Mä nyt avaudun joulusta ja rahattomuudesta vaikka siitä tuleekin kakkaa niskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tota noin, ei toi mies nyt mikään täys paska oo. Se kuitenkin maksaa suurimman osan ruuista ja myös yleensä hoitaa kauppareissut. Osti se viime vuonna yhdet lahjat noille, mä tosin maksoin ne miehelle sitte myöhemmin takas. Ja se touhaa noitten lasten kans ja ottaa niitä mukaansa kaikille kyläreissuille (muuten jäis kyläilyt vähiin). Että en tän raha-asian takia eroa vaikka välillä sitäkin on tullu mietittyä.
Onko se nyt kuitenkin pysynyt raittiina? Jos lasten joululahjarahat menee viinaan, niin kyllä mies silloin täys paska on, vaikka miten maksaisi suurimman osan ruuista.

No todennäköisesti tilanne ei tule muuttumaan jos et tuohon ikään mennessä ole saanut asioita vieläkään järjestykseen etkä ole oikeastaan mitään sen eteen tehnytkään etkä ilmeisesti pystykään (tai halua) kun mikään ei käy eikä kelpaa, aika turhaa siis valittaa, hyväksy tilanne ikuisesti kestäväksi tai tee jotain asialle äläkä selittele aikuinen ihminen.

• Tykkää
Reactions: fortunate
36? Eläkkeelle? Miten tuo voi olla edes miettimisen arvoinen vaihtoehto?

Tämä maa on tekemätöntä työtä täynnä, oikeasti eikä se ole mikään klisee. Jumalauta, nyt perse ylös penkistä. Olen iloinen että kotihoidontuki sentään järkeistetään ettei sen avullä räitä enää kattoon vuosikausia ja huononneta samalla omia työllistymismahdollisuuksia.

Tuota kaikki 36vuotiaat eivät omaa sellaista terveyttä että työnteko olisi mahdollista.

Mä oon ite samanikäinen ja osa-aikatöissä, koska en kykene fyysisesti tekemään täyttä työ päivää. kituutellaan, mut mitään tukia en ole mistää hakenut.

Pyysinkö mä apua? Mielestäni en...

Ja mikä ei käy eikä kelpaa? Jo aloituksessa sanoin etten halua lahjoituksia jos niitä tarkoitatte?

Ja mistä päättelitte etten ole mitään tehnyt tilanteen parantamiseksi?

Ja esim. tosta terveyspuolesta en todellakaan kerro kaikkea täälä.

Ap sanoi että haluaa AVAUTUA. Eli ei välttämättä haluakaan mitään ratkaisua vaan haluaa purkaa niitä fiilareita, mitä ei ehkä voi purkaa ystäville, vanhimmille jne.

Just näin.

Kun en halua läheisiäni rasittaa näillä asioilla mutta joskus helpottaa kun edes johonkin saa purkaa ajatuksiaan.

Sitäpaitsi sainhan mä jo tän keskustelun seurauksena hyvän ja ilmaisen lahjaidean (ne amigurumit).

[QUOTE="vieras";28971913]Lisätienestiä hakemaan, puolukanpoimintaa jne. Äkkiä saa parisataa euroa tuolla.[/QUOTE]

Ei tällä selällä. Muutenkin joutuisin mennä sinne mettään yöllä, ei taitais paljo puolukoita nähdä. Ai niin, mutta voinhan mä ottaa noi kolme tenavaa mukaan. Sitte saatte taas porukalla haukkua ku iltalehdes on juttu ku multa on tenava eksyny mettään.

Sellainen vinkki, että jos liittyy tähän kerhoon

http://www.kaak.fi/-/-/Lukemista-koululaisen-mieleen-.html?ProductUUID=nhMK7A8gQrkAAAFA879TkczO&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList&menu=MDMK7A8hplcAAAE9Qi4dGdnT niin saa kolme kirjaa ja angry birds-repun vain 1 €/kpl (+postituskulut 6,90 € = 9,90 €).

Ei ole ostovelvoitetta, puoli vuotta pitää olla kerhossa, ennen kuin voi erota.

Siinä oli tietokirjojakin, voisi kiinnostaa poikia.

Omituista kuinka moni täällä ei tajua sitä, että joillain vaan on kusipää puolisona. Ei kaikkia vanhempia ne lapset kiinnosta. Sitä suuremalla syyllä ap:n pitäsi saada elämä hallintaa jotta olisi omavarainen eikä tuollaisen mihen "armoilla". Ei millään pahalla, mutta koska et saa elämääsi hallintaan niin olet lapsiasi kohtaan yhtä huono kuin miehesi. Tämä on tosiasia.

