Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Eka neuvola varattu ja ihan varovaisesti jo shoppailtu muutamat bodyt, parit housut ja tuttipullo, tutteja ja hoitolaukku (tiedän, ei mitään järkeä vielä, mutta innostus oli niin suuri vaikka yritetään pysyä matalassa profiilissa henkisesti...).

Ja koska tänään oli sekä mun että mieheni ensimmäinen savuton päivä, niin piti jotain erilaista ja ihanaa keksiä tekemiseksi. Oltiin siis päivä piknikillä ja sen jälkeen kaupoilla =)
 
Moi Samara!

Mun piti ihan tulla metsästämään sua tänne, kun olit mielessäni. Että mikä on tilanteesi... Yritin lähettää privaviestiä, mutta joko en osaa käyttää tätä tai sitten se ei ol mahdollista.

Heti ensimmäisenä ONNITTELUT!!! Olet näemmä plussannut!!! UPEAA!!!

Mun tilanne on seuraava: ensin talvella tuli se yksi varhainen keskenmeno, eli hailukoita viivoja ja sitten vuoto. Sain sitten ne Terolutit, jotka auttoivat raskauden heti seuraavasta kierrosta alkuun ja laskettuaika oli tammikuussa. Olin onneni kukkuloilla ja päätin jättää palstan vähemmälle hetkeksi, ja koittaa keskittyä normaaliin olemiseen sekä lepoon. Kaikki meni hyvin viikolle +8, kunnes sain kivuliaan keskenmenon. Ja tässä sitä nyt taas ollaan...

Ensimmäinen ovulaatio sen keskenmenon jälkeen tuli juhannuksena ja nyt tietysti herää toiveet, että josko onnistuisi heti perään. Jos onnistuu, voin liittyä tähän ryhmään huoletta, siellä sitten mullakin olisi maaliskuussa (taas) laskettuaika.

On tää elämä hurjaa. Kukaan ei kertonut mulle (koulussa tai missään), että lapsentekeminen on vaikeaa. Aina vaan peloteltiin,e ttä "elkää sitten vaan tulko raskaaksi"... No kohta 30 vee lasissa, pelko raskaudesta alkaa unohtua ja halua lapsesta tulla tilalle. Ja kuinka ollakaan... Eipä olekaan ihan niin kuin biologian kirjassa kerrottiin. Nyt sitä miettii, että olisiko se muka ollut niin kauheaa tulla raskaaksi jo 5-6 vuotta sitten tai 20-vuotiaana?

Mutta olen suunnattoman iloinen ja onnellinen kaikkien teidän maalismassujen, mammojen ja mahatyyppien puolesta! Iloa ja onnea ja lykkyä ja hyvää oloa kaikille! Samara, laitahan mulle kuulumisiasi. Oot ainoa "palstatuttu", joka on jäänyt tänne hengaa ja jonka kuulumisia olen seurannut. :)

Raskausiloja!
 
teppana juu tää on niin totta :LOL: Mun yksi kaveri oli tuossa hiljattain raskaana (synnytti 1kk takaperin) niin hän oli koko raskausajan raskaana x20! Ajattelin että varmaan lukee jostain raskausoireita kun hänellä oli kaikki. Oli tukalaa ja oli sitä ja tätä ja tota ja oli niin kuulemma kovia potkuja ettei voinut nukkua rv 12?? Ensisynnyttäjät kun ei ainakaan noita liikkeitä viellä tolloin tunne eikä varmaankaan uudelleen synnyttäjätkään. Esikoisesta tunsin liikkeet rv16 jotka vastasi elohiirtä vatsalla että oikeen "niin kovia potkuja". Nyt hyvä ystävänikin on raskaana ehkäpä viikon pidemmällä kuin minä ja kerran hänkin sanoi että on vilustunut ja yski puhelimessa ja totesi että johtuu varmasti raskaudesta niin mietin EIIII :LOL: :LOL: Tottakai raskaus aiheuttaa niin ikäviä kuin iloisia tuntemuksia mutta ei jokainen päänsärky, yskä, kipu sekä kolotus johdu VÄLTTÄMÄTTÄ raskaudesta. No toivotaan ettei tästä ystävästäni tule raskautta sairastavaa ihmistä sillä hän on minulle hyvin läheinen niin en tiedä kestäisinkö kuunnella jokaista nipistystä varsinkin kun itsekkin olen raskaana. Kyllä sitä rv30-> pääsee oikeesti kärsimään närästyksestä ja huonoista yöunista. + esikoisen kanssa ravasin parhaimmillani vikoilla 8x yöllä vessassa. :kieh:

