Mä en kelpaa mun miehelle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän tuossa ois miehelläkin peiliin katsomista, eihän aina voi vaatia,että vaan sen toisen pitäisi"muuttua".
Meillä ollut kinaa jo pe-illasta lähtien. Luulin eilen,että tää ois jo ohi,mut ei :( Mies"uhkaillut"laittavansa sormuksen pois sormesta,mut ei ole tätä kuitenkaan tehnyt.
Pitäis mennä tänään töihin ja samoin pe asti,mut jotenkin tuntuu,että työmotivaatio kärsii ihan karmeesti,ei siis mikään huvita!

Meilläkin on joskus ollut ero mielessä. Päätettiin kuitenkin yrittää yhdessä. Miehellä oli joskus jo asuntokin katsottuna; jotta saisi olla rauhassa. Joskus. tai oikeastaan aika useinkin miehen puheista ja käytöksestä saa sen kuvan, että kaikki olisi täydellistä ilman mua ja lapsia :( Sillä kun ei ole mitään vapautta ja elämää, kun me ollaan olemassa - estetään hänen itsenäisyysy (= mun miele¨stä itsekeskeisyys ). Ei voi edes salille mennä kolmena arki-iltana viikossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Onko teillä tilanne muuttunut mihinkään suuntaan tai pysynyt vain ennallaan?

Olen aina välillä yrittänyt kasvattaa selkärankaa ja pitää puoliani, mutta lopulta aina antanut periksi. Aina kun saa pientä edestystä aikaiseksi, jään siitä nauttimaan vaikka pitäisi koittaa rakentaa sille enemmän. Itsetunto jossain maan rakosessa. Ei yksistään miehen takia. Olen aina antanut muiden mielipiteiden vaikuttaa liikaa itseeni. Mies vain käyttää sitä hyväkseen. Nyt minulla tuntuu jotain suuremman kasvun paikkaa ilmassa. "Koskaan ei ole liian myöhäistä" voisi olla uusi mottoni. :whistle: Olisi lapsillekin parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun miehes on narsisti.

Tämä narsismi on kovin trendikäs diagnosi, ja siihen törmää päivittäin näissä ketjuissa. Valitettavasti sitä käytetään nykyään kuvaamaan tyypillistä miestä, ja miehekästä käytöstä. Sanasta on lähinnä tullut feministien uusi (pelottava) lyömäase.

Parisuhteen toimivuuden kannalta miehelle pitää sallita tietty miehisyys. Nainen on perinteisesti ollut se ovelampi osapuoli joka käytännössä ohjaa sirkusta taustalta - tätä mieskin hyväksyy, kunhan saa olla edes vähän äjiä.

Palaa nyt takas sinne 50-luvulle, please! Ei yhteistyö naisen ja miehen välillä ole sitä että naisen pitää juonitella saadakseen miehen päättämään asiat haluamallaan tavalla. Oikea mies tietää olevansa mies ilman naisen alistamistakin.

Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?

Tässä taitaa olla kyse miehen käsittelytaidoista enemmän kuin sinun oman persoonallisuuden muuttamisesta. Miestä ei voi muuttaa, eikä kuulosta siltä että siihen on aihetta.

Riittää että ymmärrät miksi mies on ärtynyt ja puhuu rumasti, ja muutat vain tavan jolla esität omia mielipiteitäsi ja esität kysymyksiä. Muokkaamalla vaihtoehtoja saat tahtosi läpi riippumatta minkä vaihtoehdon mies valitsee.

Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?

Menette sinne perheterapiaan, vaikka yksityiselle, jos ette kunnalliselle pääse. Mieti tilannetta lasten kannalta. Eipä varmasti ole onnellista kasvaa tuollaisessa kasvuymäristössä, jossa isi koko ajan torpedoi äitiä.
Teit aivan oikein, kun istuit sohvalle lapsen kanssa, lohduttamaan. Jos lapsi tarvitsee lohtua, sitä annetaan heti, siinä tilanteessa. Ei silloin, kun isi haluaa.

Tässä taitaa olla kyse miehen käsittelytaidoista enemmän kuin sinun oman persoonallisuuden muuttamisesta. Miestä ei voi muuttaa, eikä kuulosta siltä että siihen on aihetta.

Riittää että ymmärrät miksi mies on ärtynyt ja puhuu rumasti, ja muutat vain tavan jolla esität omia mielipiteitäsi ja esität kysymyksiä. Muokkaamalla vaihtoehtoja saat tahtosi läpi riippumatta minkä vaihtoehdon mies valitsee.

