Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835058:
Nyt on pakko kysyä, että oletko sä Happygirl koskaan ollut tappelutilanteessa mukana? Siis muussa kuin tuossa sun ja kaveris kissatappelussa? Tai edes nähnyt sellaista ihan vierestä? Mitään peliaikaa ei ole. Kaikki tapahtuu sekunneissa. Ihminen itsessään jähmettyy yllättävässä väkivaltatilanteessa moneksi sekunniksi ja siinä kohtaa, kun itse tajuaa mitä tapahtuu ja missä mennään, on tilanne joko ohi tai niin paha, ettei siihen kannata enää mennä kuin poliisin. Se mitä sä nyt teet on vähän sama kuin synnytystä suunnittelis. Sitä voi kyllä miettiä, mitä tekis siinä ja siinä kohtaa ja miten itse toimis ja mitä haluaa, mutta kun se tilanne tulee eteen yllättäen ja suunnittelematta, mikään suunnittelu ei enää toimi.

Mut kaunis ajatus kyllä.
Oon saanut turvallisuus koulutusta (anteeksivaintaas) työn puolesta ja ollut tosi akuuteissa tilanteissa siellä, mm kerran työkaveri sai tuolista päähän täysillä josta tuli vakava aivotärähdys. Noita tulee usein että pitää toimia nopeasti ja saada järjestettyä apu, muut lapset ja se kuka riehuu niin kuntoon, ettei kellekään satu. Tiedän et ne menee nopeasti mutta niissä just on tosi tärkeää että kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Yksi ei voi lipsua koska sitten on kaikki kusessa. Eikä voi aikailla, mutta pienikin peliaika siinä että saa hälytettyä apua ja muut turvaan, riittävästi miehitystä toisille jne niin on avuksi. Tuossa tappelutilanteessa voi vaikka kuristusotteella ottaa hennosti ja yksi ottaa toisen jalan ja toinen toisen jalan.. Ja tyyppi on maassa. ;) Yhdessä se hoituu!
 
"ama"
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta pakko kysyä että onko Päätön siis sitä mieltä että mies saa lyödä naista?

Itse kannatan tasa-arvoa monessa asiassa. Ja lyömistä en kannata ikinä. Oikein oksettaa toisiaan lyövät miehetkin. Mutta jos nainen on läpsäyttänyt puristelevaa miestä poskelle ja mies sen takia LYÖ, mikä mielestäni on eriasia kuin läppäisy, niin se ei ole oikein!

Jos mieheni läppäsee minua takapuolelle niin en ole siitä pahoillani mutta jos voimalla löisi niin suuttuisin ja paljon!
 
[QUOTE="ama";29835109]En jaksanut lukea koko ketjua, mutta pakko kysyä että onko Päätön siis sitä mieltä että mies saa lyödä naista?

Itse kannatan tasa-arvoa monessa asiassa. Ja lyömistä en kannata ikinä. Oikein oksettaa toisiaan lyövät miehetkin. Mutta jos nainen on läpsäyttänyt puristelevaa miestä poskelle ja mies sen takia LYÖ, mikä mielestäni on eriasia kuin läppäisy, niin se ei ole oikein!

Jos mieheni läppäsee minua takapuolelle niin en ole siitä pahoillani mutta jos voimalla löisi niin suuttuisin ja paljon![/QUOTE]

ei ole ja mistä tuo edes tuli mieleen :O
 
Oon saanut turvallisuus koulutusta (anteeksivaintaas) työn puolesta ja ollut tosi akuuteissa tilanteissa siellä, mm kerran työkaveri sai tuolista päähän täysillä josta tuli vakava aivotärähdys. Noita tulee usein että pitää toimia nopeasti ja saada järjestettyä apu, muut lapset ja se kuka riehuu niin kuntoon, ettei kellekään satu. Tiedän et ne menee nopeasti mutta niissä just on tosi tärkeää että kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Yksi ei voi lipsua koska sitten on kaikki kusessa. Eikä voi aikailla, mutta pienikin peliaika siinä että saa hälytettyä apua ja muut turvaan, riittävästi miehitystä toisille jne niin on avuksi. Tuossa tappelutilanteessa voi vaikka kuristusotteella ottaa hennosti ja yksi ottaa toisen jalan ja toinen toisen jalan.. Ja tyyppi on maassa. ;) Yhdessä se hoituu!
täytyy vaan toivoa ettet ikinä jodu mihinkään tositilanteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29835131:
en olis kerinny vaikka olisin ollu yhtä nopee kun joku usain poltti.
Kuitenkin menisit väliin jos jotakuta neitoa piestäis?
 
Oon saanut turvallisuus koulutusta (anteeksivaintaas) työn puolesta ja ollut tosi akuuteissa tilanteissa siellä, mm kerran työkaveri sai tuolista päähän täysillä josta tuli vakava aivotärähdys. Noita tulee usein että pitää toimia nopeasti ja saada järjestettyä apu, muut lapset ja se kuka riehuu niin kuntoon, ettei kellekään satu. Tiedän et ne menee nopeasti mutta niissä just on tosi tärkeää että kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Yksi ei voi lipsua koska sitten on kaikki kusessa. Eikä voi aikailla, mutta pienikin peliaika siinä että saa hälytettyä apua ja muut turvaan, riittävästi miehitystä toisille jne niin on avuksi. Tuossa tappelutilanteessa voi vaikka kuristusotteella ottaa hennosti ja yksi ottaa toisen jalan ja toinen toisen jalan.. Ja tyyppi on maassa. ;) Yhdessä se hoituu!
Nyt sä puhut tilanteesta, missä ollaan ilmeisesti jossain nuorisopsykiatrisella tms. Missä kaikki ovat varautuneita siihen, että mitä tahansa voi sattua. Missä ilmeisesti koko osaston henkilökunta on koulutettu toimimaan väkivaltatilanteiden varalta sekä niiden ehkäisemiseksi. Missä on ihan selkeää se, että kaikki lähellä olevat tulevat auttamaan tilanteen purkamiseksi.

Mikä on ihan eri asia kuin katuväkivalta. Se on täysin yllättävää, siellä ei ole mitään toimintamallia, ei ole sellaista tilannetta, että kaikki ympärillä olevat ottavat ohjat käsiinsä ja tietävät mitä tehdä. Katuväkivallassa voi lisäksi olla mukana muutakin kuin nyrkit (tai tuolit). Ihmisen luonnollinen reaktio on paeta. Myös niiden, jotka eivät edes ole osallisena tappelussa. Pois paikalta, ettei itselle satu mitään. Sitten sadan metrin päässä voi tulla sellainen ajatus, että jotain pitää tehdä. Ja viisainta mitä siinä kohtaa voi tehdä, on soittaa poliisille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29835160:
Nyt sä puhut tilanteesta, missä ollaan ilmeisesti jossain nuorisopsykiatrisella tms. Missä kaikki ovat varautuneita siihen, että mitä tahansa voi sattua. Missä ilmeisesti koko osaston henkilökunta on koulutettu toimimaan väkivaltatilanteiden varalta sekä niiden ehkäisemiseksi. Missä on ihan selkeää se, että kaikki lähellä olevat tulevat auttamaan tilanteen purkamiseksi.

Mikä on ihan eri asia kuin katuväkivalta. Se on täysin yllättävää, siellä ei ole mitään toimintamallia, ei ole sellaista tilannetta, että kaikki ympärillä olevat ottavat ohjat käsiinsä ja tietävät mitä tehdä. Katuväkivallassa voi lisäksi olla mukana muutakin kuin nyrkit (tai tuolit). Ihmisen luonnollinen reaktio on paeta. Myös niiden, jotka eivät edes ole osallisena tappelussa. Pois paikalta, ettei itselle satu mitään. Sitten sadan metrin päässä voi tulla sellainen ajatus, että jotain pitää tehdä. Ja viisainta mitä siinä kohtaa voi tehdä, on soittaa poliisille.
Olen täysin eri mieltä. Samalla tavalla väkivaltatilanteet tulee yllättävissä tilanteissa missä vain. Siksi ihmisillä pitää olla päässään malli että miten toimisi. Minusta olis hyvin ikävä lukea lehdestä että nainen kuoli pahoinpitelyn vammoihin - kaveri ei edes yrittänyt saada loppumaan tilannetta. Onko se sitten kansalaisvelvollisuus vai lähimmäisenvelvollisuus vai mikä, mutta aika sairasta jos täällä todella täytyy pärjätä niin omillaan, ettei edes lähimmäiset auta toisiaan.
 