Tilanne on kyllä harmittava kaikin puolin. Koita ny jotain keksiä.

Kusipää puoliso on ihan naisen oma asia, mutta MINKÄ IHMEEN TAKIA NIIDEN KUSIPÄIDEN KANSSA PITÄÄ LISÄÄNTYÄ??? Eikä riitä yksi lapsi, niitä tehdään useampia, ja sitten viiden tenavan pyöriessä jaloissa huomataankin, että hups, eihän tää elämä olekaan enää kivaa, ei itselle eikä lapsille...

Ei vaan voi ymmärtää.

Aina sanotaan miehen kanssa keskenämme, jos tv.ssäkin perhe valittaa, kun ei oo rahaa, niin tehkää vaan lisää lapsia niin varmasti helpottaa taloutta. Just tää erilaiset äidit, joilla 5 lasta :D

Ei tällä selällä. Muutenkin joutuisin mennä sinne mettään yöllä, ei taitais paljo puolukoita nähdä. Ai niin, mutta voinhan mä ottaa noi kolme tenavaa mukaan. Sitte saatte taas porukalla haukkua ku iltalehdes on juttu ku multa on tenava eksyny mettään.

Voi vooooi kyllä on marttyyri vauhdissa. Ihan tosi, asennemuutos on ihan ensimmäinen mitä neuvoisin tekemään, vaikka nyt et mitään apua pyytänytkään etkä kestä kuulla kritiikkiä.

[QUOTE="Jeps";28971969]Aina sanotaan miehen kanssa keskenämme, jos tv.ssäkin perhe valittaa, kun ei oo rahaa, niin tehkää vaan lisää lapsia niin varmasti helpottaa taloutta. Just tää erilaiset äidit, joilla 5 lasta :D[/QUOTE]

Meillä nää rahaongelmat alko kolmannen lapsen ollessa ihan pieni, neljäs sai alkunsa ehkäisystä huolimatta. Raskaus teki paljon hallaa mun teveydelle... Viidettä ei tuu koska mut steriloitiin neljännen sektion yhteydessä.

Kiitos kaikille ystävällisesti vastanneille! (myös osa kriittisistä viesteistä oli silti ystävällisiä). Kiitos myös yv:tä laittaneille. Muutama ystävällinen sana voi kummasti piristää mieltä.

Sitä mä en ymmärrä miksi pitää ilkeillä? Vaikka sen nyt tosiaan tiesin jo valmiiksi.

Voi vooooi kyllä on marttyyri vauhdissa. Ihan tosi, asennemuutos on ihan ensimmäinen mitä neuvoisin tekemään, vaikka nyt et mitään apua pyytänytkään etkä kestä kuulla kritiikkiä.

Paskan marttyyri. Mä nyt en pääsis sinne mettään ku yöllä. Ja siihen ois kumminki vastattu et ota tenavat mukaan. No joo joku supermamma varmaan pystyis noita vahtimaan mettäs ja samalla keräämään puolukoita mut mä en. Joten hukkaan niistä joku menis.

Asiallinen kritiikki on aina tervetullutta.

Tai no, ethän oo kertonut etkä selittänyt juurikaan mitään teidän tilanteista joten parempi etten kommentoi mitään. Vedän siis aikaisemman kommenttini pois. Kiitos. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sitä saa mitä tilaa?;28972076:
Kyllä köyhäkin joulu voi ihan mukava olla, jos ihmiset perheessä ei ruikuta ja ovat selvin päin.

Ollaan meillä selvinpäin. Ja sen takiahan mä ruikutan täälä että ei muuten tarvi. Kyl meille silti kiva joulu tulee. Ruokaa saadaan ja leivottua, kuusi saadaan ilmaiseksi ja koristeet löytyy jo vanhastaan. Askartelutarvikkeitakin on riittävästi.

Niinku jo aikasemmin sanoin niin tää asia on mulle paljon isompi ongelma ku lapsille, mutta en mäkään sitä sitte enää jouluna sure.

Ja köyhää meilläkin on ollu kakarana mutta silti ihan mukavaa. Joskin muutamana vuonna vietettiin joulua mummolassa ja silloin saatiin hervottomat määrät lahjoja ja olihan se kivaa.

Yhteistyössä