Luovutettu munasoluhoito

Täällä vietetään hiljaiseloa. Apteekista kävin hakeen Primaspanit ja Prednisonit valmiiksi. Menkkoja sitten vaan odotellaan tän viikon lopulle tai ens viikon alulle. Sit pääsee taas tositoimiin.

Tsemppiä kaikille hoidon eri vaiheissa oleville ja Piinailevalle Aliisalle erityistsempit

Bartsu

Kiitoksia tsempeistä kaikille!

Täällä kärsitty eilisilta ja tämä aamu migreenistä.. Niin pirusti harmittaa kun puoleen väliin päästiin ilman lääkkeitä.. Mutta nyt meinasi pää räjähtää niin oli pakko ottaa panadolia. Lääkärini sanoi että ei mielellään lääkkeitä mutta pahoihin kipuihin voi ottaa panadolia tai panacodia. Eihän ne kamalasti edes helpota.. mutta niin pahaksi migreeniksi tää ei ole menny, että oksentaa tarttisi niin vähän helpotti panadoli oloa.. Joutuuko muut koskaan käyttämään lääkettä alkionsiirron jälkeen?? Mulla on niin pettyny olo!! Yritin sinnitellä, mutta kipu vei voiton.. ja mä en helpolla antanut periks.. Olisin saikulla pari päivää jos en lääkettä olis ottanut.. nyt toiv pääsen töihin..

Täällä ei oikeastaan mitään tunteita rintojen aristelun lisäksi.. Ainoastaan sen oon huomannu että nälkä on ku jollain isolla otuksella.. ja ekan kerran ku plussasin ni nälkä pysy poissa koko ajan.. En tiiä.. No, nyt alkaa pp8 ja vielä en ole testannut.. kelatkaa.. mä oon malttanut.. ja aion malttaa sinne su:lle.. tai vähintään la:lle..:D Tosin taas on jotenkin niin epäluulonen.. ettei tästä voi tulla mitään ku ei aiemmistakaan oo tullu vaikka molemmat onkin plussia ollut. mutta aina ne on jäänyt kesken.. Mutta toivotaan ja rukoillaan parasta! Taitaa itku tullu jos nega on.. kun sitten on enää se yksi pieni toivon olki jäljellä.. ja sit taas odotetaan.. ja odotetaan ja odotetaan..

Meillä muuten kävi aika hassu tilanne tuolla vl:ssa.. Silloin kun meille tuli se ristiinluovuttaja.. niin pääsimmekin itse jonosta hoitoihin.. Lääkäri ei ole sanallakaan maininnut meille mitään meidän ristiinluovuttajasta.. hän kävi luovuttamassa sen jälkeen kun me olimme jo hoidoissa.. Ja nyt me ollaankin mietitty miehen kanssa kovasti sitä, että kun lääkäri monesti toitotti sitä, että vasta sitten kun luovuttaja on luovuttanut niin me pääsisimme hoitoihin.. niin onko meitä nyt kohdeltu vääriin? Eikö meillä tavallaan pitäisi olla ensipaikka jonossa? Mutta kun lääkäri ei ole maininnut sanallakaan koko luovuttajasta.. Vaikka tiedän että hän rakas ihana enkeli kävi luovuttamassa ja tuli hieno saaliskin ja siitä alkoi raskauskin.. Silloin kun meillä piti olla se ensimmäinen ristiinluovuttaja niin siitä lääkäri aina jutteli meidän kanssa.. mutta sehän jäi sitten kesken se ristiinluovuttajan hoito.. Mitä olette mieltä???? Koitin kysyä hoitajalta asiasta s-postitse.. mutta hän sanoi että hän ei kommentoi asiaan mitään.. että meidän pitää jutella oman lääkärin kansssa siitä...

Nyt koiria käyttämään pisulla...

Tuosta lahja-alkiohoidosta. Osaako kukaan neuvoa miten tuo hoito menee ja miten maksut?
Laitoin perj. Kristinalle viestiä ja vastaus oli et kyllä onnistuu, kunhan olemme omalta lääkäriltämme kysyneet mielepidettä. Lääkärimme mielestä ratkaisu on kokonaan meidän. Maanant. laitoin taas klinikalle viestiä hoidon aikataulusta, maksuista ym.
En ole saanut vastausta. :( :(
gerpera

Kaikki hyvin, jarru vaikuttanut. Valmis aloittamaan estrogeenin perjantaina. Ongelmana ainoastaan, että vähän yhteydenpito klinikkaan tökkii. Eli GERPERA, myös täällä!!