Vierasmiess
Mun mielestä molemmat jotka lyö, tekevät väärin.

Tosi kova mies osaisi puolustautua muutenkin kuin lyömällä, vaikkapa nappaamalla kädet kiinni.
Joo mutta onko kovin terve ajatusmaailma jossa nainen voi hyvällä omallatunnolla käpertyä sen taakse, että mies ei muuta kuin ottaa kiinni ja rauhoittelee päällekäynyttä naista?
Kyllä sen verran pitäisi olla aikuisella naisellakin munaa, että myöntää saaneensa ansionsa mukaan jos aloitteellisesta lyönnistä saa lyönnin tms. voimaotteen osakseen.
 
Olen täysin eri mieltä. Samalla tavalla väkivaltatilanteet tulee yllättävissä tilanteissa missä vain. Siksi ihmisillä pitää olla päässään malli että miten toimisi. Minusta olis hyvin ikävä lukea lehdestä että nainen kuoli pahoinpitelyn vammoihin - kaveri ei edes yrittänyt saada loppumaan tilannetta. Onko se sitten kansalaisvelvollisuus vai lähimmäisenvelvollisuus vai mikä, mutta aika sairasta jos täällä todella täytyy pärjätä niin omillaan, ettei edes lähimmäiset auta toisiaan.
Sä et nyt ymmärtänyt ollenkaan. Kyse oli siitä, että väkivaltaan varautuminen on ihan eri juttu esim. jossain laitoksessa kuin kadulla. Siellä laitoksessa on se toimintamalli. Kaduilla sitä ei ole. Meinaatko sä oikeasti, että kun taksijonossa kaksi tyyppiä alkaa tappelemaan, niin sä rupeat siellä organisoimaan kiinnipitoa? "Sinä punapaitainen, jaloista kiinni! Lippispää, vasen käsi! Minihameneiti, soita poliisille!" Ja kaikki toimii käskyjen mukaanko? Kun ei tuo tahdo toimia edes sairauskohtauksessa. Siinä ei tarttis välttämättä saada kuin yksi ihminen soittamaan ambulanssin, mutta sekin on vaikeaa. Saati sitten jossain tappelutilanteessa, missä on vaara loukkaantua itse.
 
Pitää tähän väliin näin naisena kertoa tilanne joku vko sitten baari lattialla. Tanssin yhden jätkän ja rupesin laittaa ponkkarille tukkaa kiinni kun joku mies osui kyynerpäällään mun kasvoihin, täysin vahingossa mutta ei pahoittelut eikä ollut moksiskaan. Siinä oli tosi täyttä joten välillä voi tulla osumaa. Tää jätkä sanoi heti sille kaverille kulmat kurtussa että mitä ****** sä teet ja vei meidät syrjempään. Tuli turvallinen olo -pieni ele mutta just sitä toisista välittämistä ja herrasmiesmäisyyttä<3
 
vieras,
Joo mutta onko kovin terve ajatusmaailma jossa nainen voi hyvällä omallatunnolla käpertyä sen taakse, että mies ei muuta kuin ottaa kiinni ja rauhoittelee päällekäynyttä naista?
Kyllä sen verran pitäisi olla aikuisella naisellakin munaa, että myöntää saaneensa ansionsa mukaan jos aloitteellisesta lyönnistä saa lyönnin tms. voimaotteen osakseen.
Eli mielestäsi on ihan ok. miehen täräyttää litsarin poskelle antanutta naista nyrkillä naamaan esim. niin, että tulee hiusmurtumia kasvoihin ja toinen silmä muurautuu kokonaan umpeen?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä