Mä oon mokannut, mies ei anna anteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heluna";27910395]mä oon kyllä sitä mieltä mököttämisestä(siis sellasesta joka kestää kauemmin kuin hetken) että se on henkistä väkivaltaa,julmaa vallankäyttöä![/QUOTE]

jotkin asiat voivat olla niin raskaita käsitellä ihmiselle ettei ole mitään järkeä edes yrittää puhua niistä ennekuin on sanut päänsä "selväksi".. kun tietää jo valmiiksi että puhuminen satuttaa lisää tai saattaa aikaansaada asioita joita ei oikeasti halua.

Ei sun ap tarvi hyväksyä tuota että toinen ei mitenkään tule vastaan. Jos mies jääräpäisesti haluaa jatkaa mykkäkoulua ni varmaa sais jatkaa sitä ihan itekseen.

Ei tuo mykkäkoulu eron paikka ole; ainakaan mun mielestäni.Tai jos olisi, niin minäkin olisin avioliiton alkuaikoina eronnut hyvin pikaseen.
Osa ihmisistä on pitkävihaisia....mieheni myös oli sellainen nuorempana, mutta minä sain hänet muuttumaan siinä asiassa ja puhumaan.Helppoa se ei ollut, mutta kyllä tässä vuosien varrella(elokuussa aviovuosia 23v) on muutos ollut melkoinen=)

jotkin asiat voivat olla niin raskaita käsitellä ihmiselle ettei ole mitään järkeä edes yrittää puhua niistä ennekuin on sanut päänsä "selväksi".. kun tietää jo valmiiksi että puhuminen satuttaa lisää tai saattaa aikaansaada asioita joita ei oikeasti halua.

no silloinkin voi sanoa että kulta tarvitsen aikaa käsitellä tätä asiaa ensin yksin.

mutta entä jos ihminen reagoi niin joka asiaan? jokaiseen pieneenkin vastoinkäymiseen,eikä ikinä puhu. on se silloin väkivaltaa toista kohtaan. ja joskus voi ajatella myös toista ihmistä. eriasia tietysti jos tä toinen on em. pettänyt tms.

[QUOTE="heluna";27910420]no silloinkin voi sanoa että kulta tarvitsen aikaa käsitellä tätä asiaa ensin yksin.

mutta entä jos ihminen reagoi niin joka asiaan? jokaiseen pieneenkin vastoinkäymiseen,eikä ikinä puhu. on se silloin väkivaltaa toista kohtaan. ja joskus voi ajatella myös toista ihmistä. eriasia tietysti jos tä toinen on em. pettänyt tms.[/QUOTE]

Tottakai, tässä kyseisessä tapauksessa kun ei tiedä syytä tapahtuneeseen niin aika säälittävää alkaa ensimmäiseksi työntää erokorttia pöydälle.

Tottakai, tässä kyseisessä tapauksessa kun ei tiedä syytä tapahtuneeseen niin aika säälittävää alkaa ensimmäiseksi työntää erokorttia pöydälle.

no siis enhän minäkään tarkoittanut että siksi täytyy erota,mutta ehkä ulkopuolinen apu olisi paikallaan etenkin jos reagtio on aivan suhteeton tekoon nähden,tai jos mies ei kykene ikinä muuhun kuin mököttämiseen. (koska jos kommunikointi ei toimi, niin ei toimi suhdekkaan)

[QUOTE="heluna";27910463]no siis enhän minäkään tarkoittanut että siksi täytyy erota,mutta ehkä ulkopuolinen apu olisi paikallaan etenkin jos reagtio on aivan suhteeton tekoon nähden,tai jos mies ei kykene ikinä muuhun kuin mököttämiseen. (koska jos kommunikointi ei toimi, niin ei toimi suhdekkaan)[/QUOTE]

Juu, ap varmasti tuntee miehensä parhaiten ja on tosiaan ainut kuka tietää mitä kannattaa tehdä, neuvona vaan annan ettei välttämättä kannata painostaa puolisoa puhumaan jos hän ei ole valmis siihen.

No entä jos asia ois ollu tärkeä selvittää ja sua vaan vaivannu eikä toinen silti tule vastaan? Mökötys voi olla myöskin osoittavaa ja toista paineistavaa. Se että teillä sua ei häirinny, ei kata kaikkia muitakin pareja.

No, sinäkö sitten eroaisit mykkäkoulun takia? Vai mikä sinusta olisi parempi tapa? Huutaa ja inttää ja mäkättää? Tämähän vain vahvistaisi mykkäkoulua ja tulehduttaa tilanteen vielä pahemmin. Molemmat vetäytyvät täysin puolustuskannalle ja tilanteen selvittäminen vaikeutuu entisestään.

Mököttämiselläkin voi tehdä kumppanille henkistä väkivaltaa, mutta jos ei kerta kaikkiaan osaa irtautua miehestään niin, että alkaisi elää omaa elämäänsä miehen mököttämisestä välittämättä, silloin kannattaa mennä miehen luo ja kertoa, että tilanne on muuttunut mielestäsi väkivallaksi ja aijot ottaa yhteyttä perheneuvolaan, jotta saisitte apua ongelman ratkaisemiseksi, koska et enää tiedä mitä muutakaan voisit tehdä.

Yhteistyössä