Mä nyt avaudun joulusta ja rahattomuudesta vaikka siitä tuleekin kakkaa niskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28971344]Mies tekee väärin ja mies tekee väärin. Tyypillistä palstafemakkoilua taas. Aikuinen ihminen päättää rahoistaan ja niiden käytöstä ihan itse eikä siihen tarvita mitään naisen jeesustelua.[/QUOTE]

Pitää miehen perhettää ajatella ja lapsiaankin.

[QUOTE="vieras";28971344]Mies tekee väärin ja mies tekee väärin. Tyypillistä palstafemakkoilua taas. Aikuinen ihminen päättää rahoistaan ja niiden käytöstä ihan itse eikä siihen tarvita mitään naisen jeesustelua.[/QUOTE]

Aikuinen ISÄ ja ÄITI laittavat omista rahoistaan joululahjat lapsille ja vasta sitten miettivät loppurahoille muuta käyttöä. Aloittajan mies ei todellakaan ole mikään aikuinen jos ei sen verran älyä ole päässä.

Veronpalautuksia tulee 30€, siinä ne lahjarahat sitte onkin. Kaverisynttäreillä noi ei onneksi käy.
Mulla on kuulemma 5 kuukauden karenssi, lisäksi se virkailija sanoi ettei tee vielä minkäänlaista lausuntoa ennenku tota työkykyä on selvitelty.

Mutta ethän sinä tarvitse työkkäriä työnhakuun. Oletko siis itse sitä mieltä että et kykene minkäänlaiseen työhön?

Hyvä isä ajattelee ensin lapsiaan ja vasta sitten itseään. Se ei ole mitään palstafemakkoilua. Toki jos kuuluu paskoihin iseihin, niin asiaa on vaikea tajuta.

• Tykkää
Reactions: Reesu<3
Voin kuvitella, että myös miestäsi ahdistaa tilanteenne ja haluaa käyttää itse tienaamiaan rahojaan itseensä, mutta eikö tosiaan voi laittaa säästöön rahaa lapsien lahjoja varten? Oletko kysynyt suoraan?

Ei se ole mitään femakkoilua. Jos mies tuhlaa vähät rahat itseensä eikä lapsiinsa, niin sitä kutsutaan piittaamattomuudeksi ja kusipäisyydeksi.

Kyse ei ollut naisen tarpeista, vaan miehen ja naisen yhteisten lasten.

Jos sulla on joku anonyymi sähköpostiosoite, tai luo semmoinen, niin mä laitan sun isoimmalle jotakin. Tiedän ettet kerjännyt mutta haluan laittaa. Poikien leluista en paljon ymmärrä.

Minkäikäiset lapset sulla kaiken kaikkiaan on? Tyyliin tyttö 16, poika X v...

Taitaisi tuossa tilanteessa se avioero helpottaa. Mies on itsekäs, kun ei voi omista tarpeistaan tinkiä edes lasten lahjojen vuoksi. Itsekkäästä ukosta eroon/seurustellahan voi eri osoitteissa, saisit edes toimeentulotukea, kyllä sillä jotkut lahjat saisi.

Taitaisi tuossa tilanteessa se avioero helpottaa. Mies on itsekäs, kun ei voi omista tarpeistaan tinkiä edes lasten lahjojen vuoksi. Itsekkäästä ukosta eroon/seurustellahan voi eri osoitteissa, saisit edes toimeentulotukea, kyllä sillä jotkut lahjat saisi.

Tarkemmin en ap:n asioista tiedä, mutta onko se reilua, että työssä käyvä ei saisi tienaamillaan rahoilla itselleen ostella, vaa ne pitäisi käyttää vaimoon ja lapsiin. Eikä vaimo ole itsekäs ollenkaan, kun ei tienaa????

Hävetkää.

[QUOTE="vieras";28971437]Pitääkö miehen tuhlata kaikki vaimoon ja lapseen ettei itseensä. Kai perheen äidilläkin on vastuu tuoda rahaa taloon?[/QUOTE]

Mitä vittua sinä yrität lässyttää. Hyvä isä tuhlaa mielellään omiin lapsiinsa ja hankkii niille kunnon joululahjat ja synttärilahjat.

Lapsista ei siis mielestäsi tarvitse miehen vastata. Kohdan oman perseensä jaksaa pyyhkiä ni lapset olkoon paskassa. Tosi aikuismaista käytöstä tuommonen, eikun ootas. Niin joo ei olekkaan.

Miehen jutuista en nyt sen enmpää avaudu, asia sen suhteen nyt vaan on mikä on.

Menisin töihin jos voisin. Täältä voisin saada siivousta tai kokoojan paikan mutta kumpaankaan en pysty. Sopivaa opiskelua jonka myös työkkäri hyväksyis ei nyt ole alkamassa, toki kyttään koko ajan jos sellaista tulis.

Ja tosiaan siis ilmottauduin työttömäksi mutta se virkailija pani mut siihen työkyvyn selvitykseen. Enempää en myöskään terveysongelmiani pui täälä, nehän kun on keksittyjä kaikki.

Ja kiitos sille joka tarjos lahjotettavaa mutta en tosiaan ota vastaan mitään.

Ja tiedän että lopulta noi lapset on kumminkin ihan tyytyväisiä siihen mitä saavat.

Ongelma on siis lähinnä mun päässä, taas kerran.

[QUOTE="vieras";28971442]Tarkemmin en ap:n asioista tiedä, mutta onko se reilua, että työssä käyvä ei saisi tienaamillaan rahoilla itselleen ostella, vaa ne pitäisi käyttää vaimoon ja lapsiin. Eikä vaimo ole itsekäs ollenkaan, kun ei tienaa????

