Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
Miten mä muistelen, että sä olet useammassakin otteessa ollut heittämässä akkaa niska-persotteella turvalleen milloin hietikkoon, milloin jonnekin muualle, vaikkei niissä ole ollut mitään puhetta siitä, että se nainen olis käynyt fyysiseksi ensin? Että semmoinen herrasmies täällä vauhdissa taas...
Kyseiset fiktiiviset tilanteet olivat sellaisia jossa nainen olisi henkisin väkivalloin väkisin rikkonut toisen omaa tilaa. Siinä vaiheessa jos puhe ei mene kaaliin niin niskasta nurmikkoon, sukupuoleen katsomatta.
 
iu
Kyseiset fiktiiviset tilanteet olivat sellaisia jossa nainen olisi henkisin väkivalloin väkisin rikkonut toisen omaa tilaa. Siinä vaiheessa jos puhe ei mene kaaliin niin niskasta nurmikkoon, sukupuoleen katsomatta.
Ja sä olet se, joka tulkitsee, milloin toisen olemassaolo tai kommunikointi rikkoo sun omaa tilaasi "henkisin väkivalloin"? Eikö fyysisen väkivallan aloittaja olekaan väärässä silloin, jos aloittaja olet sinä?
 
vieras,
Kyseiset fiktiiviset tilanteet olivat sellaisia jossa nainen olisi henkisin väkivalloin väkisin rikkonut toisen omaa tilaa. Siinä vaiheessa jos puhe ei mene kaaliin niin niskasta nurmikkoon, sukupuoleen katsomatta.
Jos tietäisin että mies on jossain naisen kanssa kahdestaan niin mä menisin sinne katsomaan että mitä tapahtuu.
Noin hirvittävästä "henkisestä väkivallasta" oli siis kyse.
 
Naista ei lyödä. Koskaan.

Se ei ole mitään stanan kilvenkiillotusta vaan syntymälahjana ja äidin opettamana selkärankaan kaiverrettu juttu.

Miestäkään ei saa lyödä. Homma ei me kuin leffoissa. Ja jos homma lyömätouhuiksi menee, niin sit jo kandee kaivaa ase esiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29836043:
niin just. elokuvissa.
No ei ole mikään vitsi päätön ystäväni.

Tos just naapurikylässä mannelauma päätti ottaa mittaa toisistaan. Lehtitietojen mukaan kuusitoista laukausta, mut ei ainuttakaan ruumista. Paskoja ampujia.

Mulla on toinen silmä sokea, mut väitän et näkevällä silmällä osaan puolesta kilsasta tikkuaskiin. Ja mä olen melko paska ampuja.

Noi lyömätouhut taas...mä en koskaan lyö ketään.
 
m1es
Tämä palsta kertoo kovin kummallisesta tasa-arvokäsityksestä naisilla.
Naisen lyödessä mies ei saa antaa takaisin, koska on fyysisesti vahvempi (keskimäärin).

Päteekö sama toisinpäin henkisessä väkivallassa. Naiset ovat (keskimäärin) verbaalisesti lahjakkaampia kuin miehet.
Seuraako tästä, että miehen hyökätessä sanallisesti naisella ei ole oikeutta antaa takaisin, vaan hänen pitää vain sivistyneesti poistua paikalta? Onko miestä sättivä/pilkkaava nainen "alinta kastia"?

Nainen, joka on sitä mieltä, ettei hänellä ole samaa vastuuta aloittamastaan väkivallasta kuin miehellä, alentaa itsensä holhottavaksi lapseksi eikä ansaitse tasa-arvoa muissakaan asioissa.
 
No ei ole mikään vitsi päätön ystäväni.

Tos just naapurikylässä mannelauma päätti ottaa mittaa toisistaan. Lehtitietojen mukaan kuusitoista laukausta, mut ei ainuttakaan ruumista. Paskoja ampujia.

Mulla on toinen silmä sokea, mut väitän et näkevällä silmällä osaan puolesta kilsasta tikkuaskiin. Ja mä olen melko paska ampuja.

Noi lyömätouhut taas...mä en koskaan lyö ketään.
mä en ole edes huono ampumaan mutta silti en ihmisiä ammu, ennemmin tarjoon luuvitosta.
ja toi kilometristä tikkuaskiin.. :rolleyes:
 
vieras,
Tämä palsta kertoo kovin kummallisesta tasa-arvokäsityksestä naisilla.
Naisen lyödessä mies ei saa antaa takaisin, koska on fyysisesti vahvempi (keskimäärin).

