Mä todella toivon että noi tehyläiset ei saa palkan korotuksia je menvät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no ompas esimies:
JOS sinä olet esimies; ovat työpaikkasi asiat todella huonosti!!!!!!
Tuolla asenteella menette vielä ojasta allikkoon!!!Et todennäköisesti ole saanut minkäänlaista esimieskoulutusta ja olet epäpätevä antamaan lausuntoja mihinkään foorumiin!!!

Hyvin sanottu. Peesaan!

ja eikö se ole niin, että kätilö hoitaa synnytyksen alusta loppuun asti jos kaikki menee niinku pitääkin??? niin mulle ainakii sanottiin. mun synnytykses kätilöitä todellakin tarvittiin, kaks kätilöä, yks kätilöharjottelia, yksi th opiskelija, lääkäri ja oma mies. ja kaikille oli hommaa, eikä yhtään liian vähän porukkaa ja by the way, ei ne lääkärit tuu paikalle todellakaan ellei niiden oo pakko! ... itse olen tietyst sh.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
AnniHelena: Ei sairaaloilla ole tarkoituskaan laittaa opiskelijoita kriittisiin toimipisteisiin. Teholle laitetaan ne Tehyyn kuulumattomat tai muuten eroanomuksensa allekirjoittamatta jättävät hoitsut, jotka esim työskentelee nyt heräämöissä. Ei-kiireellisiä leikkauksia kun ei tehdä eikä ihan jokainen hoitsukaan Tehyyn kuulu, joten joitakin henkilöitä jää kuitenkin töihin. Myöskin ainakin pääkaupunkiseudun yksityissairaalat ovat luvanneet ottaa HUS-alueen tehohoitoa ja/tai vaativia leikkauksia tarvitsevia potilaita vastaan. Monet sairaalathan jo miettivätkin, siirretäänkö henkilökuntaa vai potilaita. Ei kai kukaan ole väittänytkään, että kuukaudessa kaikkien irtisanoutuneiden hoitajien tilalle uudet saadaan? Sairaalat keskittyvät vain pitämään akuutit tapaukset hengissä.

Niin, mutta kun se tilanne ei muutu mihinkään. Joo, ehkä muutaman päivän tai viikon homma saadaan pyörimään ilman irtisanoutuneita, mutta ei pidempään. Teholle ei todellakaan voi kuka tahansa mennä, ja ainakin meidän sairaalassa leikkurin ja heräämön väki on irtisanoutunut kokonaisuudessaan. Ei ne muutamat hoitsut voi olla 24h/vrk töissä. Tilanne kärjistyy todella pahaksi, eikä tällaisessa laajuudessa tehtävien irtisanoutumisten voida edes antaa tulla voimaan.

Juu ei tuo joukkoirtisanoutuminen voi toteutua. Katastrofi siitä seuraisi. TEHY toimii ihan oikein kun pelaavat nyt "kovat piipussa". Tämä on ainut keino saada hoitajien palkat inhimilliselle tasolle ja ohjata huomio alalle, joka tarvitsee palkkojen lisäksi myös lisää ammattitaitoista henkilökuntaa ja siten apua kiireeseen jne.
En ole hoitsu, mutta taistelen heidän puolesta hyvin mielelläni :)

Ne korotukset palkkaliukuman alimpiin palkkoihin eli korotuksen jälkeen nekään palkat eivät ole lähelläkään sitä kohuttu keskipalkkaa!!!

Tyhmyys tässä taas tiivistyy kun ei asioista mitään tiedä ja suureen ääneen ollaan kaikki asiat tietävinään!!!

Perushoitajille jotka "suuren palkkapussin ääreen" sinun mukaasi ovat hinkuamassa OVAT todellisuudessa kovan stressin edessä, eivät niin innoissasi kuin sinä kuvaat...

