Maaliskuiset 2022

Moi kaikille! Mä varovasti huutelen tähän keskusteluun. Mä plussasin noin viikko sitten ihan yllättäen. Oli luovuttu vauvahaaveista jo kaksi vuotta sitten - taustalla useampi keskenmeno.
mun kuukautiskierto ollut vuoden sisään kaikkea 26-36 päivää, niin en ihan heti osannut huolestua kun menkkoja ei kuulunut. Plussasin vasta kp 49. Ja clearblue näyttä siinä vaiheessa 3+
Yllätyttiin aika isosti.
Noista keskenmenoista johtuen, täs aika varovasti liikkeellä. Oon käytännös valmiiks jo varautunut pettymykseen. Mut päivä kerrallaan.

laskettu aika on 6.3.22 tai jossain noilla korvilla, ultrassa vasta selviää tarkemmin. Itse arvioin enemmänkin 11.3. Neuvola laski 6.3.
 
vierailija
Ryhmässä on nyt n. 40 jäsentä ja enemmistön toiveesta pidetään ryhmä pienenä, n. 50 jäsenen kokoisena Viestiä vaan mulle jos haluaa liittyä
Ehkä mä uskaltaudun kans ryhmään mukaan, jos vielä mahtuu? Olis kiva siellä jakaa näit ajatuksia yms muitten kanssaihmisten kanssa, vaikka raskaus onki vielä tosi alussa.. miten siis ryhmään pääsee, tai siis miten pystyy sulle laittamaan viestiä yksityisesti?
 
Ehkä mä uskaltaudun kans ryhmään mukaan, jos vielä mahtuu? Olis kiva siellä jakaa näit ajatuksia yms muitten kanssaihmisten kanssa, vaikka raskaus onki vielä tosi alussa.. miten siis ryhmään pääsee, tai siis miten pystyy sulle laittamaan viestiä yksityisesti?
Sun pitää ensin rekisteröityä käyttäjäksi ja sit tulee näkyviin se painike, mistä voi lähettää yv.
 
  • Tykkää
Reactions: Maaliskuu22
Täällä ois eka neuvolakäynti perjantaina. 8+4 sit sillon.
Nyt pelko keskenmenosta hieman laantunut, silti en uskalla olla täysin iloinen ennen ultraa missä nään kaiken olevan kunnossa.

Ja harmi tosiaan jos keskustelu nyt vallan fb:ssä.
 
vierailija
Täällä menossa 7+2 ja tänään ultrassa näkyi syke. Tämän innoittamana voisi uskaltaa jo myös liittyä johonkin facebookin ryhmään. Osaako joku tehdä tuollaisen salaisen ryhmän johon uskaltaisi liittyä ilman, että kaikki facekaverit näkee? Joku jättiryhmähän facessa on, mutta tollanen 600 hengen ei innosta.
 
Napuliina
Täällä menossa 8+5, ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra olisi jo ensi viikon alussa. Jännittää todella paljon! Kyseessä siis ensimmäinen raskaus, joten kaikki todella uutta vielä.

Nyt viikonloppuna alkoi yhtäkkiä kova kipu oikealla alavatsalla, kesti vajaan tunnin ja nyt hieman rusehtavaa vuotoa tullut. : ( pelkään luonnollisesti pahinta, mutta onneksi neuvolakäynti heti muutaman päivän sisään.
 
Moi!
laskeskelin, että teitä on muutama nyt, jotka eivät ole fb puolella. Neljän-viiden odottajan oma ryhmä on vähän pieni, joten jottei kukaan jäisi vertaistuen ulkopuolelle, niin laittakaa mulle mahd pian yv tiedot, niin lisäilen ryhmään. Jos la aika on ihan loppukuusta, niin huhtikuisiin mahtuu myös, siellä on oikein mukavaa porukkaa!
 
Käärmeinen
Täällä ei taida olla enää ketään..

