Mä todella toivon että noi tehyläiset ei saa palkan korotuksia je menvät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esimies

Vieras
ihan vapaasti lakkoon! Eikö ne ymmärrä kuinka monen kunnan käy jos joutuvat tollaset palkkasummat maksamaan monille sh;lle.Ikävästi käy ja juuri potilaiden. Mua ei hirvitä yhtään joukkoirtisanominen, ei edes asiakkiden puolesta. itse olen sairaalassa töissä, en tehyläisenä ja meille on jo puhuttu että kun ja jos irtisanominen on edessä se tarkoittaa sitä että kaikki olemassa olevat työntekijät siirrettään hoitohommiin ja näin voi lain puittesissa tehdä 8vkon ajan. ja sijaiset (joita on paljon-köyhiä opiskelijoita jotka mielellään ottaa lakon ajan sh palkat omaan talouteen) töihin. rekrytointi opiskelijoita ja sijaisia kohtaan on jo aloitettu ns. varotoimena ja kaikki ovat innolla odottamassa pääsevänsä palkkapussin ääreen.joten ei huolta-menkää vaan lakkoon, siitä on monta hyötyä,hyvät kandit ja muut opiskelijat saa käytännön harjoittelua, moni peruahoitaja yms pääsee kokielemaan toisenlaista ammattinimmeen työtä jne.

sairaanhoitajat ansaitsisivat korotuksen, mutta ei ehkä kuitenkaan noin suurta. lisineen tienaavat hyvin, moni paljon vähemmän. ja mitä l'hihoitajien palkkaan tulee niin se on aivan kohdallaan. hurjia summia pyydetään lisää rahaa. tottahan sitä jokaiselle ylimääräinen kelpaa, kuka nyt ei enempää palkkaa haluaisi.

siitä vaan irtisanoutumaan ne joilla vakituinen virka on. sijaiset ja työttömät täyttää ne paikat helposti.

Minä olen myös saanut ilmoituksen puhelimitse jossa minä olen lupautunut töihin lakon astuessa voimaan. Ihan jees! Voi kun menisivät siis lakkoon, niin minä opiskelijana saisin vähän rahaa. Ja en ole ainut joka on tehnyt keikkaa siellä täällä ja nyt soitellaan valmiuteen. Parasta on se että opettajat kannustavat; saadaan olla työelämässä jos lakko tulee kun hoidetaan tentiti ja muut kirjalliset työt. Opettajat ymmärtävät tämän loistavana käytännön harjoitteluna.

Alkuperäinen kirjoittaja sh täälläkin:
Mä en ainakaan lähde töistä mihkään vaikka tulis kymmenen lakkoa, samaa listaa aion jatkaa. Minä en jo rakkaaksi tulleita asukkaita jätä!

Minä arvostan sinua! Tälläiset oikesti "kutsumusammatissa" olevat, sydämmellä tekevät ammattilaiset tuntuu olevan kovin harvinaisia nykyään. Voi, kun sinä olisit sitten hoitajani kun sinua tarvitsen! Mietin kuitenkin, koetko olevasi työyhteisössäsi "musta lammas"-eli uskaaltaako ääneen tuota sanoa ammattikunnassasi.?

Alkuperäinen kirjoittaja sh täälläkin:
Mä en ainakaan lähde töistä mihkään vaikka tulis kymmenen lakkoa, samaa listaa aion jatkaa. Minä en jo rakkaaksi tulleita asukkaita jätä!

Tämänkaltainen hoitaja jo ansaitsisikin palkankorotuksen. :)

LA olisi 10pvän päästä eikä hirvitä vaikka ei sh olisi paikalla. Ihan saavat lakkoilla rauhassa. Kriittisen tilanteen varalle onhan paikalle tai samassa rakennuksessa kuitenkin lääkäreitä jotka oleellisesti tärkeämpiä kuin hoitajat, siis viime kädessä. Ja tiedän että heihin voi luottaa ja tuollaisessa lakkotilanteessa työnkuva varmasti laajenee. Ja kaipa siinä talossa jokunen perushoitaja tms on. Kyllähän se mummokin saunaan äitini synnytti, eikä se ihmiskehos siitä ole muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
LA olisi 10pvän päästä eikä hirvitä vaikka ei sh olisi paikalla. Ihan saavat lakkoilla rauhassa. Kriittisen tilanteen varalle onhan paikalle tai samassa rakennuksessa kuitenkin lääkäreitä jotka oleellisesti tärkeämpiä kuin hoitajat, siis viime kädessä. Ja tiedän että heihin voi luottaa ja tuollaisessa lakkotilanteessa työnkuva varmasti laajenee. Ja kaipa siinä talossa jokunen perushoitaja tms on. Kyllähän se mummokin saunaan äitini synnytti, eikä se ihmiskehos siitä ole muuttunut.

Ei sun synnytys tosiaan sairaanhoitajien poissaolosta vaarannu. Lääkäri on se tärkein henkilö synnytyksessä. Sairaanhoitajat ovat vain avustajia.

Meitä sairaanhoitaja-lähihoitaja opiskelijoita riittää lakon ajaksi avustamaan sairaaloihin yms. Ihan sormet syyhyää päästä hommiin, toivotan suurta irtisanoutumista hoitajien puolelta,josko itselle ovet avautuisivat virkaa varten kun tuossa toukokuussa valmistun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei sun synnytys tosiaan sairaanhoitajien poissaolosta vaarannu. Lääkäri on se tärkein henkilö synnytyksessä. Sairaanhoitajat ovat vain avustajia.