ON: Niin tosiaan itse olen nyt varannut varhaisultran 13.7 jolloin rv 6+ 4 ja sitä odotellaan kovasti. Ajattelin perinteisesti soittaa neuvolaan vasta tämän ultran jälkeen.
Raskausoireita ei juurikaan ole mitä nyt välillä nipistelee vatsaa menkkamaisesti. Eikä keksittyjäkään oireita ainakaan viellä :LOL: :LOL:
Ihanaa aurinkoista päivää kaikille meille maaliskuisille :heart:
 
Moikka, meitähän lisääntyy vauhdilla:)

5+1 tänään:)
Lisää oireita on 2 päivän aikana ilmaantunut vähän, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
Väsymystä on ehkä lievästi enemmän, piti lähteä aamulla kaverin luo joka on sairaalassa, kun syntyi vauva mutta nukkusin klo. 09.30 asti:D Tosin ilta venähti pitkäksi:D
Kaveri halusi välttämättä sektion, arvatkaas minkä takia?
Ettei paikat veny ja pysyy tiukkana. HALOO? Se on kuitenki leikkaus, ei mikään niinvaan homma, lääkäri oli ymmärtänyt täysin ja antanut luvan? Ihme lääkäri. Mutta en voi tuomita ystävääni tuollaisen takia, ystävä on ja pysyy:)
Nyt jännittää että meneekö raskaus loppuun....:)
Samara88 arvaa kuinka paljon mun tekee mieli ostaa jo kaikkea, kun kerta tuntuu siltä, että raskaus menee loppuun asti. Tänään kaupassa, myönnyin ja ostin 1 bodyn. JEEE!
Nyt ulos syömään
:wave:

Juli ja Toivo5+1
 
Lomalainen
Höh... tänä aamuna testasin ja nega oli. Tosin olin todella hätähousu, mahd. ovulaatiosta vasta 7 vrk eli ei kai vielä voisi näkyäkään... :ashamed:
Uusi testi myöhemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Juli87:
Kaveri halusi välttämättä sektion, arvatkaas minkä takia?
Ettei paikat veny ja pysyy tiukkana. HALOO? Se on kuitenki leikkaus, ei mikään niinvaan homma, lääkäri oli ymmärtänyt täysin ja antanut luvan? Ihme lääkäri. Mutta en voi tuomita ystävääni tuollaisen takia, ystävä on ja pysyy:)
Tuo kuulosta kyllä aika uskomattomalta. Voisiko olla vain kaverin "valkoinen valhe" tuo sektion syy...? En usko että yksikään lääkäri suostuisi tuolla perusteella sektioon, kaiken lisäksi paikathan venyy ihan raskaudestakin, ei pelkästään itse synnytyksestä... Jos oli vaikka hankala alapään herpes jonka vuoksi katsottiin, että sektio on turvallisempi eikä vaan kehtaa sanoa..?

 
Juli87 mun on kanssa vaikea uskoa tuota että pelkän paikkojen venymisen takia leikattais. Mulla on kaveri joka synnytti 4,8kg lapsen ja pelkäs synnytystä kuollakseen ja paitsi että lapsi oli niin isokin viellä niin eipä saanut sektiota.
Paitsi tosta venymisestä niin kuinka tyhmä pitää olla anteeksi vain en halua haukkua ystävääsi mutta mitkä paikat siinä synnytyksessä pysyvästi venyy?? Mulla on poika jonka päänympärys oli syntyessä 37cm (iso) ja painoa reilut 4kg ja kerronpas nyt intiimin jutun mutta mieheni ei ennen synnytystä eikä sen jälkeenkään ole seksin aikana mahtunut kokonaan niinkun *diipadaapa* Kyllähän herranjumala ne paikat siitä palautuu. Paitsi kaikenlisäksi olen nauttinut seksuaalisuudestani enemmän synnytyksen jälkeen kuin sitä ennen. Elkääpä rakkaat uskoko näihin urbaani tarinoihin.. :hug:

ON: Kauhean kuvan varmaan moni saa kun olen tällänen halki poikki pinoon ihminen mutten kyllä oikeasti ole mitenkään v-mäinen akka. Otan kyllä kantaa moniinkin asioihin välillä liiankin kärkkäästi mutten tarkoita sitä mitenkään loukkaavana. Toivon että jos joku hermostuu niin saa ilmoittaa en pahastu :LOL:

Dindei + pikku 4+5
 
huomenta kaikille tasapuolisesti
Ajattelin laittaa pientä Gallupin tynkää.. Elikkäs kumpaa "kuvittelet" odottavasi näin alkuraskaudessa? Millä perustein? (Leikkimielinen ja hauskaa nähdä miten muuttuu raskauden myötä)

OV: Olen takuuvarma että poika on taas tulossa vaikka näin alkuviikoille tämä ei omaltakohdalta juurikaan perustu oireisiin kun ei niitä hirmustati ole. Poika tunne on vaan TOISTASEKSI
:LOL: :LOL:

ON: Täällä raskausoire ilmaantunut mitä ei ollut esikoista odottaessa OLLENKAAN. Mulla on kipeet tissit :x No mukavaa että on edes jotain tosin pahoinvointi sais jättää kokonaan tulematta :LOL: :LOL:

Dindei + pikku 4+6
 
Gallupiin: Mä oon ihan varma et meille tulee toinen tyttö. Oireet ihan samanlaiset kuin esikoisestakin.

Dindei: Musta on hyvä vaan kun joku osaa puhua asiat suoraan. Mua kans välillä ärsyttää nää enemmän raskaana olevat.

Sitäkin enemmän mua ärsyttää ihmiset, jotka eivät anna tehdä mitään raskauden aikana! Viime raskaudessa töissä en olisi saanut tehdä mitään ja kotona oli anoppi kieltämässä, argh! Mun mies ei taas ymmärtänyt et raskaus loppuvaiheessa voi hieman rajoittaa elämää. Hänen mielestään olisin voinut vaikka maratoonin juosta ennen synnytystä. Eli mikään ei ole hyvä :LOL:

Tänään on niin pahaolo, yök! Aamupala ei meinannut millään mennä alas. Töihin pitäisi vielä jaksaa. Mulla on alkanut olemaan väsymystä. Eilen nukuin esikoisen kanssa täyden yön ja vielä päiväunet päälle. Mitenköhän selviän tänään ilman päiväunia :D

Peppioliina 5+1
 
Peppioliina juu tuo on raivostuttavaa jos joku "kieltää" tekemästä jotain kun on raskaana. Mulla on ehkäpä maailman hirvein anoppi. No onhan tuo mukavakin välillä mutta esikoista odottaessa tuli monet itkut itkettyä tuon tunkeilevan anopin takia. Mitään en myöskään saanut tehdä yms. Hyvä kun sai edes hengittää kun sekin oli liian raskasta raskaana olevalle :LOL: :LOL:

Huvipuistolaitteista sen verti että ainakin linnanmäellä lukee jokaisen laitteen kohalla erikseen mitkä eivät sovellu raskaana oleville. Luulisi että tämä olisi joku ehdoton käytäntö sillä kyllähän luulisi että heillä pitäisi olla jonkunlainen vastuu siitä ettei kukaan nyt mene ja saa laitteessa mitään lasta vaurioittavaa.. Oikeen hyvät kesälomat! :flower:
 