Klinikalla käydessämme saimme ohjelman mitä noudattaa. Viestien mukaan ultra oli kuitenkin siirtynyt perjantaiksi ja kuitenkin noudatan ohjelmaa jonka klinikalta saimme. Otimme sovitusti myös hormoni kokeen E2. Aamulla laitoin viestiä, että kumpaa ohjelmaa noudatan ja lähdin ultraan kun ei vastausta. Myöhemmin kuulin, että ultra ja labra perjantaina. Vastasin, että käyty jo, koska ei vastausta. Tämän jälkeen ei mitään kuulunut.

Uskon kuitenkin, että kaikki menee ihan ok. Eipä voi siitä vikistä, että noudatamme ohjelmaa, jonka käteen saimme. Jos tulee muutoksia, niin niistä pitää sopia.

Kaikille jaksamista ja kirjoitelkaahan ahkerammin.

T. Hoidoista vähän mietteliäs, mutta positiivinen :D VEKARA

Mie en myöskään ole saanut klinikalta mitään vastausta viime perjantain jälkeen maksoin eka
maksun torstaina viime viikolla ja valitsin luovuttajan sen jälkeen tuli viesti perjantaina että kiitos eka suorituksesta ja luovuttaja tulee olemaan luultavasti yksi listalta kristiina antoi luovuttajan numeron ja sanoi antavansa luovuttajasta lisää informatiota maanantaina, mutta ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.Hän kyllä pyyteli meilta testituloksia niin pian kuin mahdollista
saammekin ne varmaan tänään tai huomenna. Aika kummalliselta tuntuu tuo homma. Mie ajattelin, että niillä on siellä ongelmia sen minun luovuttajan kanssa,mutta en nyt sitten tiedä kun te muutkaan ette ole saaneet sieltä mitään vastauksia, toivottavasti on vielä pystyssä koko klinikka. Toivottavasti sulla nyt menee kaikki nappiin vekara kun nyt jo nuin pitkälle olette päässeet onnea kaikille hoitoihin ja hyvää päivänjatkoa

Eilen illalla tuli vihdoin odottamani viesti Kristinalta eli kyllä siellä hereillä ollaan ;) Laitoinkin jo viestiä takaisin eli minun hoitoni alkaa kunhan ensin maksan 1600e :$ :$ Niinkuin joku sanoikin että tuntuu et joka inahduksestakin pitää siellä maksaa. :whistle: Eihän siinä mitään mut kun ei vauvakuume ja paksu lompsa kulje aina käsikädes. :( :| =)

... ollaan taalla. Olen lahdossa huomenna reiluksi viikoksi Suomeen syyslomalle ja taas kerran olen intoa taynna kun paasen saunaan ja metsakavelyille ja saan syoda hernekeittoa ja kattoa salkkareita. =)

Vekara & co, voisiko Tartossa olla sama ongelma kuin Avan Riikassa muutama kuukausi sitten. Muistatko Vekara? Se mimmi, joka hoiti lahjasoluhoitoja oli sanonut itsensa irti tosi akkia ja siksi sahkoposteihin ei tullut vastausta.

Tata palstaa on kiva seurata kun aina tapahtuu jotain. Vekaralla on iso pyora pyorahtanyt kayntiin, Aliisa testaa, Piri menee ultraan jne jne.

Olen 23 viikkoa raskaana ja kaikki on hyvin - viimeinen kolmannes alkaa ens viikolla. Olen pikku hiljaa alkanut ostellut vauvajuttuja, tietysti suomalaista laatukamaa kuten Marimekon tuttipulloja ;)

Haleja teille kaikille
Watrossilta

Nyt on ollut töissä ja kotona niin kiirus ettei oo edes tänne kirjautua. Pikaisesti olen kuulumisia lueskellut.

Aliisalle tsemppiä piinistelyyn. Ja Vekaralle onnea tulevaan hoitoon. Milloin sulla on siirto?

Omaa napaa, että kävin eilen siirrossa. Ja nyt on sitten 2 kyytiläistä matkassa, ja toivotaan että siellä pysyisi. Toinen 5 solunen ja toinen 2 soluinen.

Nyt meillä sitten pakkanen tyhjä, joten toivotaan, että tää nyt onnistuisi.

Jaksamista kaikille hoitoihin ja oikein mukavaa päivän jatkoa.

-Cornelius-

GERPERA: Juu, mitään ei tosiaan tapahdu ennen kuin on hoito maksettu ja verikokeet otettu. Ja kannattaa kyseenalaistaa jotkut noista verikokeista, sillä ne kaikki ei todellakaan ole tarpeellisia, rahat vaan menee hukkaan. Niillä kaikilla arvoilla ei tee mitään, kun ei käytetä omia munasoluja ja on vielä lääkkeellliseen kiertoon siirto! Minä kysyin täällä Suomessa lääkäriltäni joka ohjaa hoitoa täällä ja hän kirjoitti Viron päähän miksi minulta niitä kaikkia ei tarvi ottaa. Eli ei otettu kaikkia ja kelpasi Eliten lääkärille silti. Toisinaan Kristiina tosissaan vastaa heti, mutta on mennyt minullakin useampi päivä välillä:(Siis aiotko tehdä hoidon yksin, ilman miestäsi vai hyväksyykö mies hoidon jos ei käytetä kummankaan soluja? Meille on siellä alkiot nyt valmiiksi valittuna ja lääkitys alkaa seuraavasta kierrosta, siirto vko 46-47 jos kaikki menee nappiin. Onnea teille hoitoon! Meitä onkin nyt monta Elitessä hoidossa:) Täytyy joutua, tytär mahataudissa:(

Hei kaikille,

Aika monella tapahtuu - varsinkin näköjään Elitessä. Toivottavasti siellä on vain joku hetkellinen työvoiman vajaus ja saatte pian vastauksia kysymyksiinne. Ei ole kiva odotella hoitosuunnitelman mahdollisia muutoksia... Parasta mahdollista onnea kaikille!

Oletteko kaikki joutuneet käyttämään jarrua tuoresiirrossa lahjamunasoluilla?
Minulle ei jarrua määrätty, vaikka oma munasolutuotanto vielä toimii. Voikohan nämä omat solut häiritä jotenkin lahjasoluista aikaan saadun alkion kiinnittymistä tms??? Olisi kiva, jos kertoisitte kokemuksianne jarrun käytöstä tuoresiirtojen yhteydessä.

ps. Ovumiassa minun ja mieheni osalta ei pyydetty mitään veritestejä, hivit ja hepatiitit oli kyllä testattu vasta helmi-maaliskuussa.

Voikaa hyvin, palstaystävät :wave:
Hillevi

ALIISA: Mä jouduin käyttämään juurikin viime kierroksella Panadolia, kun mulla oli useampana päivänä niin kamala päänsärky, että ei voinu juuri edes liikkua ilman, että heti rupes jyskyttämään. Yleensä mulla ei edes päätä särje. Mietin, et olisko se mulla silloin johtunut r-hormonista se särky. Panadol on kumminkin raskausaikana muutenkin ihan sallittu lääke, että sikäli on turvallinen, mutta eihän sitä tietty haluis mitään ylimääräistä sisäänsä kiskoa, kun muutenkin on niitä lääkkeitä jo ennestäänkin.

Tänne ei kuulu ihmeitä

Bartsu

Moi!

Ihanaa, että ihmisillä on taas hoidot lähteneet käyntiin! Kuulostaa vähän ikävältä tuo Tarton hidas reagointi, varsinkin kun itse on tottunut, että Riiasta ja Tampereen Avasta vastaukset tulee heti.

Täällä odotetaan jännityksellä huomista...toivottavasti kaikki on ok. Pahoinvointi ja väsymys jatkuvat edelleen. Tulen kyllä sitten heti kertomaan, mitä sieltä löytyi!

Aliisalle ja Corneliukselle voimia piinistelyyn!
Watrossille hyvää lomaa!
Gerpera: onko teille se lahja-alkio jo tiedossa vai joudutteko vielä jonottamaan erikseen sitä? Voimia sinulle hoitoihin! Toivottavasti tämä lahja-alkio tuottaisi teillä tulosta!

Huomiseen
Piri

ja ihanaa, että palstalla vilskettä :D .

CORNELIUS, meillä siirto 29-30.10. Laitoin tänään viestiä ultrasta ja hormonikokeesta, miten jarru vaikuttanut. Vaikuttaa siltä, että tehnyt tehtävänsä. Huomenna pitäisi alkaa estrogeeni limakalvon kasvattamiseksi. Odotan klinikalta vastausta. Ihanaa, että myös pääsitte siirtoon ja nyt vaan yhdessä toivotaan sitä onnistumista :hug: .

RONYAH, onko teille tulossa pakastetun alkion siirto (pareilta jääneitä alkioita) vaiko kahden luovuttajan tuoresiirto?