Minunko pitäisi löytää kaikki syy itsestäni siihen, miksi mies haukkuu minua ja olettaa minun olevan koko ajan valmis miellyttämään hänen korkeutensa haluja; tietää ennakkoon missä kohdassa minun pitää seistä, jotten olisi hänen tiellään, kun hän päättää lähteä liikkeelle? Usein, vaikka tekisin kuten mies sanoo, hän löytää jonkin syyn siihen, että saa moittia minua. Miehellä ei siis ole syytä lopettaa minun haukkumistani, vaan minun pitää ymmärtää miksi hän niin tekee?

Sinun tekstiä kun lukee, tulee mieleen, että sinulla on paljon pahempi ongelma korviesi välissä, kuin minun miehelläni.

Kyllä jokainen voi kasvattaa itseään paremmaksi ihmiseksi. Ja tässä tapauksessa siihen todellakin on aihetta! Ainakin ap:n kertoman mukaan.
Siinä olet oikeassa, että todennäköisesti myös ap:n tulee muuttaa omia toimintatapojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:

Menette sinne perheterapiaan, vaikka yksityiselle, jos ette kunnalliselle pääse. Mieti tilannetta lasten kannalta. Eipä varmasti ole onnellista kasvaa tuollaisessa kasvuymäristössä, jossa isi koko ajan torpedoi äitiä.
Teit aivan oikein, kun istuit sohvalle lapsen kanssa, lohduttamaan. Jos lapsi tarvitsee lohtua, sitä annetaan heti, siinä tilanteessa. Ei silloin, kun isi haluaa.

No, isän mielestä lapsi olisi pitänyt viedä arestiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Palaa nyt takas sinne 50-luvulle, please! Ei yhteistyö naisen ja miehen välillä ole sitä että naisen pitää juonitella saadakseen miehen päättämään asiat haluamallaan tavalla. Oikea mies tietää olevansa mies ilman naisen alistamistakin.

Se että mieheltä kysytään mielipidettä jotta miehelle jää kuvaa että on mukana tekemässä päätöksiä ei vielä ole naisen alistamista. Edes värikkäät sanankäänteet ja miehekäs murina ei ole sitä.

Tämä vääristynyt kuva "oikeasta miehestä" saattaa korreloida avioerolukujen kanssa. Avioerojen määrä on yli kolmenkertaistunut 50-luvun jälkeen, samalla kun naisista on tullut herkkänahkaisempia (miesten narsismi on yleistynyt). Feminsmin tahdissa kohti yksinhuoltajayhteiskuntaa.

Kyllä jokainen voi kasvattaa itseään paremmaksi ihmiseksi. Ja tässä tapauksessa siihen todellakin on aihetta! Ainakin ap:n kertoman mukaan.
Siinä olet oikeassa, että todennäköisesti myös ap:n tulee muuttaa omia toimintatapojaan.

Olen nyt jo muutaman vuoden ajan kokeillut kaikenlaisia eri vaihtoehtoja.

Olen yrittänyt sitä, että toimin kysymättä mieheltä mitään, kun lapsi alkaa kiukutella ja silloin toimin väärin = mies ärsyyntyy, etten osaa toimia oikein.

Olen myöskin kokeillut sitä, että kysyn aina häneltä, mitä minun pitäisi hänen mielestään tehdä = mies alkaa valittaa, kun en osaa tehdä päätöksiä itse.

Mitä minun pitäisi vielä yrittää, jotta mies voisi olla tyytyväinen?

Isä ei ehkä kestä lapsen itkua, tuntee olonsa jotenkin avuttomaksi eikä kestä sitä. Helpompi on laittaa lapsi arestiin, poissa silmistä, poissa mielestä. Mutta kai sinä äitinä tajuat, että lapsen etu ja tarpeet menevät kaiken muun edelle. En usko, että saatte keskenänne ratkaistua ongelmaanne ja lasten parasta ajatellen olisi hyvä, että hakisitte ulkopuolista apua nopeasti.
Paljon jaksuja sinulle.

Olen yrittänyt sitä, että toimin kysymättä mieheltä mitään, kun lapsi alkaa kiukutella ja silloin toimin väärin = mies ärsyyntyy, etten osaa toimia oikein.

Olen myöskin kokeillut sitä, että kysyn aina häneltä, mitä minun pitäisi hänen mielestään tehdä = mies alkaa valittaa, kun en osaa tehdä päätöksiä itse.

En osaa vastata tähän, ammattiauttaja todennäköisesti osaa.
Enkä tuossa tekstissä tarkoittanut, että sinun täytyy opetella mielyttämään miestäsi. Usein vaan jokaisen käytöksestä löytyy jotain korjattavaa.

Minunko pitäisi löytää kaikki syy itsestäni siihen, miksi mies haukkuu minua ja olettaa minun olevan koko ajan valmis miellyttämään hänen korkeutensa haluja; tietää ennakkoon missä kohdassa minun pitää seistä, jotten olisi hänen tiellään, kun hän päättää lähteä liikkeelle? Usein, vaikka tekisin kuten mies sanoo, hän löytää jonkin syyn siihen, että saa moittia minua. Miehellä ei siis ole syytä lopettaa minun haukkumistani, vaan minun pitää ymmärtää miksi hän niin tekee?