Voi hyvin olla että ystävä on valehdellut, että on esim. liian pieni lantio tms.. Mutta ei se minulle kuulu oikeastaan vauva on söpö ja terve ja se on pääasia!, meillä on kuitenkin ollut pitkä yhteinen ystävyys. Ja joskus niitä valheita tulee väkisin, ehkä se oli pieni hätävalhe, en viitsi kysyä sitä.
Muutto puuhissa ollaan jo! Saatiin Raumalta hyvän kokoinen omakotitalo, lähellä merta:) Ensimmäinen muutokuorma lähtöö sunnuntaina. Tähän asti ollaan asuttu kerrostalossa Porissa, mutta opiskelut on siellä jo suoritettu loppuun, niin ja tarvitaan tilaa vauvallekkin, vaikka ei tiedä pysyykö vauva masussa, mutta mies sai tuottavamman työpaikan Raumalta ja minä valmistuin tänä vuonna, joten toivottavasti saan itsekkin myös töitä sieltä
Nyt siivoamaan

Juli ja Toivo 5+2
 
Saako liittyä mukaan? :) Minulla tänään rv 4+6. Laskeskelin lasketun ajan osuvan maaliskuulle. Kolmannesta lapsettomuushoidosta tuli plussa. Veritesti otettu ja hcg oli 149 silloin pp11. Lääkärin mukaan oikein hyvä. Itselläni on kova keskenmenon pelko vaikka tämä on ensimmäinen raskauteni eikä ole ollut siis koskaan keskenmenoakaan. Varhaisultraan mennään 16. päivä eli kahden viikon päästä! Miten sitä malttaa odottaa?
 
Uusi ilmottautuu....

olen jo muutaman päivän lukenut tääl, mut vaikka plussannutkin, niin nyt vasta uskon plussaan ja uskollan liittyä. Huomenna kyl vasta virtallinen testipäivä

Eli Sane, 31 vuotias, esikoinen, TAYS, la 11.3

Lasta haaveiltu kaun ja yritystäkin pitkään. Taustalla PCO ja lapsettomuushoitoja.
Viime lokuussa elämäni eka plussa, joka keskeytyi marraskuussa.
seuraavan kerran munasolu kasvoikin vasta 7 kk myöhemmin ja taas heti plussaa.
Pelkään kovasti, et tämäkään pienoinen ei jaksa mukana kulkea, mutta silti jaksan olla toiveikas.

Tänään alkoi ruhtinaalliset 5 viikkoa lomaa,, eli hyvä taival aloittaa.

Raskausoireita minulla ei oikeastaan ole. Ei kyl ollut edellisestäkään pahemmin.
Ainoa on väsymys ja järkyttävät mielialan heittelyt.

onnea teille kanssa sisarille

Sane & Toivo rv 3+6
 
Löytyihän pino maaliskuussa vauvan saaville! :)

Mulla on viikkoja 4+5 +/- pari päivää. Ovulaation mukaan laskettuna. :) Kahen viikon päästä ois ultra yksityisellä. Tarkistetaan onko kaveri mukana ja mikäli on niin missä. Eli sitä jäämme jännäämään!! :|

Perheeseeni kuuluu 4v poika ja aviomies. Niin ja itse olen tosiaan 23v. =)

Elän melkoisessa jännityksessä, koska tuntuu ihan uskomattomalta, että olis ekalla kerralla tärpännyt! :eek: Tai oikeastaan kerettiin ilman ehkäisyä harrastaa seksiä 2 kertaa :ashamed: Toivottavasti raskaudessa ei tule mitään häikkää! :/ Kyllä nämä pelot tästä, kunhan päästään ultraan ja sit myöhemmin ekaa kertaa neuvolaan. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:
Toivotaan että kaikkien meidän pienet pysyy kyydissä. Mut pelästytti tänään jo jonkunlainen aika kovakin selkäkipu mutta se meni sitten ohi eikä mitään vuotoja ole ollut että varovaisesti puksutetaan eteenpäin. Tosiaan siihen varhaisultraan olis se 12pv jonka jälkeen voi huokasta jos kaikki sillon ok. Ainakin viimeksi kun kävin varhaisUÄ:ssa niin siellä sanottiin jos syke löytyy ja vauva on oikiassa paikassa niin on keskenmenoriski jo hyvin pieni. Huomenna poksahtaa 5+0 täyteen wippii.. Niin hauskaa olla näin alkumetreillä taas (tai no joo on ja ei).

