Kysymys
Hei ap, kertoisitko, missä numerossa se juttu oli? Oliko Elämäni tarina? Kun en niiden joukosta löytänyt viimeisiä numeroita selatessani.
Kiitos
Kiitos
Nr. 13 / 2012Hei ap, kertoisitko, missä numerossa se juttu oli? Oliko Elämäni tarina? Kun en niiden joukosta löytänyt viimeisiä numeroita selatessani.
Kiitos
Tässä olen kanssasi täysin samaa mieltä.Myös sillä "lapsellisella" voi olla se maailman suurin ongelma. Ei lapsettomuus vaan jokin muu. Ei minusta suruja voi laittaa tärkeysjärjestykseen niin, että lapsettomuus olisi se nr.1 ja kaikki muu vähäpätöisempää.
Ehkä kyse on vain siitä, että sinulla on (jostain kumman syystä?!?) vittumaisia ystäviä. Mielestäni nuo esimerkkisi kertovat enemmän siitä ihmisestä kuin ongelmasta, eli lapsettomuudesta. Ihan sama, mikä ongelma noilla ystävilläsi olisi, he valittaisivat samoin. Esim. jos olisivat työttömiä tai köyhiä, olisivat he kateellisia kaikille joilla on hyvä työ ja paljon rahaa.Eh? En.
Olen puhunut omasta kokemuksistani lapsettomuudesta kärsiviin liittyen, en kaikista lapsettomista.
Mutta jos lapseton käyttäytyy inhottavasti, sillä on seurauksensa. Turha vähätellä sitäkään.
Itse en kanssa ymmärrä tätä. En minäkään jatkuvasti hehkuta yksinhultajaystävälleni, jolla on todella tiukkaa rahasta, sitä kuinka meillä menee taloudellisesti melko hyvin. Kyse on ihan vain toisen huomioon ottamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja väyVÄY;26694067:Minusta tämä kappale kiteyttää ap:n yksinkertaisen ajattelutavan ja karkean yleistyksen. Tottakai se ärsyttää, jos joku tulee kateellisena määkimään, että sulla ei ole oikeutta lapsiin ja onneen, ku mullakaan ei ole. Mutta kyllä prkle vieköön mulla teki pahaa katsoa yhden lapsettoman pariskunnan taistelua ja olla siinä samalla raskaana. Eipä tehnyt mieli ylistää ja huutaa heille kuinka IHANAA ON SAADA LAPSI! Mitä se sinulta on pois, jos juuri lapsettomille tutuille et pääse vuodattamaan raskauden ja lasten saannin ihanuutta? Ei se sinun onneasi vähennä, tai ei ainakaan pitäisi vähentää. Jotenkin todella vääristynyt asenne.
Kaikki lapsettomat kun ei oo samanlaisia, jotkut immeiset voi kateuttaan " vinkua "Olen saanut nahoissani tuntea sen vihan ja kaunan, kun itse on saanut lapsia ja nämä muutamat pariskunnat ei. Ei mun tartte sen enempää asiaa pohtia. Joten joka kerta, kun joku lapseton alkaa kateuttaan "vinkumaan", mulla nousee karvat pystyyn. Ihan vain siksi, että muistan nuo vihan tunteet selkäni takana niin elävästi, varmaan hautaan asti...
Hyvä että vauvan syntymästä uskalsin ilmoittaa, loukkasi varmaan sekin
Kiitos paljon, löysin senNr. 13 / 2012
"Onni täällä vaihtelee" otsikkona.
..ja asioistako ei saa puhua, jos niiden tärkeystaso alittaa rimasi?..ja maailmassa on muitakin ongelmia kuin ärsyyntyä muutamasta katkerasta lapsettomasta.
Ehkä kuitenkin kannattaisi vähän pohtia. Miettiä montako näitä tuttavapariskuntia on jotka lapsettomuusongelmansa vuoksi käyttäytyvät törkeästi sinua kohtaan. Sitten miettiä kuinka yleinen ongelma lapsettomuus on, tuskin edes omassa tuttavapiirissäsi nämä ilkeilijät edustavat kaikkia lapsettomia. Kenties läheltäsi löytyy useampiakin lapsettomuudesta kärsiviä keiden ongelmasta et edes ole tietoinen.Olen saanut nahoissani tuntea sen vihan ja kaunan, kun itse on saanut lapsia ja nämä muutamat pariskunnat ei. Ei mun tartte sen enempää asiaa pohtia. Joten joka kerta, kun joku lapseton alkaa kateuttaan "vinkumaan", mulla nousee karvat pystyyn. Ihan vain siksi, että muistan nuo vihan tunteet selkäni takana niin elävästi, varmaan hautaan asti...
Pakko esittää sama kysymys sinulle, eli miksi ihmeessä olet tuollaisten ihmisten kanssa? Jos joku ihminen minua vihaisi, syystä tai toisesta, niin en takuuvarmasti viettäisi aikaani hänen kanssaan, vaan etsisin parempaa seuraa.Olen saanut nahoissani tuntea sen vihan ja kaunan, kun itse on saanut lapsia ja nämä muutamat pariskunnat ei. Ei mun tartte sen enempää asiaa pohtia. Joten joka kerta, kun joku lapseton alkaa kateuttaan "vinkumaan", mulla nousee karvat pystyyn. Ihan vain siksi, että muistan nuo vihan tunteet selkäni takana niin elävästi, varmaan hautaan asti...
No mikä "pakko" sinun esim. oli ilmoittaa heille lapsesi syntymästä. Tuskin nyt kellekään hyvänpäivän tutuille asiasta ilmottaisit...Joskus on pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa, joita ei välttämättä itse ole elämäänsä valinnut. Sinänsä mulle on aivan yks hailee saako joku lapsia vai ei. Haluaako lapsia vai ei. Jokaisella on oma elämänsä elettävänään ja ratkaisut ja vastoinkäymiset on jokaiselle erilaiset.
Ja kylläpä vaan, minun ainoa syntini on ollut lisääntyä suht helposti. Tällä hetkellä voin tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että yksi näistä pariskunnista ei voi saada enempää lapsia, ei edes hoitojen avulla. Koskaan en raskauttani heille hehkuttanut enkä juurikaan asiasta puhunut -oikeastaan muiden kuin tulevien isovanhempien ja mieheni kanssa. Kiitos ja anteeksi :ashamed:
Itse en usko lapsettomuuden tekevän kenestäkään parempaa ihmistä, paitsi ehkä jos se on kriisi minkä ihminen saa käsiteltyä, oppii siitä jotain ja hyödyntää oppimaansa sitten elämässään ja suhteissa toisiin ihmisiin. Usein varmasti käy päinvastoin niin kuin monen muunkin kriisin kanssa, siis ne ihmisen negatiiviset piirteet korostuvat hänen katkeroituessaan. Tietty on sitten oma lukunsa miten kukin tuon näyttää.Ihan kuin lapsettomuus tekisi ihmisestä jotenkin paremman, ettei voisi olla pahansuopainen, vaan toisessa on pakko olla vikaa.
Tuo on ihan vain omaa harhaista tulkintaasi.Ihan kuin lapsettomuus tekisi ihmisestä jotenkin paremman, ettei voisi olla pahansuopainen, vaan toisessa on pakko olla vikaa.