Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

dindei
Kiitos, ilo on tehdä tätä:)
Nyt edellisenö yönä jouduin kohtaamaan myös vessanpöntön, kello oli 04.00, ihmettelin, että keskellä yötä, se jälkee tsekkasin ettei vaan tullu verta, onneks ei. Ja miehen kommentti keskellä yötä oli: '' Ei se vessan pönttö likanen oo, kyll sä voit iha kusell mennä, tuu takas nukkuu'' Mähän ärähdin sille '' No en mä tätä vessanpönttö pese ku pikemminki likastan'' Siihe se vastas ''Täh? Ja nukahti''
No kukkusin sitten 5 asti ja en jaksanu enää mennä nukkuu joten nousin ylös 5, kuitenki oltii menty nukkumaa jo 22, no lähin aamulla 5km lenkille, tein aamupala ja niin:) Mies ihmettelee mitä tein vessas yöl. TOHELO.
Mulla oliki vasta se neuvolas aika 20.7, haluaisin jo kovin sinne:)

Katsu ja PoTY 5+3
 
Heipa Varhaisultrasta sen verran että esikioisesta kävin 6+3 ja hyvin näky sykkeet yms mitä tarviikin nähdä. Nyt varasin varhaisultan rv 6+4 eli ei toi musta mitenkään aikaselta kuulosta vaikka varaisitkin siihen rv6+6 kunhan oot vaan suhteellisen varma viikoista. Syke näkyy muistaakseni jo rv5 lopulla...

Juu eipä tee mieli tupakkaa kun oksettaa sen verti. Ehkä ihan hyväkin.. Toisaalta tää väsymys sekä pahanolon kombo on jo vähän raskasta kun muu elämä ei pysähdy vaan pitäisi hoitaa lapsi ja koti siinä vierellä... No turha valittaa oon kuitenkin onnellinen että ylipäänsä olen raskaana. :flower:

Dindei + PikkuKärppänä 5+4
 
MORO

hCG 730, eli viitearvoissa mennään, silti olin toivonut et olis enemmän. Ensi viikon neuvola käynnillä pyydän uuden lähetteen et katotaan onko nousussa. jotenkin fiilis laski ja epätoivo nostaa päätään.
Viime yö meni valvoessa ja pelätessä keskenmenoa. Minkäänlaisia nippailuja ei tunnu. Rinnat sellaset kuin ennenkin ja pahoinvointia ajoittain. Ja pelkästään tämä kuumuus vie ruokahaluja.
Nyt pitää kärvistellä epätoivoisuudessa vielä viikon päivät. Pelkäänniin kovasti, et miten täs käy.

Eillen kerroin äidille, kun hän täyttää 50 maaliskuussa ja on toivonut lapsenlasta lahjaksi, et kelpaako toimituspäivä?

Täytyy jatkaa siivoilua, et saa muuta ajateltavaa
 
nyt kahlattu netti läpi ja todettu, et arvonihan on ihan hyvä. Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja rauhoittua.
veilä kun yksin kotona, niin ei ole muuta tekemistä kun pohtia navanympärystään
 
Moikka! Mäkin tulin varovasti tämän pinon korkkaamaan, testi näytti plussaa tänään.. Näillä näkymin LA on 3.3.2011. Meille tää olis kolmas, esikoistyttö on 01/07 ja kuopustytär (kohta keskimmäinen ;)) 11/08. Tytöt on syntynyt rv 41+5 ja 41+4 et jos loppuun asti tän kanssa päästään niin taitaa venähtää maaliskuun puoliväliin :)

Itse oon 24, 6.3 täytän 25 :D Isäntä on vajaa vuoden mua vanhempi.

Nyt vaan odottelen kauhulla pahoinvoinnin alkamista, ekassa raskaudessa oksentelu kesti rv35-36 asti ja tokassakin reilusti yli puolen välin. Ja se jos mikä on kauheeta, päivässä monta kertaa sai oksennella, veto ihan pois niin vähän mietityttää, jos nyt tulee samanlaista niin kuinka heitteille noo kaks pientä jää..

