Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Tervetuloa kaikille uusille :flower: !

Ja pahoitteluni kovia kokeneille :hug: .

Tein tänä aamuna sen Clearbluen digitestin ja melkein heti näyttöön ilmesty RASKAANA :D ja kohta viikko näyttöön 2-3 viikkoa, et osaako muut laskea, et monennella viikolla oon?! Vieressä lukee, et lääkäri laskis 4-5, et kaippa tässä ollaan jotain 5+ eli kuudennella viikolla =) . Ens ti tosiaan eka neuvola.

Kerroin eilen omalle äidille, ku eilen aamulla oli kaamee väsymys ja jollekin oli pakko purkaa miehen lisäksi. Näille tulis sit ikäeroa jotain 1v1kk-2kk |O . La mies laski et sattus ehkä tonne maaliskuun puoliväliin. Vieläkin on välillä epätodellinen olo ja jännittää, et onko siellä mitään, mut nii oli aikasemmissakin. No, murehitaan sit jos on murehittavaa.

PienTytönTylleröinen: Aika jännä juttu toi siun testitulos?! Toivottavasti ku teet uuden testin ni se näyttäisi plusssaa eikä kyseessä olisi kemiallinen raskaus. Piän peukkuja :hug:

Eipä tänne tämän ihmeempiä, kohta lähetään perheen kanssa isoukin 75-vuotis päiville. Nyt voi hyvällä omallatunnolla syödä enempi kakkua :LOL:

Pyyter-2 ja mini rv 5+?
 
Uusille onne raskauteen :heart:
Voimia teille jolla kaikki en mennytkään hyvin :'(

Pikku-sisko ilmoitti sietten olevansa raskaana yli 12 viikkoa. Asiaa oon kyllä odotellut, mutta silti pienoinen yllätys.
Onnellinen hänen puolestaan, mut pistää pohtimana omaa raskautat et kestääkö tää sittenkkään.

Itellä ollut aina tunne, et ollaan samaan aikaan raskaana. Siskon la tammikuussa, et serkukset syntys hyvällä ikäerolla.

Oireita on edelleen vähänlaisesti, mut on kuitenkin. Kovasti kaipaan niitä isoja oireita, et ei tarvis pelätä. Pelko keskenmenosta on edelleen kova.
Näin lomalla kun vielä on päivät yksinään, niin on aikaa ajatella hieman liikaakin.

Rakennammekin tähän samaan syssyyn ja edes siellä ei vielä tapahdu niin, et sais ajatukset muualle.

Sane & Toivo rv 5+0
 
Pahoittelut taas menetetyille :hug:

Sane: Mekin ollaan just aloittamassa rakentaminen. Oman kodin pitäis olla sit joskus valmis, ei kyllä ehdi ennen kuin (toivottavasti) masukki ulostautuu. Me ei olla tehty tontille vielä mitään, kun kaikki asiat junnaa paikallaan toisten hidastelujen takia... :/

Pyyter mä tein kans tossa keskiviikkona clearbluen digitestin huvikseni. Odotin, että se näyttää Raskaana 3+ tuloksen, sillä viikkoja tuli just viis täyteen. Se kuitenkin näytti "vain" raskaana 2-3, joten ihmettelin kovasti, että miks sen mukaan olisin 3-4-viikoilla. Sit vähän huolestuin (tietenkin :D ) ja aloin spekuloimaan, että mun hCG-taso laskee ja tulee keskenmeno... Kunnes unohdin koko homman ja haistatin pitkät sille testille :LOL: Ultra sen sitten näyttää muutaman viikon päästä, että missä mennään. Juuh...