Päteekö sama toisinpäin henkisessä väkivallassa. Naiset ovat (keskimäärin) verbaalisesti lahjakkaampia kuin miehet.
Seuraako tästä, että miehen hyökätessä sanallisesti naisella ei ole oikeutta antaa takaisin, vaan hänen pitää vain sivistyneesti poistua paikalta? Onko miestä sättivä/pilkkaava nainen "alinta kastia"?

Nainen, joka on sitä mieltä, ettei hänellä ole samaa vastuuta aloittamastaan väkivallasta kuin miehellä, alentaa itsensä holhottavaksi lapseksi eikä ansaitse tasa-arvoa muissakaan asioissa.
Eikö se mies silloin kouriessaan naista takapuolesta tai mistä tahansa aloita sen, naisenko pitäisi vaan hiljaa kiitollisena alistua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29836131:
mä en ole edes huono ampumaan mutta silti en ihmisiä ammu, ennemmin tarjoon luuvitosta.
ja toi kilometristä tikkuaskiin.. :rolleyes:
En o koskaan kilsaa kokeillut. Mut puolesta kilsasta on tikkuaski tippunut. Näkö ny ei o enää entinen ja toinen silmä on sokea joten voipi olla että ei onnistu enää.

Mä en lyö. Ketään. Koskaan.

En edes lompakolleni pyrkivää mannea.

Jos löisin, niin löisin tarkoituksella tappaa ja siihen hommaan on saatavilla apuvälineitä.
 
Pessimisti
Eikö kenenkään mielestä ole hassua, että meidän yhteiskunnassa on tarve korostaa, että nimenomaan naisen lyöminen ei ole sallittua. Naista ei saa koskaan lyödä. Naisen lyöminen on väärin. Naisten pahoinpitelijät ovat sairaita. No joo. Tottahan se on, en mä vastaan väitä. Mutta tuon korostuksen kääntöpuoli on, että se väistämättä antaa mielikuvan, että miesten lyöminen on ihan ok. Tai vähintäänkin paljon lievempi teko.

Mutta ne asenteet on syvässä ja tulee ilmi tässäkin keskustelussa. Miestä saa lyödä. Ainakin, jos sen osaa perustella.
 
Vierasmiess
Eikö kenenkään mielestä ole hassua, että meidän yhteiskunnassa on tarve korostaa, että nimenomaan naisen lyöminen ei ole sallittua. Naista ei saa koskaan lyödä. Naisen lyöminen on väärin. Naisten pahoinpitelijät ovat sairaita. No joo. Tottahan se on, en mä vastaan väitä. Mutta tuon korostuksen kääntöpuoli on, että se väistämättä antaa mielikuvan, että miesten lyöminen on ihan ok. Tai vähintäänkin paljon lievempi teko.

Mutta ne asenteet on syvässä ja tulee ilmi tässäkin keskustelussa. Miestä saa lyödä. Ainakin, jos sen osaa perustella.
Ei mulle siitä suoraan tule oloa, että miestäkään saa lyödä. Mutta siitä tulee fiilis, että naisella olisi joku ominaisuus jonka avulla voi piiloutua lyönti-immuniteetin taakse. Saa ladella paskaa suustaan, saa olla agressiivinen miestä kohtaan, mutta herranjumala miehen pitää tilanteessa tyynnytellä nainen. Siitähän saa melkein käsityksen, että miehellä on sellainen velvollisuus jotta nainen saadaan "turvallisesta rauhoitettua <3 <3"
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29836488:
on se melkonen saavutus puolestakin kilometristä, kiinnostais oikeen nähdä välineet millä tuo sujuu :confused: . ja edelleen ennemmin mottaan nyrkillä kun ammun jos pakko on.
niimpä, tuommoseen suoritukseen tarvitaan kalustolta noin 1/4 MOA tarkkuus ilman että tuuli tai ampujan virhe heikentää tarkkuutta yhtään

normaali kaupasta ostettu pyssy + patruunahan pääsee yleensä noin 1 MOA tarkkuuteen
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Vierasmiess
Niin, pitäisi vissiin osata olla lyömättä jos ei halua saada nyrkistä.
Aivan. Minusta kovaa läpsiminen pitää rinnastaa siihen, että nouset kehään. Aloitat fyysisen väkivallan toista kohtaan, joten pidän perinkummallisena jos tuossa tilanteessa alkaa itselleen pidättämään koskemattomuutta.

Vai voisiko mies esimerkiksi sohvalta karjaista naiselle, että tuoppas huora kalja mulle, ja siihen nainen vaan tyynenä tuo sen kaljan eikä verbaalisena otuksena ala tuollaiseen vastaamaan?
 

Yhteistyössä