Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Joo, miunkin puolesta tervetuloa kaikille uusille :flower: .

Täällä ei edelleenkään ole muita oireita kuin hillitön näläntunne ja maha on paisunu iltasin aika paljon, turvotusta, en haluisi et tutut vielä rupeis kyselemään mitään, ku näin alussa vasta ollaan eikä mikään ole varmaa, et onko siellä ees vauva ja haluisin pitää mahollisimman pitkään salassa. En tiiä teenkö testiä enää, enpä kai jos ei kipuja tai vuotoja tule. Luotan edellisiin ja kuitenkin oireita on, mahan juilimista kuitenkin esiintyy.

Nyt pitää ottaa tuo pikkukakkonen syliin, ku hermostuu :) . Ja huomenna ois rippijuhlatkin :D

Pyyter ja mini 5+?
 
GCS15 Meillä toivonmukaan on maaliskuussa uusi koti. Kyl me tähän pikku luukkuunkin mahdutaan, mut olis se ihanaa päästä suoraan uuteen omaan kotiin. Meillä on jo pohjientekoa ja paalutus tulee seuraavalla viikolla. Syyskuussa tulee runkopaketti ja miehen tarkoitus loput nikkaroida ite. no nyt sillä on ainakin motivaatiota, kun ite pisti tavoitteeksi maaliskuun, aiemmin ole seuraava kesä.

moumou Mullakin välillä häviää rintojen täyteläisyys. Ajoittain rintani ovat polttavan kuumat ja sitten ne on ihan normaalit, kuin ei mitää. Kiputuntemukset rinnoista melkeimpä kokonaan poissa. Pakko vaan luottaa omaan raskauteen, vaik musta se ajoittain vaikealta tuntuukin. Tein kans viikkotestin ja tulos raskaana 3+.

En muista, kuka heitti tuolla aiemmin olevansa hoitoalalla ja pohti työssäolemista. itsekin olen hoitoalalla ja ajattelin kyllä suosista luovuttaa raskaimmat nostot muille. oman jaksamisen mukaan aion olla töissä. Eristyshoitoa vaan mietin, et siinä voi tulla pikkasen huono-olo jos tarvii kamppeet päällä olla kauan. Lääkehoidossa pitää olla entistä hanakammin suojakäsineet kädessä, ettei tule liikaa turhia altistuksia. Yövuorot lopetin silloin kun lapsettomuushoidot aloitin ja nyt aion pyytää, et maksimissaan 5 päivää putkeen töitä ja ei ilta aamu vuoroja.
No onneksi lomaa vielä 4 viikkoa jäljellä ja joulukuulle otan loput lomat, kun helmikuussa pääsee jo äippälomalle.

Tämä kuumuus vie kyllä kaiken voiman, et ihanaa olla lomalla. Joko oma hiki on ruvennut haiseen enemmän tai sitten nenä herkistynyt hien hajulle :LOL: Tälläkuumuudella toi hieneritys kun on ihan valtavaa :kieh: Tuntuu et hikoilen kaiken sisäänlaittamani nesteen pihalle.

Uusille tervetuloa :flower:
Marr, hienoo et pikkunen edelleen mukana


Sane & Toivo rv 5+1
 
Tervehdys Kaikille !

Halusin tulla toivottamaan teille kaikille maaliskuun Murusille Ihanaa odotusta ja paaaljon tarrasukkia matkaan !! :heart:

Itse aikoinaan Maalismasuissa 2008 esikoista odottaessani ja palstalla jännittäviä ensiodottajan kokemuksia jakaen! Itellä oli laskettu päivä 30.3 ja viimeisenä odottaja poistuin palstalta esikoisen vihdoin käynnistyksellä synnyttyä 12.4.

Tällä hetkellä meille odotellaan pikkukakkosta lokakuulle =)

Aika rientää, sen lapsen myötä huomaa :heart:

Kaikkea hyvää toivottaen, Angel ja rv 24+2
 
Kiitos angel08 :)

Täällä mies on huolissaan minun mahallaan nukkumisestani. Siis nyt, 4+1. :LOL: Kuinka pitkälle mahallaan nukkuminen muuten onnistuu ja on ihan OK? Kokemuksia, anyone? Se on kyllä yks niistä asioista jotka hirvittää, en oo koskaan osannu nukahtaa missään muussa asennossa. No, nyt toivottavasti tulee opeteltua...
 
