Millä ihmeellä saa 1 vuotiaalta helpottamaan yskän?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
yskinyt viikon ja viime yö valvottiin neljään asti, nukuttiin pari tunti aja sitten taas herättiin ja poika 1v siis yskii ihan koko ajan, nytkin istuu sitterissä väsymyksestä sekaisin ja yskii, kun ei saa enää nukuttua yhtään yskältä :(

sir. ephedrin yskänlääke ei auta, ei hunaja ei edes cocillana, ja sitäkin saa antaa vaan 0.5ml 3x pv, mut mikään ei auta :(

Oisko jollain ideoita???
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun mielestä enempi kuivaa ehkä ihan hitusen limaiseen viittaavaa, mutta sanoisin kuitenkin että kuivaa

Onko sellainen kun kurkunpääntulehduksessa? Haukkuva yskä? SIihen on auttanut väliaikaisesti viileä ilma.

Voi teidän ressukkaa, sellainen yskä on kamalaa. Oletteko käyneet lääkärissä?
 
Yskänrohto

20 valkosipulin kynttä
1 l vettä
250 g kotimaista hunajaa
5-6:n sitruunan mehu
Sekoita kuoritut ja murskatut valkosipulin kynnet veteen ja anna seoksen olla noin 10 minuuttia. Keitä seosta 10-15 minuuttia ja siivilöi valkosipulit pois. Liuoksen jäähdyttyä + 40 asteeseen sekoita joukkoon sitruunamehu ja hunaja.
Nauti yskänrohtoa tarpeen mukaan. Säilyy jääkaapissa noin kaksi viikkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun mielestä enempi kuivaa ehkä ihan hitusen limaiseen viittaavaa, mutta sanoisin kuitenkin että kuivaa

Onko sellainen kun kurkunpääntulehduksessa? Haukkuva yskä? SIihen on auttanut väliaikaisesti viileä ilma.

Voi teidän ressukkaa, sellainen yskä on kamalaa. Oletteko käyneet lääkärissä?


tuo kurkunpääntulehdus kävi mielessä, mutta en tiedä kun ei ole koskaan semmosta ollut.

päijät-neuvoon oon tänään soittanut, mutta sanoivat että turha mennä vielä lääkäriin =O
Haukkuva yskä: en osaa sanoa, oon hirveen huono sanoin kertomaan mimmonen yskä on :(

On tässä itelläkin tosi väsy olo, oli varmaan miehelläkin "kiva" lähtee aamulla töihin :(

Mut eniten säälittää toi pieni muru, onneksi isommat sai nukuttuu kun nukkuuvat lastenhuoneessa
 
Vie heti lääkäriin, jos hengitys alkaa olemaan vaivalloista. Yskä saattaa muuttua keuhkoputkentulehdukseksi ja siitä jopa keuhkokuumeeksi.
Älä soita minnekään, vaan vie suoraa terveyskeskukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neuvo-teuvo:
Vie heti lääkäriin, jos hengitys alkaa olemaan vaivalloista. Yskä saattaa muuttua keuhkoputkentulehdukseksi ja siitä jopa keuhkokuumeeksi.
Älä soita minnekään, vaan vie suoraa terveyskeskukseen.


joo ilman muuta, mutta nyt hengittää ihan hyvin, yskii vaan koko ajan.
Sitä just mietin et millon kannatta slähtee et saa ajoissa tietää jos jotain on, taidetaan ehkä mennä tänään illalla päivystykseen kun mies kotiutuu
 
jos yskä on mielestäsi pahentunut tässä viime päivinä niin vie lääkäriin.meiän pojalla oli yskä 4vkoa ja 2x kuunnltiin keuhkot kunnes yski juuri kokoajan yöt,päivät ja keuhkoputkentulehdus oli.
 
Meil on ihan samanlainen tilanne ton 1v:n kanssa. :( Tuli valvottua koko yö taas puolilleen. Mies oli ihan naatti lähtiessään toihin. Meillä toi yskä tosin on limasta ja hengitys rohisee aikalailla. Lääkäriin en ole vielä vienyt kun pikkuinen kuitenkin touhuilee ja muuten ihan hyvä kuntoisen oloinen. Tänään saatiin possupiikki. Sivuoireita odotellessa. :S
 
täytyy varmaan kokeilla tuota kaalia.
huomenna mennään viimestään lääkäriin, jos ei nyt illalla vaikka mies innostu lähtee ton pojan kaa istuu päivystykseen, hirvittä kohta laitta apoju apäikkäreile kun tiedän et se on yhtä itkua ja yskimistä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aranel:
Meil on ihan samanlainen tilanne ton 1v:n kanssa. :( Tuli valvottua koko yö taas puolilleen. Mies oli ihan naatti lähtiessään toihin. Meillä toi yskä tosin on limasta ja hengitys rohisee aikalailla. Lääkäriin en ole vielä vienyt kun pikkuinen kuitenkin touhuilee ja muuten ihan hyvä kuntoisen oloinen. Tänään saatiin possupiikki. Sivuoireita odotellessa. :S


voi ei, jaksuja ja voimia sinnekkkin, me saatiin possupiikki jo maanantaina ja mitään ei tullut.
Toivotaan et meidän pikkusten yskät helpottas pian eikä tulis mitään keuhko juttuja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aranel:
Meil on ihan samanlainen tilanne ton 1v:n kanssa. :( Tuli valvottua koko yö taas puolilleen. Mies oli ihan naatti lähtiessään toihin. Meillä toi yskä tosin on limasta ja hengitys rohisee aikalailla. Lääkäriin en ole vielä vienyt kun pikkuinen kuitenkin touhuilee ja muuten ihan hyvä kuntoisen oloinen. Tänään saatiin possupiikki. Sivuoireita odotellessa. :S

mieskö sen lapsen kanssa valvoi?ja miten ihmeessä uskallat ottaa jo valmiiksi kipeelle lapselle piikin?Mitä muuten tarkoittaa tuli valvottua koko yö taas puolilleen?
 

Yhteistyössä