopeasti syöttämään :whistle:

 
sasuma pahan kuulosta toi sun pahoinvointis. Mä tuun perässä mutta himpusti helpommalla. Tääkin meinaan oksentaa joka päivä mutta välillä tuntuu helpommaltakin .. Onneksi toivottavasti sielläkin alkaa helpottaa :hug:

Mulla tää kuumuus on mennyt ihan yli. Tekis mieli itkeä ja huutaa kun sisälämpötila laskee öisin alimmillaan 27,5´C Joten meidän koti on kun sauna! En ymmärrä miksi jotkut eivät siedä sitä että toinen valittaa kesästä.. En muutenkaan ole kesä ihminen saati sitten koita nukuttaa pientä poikaa tälläsessä kuumuudessa. Vaippa päällä se tossa kattelee telkkaria kun reilu 3h sitten on jo mennyt nukkumaan meno aika. Viileemmäksi kun en asuntoa saa ja kaikki tolkuttaa ettei saa valittaa kun kerrankin on kunnon kesä MIKSI EI jos tää ei meidän perhettä miellytä :kieh:

Mulla tuli tänään kutsu ultraan 22.7 eli ens viikon Torstaille. Sen takia että mulla on ollut vaan yhdet menkat synnytyksen jälkeen ja niitten mukaan olisin viikolla 10+ mutta oikeastihan viikkoja on kohta kasassa 7. Tai no oikeesti ja oikeesti sittenhän sen näkee kuinka pitkällä oikeesti on mutta nyt meen ovistuntemuksien sekä digitestin (vko näytöllisen) mukaan.

Juu no nyt tuli valivalia ja omaa napaa... että tällästä tänään :D

Dindei + pikku 6+5
 
Heipähei kaikille odottavaisille :wave:

Täällä olisi tänään meneillään 4+0, mikäli oikein osaan laskea :D LA olisi nettilaskurin mukaan 25.3.

Alussa mennään ja olo on ihan epätodellinen! Muita oireita ei ole kuin säännölliset säryt alamahassa. Sellaista menkkamaista kipua, mutta laimeempaa. Välillä ollut pistävää, ei kovin kovaa, kipua oikealla puolella alamahassa. Vähän huolettaa kaikki nämä tuntemukset, mutta eikös ne kuulu asiaan? Esikoista siis täällä odotellaan ja kaikki ihan uutta :D

Ikää minulta löytyy tällä hetkellä 22 vuotta, syksyllä olisi synttärit :) OYSin alueella asustellaan.

Varmaan ensi viikolla pitäisi soitella neuvolaan ja varata aikaa alkuraskaudenultraan... Tuntuu kyllä niin aikaiselta, mutta kaikki sanoo, että kannattaa olla ajoissa kesälomien aikaan. Hurjaa :D

Muoks. Varhaisultraan/ar- ultraanmenijät! Käyttekö yksityisellä vai onko mahdollista päästä kunnalliselle jo viikkojen 6-7 tienoilla?
 
Täällä aamu alkoi sitten pönttöä halailemalla :$ Niin kyllä jo arvelinkin käyvän, molemmissa raskauksissa alkanut oksentaminen näillä viikoilla, ja mikäli menee taas samaa rataa, niin tässä oksennetaankin sitten vähintään seuraavat kymmenen viikkoa päivittäin, ja useampaan otteeseen päivässä :$ Kunpa ei tällä kertaa tarvitsisi öisin oksennella...

Plink mie pääsen kunnalliselle ar-ultraan, kiitos mein ihanan neukkutädin, mut jos en olisi päässyt, niin olisin mennyt yksityiselle. Ei kai normisti kunnallisella ultrata alkuraskauden ultria normaaliraskauksissa, mutta en tiedä... Miulla ultra on rv 7+3. Tervetuloa mukaan :flower:

Dindei meilläkin sisälämpötila huitelee lähellä kolmeakymmentä ja päällekin, ja poika kukkuu tuonne lähemmäs yhtätoista joka ilta... Mies muutti telttaan ulos nukkumaan :D Poika seuraa viikonloppuna perässä, kun miehen ei tartte herätä viideltä töihin...

Nyt ulos, siellä on pienen hetken varjossa viileämpää kuin sisällä...

