mä en jaksa tätä vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saiskos apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saiskos apuja

Vieras
Vauva on kaks kuukautta ja mun mielestä tosi hankala.Nukkuu puolen tunnin unia kerrallaan ja haluaa rintaa jatkuvasti ,aamusta iltaan.Paino kyllä nousee hyvin ja maitoa multa tulee,mutta miks se syö tuollain pieniä määriä kerrallaan? Mä en saa tehtyä mitään kotitöitä ja esikoiselle ei riitä aikaa ja se tietty kiukkuaa sitten kanssa. Yölläkin syö tiheään,mutta saattaa nukkua kolmekin tuntia peräkkäin,mutta nää päivät on kamalia.Yritän syöttää pitempään,mutta aina nukahtaa vähän syötyään ja sitte taas on nälkä hetken päästä.antakaa vinkkejä,miten noita ruokavälejä sais pidemmiks.Tyttö on syntymästään asti ollu tollanen ja asia ei yhtään parane. Voiks tätä rytmiä jotenkin muuttaa? Ei suostu syömään tuttiakaan ettei saa silläkään rauhotettua, Haluisin kyllä imettää ja vastiketta en oo vielä antanu yhtään,mutta oon ihan väsyny tähän jo.

olet varma että maitoa riittää? Itsellä poika huusi ja kitisi kovasti ja kuvittelin että hän saa rinnasta tarpeeksi kunnes eräänä väsyneenä iltana kokeilin tuttelia ja poika joi melko paljon ja nukahti tyytyväisenä... Jälkeenpäin selvisi että tiukka kielijänne esti normaalin imemisen. Soita vaikka neuvolaan ja kysele sieltä. Tiedän että välillä on niin neuvoton olo pienen kanssa!

Mä huomasin tekeväni siinä virheen että tarjosin tissiä vaikka lapsella ei edes ollut nälkä.En vain osannut alkuun tulkita lastani,ja hänen sen hetkisiä tarpeitaan.Saihan sitä sitten ihmetellä ku toinen vain kitisi.

itsellä kohta 10 kk nukkumattomuutta..samanlaista syöntiä ollut myös vauvana, nykyisin siis syö hyvin mutta ei nuku ku pätkiä vain..on vaa ollu pakko sopeutua, ulkona oon vaunutellut ja näin puistosssa saanu olla vanhempien lasten kanssa. voithan toki kokeilla korviketta, jos olisi täyttävämpää, mutta saattaa mahakipu tulla..yritä olla hermostumatta, tiedän itse yhä mitä on kun ei saa muuta aikaan ku ruokittua vauvan..mutta se on vauva vain kerran ja kyllä se tuosta muuttuu vielä.

kokeile korviketta, saattaa muuten tosiaan olla maidon vähyys, itellä vauva huusi senku kerkesi ja ihmettelin ja ihmettelin..sit haettiin korviketta ja rintamaitoa sai lisäksi, nii olipa tyytyväistä neitiä:D

Mä jaksoin kuukauden sitä kun vauva oli puolen tunnin tai vartin välein tississä kiinni.Sit aloin muokkaamaan rytmiä niin,että kun vauva alkoi huutaa huomiotani annoin vaan huutaa.Ensin viisi minuuttia,seuraavana päivänä kymmenen minuuttia ja sitten jopa vartin.Sen jälkeen vauva oppi siihen,että tissistä pidetään kiinni niin kauan kuin ruokaa halutaan ja mitään puolen tunnina taukoja ei tule.Siitä eteenpäin alkoi kaikki sitten sujua paremmin ja vauva nukkui tasaisesti reilu 3kk ikään asti kaksi tuntia kerrallaan ainakin.Rankkaa se niinkin oli kun yöt sain vain sen kaksi tuntia kerrallaan unta,mutta siinä auttoi perhepeti sitten.Vauva oli koko ajan vieressä ja öisin oli helppo tuikkasta tissi suuhun ja jatkaa unia vauvan kanssa. =)

