Maaliskuiset 2024

Ahdistaa ja stressaa raskauden jatkuminen. Kaksi edellistä raskautta päättyi keskenmenon, toinen kkm todettiin vasta rv11. Rv7 ultrassa vastasi pienempää, joten epäilys heräsi onko kaikki ok.

MAALISKUISET 2024

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Tähkä94/4./TAYS
Alia/3./HUS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

23.3.
Pampulax/9./Kaks

25.3
Thandi/5./HUS

31.3.
Tiana44/2./HUS
 
vierailija
Tulen mukaan keskustelemaan, la 21.3 ja tänään RV 5+5. Takana useampi keskenmeno,joten hyvin varovaisin mielin liikenteessä. Toiveena on, että meidän perheeseen vielä pikkusisarus saataisiin. Oireina turvotusta, voimakasta pahoinvointia jo viikon ajan ja tissikipu. Oksennuksen olen onnistunut vielä pidättelemään, vaikka aamut töissä on melkoista tuskaa. Xylimax-eucamenthol- pastillien imeskely on tuonut pientä helpotusta. Rekisteröityä en vielä jaksa,kun koko raskauden jatkuminen tuntuu niin epävarmalta km- taustasta johtuen,mutta käytän nyt nimimerkkiä sanisan
 
Täällä tullut tänään vähän vaaleanpunertavaa valkkaria pyyhittäessä, ei siteeseen saakka. Huoh, hirvee stressi nyt. Mietin jos huomenna soittais nla ja kysyis voisko päästä ultraan tsekkaan tilanteen. Vaikka kaiketi tää vois olla iha normaaliakin. Kolmessa aiemmassa ei oo mitään tälläistä koskaan ollu nii tuntuu hullulta et nyt ois. Pitääkö vaa alkaa varautua et tää oli tässä. Eka neuvola mulla vasta ens viikolla perjantaina, viikkoi nyt on 8+3
 
Täällä tullut tänään vähän vaaleanpunertavaa valkkaria pyyhittäessä, ei siteeseen saakka. Huoh, hirvee stressi nyt. Mietin jos huomenna soittais nla ja kysyis voisko päästä ultraan tsekkaan tilanteen. Vaikka kaiketi tää vois olla iha normaaliakin. Kolmessa aiemmassa ei oo mitään tälläistä koskaan ollu nii tuntuu hullulta et nyt ois. Pitääkö vaa alkaa varautua et tää oli tässä. Eka neuvola mulla vasta ens viikolla perjantaina, viikkoi nyt on 8+3
Toivotaan että on ihan normaalia vuotoa vain🤞varmasti säikäyttää ja jos pääsisit ultraan niin helpottaisi epätietouteen🥺Itse myös vähäisten oireiden takia pelkään että on joku tuulimuna😰minulla myös ensi viikon perjantaina eka neuvola.
 
Toivotaan että on ihan normaalia vuotoa vain🤞varmasti säikäyttää ja jos pääsisit ultraan niin helpottaisi epätietouteen🥺Itse myös vähäisten oireiden takia pelkään että on joku tuulimuna😰minulla myös ensi viikon perjantaina eka neuvola.
Joo kyllä mä huomenna soittelen nla, edelleen valkkari vaaleenpunertavaa välillä pyyhittäessä, muuten ei vuoda, eikä selkeää verta oo ollut, eikä kipuja. Ois kiva päästä siihen ultraa nii tietäis vähän, lomareissuu lähtö ois sunnuntaina ehtis varautua vähän sitäkin ajatellen. Täällä ultrataan vain keskiviikkoisin joten mahdollisuus päästä siihen on aika olematon😵💫. Saas nähdä tarviiko sinnekään nla mun mennä🙄
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Soittelin neuvolaan, uskoi sieltä et olisi ihan vaaratonta, sain kuitenki ultran tälle päivälle puol 2, hitto et jännittää ‍!!
Hienoa,että sait ajan näin äkkiä. Isot tsempit ultraan! Se on ainakin minusta aina aika pelottavaa. Tuntuu,että näin alkuraskaudessa yleensä ei millään meinaa päästä tarkistukseen,jos ei vuoda ihan solkenaan.
-sanisan
 
vierailija
Täällä vielä yksi ilmoittautuu mukaan, la 26.3 eli ihan alussa vielä mennään varovaisesti, takana muutama km ja yksi kohdunulkoinen aikalailla vuosi sitten. Nuorimmainen meillä aloittaa jo koulun, joten täähän on kuin ekaa odottaisi! 😁 Oireina lähinnä alavatsan turvotusta, paineen tunnetta ja vihlontaa sekä tissit on oudontuntoiset, sekä pissattaa ihan koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
Osanotot tähkä💔

