Mä en ole kertonut teille kaikkea

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
En siis ole raskaana :ashamed: :ashamed:

En vaan tajua mikä tuol mahas on, seksi sattuu, kävely sattuu, kaikki sattuu :ashamed:

ja ei se nyt noin iso ole normaalisti vaikken mikään hoikka ole :ashamed: Nyt vaan sellain kun olisin ainakin puolessa välissä raskaana :ashamed:

Aijaa, anteeksi sitten onnittelut. :ashamed:

Onko sul hormonikierukka? Mul turpoo välillä kanssa oikein isoksi maha, ihan niin, että voisi kanssa luulla. Mulla tekkee kai välillä keltarauhasrakkuloita, semmosia isoja ja se kai turvottaa. Sit vetää peräsuoleen jotenkin ja saattaa yhdyntä sattuu. Oon pari kertaa mennyt äkillisten yhdynnässä alkaneiden kipujen takii lekuriin ja ne on veikannut ovulaatioo. No kalenterista oon kattonut, et menkat sekasin, mutta ei missään tapauksessa ovis-aika.

Ei ole kierukkaa mutta muuten kuullostaa multa, aamulla seksiä harrastettiin ja takaapäin( anteeksi kaikki jo valmiiks, taas puhun tästä )sattu niin ettei voinut, vatsaan ja peräsuoleenkin varmaan, ihan kun olisi puukkoa työnnetty :$

Ja ovulaatio ei ole nyt omien laskujen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Joudun ehkä lääkäriin menee heti ens viikolla, burana auttanut vähän, mutta edelleen raastaa :$

Mahakipuun ei saisi tulehduskipulääkkeitä ottaa, koska peittävät kivun ja näin ollen jos on jostain vakavammasta kyse, niin tilanne voi kehittyä erittäin pahaksi esim. umpisuolentulehdus tai okkluusio tilanteissa.

Umppari on leikattu

parikin juttua tulee mieleen missä maha voi turvota tollaiseksi ja olla tuskallinen olo.. tutulla oli kohdussa iso kasvain ja vatsa oli yhtä iso kuin olisi ollut yli puolenvälin raskaana. parikin syöpäpotilasta tiedän, kenellä on munasarjasyöpä löytynyt sillä, että vatsa turpoaa isoksi ja on kerännyt nestettä tosi paljon, sekin tuntuu tuskaiselle. älä nyt ajattele heti pahinta, mutta mene ihmeessä lääkäriin tutkimuksiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
:o Johan on sit masu turvonnut, perun onnittelut :)

Jep, oli pakko uunottaa teitä kun tän kauheuden näin
:ashamed:

Onhan tuo "vähä" turvoksissa. Varmaan lekurin paikka :|

Taidan katsella viikonlopun yli. Kuten kerroin niin en mikään hoikka ole muutenkaan mutta...en nyt tuollanenkaan :snotty:

En siis ole raskaana :ashamed: :ashamed:

En vaan tajua mikä tuol mahas on, seksi sattuu, kävely sattuu, kaikki sattuu :ashamed:

ja ei se nyt noin iso ole normaalisti vaikken mikään hoikka ole :ashamed: Nyt vaan sellain kun olisin ainakin puolessa välissä raskaana :ashamed:

Aijaa, anteeksi sitten onnittelut. :ashamed:

Onko sul hormonikierukka? Mul turpoo välillä kanssa oikein isoksi maha, ihan niin, että voisi kanssa luulla. Mulla tekkee kai välillä keltarauhasrakkuloita, semmosia isoja ja se kai turvottaa. Sit vetää peräsuoleen jotenkin ja saattaa yhdyntä sattuu. Oon pari kertaa mennyt äkillisten yhdynnässä alkaneiden kipujen takii lekuriin ja ne on veikannut ovulaatioo. No kalenterista oon kattonut, et menkat sekasin, mutta ei missään tapauksessa ovis-aika.

Ei ole kierukkaa mutta muuten kuullostaa multa, aamulla seksiä harrastettiin ja takaapäin( anteeksi kaikki jo valmiiks, taas puhun tästä )sattu niin ettei voinut, vatsaan ja peräsuoleenkin varmaan, ihan kun olisi puukkoa työnnetty :$

Joo, takaapäin nimenomaan sattuu eniten sillon. Ne rakkulat nyt ei (välttis) oo mitään isoja, mut sillon voi turpoo muutenkin, kai se on hormonaalista sitten. Mut siis on mahdollista, että se rakkulakin kasvaa isoksi. Mee näyttään ja pyydä et ultrataan niit munasarjoja, jos toi ei mee ohitte.