PEESAAN! välillä musta tu nttuu et noi sairaanhoitajat pitävät itseään jotenkin ylempiarvoisina kuin ovatkaan. Hyvin sitä pärjätään perushoitajien ja lähihoitajien kanssa.ja lääkäri paikalle jos tarvetta.mikä edes on nykyisin sairaanhoitajan tarve?

eiköhän se kätilö ole se tärkein avustava henkilö synnytyksessä? no juu, mutta siis on se tosiaan kummallista, kun hoitajat saavat nyt kauhean vastarinnan kun taistelevat palkoistaan, ahtaajat ja paperimiehet saavat vaan pääntaputtelua, samoin kuin lääkärit.. ehkä tää kertoo siitä sairaanhoitajan työn tärkeydestä jotain :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
eiköhän se kätilö ole se tärkein avustava henkilö synnytyksessä? no juu, mutta siis on se tosiaan kummallista, kun hoitajat saavat nyt kauhean vastarinnan kun taistelevat palkoistaan, ahtaajat ja paperimiehet saavat vaan pääntaputtelua, samoin kuin lääkärit.. ehkä tää kertoo siitä sairaanhoitajan työn tärkeydestä jotain :whistle:

Itse shjathan sen melun ovat nostaneet!

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

Itse shjathan sen melun ovat nostaneet!

eivät, vaan he käyttävät suomen lainsäädännön mukaisia työtaistelukeinoja, ja se saa ihmiset näemmä aivan kiihdyksiin!

Alkuperäinen kirjoittaja esimies:
ihan vapaasti lakkoon! Eikö ne ymmärrä kuinka monen kunnan käy jos joutuvat tollaset palkkasummat maksamaan monille sh;lle.Ikävästi käy ja juuri potilaiden. Mua ei hirvitä yhtään joukkoirtisanominen, ei edes asiakkiden puolesta. itse olen sairaalassa töissä, en tehyläisenä ja meille on jo puhuttu että kun ja jos irtisanominen on edessä se tarkoittaa sitä että kaikki olemassa olevat työntekijät siirrettään hoitohommiin ja näin voi lain puittesissa tehdä 8vkon ajan. ja sijaiset (joita on paljon-köyhiä opiskelijoita jotka mielellään ottaa lakon ajan sh palkat omaan talouteen) töihin. rekrytointi opiskelijoita ja sijaisia kohtaan on jo aloitettu ns. varotoimena ja kaikki ovat innolla odottamassa pääsevänsä palkkapussin ääreen.joten ei huolta-menkää vaan lakkoon, siitä on monta hyötyä,hyvät kandit ja muut opiskelijat saa käytännön harjoittelua, moni peruahoitaja yms pääsee kokielemaan toisenlaista ammattinimmeen työtä jne.

Ai missäs päin suomea noin paljon ylimäärästä hoitohenkilökuntaa? sitä kun on taistelemalla koitettu jostakin repiä tännekin, mutta kun ei ole niin ei ole!
KARMEE PULA työntekijöistä. Että kiitos ohjatkaa tänne.

Niin tai näin menkää sairaanhoitajat lakkoon tai muuttakaa ruotsiin parempien palkkojen perässä.Älkääkö selittäkö ja uhkailko!

Kyllä tässä maassa riittää hyviä hoitajia (ja amk;t täynnä tulevia) töihin ja jos ei riitä maailmalla riittää hoitajia jotka mielellään tänne tulevat töihin.

ei opiskelijat tilannetta paranna, eivät he osaa toimia eri osastoilla. Valmiitakaan hoitajia ei voi tuosta vain laittaa osastolta esim leikkuriin, tarvitaan pitkä perehdytys.

Alkuperäinen kirjoittaja esimies:

Ai missäs päin suomea noin paljon ylimäärästä hoitohenkilökuntaa? sitä kun on taistelemalla koitettu jostakin repiä tännekin, mutta kun ei ole niin ei ole!
KARMEE PULA työntekijöistä. Että kiitos ohjatkaa tänne.

Etelä-suomessa riittää oppilaitoiksia jossa paljon meillä käviä sijaisia ja hyviä opiskelijoita. Jo helsinki-espoo-vantaa alueella toista kymmentä oppilaitosta. Tulijoita olisi käytännön harjoitteluihinkin enemmän kuin ottaa voidaan.

tää on niin tätä, eli kaikkien mielestä sairaanhoitajien kuuluisi saada lisää palkkaa, mutta sitten kun aletaan puhua, että mistä ne rahat otetaan, niin kaikki onkin sitä mieltä, että niiden palkat on niin korkeat, että voitais vaikka ottaa vähän pois :D

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!:

PEESAAN! välillä musta tu nttuu et noi sairaanhoitajat pitävät itseään jotenkin ylempiarvoisina kuin ovatkaan. Hyvin sitä pärjätään perushoitajien ja lähihoitajien kanssa.ja lääkäri paikalle jos tarvetta.mikä edes on nykyisin sairaanhoitajan tarve?

Mikä on sairaanhoitajien tarve? Kysytkö iha tosissasi?!

Sanonpahan vaan, että voi potilas raukat kun opiskelijat ryntäävät heitä innolla hoitamaan. Olen niin monta "virkaintoista" opiskelijaa nähnyt, että ei siitäkään välttämättä hyvä seuraa.

ei opiskelijat tilannetta paranna, eivät he osaa toimia eri osastoilla. Valmiitakaan hoitajia ei voi tuosta vain laittaa osastolta esim leikkuriin, tarvitaan pitkä perehdytys.

Normaali tilanteessa perehdyty paikallaan,mutta kyllä itse voin sanoa että tiukan paikan tullen kuka tahansa hoitoalan ammattilainen osaa ihmeen paljon kun vaan annetaan lupa toimia. Kokemusta on irakin ja saudi-arabian sotaleireiltä, joissa toiminut leikkuripuolella, vailla mitään kokemusta.

Yhteistyössä