Täällä ollaan edelleen. On kotiasiat niin vinksinvonksin etten ole jaksanut koneella istuskella. Neuvola on 26.pvä, siihen on iäisyys. Varhaisultraankin varasin ajan, sain sen vasta 4.8 :( Eihän siitä ole enää paljonkaan matkaa "oikeaan ultraan" mutta kuitenkin.. Muutenkin olo on sangen negatiivinen. Kun sais kotiasiat edes jonkinlaiselle tolalle, että jaksais iloita tästä uudesta tulokkaasta. Voi sentään.. Koitan parhaani mukaan roikkua mukana, ehkäpä joku päivä jaksan keskittyä kirjoitteluun hyvillä mielin. Jaksamista itse kullekkin näillä helteillä.

Äitee ja pienenpieni rv6
 
Heippa taasen! :)

Mä tänään myös tein varmistustestin ja raskaanahan sitä ollaan, edelleen! :D

Minä olen myös hoitoalalla töissä ja osasto on keskittynyt hoitamaan sekavia/aggressiivisia potilaita niin vähän mietityttää, että mites minä siellä pärjäilen.. Täytyy varmaankin ottaa puheeksi esimiehen kanssa, että löytyiskö mulle paikka vaikka jostain muualta tän odotuksen ajaksi! :)
Kuumuus on kyllä melkoinen ja ihan pelottaa ajatella mitä huomenna alkava helleaalto tuo tullessaan! :eek:
Kauhea väsymys vaivaa jatkuvasti.
MAHALLAAN NUKKUMINEN on varmaan vaan siitä kiinni miten itsestä parhaalta tuntuu, mulla ainakin esikoisen odotuksen aikana loppuvaiheessa oli kylkiasento paras ja joku tyyny koipien välissä! :D
Toistaiseksi ei ole ollut kuin pienen pientä pahoinvointia aamusta, mutta siihen se on jäänyt. Mä niin toivon säästyväni siltä tällä kertaa! :)

Hauskaa lauantai-illan jatkoa kaikille! :)

Dipadapa + nöpö 4+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jinda:
Täällä mies on huolissaan minun mahallaan nukkumisestani. Siis nyt, 4+1. :LOL: Kuinka pitkälle mahallaan nukkuminen muuten onnistuu ja on ihan OK? Kokemuksia, anyone? Se on kyllä yks niistä asioista jotka hirvittää, en oo koskaan osannu nukahtaa missään muussa asennossa. No, nyt toivottavasti tulee opeteltua...
Sano sille miehelles että rauhottuu, ei tää vielä mitään :D
Mäkin jännitin ekassa raskaudessa nukkumista, tai sitä että en osaa nukahtaa muutoin kuin mahallani. En nyt muista tarkalleen, että missä vaiheessa en enää voinut nukkua mahallani, ehkä vasta joskus puolen välin jälkeen.. Täytyis kaivaa "arkistoista" =) Itseasiassa joo, puoleen väliin ainakin sain nukuttua vatsallani. Mulla ei mitään jätti mahaa tullutkaan missään vaiheessa. Mä luotin siihen et kroppa kyllä kertoo jos mahallaan nukkuminen tai selälläänkään nukkuminen ei käy. Ainakin mun silloinen neuvolatäti kertoi, että monille tulee yksinkertasesti paha olo jos makoilevat liikaa selällään. No sehän onki ihan järkevää, sillä jos vauva painaa suuria suonia ja näin ollen aiheuttaa sen pahan olon. No, tuonne on vielä aikaa paaaaljon vaikka nää viikot vieriikin aikamoista haipakkaa :)

:attn: Suosittelen muuten muillekin että tehkää Teppanat eli sitä mukaa kun kirjottelette niin kopsatkaa aina se teksti johonkin wordiin tai vastaavaan. Niitä on sit jälkikäteen helpompi lukea kuin täältä palstalta tonkimalla. Niin ja toi teppanat tulee siitä, että itsehän tein alkuvuodesta valtaisan kahden päivän urakan ja kävin joka ikisen sivun läpi edellisen odotuksen kirjoituksista ja koipioin omani talteen. Kun tyttö täytti vuoden niin jotenkin tuli kaikki odotusjutut mieleen ja niitä oli tosi kiva lukea haikeena.