Teto rv 5+5
 
Ihanaa päästä tänne odotuspuolelle taas :heart: Eli ennestään minulla on vajaa 2v poika ja nyt toista odotellaan (LA 19.3). Mukavaa kun listassa näyttäis olevan useampi pikkukakkosen odottaja, kiva sitten vartailla kokemuksia miten pärjätään näitten muksujen kanssa =) Useampi tuttukin näyttäis täällä olevan :wave:

Plussan sain ihan hiljattain, niin en ole vielä neuvolaan soitellut. Alkuraskauden ultraan en aio mennä, rahalle löytyy muutakin käyttöä. Esikoisestakaan en mennyt. Jos menee kesken, niin suren vasta sitten. Nyt aion nauttia tästä olotilasta, sillä jää luultavasti viimeiseksi lapseksi. Oonkin jo niin "hullu" että oon ostanut muutaman vauvanvaatteet ja mammafarkutkin kirpparilta... (kun löytyi niin ihania ja halvalla :)

Oireita ei oo vielä mitään. Mutta ei ollut esikoisestakaan, joten en murehdi siitä. Toivon vaan sydämeni pohjasta, että kaikki menee hyvin... terve lapsi olisi toiveissa ei väliä sukupuolella. Täällä olikin muutamalla tosi surulliset tarinat, tsemppiä teille! Vahvoja naisia olette =)

Niin ja ONNEKSI OLKOON kaikille, ketkä tälle listalle päässeet! aatelkaa, meillä on nyt uutta elämää kasvamassa masuissamme :heart:
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille!! :)

Muutamaan päivään en oo ehtiny viestejä lueskeleen niin tovin sai istua enne ku pääsi ite kirjotteleen!! Tosi mukava lukea tein ajatuksia ja kommentteja! :)

Itse tääl odottelen tän päivän ultraa... nyt rv noin 7... Muahan siis ultrattiin rv noin 5+3 mut oikein mitään ei viel sillo näkyny, joku pieni aihe, mihin ehkä jotain tulee... HCG oli kuitenkin hyvä tuolloin eli yli 32000. Mut hiukan jänskättää et näkyykö siel mitään... kaks keskenmenoa kuitenkin takana.

Ekaa lomaviikkoa viettelen ja miehen ja hänen 5v poikansa kanssa ollaan pörrätty Särkänniemessä ja eilen Puuhamaassa. Rohkeesti vetäsin läpi MotoGeet ja Tornadot, vaikka kehotus oliki ettei raskaana oleville. Sen verran käytin maalaisjärkeä, et tarkottanee vähän pidemmällä olevia, koska masun päälle tulee tiukat turvakaaret. Mihinkään kovin "rykivään" laitteeseen en uskaltanu mennä. Ja nuo vesisuksetki saa maata rauhassa tuolla takapihalla mun osalta!!! :kieh: Se ois mun intohimo mut ei viiti riskeerata.

Kuvitteleekohan sitä vaan, ku tuntuu et tuo lähipiiri on kovasti tarkkailu ja sihataillu mun masun seutua! :LOL: Mitään ei olla heille viel puhuttu, parille ystävälle olen kertonu. Ollaan ajateltu et mennään vähä pidemmille viikoille ennen ku perheille kerrotaan.

Täällä on tisut kipeet ja arat ja turvoksissa, yöllä tykkään nukkua mahallaan, niin saa oikein asetella ittensä sopivaan asentoon! Ajottaista kuvotusta on ollu ilmassa ja vähä väsymystäki, mut liekö johtuu hieman huonosti nukutuista öistä ja reissuista. Masua juimii satunnaisesti, aika vähän. Maha on turvoksissa mutta taitaa johtua enemmänki ylensyönnistä!! :LOL: Janottaa ja pissattaa.

Parturi-kampaajat:

Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskausaikana? Joskus olen kuullut sellasta ohjetta, ettei suositeltas ekalla kolmanneksella ja muutenki vaan pari kolme kertaa raskausaikana? Oonko ihan väärässä?

Jaahas, josko sitä lähtis vähä näyttään nenäänsä pihalle... jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville, ja yritetään yhdessä jaksaa näitä piinaviikkoja eteenpäin!!

Anna noin rv 7+0

 
empompii ihanaa pääsit odotuspuolelle :flower: Onnea kovasti.. Vieläkin mahtuisi pikkukakkosia toivovista tänne maaliskuisten matkalle mukaan.. :flower:

Teto hahhaa ihana telttaan. Täytyy kyllä sanoa ettei yhtikäs hullumpi idea. Meiltä puuttuu vain tuo teltta niin voisin itse harkita samaa. Kyllä on vaan niin liian kuuma.. puuuuh!

