Luovutettu munasoluhoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt löysin hinnat eli hoito maksaa noin viidestä kuuteen tuhanteen euroon riippuen käytetäänkö IVF:ää tai ICSI:ä, sisältäen lääkkeet. Yllätyksenä löysin hoidot; EMBRYO ADOPTION, joko passina tai tuoresiirtona. Hinta oli huomattavasti alhaisempi. En edes tiedä että tehdäänkö vastaavia hoitoja suomessa. Kaikkeen sitä törmääkin!! ;) VEKARA

Hei, juu lahjamunasolu hoito on tosiaan egg donation englanniksi. Hinnat on suurinpiirtein samat kuin mitä olen maksanut suomessakin (helsingissä). Venäjällähän ei ole näemmä tuota lakia joka suomeen tuli syksyllä eli luovuttajien ei tarvitse rekistöröityä joten tämä varma vaikuttaa lahjoittajien määrään.

Terkuin, Bea

Nyt on sitten viimeiset alkiot käytetty ja kahden alkion siirtoon pääsimme. Kolme selvisi pakkasesta, mutta vain kaksi siirtokelpoisia. Ei top alkioita, mutta ei kuulemma mitään huonojakaan. Neli ja kuusisoluiset siirrettäessä. Nyt ei auta muuta kun taas jälleen kerran odotella miten meitin käy ;) ! Nyt toivottelen väsyneenä reissaamisesta kauniita unia ja jaksamista kaikille. VEKARA :ashamed:

Miten olet itse jaksellut? Entä Maija ja Watrossi, mitä teille kuuluu? Jokohan Bea olet pian matkaamassa sinne pietariin? Täällä joulu käynnistelyt vauhdissa, vielä muutama päivä pitäisi työssä jaksaa... |O VEKARA

Vai mita naiset?

Ma olen viimesta paivaa duunissa ja huomenna aamulla sitten nokka kohti Suomea ja Saariselkaa. Odottelen menkkoja alkavaksi ensi viikon lopulla ja sitten tammikuun alussa pitaisi paasta siirtoon.

Ma tietysti laskeskelen taalla, etta koska Vekara saa testata - eikos se ole ensi viikon puolessa valissa? Ajattele jos saisittekin yllatysjoululahjan!

Lyyra, koska sulla on eka ultra?

Toivotan teille kaikille rauhallista joulua. Nautitaan kinkusta ja punkusta ja kerataan voimia ensi vuodelle.

Lampimia ajatuksia Watrossilta :wave:

Hei, tosiaan Pietarissa tuli käytyä ja nyt on jo hoitosuunnitelma tehty eli aloitamme hoidot siellä alkuvuodesta. Ihan mukava kokemus ja mielenkiintoista oli nähdä useita ulkomaalaisia pariskuntia odotushuoneessa (ruotsista, saksasta jne). Lahjasolu jonoa siellä ei ole eli siirtoon pääsee n. kuukauden sisällä siitä kun on käyty läpi kaikki testit ja tavattu lääkäri jne. eli jos teistä joku AvAlaisista aikoo harkita tuonne hoitoon lähtöä Suomen pitkien jonojen takia, voin ainakin näin ensikokemalta suositella. Varmasti teillä tuo paperien ja tietojen siirto käy jopa helpommin eikä mitään lisäkokeita ilmeisesti tarvita, jos tulokset ovat tuoreita.

Itse matkassa ja viisumin hankinassa on tietty oma vaivansa mutta jos tulosta syntyy niin who cares! Ilmoittelen sitten helmikuun puolella miten on edennyt jne.

