Meillä on ollut aikoinaan myös aikamoinen kaaos koko ajan päällä. Kyllähän se otti välillä päähän tosi rankastikin mutta pyrin ajattelemaan että "aikansa kutakin".
Leikin, askartelin ja ulkoilin mieluummin lasten kanssa kuin siivosin koko ajan. Sitähän se pienten lasten kanssa on että jos meinaat mökin pitää kuosissa niin ihan koko ajan saat siivota ja laittaa tavaroita paikoilleen. Ja sitten niitä valokuvia ja kaikenlaista muutakin hommaa lykkäsin ja lykkäsin aina vaan kun en vaan jaksanut enkä kerennyt niitä tekemään.
Nyt kun lapset jo isompia niin on mahtavaa huomata kuinka ne tavarat menee jo paikoilleen ilman minua =) Ja sitten pidän tiukasti kiinni viikkosiivouksesta, sillon käydään koko mökki läpi.
Lapsilla on tietokone vuorot muutaman kerran viikossa ja ne vuorot ei ala ennen kuin jokainen on siivonnut oman huoneensa täysin siistiksi. (Kiristystä siis

)
Itse teen kotitöitä yleensä tonne iltaruualle asti. Toki ulkoillaan ja käydään asioilla välissä. Ja illasta vielä siivoan keittiön iltapalan jälkeen.
Pyykit menee kaappeihin heti kun ne on kuivurista saatu ulos ja viikattu.
Likaiset astiat menee koneeseen heti käytön jälkeen. Lapset kyllä helposti jättää astiansa tiskipöydälle mutta minä sit hihkasen sitten heti perään ja kyllä ne sit tulee ne koneeseen laittamaan.
Sängyt peitetään heti aamupalan jälkeen.
Imuroin joka päivä, jopa pariin kertaan.
Valokuvia on vieläkin aika paljon säilössä kenkälaatikoissa, sitten joskus...
Mukavampaa näin kun saa mökin pidettyä edes suht reilassa niin ei tarvii hävetä silmiä päästään jos/kun joku sattuu tulemaan vierailulle ihan yks kaks yllättäen.
Mutta sulla pieni vauva, joten sehän vie tosi paljon aikaa arjesta. Älä ressaa!!
Kyllä sekin aika vielä tulee kun haikeana mietit miten kivaa oli kun lelut oli levällään ja sitä vauva-arkea elitte =) :hug: