Alkuperäinen kirjoittaja Oikeasti:
Onko nykyajan lapset tehty hattarasta? Mun äiti haukkui mua mm. huoraksi, josta ei koskaan tule mitään, hulluksi, toivoi että pääsee musta kokonaan eroon (jo lapsena), eikä edes pyytänyt anteeksi. Hän myös käytti fyysistä väkivaltaa.
Mä en vaan voi uskoa, että joku on traumatisoitunut jostain vanhempansa sanomisesta.. ei yksi lipsahdus ole mitään henkistä väkivaltaa, haloo.
Kato kato, ollaanko sama ihminen? Tällaista minäkin sain kuulla, tosin vain huonoina päivinä. Siltikään en ikinä niitä unohda. Suht koht terve ihminen olen

En ole jäänyt kieriskelemään näihin sanottuihin asioihin, mutta kyllä ne mielessä pysyy, vaikka ei haluaisikaan.
Itsetunnon ne on minulta vienyt. Sitäkin olen saanut jo näin päälle 30 v. saanut jonkin verran kasvatettua.
Ja kyllä pienikin pahasti asia voi jäädä lapsen mieleen ikuisesti, anteeksi pyyntö on tärkeää. Miten muuten lapsi oppisi anteeksipyynnön ja annon?
Ikinä en moista sanoisi tai tekisi lapsilleni! Sen vannoin itselleni jo silloin kun vyö paukkui omalla nahalla.
Ja, mun mielestä nk, henkinen väkivalta, nimenomaan sanoilla satuttaminen ja pelottelu on kaikkein pahinta. Se pelko.
Ap;lle, parasta asiassa on se että oikeasti tajuat että nyt tuli iso sammakko suusta. Älä nyt kuitenkaan kasvata asiasta liian isoa mörköä, todellakin, tärkeintä on se että pyydät anteeksi lapseltasi ja kerrot että teit väärin ja kadut sitä.
Kuten joku mainitsikin, ihmisiä me kaikki ollaan, joillain on todellinen rautahermo ja ovat "täydellisiä" äitejä ja ihmisiä joilta ei ikinä tule suusta sontaa ja jotkut ovat ihan taviksia