Hyvää Joulua kaikille, rentoudutaan ja nautitaan =)

ja pitkästä aikaa. Kirjoitin eka viestini lokakuussa palstalla, mutta oikeastaan mitään ei ole tapahtunut. Jonossa ollaan edelleen ja odotellaan että luovuttaja löytyisi. Marraskuussa olin yhteydessä klinikkaan, mutta uusia luovuttajia ei ollut löytynyt :( Päätin odottaa tammikuuhun asti ennenkuin uudestaan kyselen koska muutenkin kiirettä riittänyt... Nyt on kohta uusi vuosi täällä ja toivotan teille kaikille Onnea Tulevalle Vuodelle!! Tsemppiä!

kaikille palstaijoille. Vuosi vaihtui ja luvassa taas uusia kuvioita. Meillä on nyt kaikki alkiot käytetty ja raskautta yhä toivotaan. Luovuttaja hakusessa ja hoito ajottuu helmi-maaliskuun vaihteeseen. Mieli on ihan levollinen ja nyt on aikaa puuhastella kaikkea mukavaa. Ollaan yhä aktiivisia palstalla ja jaetaan yhdessä kokemuksia. Mukava on olla seuraamassa myös raskauksia, jotka ovat alkaneet yhdessä jaettujen hoitojen aikana. Eli onnea vielä kerran odotukseen Lyyra ja pian me kaikki perässä tulemme!! Mukava olisi kuulla myös Lutuliinista. Terv. VEKARA ;)

Kirjoittelen paljon äidit 40+ osioon ja kesäkuun vauvoihin. Tänään juuri tuli soitto sairaalasta. Seerumiseula koholla, riski 1:58 (normaali olisi mun iällä 1:250). Kätilö tarjosi ylimääräistä ultraa ja lapsivesipunktiota, johon en aio mennä. Rakenneultra jo varattukin sairaalaan kuun loppuun, joten se saa riittää. Niskapoimua ei ollut ja jos ultrakin kunnossa, en aio huolehtia enempää. Kerroin uutena asiana soittajalle, että munasolu ei ollut omani, joten pitäiskö riskiluku vielä laskea 25-vuotiaan iällä. Hormonejakin on syöty. Keskustelee vielä lääkärin kanssa ja soittelee, jos on aihetta. Kyllä tässä monenlaista aitaa tulee ylitettäväksi, monet on jo onneksi ylitetty. Niin, sokeri oli koholla pissassa ja nyt seuraa sokerirasitus ja mahdollisesti insuliinipistokset. Iäkkään naisen keho vähän falskaa tuon sokerin kanssa ja päästää sitä läpi. En nyt muista kertooko tuo istukan toiminnasta jotain vai... no asiat selviävät matkan varrella.

lutuliini 16+2

Lyyra; Ihanaa kun kaikki kunnossa ultrassa ja vielä Onnea odotukseen! Olemme olleet jonossa nyt noin 10kk. Eka hoito oli toki kesäkuussa -07, mutta epäonnistui ja meidän alkiot eivät selivinneet sulatuksessa ei toiseen yritykseen ei koskaan päästy ja se oli tarkoitus tehdä elokuussa -07. Valitettavasti jouduimme jonon hännille silloin, eli nyt siitä on 5kk (yhteensä 10kk). Olin tänään yhteydessä klinikan kanssa ja valitettavasti tilanne ei ole edistynyt, 4paria ennen meitä ja 1 ainut luovuttaja! :(

En oiken nyt tiedä mitä pitäisi tehdä, kun tilanne ei kovin hyvältä näytä tällä hetkellä. Pitäisikö etsiä toinen hoitopaikka vai? Missä te muut olette hoidossa ja kuinka kauan olette olleet jonossa? Oletteko yskityisellä vai?