Dindei & pikkuKärppänä 4+6
 
varhaisultraan aika varattuna, hoitojen vuoksi ultra tehään TAYSissa. Ihan kiva juttu. Halvempaa kun mennä koskiklinikalle.

Tänään aamulla tehtynä 3 positiivista testi, kyl tää pikku hiljaa uppoo syvemälle tajuntaan ja on uskomattoman ihanaa :heart:

sane ja toivo rv 4+0 poks
 
Tervetuloa uusille plussanneille! =) Meitähän alkaa jo olla monta!! Ihanaa.

Tänään mulla oli tissit aamulla herätessä tosi kipeät, enemmän ku eilen, joten jotain ainakin tapahtuu varmuudella. Pientä huonovointisuutta kans aamusta jos en syö kunnon aamiaista. Tänään en esim kotona ehtinyt ku jugurtin vetään nassuun aamusta, mut tein sit voileivät mukaan että saan klo 9 aamukahvin yhteydessä syödä, niin alko öklöttään, mut se meni ohi ku vedin reissarin. Kahvi ei oikeen maistu, oon ostanut töihin jääteetä ja valittelen vaan "että ku on niin kuuma niin ei kuumaa kahviakaan halua" :LOL:

Minä en uskalla vielä galluppiin sanoa yhtään mitään, ku vasta haen sitä tuntemusta että kumpikohan sieltä vois ehkä tulla. Osallistun sit heti ku tulee sellanen olo että nyt tuntuu ;)

Sanelle vielä halaus, ihanaa että olet täällä :hug:
 
Moumou on ihana olla täällä!

Maanantaina pääsen Hcg kokeeseen ja ensimmäinen neuvolakin varattuna. Neuvola kun on ollut alusta asti mukana mua tsempaamassa ja tukemassa, niin halusivat pian sinnekin.

Mahassa ollut pientä juimintaa koko päivän, voinut olla aikasemminkin, mut ei työ touhussa ole ehtinyt kuulosteleen.

Oon nykyään niin itkuherkkä, että ihan raivostuttaa. Heti kun puhun ääneen raskaudesta, kyynelkanava aukee.
laskostan pyykkiä niin kyynelkanava aukee.
istun hiljaa autossano kyynelkanava aukee. Tuntuu että ei ole mitään, mikä ei itkettäis
 
GALLUP: Mulla on ollu lapsuudesta sellainen tunne, että ensimmäinen lapseni on tyttö, siis olen vain jostain syystä pitänyt sitä itsestäänselvyytenä :D
Nyt raskaanaollessa ja sitä esikoista odottaessa... Huomaan joskus edelleen ajattelevani että tyttö tulee, mutta tuntuu että katselen silti poikien vaatteita enemmän? En ole varma, en vastaa galluppiin ihan vielä! ei oikeastaan ole vielä mitään raskaudesta tullutta sukupuolitunnetta :D Haluaisin siis ensin sisäistää että ylipäänsä olen raskaana :LOL:



Samara & bönde

(rv mielestäni 4+3 (8.3.2011)? Neuvolatäti puhelimessa aikaa varatessa sanoi että hänen kiekkonsa näyttäisi 4+4 (7.3.2011) mutta paskat, koska mun ovis oli 15.6. eikä 14.6.2010. Eikä täti edes kysynyt kiertoni pituutta...) :D
 

Meni hetken kun tuli päivittämään mutta oltiin veneilemässä nämä 2 päivää, yritän mahdollisimman paljon päivittää nopealla tahdilla, mutta näin kesä-syksy reissataan.
Vielä kauheita oiria ei ole tullut lievää pahoinvointia, edellisissä raskauksissa, tuli vasta viikoilla 6-9.
Ekan ajan sain 20.7, jolloin viikkojakin on jo 8:O Hui. Huono matikka pää;/ Tai vähemmän.
Sitä odotellessa.
Eikun ulos:)

Katsu ja asukki 4+6
 

Yhteistyössä