HILLEVI, missä teillä hoidoissa mennään?? Meillä menossa varmaan jo kymmenes hoito ja ensimmäisen kerran mukana jarru. Kuuluu tähän ns. pitkään kaavaan. Aiemmin mietin samaa asiaa miten oma hormoni toiminta vaikuttaa. Mutta mm. zumenonilla ja kaikilla vastaavilla lääkkeillä se vaikutus, että omaa ovulaatiota ei tapahdu, joten älä turhaan murehdi :hug: . Jarrun ja zumenonin käytön eroa en ymmärrä, sillä mielestäni molemmilla sama tarkoitusperä. Ainoastaan olen iloinen ja toiveikas, että välillä tehdään asioita toisin.

PIRILLE tsemppiä huomiseen ultraan. Uskon , että kaikki menee ihan hyvin :hug: .

WATROSSILLE "nettikummi" toivottelee ihanaa ja rentouttavaa suomen lomaa. Etpä tiiä miten onnellinen olen puolestanne, että pääsette törsäilemään (shoppailemaan) toukkaa varten. :hug:

Jaksamista koko upealle poppoolle, toivottaapi, VEKARA :p

Suzyanne
Tuosta Eliten yhteydenpidon hitaudesta, että kyllä mekin sitä hitautta välillä ihmettelimme, joskus meni toista viikkoa ennenkuin saimme sähköpostiin vastauksen, ja joskus taas samantien. Suurimmaksi osaksi saimme kuitenkin vastaukset 2-3 päivässä. Ainakin kerran hitauden syyksi paljastui joko Kristinan tai Andrein loma. Yleensä meille vastasi joko Kristina, tai Andrei itse.

Joku Eliten kävijöistä on muistaakseni myös pohdiskellut Kristinan ja Andrein suhdetta, sama sukunimi heillä on, eli joko isä ja tytär, tai mies ja vaimo. Minusta tosin ensimmäinen vaihtoehto vaikuttaisi todennäköisemmältä, ikäerosta johtuen, vaikka eihän siitä oikeastaan mitään voi päätellä. =)

Lahja-alkioista, että olemme tässä miettineet, luovummeko omista huurunenistämme,(5 kpl) vai pyydämmekö säilyttämään niitä. Olimme aluksi sitä mieltä että annamme ne muiden käyttöön, mutta kun miehen äiti ehdotti että voisi kustantaa jossain vaiheessa hoidon jos haluaisimme tälle vielä mahassa olevalle tulevaisuudessa sisaruksia, niin päätimme vielä odottaa ja säilyttää huurunenät. Ja tietty siksikin, että eihän tässä nyt vielä tietty voi olla mistään takuuvarma, kun viikkoja on vasta 10+1. Täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin.

Viime viikolla ainakin oli pikkukaverilla kaikki hyvin, kun ultrassa kävimme häntä toisen kerran ihmettelemässä. Siellä se kovasti käsiään heilutteli, kun oli juuri sellaiset itselleen saanut. :heart:

Eilen loppui estrogeeni, ja keltarauhashormoni loppuu kahden viikon päästä, eli vkolla 12. Tänään tuli vähän kuumia aaltoja, se säikäytti, mutta onneksi tiedän sen kuuluvan asiaan kun ei ole omaa hormonitoimintaa, ja onneksi niitä ei tullut kuin sen kerran, ihan lieviä. Soiton kuitenkin hätäpäissäni Fertinovaan, ja sieltä rauhoiteltiin, että kyllä se on ihan turvallista lopettaa lääkkeet, kun istukka erittää hormoneja. On vaan niin outoa lopettaa ne, kun on kohta 12 v. hormonikorvaushoidolla ollut. Mutta onhan se pakko uskoa, ja olla stressaamatta. :whistle:

Peukutuksia Pirille, odotan jännityksellä huomista!! :flower:

Aliisalle ja Corneliukselle piinis-tsemppiä!! :wave:

Vekaralle hyviä limiksen kasvatteluja! =)

Piri: Meillä hoito vasta alussa, kesästä asti kylläkin jahkailtu. Lahja-alkiota ei vielä valittu kun ei olla lompsaa vilautettu.
Vekara: Tuosta jarrusta voin kertoa sen verran, että minulle ei sitä ole koskaan käytetty ikäni vuoksi. Pelkkä zumenon ei nuoremmilla pysäytä omaa hormonitoimintaa vaan tarvitaan ensiksi jarru ja ultrassa vielä seurataan että munasarjat "nukuksissa". Sitten alkaa limakalvon kasvatus esim.zumenonilla eli estrogeenillä, jolla ei ole mitään yhteistä jarrun kanssa. Näin minä olen ymmärtänyt ja minulla pelkkä zumenon on riittänyt.
Tsemppiä muille: mate-62, susyanne,kristiina-68,ronyah,ym.ym. :wave: :wave: :wave:

Aurinkoista perjataita kaikille!