Käärmeinen rv 9+0 varovasti kyselee jäikö tänne ketään keskustelemaan.. :-D ultrassa varmistettu raskaus rv 8+3, toki tässä vielä riskiviikot menossa ja minullakin 2 keskenmenoa tätä ennen alla.
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Mulla nyt 10+4, ultrassa käyty 8+2 ja silloin oli kaikki hyvin. Kumminkin kun olen niin iäkäs odottaja (46, tämä olisi kolmas lapseni) niin pidän tätä pienenä ihmeenä ja koko ajan pieni pelko päällä, meneekö jotain pieleen. Lisäksi mulla oli varhainen keskenmeno joulukuussa. Siksi en ole uskaltautunut tähän ketjuun kirjoittelemaan, vaikka seurannut olen. Nyt keskiviikkona on tarkoitus ottaa NIPT-testi ja siinä yhteydessä ultrataan, vähän hirvittää että vieläkö kaikki on kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Mä ainakin käyn täällä aina välillä lueskelemassa edelleen. ❤
Täällä 10+4, huono olo ja väsymys jatkuu.. NT-ultra 2 viikon kuluttua. Onneksi käytiin alkuraskauden ultrassa jossa kaikki oli hyvin 3 viikkoa sitten. Lisäksi ostin kirpparilta kotidopplerin jolla kuunnellaan sydänääniä, tiedän siis että pieni on edelleen mukana ja hengissä.❤ Aika raskaus on tää alkuraskaus pahoinvointeineen ja väsymyksineen, mutta kummasti se aina unohtuu sitten raskauden edetessä. On tää ihanaa olla taas raskaana❤
 
Heippa!
Kävin jonkun kommentin heittämässä aiemmin tuonne helmikuisiin, mutta jos kaikki on ok niin meille tuleekin maaliskuinen :) Ylihuomenna on eka ultra ja vähän jännittää, onko kaikki kunnossa. Nyt siis viikot 12+4. Olen jo muutaman kerran ainakin luullut tuntevani pienenpieniä liikkeitä, joista olen aika varma että ovat sikiön liikkeitä. Toinen lapsi kyseessä ja kohtu on eteenpäin kallistunut, niin sillä luulen että jo tässä vaiheessa voi tunnistaa liikkeet. Viimeistään ylihuomenna selviää, että olenko kuvitellut liikkeet vai onko siellä tosiaan joku kasvamassa.

Esikoisen kanssa koin ihanaksi pienryhmän whatsappissa, meitä oli ehkä 5 hlöä siinä ja hyvin tutustui muihin kun porukkaa ei ollut liikaa. Olisiko sellaiseen kiinnostusta vai olisiko fb-rthmä teille muille sopivampi? Toki voi olla isompikin ryhmä, mutta ei ehkä mikään monensadan hengen kuitenkaan. Itelle on luontaisempaa käyttää wa:ta, mutta jos sellaiseen ryhmään ei ole kiinnostusta niin sitten faceryhmä kiinnostaisi minuakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anununu ja Jonna_83
Käärmeinen
Kivaa että täällä on vielä muitakin :)

Mäkään en ole oikein välittänyt kirjoitella hirveästi mihinkään, ennenkuin saisi nämä alun viikot pois alta.. noh muutaman viikon päästä on viisaampi. Jotenkin suloisen katkerasti ollaan oltu 8kk ilman ehkäisyä... Ja raskaus on alkanut liki heti ekasta kierrosta oikeastaan joka kerralla. Mutta kun 2kpl on myöskin mennyt perätysten kesken niin usko on vähän koetuksella. Pitäisi olla iloinen että raskautuu helposti, mutta.. ehkä tää kolmas kerta nyt toden sanoo.

Edellämainituista syistä johtuen en neuvolakin on vasta ens viikolla, vitkutin sitä niin pitkälle kuin mahis on etten taas tunne itseäni idiootiksi siellä kun "vaihteeksi" menee kesken.

Mulla tosiaan yksi lapsi (7v) aiemmasta suhteesta, suht ongelmaton raskaus silloin, lapsi tosin syntyi lopulta hätäsektiolla. Nyt keskenmenojen jälkeen on lähinnä mietintö että loppuuko se jännitys nt-ultraan vai tuleeko se mukana aina pitkälle raskauteen.

