Mä en vaan voi käsittää kuinka ahdasmielistä porukkaa voi olla olemassa vuonna 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vai niin";25504972]Mutta ihmislajihan on kuoistanut jo tuhansia vuosia, vaikka homoseksuaalisuutta on aina ollut olemassa. Joissakin kulttuureissa ja joinakin aikakausina se on ollut historiallisesti hyväksytympää, kuin toisissa. Ja hyvin ovat ihmiset ja muutkin eläinlajit, joissa homoseksuaalisuutta esiintyy, kukoistaneet.[/QUOTE]

Onneksi ihminen on keksinyt jopa AIDSiin lääkkeet, muuten ei kukoistaisi ihmislaji kovin kauan.

No mitä epänormaalia?
Jos sille linjalle lähdetään niin aaaaika monen heteronkin mieltymyksistä löytyy jotain joka ei ole normaalia ja luonnollista.
Mun mielestä on surullista että joku katsoo olevansa homoa parempi ihminen vain siksi kun itse sattuu olemaan hetero.

Kerro ihan omin sanoin,että mitä normaalia siinä on. Älä tee vastakysymystä, äläkä kerro tutkimuksista mitään. Mikä on sinun mileipiteesi miksi katsot sen normaaliksi.
Niin ja toistaiseksi kukaan ei tiedä minun mileipidettäni homosita eli ei kannata ottaa minkäänlaista ennakkoasennetta.

Niin, voisiko joku selventää sitten, miten tulevaisuudessa kun tästä homoudesta tulee entistä kovempi hintti, tämä lasten hankkiminen toimii?

Kun mä en millään usko, että kahesta pippelistä saadaan sitä vauvaa tulemaan.

Ihmiset eivät 'ala homoiksi' siksi koska päättäävät niin, vaan eiköhän homoseksuaalisuutta esiinny aina aika vakiomäärä nisäkkäissä. Nykyään on hyväksytympää olla avoimemmin homoseksuaali, mutta eihän nyt tokikaan homoseksuaalien määrä kasvussa ole.

Ihan oikeasti, miten takapajuisia ja yksinkertaisia ihmisiä täällä kommentoi? Olen aika järkyttynyt vaikka en ole edes ap.

Kerro ihan omin sanoin,että mitä normaalia siinä on. Älä tee vastakysymystä, äläkä kerro tutkimuksista mitään. Mikä on sinun mileipiteesi miksi katsot sen normaaliksi.
Niin ja toistaiseksi kukaan ei tiedä minun mileipidettäni homosita eli ei kannata ottaa minkäänlaista ennakkoasennetta.

Mieestäni ihminen on normaali, täysin välittämättä siitä ketä rakastaa. Minusta on täysin NORMAALIA rakastaa juuri sitä, ketä haluaa. Ja kyllä sillä on minulle merkitystä mitä tiede asiasta sanoo. Uskon siihen täysin, että hooseksuaalisuutta on tutkittu (paljon) eikä ole löytynyt mitään, joka osoittaisi ihmisen olevan häiriintynyt millään tavalla vaikka onkin homoseksuaali.

En ole tehnyt sinulle kuin yhden kerran vastakysymyksen ja olen yrittänyt vastata kysymykseesi, joten voisitko nyt vastata siihen minunkin kysymykseeni.

Eli mun kysymys oli:

Vai miten itse näet asian? Miten Pekan homoseksuaalisuus vaikuttaa hänen kykyynsä olla presidentti? Enkä nyt hae sitä, miten muut tulisivat suhtautumaan homoseksuaaliseen presidenttiin vaan sitä miten Pekan persoonallisuus on mielestäsi saanut vakutteita homoseksuaalisuudestaan?