Ikäerosta sen verran, että meille sitä tulee hieman enemmän kuin 1-2 vuotta. Esikko on melkeinpä tasan 5-vuotias, riippuen masukin synttäripäivästä. Esikon päivä on 10.3

ON:
Edelleen kipee olo... Väsyttää, v***ttaa ja eilen tuli eka hormonirääky.. Onneks on nyt töistä melkein viikon "loma" (kiitos listantekijälle), joten saa huilata rauhassa. Murullakin alkaapi kesäloma, joten voidaan yhdessä vain olla ja ihmetellä odotusta. Sanoi mulle yks päivä, ettei meinaa tuntua todelliselta ollenkaan. Tottahan toki se niin on, kun mahaa ei vielä näy, eikä missään tutkimuksis tarvi ravata. Ainoastaan testi on +. Ihanaa seurata toisen ensimmäistä odotusta, kun tää on itelle toka :heart:
 
Tervehdys kaikille! :) Meidän tuulimuna epäilys osottautui vääräksi!!! Tänään nähtiin täysin viikkoja vastaava pikkunen ultrassa, jonka sydämen syke oli vahva ja selkeä :) Laskettu aika on 5.3.2011. Viikkoja nyt tasan 6. Minutkin voi listalle siis lisätä. Ikää on 20v ja synnytys paikkana KHKS. ja esikoista siis odotellaan. Piinaava viikko on takana, kun maanantaista jännäiltiin, ku tuulimunaksi luulivat. Rinnat arat ja välillä etova olo muuten ei juuri oireita.
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Tervetuloa uusille :wave:

Otan riskin ja lähden pahoinvoinnin kanssa lomailemaan. Etelässä onkin koko ensi viikoksi luvattu hellettä :D Pääsee nauttimaan vihdoin lämmöstä. Täällä pohjoisessa kun lämpöä ei ole vielä ollut.

Loman jälkeen harkitsen varhaisultraan menemistä. Jotenkin alan kallistua sille kannalle etten menisi ollenkaan. Viime raskaudessa varhaisultrassa oli kaikki ok, mutta silti tuli keskenmeno, joten ei se ultra mitään takaa.

Onnea marrr hyvistä uutisista!

Peppioliina rv6+2
 

Kaikille isot :hug: . jotka on joutunut kokemaan huonoja uutisia.
Eihä se mies osannu sitte taas sitä leipäläpeään pitää kii:D Nyt anoppi soittaa joka 30min jälkee, mikä olo, mikä hätä, sattuuko? Kuulemma tehtiin ainaki nopeasti tää toinen, muistan sen sanat ''Tulipas kolmas vähä kiirellä'' Siihe en oikee osannu muuta sanoa, mutta tapansa mukaa se lopettaa ton pauhoomisen n. rv 30:) Et parisen kuukaut viel :D Siihe onhan se ihan mukava, ei oo mitenkää huono anoppi, hyvin tullaa toimeen, vaikka vällillä ottaa hieman meikäläisen kupoliin:)
Oma olo on aikasta hyvä en oo tuntenu oikeestaa mitään muuta nyt hetkeen ku pahaa oloa ja väsymystä. Inhoan kokea uudelleen vessanpöntön kaulailua, vaikka kyllhä sitä vielä kokee sen tän raskauden aikana.
marrr hieno homma:)

Katsu ja pieni 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja GCS15:
Pyyter mä tein kans tossa keskiviikkona clearbluen digitestin huvikseni. Odotin, että se näyttää Raskaana 3+ tuloksen, sillä viikkoja tuli just viis täyteen. Se kuitenkin näytti "vain" raskaana 2-3, joten ihmettelin kovasti, että miks sen mukaan olisin 3-4-viikoilla. Sit vähän huolestuin (tietenkin :D ) ja aloin spekuloimaan, että mun hCG-taso laskee ja tulee keskenmeno... Kunnes unohdin koko homman ja haistatin pitkät sille testille :LOL: Ultra sen sitten näyttää muutaman viikon päästä, että missä mennään. Juuh...
Mä tein myös Apteekin oman testin jälkeen tuon Clearbluen digi viikko testin ja sain kans 2-3 vkoa raskaana, joka siis tarkoittaa lääkärin määrityksen mukaan 4-5 rv. Eli kaiketi ihan oikeassa oli meille :D

Täällä ei edelleen mitään oireita, ei mitään, joten ostin taas tänään, jep kolmannen :D, testin ja kyllä se edelleen "raskaana" sanoo.

