Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja sane:
Oon nykyään niin itkuherkkä, että ihan raivostuttaa. Heti kun puhun ääneen raskaudesta, kyynelkanava aukee.
laskostan pyykkiä niin kyynelkanava aukee.
istun hiljaa autossano kyynelkanava aukee. Tuntuu että ei ole mitään, mikä ei itkettäis
:D Kuulostaa kovin tutulta. Tänään tuli uus vauva-lehti kotiin ja sitä lueskelin tuolla takapihalla kyyneleet silmissä.
JA ihan äsken hokasin että rakas runoilijamestari Tommy Taberman on kuollut, hyvä etten ihan pillahtanut itkuun. Siinä on iso menetys. Minä tykkään kovasti.
 
Galluppi Olen aikas varma että tyttö.
Olen aina ajatellut et esikoinen on poika ja menee kesken. No niin hänkävi. Nyt vahva tunne tytöstä.
Makean himokin kuulemma viittaa tyttöön ja nyt se on ihan mieletön verrattuna normaali tilanteeseen.
Myös ystäväni oli nähnyt unen jossa olen ikkunan edessä tyttövauva sylissä.
Mulle ihan sama kumpi meille tulee, kuhan vaan vihosta viimein lapsen syliimme saamme. ja taas itkettää!!!!
 
heippa rallaa kivasti kaikki osallistunut galluppiin.. Hauskaa arvailla tässävaiheessa kumpi on tulossa.
Mulla esikoisesta ykä lens kaaressa, makeelle olin liiankin perso, töissä tuli pyörryttyä. Nännit olivat kuolettavan kipeät..
Nyt olen armottoman väsynyt, jokakerta kun nousen huippaa aika lailla, tissit hiukka arat ei siis nännit yhtään, makeaa ei tee yhtään mieli tai siis herkkuja oikeestaan hedelmät himottaa. Toisinsanoen täysin erinlaiset raskausoireet tähän mennessä silti kuvittelen että tämäkin tulokas olisi pieni poika vaikka siis rinsessakin olisi aivan ihana eikä ole siitä että jompaa kumpaa toivoisin enempi puhun vaan "tunteesta". Kuinka moni teistä aikoo ottaa sukupuolesta selvän rakenne UÄ:ssa? Itse olen niin utelias että pakko se on vissiinkin taas kysästä :LOL: :LOL:

Dindei + pikkukärppänä 5+1
 
Galluppi
Luulen,että poika on tulossa, tyttö jo kun on. Mutta ei sillä niinkään ole väliä molemmat on tervetulleita, kunhan elää ja on terve.
Joku kyseli Laurista millä viikoilla syntyi, Lauri kuoli viikoilla 32+5. Eli siis n. 2kk aiemmin. Lauri oli todella kevyt ja pieni, painoa ei juuri kaan ollut kuin parisataa grammaa. Lauri eli synnytyksen jälkeen 10min, jonka jälkeen alkoi elvytys tuloksetta. Laurilla olisi selvityessään ollut vaikea hengitystienahtauma ja olisi voinut saada useasti kohtauksia sen takia. Mutta se ei olisi haitannut, kunhan olisi vain pysynyt hengissä:( Lapsi on tänne päin aina tullut, sairasti sitten mitä vammaa tahansa:)
Oireita ei ole kauheasti hieman vain nipistää välillä alamahasta, ja aina pelkää vessaan mennessä, että keskenmeno tulee:/
Tänään voisi nauttia tuosta ulkoilmasta ja lähteä vaikka hakemaan kaupasta jäätelöä ja mansikoita. MAKEAN HIMO!
Tsemppejä kaikille :heart:

Eveliina ja pieni 5+3?
 