[QUOTE="vai niin";25504972]Mutta ihmislajihan on kuoistanut jo tuhansia vuosia, vaikka homoseksuaalisuutta on aina ollut olemassa. Joissakin kulttuureissa ja joinakin aikakausina se on ollut historiallisesti hyväksytympää, kuin toisissa. Ja hyvin ovat ihmiset ja muutkin eläinlajit, joissa homoseksuaalisuutta esiintyy, kukoistaneet.[/QUOTE]

Homofobit näköjään luulevat, että jos homoille annetaan samanlaiset oikeudet kuin heteroillekin, kukaan ei enää harrasta heteroseksiä lisääntymistarkoituksessa ja ihmissuku sammuu siihen sukupolveen. Tätä logiikkaa seuraten kaikki heterot ovat tietenkin salaisesti homoja, joten en kyllä itse oikein ymmärrä mihin he tällä argumentilla pyrkivät jos eivät ulos kaapista...

[QUOTE="tässä";25505096]Mieestäni ihminen on normaali, täysin välittämättä siitä ketä rakastaa. Minusta on täysin NORMAALIA rakastaa juuri sitä, ketä haluaa. Ja kyllä sillä on minulle merkitystä mitä tiede asiasta sanoo. Uskon siihen täysin, että hooseksuaalisuutta on tutkittu (paljon) eikä ole löytynyt mitään, joka osoittaisi ihmisen olevan häiriintynyt millään tavalla vaikka onkin homoseksuaali.

[/QUOTE]

Nimenomaan se samaan sukupuoleen RAKASTUMINEN on psyykkisesti poikkeavaa käytöstä. Fyysiset tuntemukset pelkästään eivät johda välttämättä homoseksuaaliseen käytökseen mutta kun mielikin alkaa sellaista vaatia, ollaan jo liian pitkällä.

[QUOTE="tässä";25505096]Mieestäni ihminen on normaali, täysin välittämättä siitä ketä rakastaa. Minusta on täysin NORMAALIA rakastaa juuri sitä, ketä haluaa. Ja kyllä sillä on minulle merkitystä mitä tiede asiasta sanoo. Uskon siihen täysin, että hooseksuaalisuutta on tutkittu (paljon) eikä ole löytynyt mitään, joka osoittaisi ihmisen olevan häiriintynyt millään tavalla vaikka onkin homoseksuaali.

En ole tehnyt sinulle kuin yhden kerran vastakysymyksen ja olen yrittänyt vastata kysymykseesi, joten voisitko nyt vastata siihen minunkin kysymykseeni.

Eli mun kysymys oli:

Vai miten itse näet asian? Miten Pekan homoseksuaalisuus vaikuttaa hänen kykyynsä olla presidentti? Enkä nyt hae sitä, miten muut tulisivat suhtautumaan homoseksuaaliseen presidenttiin vaan sitä miten Pekan persoonallisuus on mielestäsi saanut vakutteita homoseksuaalisuudestaan?[/QUOTE]

Jompi kumpi on oltava ns normaalia. Joko rakastaa mies miestä tai mies naista. Molemmat ei voi olla normaalia.

Itse katson homojen olevan vähä-älyisempiä niin kuin Pekan tiedot jo niin kerotovat. Ja kuulehan sen jo haastatteluista,että homot ei voi olla ihan täysjärkisiä. Moni julkkishomo on sen näyttänyt,mutta ain sokea voi olla sitä huomaamata.
Mitä normaalia on hakea itselle naismaista miestä kun nainenkin olisi saatavilla. Jos tykkää mihistä niin miksi ei oikeasti tykkää miehistä? siis aidoista miehistä, miehisistä mihistä? Miksi toisen pitää suhtessa kuitenkinolla se "nainen". Eikö tämä ole jotenkin ristiriidassa? Minusta on

[QUOTE="fakta";25505135]Nimenomaan se samaan sukupuoleen RAKASTUMINEN on psyykkisesti poikkeavaa käytöstä. Fyysiset tuntemukset pelkästään eivät johda välttämättä homoseksuaaliseen käytökseen mutta kun mielikin alkaa sellaista vaatia, ollaan jo liian pitkällä.[/QUOTE]

Mihin perustat tämän mielipiteesi? Miten niin rakastuminen samaan sukupuoleen on psyykkisesti poikkevavaa käytöstä? Onko sun mielipiteen tausta luonnottumuudesta raamatusta vai onko kyseessä vain oma mielipiteesi? Kun yhä vaan tiede ei tue tuollaista mielipidettä.

