Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

täällä tupakanlopettaminen sujuu toistaiseksi lähes suunnitelmien mukaan. Kyllä tämä tästä luin jostain että kolmas päivä on jo parempi. Hui tulipas sitten herättyä ennen poikaa :D
Tuolla se vielläkin ottaa sikeitä.
Mullakin tuntuu jo pientä etomisen tunnetta uuh! Toivotaan ettei niin paha kuin esikoisen aikaan jolloin oli pää vessanpöntössä niin että jouduin olemaan poissa töistä "mahataudin" takia monta päivää. Ihmettelivät kovasti ennenkuin todellinen syy selvisi. No tällainen pahoinvointi tosiaan auttaisi lopettamaan tupakoinnin kertaheitolla :LOL: Nyt aamuohjelmiston pariin ja Tervetuloa uusille :wave:
 
Huomenta. Tänään tein Clearbluen testin ja se näytti heti vahvaa plussaa, joten ehkä sitä on jo aika uskoa. Ekan testin tein jo viime tiistaina, jolloin tuli jokin viivan paikka. Siitä viivat vain vahvistuivat.

Tänään on rv 4+2 LA on 5.3.2011. Tämä on meille ensimmäinen, jota on yritetty reilu vuosi. Uskomatonta, että näin ihanasti on käynyt, että minäkin olen vihdoin raskaana!

kaapo
 
Onnea teille kaikille! :flower:

Tulin tuolta lokakuisista kurkkimaan näitä ihania plussauutisia, näitä on vaan aina niin ihana seurata :)

Dindeille tsempitykset tupakanpoltn lopettamiseen! tasan tiedän mitä käyt nyt läpi, esikoisesta pystyin lopettamaan vasta rv 14 muistaakseni ja nyt olikohan rv 10. Mitkään vähentämiset ei auttanut vaan mulla sen oli oltava kerrasta poikki! ja kun sen päätöksen teki niin se myös piti! Mua autto se fakta että 72h päästä viimeisestä tupakasta sikiöstä on hävinnyt kaikki tupakasta saadut myrkyt ja oli niiiiiin iso kynnys että olisin lähtenyt enää myrkyttämään edes yhden tupakan verran! Kohta helpottaa, i promise :)

Terkuin Emmabella ja tyttö 26+3
 
Heippa!

Minäkin varovaisesti liittyisin joukkoon. Tänään tuli kaksi viivaa testiin ja suht vahvakin se viiva oli. Jotenkin en kuitenkaan osaa uskoa että oikeesti olisin plussannut. Tämä olisi ensimmäinen lapsia ja yli puolitoista vuotta on yritystä takana ja yksi keskenmeno tammikuulta. Siksi nyt hieman pelottaa, että miten käy. Toivotaan kuitenkin parasta!! :heart:
 

Moikka

Tänään soittelin tonne neuvolaan ja kyselin ultraa.
Varasin vasta 3vko päästä, toivottavasti vauva pysyy kunnolla kiinni masussa.
Nyt kyllä jännittää ihan hirveesti, ollaan niin kaua jo toivottu esikoista, mies on jo haltioissaan, mutta ymmärtää kyllä että vielä mikään ei ole varmaa:/
Pienen onnen merkin koin eile illalla, kun tunsi mahassa pientä nipistystä ja lievää arkuutta nänneissä. Toivottavasti nyt on tärpännyt.
Vielä en kenellekkään muulle ole kertonut, en edes omalle äitille, joka on ollut jokaisessa keskenmenossa tukeni, mutta kait sitä tällä viikolla vois:)
Mutta tapaamisiin:

Juli&Toivo 4+6
 
moumou Mulla sama juttu, yritystä takana vähä reilu 1,5 vuotta ja tammikuulla meni kesken ja nyt ollaan aivan alkuviikoilla raskaana.. Pelkäähän sitä hieman että mitä jos...? Mutta eiköhän nämä toiset pysy jo matkassa mukana, toivotaan parasta =)
 
Raskausoireita odotellessa... ...mulla ei vielä ole mitään muuta, kuin väsymys. (Voi olla, että sekään ei johdu raskaudesta, vaan pienistä lapsista talossa =) ). Jotenkin rauhottaisi mieltä, kun alkaisi jo kuvotus, mielialanvaihtelut, rintojen turvotus ja muut mukavat! :p

Monella tuntuu olevan taustalla pidempi yritys, niin myös mulla. En referoi sitä uudelleen tässä, se on tuolla lapsettomuuspuolella (http://kaksplus.fi/keskustelu/t1402020,675). Alkuraskauden ultran haluan varata mahdollisimman pian juuri noiden lapsettomuuteen liittyneiden vaivojen ja hoitojen takia, saa sitten tarkennettua la:n ja tietää sikiöiden lukumäärän. Toivon sydämeni pohjasta, että maaliskuun vauvanalut ovat erityisen sitkeään tarttunutta porukkaa, eikä kenellekkään tulisi pettymyksiä. Vaikka yleensä toivon ajankulun hidastuvan, niin ensimmäiset 10 raskausviikkoa antaisin pois mielelläni tämän epävarmuuden tunteen takia...

Onnea kaikille plussanneille - joukko kasvanee varmasti päivittäin!


 
Onnea plussanneille ja toivotaan tosiaan että kaikki pysyy mukana!

).( (omaa napaa..) Soitin tänään neuvolaan ja sain jo ekan neuvola-ajankin. :eek: En olis uskonut että sitä nyt vielä tarvii ottaa, mut täti oli sitä mieltä että tuu vaan jo nyt. Jaa, no mennään sit, eipähän siitä haittaakan ole. Ja kun mies on vielä tämän viikon lomalla niin ei tartte tyttöä ottaa mukaan. Neuvolan täti oli siis sitä mieltä, että mennään nyt siinä uskossa kuitenki että kiertoni on ollut 28 päivää vaikka oikeesti se on kylläki ollu 38 ja sanoinkin sen sille. Meinaan vaan, että paljonko järkeä vielä varata mitään varhaisultraa kun jos menis kuitenkin sen 38 kierron mukaan niin viikot olis nyt palttiarallaa 4+6 (ainakin vaun mukaan). Itsekseni ajattelin että viikolla 8+ olis mukava käydä varhaisultrassa ja sit joskus 12+ nt ultrassa. hmph. Ihanku kierron pituudella ei nyt sit oliskaan mitään merkitystä.
 
Hei, saanko liittyä joukkoonne?

Viikonlopun aikana sain haamujenhaamuja, tänään ihka oikean ja selkeän haamun - puolet controllin tummuudesta.

Alustavasti nettilaskurin mukaan LA olisi suurinpiirtein 8.3., mutta sitä ei tarvitse vielä laittaa etusivulle ennen kuin varmistuu :)

Olen siis 22-vuotias ja avomieheni kohta 28, Uudeltamaalta, ja tärppäsi viidennestä yrityskierrosta, mutta kolmannesta oviskierrosta (kahdessa ensimmäisessä en ovuloinut, koska pillereiden lopetus häiritsi kiertoa).

Ja tupakka loppuu huomisesta alkaen, enää 2 röökiä jäljellä!! :D

Oireita on mm:

- tissit kipeet (yleensä loppuu muutama päivä ennen menkkoja eikä ole näin arat kuin nyt)
- välillä iskee pieni etominen
- NÄLKÄ, muttei tee mieli mitään muuta kuin mozzarellaa jota olen syönyt viikon ajan paketti/päivä (joka myös selkee raskausoire, en normaalisti tod. syö...) ja kuulin tänään kaverilta ettei sitä sitten raskaana enää syödäkään.... Eli mitä mä sit syön seuraavat 8kk?
- Nippailut ja painontunne kohdun kohdalla.
- Alaselkäjomotus, välillä helpottaa ja välillä kovenee - ei kuitenkaan tuskaiselle tasolle.
- Väsyttää, mutta herään unesta aikaisemmin aamulla.
- Pissattaa ja janottaa
 
Mulla on ikää jo 30, ja yritystä on takana reilu vuosi. Tärppi kävi 14. kierrosta. Lapsettomuuspuolelle saatiin just aikaensikäynnille, se olis ollu lokakuussa. En vielä uskalla perua sitä, kun pelkään, että tässä käy vielä huonosti.

Soitin eilen neuvolaankin ja sain ajan heinäkuun puoliväliin, silloin on 7+2. Vajaan 3 viikon päähän. Varhaisultraa vielä mietin.

Oireina minulla on rintojen arkuutta ja saattaa ne olla hiukan turvonneetkin. Lisäksi iltaisin on tosi kylmä.

kaapo 4+3
 
kaapo80 me varattiin esikoisen kanssa juuri ennen tärppiä aika lapsettomuus tutkimuksiin ja 1kk ennen vastaanottoaikaa plussa tuli. Nyt esikoinen 9kk pieni taapero :heart: Toivotaan että kaikki menee hyvin. Alku raskaus onkin hiukka inhottavaa aikaa kun kokoajan saa jännittää meneekö kaikki hyvin.
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

Itse tein tänään vielä varmistukseksi cb:n viikkonäytöllisen ja sain tulokseksi raskaana 3+ eli kyllä siellä jotain kasvaa. Tulos tuli alle puolessa minuutissa eli luultavasti raskaus pidemmällä kuin menkoista laskettuna. Pitäisiköhän se varhaisultra kuitenkin varata?

Peppioliina rv 4+6 (tai enemmän)
 

Otetaanko uusia mukaan?

Olen 35.vuotias nainen Tampereelta, perheeseen kuuluu mieheni ja tyttäreni 7.v. Myös muistoissamme pysyy Lauri, joka kuoli ennen aikaisessa synnytyksessä<3(2000)
Lauri kuolema oli kuin isku puun takaa, siitä oli raskasta selvitä ja vaikeaa, tukiverkoston avulla selvittiin, mutta eihän oman lapsen kuolemasta selviä ikinä. Se oli aivan hirveää, kun Lauri haudattiin pienessä arkussa :'( Vaikka siitä on jo 10.v...
Raskaus ei ole ollut minulle mikään yksinkertainen asia. Esikoista koitettiin 2.v jälkeen ja syntyi v. 2003, ilonpilkahus elämään ja oli vielä hyvänkokoinen ja terve.
Ollaan nyt koitettu 4.vuotta toista lasta, mutta ei ole tullut kuin 3 keskenmenoa:( Mutta nyt olen taas raskaana, toivottavasti pysyy siellä, mutta itse voin ilota vasta 4kk paikkeilla... Ja kyllä sitä aina pelkää että joutuu kokemaan uudelleen lapsen kuoleman.
EveliinaQ--toinen--35--Tays. Laskettu-ajan pitöisi olla 2-3.3

Eveliina&Mini
 
EveliinaQ :hug: Haluatko kertoa millä viikoilla Lauri syntyi?
Meillä oli viime keväänä ystävällä tapaus jossa vauvan la oli 15.4 ja 9.4 huomattiin ettei kaikki ole kunnossa. Lapsella oli ollut kalvokiinnitteinen napanuora ja jostakin mystisestä syystä yksi suoni oli kokonaan repeytynyt irti. Voi kamalaa. Heidän selvitymistaisteluaan seuranneena voin vain kuvitella miltä sinusta vieläkin tuntuu. Ei omaa lastaan kenenkään pitäisi haudata, ei luonnon kuulu mennä niin. Ikuinen ikävä on varmasti aina läsnä.
Peukut pystyyn ja toivotaan parasta!

dindei mihin katosi palopuuhesi raskausoireista? :whistle:

omista oireista tissit on kipeät, tosin se saattaa johtua siitä, että rakas tyttömme kaksi viikkoa sitten turkissa ollessamme imi ne rohtuneiksi. auts. mitään muuta ei oikein suostunut juomaan kuin tissiä.. Viime viikolla iltasella tissit olivat kyllä epätavallisen kipeät siis ihan että mahallaan nukkumista meinasi haitata.
Ällöttävää oloa on vähän, etenkin heräämisen jälkeen. Ja vähän väliä kylmä, ainakin syömisen päälle olin suorastaan horkassa. kiva kun ulkona helle ja mun tekis mieli mennä untuvapeiton alle pötköttää.. Että ei mullakaan mitään mullistavia oireita vielä, eikä varmaan tulekaan, ei ekassakaan raskaudessa ollut.
 
sasuma Toivottavasti tosiaan toinen kerta toden sanoo :)

dindei minäpäs ehdin lukea sen sinun tilitykses ja ihan samaa mieltä olen!! Itsehän en vielä ole ehtinyt kokemaan raskautta alusta loppuun saakka, joten täytyypä varoa ettei minusta sitten paljastukin sellasta "huomatkaa kaikki heti että minä olen raskaana"-tyyppiä... mut kyl joskus jaksaa ihmetyttää ku toiset on niiiiiin kovasti raskaana ja marisee IHAN kaikesta...noh, meitä on moneen junaan ja tämähän nyt pätee muutenkin eikä vaan raskaana oleviin naisiin =) Enkä nyt siis tosiaan pahalla sano tätä.