Pahoinvointi vaan yltyy. Ympäri vuorokauden saa juosta oksentamassa ja oon aika toimintakyvytön. Harmittaa lasten puolesta, kun ovat vielä kesälomalla ja päivät menee kotona siihen asti et mies tulee töistä. Yhtä selviytymistä vaan. Toivottavasti tää helpottaa pian, eikä niin et kärsin loppuun asti😭
 
  • Rakkaus
Reactions: tähkä94
vierailija
Täällä vielä yksi ilmoittautuu mukaan, la 26.3 eli ihan alussa vielä mennään varovaisesti, takana muutama km ja yksi kohdunulkoinen aikalailla vuosi sitten. Nuorimmainen meillä aloittaa jo koulun, joten täähän on kuin ekaa odottaisi! Oireina lähinnä alavatsan turvotusta, paineen tunnetta ja vihlontaa sekä tissit on oudontuntoiset, sekä pissattaa ihan koko ajan.
Täällä LA 27.3. 😍 Takana kans yksi KM. Minkälaisia oireita sulla on tässä kohtaa?
 
vierailija
Voimia Tähkälle 💔🥺

Olen syönyt tässä raskausaikana enemmän kasviksia ja marjoja kuin varmaan ikinä. Se on onni että mieliteot kohdistuu hedelmiin ja kasviksiin. Eilen esimerkiksi oli IHAN PAKKO saada appelsiinia HETI. Ehkä keho ilmoittaa näin mitä rakennuspalikkaa kulloinkin on vailla? Muuten ruokahalu on pienentynyt.

Pahoinvointia on joka päivä mutta se on ollut suht vähäistä. Välillä mulla on suorastaan ihan loistava ja tarmokas olo. Nukkuminen on vaan vähän huonoa, tarkemmin sanottuna nukahtaminen kun illalla jotenkin jää kierrokset päälle ja valvon vielä 01 aikaan.

Suihkugeeli
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
Mä varasin 8.8 alkuraskauden ultran... Silloin pitäis olla 6+3 edellistä menkoista laskettaessa. Toivottavasti olis raskaus oikeessa paikkassa ja näkyis jo syke niin ois sitten seuraavana päivänä kiva lähteä reissuun kun tietäis että kaikki hyvin 😊
 
MAALISKUISET 2024

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Alia/3./HUS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

23.3.
Pampulax/9./Kaks

25.3
Thandi/5./HUS

31.3.
Tiana44/2./HUS
 
vierailija
Kiva kun muitakin loppukuun odottajia oireita alavatsan menkkamaiset jomotukset ja vihlonnat sekä turvotus ja tissit on oudot (ei onneksi niin kipeät, mutta jotenkin turvonneet ja arat). Wc:ssä saa ravata myös yölläkin.

Millaisia oireita sulla on ollut?
Oikeastaan hyvin samanlaiset. :D Ehkä selkein oire on arat ja turvonneet tissit, sekä erilaiset tuntemukset alavatsassa. Eilen ja tänään on ollut myös hirveää väsymystä toki voi johtua ihan kesäloman loppumisestakin. 😄 Varasin varhaisultran 8.8. ja sinne asti pitäis jännittää!
 
Voimia tähkälle 🥺💔

Pääseekö julkiselle varhaisultraan jotenkin? Meilla eka nla 3vk päästä ja en malttais oottaa 😅 Nyt pitäisi olla 5+4, menkkamaiset kivut vähentynyt, rinnat turpeet ja kipeet ja pahaolo tulee iltapäivisin töistä lähdön aikoihin. Myös matkapahoinvointia alkanut ilmaantua 😅
 
Voimia tähkälle

Pääseekö julkiselle varhaisultraan jotenkin? Meilla eka nla 3vk päästä ja en malttais oottaa Nyt pitäisi olla 5+4, menkkamaiset kivut vähentynyt, rinnat turpeet ja kipeet ja pahaolo tulee iltapäivisin töistä lähdön aikoihin. Myös matkapahoinvointia alkanut ilmaantua
Ei yleensä pääse ellei vuotoa. Eka ultra rv12.
 
  • Tykkää
Reactions: Möykky24

Yhteistyössä