Mahtuisiko mukaan yksi uusi tulokas? Me ollaan jonotettu luovuttajaa puolitoistavuotta ja nyt vihdosta viimein sellainen löytyi. Eli hoidot päästään aloittamaan ja suunniteltu siirto olisi helmikuun puolessavälissä. Jännittää kamalasti, mutta oli ihanaa kun löysin nyt tämän keskustelupalstan täältä :heart:

Olen kans, melkein uusi täällä palstalla. On kiva kun saa vähän vaihtaa ajatuksia ja lukea toisten tarinoita!
Ihana kun teille on löytynyt luovuttaja! Me ollaan vielä jonossa ja odotellaan että luovuttaja löytyisi, mutta ennen meitä on 4 paria, niin voi olla että haetaan hoita muualta...

kaikille ja tervetuloa Klaara mukaan!! :flower: Mukava saada aina lisää poppoota mukaan ja uskon, että tämä palsta tulee olemaan sinullekin jonkinlainen henkireikä hoitojen aikana. Kaikki olemme kokeneet monenlaisia tunteita laidasta laitaan ja ainakin omalta osaltani sanon, että minua on helpottanut ja aina olen kummasti saanut poveria, kun mietteitä on saanut vähän purkaa samoja asioita läpikäyvien kanssa. Meillä takana kaksi hoitoa omilla soluilla, nega. Yksi luovuttaja, tuoresiirrossa kaksoset, raskaus keskeytyi viikolla yhdeksän. Saimme kolmetoista solua pakkaseen, joista yksi pas tehtiin suomessa, kolme riikassa, kaikki negoja. Jatkamme hoitosuhdetta riikassa, koska se on meille tullut jo tutuksi. Olin kuluneella viikolla sinne juttusissa ja lähiviikkoina ilmoittelevat tulevan hoidon kulusta (kun luovuttaja löytynyt). Ajoittuu kuulemma helmi-maaliskuun vaihteeseen. Mukavaa on ollut lukea Lyyran tarinoita, että sinulla kaikki hyvin ja toivonkin, että pysyisit aina palstalla kertoilemassa kuulumisia, vaikka raskaus kovaa vauhtia eteneekin!!! Ja samat sanat sinulle Lutuliini ja kovasti toivon, että raskautesi sujuisi ilman suurempia ongelmia. Ikähän tuo valitettavasti aina omat riskinsä, samoin kuin odotus luovutetulla solulla. Näin minulle kertoi lääkäri, kun aloin odottamaan kaksosia viime maaliskuussa (raskaus, mikä keskeytyi). Minulla alkaa ikä olla myös korkea, siksi kovin toivoisin jo onnistumista. Minulla edellinen raskaus 11 vuotta sitten ja silloikin sokeriarvot oli melkoisesti koholla (syntyi 4,5 kiloinen poika!) Nyt olen pitänyt huolta kunnosta, raskautta ajatellen ja toki muutenkin. Aina olen mielestäni syönyt kevyesti ja tykännyt liikkua, mutta nyt olen ollut entistä tarkempi asioiden suhteen. Sokeriarvot ovat hyvät, mutta kiloja pitäisi saada vielä vähän pois, mutta helpommin sanottu kun tehty!!! ...Tässäpä tuli taas tarinaa kerrakseen.., mutta sinulle Enkelitytön äiti tahdon ehdottaa, että soittelisit Tampereen ja Turun avan klinikoille. Miltä tuntuisi ajatus siirrosta riikassa tai pietarissa? Bealta tahtoisin kuulla hoidoista pietarissa, miten hoitosuunnitelma käynnistyi, ultrat ja lääkitys? Itse muistelen aikoja kun ihan vihreänä lähdin riikaan kuitenkin onnellisena ja iloisena saadessani tietoa paikasta ja toiminnoista Lutuliinilta. Nyt olen jo "konkari" muita ohjastamaa! Nyt toivottelen kaikille mukavaa ja pirteän talvista viikonloppua ja taidanpa lähteä taloa siivoamaan ja pyykkiä laskostamaan, jotta "nuoriso" ei marise, että ei sukkia löydy kaapista!! Watrossista, Maijasta, Ipusta ja Pirpanasta toivoisin kuulevani. Terv. VEKARA :xmas:

Voi jestas että voipi ottaa päähän!!!
Täällä olisi yksi luovuttaja joka on odottanut klinikalta jo syyskuusta asti että otettais yhteyttä mutta ei ole kuulunut mitään!! :o
Ja sama on vissiin ystävälläni jonka houkuttelin myös luovuttajaksi, ei ole kuulunut klinikalta yhtään mitään!
Täytyy ensi viikolla soitella sinne ja kysellä että mikä on meininki? Jos eivät kerta tarvii luovuttajia niin voidaan mennä jonnekkii muuallekki.