Hävetkää.[/QUOTE]

Mistä vetoa, että jos ap saa töitä ja lapset pitää laittaa päiväkotiin, mies ei mylskään suostu maksamaan hoitomaksuja?

Jos tekee lapsia, niihin menee rahaa, jos haluaa käyttää kaiken itseensä, ei kannata lapsia tehdä. Aviopuolisoilla on toisiinsa elatusvelvollisuus, joten naimisiinkaan ei kannata mennä, jos ei kestä sitä, että voi joutua väliaikaisesti esimerkiksi työttömyyden tai äitiysloman takia maksamaan isomman osan menoista.

ei niistä lasten lahjoista tarvitse niin paljon stressata. omassa lapsuudessani oli rahasta tiukkaa joten mitään kalliita lahjoja ei meille koskaan ostettu, mutta kuka normaali lapsi muka alkaa jouluaattona vaatia hintatietoja ennenkuin suostuu avaamaan paketin? olimme iloisia kun saimme hauskoja lahjoja, vaikka ne epäilemättä olivat tiimarin alelaarista. nykyään en edes muista ainuttakaan minulle aikoinaan annettua lahjaa paitsi pienen vihreän (halvan...) pehmokoiran joka minulla on vieläkin. mutta onnellinen joulutunnelma ja perheen yhtenäisyys ovat aina muistoissani, niille ei ole hintalappua mutta lapsi vaalii niitä koko ikänsä :)

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
[QUOTE="vieras";28971451]Mitä vittua sinä yrität lässyttää. Hyvä isä tuhlaa mielellään omiin lapsiinsa ja hankkii niille kunnon joululahjat ja synttärilahjat.[/QUOTE]

IHmisellä on oikeus myös tuhlata omia rahoja itseensä. jos ap:n mies kustantaa jo muuta elämistä niin kai hän saa itselleenkin jotain ostaa. miksi ap ei itse sitten mene töihin ja osta lahjoja. niitä miehiä on niin helppo syyttää.

Miehen jutuista en nyt sen enmpää avaudu, asia sen suhteen nyt vaan on mikä on.

Menisin töihin jos voisin. Täältä voisin saada siivousta tai kokoojan paikan mutta kumpaankaan en pysty. Sopivaa opiskelua jonka myös työkkäri hyväksyis ei nyt ole alkamassa, toki kyttään koko ajan jos sellaista tulis.

Ja tosiaan siis ilmottauduin työttömäksi mutta se virkailija pani mut siihen työkyvyn selvitykseen. Enempää en myöskään terveysongelmiani pui täälä, nehän kun on keksittyjä kaikki.

Ja kiitos sille joka tarjos lahjotettavaa mutta en tosiaan ota vastaan mitään.

Ja tiedän että lopulta noi lapset on kumminkin ihan tyytyväisiä siihen mitä saavat.

Ongelma on siis lähinnä mun päässä, taas kerran.

Minkälainen tulevaisuus on sinulla paikkakunnalla jossa ei ole mitään muita mahdollisuuksia kuin olla siivooja tai kokooja? Ja vielä havittelet eläkettä.

Hyvä ihminen, oli tilanteesi mikä vaan, olet vielä nuori, ei tuohon tilaan saa jäädä, jotain on tehtävä!

[QUOTE="vieras";28971479]Mistä vetoa, että jos ap saa töitä ja lapset pitää laittaa päiväkotiin, mies ei mylskään suostu maksamaan hoitomaksuja?

Jos tekee lapsia, niihin menee rahaa, jos haluaa käyttää kaiken itseensä, ei kannata lapsia tehdä. Aviopuolisoilla on toisiinsa elatusvelvollisuus, joten naimisiinkaan ei kannata mennä, jos ei kestä sitä, että voi joutua väliaikaisesti esimerkiksi työttömyyden tai äitiysloman takia maksamaan isomman osan menoista.[/QUOTE]

jotenkin se elatusvelvollisuus kääntyy täällä aina siten, että se on miehen velvollisuus. jos taas on niin, että mies on heikoilla ja vaimo joutuu elättää niin se on ero se.

Niin ja tää tilannehan on tässä jatkunut jo pitempään, parina jouluna oon saanu lahjoituksena lahjoja. Ettei noi sinänsä oo tottunu mitään isoja saamaankaan. En oikeesti aio enää mitään lahjoituksia ottaa vastaan enkä pyydellä.

Rasittaa vaan.

Asutaan vuokralla, halvempaa täältä ei saa tän kokoista ja pienempään ei mahduta. Miehelle jos jää "ylimääräistä" rahaa niin se ostaa niillä itelleen jotain. Muutenkin on ollu sanaton sopimus että mä ostan lasten jutut mutta nykyään ku maksan vuokrastakin osan niin ei vaan enää rahat meinaa riittää.

Tähän tarttis mun mielestäni tehdä muutos.

En tarkoita, ettäkö lapsia pitäisi lahjoa ihan helkutisti, mutta jos näyttää siltä, ettei joululahjoja saa oikein mistään revittyä, on aikuisten tehtävä sitten karsia omistaan, jos mitenkään mahdollista. Ja mun nähdäkseni se on tuossa kohtaa hyvinkin mahdollista.

Eli jos mies saa ennen joulua ylimääräistä, niillä ei osteta mitään miehelle, vaan ne yhdet lahjatoivelahjat lapsille.

Jutelkaa tilanteestanne neuvolassa, sitä kautta saatatte saada MLL:än hyvän mielen lahjakortin (vai mikä se ennen joulua jaettava nimeltään onkaan?) ja jos paikkakunnallanne järjestetään Joulupuu-keräys, niin ottakaa selvää siitä, kuka päättää lahjojenjakopaikat. Meilläpäin se on sosiaalitoimi.

Myös seurakunnilla saattaa olla joululahjojen keräystä.

Yhteistyössä