Jaksamisia sulle ap.Älä luovuta imettämisen kanssa.Jos ei muuta niin haluan jakaa mahdollisimman monen kanssa sen haikeuden tunteen joka tulee kun huomaa,että nyt se imetys on oikeasti loppu ja minulla ei olekaan enää vauvaa. =)

Hei, ap! Tunnen tilanteen, itse olin vielä ennen synnytystä monta kuukautta uneton maksahäiriön aiheuttaman kutinan takia, ja olin romahtaa kun en saanut synnytyksenkään jälkeen nukuttua. Suosittelen, että järjestät itsellesi mitä pikimmiten pari päivää lomaa ihan itseksesi. Et ole huono äiti, jos hoidat väsymystäsi, virkeämpänä kykenet taas kaksin verroin vastaamaan lapsesikin tarpeisiin. Ota loman ajaksi lypsylaitteet mukaan ja lypsä maito pakkaseen siltä ajalta. Jos mahdollista ja maitoa tulee yli tarpeenkin, lypsä etukäteen vauvalle loman ajaksi maito, tai vaihtoehtoisesti pyydä miestäsi tai hoitajaa antamaan tuttelia. Jos et ole yliväsynyt, saattaa myös joku rinnallasi sinua auttava hoitaja helpottaa tilannetta. Nukut vaikka päiväunia ja pyydät viemään lapsen ulos siksi aikaa.

Tällaisia konsteja itse käytin ja imetin melkein 2 vuotta. Avun pyytäminen oli sen arvoista ja olin virkeämpänä paljon parempi äiti lapselleni. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
kokeile korviketta, saattaa muuten tosiaan olla maidon vähyys, itellä vauva huusi senku kerkesi ja ihmettelin ja ihmettelin..sit haettiin korviketta ja rintamaitoa sai lisäksi, nii olipa tyytyväistä neitiä:D
En millään jaksa uskoa tuota maidon vähyyttä kun sitä todella tulee paljon ja vauva on painonsa puolestakin yli keskikäyrän. Mun mielestä myös imuote on ihan hyvä - imee vaan niin vähän aikaa aina kerrallaan ja syytä en keksi!Enkä haluis toista kamalasti itkettääkään.Jonkun kerran oon kokeillu etten heti työnnä rintaa suuhun.mutta huuto vaan yltyy ja sit kun oikein hermostuu niin syömisestäkään ei tuu mitään. Ymmärtäisin kyllä jotkin tiheän imemisen kaudet,mutta kun tää on jatkuvaa! Eikä tuo nuku vaunuissakaan,ei edes liikkuvissa,yli sitä puolta tuntia.Jos tälläsena jatkuu niin miten mä vien tota esikoista syksyllä puistoonkaan kun ilmat kylmenee enkä voi ulkona imettää?

Luota itseesi. Jos tiedät että maitoa tulee tarpeeksi niin se riittää. Ei se vauva ikuisuuksia siinä rinnalla roiku. Jos vielä hetken jaksat niin pian helpottaa. Äläkä anna sitä korviketta kun ei kerta tarvitse. Vauva kyllä tietää mita haluaa ja milloin haluaa. Kelpaako pienelle tutti? Voisit soittaa imetystukihenkilölle jolta saa usein kullanarvoisia vinkkejä. Numeri löytyy imetystukilistan sivuilta. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Imettäjä-äiti:
Luota itseesi. Jos tiedät että maitoa tulee tarpeeksi niin se riittää. Ei se vauva ikuisuuksia siinä rinnalla roiku. Jos vielä hetken jaksat niin pian helpottaa. Äläkä anna sitä korviketta kun ei kerta tarvitse. Vauva kyllä tietää mita haluaa ja milloin haluaa. Kelpaako pienelle tutti? Voisit soittaa imetystukihenkilölle jolta saa usein kullanarvoisia vinkkejä. Numeri löytyy imetystukilistan sivuilta. Tsemppiä!