B) Sit vaan hellettä pitämään. Ihanaa kun on ilmastointi kotona.

teppana ja möykkis 6/7 jotain
 
heippis :wave:
Eilen oli aivan järkyttävä päivä ja oksensin koko illan ja puoli yötä, itkin, oksensin, nukuin, oksensin... Tänään paljon parempi olo.. En tiedä pitäiskö olla onnellinen vai huolissaan jos ei enään okseta.. :eek: On tää kun ensin itkee kun oksettaa sitten reesaa kun ei okseta :LOL: :LOL:
Toivotaan kuitenkin että kaikki on kunniossa..
Vatsallaan nukkumisesta sen verran että suosittelen tota nukkumisasentoa niin pitkään kuin se onnistuu. Neuvolasta kysyin esikoista odotellessa voinko "liiskata" vauvan mahalleen nukkuessa niin neuvolan täti nauroi ja sanoi että vatsallaan voi olla justiinsa niin pitkään kun vaan pystyy eikä siitä ole vauvalle mitään harmia. Kyllä sitä sitten kaipaa kun on mahaa sen verran ettei sitä voi enään tehdä. Kyllä synnärin osastolla on sitten mukavaa kun pystyy taas mahallaan olemaan. (Muuta mukavaa oman kehon kanssa ei sitten olekkaan kun joka paikkaa kolottaa :LOL: )

Ihanat ultrakuulumisetkin oli tulleet :flower:

tervetulot kaikille uutuuksille :flower: :flower:

Dindei + pikku 6+1
 
cb:n digitesti: Mä teen cb:n viikkonäytöllisen testin ensi tiistaina. Nyt sinne tuntuu olevan ikuisuus! Kiva kun on tullut "uusia" tälläisiä varmistuskeinoja millä voi testata alkuraskaudessa että ollaanhan sitä edelleen raskaana eli toisin sanoen lisää stressattaavaa, että nouseehan ne viikot! :LOL:

tekstien tallentaminen: itse olen tehnyt samanlailla! Olen sinne myös erikseen kirjoittanut päivän oireista ja joka viikko katsonut painon. Liittänyt uuden masukuvan aina uudelta viikolta ja kirjoittanut neuvolakortin tiedot käyntikerroilta! :)

ON: jeee, ruskea valkovuoto on vähenemässä. Tänään se oli todella vaaleaa ja seassa oli jo valkoista valkovuotoa. Kyllä sitä ihan oikeesti on jossain hormoonipilvessä, kun julkisesti kirjoittaa jostain omista eriteasioista ja iloitseekin niistä vielä! :LOL: Tänään on taas päätä jomottanut ja on ollut huono olo. Ja mahassa on tuntunut tuttua kohdun kasvukipuilua. Olinkin jo unohtanut miltä se tuntuu, mutta tänään taas muistin.. :)

mimia & rv 4+6
 
Huomenta ! :)

Meillä mies on reissussa ja me oltiin eilen esikon kanssa mun vanhemmilla kyläilemässä, mieli olis tehny kertoa mutta en halua vielä ainakaan pariin viikkoon, mieluiten odottaisin sinne np-ultraan mut saa nähdä.. :)

Vatsallaan nukkumisesta: Mä tapaan nukahtaa kans aina vatsallaan, ja esikoisen raskaus aikana nukuin varmaan yli puoleen väliin saakka, sit alkoi masu kasvaan ja ei pystynyt enään. Loppu vaiheessa mulla oli TOSI iso maha.

Toivon että tässä raskaudessa ei maha kasva niin isoksi, mutta minkäs sille voi ! Ja toiseksi toivon ettei tule lisää arpia mulla tuli nimittäin alamahaan ja kylkiin aika lailla arpia.. :/

Oireita: Ei vieläkään, muutakun sitä päänsärkyä lähinnä ohimolahdekkeilla, hikoilua ja alamahan juilintaa. :)

Näin muuten viime yönä kahta unta, toinen oli et sain kesken menon ja sit pian näin unta että olin synnyttämässä.. :D

Majj & 5+5
 
Päivää palstalle!

Eiliset juhlat menivät hyvin. Sisko kysyi, kun en ottanut boolia, että olenko raskaana. Vastasin kyllä, että olen, mutta hän taisi ottaa sen vitsinä. Eli vielä pysyi salaisuus, ainakin luultavasti. :) Mutta kuukauden päästä se viimeistään paljastuu, sillä olemme sopineet, että pidämme tuolloin saunaillan ja kun en saunasiideriä juo, niin varmasti kärähdän. Noh, sitten ollaan jo onneksi pitemmällä niin ei haittaa. :D

Minä kans tykkään nukkua mahallaan. Esikoisesta en muista, milloin siitä piti luopua. Mutta pystyin kuitenkin nukkumaan välillä selälläänkin, vaikka siitä kuulemma joillekin tulee huono olo. Ah sitä autuutta, kun sai synnärillä nukkua taas mahallaan! :LOL:

Olen ajatellut taas rasvata massua ja rintoja aina suihkun jälkeen. Esikoisestakin rasvasin tunnollisesti niin ei tullut kuin vähän arpia rintoihin, mahaan ei ollenkaan. Tiedä sitten oliko se vain rasvauksen ansiota, vai onko mulla vaan helposti venyvä iho. :D

mimia Hyvä idea tuollaisen "muistokirjan" kirjan tekeminen. Pitää itselläkin yrittää saada aikaiseksi. Tosin en taida ottaa niin montaa mahakuvaa. Jotenkin se ei ole mun juttu.

Meep ja Tellu 4+4
 
voisko joku korjata tuon otsikon oikein, mua häiritsee tuo typo :p
olis kivaa pystyä syömään. puolikas uunissa paistettu patonki ja puoli lautasta salaattia, sitten ei mene enempää alas edes väkisin :/

tänään 4+5
 
Mie en oo tehny sitä raskauskalenteri :D . Pitäsköhän tehä ni sais nähä kumpaa meille lupaa =) . Kummatkin ku jo on ni ei oo väliä eikä kyl aikasemminkaan, pääasia, et on kaikki hyvin vauvalla.

Tänää oli ne rippijuhlat ja söin kyllä ihan ilman huonoa omaatuntoa niin paljon ku napa veti :D . Eikä kukaan onnneks kyselly mitään vaikka maha vähän pömpöttikin =) , vähän se on kyllä aina pömpöttäny mut nyt enemmän. Tiistaina ois eka neuvola =) .

En muuten miekään huomannu et tuosta maaliskuusta puuttu yks u-kirjain |O .

Aattelin tossa tänää, et ku oireita ei oikein ole hirveästi ni en huolehi. Huolehin vasta sitten ku on aihetta, vuotoa tulee tai kipuja ja sit ultran jälkeen, jos siel ei oo mitään. Nyt on jotenkin vahva tunne, ku kuitenkin on ruokahalu kasvanu ym., et kaippa siellä jotain on ja minillä on kaikki hyvin, kasvaa ja kehittyy :D .

Huomenna olis paluu arkeen meillä, mies lähtee töihin loman jälkeen :eek: . Kaikki hyvä loppuu aikanaan. Saattaa olla etten kerkee huomenna täällä paljoa käymään, se riippuu siitä miten kiireisenä tyttö ja vauva pitävät. Hellettä lupas taas, joten ei kyllä huvita paljoa ulkona olla tai sit mahollisimman vähällä pukeutumisella, itelle bikinit ja lapsille vaan vaippa melkein, tytölle kyl piikkarit.

Tarrasukkia tosiaan matkaan kaikille :flower: .

Pyyter ja mini rv5+?
 
Hellou!

Jospa itsekin nyt uskaltautuisin mukaan. Pari päivää olen jo juttuja lueskellut. Ekan positiivisen testin tein tiistaina ja tänään vielä piti varmistaa, luonnollisesti. 7.3 olis la laskurin mukaan. Neuvola ajan sain vasta elokuun alkuun.