Jos joku teistä jää tänne keskustelemaan niin mielelläni vaihdan ajatuksia täällä :) ja toivotaan että kaikkien kyytiläiset pysyy mukana <3
 
Mulle voi laittaa yksityisviestillä tiedot, niin voin lisäillä suljettuun Faceryhmään. Meitä on siellä n. 50. Kyllä sinne muutama vielä mahtuu mukaan.❤
Mäkin laitoin vielä yv, jos mahtuu mukaan. Muuten aktivoidun täällä kirjoittelemaan, jos täällä vielä muita. Tänään niskaturvotus ultra ja kaikki kuten kuuluukin vko 12+0. Laskettu aika säilyi 13.3. Itsellä yksi km raskaus ja yksi vajaa 2 v lapsi. Helpottavaa olla näillä viikoilla ja alkaa kuvotukset ja pahimmat väsyt poistua, unet edelleenkin joka yö painajaista. Mites muiden voinnit?
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Käärmeinen
Mulle taitaa riittää tämä anonyyminä keskustelu täällä, jos täällä käy ketään kohta :D

Onnea Marjusk :) tuota etappia täälläkin odotetaan. Meillä pääsee nt-ultraan rv 12+4 - 13+6 välillä, toivottavasti sinne asti päästään ja kaikki on silloin myös hyvin :)

Tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Vähän jännittää.

Edelleen kahden km:n jälkeen jännittää, tuleeko taas se pettymys. Ja jos jatkuukin tämä raskaus niin täytyy käsitellä jotenkin mielessään synnytykseen ja sairaalassaoloon liittyvät aiemmat pelot ja traumat. Kipu ei pelota eikä synnytys sinänsä mutta poikani syntyessä reilut 7v sitten silloisen mieheni käytös on näköjään jättänyt jälkiä jotka tuntuvat nyt pitkästä aikaa kummittelevan mielessä. Onneksi tilanne on nyt täysin erilainen ja asioita on hyvin aikaa käsitellä :)

Käärmeinen 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Napuliina
Täälläkin ollaan linjoilla vielä toistaiseksi ainakin anonyymisti mulla menossa vko 11 ja ensi viikolla olisi niskaturvotusultra, jota kovasti kyllä jännitän. Tuonne aiemmin kirjoittelinkin vuodosta, jota tuli ennen tuota varhaisultrakäyntiä, kaikki oli kunnossa silloin ja sykekin saatiin kuulumaan. Siitä huolimatta kovasti jännittää ja huolettaa, onko kaikki kunnossa. Raskaus on itselleni ensimmäinen koskaan.
 
Mullakin oli vuotoa ennen varhaisultraa. silloin kaikki hyvin. Ja varhaisultran jälkeen oli runsasta vuotoa muutaman tunnin. Rv8.. nyt rv11+ ja en ole siis päässyt varmistamaan että kaikki yhä ok. Eivät neuvolassa suostuneet edes sydäntä yrittää kuunnella dopllerilla rv10 ensikäynnillä. Saa odottaa np ultraan. En halunnut maksaa uutta yksityistä ultrausta nimittäin.
 
vierailija
Mullakin oli vuotoa ennen varhaisultraa. silloin kaikki hyvin. Ja varhaisultran jälkeen oli runsasta vuotoa muutaman tunnin. Rv8.. nyt rv11+ ja en ole siis päässyt varmistamaan että kaikki yhä ok. Eivät neuvolassa suostuneet edes sydäntä yrittää kuunnella dopllerilla rv10 ensikäynnillä. Saa odottaa np ultraan. En halunnut maksaa uutta yksityistä ultrausta nimittäin.
Onpa ikävää, että eivät suostuneet varmistamaan neuvolassa asiaa, pitkä aika odottaa np-ultraan saakka : (

en osaa käyttää noita hymiöitä täällä..
 

Yhteistyössä