Ja jos palkka on 1690 e monen vuoden sh-koulutuksen jälkeen ja ison opintolaina maksettavana niin se hiukan eri juttu kuin työkkärin koulutuksen jälkeen ja ilman opintolainaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
AnniHelena: Ei sairaaloilla ole tarkoituskaan laittaa opiskelijoita kriittisiin toimipisteisiin. Teholle laitetaan ne Tehyyn kuulumattomat tai muuten eroanomuksensa allekirjoittamatta jättävät hoitsut, jotka esim työskentelee nyt heräämöissä. Ei-kiireellisiä leikkauksia kun ei tehdä eikä ihan jokainen hoitsukaan Tehyyn kuulu, joten joitakin henkilöitä jää kuitenkin töihin. Myöskin ainakin pääkaupunkiseudun yksityissairaalat ovat luvanneet ottaa HUS-alueen tehohoitoa ja/tai vaativia leikkauksia tarvitsevia potilaita vastaan. Monet sairaalathan jo miettivätkin, siirretäänkö henkilökuntaa vai potilaita. Ei kai kukaan ole väittänytkään, että kuukaudessa kaikkien irtisanoutuneiden hoitajien tilalle uudet saadaan? Sairaalat keskittyvät vain pitämään akuutit tapaukset hengissä.

Pääkaupukiseudulla taitaa olla ihan kokonaista YKSI yksityisen sairaalan teho-osasto ja se on Mehiläisessä. Eikä sielläkään kovin monta potilaspaikkaa ole. Vrt. Meikun sydäteholla on 14 potilaspaikkaa ja sekateholla varmaan toinen mokoma, Töölössä myös iso teho, Jorvissa aikanaan oli 9 paikkaa.... aika 'mukava' yhtälö... Lisäksi teholla ja leikkureissaon aika korkea järjestäytymisaste joten ihmettelen montakohan hoitajaa sinne olisi jäämässä...?

Alkuperäinen kirjoittaja synnyttänyt:
ja eikö se ole niin, että kätilö hoitaa synnytyksen alusta loppuun asti jos kaikki menee niinku pitääkin??? niin mulle ainakii sanottiin. mun synnytykses kätilöitä todellakin tarvittiin, kaks kätilöä, yks kätilöharjottelia, yksi th opiskelija, lääkäri ja oma mies. ja kaikille oli hommaa, eikä yhtään liian vähän porukkaa ja by the way, ei ne lääkärit tuu paikalle todellakaan ellei niiden oo pakko! ... itse olen tietyst sh.. ;)

Kyllä näin on. Jos synnytys menee normaalisti ja kaikki sen jälkeenkin, niin synnyttäjä ei edes näe lääkäriä koko sairaalareissun aikana. Miten ihmeessä luulette lääkäreiden ehtivän hoitaa kaikki nämä normaalisynnytykset, mitkä normaalisti hoitaa kätilö sen lisäksi, että hoitavat kaikki lääkärinhoitoa vaativat tapaukset?? Ja kun synnytyksen hoitoonkin liittyy paljon sellaisia juttuja, mistä lääkäreillä ei varmasti ole hajuakaan, että kuuluu tehdä. Kyllä he ulosauton hoitavat, mutta näytteet, vastasyntyneiden lisääminen väestörekisteriin, vauvan hoito, nesteytykset, imetykset jne.jne.jne. Eikä lääkäreitä ole kuin muutaman päivän työvuoroihin, kun hekään eivät jaksa tehdä kovin pitkää 24h/vrk...

Tämä minuakin ärsyttää, että ihmiset puhuu kaikenlaista tutustumatta kokonaisuudessaan kaikkiin asioihin...
Puhutaan, että sairaanhoitajat tienaa hyvin kun palkka on yli 2000 euroa. No se on hyvin pieni joukko hoitsuja, joiden palkka tällä tasolla.
Ei ymmärretä kuinka pitkä ja vaativa koulutus sairaanhoitajilla on. Ammattikorkeakoulussa ovat opiskelleet ihan niin kuin insinöörit. Palkassaan häviävät insinööreille vain aika radikaalisti.

Yhteistyössä