Täällä mennään eteenpäin pienellä aamu ällötyksellä..
Mukavasti tullut galluppiin vastauksia, kiva lukea kumpaa Te muut epäilette sieltä masusta tulevan, ja millä perusteilla :)

Sasuma ja taapero 5+ (Poks poks :) )
 
EveliinaQ Voi ei, sinun täytyy olla kyllä todella voimakas (henkisesti) että olet tästä kaikesta selvinnyt :hug: Kyllä aivan kamalia asioita maailmassa tapahtuu mutta vaikka kuinka pahalta tuntuisikin niin eteenpäin on jatkettava. Unohtamaan ei kukaan onneksi pakota. Serkkuni kuoli 10kk iässä aivokalvontulehdukseen ja vierestä seurasin kuinka tätini sukelsi pohjamutiin :'( Nyt yli 10v tapahtuneen jälkeen elämä on heidänkin perheessä normaalia muttei kukaan ole unohtanut veljeä pilvenreunalla :heart: Muuta en osaa sanoa enempää kuin että :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

 
Uskaltaisinkohan minäkin jo ilmoittautua pinoon...

Tietoni ovat: Heipa--esikoinen--29--TAYS. Laskettu aika nettilaskurin mukaan 8.3.

Plussasin siis tiistaina (4+0) ja tänään tehty vielä varmistustesti, joka piirteli tummunutta viivaa. Lasta on yritetty reilu vuosi ja nyt sitten kolmannesta (tai toisesta onnistuneesta) clomikierrosta tärppäsi. Kaikki varpaat ja peukut pystyssä että päästäisiin loppuun asti... mutta aivan mahtava fiilis: olen ihan oikeasti raskaana, ainakin kunnes toisin todistetaan! :)

Oireita on kaikennäköistä, mutta pahoinvointia ei ole onneksi ollut testipäivän jälkeen (silloin oksetti niin paljon että päätin tehdä raskaustestin). Tällä hetkellä oireina on mahakivut (menkkamaiset jomotukset, nipistely, vatsanväänteet), vatsan turvotus, arahkot rinnat, aineenvaihdunnan nopeutuminen (pissattaa ja nälättää) , aamuyön heräilyt ja aamu-unettomuus sekä lievästi kipeä olo, eli lämmöt ylhäällä. Oho, tulipa lista :D

Ensi viikolla ajattelin varata aikaa varhaisultraan luultavasti raskausviikolle 8, niin nähdään, onko siellä masussa oikeastikin joku. Sen jälkeen sitten neuvola-aikaa soittelemaan.

Galluppiin haluaisin vastata että tyttöfiilis, mutta en pysty perustelemaan sitä mitenkään ja fiilis voi muuttua matkan aikana, joten katsellaan... :)

Toivon kaikille onnellista odotusta ja että koko pino saisi sen oman nyytin kainaloon maaliskuun koittaessa! Ja sympatiat kaikille menetyksiä kokeneille :heart:

Heipa, 4+4
 
Mäki voisin mukaan tulla :)
Kaks viikkoo sit testasin. LA olis 1.3, ikää mulla 22 vielä :)
Nyt olis siis rv 5+4.


Mulla on ihan tyttöolo. Ehkä johtunee osittain siitäkin, että tyttöö toivon.
On kyllä muutenkin ihan erilainen olo, kun esikosta, joka poika. Naama kukkii täysillä...
Hirvee cola himo ja suolasen himo.

Esikosta mulla oli alusta asti poikaolo ja rakenneultrassa sit lupailtiinkin poikaa :)
 
Hei kaikille! :wave:
Tein eilen testin ja haalea plussa ilmestyi. On kyllä ollut selvästi oireita, että uskaltauduin testaamaan. Tämä on mulle toinen raskaus. Eka poikani on nyt n. 1,5-v. :heart: Mulla myös tyttöolo annialan tavoin, koska eka on poika.

En ole ihan varma rv:sta, kun en viime kuussa merkinnyt menkkojen alkua ollenkaan, mutta luulen nyt olevan 4+2.

Jotenka tulisin mukaan listalle! :D
 
Teppana ja Sane; Mulla sama tuo itkuherkkyys - raskautta kun epäilin ennen testejä, niin vahvistusta tuli siitä kun näin ambulanssin menevän pillit päällä: aloin itkeä... :D

Ja tänään, niin kuin parina muunakin päivänä, itkin kun kuuntelin Irinan Jälki-biisiä :D Ymmärsin sen raskauduttuani aivan eri tavalla kuin ennen sitä. Ja ne on kosketuksen kyyneleitä, koska biisi on niin upea.

Lisäks, jos vähänkin tulee leikkimielistä vääntöä jostain asiasta mieheni kanssa - niin huumori pettää ja meinaan alkaa itkeä vaikken edes ole vihainen tai loukkaantunut? Mutta siis nauru ja itku kulkee niin käsikädessä, samasta asiasta voi vaihtua yhtäkkiä aivan toiseen reaktioon....
 
Tahtoo mukaan! Lyhyesti tausta: kaks vuotta yritystä, vuosi tutkimuksissa ja hoidoissa, TAYSin kesätauon jälkeen oli tarkotus jatkaa hoitoja ja nyt pärähti tiistaina Clearbluen herkällä (kp 33/35) ylläriplussa! Tein testin kun rinnat oli ihan älyttömän arat. Sen jälkeen oon tehny testejä melkein joka päivä, kun noita liuskoja oli kaapissa ja kyllä se viiva vaan vahventuu joka päivä.

Maanantaina menen verikokeeseen niin saan tietää millä hcg-tasolla mennään ja 5.8. on aika TAYSin polilla. En tiedä miten päin tässä olisi, itkettää ja naurattaa ja pää on aika sekaisin. Rinnat on niiiiin kipeet, että tuntuu kyllä oikeasti siltä että on raskaana :heart:

Mariaana---eka----30----la laskurin mukaan 10.3.-----rv 4 ja risat
 
Tämäkin olisi tulossa mukaan pinoon! Tänään testasin Clearbluen digitestillä plussan. Ensimmäinen yk oli menossa, joten pieni epäilys on takaraivossa, että oliko tämä näin helppoa. Tosin esikoinenkin tärppäsi jo toisessa yk:ssa... :heart:

Vielä ei ole oikeastaan mitään oireita. Ei edes sellaisia, joiden takia esikkoa odotellessa tein testin.

Meep---toka---26---laskurin mukaan la 16.3.---rv 3+2
 
Uusi plussaaja

Adalaine -toinen-28- LA 16.3. -rv 3+4

KM koettu 4/2010, uusi raskaus alkoi ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Nyt toivon vain että pienialku jaksaa mukana menossa. Edellinen keskeytynyt keskenmeno todettiin varhaisultrassa rv7 (alkio tuolloin 6+?). Nyt en aio vanhoja murehtia vaan nauttia uudesta raskaudesta! Murehditaan vasta sitten kun on murehdittavaa :)

A 3+4
 

Tervetuloa uudet!
Eka muuttokuorma lähti klo. 12.00 Raumalle kävin siellä ja jätin miehen maalaamaan seiniä. Ja huomenna saan valita keittötasot ym.. :heart:
Kävelin ajankuluksi Rauman keskustassa ja näin aivan uskomattoman ihanat vaunut ja hintakin oli sen mukaiset. Kunhan vauva säilyy mukana loppuun asti:)
Lähdempä pakkaamaan noita astioita laatikkoihin.
:wave:
Tsemppejä

Juli ja masu 5+5
 
Uusi maaliskuinen ilmoittautuu :wave:

Positiivisen testin tein maanantaina. Meillä on 2 poikaa 11/06 ja 08/08. Kolmas ilmoitteli jo helmikuussa, mutta kkm oli 03/10, joka 2 epäonnistuneen lääkkeellisen jälkeen jouduin kaavintaan. Nyt siis taas onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Laskettu olisi netin mukaan 14.3.2011, kolmas lapsi, kättäri taitaa olla synnäri ja ikää on 30v.

Helteistä päivänjatkoa kaikille!