Mut ihanaa oli lukea että jollain ainakin oli onnistanut (Lutuliini?)!
Onnea teille kaikille!!

Mahtuisko teidän joukkoon vielä yksi uusi keskustelija/kuuntelija? Me olemme mieheni kanssa jonottaneet lahjoitettuja munasoluja nyt 1v 4 kk. Kerran oli jo lähellä ettemme olisi päässeet hoitoon.. muttta sitten soluja tuli niin vähän että toinen pariskunta sai ne vähäisetkin.. mikä tottakai on oikein:) Välillä tuntuu jo, että usko alkaa loppua tähän jonottamiseen:( Tuntuu ettei mistään tuu mitään.. aika kuluu madellen kun tätä asiaa ajattelee... Pitkään meni hyvin mutta sitten kun taas alkoi asiaa mietiskelemään liikaa niin tuntuu että ajatukset ei pyöri missään muussa kuin jonottamisessa..:( No ei auta kuin yrittää olla positiivisin mielin liikenteessä. Olemme jonossa Helsingin Väestöliitolla.. siellä taitaa ne pisimmät jonotkin olla. Lääkäri silloin alussa sanoi heti että 1-2 vuotta. Laitoin hoitajallemme s-postia viiikon alussa että kuinka monta paria jonottaa ennen meitä soluja.. en saanut siihen mitään suoraa vastausta vaan hän sanoi että ei ole mikään mahdoton ajatus, että jo kevät talvella meille suunniteltaisiin hoitoja.. kun luovuttajia saattaa tulla nopeastikin jne.. Olisin todellakin halunnut vaan tietää montako paria meitä ennen on. Meillä oli jo hoitojen alkuvaiheessa ristiinluovuttajakin.. mutta se sitten kariutui kun hänen avioliittonsa hajosi jne... Jotenkin vaan tuntuu että koko ajan ollut epäonnea kaiken kanssa. Siksi haluaisinkin "liittyä" tänne keskustelemaan asiasta.. ettei pää hajoa kun yksin mietiskelee:) Täällä kun varmasti kohtalotovereita riittää:)
Plussaonnea kaikille hoidoissa oleville/alottaville:)!!

Ei kannata lannistua Enkelitytön äiti ja Aliisa, sillä luovuttaja voi tulla nopeastikin. Itse laitoin meitä hoitavalle lääkärille sähköpostia tuossa joulukuun alussa ja hän vastasi meitä ennen olevan neljä paria ja epäili, että meidän vuoromme tulisi jossain kohtaa kesää. Postista kului muutama päivä ja saimme soiton lääkäriltämme, että meille oli löytynyt luovuttaja. Toki olemme kakkossaajia, joten vielä tämä voi mennä mönkään. Mutta täytyy toivoa ettei mene ja että hoidot onnistuisivat. Kun vaikka kuinka yrittää ajatella luovuttajan odottamisenkin positiiviseksi asiaksi niin siltin välillä tuntui juuri siltä ettei mistään tule mitään. Meille tämä hoito oli ainoa mahdollisuus tulla raskaaksi eikä muista hoidoista ole kokemusta.

Itse emme ole kertoneet muille hoitojemme luonnetta, joten oli todella helpottavaa löytää tänne teidän luoksenne. Saa vihdoin keskustella tärkeästä asiasta muiden kohtalotovereiden kanssa. Toivotan myös omalta osaltani plussaonnea kaikille ja onnea kaikille jo onnistuneille ja positiivisia ajatuksia luovuttajaa odottaville!!

Yhteistyössä