Millä ihmeellä mä lääkitsen tätä vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Antibiootti ja yskänlääke pitäisi saada menemään. Ei ottanut suosiolla, joten taivutin pään taakse ja annoin ruiskulla väkisin vähän kerrallaan. Alas meni. Mutta meni alle kymmenen sekunttia, niin oksensi. Ja sama operaatio uudestaan, taas lensi laatta. Kolmatta kertaa en ala kyllä oksettamaan. Ikää 10kk vauvalla. Korvatulehdus ja järkyttävä yskä, että öisin yskii kunnes oksentaa limaa. Ei saa nukuttua. Muuten on kyllä ihan hyvävointinen, väsynyt kylläkin kun ei saa nukuttua. Ja minusta tuntuu, että toinen on laihtunutkin, kun ensin ei syönyt kun oli helteet ja nyt ei syö kun on kipeä.

Soita huomenna lääkärille, jospa ne voisi antaa sen pistoksena. Meidän pojalle kerran annettiin kun pulautteli niin valtavasti (muutenkin paljon, mutta kipeänä tuli jatkuvasti ylös, ikää oli 8kk)

Mulla kanssa samanikäinen antibioottikuurilla ja meillä onnistuu parhaiten kun otan tyypin tuohon rinnalle niin kuin alkaisin imettämään, ruiskutan vajaat 1ml kerrallaan lääkettä suuhun ja lopuksi isken tissin suuhun, jotta saa maidolla pahan maun suusta pois.
Toi yskä on kyllä tosi kurja etenkin näin pienillä. Mä olen välillä sylissä antanut nukkua vaikka koko yön jos on ollut tosi hankala muuten nukkua. Mielummin minä valvon kuin vauva.

pojalle annettiin suunkautta, esim maitotilkan seassa, koska tuo oksentaminen kuullostaa sille että voi olla "stressistä"" johtuvaa, saa väkisin jotain pahaa ja tahtoo sen ulos, eri asia on tietysti jos oksentaa yskästä johtuen, slloin ei paljon auta vaikka sen maidon seassa antaa.

jos et saa huomisaamuun mennessä lääkkeitä pysymään sisällä menisin lääkäriin joka laittaa teidät osastolle ja iv.lääkitykselle.

Onko millaisia antibiootteja; mietin voisko yrittää esim. maidon seassa antaa? Pidätkö taukoa ab ja yskänlääkkeiden annon välillä? Korvatulehduksiin voi liittyä kovakin yskä, mikä tietysti haittana, jos muutenkin herkästi nousee ylös. Onko vatsa miten täysi lääkkeiden oton yhteydessä? yms yms. Tälläisiä tuli nyt mieleen. Jos läkkeet ei pysy sisällä/mene soita lääkäriin huomenna ja kerro tilanne.

Älä kuitenkaan anna lääkettä useaan otteeseen. Joku määrä sinne vauvan elimistöön lääkettä jää joka tapauksessa ja ulos tulevan määrää on kovin vaikea arvioida. Ettei sitten tule mitään yliannostuksia. Tuskin siitä hengenvaaraa tulee, mutta eipä se suositeltavaakaan ole.

Olen koittanut sekoittaa hedelmäsoseeseen, mutta kun ei syö. Tissimaitoon taas on paha sekoittaa kun sitä syö vain tissistä. Kai se täytyy sitten koittaa edes se antibiootti saada menemään huomenna niin, että antaa ihan tippoja kerralla. Tänään en enää uskalla uutta annosta antaa, kun kai siitä osa kuitenkin sisälle jäi. Yskänlääke tuli kyllä saman tien kokonaan ulos. En ole tuota yskänlääkettä edes antanut kuin yötä vasten, että saataisiin edes vähän nukuttua, kun monta yötä jo valvottu.

Älä anna koko satsia kerralla.. Ihan pieniä määriä vaikka vartin välein.
Ja jos on oksentanut niin älä ihmeessä annan heti maitoa perään, koska maito/maitotuotteet alkavat "käydä" mahassa niin tulevat sitten helpommin ylöskin.. Mielummin vähän vettä oksentamisen jälkeen, lähtee edes vähän se paha maku suusta pois.

[QUOTE="äippä";23981678]Olen koittanut sekoittaa hedelmäsoseeseen, mutta kun ei syö. Tissimaitoon taas on paha sekoittaa kun sitä syö vain tissistä. Kai se täytyy sitten koittaa edes se antibiootti saada menemään huomenna niin, että antaa ihan tippoja kerralla. Tänään en enää uskalla uutta annosta antaa, kun kai siitä osa kuitenkin sisälle jäi. Yskänlääke tuli kyllä saman tien kokonaan ulos. En ole tuota yskänlääkettä edes antanut kuin yötä vasten, että saataisiin edes vähän nukuttua, kun monta yötä jo valvottu.[/QUOTE]

Voipi olla myös allerginen lääkkeille, jos heti kaarella ulos tulee.

Itse en ole harrastanut ruokiin sekoittamisia. Yskänlääkettä ei nykyään tosiaan suositella lapsille laisinkaan. Mutta olen sitä kyllä joskus antanut minäkin.

Yhteistyössä