Sinun tekstiä kun lukee, tulee mieleen, että sinulla on paljon pahempi ongelma korviesi välissä, kuin minun miehelläni.

Ei ole sinun syy että miehesi on ärtynyt, siksi sinun ei pidä ottaa sitä itseesi. Haukkuminen on todennäkösiesti oire stressistä, jonka takana on yleinen huoli perheen hyvinvoinnista. Epätodennäköistä että mies luonnostaan on ilkeä, tai että haluaisi muuttaa/vaihtaa sinut toisenlaiseksi naiseksi.

Muuttamalla tapaa jolla puhuttelet miestä, ja jolla tulkitset hänen lausahduksia voit helpottaa tilanteen omalta osaltasi. Jos et halua muuttaa näitä, joudut ottamaan sen eron.. mikä olisi nykytrendin mukainen valinta. Täältä löydät varmasti riittävästi vertaistukea tämän päätöksen tekemiseen.

Viimeinen heittosi viittaa siihen että osaat myös sanoa pahasti, ja miehelläsi saattaa oikeasti olla kestämistä :D

Isä ei ehkä kestä lapsen itkua, tuntee olonsa jotenkin avuttomaksi eikä kestä sitä. Helpompi on laittaa lapsi arestiin, poissa silmistä, poissa mielestä. Mutta kai sinä äitinä tajuat, että lapsen etu ja tarpeet menevät kaiken muun edelle. En usko, että saatte keskenänne ratkaistua ongelmaanne ja lasten parasta ajatellen olisi hyvä, että hakisitte ulkopuolista apua nopeasti.
Paljon jaksuja sinulle.

Niin.. Ehkä se on vain ero, joka tulee kyseeseen, en nyt ala luettelemaan syitä, mutta tälllä hetkellä ulkopuolinen apu ei tule kyseeseen.

Ei ole sinun syy että miehesi on ärtynyt, siksi sinun ei pidä ottaa sitä itseesi. Haukkuminen on todennäkösiesti oire stressistä, jonka takana on yleinen huoli perheen hyvinvoinnista. Epätodennäköistä että mies luonnostaan on ilkeä, tai että haluaisi muuttaa/vaihtaa sinut toisenlaiseksi naiseksi.

Muuttamalla tapaa jolla puhuttelet miestä, ja jolla tulkitset hänen lausahduksia voit helpottaa tilanteen omalta osaltasi. Jos et halua muuttaa näitä, joudut ottamaan sen eron.. mikä olisi nykytrendin mukainen valinta. Täältä löydät varmasti riittävästi vertaistukea tämän päätöksen tekemiseen.

Viimeinen heittosi viittaa siihen että osaat myös sanoa pahasti, ja miehelläsi saattaa oikeasti olla kestämistä :D

Ja naisenko pitäisi muka vain sietää kaikki mahdollinen ja toimia sylkykuppina, vain koska mies on mies? Hah, salli mun nauraa! Toivon todella, ettei sinulla ole vaimoa.

Hankalalta tilanteelta kuulostaa. Ihan kuin mies asettuisi jotenkin sun ja lastesi väliin. Mun olisi varmaankin mahdoton hyväksyä sellaista. Eroa saattaisin jo harkita. Kertoisin tosiasiat miehelle. Ja kai noista kasvatusasioista voi yrittää jutella. Mä en itse harrasta mitään rangaistuksia muksuille. Ja hyvää jälkeä näyttää niinkin tulevan. Vähän ärsyttää kun nykyään on hirveät määritelmät, miten lapsia tulisi kasvattaa.

Siis minä olen aivan äimistynyt Tripodin mielipiteistä ja asenteesta |O Siis sinusta naisen pitää niellä kaikki sonta ja alistua kynnysmatoksi!? Mies alistaa, halventaa ja käyttää henkistä väkivaltaa vaimoaan kohtaan ja se on sinusta OIKEIN?? Ei mene jakeluun.
Minä menisin yksinäni jonnekin perheneuvolaan ja kysyisin siellä miehen seläntakana mielipidettä tilanteeseen.
Siis minä en antais miehen kohdella minua noin. Tuollainen kohtelu ei ole normaalia. joko ukko alkais vaihtaa asennettaan ja tyyliään tai minä näyttäisin ovea. Ja saattaisinpa jopa käydä salassa sosiaalitoimistossa, juttelemassa, että erotilanteessa ois valttikortit kädessä. Jos teille sattuis tulemaan ero, niin arvaappa ap, että miehesi vetäsi maton jalkosi alta ja käyttäisi sinun alistuvuttasi hyväkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun miehes on narsisti.