Jompi kumpi on oltava ns normaalia. Joko rakastaa mies miestä tai mies naista. Molemmat ei voi olla normaalia.

Itse katson homojen olevan vähä-älyisempiä niin kuin Pekan tiedot jo niin kerotovat. Ja kuulehan sen jo haastatteluista,että homot ei voi olla ihan täysjärkisiä. Moni julkkishomo on sen näyttänyt,mutta ain sokea voi olla sitä huomaamata.
Mitä normaalia on hakea itselle naismaista miestä kun nainenkin olisi saatavilla. Jos tykkää mihistä niin miksi ei oikeasti tykkää miehistä? siis aidoista miehistä, miehisistä mihistä? Miksi toisen pitää suhtessa kuitenkinolla se "nainen". Eikö tämä ole jotenkin ristiriidassa? Minusta on

Huh huh, kaikista kommentoijista sä vedät kyllä tällä tekstilläsi pinnat kotiin. Tunnen muutamankin homoseksuaalin, myös omasta suvustani, ja voin kertoa, että heidän älyssään, empatiakyvyssään, tunne-elämässään ja siinä seksuaalisuudessaankaan ei ole mitään vikaa. He käyvät (hyvissä) töissä, maksavat laskunsa, elävät pitkissä parisuhteissa, ovat sukurakkaita, käyvät mökillä, hoitavat vanhenevia vanhempiaan, elävät kaikin puolin tasapainoista ja normaalia elämää, jne.

Sitähän ei voi tietää, ei varmaan homoseksuaali itsekään, miksi he tuntevat vetovoimaa samaan sukupuoleen. Mutta älyyn sillä ei takuulla ole merkitystä. Se ei ole valinta! En usko, että mun homoseksuaalisukulainen olisi halunnut väkisin aiheuttaa suvussaan kuohuntaa kun tuli aikoinaan kaapista ulos. Mutta hän halusi kertoa totuuden itsestään. KAIKKI suvussa suhtautuvat asiaan nykyään hienosti ja tämä sukulaiseni on hyvin rakastettu ja pidetty.

On häpeäksi sinulle, ettet nykyaikanakaan ole pystynyt avartamaan mieltäsi tuon enempää. Sillä minä uskon, että äly sullakin siihen riittäisi, on kyse empatiakyvystä ja halusta ymmärtää erilaisia ihmisiä.

Epäilen vahvasti että pedofiili pitäisi taipumuksensa tiukasti omana tietonaan, joten en oikeasti tiedä onko jollain fb-kaverillani ko. taipumuksia. Tiedätkö sinä varmasti omista fb-kavereistasi? Tuolla joku mainitsikin että lapset ja eläimet pitää jättää rauhaan, siitä samaa mieltä.

Sitä olen miettinyt, eikö oikeasti suvaitsevainen ja tuomitsematon ihminen sitten olekaan ns. "kaikkien kaveri". Kuitenkin on se rajoittava mielipide jostakin, ei täysin neutraalia ihmistä ole olemassa..siksipä on hieman hassua että tähän rasismikeskusteluun osallistuu niin monia suvaitsevaisia ja tuomitsemattomia henkilöitä :)

Facebook on myös vallankäytön väline. Osoitat valinnoillasi millainen olet, kaverilistan, tykkäysten ja jokaisen toiminnon suhteen. Ja kaikilla ei tosiaankaan filtterit toimi.