Omasta navasta nyt sen verran että väsymystä on havaittavissa ja ihan pienen pientä huonoa oloa, mut se voi johtua siitäkin että meillä on töissä niin pirun kuuma ollut. Muuten aika oireettomana puksutellaan etiäpäin. Halauksia kaikille!! Ja onnea plussanneille ;)
 
teppana hahaaa.. En itsekkään tiedä se on näemmä poistettu. Eipä se kummemmin mitään raakulaista tekstiä ollut mutta ehkä joku siitä loukkaantui :ashamed: . Se ei tosiaankaan ollut tarkoitus :saint:

EveliinaQ :hug: Voi että kyllä jotkut joutuvat kovan lävitse käymään. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja onnea raskauteen.

Täällä on vietetty aurinkoista kesäpäivää ja minigolffin ja terassilla syötyn pizzan jälkeen olen jo lähes valmis yöunille... Zzz..
Viellä kun vaan ei pääse kun meidän pikkumiehellä rytmi on hampaiden tulosta ihan päälaellaan niin taitaa vasta unille päästä 21->
nyt vedän itseni levyksi..

Dindei + pikku 4+4
 
Heippa!
Mukava että joukkomme kasvaa! :flower:

Heti omaa napaa; pari päivää tässä on huolestuttanut oma oireettomuus... Tuntuu, et rintavarustus ei oo enää niin kipeä kuin on ollut, ja lienevätkö yhtä turvoksissakaan enää. Mahaa ei juurikaan oo jomotellu, tosin ei sitä kyllä muutenkaan oon juuri nippaillu. Etovaa oloakaan ei oo mitä muutaman kerran on jo ollu... No, se on kuitenkin lohdullista, että täällä on muitaki joilla ei juuri oireita ole! Kai ne voi kovasti vaihdellaki, varsinki näin alussa... :|

Pitäis osata nauttia ja rentoutua, murehditaan vasta sitte jos tulee murehdittavaa!!

Nyt kyl illan aikana on täs sohvalla makoillessa masua vähä nippaillu, ja varsinki aivastaessa ja yskiessä masua vihlasee. Niin, ja on ihan sellanen olo et on tulos kipeeks; kurkku kipee ja paleltaa. Kesälunssa ei ois kyl kiva! Aika tuntuu matelevan! Vois vähän mennä ripeemmin, niin pääsis ultralla selvittään tilanteen! =)

Mutta nyt taitaa alkaa sänky kutsumaan! Mukavia helteitä kaikille! B) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dindei:
uuh voi olla että itse olen sen vahingossa poistanut kun olin näemmä poistanut toisenkin tekstin missä ei ollut "tilitystä" :LOL: :LOL:
Mutta hauskaa että muutamat kerkesivät sen ainakin lukea.. :LOL:
No jos ite oot poistanut niin sit nou hätä, aattelin vaan et jos joku on siitä ottanut nokkiinsa ja poistatettu. Vapaata ajatusten vaihtoa vartenhan nää palstat on ;)
Ja siitä niin raskaana olosta. Mun sisko on ravintola-alalla, siis tarjoilija. Hää aina kertoilee juttuja näistä niin raskaana olevista, jotka ei voi syödä lähestulkoon mitään koska mä olen raskaana. Yksikin odottava äiti oli tässä ihan vähän aikaa sitten kysynyt sieniä sisältäneestä ruoasta: " Noi sienet, eihän ne ole mitään myrkkysieniä?" :kieh: NO HALOO. :LOL: Eikai missään ravintolassa tehdä ruokaa m y r k k y s i e n i s t ä.

Raskaus on semmonen vaihe elämässä, että monilta tuntuu maalaisjärki katoavan ihan kokonaan. Onneks mulla on semmonen mies, joka ei varmaan mua katteliskaan jos alkaisin ihan älyttömäks vaivoineni. Siis toki saa valittaa jos aihetta on, mut semmonen turhanpäivänen mussutus.. Argh. Kai se on ainakin alussa tää epävarmuus joka aiheuttaa sen "päättömyyden"?
 

Yhteistyössä