 
HappyFeetille tervetuloa ja tsempitykset, että masuasukki on mukana :wave:

Samoin tervetuloa Peppi1:lle, toivottavasti pahoinvointi olis poissa tämän odotuksen! =)

Alkuraskaudenultrasta sen verran, että minä meikäläinen aion sinne mennä raskausviikolla 7+6, elikkäs tasan 3 viikon päästä.... *liian pitkä aika :headwall: *
Yksityiselle tosiaan, eikä oo hajuakaan mitä se vois maksaa. Maksoi mitä maksoi :LOL:

ON: Raskas työpäivä ollut, väsyttää tällä hetkellä ihan sairaasti. Pitänee yrittää ottaa tirsat.. Oon juonut ihan hirveesti, ettei tuu mitään nestehukkaa tälläsillä helteillä.

No juu.. siinä ne "tärkeimmät" :p

GCS15 & Masukki rv4+6
 
Kiitos GCS15 tsempityksistä =)

Tervetuloa uusille!!! Kiva kun joukko kasvaa ja toivotaan että KAIKKI pysyy mukana loppuun saakka!!!



Tänään kerroin miehelle olevani raskaana ja se reppana meinas tippua tuolilta. Ero on kuitenkin edessä, mutta sovittiin että silti pidetään sitten vauvasta yhdessä huolta ja hän auttaa minua sekä raskauden aikana että sen jälkeen. Toivotaan nyt että hänen sanansa pitää.

Minä muuten varasin varhaisultran omalta gyneltäni ja sain sen 16.7. klo 10.45. Sillon minulla pitäisi olla 6+4...jänskittää että näkyyköhän sieltä sillon vielä mitään. Ku minun kierto on kuitenkin 32 päivää ja en oo ihan varma ovulaatiosta, että millon se oli. Entäs jos sit oliskin vasta joku 6+1 niin näkyykö silti sydämensykkeet ym.? Minun gyne on kyl tosi hyvä ja erikoistunut lapsettomuuteen ja raskauden aikaisiin ongelmiin, joten eiköhän se ole ottanut sen huomioon.

Oireista sen verran, että tissit on kipeät ja väsymys on toooooosi kova. Töissä on hirmusti hommaa just nyt, joten sekin varmaan osaltaan vaikuttaa väsymykseen. Niin ja pissattaa pissattaa pissattaaa ja vielä kerran pissattaa.... Mut muuten eipä mitään, saas nähdä miten tilanne kehittyy.

Niin ja piti Sanelle kommentoida, että tuo arvohan on näin alussa ihan sitä mitä pitääkin, eiköstä vaan? Nyt nautit raskaanaolosta ja murehdit sittten vasta kun on murehdittavaa. Niin minäkin yritän tehdä, vaikka tiedän kyl miten vaikeeta se välillä on ja itsekin tarkistan JOKA kerta vessassa käydessäni että näkyykö verta.

Haleja ja hyvää yötä, muistakaa levätä ja nauttia kauniista kesäpäivistä!! Ens kesänä touhua onkin sit enemmän :heart:
 
Heipähei!

Ilmoittaudun riemulla mukaan.
Plussasin tänään, sitä ennen käytin varmasti kymmenen ovistestiä jotka myös kirkuivat punaisena. Olen jo ennestään pienin typykän (1v 2kk) äiti ja toisesta lapsesta oli ollut puhetta mutta "parisuhteemme ajautui kriisistä kriisiin" ja ajatus hylättiin. Mutta olen silti iloinen, että näin kävi. Ja on isikin, järkyttyi niin, että juoksi oksentamaan. Ikää mulla 28v ja ekaa yritettiin melkein vuosi joten ihmetyttää, että nyt pääsi "vahinko" (ihana sellainen)sattumaan:) Huomenna soitan neuvolaan, jännää jee!!

Oireita on vaan painavat tissit ja alavatsavihlaisut, toistaiseksi. En kyllä esikoista odottaessa kärsinyt oikeastaan kummemmista oireista.. näin alussa siis.

Terkuin äitee ja pienen pieni 5+1 ?
 
