Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:Sä tarviit organisointia.
Tuo pyykkivuori rumba,tee jokaiselle omat puhdaspyykkikorit.Viikkaat suoraan ne koreihin rummusta.
Näin ei tuu koskaan puhdaspyykkikasoja.
Ja tiskikone,teillä isoin jo 6 vee,eli pystyy osallistumaan jo hienosti.
Eli hän tyhjentää aina tiskikoneen tai vuorotellen sun kanssa.Laita lista jääkaapin oveen ja rasti ruutuun ja tarra kun työ tehty!
Meillä kolmoset on tyhjentäneet koneen myös jo 5 veestä asti.
Laita lasit ym muut mahollisimman alas että saa laitettua itse ne.
Sitten jokainen laittaa suoraan koneeseen aina likaiset.
NÄin pysyy tiskipöytä siistinä.
Ja heti tyhjennys kun kone käynyt.
Ja ruoka.Kuten täällä sanottu jo,tee isoja satseja ruokaa,laatikoita,patoja jne.
MÄ pyöritän 8 hengen taloutta ja joudun paljon käyttämään "lapsityövoimaa" ,mutta musta lasten kuuluu osallistua myös kotihommiin.Meillä imuroidaan ja tyhjennetään tiskikone ihan lasten voimin.
Aamuisin oon ite täys virtaa ja teen siinä aamusella kun pienet nukkuvat 10 asti kotihommia.
Isommat lähtee kouluun jo 8 jälestä.
Siinä on pari tuntia aikaa ja toki lasten hereillä ollessakin teen pieniä kotihommia,pyykkiä tms.
Mutta toivottvasti jotain apua.
Ja lelut...Niihin vaan sietokykyä.
Me kyllä siivotaan olkkarista lelut kaikki yhessä iltapuuron jälkeen.Pienet osallistuu myös.
3,5 vee on tosi tarkka jo,pitää olla siistiä!!
Vasta sitten nukkumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:Aamuisin oon ite täys virtaa ja teen siinä aamusella kun pienet nukkuvat 10 asti kotihommia.
Isommat lähtee kouluun jo 8 jälestä.
Siinä on pari tuntia aikaa ja toki lasten hereillä ollessakin teen pieniä kotihommia,pyykkiä tms.
Alkuperäinen kirjoittaja välillä sekasotkua:Mulla toimii tämä: mee töihin vasta 10ksi. Illalla pesen pyykit ja ripustan. Aamulla herään puol 8 ja silti ehdin tänäänkin tyhjentää koneen, täyttää sen, ripustaa pyykit pedata sängyt ja toki vaatettaa itseni sekä 2 lastani. Aamupalat yms. hoituu siinä sivussa...organisointikykyä ja koko ajan jotain tehden homma hoituu...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja välillä sekasotkua:Mulla toimii tämä: mee töihin vasta 10ksi. Illalla pesen pyykit ja ripustan. Aamulla herään puol 8 ja silti ehdin tänäänkin tyhjentää koneen, täyttää sen, ripustaa pyykit pedata sängyt ja toki vaatettaa itseni sekä 2 lastani. Aamupalat yms. hoituu siinä sivussa...organisointikykyä ja koko ajan jotain tehden homma hoituu...
Mihin aikaan pääset töistä? Missä välissä esim teet ruokaa?
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:ymmärrän tunteesi.omat ja harvat vinkkini ovat seuraavat:
1) älä kulje paljain jaloin - villasukat jalassa jalkojen alle jäävät lelut sattuvat vähemmän
2) TUULETA kunnolla, sillä tavalla sotkuinen kämppä raikastuu edes hieman
3) hanki tarpeeksi isoja, kannellisia pyykkikoreja (likaisille ja puhtaille, lajittelemattomille erikseen) ja sijoittele niitä mielellään eri huoneisiin - pyykit poissa silmistä ja heti näyttää kämppäkin siistimmältä
![]()
Oot enkeli. Nimittäin: suurin ongelma taitaa olla just se, että meillä ei todellakaan ole vielä vaatteille tiloja, eikä pyykkihuollolle, kun on remontin alla toi alakerta. Mä siis pesen pyykit eteisessä, ja puhtaiden olisi tarkoitus säilyä siinä ainoassa vaatekaapissa mikä tästä huushollista löytyy ja parissa niitä varten hankitussa lipastossa. Mutta: jos olisikin puhtaille enemmän säilötilaa vähän jokapaikassa (likaset meillä mahtuu juuri ja juuri olemaan vielä, kun lasten vaatteet on niin pieniä ) ja juuri tässä kerroksessa missä niille on käyttöä.... Täähän helpottuisi ihan äärimmäisen ihanan paljon. Eli jokaiselle oma kannellinen koppa. Järkevää. Väliaikaisesti toimivaa. :hug:![]()