Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
lisäksi tiedän seuraavaa
Pitää tähän väliin näin naisena kertoa tilanne joku vko sitten baari lattialla. Tanssin yhden jätkän ja rupesin laittaa ponkkarille tukkaa kiinni kun joku mies osui kyynerpäällään mun kasvoihin, täysin vahingossa mutta ei pahoittelut eikä ollut moksiskaan. Siinä oli tosi täyttä joten välillä voi tulla osumaa. Tää jätkä sanoi heti sille kaverille kulmat kurtussa että mitä ****** sä teet ja vei meidät syrjempään. Tuli turvallinen olo -pieni ele mutta just sitä toisista välittämistä ja herrasmiesmäisyyttä<3
Kyllä ei ole ritarillisuus kuollutta! Aviomiesainesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835210:
Sä et nyt ymmärtänyt ollenkaan. Kyse oli siitä, että väkivaltaan varautuminen on ihan eri juttu esim. jossain laitoksessa kuin kadulla. Siellä laitoksessa on se toimintamalli. Kaduilla sitä ei ole. Meinaatko sä oikeasti, että kun taksijonossa kaksi tyyppiä alkaa tappelemaan, niin sä rupeat siellä organisoimaan kiinnipitoa? "Sinä punapaitainen, jaloista kiinni! Lippispää, vasen käsi! Minihameneiti, soita poliisille!" Ja kaikki toimii käskyjen mukaanko? Kun ei tuo tahdo toimia edes sairauskohtauksessa. Siinä ei tarttis välttämättä saada kuin yksi ihminen soittamaan ambulanssin, mutta sekin on vaikeaa. Saati sitten jossain tappelutilanteessa, missä on vaara loukkaantua itse.
Mutta sen ei pitäisi olla noin! Samoin kun työväkivaltaan niin myös tuolla ulkomaailmassa (yöelämässä!) pitäisi olla yhteen hiileen puhaltamis-henki ja että autettais heikoimpia. Se on ihan selvä homma ettet sä jätä mummoakaan kadulle makaamaan jos se on liukastunut, niin et myöskään jätä oman onnen nojaan kavereitasi. Alkoholi kuitenkin saa aikaan joissain ihmisissä hyvin äkkipikaista ja aggressiivista käytöstä, eivätkä he itse edes haluaisi aiheuttaa karmeita vaurioita uhreille, mutta tilanteet kai kärjistyy? Niin yhdessä väliin menolla voi estää oikeasti monien osapuolien elämät, esim. pahoinpitelysyytteen jälkeen ei varmaan saa töitä joten elämä on aika pilattu.
 
"ama"
Pyydän anteeksi Päätön. :(
Jäi vaan epäselvä kuva kun koetin lukea viestin sieltä täältä että saisi edes jonkin käsityksen ketjusta. Anteeksi.

Sinä siis suojelisit naista? Etkä ole naistenhakkaaja vaan turvallinen mies?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835210:
Sä et nyt ymmärtänyt ollenkaan. Kyse oli siitä, että väkivaltaan varautuminen on ihan eri juttu esim. jossain laitoksessa kuin kadulla. Siellä laitoksessa on se toimintamalli. Kaduilla sitä ei ole. Meinaatko sä oikeasti, että kun taksijonossa kaksi tyyppiä alkaa tappelemaan, niin sä rupeat siellä organisoimaan kiinnipitoa? "Sinä punapaitainen, jaloista kiinni! Lippispää, vasen käsi! Minihameneiti, soita poliisille!" Ja kaikki toimii käskyjen mukaanko? Kun ei tuo tahdo toimia edes sairauskohtauksessa. Siinä ei tarttis välttämättä saada kuin yksi ihminen soittamaan ambulanssin, mutta sekin on vaikeaa. Saati sitten jossain tappelutilanteessa, missä on vaara loukkaantua itse.
:LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835222:
Ihme kuumakallen säkin baarista löysit. Se kaveri ei välttämättä edes huomannut osuneensa suhun ja sä olisit vaan voinut sille kuumakallelle sanoa, että tungoksessa sattuu, ei tässä mitään. Mä olisin jättänyt tuollaisen kaverin yksikseen tanssimaan.
No se oli aika kova osuma, ois ees sori sanonut!
 
Vierasss
Joo mutta onko kovin terve ajatusmaailma jossa nainen voi hyvällä omallatunnolla käpertyä sen taakse, että mies ei muuta kuin ottaa kiinni ja rauhoittelee päällekäynyttä naista?
Kyllä sen verran pitäisi olla aikuisella naisellakin munaa, että myöntää saaneensa ansionsa mukaan jos aloitteellisesta lyönnistä saa lyönnin tms. voimaotteen osakseen.
Kumpikin joka lyö, tekee väärin.
 
Pitää tähän väliin näin naisena kertoa tilanne joku vko sitten baari lattialla. Tanssin yhden jätkän ja rupesin laittaa ponkkarille tukkaa kiinni kun joku mies osui kyynerpäällään mun kasvoihin, täysin vahingossa mutta ei pahoittelut eikä ollut moksiskaan. Siinä oli tosi täyttä joten välillä voi tulla osumaa. Tää jätkä sanoi heti sille kaverille kulmat kurtussa että mitä ****** sä teet ja vei meidät syrjempään. Tuli turvallinen olo -pieni ele mutta just sitä toisista välittämistä ja herrasmiesmäisyyttä<3
Ymmärrän.
Kyllä minunkin mies olis sanonut että pidetääs ne tumput siellä omalla puolella, ettei tuu haavereita tjtn. ja kyllä mullekin tulis hyvä mieli siitä.:) Onhan tuo merkki siitä että välittää ja haluaa suojella/huomioida.
Herrasmiehet pitää neidoista hyvää huolta ja huomioivat.:heart:

Olis kauheeta jos mies ei sanois mitään.:|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835210:
Sä et nyt ymmärtänyt ollenkaan. Kyse oli siitä, että väkivaltaan varautuminen on ihan eri juttu esim. jossain laitoksessa kuin kadulla. Siellä laitoksessa on se toimintamalli. Kaduilla sitä ei ole. Meinaatko sä oikeasti, että kun taksijonossa kaksi tyyppiä alkaa tappelemaan, niin sä rupeat siellä organisoimaan kiinnipitoa? "Sinä punapaitainen, jaloista kiinni! Lippispää, vasen käsi! Minihameneiti, soita poliisille!" Ja kaikki toimii käskyjen mukaanko? Kun ei tuo tahdo toimia edes sairauskohtauksessa. Siinä ei tarttis välttämättä saada kuin yksi ihminen soittamaan ambulanssin, mutta sekin on vaikeaa. Saati sitten jossain tappelutilanteessa, missä on vaara loukkaantua itse.
toi on totta. Mä olen joutunut väkivallan uhriksi töissä (ei ollut paikka jossa olisi erityisemmin pitänyt varautua väkivaltaan eikä kukaan ollut saanut mitään koulutusta tällaisen tilanteen varalle) eikä kukaan, ei yksikään sivullinen eikä työkaveri ehtinyt tehdä mitään kun Niilo Narkomaanilla napsahti päässä. Sain itse potkittua kaveria sen verran, että pääsin pakenemaan tilanteesta mutta ehti se silti mun nenäni murtaa. Se tilanne oli niin nopeasti ohi, että työkaveri oli ehtinyt melkein puhelimen ääreen ja pari miestä sitten piteli Niilo Narkomaania kiinni kunnes poliisit tuli paikalle mutta se hyökkäys itse tapahtui niin odottamatta ja nopeasti ettei siihen kukaan ehtinyt reagoida
 
Ymmärrän.
Kyllä minunkin mies olis sanonut että pidetääs ne tumput siellä omalla puolella, ettei tuu haavereita tjtn. ja kyllä mullekin tulis hyvä mieli siitä.:) Onhan tuo merkki siitä että välittää ja haluaa suojella/huomioida.
Herrasmiehet pitää neidoista hyvää huolta ja huomioivat.:heart:

Olis kauheeta jos mies ei sanois mitään.:|
Varmasti ois<3 Miehet on maailman turvallisempia, se että he reagoi ja näyttää että noin et muuten mun naiselle tee niin se jo voi ehkäistä "hyökkäyksiä" :D No joo, liitoittelua mutta kumminkin, get the point!
 
Mutta sen ei pitäisi olla noin! Samoin kun työväkivaltaan niin myös tuolla ulkomaailmassa (yöelämässä!) pitäisi olla yhteen hiileen puhaltamis-henki ja että autettais heikoimpia. Se on ihan selvä homma ettet sä jätä mummoakaan kadulle makaamaan jos se on liukastunut, niin et myöskään jätä oman onnen nojaan kavereitasi. Alkoholi kuitenkin saa aikaan joissain ihmisissä hyvin äkkipikaista ja aggressiivista käytöstä, eivätkä he itse edes haluaisi aiheuttaa karmeita vaurioita uhreille, mutta tilanteet kai kärjistyy? Niin yhdessä väliin menolla voi estää oikeasti monien osapuolien elämät, esim. pahoinpitelysyytteen jälkeen ei varmaan saa töitä joten elämä on aika pilattu.
No ei pitäis ei. Kenenkään ei pitäis lyödä ketään, kenenkään ei pitäs vetää viinaa kaksin käsin niin että aggressiot purkautuu taksijonossa. Kaikkien pitäis saada olla ja elää rauhassa. Mutta kun se ei vaan mee niin. Yksi ihminen ei voi muuttaa maailmaa. Ja vaikka niitä maailmanmuuttajia olis suurin osa ihmisistä, jää edelleen se osa joka ei muutu vaikka mitä tekis. Ihminen pelkää itsensä puolesta ja se on ihan luonnollista. Myös tuollaisissa tilanteissa sitä pelkää. Ja vielä huonommaksi tämän tilanteen on tehnyt se, että se auttaja voi saada tuomion siitä, että on mennyt auttamaan. Ei ihmiset ole valmiita riskeeraamaan muiden puolesta. Ehkä vielä sen tyttökaverin puolesta, mutta harvemmin ventovieraan.
 
järkeä vähän
Olen täysin eri mieltä. Samalla tavalla väkivaltatilanteet tulee yllättävissä tilanteissa missä vain. Siksi ihmisillä pitää olla päässään malli että miten toimisi. Minusta olis hyvin ikävä lukea lehdestä että nainen kuoli pahoinpitelyn vammoihin - kaveri ei edes yrittänyt saada loppumaan tilannetta. Onko se sitten kansalaisvelvollisuus vai lähimmäisenvelvollisuus vai mikä, mutta aika sairasta jos täällä todella täytyy pärjätä niin omillaan, ettei edes lähimmäiset auta toisiaan.
ensin olit sitä mieltä ettei naiset tappele keskenään ja sun ainoa keino olisi kiljua. Nyt sitten jo olet menossa mihin tahansa väliin ja vaadit muitakin tekemään samoin. Ihan oikeasti soitto poliisille on varmasti järkevää. Ja onhan se ihan eri asia jollain polilla mitä jotkin katutappelut yms. Semmonen vielä että vastaan tappeleminen pahentaa kun vastassa joku selvästi vahvempi. Se että sä raapaiset jotain selvästi sua vahvempaa naista niin pahentaa vaan sun tilannetta kun se suuttuu. Bitch slappi on vaan välillä parasta ottaa vastaan ja antaa asian olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835267:
No ei pitäis ei. Kenenkään ei pitäis lyödä ketään, kenenkään ei pitäs vetää viinaa kaksin käsin niin että aggressiot purkautuu taksijonossa. Kaikkien pitäis saada olla ja elää rauhassa. Mutta kun se ei vaan mee niin. Yksi ihminen ei voi muuttaa maailmaa. Ja vaikka niitä maailmanmuuttajia olis suurin osa ihmisistä, jää edelleen se osa joka ei muutu vaikka mitä tekis. Ihminen pelkää itsensä puolesta ja se on ihan luonnollista. Myös tuollaisissa tilanteissa sitä pelkää. Ja vielä huonommaksi tämän tilanteen on tehnyt se, että se auttaja voi saada tuomion siitä, että on mennyt auttamaan. Ei ihmiset ole valmiita riskeeraamaan muiden puolesta. Ehkä vielä sen tyttökaverin puolesta, mutta harvemmin ventovieraan.
Miten eläisit loppuelämäsi tietäen että jätit sun oman ystäväsi kitumaan sinne oman onnensa nojaan? Millainen ihminen kääntää kirjaimellisti selkänsä toisten hädälle? Ihminen itse asiassa tuossa tilanteessa toimii aika uhkarohkeasti ja unohtaa oman kipunsa äkkiä, vaikka sattuisi pahastikin. Sillä tavoin ihmiset selviytyvät pahoista onnettomuuksista ja vasta jälkikäteen muistavat kui paljon siinä sattui.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29835299]Jos tuo ****** on se sana, minkä epäilen sen olevan, ollaankin oikein herrasmiesmäisyyden sydämessä.[/QUOTE]

No aika röyhkeästi äijä käänsi selän vain ja jatkoi moovejaan, vaikka hyvä ettei verta nenästä alkanut tulla mulla, sepä oiskin ollut piste iin päälle. =D Tärähti niin kivasti.
 
"Entinen Ksantippa S."
No aika röyhkeästi äijä käänsi selän vain ja jatkoi moovejaan, vaikka hyvä ettei verta nenästä alkanut tulla mulla, sepä oiskin ollut piste iin päälle. =D Tärähti niin kivasti.
Niin. Varmasti teki kipeää, mutta oli vahinko. Noin ne tilanteet siellä taksijonossakin etenevät. Kaikki alkaa vahingosta, yksi humalainen ei osaa tai tajua pyytää anteeksi riittävän hyvin ja toinen alkaa puolustaa omaansa tai naisen kunniaa.

Miehinen kunnia on ihan perseestä.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29835339]Niin. Varmasti teki kipeää, mutta oli vahinko. Noin ne tilanteet siellä taksijonossakin etenevät. Kaikki alkaa vahingosta, yksi humalainen ei osaa tai tajua pyytää anteeksi riittävän hyvin ja toinen alkaa puolustaa omaansa tai naisen kunniaa.

Miehinen kunnia on ihan perseestä.[/QUOTE]

Ja ylpeys. Onhan se, mutta mielummin sellainen kun välinpitämätön ja flegmaattinen nysverö joka ei reagoi mihinkään. Pahinta on muutenkin jos ihmisellä ei ole mielipiteitä, saati sitten jos ei kosketa edes toisten hätä omien silmien edessä.
 
Pessimisti
Oon saanut turvallisuus koulutusta (anteeksivaintaas) työn puolesta ja ollut tosi akuuteissa tilanteissa siellä, mm kerran työkaveri sai tuolista päähän täysillä josta tuli vakava aivotärähdys. Noita tulee usein että pitää toimia nopeasti ja saada järjestettyä apu, muut lapset ja se kuka riehuu niin kuntoon, ettei kellekään satu. Tiedän et ne menee nopeasti mutta niissä just on tosi tärkeää että kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Yksi ei voi lipsua koska sitten on kaikki kusessa. Eikä voi aikailla, mutta pienikin peliaika siinä että saa hälytettyä apua ja muut turvaan, riittävästi miehitystä toisille jne niin on avuksi. Tuossa tappelutilanteessa voi vaikka kuristusotteella ottaa hennosti ja yksi ottaa toisen jalan ja toinen toisen jalan.. Ja tyyppi on maassa. ;) Yhdessä se hoituu!
Oikeesti..? No ei mitään. Hyvä, että olet saanut turvallisuus koulutusta ja hommat on hanskassa.
 
"Entinen Ksantippa S."
Ja ylpeys. Onhan se, mutta mielummin sellainen kun välinpitämätön ja flegmaattinen nysverö joka ei reagoi mihinkään. Pahinta on muutenkin jos ihmisellä ei ole mielipiteitä, saati sitten jos ei kosketa edes toisten hätä omien silmien edessä.
Kaikkein paras olisi mies, joka taluttaisi mut syrjemmälle istumaan ja hakisi tiskiltä jäitä nenua varten. Eikä käyttäisi naisen kauniita ruumiinosia solvaustarkoituksessa.
 
Pessimisti
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29835339]Niin. Varmasti teki kipeää, mutta oli vahinko. Noin ne tilanteet siellä taksijonossakin etenevät. Kaikki alkaa vahingosta, yksi humalainen ei osaa tai tajua pyytää anteeksi riittävän hyvin ja toinen alkaa puolustaa omaansa tai naisen kunniaa.

Miehinen kunnia on ihan perseestä.[/QUOTE]

Mmm. Junttimainen kunnia nyt ainakin.
 

Yhteistyössä