Anna31 toivottavasti massussa kaikki hyvin :flower:

Hiusten värjäämisestä sen verran että itse olen muutamaa näyttöä vaille valmis parturi-kampaaja tosin en usko että ikinä tulen tekemään sitä työkseni. Hiuksia voi värjätä ihan normaalisti ei suositella mitään jatkuvaa jiusten värin vaihtoa yms. Pointtinahan tässä on se että joskus on tutkittu että pa-ka lapset ovat pienempikokoisia ... Minä ainakin värjäsin tyven esikoista odottaessa ihan normaalisti ja nyt aijon tehdä hiuksille tässä joku päivä väripesun ja värjätä uuden värin. Eikä kalva kyllä yhtään. Jos aikoo olla hengittämättä saasteita ja varoa joka asiaa silloin ei varmasti hiuksiakaan kannata värjätä. Tosin ymmärrän siis kyllä kysymyksen ja huolen kun itsekkin otin tästä selvää esikoista odotellessa etten tarkoittanut mitenkään naljailla mutta tämä on vaan minun kantani. Jos huolettaa osta kevytväri. (nykyään pysyvyys lähes sama kuin kestoväreillä. Tosin en tiedä kaupan tuotteista)

Dindei + pikku 6+6
 
Täällä olisi taas yksi odottaja.Pikkukakkosta tässä odotellaan,esikoinen on 1,7 kk.Nyt viikkoja olisi vasta 4+3 joten varovaisesti tässä odotetaan ajan kuluvan.Äsken juuri varasin ajan alkuraskauden varhaisultraan yksityiselle,kovasti tuntui hinnoissa olevan eroja kun kyselin muutamista paikoista.
 
Teidän juttuja on kiva lueskella, joka päivä ainakin muutaman kerran on pakko kurkata mitä ootte kirjoitelleet. Ite oon tooooosi laiska kirjoittelee...
Niin synnytyspaikaksi voipi laittaa kättäri, jos kaikki menee hyvin.

Mulla taas eilen alko tää pieni verinen vuoto ja sitähän oli myös edellisenkin kohdalla. Inhottaa, kun saa kokoajan olla peloissaan, että voi mennä kesken, ei uskalla nauttia tästäkään alkuraskaudesta.
Ens ma olisi eka neuvola, tutuille oon kertonut, että silloin on tytön 2v neuvola ;)
Nyt tää viikko on mennyt hikoillen hesa cupissa, huhhei!!!
 
Hiusten värjäämisestä: Kyllä mä ainakin esikoisen aikana värjäilin omaa päätä, ja neuvolassa kysyin asiasta silloin niin ei nähnyt mitään syytä miksi ei vois värjätä.
Töitä tehdessä mulla otti väri aineiden haju vaan tosiaan niin kovaa henkeen että oksu meinas päästä ! :D

Pikku kakkosia näyttää näköjään ihan kivasti tulevan tähän pinoon ! Niinkun meille myös, en muista olenko ikäerosta puhunut mutta suunnileen 2v9kk tulee meille.

Tuntuu että tissit ovat paisuneet hieman ja tulleet aremmiksi, mutta ei niin pahasti mitä esikon aikana. Tuntuu että koko ajan vertaan mitä nyt ja mitä esikon aikana oli, anteeksi jos jotain häiristee ! :ashamed: =)

Meillä olis nyt vkl täällä päin festarit ja jo keväällä oli miehen kanssa puhetta että olis nyt mun vuoro mennä lauantaina tyttöjenkaa viettämään sinne iltaa. Arvatkaas vaan epäilevätkö he jos menen ja vielä selvinpäin !! Mulla tosin aika usein maha kipeä niin vois sanoa että nytkin on, ja ei siksi tee mieli alkoholia ! :D

Majj & n.6+2 :)

ps. Niin ja synnytyksestä vielä sen verran, että esikoisen aikana mulla oli muuten todella helppo synntys, istuin keinutuolissa ja lueskelin lehtiä, jossain vaiheessa sain kohdunkaula puudutteen ihan sitä varten vaan että sen jälkeen ei sitä vois enään ottaa, oikeasti en olis tarvinut sitä mut laitettiin "varmuuden vuoksi" no kas kummaa sen jälkeen olinki heti 10cm auki ja sit odoteltiin puudutteen häviämistä että tuntisin supistukset ja saisin alkaa ponnistamaan, ponnistin yli tunnin ja lopulta otettiin imukupilla pois, neiti tuli avosuu tarjonnassa ja näin jäi nenästä sit kiinni eikä mahtunut tulemaan. Ponnistus vaihe ja välilihan parantuessa olin vain kipeä !! Nyt pelottaa jos tua vanha välilihanleikkaus repeää uudestaan, mitään muuta en pelkää, ainakaan vielä ! :D
 

Yhteistyössä