Kovasti tervetulleeksi toivottelen uudet tuliat :flower:

ON: Mulla on ensimmäinen neuvola jo HUOMENNA?? Päätin nyt kaikesta huolimatta soittaa ja varata neuvola aikaa ja sanoivat että tule nyt sitten heti huomenna. No sepäs passaa. Eipä tolla ekalla neuvola käynnillä ole muuta suurempaa virkaa kun saadaan ultrat varattua. Kovastihan sieltä saa lippulappusia ym.. No ihan kivaahan se on kyllä päästä taas neuvolaan :heart:
Nyt poika avas konsertin heippaa *

Dindei + pikku 5+4
 
Tervetuloa Poulain ja Mamulis :wave: Tarrasukkia masuasukille paljon =)

Dindei nopeaapa pääsit neukkuun =) Me muut täällä "kateellisena" odotellaan ekaa neukkukertaa.. :D

ON: Mies kertoi tänään siskolleen, joka on uunituore äiti. Olivat ekan kerran mun pojan kanssa katsomassa vauvelia, niin möläytti sitten :headwall: No ei sillee haittaa, mutta kun edelleen on sellainen keskenmenon pelko ja jos sellanen sattuu kohdalle, niin hienoa soitella puoli maakuntaa läpi ja ilmoitella, ettei meille tulekkaan vauvaa... :/
Mä oon kertonu parille kaverille, siskolle ja omalle äidille. Ukkeli on kertonut omille vanhemmilleen ja nyt sit siskolleen, muita se ei myönnä :LOL:
Mä edelleen töissä. Päivystän aamuun asti, kun olen sellaisissa hommissa, että työvuoro on helpostikkin 24 h. Onneks saa nukkua välis, otinkin tirsat kun väsytti niin raakasti.
Jei, huomenna vaihtuu uusi raskausviikko :p Pienet on ilot mulla, mutta kyllä se edesauttaa omaa oloa, kun päästään rv 12 yli. Mielenkiinnolla vain odotan koska kohtu alkaa tuntua pikku päärynäpallona ja milloin pömpöttää muukin kuin perus läskireppu :D

GCS15 & masukki rv 4+6
 
Tervehdys kaikille uusille ja vanhoille ja :hug: kovia kokeneille.

varhaisultrasta käyty on tänään ja kaikki oli niinku näillä pikkuviikoilla pitääkin. Gyne sai viikoiksi 6+2 tai 6+5 ihan varmasti ei voi sanoa kun ollaan kuitenki näin alussa. Eli mun pitäis siis vissiin kuitenki olla tuolla helmikuun pinossa mut saanhan pliis olla täällä maaliskuisissa? :saint: Ja siis ultrassa näky vahva syke ja gyne sano, että ei hän mitään vikaa löydä tästä raskaudesta, onnea! Tattis :D Niinjoo, ja vasemmassa munasarjassa on "luttana" kysta, (mitä sit ikinä tarkottaaki) varmaankin niitä elokuussa 2009 poistetun peruja tai sit se voi myös olla keltarauhanen. En aio stressaantua :$ Olio/alkio/möykkis oli 0,71-0,86 cm pitkä. Kelatkaa siis, alle sentin pitunen mutta jo syke! On tää NIIN ihmeellistä. :| Aijuu, kerrottakoon sekin vielä, että tää käynti maksoi vaan 60,60e. Se gyne ei laskuttanu ultausta ollenkaan. Hyvä meille :)


Niskaturvotus ultrankin varasin jo, ja se on niinkin pitkän ajan päästä kuin perjantaina 13.8. Liian pitkä aika sanon minä.

Eka neuvola sielläkin olen jo viime viikolla käynyt ja siitäkin tänne maininnut, liekö kukaan huomannutkaan sitä viestiä :whistle:

palstailusta vielä vähän diipadaapaa.. Pyrin aina lukemaan kaikki viestit ja kommentoimaan jos jotain tulee mieleen. En halua pahoittaa kenenkään mieltä sillä, etten välttämättä huomioi, se tuntuu vaan olevan miltei mahdotonta tässä kirjoitustahdissa siis kun viestejä ropisee kuin sieniä sateella :D

Nojoo, nythän toi kello näyttää jo vaikka kuinka paljon. Hitto. Muistakaa juoda paljon ja nauttikaa helteestä, kohta on PIIIITKÄ talvi vaikkakin omalla tavallaan ihana odotuksen takia. Odottavan aika on pitkä, we know! :heart:

teppana ja olioalkiomöykkis 6+2/5
 
Mä varasin kans varhaisultran tänään! Oon sillon laskelmien mukaan rv 8+6. Neuvola ennen sitä, 8+2 :) Mutta ne on vasta tän kuun loppupuolella...

Jännittää.


Samara & bönde rv 5+0 (?)
Jee, kuudes raskausviikko alkaa!
 
Tein jo eilen sen viikkonäytöllisen testin, kun sain kuulla, että meille tulee tänään vieras, joka on sitten loppuviikon meillä. Testi näyttikin viikkoja 2-3, mikä oli enemmän kuin luulin. Tuo kyllä sopisi, jos kierto on ollut mun lyhimpiä, eli 23 päivää. Jos sen mukaan laskee la:n, niin se on sitten 14.3. Eihän nämä ole vielä yhtään varmoja, mutta siellä päin. ;) Tänään olis sitten uudella laskemisella tasan rv4. :heart:

Ajattelin huomenna pirauttaa neuvolaan. Tiedän, että tämän kaupunginosan neuvolatäti on lomalla, mutta yritän saada sovittua niin, että saisin käydä toisen kaupunginosan neuvolassa tän alkuraskauden, kun sitten olisi helpompi kulkea töiden takia.

Nyt ei jouda kirjoittamaan enempää, kun työt kutsuu. :wave:

Meep ja "Tellu" 4+0
 
HappyFeet voi harmi :hug: Toivotaan että pääset kuitenkin odotuspuolelle nopeasti takaisin. :hug:

teppana Tietty jatkat tässä pinossa kun sun LA kuitenkin osuisi tonne Helmikuun loppuun. Itse kirjottelin esikoisesta syyskuisten pinossa kun LA oli 20.9 poika kuitenkin syntyi vasta lokakuussa joten enpä minä sitten enään synnytyksen jälkeenkään vaihtanut lokakuisiin :heart:

ON: Täällä taas kaulailtu wc-pöntön kanssa :kieh: Kaiken huippu on esikoisen kakkavaipat etoo niin että ykä meinaa tulla pelkästä ajatuksesta :LOL: uuh! joo toivotaan että tässä kävis niinkun edellisessä raskaudessa ja ainakin tuo pahoinvointi loppus rv12. Nyt meen syömään jottain että olo tasaantuis siedettäväksi :D

Dindei + PikkuKärppänä 5+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja moumou:
Niin ja piti Sanelle kommentoida, että tuo arvohan on näin alussa ihan sitä mitä pitääkin, eiköstä vaan? Nyt nautit raskaanaolosta ja murehdit sittten vasta kun on murehdittavaa. Niin minäkin yritän tehdä, vaikka tiedän kyl miten vaikeeta se välillä on ja itsekin tarkistan JOKA kerta vessassa käydessäni että näkyykö verta.
Kiitos moumou tulee kun kavereideni suusta. Mä en vaan pysty relaan. Nyt ei ole enään pahoinvointia ja väsymyskin helpottanut. Tiedän et kaikilla ei oireita ole ja osalla jopa häviää. Toi hCG arvo itseasissa aika hyvä, kun lukasin terveysportista. Onneksi en ole töissä, niin en ihan kaikkea sieltä pääse nyt lukeen. Musta on tullut ihan hirveä tressi takamus :LOL: :LOL: Mut kai se tästä, ajattelin soittaa TTH ja pyytää sitä kautta loppuviikkoon hCG, uudestaan, koska mä en kohta pysy enään maassa. Tätä se teettää kun hartaimmat kauan odotetut toiveet toteutuu. Alkuun meni jo aikas hyvin, mut joka päivä pelko kasvaa. Olispa jo pian uä!

moumou :hug: :hug: kyls sun ja vauvan asiat vielä järjestyy ja kauheasti voimia teille kahdelle.
ja viikon 5 lopulla voi jo näkyä syke.

Poulain & Mamulis :flower: :wave: tervetuloo

HappyFeet :hug: :hug: pahoitteluni

Ajattelin lähteä ideaparkkiin jos saisin pääkoppani koottua, ennen kun mies passittaa hoitoon :LOL:

Voimia ja tarrasukkia kaikille

Sane & Toivo rv 4+5
 
Voisko palstan ylläpitäjä lisätä miut kans listalle?! :) . Tänää tein taas testin ja vahvempi viiva tuli, joten kai se on pakko jo uskoa, että raskaana ollaan. Ja kohta on pojan neuvola, ni varaan itelle kans ajan ja ultraan myös, et saahaan selville monennellako viikolla olen.

Tervetuloa myös miulta uusille :flower: . Tänne kuuluu myös hyvää, hyvä ystäväni sai eilen illalla pikku prinsessan :heart: .

Pyyter-2 ja minirv?
 
Helou taasen!!

Töistä kirjottelen, vaikkei oikeesti varmaan "saiskaan" :)
Pikaisesti vain, eiköstä niin? Hoksasin etten ole laskettua aikaa ilmoittanut...noh, vau.fi:n mukaan se ois 8.3. Siitä varmaan sitten tarkempaa tietoa kun käyn siellä varhaisultrassa.

Tervetuloa taas uusille!!

Happyfeet Isot halaukset!!

Sane Kiitos, minäkin uskon että kaikki kääntyy parhain päin!!
 

Yritän päivittää tiedot oikein, tsekatkaa jossain välissä onko ne oikein:)
Ällöttävä ilma ja vielä ällöttävämpi olo, tänään vielä pitäis vielä raahautua yövuoroon :x
Tein tänään tilauksen vauva lehteenkin:)
:wave:
Katsu&PoTy 5+4
 
Nopsaa vain käyn päivittämässä kuulumisiani..
Hirveistä pahoinvoinneista kärsitään nyt 4 päivää... Onneks tänään ei oo tarvinnu pönttöä käydä halailemassa kuin kerran.. Sunnuntai oli aivan järkyttävä päivä, mikään, edes vesi ei pysynyt sisällä... Eilen kävin päivystyksessä ja sain luvan syödä Stemetil pahoinvointilääkkeitä... Eilen illalla otin siis ensimmäisen ja nyt ihan ok olo siis.. Mutta ei uskalla vielä hurrata.. :LOL:

Tänään olis pitäny lähteä Tampereellekin isännän kanssa kesäloma reissulle, mutta sekin jouduttiin perua tämän pahoinvointi kohtauksen takia...

Sasuma ja taapero 5+4
 
Neuvolakuulumisia, eli tänään siis käyty ensimmäisessä neuvolassa ja "hauskan" lasketun ajan sain 5.2/26.2.2011 vaikka siis luulen että tuo lähemmäksi oikea laskettu on siis tuo 4.3. Tämä siksi että synnytyksen jälkeen ei ole juurikaan menkkoja ollut (yhdet) ja nämä viimiset olivat sellasta tuhruvuotoa niin neuvolassa sanottiin että tälläsissä tapauksissa laskettu laitetaan viimeisten (normaalien) menkkojen mukaan ja ultratkin tulevat sen mukaisesti. No kuukaudella heittää tuo ensimmäinen LA joten sitten pääsen periaatteessa yhteen ylimääräseen ultraan. Tuntuu hölmöltä kun viellä sanoin että miksei voi laittaa samantien tota varsinaista LA (4.3) niin tää on kuulemma käytäntö. Niin paljon on kuulema tapauksia synnyttäneillä että ensimmäisessä jo raskautuneessa kierrossa tulee valemenkkoina ns. tuhrua. No mulla ei ole tästä kysymys kun viikkonäytöllisenkin tein mutta mennään nyt näillä..
Väsymys jatkuu ja pahaolo myös.. Verenpaineet ok/ hemppa ok.. No näillä jatketaan.

Dindei + pikku 5+5
 
Heippa kaikille ! :)

Hätähousuna ajattelin tulla kysymään täältä, onko kenelläkään vuotanut verta ikenistä hampaita harjatessa nyt alkuraskaana? Itsellä tänään kp 37/28-33 mutta en oo uskaltanut testata vielä koska keväälläkin kierto venyi parina kertana 38mittaseks.. Perjantaina ajattelin testata aikasintaan jos ei täti tule ! Toivottavasti saisin liittyä seuraanne! :p

Oireita ois pikkusen:
- VÄSY !!!
- turvotus
- hampaita harjatessa ikenistä verta
- tissit jotenki oudut, ei kipeät mutta jotenki arat kuitenki.
- alamahassa juilii.
 

Yhteistyössä