Minusta suvaitsevaisuus ei tarkoita kaiken hyväksymistä. On paljon ymmärrettävämpää, että joku tuomitsee rasistisen käyttäytymisen ja ajatusmaailman kuin sen, että joku tuomitsee toisen ihonvärin mukaan. Asenteisiin ja käytökseen voi vaikuttaa, synnynnäisiin ominaisuuksiin ei. En todellakaan hyväksy kaikkea. Tuomitsen ihmisten huonon kohtelun.

Viimeksi muokattu:
Ihmiset ovat seonneet ihan kunnolla. Molempien kannattajat (jos edes ovat) haukkuvat toinen toisiaan ja keksivät ihme syitä sanoa toisesta pahaa.
Molemmat ehdokkaat ovat toivoneet, että tämä pidettäisiin siistinä eikä tälläiseen ryhdyttäisi.
Mitä pidemmälle on päivä mennyt sen hullumpia juttuja sitä tulee vastaan. Koitetaan nyt muistaa, että jokainen meistä on varmasti katsonut tarkkaan kumpaa haluaa äänestää. Käännytys ja sen semmoinen on typerää.

[QUOTE="fakta";25504778]Aloittaja on ahdasmielisistä ahdasmielisin koska ei ymmärrä toisin ajattelevia. Se on fakta.[/QUOTE]

Se on hyvinkin normaalia, ettei ymmärrä ihmisten syrjimistä synnynnäisten ominaisuuksiensa perusteella. En ymmärrä sellaisiakaan ihmisiä, jotka pitävät ihmistä jotenkin huonompana tai paheksuttavana siksi, että tämä on esim. nainen, lyhytkasvuinen, tummaihoinen, pisamanaamainen jne. jne.

Se on hyvinkin normaalia, ettei ymmärrä ihmisten syrjimistä synnynnäisten ominaisuuksiensa perusteella. En ymmärrä sellaisiakaan ihmisiä, jotka pitävät ihmistä jotenkin huonompana tai paheksuttavana siksi, että tämä on esim. nainen, lyhytkasvuinen, tummaihoinen, pisamanaamainen jne. jne.

peesi tälle. Itse saan edelleen kokea syrjintää, sekä tyttöni on saanut kokea samaa. Pahin oli kun häntä ei sairauden vuoksi meinattu ottaa koulun projektiin mukaan vaikka hänet oli aikaa sitten ilmoitettu mukaan. Toki hän sitten lähti kun tarpeeksi kauan taistelin koulun kanssa. Eikä siitä ollut mitään ongelmaa.

Ja facebookissa kehtaavat omalla naamallaan laukoa homofobisia ala-arvoisia kommentteja, ihan uskomatonta.
Jotenkin sitä toivois että tuollaisille ihmisille osuis omalle kohdalle tavalla tai toisella ja joutuis vähän tarkastamaan omia arvojaan.

Yks ilta meillä oli miehen kanssa hauska keskustelu ufoista ja tultiin siihen tulokseen että vaikka ufoja oliskin niin eihän ne tänne vois tulla, ihmiskunnassa kun monelle on vielä järkytys sekin että joku on homo tai neekeri (joojoo ruma sana anteeksi) niin piitkään aikaan ei taideta olla valmiita mihinkään oikeasti kummalliseen.

Mä olen oikeasti täysin pöyristynyt. Toivottavasti Pekka voittais vaalit, ois mainio lisäbonus nähdä näitten kaikkien päänaukojien naamat sit :D

vastataan! Ihminen syntyy ja ottaa mallia toisista se mihin itse haluat on se mitä mieltä olet muista! Voisin kertoa paljonkin mutta jäädään tähän koska jotkut haluaa olla erilaisia! Ja hyvä näin!

Olen lukenut aloituksia Haavistosta ja että hänen pitäisi voittaa vaalit. Entäs kun Haavisto lähtee Arabi Emiraatteihin ? Ei siellä homoseksuaaleja hyväksytä. Luuletteko että Suomi saisi hyväksyntää ja kunnioitusta kun on homo presidenttinä ?!