Olen naimisissa, 23-vuotias ja meillä on 1v 9kk ikäinen tyttö ja miehellä on 8-vuotias poika edellisestä suhteestaan.
Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään raskausoireita vielä ja toivon ettei tulekkaan. Esikoisesta okesensin jo tiuhaan tahtiin näillä viikoilla, mutta nyt ei ole vielä ilmaantunut. Ja hyvä niin sillä olemme anoppilassa jossa myös muita sukulaisia ollut nyt kesäloman aikana. En tosiaan halua että saavat näin alussa tietää. Pikkasen on joutunut peittelemään, kun raskaustestiä vessassa tehnyt, ettei kukaan vaan näe :) Eilen appiukko tarjosi skumppaa kun meillä oli hääpäivä, noh onneksi esikoinen kerkesi kaatamaan mun lasin ennen kun ehdin juoda :)

Itse odottelen "kauhulla" neuvola ynnä muita lekuri käyntejä nyt raskauden aikana, koska niitä tulee olemaan paljon. Edellisessä raskaudessa mulla oli kokoajan protskut ja eryt plussalla ja sitä setvittiin äippäpolilla ja sisätautipolilla. Viime kesänä ottivat munuaisista koepalan ja löydöksenä oli lievä munuaistauti. Tämä munuaistauti saattaa edetä nopeasti tai sitten se ei etene koskaan. Noh lääkäri suositteli tekemään mahdollisimman pian lapset jos niitä vielä haluaa. Ja nyt kun neuvolaan varasin aikaa niin täti sanoi suoraan että juu varataan sulle sitten äippäpolille aika. Ja sisätautipolillakin joutuu varmasti juoksemaan ihan tarpeeksi.
Kaipa sen vaivan jaksaa nähdä tämän vauvan eteen :)

Jenksu 6+3? (voinko siis edes olla noin pitkällä vai laskinko väärin? Vikat menkat alkoi 27.5 ja kierto on 32päivää)
 
Tässä linkkejä noihin kiinalaisiin kalentereihin:

http://pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Chinese-conception-gender-chart-9.htm

http://www.select-baby-gender.com/chinese-lunar-calendar.aspx

http://www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html

http://www.immihelp.com/nri/chinese-lunar-calendar-gender-prediction.html

jenksu: nyt meitä on sitten ainakin kaksi täällä, jotka juoksee sisätautipolilla ja erilaisissa verikokeissa! :LOL: Itse joudun ainakin joka kuukausi käymään labrassa mun sairastaman kilpirauhassyövän takia ja jos luokittelevat tän taas riskiraskaudeksi, niin sitten juostaan myös tuolla äippäpolilla ylimääräisissä ultrissa.. :)

Hei, mites se oli että korvaako työpaikka raskauden aikaiset neuvolat ja lääkärikäynnit? Kun ainakin edellisessä paikassa ne korvattiin, niin mietin vain että onko se yleinen käytäntö vai oliko se vain heidän tapa. Jos se on yleinen käytäntö, niin tarvis varmaan nyt sitten ensimmäistä neuvolaa kertoa raskaudesta täällä uudessa työpaikassa, niin ei ole palkka sitten yhtään pienempi.. :)

mimia & rv 5+0
 
Heissan

Alkuperäinen kirjoittaja Jinda:
Kiitos angel08 :)

Täällä mies on huolissaan minun mahallaan nukkumisestani. Siis nyt, 4+1. :LOL: Kuinka pitkälle mahallaan nukkuminen muuten onnistuu ja on ihan OK? Kokemuksia, anyone? Se on kyllä yks niistä asioista jotka hirvittää, en oo koskaan osannu nukahtaa missään muussa asennossa. No, nyt toivottavasti tulee opeteltua...
Mä rakastin nukkua mahallaan aina ekaan raskauteen asti ja sen jälkeenki vielä "opettelin" sen taidon, mutta nyt kolmen lapsen jälkeen hyvin harvoin osaan enää nukkua mahallaan.. Sehän riippuu ihan siitä miten masu kasvaa.. Itellä kasvanu aika nopsaa aina ja isoks niin en oo ku johkai 14vkolle ehkä pystyny nukkuun oikein kunnolla mahallaan ja hierojallaki pitäny laittaa tyyny masun alle. kyllähän tyynyillä pystyy kikkaileenihan kivasti. Mulla on esim "jalkovälityyny" ollu koko ajan käytössä ku se on jääny päälle raskauksista :LOL:

Älkää te hyvät ihmiset stressatko noita oireita ja arvoja koko aika :D
Ei se oireettomuus mitään tarkoita. Jotkut selviää helpommalla ja jotkut saa halailla pönttöä koko ajan. Ja eikös ne arvotki voi vaihdella pitkin raskautta, eli eikai se nyt mitään meinaa jos ne laksee..Millä te niitä edes seuraatte?
Välillä tuntuu että en iedä mistään mitään kun en ikinä ole tuommosia ajatellutkaa vaikka jo neljäs raskaus :LOL:
Esikoisesta minäkin tein kaks testiä kun en meinannu uskoa,mutta näistä kolmesta olen tehny vain sen yhen ja se saa riittää. Olen aina tehny apteekin testin j se on melkein heti alkanu näyttää viivaa vaikka kaks kertaa olen tehny niin ettei etes menkat ole ollut myöhässä. Se taitaa olla aika herkkä testi.

Raskausarvista
Mulla ei ole ollut ku viime raskaudessa masussa yks pieni joka hävis sitten myöhemmin.. imetysaikana tosin rinnat oli aika kirjavat kun täytty välillä niin täyteen ja sit taas tyhjeni. Mulla kun on pienet rinnat niin siinä sai iho kyytiä ku venyi :D

ON:
Eilen illalla äiti käväs pyörällä pihassa ja olin bikinisillään niin tokas että miten se näyttää niinku se ois maha kasvanu :eek:
Ei siis olla puhuttu mitään kun ajateltiin oottaa millon ja mitä sanovat kun ei puhuta :LOL:
Arvelinki että kyllä äiti jo on arvannu. Oottaa vaan millon kerrotaan..
Perjantaina oli miehen veljen tytön ristiäiset niin sielläki kyllä ihan selvästi pömpötti masu (siis toki turvotusta) mutta ei kukaan suoraan kysyny. Appiukko vaan yhen kaverin isoa masua taputteli ja sano että sullekki jo tämmönen kiireesti... Ukko siihen naureskellen että ei kai sitä ennää :LOL:
Mulla on aamusta ennen 9 aina tonne puoleen pv saakka ällötysolo vaikka söiski ja jos ei syö niin sit on paha :LOL:
maha tosiaan turpoaa tosi helposti ihan järkyksi..Voisin esimerkiksi laittaa joskus kuvat niin ymmärrätte mitä tarkoitan...
Väsymys on ihan hirveetä ku tuntuu et ei vaan jaksais ku maata :/
Mut kyl se tästä..
Ruokahalu on varmasti tuplaantunu!!!

Pitihän se käydä tiiraamassa tuo kiinalainen taulukko ja niinhän se taitaa olla eetä neljäs poika ois tulossa tuon mukaan, enkä kyllä ihmettelis :LOL:
Onkohan tuo niinku vain sen lasketun ajan mukaan vai mikä siinä on? Kun minä voin melkein varmaksi sanoa että tämä syntyy kuitenkin helmikuun puolella ja siellä näyttäis taas tyttöä :LOL:
Mutta en jotenkin jaksa kolmen pojan jälkeen uskoa että tulis tyttö. ja mitä ihmettä minä osaan tytön kaa tehäkkään kun kolme kossia olen hoitanu :eek:

No joo.. Senpäs näkee sitten ultrassa jos näkee.. ihan sama kumpi kuhan tulee :D :heart:

Nyt pitää käydä vetäseen aamupala nro2 enneku tulee liian huono olo..

Vaavimasu ja työnimetön kaveri 6+3

ps. hyviä vointeja kaikille ja voimia niillejotka ovat joutuneet nappuloista luopumaan!!! :hug:
 
Yksi orastava pallomaha ilmoittautuu mukaan :wave:

Eli olen 23-vuotias,kaksi tyttöä jo entuudestaan(s.2006 ja 2008) sekä avomies.
Viikko sitten plussasin ´täysin puun takaa´plussan kun oksetti niin paljon koko päivän ja kierto oli vasta kp26/30. Selvä plussa tuli. Olin aika shokissa ja itkin koko päivän. meillä ollut miehen kanssa kondomi käytössä kun mikään muu ei sovi minulle. Mutta näköjään se on tehnyt tepposet vaikka säntillisesti olemmekin käyttäneet.
Itseasiassa harkitsin raskaudenkeskeytystä ihan vakavissani sillä olen juuri aloittanut vakituisessa työpaikassa ja syksyllä alkaisi koulu johon olen halunnut jo kauan. Mutta nyt ajatukset ovat pikkuhiljaa kääntyneet hieman positiivisempaan suuntaa,tosin tämä'n raskauden jä'lkeen aion pyytää ´solmuja´jotka voidaan laittaa sektion yhteydessä. Ihan täyttä sterilisaatiota en sentään halua mutta jokin täysin varma ehkäisy pitää saada.

Ja siis tulen synnyttämään sektiolla niin kuin nämä kaksi muutakin 1.tyypin diabetekseni takia. Sekä esikoinen että kuopus ovat syntyneet rv 34+2 ja esikoinen oli 3750g ja kuopus 4160g :whistle: Olen todella toivonut alatiesynnytystä mutta en usko sitä enää saavani ja se kalvaa mieltä paljon :( On sektiosta vaan niin hidasta toipua,varsinkin kun niitä on enemmän takana.

Kävin viime viikon keskiviikkona yksityisellä ultrassa kun en ollut ollenkaan varma millä viikoilla mennään. menkoista laskettuna olin tuolloin maks.4viikolla. No ultrassa ei näkyny mitään :| Ja lääkäri jotenkin sekoitti asiat niin että hän luuli että olisin jo 8 viikolla ja näin ollen sanoi että tämä on tod.näköisesti kohdunulkoinen. Soitin sitten seuraavana päivänä Naistenklinikalle jossa kätilö sanoi että lääkäri on nyt ymmärtäny jotenkin väärin,että ei rv 4 kuulukkaan näkyä mitään eikä ole syytä epäillä kohdunulkoista. Tietysti tässä nyt sitten odoteellaan jos jotain vuotoa tai kipuja esiintyy mutta ei niit' ainakaan vielä ole ilmaantunut.
Muita oireita on vaihtelevasti: toisina päivinä oksettaa koko päivän,toisina ei ollenkaan. Iltaisin on maha ku rantapallo ja voimakasta paineentunnetta tuntuu selässä ja alamahassa. En stressaa näistä oireista tai oireettomuudeesta,uskon että luonto hoitaa jos on jotain hoidettavaa.

Mutta nyt lähen lasten kanssa lääkäriin,kuopus oksenteli eilen illalla,ilmeisesti nestevajausta :|

Vauvaliimaa kaikille mukaan!! :heart:

-Naurukohtaus ja Ylläri n.rv5-
 
Naurukohtaus: Hyvän kokosia lapsia kyllä olleet jo noilla viikoilla ! Onko sulla aina käynnistetty vai mitä? jos udella saa ! :saint: :)

Tänään tuli ekaa kerta etova olo, imuroidessa tuli kamala "tuskan hiki" ja siitä seuras ällöttävä olo, veri greippiä oon syönyt jo 2kpl ja sit aakkos karkit menee ! ( juu ja mä ajattelin että nyt raskauden aikana koitan välttää mahdollisimman paljo herkkuja :whistle: :D ) Muuten on hyvä vointi !

Mä en ole varannut edes neuvolaa vielä, jotenki tuntuu ettei tunnu ajankohtaselta ! :D Vaikka onhan se, esikostakin olin vasta joskus rv 9 ekassa neuvolassa.. Jospa tällä viikolla varais ! :)

Mahan rasvaamisesta : Esikon aikana ei auttanu vaikka lähes päivittäin rasvasinki, vasta rv 38--> alkoi tulemaan arpia ja neiti syntyi sit 41+4.

Majj & 5+6 :) ( pitäis kait keksiä joku työnimi mutta katsotaan )
 
Heips! Oottekos ajatellut (tai jo käyneet ) alkuraskauden ultrassa? Meillä se ois huomenna ja jännittää ihan sairaasti!! :eek: :ashamed: Oon paljon lukenut netistä, että monella ei tuolloin näy vielä ku se ruskuaispussi. Eli ei me toivoa menetetä, vaikkei sieltä mitään löytyis.. :/ Mut ooppa sitten rauhallisena seuraavaan ultraan!! :ashamed: Alkaa jo kaduttaa koko ultraus tässä vaiheessa.. Missähän viikoilla saattais tuntea kohdun itse tunnustelemalla vatsapeitteiden läpi..? Niin ja tuo ultraus on toisella paikkakunnalla kuin missä itse asumme ja yksityisellä puolella, joten ei varmaan ihan heti uudestaan oltais tuonne menossa.

KKK 6+2
 

Yhteistyössä