Mä nyt avaudun joulusta ja rahattomuudesta vaikka siitä tuleekin kakkaa niskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
EN OLE KERJÄÄMÄSSÄ MITÄÄN ENKÄ HAE RATKAISUA TILANTEESEEN KOSKA SEMMOISTA EI OLE. Kunhan purkaudun.

Mua siis ressaa jo nyt kun tiedän ettei oo varaa ostaa juuri mitään lahjoja. Turhahan se tietty on ressata asiaa jolle ei mitään voi mutta en voi sille ressaamisellekaan mitään. Lisäksi viikonloppuna alkaa lasten synttärirumba. Eli nyt on yhdet, ens kuus yhdet, joulukuus yhdet ja sit vielä tammikuus...Ja marraskuus siskonpojan syndet. Välillä mietin epätoivoisiakin vaihtoehtoja tähän rahattomuuteen, kuten avioeroa. Rahatilanne paranis huomattavasti mutta muu elämä sit ei. Kyllähän mä tiedän että lapset on sopeutuvaisia ja lopulta tyytyvät siihen mitä saavat mutta olis niin kiva antaa jotain sellaista mitä toivovat mutta noi pirun lelut on niin kalliita.
Tosin on yksi (pieni) mahdollisuus että rahatilanne paranee hetkellisesti ennen joulua ja ehkä siitä sais jotain pantua sivuun lahjoja varten.

MIkä teillä on työ ja rahatilanne? En usko tuohon, ettei itse asialle voi mitään tehdä. Meillä on kolme lasta ja silloinkin kun opintotuella miehen kanssa opiskeltiin molemmat niin varaa oli lahjat lapsille jouluna ostaa eikä mitään puuttunut.

Mitä aiotte asialle tehdä, etteä sama ei toistu seuraavana vuonna.

Ei sitä kannata surra jos ei voi kallista lahjaa ostaa. Meillä on pojalla vaikka mitä mutta silti sen rakkain juttu oli kun ostin sille 6€ maksavan sellaisen lumisadepallon ei se edes välitä noista kalliista pelikoneista tms.

Mies on töissä. Mä kotihoidontuella, joskin ilmottauduin työttömäksi viime kuus mutta nyt aletaan selvitellä mun työkykyä ja sehän kestää. Oon 36.

Ei oo rahaa niihin aleleluihinkaan. Kirpparilta oon kattellu mutta täälä on huono tarjonta ja usein lelut tosi likaisia/rikkinäisiä tai sit liian kalliita.

Saan mä kaikille jotku karkit pakettiin ja pienen lelun mutta kun mä niin haluaisin antaa enemmän :'(. Vanhin likka (16v.) esitti jo joululahjatoiveensa: se haluaa suklaalevyn ja villasukat. Oon yrittäny lapsilta pitää salassa rahavaikeudet mutta huomaahan ton ikäinen jo, Ja se tietää kuinka kovasti mä tykkäisin lahjoa niitä.

Kannattaa muistaa, että lapset ovat yllättäviä noissa tykkäyksissään ja voi käydä vaikka yhdessä kirppiksillä katselemassa ja sitten käyt myöhemmin ostamassa suosikit.

Pojat jo höpöttää joulusta ja siksi kai tää alkas nyt jo rasittaa mua. Vanhempi haluais jonkinlaisen rakentelulelun (siis semmosen missä on kaikkia osia joita voi ruuvata toisiinsa yms.) ja pienempi isoja transformereita ja jotain trashbakeja (tai jotain). Kumpiki puhuu "sitte ku on joulu niin saanko mä äiti sitä ja tätä ja tuota" jamä sit yritän keksiä vaan kaikkia muuta mukavaa mitä jouluun liittyy, kuten että saa valvoa niin myöhään ku haluaa ja laitetaan kuusi ja koristeita ja syödään kinkkua ja tehdään pipareita.

silmät auki oikealla ja naamakirjan kirpparilla, ei sitä tiedä mitä tulee vastaan

pienemmäthän ei välitä minkä hintasia lahjoja ne saa, pari ekaa päivää meillä on joskus leikitty niillä laatikoilla...