Lastentarvikkeessa on alessa turvakaukalo... mietin pitäiskö uskaltaa ostaa se kun edellinen on jo 2 lasta käynyt läpi ja on vanha... En haluis sit pettyy jos raskaus ei jatkukaan.

 
Heipsan kaikki!

On niinmahtavaa lueskella täällä kaikkien ajatuksia ja tarinointia.
Voimia kaikille kovia kokeneille ja menetystä sureville.

Olo on edelleen niin väsy, oksennellut oon kovasti ja nälkä sit tietty koko ajan. Päivällä sain onneks vähä nukuttua, kun 8-kuinen poikani otti päikkärit ja sen jälkeen isosisko leikki hiukan hänen kanssaan.
Tälläistä väsymystä muista olleen aiemmilla odotuskerroilla, mutta meneehän se ohi aikanaan.
Kovasti onnea kaikille plussanneille! Odotusaika on aina yhtä ihanan kamalaa, oli se sitten ensimmäinen tahi viides (kuten itselläni nyt)... Mutta se on mysö niin ainutlaatuista aikaa, että aion nyt tästä viimeisestä raskaudesta nauttia niin paljon, kun vain kykenen...!
 
GCS15: No, mie tein sen takia ton testin, ku miulla ei ole aavistustakaan viikoista ja nyt se näytti, et hedelmöittymisestä ois tuo 2-3 viikkoa, joka luultavasti onkin, koska oltiin sillon vällyjen alla. Ja eikös lekurikin laske sen kuukautisten eka päivästä, et 4-5 viikkoa, ku hedelmöitys tapahtuu vasta noin 2 viikon päästä siitä. Et siullahan se ois kans tuo 4-5 viikkoa raskaana :) . No, ei kai tuolla ole väliä, pääasia et näytti raskaana :D . Nyt vaan pidetään peukkuja, et ultrissakin kaikki on hyvin ja pieni vauvan alku siellä olisi :heart: .

Oireista: Näläntunne on lisääntyny ja väsyttää ihan sikana. Onko teillä muilla näin helteellä hirveen hiostava olo?! Siis hiki?! Miulla on |O . En tiiä onko se oire, mut ärsyttävää silti on. Tietysti onhan sitä muilla ketkä eivät ole raskaanakaan johtuen helteestä, mut miusta tuntuu, et tää on eritavalla. Ja sit pää on ollu ei nyt suoranaisesti kipee mut vähän sellanen outo eilen ja tänää, johtuen myös ukkosesta.

Hienoamarr, et oli väärä hälytys ja et siun vauvalla on kaikki hyvin :heart:

Pyyter (poistan ton 2 lopusta) ja mini rv5+?
 
Pyyter: Täällä kans yks jolla koko ajan hiki ! Tai sellanen "kuume laskee" olo, ärsyttävää ! :D

Muuten ei ole vieläkään oireina muutakun alamasussa juilintaa ja pääkipua ( voiko pääkipu olla raskaus oire? ) esikoisenki aikana en kärsinyt mistään hirveistä oireista. Väsymys voi iskeä mihin aikaan tahansa mutta lähtee melkein samantien pois. :)

Mun piti tehdä vielä tänään yksi testi, vaikka eiliset plussat olikin ihan selkeitä ! Tein päivä pisusta ja samantien pärähti kunnon plussa! :heart:

Marr: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ! :)

Majj & 5+3
 
marr: ihania ultrauutisia! :heart:

majj: mulla särki kolme päivää ennen testin tekemistä pää, joka jatkuu edelleen. Tai se on sellaista jomotusta. Ja itsellä se on ainakin raskausoire, koska mulla ei muuten koskaan särje päätä..

ON: Voi pöh! Ruskeaa valkovuotoa tuli taas hieman tänään.. :/ Pari päivää on ollut myös menkkamaista jomotusta ja koko ajan on ihan sellainen olo kuin menkat alkais, vaikka ne ei ala.. Mä olen päättänyt että keskenmenoa tästä ei tule!!! Mä olen saanut kokea viimeisen 5v sisällä enemmän kuin moni ihminen yhteensä, niin tätä mä en enää halua kokea! Piste! :LOL: Heiluttelimme tosin peittoja tuossa alkuviikosta ja heti seuraavana päivänä esiintyi ensimmäisen kerran tuota rusehtavaa valkovuotoa, joten oletan että limakalvot menivät vain siitä herkiksi ja sen takia nyt tuollaista esiintyy.. No tässä tilanteessahan sitä keksii vaikka mitä syitä.. :D Mutta kirjoitan näitä nyt ylös, jos jollain muullakin esiintyy samanlaista, niin voi saada tästä vertaistukea..


Ai niin ja huomasin, että meidän ketjun otsikon Maaliskuun sanasta puuttuu yksi u-kirjain! :LOL:

mimia & rv 4+5
 
Pahoittelut kaikille ikävän uutisen kohdanneille! :hug:

Meillä tosiaan lapsille tulee noin 2,5 vuotta ikäeroa ja kyllä olen ajatellut TUPLAT hankkia, kun kuitenkin pitää kävellä puistoon parin kilometrin päähän, niin on se pitkä matka esikoiselle.. Sitten ajattelin myös hommata seisomalaudan meidän rattaisiin. :)

Oireita ei oikeastaan muuta ole ilmaantunut kun rinnat on hieman arat ja väsymys, tosin ilmakin voi väsyttää niin kuin joku aiemminkin mainitsi. HIKI virtaa solkenaan kyllä vaikka vain istuisi! :D
Varhaisultraan en ajatellut mennä, yritän pitäytyä noissa kunnan tarjoamisissa! :D

Helteistä viikonloppua kaikille! :)

Dipadapa ja nöpö 4+3:ko se on? :)
 
marr =)

majj Siis mulla ainakin särkee päätä iltaisin (tarkemmin otsalohkoa). Ja mun kans ei yleensä särje. Oon sen myöskin nähnyt alkuraskausoirelistassa, joten sitä se varmaan on. Ja lämmöt on korkeella, eilen mittasin 37,2.

Siis onko se u puuttunut koko ajan?? En mä vaan oo huomannu :)

Mariaana 5+1
 
Marrrilla ihania uutisia :heart:

Anniala :hug:

Ikäerosta: meillä pojalla ja tytöllä oli ikäeroa aika tarkkaan 1½ vuotta, se oli mielestäni juuri passeli, paitsi ettei tytöstä sitten kuitenkaan tullut leikkikaveria :'( Mie en ostanut ollenkaan tuplia, me kuljettiin niin että vauva oli kantoliinassa ja poika rattaissa, supernäpsää, ja tyttö oli aina tyytyväinen, nukkui melkein aina kun liikuttiin ja mahduttiin hyvin joka paikkaan pikku rattailla. Että mie odotan että saan (toivottavasti) taas pikkuisen liinaan tuhisemaan :heart: Nyt ikäeroa tuleekin sitten yli 6½ vuotta...

Ei edelleenkään juurikaan oireita, jonkin verran etoo välillä ja kiukuttaa urakalla. Mies ja poika parat!

Mutta se on loma nyt, jesh B)

Teto ja nimetön 4+6
 
Enpä kyllä huomannut, että yksi u puuttuu otsikosta.

Hienoa marrr, että vauvalla olikin kaikki hyvin!

Tervetuloa uusille plussanneille!

Monelle on tullut ikäviä uutisia, hali teille. :(

Meidän muksuille olisi tulossa vähän reilut 2v ikäeroa. Tarkoitus olikin, että tulisi alle 3v, joten olen tyytyväinen. :)

Oireita ei ole. Muistan kyllä, että esikoisestakin odottelin oireita alkavaksi, ja kun aamupahoinvointi ja väsymys alkoivat, niin enää ei ollutkaan niin kivaa. Mutta tietääpähän kärsivänsä hyvän asian puolesta. Paitsi tosiaan hiotuttaa todella helposti ja tuntuu, että hikikin haisee pahemmalle. Mutta se saattaa johtua pelkästään helteestä ja siitä, että hajuaisti on tarkentunut. Ja päänsärkyä oli kans ennen kuin tein testin, mutta en osannut ajatella, että sekin saattaisi johtua raskaudesta.

Huomenna olisi sukujuhlat. Saas nähdä, arvaako kukaan jo tilanteen. Toivottavasti ei, tekisi mieli pitää tätä vielä perheen omana pienenä salaisuutena. :heart:

Meep ja Tellu 4+2
 
Heipa ripaus itäeurooppalaista luonnetta, just hyvä. :D

Tehtailin eilen vielä lisää testejä, nyt on plakkarissa 6 ja niistä viimeisimpänä Cearbluen digitesti junanvessassa --> raskaana. :heart:

Joko monessa paikassa haisee tosi pahalta, tai sitten hajuaisti on tarkentunut. Mahassa on nyt 3-4 päivää tuntunut melkein koko ajan, tunne on sitä menkkajuilinnan tyyppistä, mut ei kuitenkaan aivan. Uskon ja toivon, et kuuluu asiaan. Pelottaa, oon liian innoissani.

Täällähän on monella lapsia jo ennestään. Ihanaa, saadaan ensikertalaiset kysellä... :)


Jinda ja mystinen maha-asia (vielä vailla nimeä) 4+0
 
Juu noi nippailu ja juilimiset on ihan normi juttu, joten no hätä :)

Toki vaikka lapsia on ennestään, alkaraskaus saa ainakin mut ihan hysteeriseksi kaikkine oireiden puutteineen. Testejä olen tehnyt viikon aikana 3 Jinda : perässä tullaan!
Kahtellaan... eiköhän tämä matkassa pysy taas :heart:
 
Hiuka epäröiden ja epätodellisuudessa liittysin mukaan. En lainkaan uskoisi että olen raskaana, koska sain maaliskuussa poika lapsen joka myös on siis maaliskuun muksu:)
Eli perustietoa olen 29.v nainen Länsi-Turunmaalta, perheeseen kuuluu lisäksi mies, esikoinen 10.v ja Eemil 4kk(02.03) ja 3 koiraa:)
Pakko kai se on uskoa että olen raskaana, kun 8 testiä niin näytii!

Alina :heart:
 
Terppa kaikille!! B)

Mä tulin ihan teitä varten käymään täällä koneella, että saisin luettua teitin kuulumiset ja olihan tänne taas paljon tekstiä tullutkin =) Oon siis näin viikonloput aina meidän mökillä, joka on tuossa 5 km päässä ja nyt tulin käymään kaupunkiin edestakas. Niin siis, en mä vaan teidän takia vaan myös sen takia, että halusin apteekkiin ostaan viikkonäytöllisen raskaustestin.

Tänäaamuna ku heräsin olin ihan paniikissa, "IIIIIIK", mä en oo käynyt veskissä tänäyönä ( ja kaikkina muina öinä nyt parin viikon aikana oon käynyt) ja sit aloin kauheella kiireellä kopeloimaan mun tissejä, "ei, ei nekään oo niin kipeet ku eilen, vai onko? ei oo, apua!". No joo, sit oli siis pakko käydä ostamassa testi viikoilla. :LOL:

Viikko sitten ku tein sen niin se sanoin raskaana 1-2 viikkoa ja tänään ku tein sen ihan päiväpisusta niin tuli raskaana 3+ :heart: :heart: Eli on hcg:t nousseet todennäköisesti ja tämä tytsä sai taas hetkeks huokasta helpotuksesta ;)

Mut nyt mää lähden sinne mökille takasin ja toivottelen hyvää pyhää kaikille!!! :hug:
 

Yhteistyössä