Tämä narsismi on kovin trendikäs diagnosi, ja siihen törmää päivittäin näissä ketjuissa. Valitettavasti sitä käytetään nykyään kuvaamaan tyypillistä miestä, ja miehekästä käytöstä. Sanasta on lähinnä tullut feministien uusi (pelottava) lyömäase.

Parisuhteen toimivuuden kannalta miehelle pitää sallita tietty miehisyys. Nainen on perinteisesti ollut se ovelampi osapuoli joka käytännössä ohjaa sirkusta taustalta - tätä mieskin hyväksyy, kunhan saa olla edes vähän äjiä.

Höh, mun mielestä ap:n kertomuksen perusteella tuossa miehessä ei ole miehisyyttä vaan suoranaista köpsyyttä naistaan kohtaan.

Ja naisenko pitäisi muka vain sietää kaikki mahdollinen ja toimia sylkykuppina, vain koska mies on mies? Hah, salli mun nauraa! Toivon todella, ettei sinulla ole vaimoa.

Nyt taisit jo melkein ymmärtää mitä ajoin takaa. Sinun pitää sietää miehen ärtymystä, mutta sylkikupiksi sinun ei tarvitse ryhtyä. Sylkikupiksi jäät vain jos luulet että mies oikeasti haluaa loukata sinua.

Vaimoni on siinä mielessä kätevä tapaus että hänen isänsä oli perinteinen mies, joten oppi jo pienenä miten miestä käsitellään. Ilman miesmallia kasvanut nainen saattaa olla kovan paikan edessä kun pitää opetella miehen kanssa elämistä. Tässä toinen syy miksi yksinhuoltajuus on kasvava trendi.

Onko käynyt mielessä, että et voi tehdä mitään toisin?? Hän on päättänyt olla tyytymätön.

Tämä luvan pyytäminen on sinänsä hyvä asia, eli käytännössä teette päätökset yhdessä - esität mielestäsi järkevät vaihtoehdot, ja mies auttaa valitsemaan? Valitesemalla vaihtoehdot, ja ennustamalla miehen valintoja voit käytännössä ohjata perheen elämää..

Tapa jolla esität tämän asian viittaa siihen että tiedostat että tarvitset miehen tukea jotta arki ja lasten kasvatus toimii. Tämäkin on hyvä asia. Suosittelisin sopeutumista, mutta lisäksi sinun kannattaa selkeästi esittää omat mielipiteesi, tavalla joka pinna kireällä oleva mies ymmärtää (pieninä annoksina, rationaalisesti perusteltuina).

Ota miehen kritiikki rakentavana, ja kysy (rauhallisesti) miten mies olis hoitanut tilanteen. On varsin todennäköistä että miehesi ei yritä lannistaa sinut vain huvin vuoksi, vaan stressi ja huoli perheen toimivuudesta vaikutaa herkästi äänensävyyn. Oma turhautuminen purkautuu herkemmin vaimoon kuin lapsiin.

Esitän omat vaihtoehdot miehelle vain siksi, että tiedän hänen moittivan minun päätöstä, oli se mikä tahansa, ellen kysy häneltäkin. Omasta mielestäni olisin kyllä pätevä päättämään asioista, kuten voiko lapsille antaa jäätelön jälkiruoaksi tai ei.

Miehen kritiikkiä on vaikea ottaa rakentavana, sillä hän ihan suoraan moittii minua myös lapsille, silloin se ei tunnu kovin rakentavalta. Sitten jos pelkään miehen reaktiota ja alan änkyttää, mies suuttuu minulle. "älä ny saatana mee paniikkiin taas"

Siis tuo tilannehan on aivan... Ei kuulosta terveelitä perhe-elämältä, ei sitten ollenkaan. Näetkö itse sen? Ensinnäkään lasten aikana ei aikuiset tuollaisia asioita pui, miten ristiriitaiselta se lapsien korvissa kuulostaakaan. Heidänhän pitäis pystyä luottamaan ja tukeutumaan vanhempiinsa ja nyt siitä kaikelta menee pohja kun isä kohtelee äitä kuin tiskirättiä ja vielä lapsiin liittyvissä asioissa. Sinä olet lasten äiti, käsittääkseni aikuinen ihminen, oletko nyt tosissasi että joudut mieheltäsi kysymään voitko antaa lapsille jälkkäriksi jäätelöä. Avaa silmäsi nainen, sä olet ihminen ja ihmisarvon myös ansaitset. Sun lapsesi tarvitsevat myös äidin, ihminen johon voivat luottaa. Meneekö sulla nyt miehen tahto jopa lasten hyvinvoinnin edelle?

Yhteistyössä