[QUOTE="vieras";28971171]Mikset ala opiskella jotain alaa, johon voit sitten työllistyäkin joskus? Vai ihanko jotain sairaseläkettä sulle kaavaillaan?[/QUOTE]

En tiedä, tuskin eläkkeelle pääsen. Katotaan ny kuhan tulis ensi aika sinne soskaan, mutta taitaa tulla vasta ens kuus.

Mies on töissä. Mä kotihoidontuella, joskin ilmottauduin työttömäksi viime kuus mutta nyt aletaan selvitellä mun työkykyä ja sehän kestää. Oon 36.

Ei oo rahaa niihin aleleluihinkaan. Kirpparilta oon kattellu mutta täälä on huono tarjonta ja usein lelut tosi likaisia/rikkinäisiä tai sit liian kalliita.

Saan mä kaikille jotku karkit pakettiin ja pienen lelun mutta kun mä niin haluaisin antaa enemmän :'(. Vanhin likka (16v.) esitti jo joululahjatoiveensa: se haluaa suklaalevyn ja villasukat. Oon yrittäny lapsilta pitää salassa rahavaikeudet mutta huomaahan ton ikäinen jo, Ja se tietää kuinka kovasti mä tykkäisin lahjoa niitä.

:hug:

Liity facessa niihin lahjoitetaan-palstoille ja laita reilusti niihin otetaan vastaan-ilmoituksia. Ihmiset oikeasti ymmärtää ja mielellään luopuu tarpeettomasta jos voi auttaa.

silmät auki oikealla ja naamakirjan kirpparilla, ei sitä tiedä mitä tulee vastaan

pienemmäthän ei välitä minkä hintasia lahjoja ne saa, pari ekaa päivää meillä on joskus leikitty niillä laatikoilla...

Joo, voihan sitä hyvälläsäkää jotain löytääkin. Ja ei toi pienin tosiaan joulusta vielä mitään tajua ja on varmaan tyytyväinen vaikka paketoisin vaan tyhjiä laatikoita :). Mutta noi pojat onki sitte eri asia.

Vähän aiheen vierestä ehkä, mutta avioero se vasta kallista onkin, sitä ei kannata kyllä säästömielessä toteuttaa.

Olisko sulla mahdollisuutta iltatyöhön (siivousta tms.), siitä voisi saada vähän sivuun. Ostaako teillä muut sukulaiset lapsille lahjoja, kummit, mummit? Heille ajoissa tietoa mitä lapset toivovat, niin tulisi mieluisia lahjoja.

Niin ja tää tilannehan on tässä jatkunut jo pitempään, parina jouluna oon saanu lahjoituksena lahjoja. Ettei noi sinänsä oo tottunu mitään isoja saamaankaan. En oikeesti aio enää mitään lahjoituksia ottaa vastaan enkä pyydellä.

Rasittaa vaan.

Asutaan vuokralla, halvempaa täältä ei saa tän kokoista ja pienempään ei mahduta. Miehelle jos jää "ylimääräistä" rahaa niin se ostaa niillä itelleen jotain. Muutenkin on ollu sanaton sopimus että mä ostan lasten jutut mutta nykyään ku maksan vuokrastakin osan niin ei vaan enää rahat meinaa riittää.

Puhu neuvolassa nyt jo teidän tilanteesta, saatte ainakin siten sen mll-lahjakortin ruokia varten.

Sitten ilmoitat lapset joulupuukeräykseen kuten Astro jo ehdottikin.

Diakonillekin menisin jo myös puhumaan. Saatatte saada joulua varten nyt jo lahjakortin (pistätte sen talteen) ennen kuin turhan pyytelijät sinne asti pääsevät lähempänä joulua.

meillä on kolme lasta, jotka kaikki kouluikäisiä eikä juuri ole ollut tilannetta, että me molemmat vanhemmat oltaisiin yhtaikaa töissä. Silti rahaa on ollut kaikkeen tarpeelliseen ja lahjoihin. Missä siis mättää ettei rahat riitä muilla?

Lasten täti ostaa yhdet lahjat ja se ostaa mitä ostaa. Tai ainakin on aiemmin ostanut, on tosin nyt niin pahasti sairas että voi olla ettei siitä tänä vuonna oo lahjojen ostoon.

Yhteistyössä