// Muutosta & Vielä nimetön 3+6
 
Voisinkohan kanssa ilmoittautua mukaan :attn:
Elikkäs GCS15-----toinen-----23-----la 8.3

Mä olen sellainen tapaus, että mulla on 03/06 poika edellisestä suhteesta ja nyt nykyisen puolisoni kanssa alettiin haaveilemaan yhteisestä pienokaisesta. Otettiin kierukka pois huhtikuussa ja sen jälkeen tuli 2 kuukautiset, kunnes kolmannesta kierrosta tärppäsi. Mulla oli viimeviikonloppuna sellainen olo, että olen varmasti raskaana. Oireita ei sinänsä ollut paitsi se, että menkat ei alanneetkaan juhannusjuomien nauttimisen jälkeen (normisti mulla aina siirtyy menkat 3-4 päivää aiemmaksi jos otan alkoholia.. krapulapäivänä taatusti mondeot alkaa!). Mutta tosiaan mulla vain oli sellainen varmuus, että odotan. Sitten tein testin maanantaina vaikka tiistaina olis pitänyt menkat alkaa.. Kas vain.. positiivinen :heart:

Sitten varasin ajan neuvolaan ja varhaisultraan. Varhaisultra on 27.7 ja nla on 28.7. Jotenkin en jaksa odottaa niskapoimu-ultraan asti, ennen kuin saa varmuuden mahassa olevasta kaverista...

Pahin raskausoire on tällähetkellä aivan p*keleen lyhyt pinna, kiukuttelu, raivoaminen ja valtavat mielialan muutokset.. Mä olin muistaakseni ihan samanlainen alkuraskaudessa kun odotin ekaa... :whistle: Mies on ihan hätää kärsimäs, kun mä oon niin kauhee ja itelläkin on jo totaali tympiintynyt olo kun en osaa olla kiltisti..

Tv: GCS15 ja nipsu rv 4+4 :wave:
 
Oltiin tänään kaupassa miehen ja miehen 13-vuotiaan pojan kanssa. Päätin ostaa Vauva-lehden irtonumeron ja hihittelin itekseni, kun hivutin sen ensin väärinpäin hihnalle ja äkkiä kassiin ettei poika nää :whistle:

Päätettiin että ootetaan vielä 5.8. TAYS-käyntiin saakka ennen kuin kerrotaan kenellekään, mutta en tiedä kyllä millä onnistuu. Viikon päästä on yhdet synttärit, jossa on kymmenkunta pienen lapsen äitiä huomaamassa asioita... Poikakin varmaan huomaa kohta jotain meidän puheista, kun ei tajuta koko ajan varoa.. Oma äitinikin lukee mua aina ku avointa kirjaa. Koska te ootte aattellu kertoa lapsille, muille sukulaisille, työpaikalle?

Mariaana rv 4 +4
 
ihanasti uusia mukaan tulleita :flower:
Täällä tehdään jo lähes kuolemaa tän väsymyksen kanssa. Oon alkanut syömään rautatabletteja mutta nehän ei yleensä ole syy alkuraskauden väsymykseen.. Kuitenkaan niistä tuskin haittaakaan on.
Kiitän luojaa etten kerennyt palata työelämään kun poika on siis vasta 9kk niin saan kärvistellä ihan kotosalla tän väsyn kanssa =)
Onko moni teistä tällähetkellä äitiyslomalla / hoitovapaalla?

Meep ihanaa tuleehan sieltä pikkukakkosista tänne porukkaa :flower: Onnea plussasta.

Dindei + pikkuKärppänä 5+2
 
Heippa!

Varovaisesti tahtoisin kans liittyä maaliskuisiin :D . Perjantaina ja lauantain tein testit, jotka näyttivät haaleata viivaa, joten kai tässä raskaana ollaan :heart: . Ensi viikolla testailen vielä, jospa se vahvistuisi ja soitan neuvolaan, koska la:sta ei ole tietoa, ei ole tullut kuukautisia, ni en tiedä monennellako viikolla olisin.

Ja tämä siitä syystä, että tuleva vauva olisi kolmas, eikä viime synnytyksen jälkeen ole tullut vielä kuukautisia.

Lapset siis tyttö 09/07 ja poika 01/10 ja kolmas toivottavasti tulossa :heart: . Ja ikää miulla on 34 vee

Kaikille tarrasukkia matkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mariaana80:
Tahtoo mukaan! Lyhyesti tausta: kaks vuotta yritystä, vuosi tutkimuksissa ja hoidoissa, TAYSin kesätauon jälkeen oli tarkotus jatkaa hoitoja ja nyt pärähti tiistaina Clearbluen herkällä (kp 33/35) ylläriplussa! Tein testin kun rinnat oli ihan älyttömän arat. Sen jälkeen oon tehny testejä melkein joka päivä, kun noita liuskoja oli kaapissa ja kyllä se viiva vaan vahventuu joka päivä.

Maanantaina menen verikokeeseen niin saan tietää millä hcg-tasolla mennään ja 5.8. on aika TAYSin polilla. En tiedä miten päin tässä olisi, itkettää ja naurattaa ja pää on aika sekaisin. Rinnat on niiiiin kipeet, että tuntuu kyllä oikeasti siltä että on raskaana :heart:

Mariaana---eka----30----la laskurin mukaan 10.3.-----rv 4 ja risat
Meikäläisellä oli kans takoitus olla hoidoista vapaa heinäkuu ja jatkunut sitten elokuussa kun TAYS PGH taas aukee.
Tein itse predictorin herkän ja halvan tavallisen testin samanapäivänä. Herkkä näytti haamua ja halpis testi kunnon plussaa. Testejä tehtiin 3 päivän aikana 7 kipaletta, että meni tajuntaan asti :LOL:
mulla oli yhdessä kohtaa rinnat niin arat, että ei koskea voinut, mutta nyt mennyt jo hieman ohi.

Mulla on kanssa maanataina HCG ja la olis 11.3, ja sain TAYS sulun ajaksi päivystysajan naistentautienpolille 20.7 ultraan, eli aikas samanlaisella kuviolla mennään

sane ja toivo 4+2

 
Tervetuloa uusille! Ihanaa kun joukko kasvaa :)

Täällä kesälomaa odotellaan kovasti. Etominen ja väsymys alkaa olemaan ympärivuorokautista. Rinnat tosi arat ja ummetus vaivaa. Ihanaa olla raskaana :LOL:

Vauvaliimaa kaikille odotukseen mukaan.

Peppioliina rv 5+4 (tai hieman enemmän)
 
Heipsan!

Uskaltaisikohan varovasti liittyä teidän joukkoon, torstaina tein dpo 11 vahvan haamuplussatestin, ja eilen oli viiva hippasen vahvistunut... Laskettu aika olisi laskurin mukaan 12.3.

Mie olen 28v. ja mies 31v., lisäksi meidän perheeseen kuuluu ihana 7/04 pikkumies, ja lisäksi enkeliprinsessa, meidän tyttö syntyi 1/06, ja kuoli 9/08 vaikeaan aivosairauteen :'(

Tätä kolmatta lasta me yritettiin ensin inseminaatiolla lahjoitetuilla siittiöillä, sillä tytön sairaus on luultavasti perinnöllinen (diagnoosia ei koskaan saatu selville), mutta kolme inssiä ei tuonut tulosta, rahaa vaan meni liki 3000 euroa tyhjään, niin ajatusta kypsyteltyämme päätimme kuitenkin vauvan antaa tulla omilla soluilla. Ja niinpä toisella yrityskierrolla plussasin :)

Kaikenkaikkiaan siis 5. yk toi vasta toivotun tuloksen, aloin hieman turhautua kun poika ja tyttö tulivat 2. ja 1. kierrosta... Nyt meillä on 75% mahdollisuus saada terve lapsi, sormet ja varpaat ristissä sitä toivomme...

Mie olen kyllä niin typertyneen onnellinen tästä raskaudesta, useampi vuosi tätä on odoteltu ja monet ristiriitaiset tunteet käyty läpi, tuon perinnöllisen sairauden johdosta. Vaan eipä se sairaus rakkautta vähennä, päinvastoin, meidän pieni enkeliprinsessa oli maailman ihanin pieni tyttö joka hukutettiin rakkauteen :heart: Ikävä on niin raastavaa edelleen vaikka tytön kuolemasta on jo pian 2 vuotta :'(

Teto-----kolmas-----28-----la 12.3-----synnäri pkks
 

Yhteistyössä