No johan se ap kertoi, ettei se tutti kelpaa.

En osaa sanoa mitään tyhjentävää,esikoiseni oli samanlainen vauvana. Huomaan nyt toista hoitaessani että erilaistakin voi elämä vauvan kanssa olla. Kuopuksella(nyt 2kk) on jo jonkinlaista rytmiä ja ennakoitavuutta.On alusta asti syönyt tehokkaasti ja nopeasti, esikoinen saattoi alussa olla rinnalla toista tuntia ja tosiaan vartin päästä halusi siihen takaisin.Maitoa tuli vaikka kuinka ja painoa lisää kilo kuukaudessa joten ruokaa sai. Taitaa olla persoonakohtaista tuo homma.

Jaksamista sinulle!Et ole ainoa! Suosittelen luettavaksi Minni Niemelän Imetysopasta, se auttoi ainakin minua monessa asiassa esikoisen kanssa.

Miksi ap ei edes voi kokeilla sitä korviketta, jos siitä vaikka olisikin apua, sillä vaikka olet sitä mieltä että sitä maitoa tulee ja lapsi kasvaa hyvin, niin ei kaikki silti ole hyvin, jos äiti on väsynyt ja vauva nälkäinen koko ajan.
Eihän se kokeilu mitään haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikä tuo nuku vaunuissakaan,ei edes liikkuvissa,yli sitä puolta tuntia.Jos tälläsena jatkuu niin miten mä vien tota esikoista syksyllä puistoonkaan kun ilmat kylmenee enkä voi ulkona imettää?
Ap, tsemppiä! Olet selvinnyt tähän asti, mutta nyt olet väsyksissä. Kokeile jotakin noista jo annetuista neuvoista - esim. pientä vapaata itsellesi tai mikä sinusta tuntuu hyvältä ja mahdolliselta. Mutta älä NYT tulevasta syksystä murehdi! Ennättää tilanne vielä muuttua moneen kertaan tavalla tai toisella.

Pyydä avuksi joku hyvä ystävä tai muu - joku joka haluaa olla tukenasi. Vaikka vain vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Miksi ap ei edes voi kokeilla sitä korviketta, jos siitä vaikka olisikin apua, sillä vaikka olet sitä mieltä että sitä maitoa tulee ja lapsi kasvaa hyvin, niin ei kaikki silti ole hyvin, jos äiti on väsynyt ja vauva nälkäinen koko ajan.
Eihän se kokeilu mitään haittaa.

Eihän se voi niin tehdä, sehän olis katastrooffi. Koko äitiys on kiinni siitä onko vauvan suussa tissi vai pullo. Mitä enemmän kaikki kärsii, sitä kirkkaampi kruunu äitille.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Imetystukilistan sivuilla on paljon tietoa, käy sieltä katsomassa!

Tai jospa ei kuitenkaan.
Eiköhän se imetys juuri tässä kaiken ongelman ydin ole.
Mars kauppaan tuttipullo ja korvike ostoksille heti huomenna!

kokeile pitää lasta rintarepussa tai kantoliinassa kotitöiden ajan. jos vauva vain kaipaa läheisyyttä ja seuraa. maitoa hän tuntuu saavan tarpeeksi. mutta tuohon nukkumisvaikeuteen en osaa sanoa mitään .

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Äidinmaito ei pidä lasta kylläisenä kauaa. Iltaisin voisit kokeilla anataa korviketta pullosta. :)
En haluais antaa korviketta kun maitoa tulee mun mielestä hyvin. Ja päivät ne on ongelmallisempia kuin yöt.Kiitos kaikista vinkeistä! Ehkä tällä lapsella on sitten vaan erilainen luonne kuin esikoisella joka söi mahansa täyteen ja nukkui sen jälkeen tyytyväisenä