Siis mulla on todella tullut välillä semmonen ihan niinku oisin tosi söpösti paksuna. Ei kiva. :/

Yhdyntäkipujenkin vuoksi lääkärillä käynti on varmasti paikallaan.

Taidan katsella viikonlopun yli. Kuten kerroin niin en mikään hoikka ole muutenkaan mutta...en nyt tuollanenkaan :snotty:

No tosta kuvasta nyt näkee et jalat on hiukka vatsaan verrattuna hoikkasemmat. Kärsitköhän olla vkl yli kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Yhdyntäkipujenkin vuoksi lääkärillä käynti on varmasti paikallaan.

Jos munasarjoissa on vaikka semmonen rakkula, niin se pökkiminen kyllä tuntuu silloin.

No tosta kuvasta nyt näkee et jalat on hiukka vatsaan verrattuna hoikkasemmat. Kärsitköhän olla vkl yli kotona?

Rukoilijasirkka, etsin googella tuosta tietoa, auttaako siihen sitten mikään?
Mikä tuon laukasee?

Sä kerroit kyllä niin osuvasti mun oireista että pakko olla sitä.

Juu, huomen menen polille jos ei helpota :|

Sirkka, mua siis melkein aina hiukan sattuu takaapäin tai vaikka menis syvällekin seksin aikana, eikä siis emättimeen vaan nimenomaan vatsaan.
Vitsi kun tähän olis joku apu. Näitä kipuaaltoja tulee nimenomaan sillon kun ei ole mitään ehkäsyä päällä.

Rukoilijasirkka, etsin googella tuosta tietoa, auttaako siihen sitten mikään?
Mikä tuon laukasee?

Sä kerroit kyllä niin osuvasti mun oireista että pakko olla sitä.

Juu, huomen menen polille jos ei helpota :|

En tiiä, joillain kai on taipumus noihin rakkuloihin. Ne kai sit vaan puhkee, mut sit joillain, esimerkiksi murkkuikäsenä mun kaverilla ne kasvo tosi isoiksi ja sit ne kai puhkastiin, en tiiä ihan tarkkaan. Mulla ei nyt taas oo vähään aikaan ollut, eikä siis mua oo koskaan sen takii ultrattu. Äiti on ollut joskus kätilöopiston naistentautien osastolla töissä ja siltä oon kysellyt.

Mulla on mennyt itsellään aina ohi, turvotukseen olen yrittänyt vaan sit juoda vettä ja syödä jotain ananasta tai jotain. Jollain tavalla samantyyppistä se kipu, kuin ovulaatiossa. Ja mulla homonikierukka on noita lisännyt.

Sirkka, mua siis melkein aina hiukan sattuu takaapäin tai vaikka menis syvällekin seksin aikana, eikä siis emättimeen vaan nimenomaan vatsaan.
Vitsi kun tähän olis joku apu. Näitä kipuaaltoja tulee nimenomaan sillon kun ei ole mitään ehkäsyä päällä.

Onksulla kohtu eteenpäin kallellaan? Mulla on ja kans aika usein vähän tuntuu masussa. Sit mun kohdun suu on myös aika alhaalla, vaikkakin ihan normaali. Joten takaapäin lykkiessä penis osuu siihen napukkaan ja heiluttelee näin ollen kohtua.

moi.
mulla oli kans turvotusta, kun oli iso kysta toisessa munasarjassa. vatsaontelossa oli nestettä ja kipuja oli. enempi just mahaan päin koski kun sinne munassarjaan. jokatapauksessa se sitten leikattiin pois, koko munasarja.

Onksulla kohtu eteenpäin kallellaan? Mulla on ja kans aika usein vähän tuntuu masussa. Sit mun kohdun suu on myös aika alhaalla, vaikkakin ihan normaali. Joten takaapäin lykkiessä penis osuu siihen napukkaan ja heiluttelee näin ollen kohtua.

Mä en osaa sanoa :ashamed: Mutta voisko se että tampooni ja kuukuppi sattuu liittyä tohon?

Mulla on ollu kahdesti munasarjakysta, sillo o maha turvonnu, tärinäkipua jne, seksi sattuu... ja molemmilla kerroilla olen itseni leikkauspöydältä löytäny.

Jos nostaa kuumetta ni menet heti lääkäriin, tärinäkipu mahan alueella ei oo hyvä juttu ikinä, varsinkaan jos umpparia ei oo poistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Olisko sulla endometrioosia? Siihen kuuluu vatsan turpoaminen ja yhdyntäkipu. Onko turvotus aina vai vain aamulla/illalla/tiettyyn aikaan kuukaudesta?

Joo, toi on yksi vaihtoehto myös. :attn:

Yhteistyössä