[QUOTE="harmaa";25501524]Mutta ollaanko maailmalla valmiita..
Se siinä mietityttää, ei muu.[/QUOTE]

Mua ei mietitytä. Niiden takapajuloiden joissa homous, ja yleensä myös naisen asema on huono, on syytä päivittyä!

Suomea kovasti hehkutetaan maailmalla ja Pekalla on sellainen brändi joka taatusti huomattaisiin ja se edistäisi tasa-arvoa pakostakin ja toisi meille huomiota edistyksellisenä maana. Asioiden hoidosta on kyse ja se miten edustetaan.

Mä en aluksi tenttejä katsoessani tiennyt homoudesta, valitsin vain parhaan edustajan.

[QUOTE="juu";25506376]Olen lukenut aloituksia Haavistosta ja että hänen pitäisi voittaa vaalit. Entäs kun Haavisto lähtee Arabi Emiraatteihin ? Ei siellä homoseksuaaleja hyväksytä. Luuletteko että Suomi saisi hyväksyntää ja kunnioitusta kun on homo presidenttinä ?![/QUOTE]

vastaus tässä...mä luulen, että homous ei tuota kyllä oikeasti mitään ongelmaa

Kaikki elämästä: Tämä aihe pitäisi olla jo käsitelty, mutta...

• Tykkää
Reactions: Data
Itse olen lesbo, ja silti homot ovat mielestäni ällöttäviä. Joo voin olla epänormaali monen mielestä lesbouteni vuoksi. Olen myös äiti, ja saanut lapsen harrastamalla seksiä miehen kanssa. En kumminkaan tunne mitään vetoa miehiin seksuaalisesti. Eli homoseksuaalisuuden vastustamiselle ei käy perusteluksi se että homoseksuaaliset eivät voi lisääntyä. Voivatpas halutessaan. Mieshomokin voi siittää naisen. Lesbo voi halutessaan harrastaa seksiä miehen kanssa, eihän siihen tarvi kun jalkansa levittää.

En äänestä Haavistoa sillä mielestäni homo ei voi olla Suomen presidentti. En peräänkuuluta mitään homojen oikeuksia.

Eli minulla ei saa olla mielipidettä varsinkaan jos se mielipide on homonegatiivinen?? Olen heti ahdasmielinen, mutta jos vain en halua homoa presidentiksi ni mitä sitten?

Onpa todella suvaitsevainen maa tämä suomi jos en saa olla sitä mieltä etten halua homoa presidentiksi!!

Toivottavasti Niinistö voittaa, paljon paremmat edellytykset pressaksi, on edustava ja hänellä on myös edustava vaimo, toisinkuin tämä ihme inisijä Haaviston käsipuolessa, kauhee myötähäpeä ja pakko oli vaihtaa kanavaa kun haastattelivat tätä latinoa.

Alkuperäinen kirjoittaja epänormaali??;25507074:
Itse olen lesbo, ja silti homot ovat mielestäni ällöttäviä. Joo voin olla epänormaali monen mielestä lesbouteni vuoksi. Olen myös äiti, ja saanut lapsen harrastamalla seksiä miehen kanssa. En kumminkaan tunne mitään vetoa miehiin seksuaalisesti. Eli homoseksuaalisuuden vastustamiselle ei käy perusteluksi se että homoseksuaaliset eivät voi lisääntyä. Voivatpas halutessaan. Mieshomokin voi siittää naisen. Lesbo voi halutessaan harrastaa seksiä miehen kanssa, eihän siihen tarvi kun jalkansa levittää.

En äänestä Haavistoa sillä mielestäni homo ei voi olla Suomen presidentti. En peräänkuuluta mitään homojen oikeuksia.

Olet siis mielelläsi toisen luokan kansalainen seksuaalisen suuntautumisen perusteella.

Yhteistyössä