Pirin uutisia malttamattomana tulin katsomaan...

Kiitos Vekaralle ja Gerperalle jarrun käytön selvityksestä. Täytyy toivoa, että Zumet sitten minunkin munasarjani pitäisi kurissa, kun hoito lähtee käyntiin. Nyt ei ole klinikalta kuulunut mitään tarkempaa aikataulusta - mutta ehkä he odottelevat luovuttajan kuukautisia ja laskevat sitten tarkan hoito-ohjelmamme. Meillehän on tehty aiemmin kaksi icsiä omilla soluilla ja yksi lahjamunasoluhoito, kaikissa on päästy vain tuoresiirtoon.

Mutta sokerina pohjalla, akupunktiohoitajani mukaan olen nyt luomusti raskaana. Ovulaatio oli vasta viikko sitten (ja hyödynnettinkin oikein kahdesti), mutta aika varmasti pulssidiagnostiikka hänen mukaansa asian paljasti. Oikeastaan nyt vähän hengästyttää ja aamuisin on palellut ja vetänyt suonta jaloista. No, hengästymisen voi selittää tukahdutetulla innostuksella, palelun yöksi auki unohtuneella saunan ikkunalla ja suonenvedon viileässä pyöräilyllä... mutta katsotaan miltä viikon päästä tuntuu. Akupunktiohoitajani on saanut kaikki alle 46-v lapsettomuuspotilaansa raskaiksi, vain yhdelle oli tullut keskenmeno - ja hän on tehnyt hoitoja jo 30 vuotta. Itse en asiaan vielä uskalla uskoa, mutta se jo on hienoa, että akupunktiolla on elimistöni ja kilpirauhaseni saatu virkistymään ja otollisemmaksi raskautumiselle.

Kaikille rentouttavaa viikonloppua ja plussakkaita olotiloja :heart: :wave:
Hilde

vaan testasin jo nyt. Oikeastaan hävettää sanoa, mutta testasin eilen illalla selkeän plussan. Aamulla testasin tänään uudestaan.. viiva oli haalea.. mutta nyt töistä tullessa testasin uudelleen ja oli selkeä viiva! Mutta mistä tuo aamupissan haalea viiiva?? Voiko johtua siitä kun juon iltaisin ennen nukkumaan menoa n.0,5 l vettä??? Tämä kun osittain ehkäisee minun migreeniä.

Tuo viivan väri on muistaakseni nyt aika sama kuin silloin ensimmäisellä kerralla.. eli voisikohan tarkoitttaa, että olisin raskaana?? En kyllä uskalla iloita kun edelliset kerrat on mennyt miten on.. Mutta viime kertaan verrattuna tuo on kyllä nyt ihan selkeä viiva! Nyt vaan toivotaan että se pysyisi vahvana. Enää testaan su:na viimeisen testin ja ti:na verikokeeseen.. Pitäkää peukkuja!

Tsemppiä kaikille! Malttamattomana odottelen Pirin ultrauutisia.... Palailen vielä myöhemmin. Oli nyt vaan pakko tulla kertomaan...

Terve!

Ultrassa meni hyvin! Yksi vauvelin alku siellä köllöttelee, 12 mm vastaa päiviäkin eli eletään nyt rv 7+3!!! Tosi hyvä ja ihana juttu! Nyt sitä uskaltaa jotenkin taas kunnolla iloitakin!!!!

Ihanaa, jos Hillevi olisi luomusti raskaana!!!! :heart: :heart:

Aliisalle onnittelut plussasta!!!! :flower: :heart: Pidän peukkuja, että plussa pysyy plussana!!!!!

Ihania kuulumisia!

Piri ja toukka

VEKARA:Meidän hoito on pakastesiirto. Mutta kävi niin hyvin, että meille on varattu alkioita, mitkä on muodostettu munasolun luovuttajan ja siittiön luovuttajan soluista eli ei ole pariskunnan alkio. Joku on aikanaan tehnyt tällaisen hoidon eli tarvinnut sekä siittiöt että munasolut ja luovuttanut sitten loput alkionsa. Kuvittelisin että onnistumisprossat on paremmat kuin olisi hoidoissa käyneiltä pareilta jäänyt. Toivottiin sinisiä silmiä luovuttajilta ja juuri näiden solujen luovuttajat ne omaavat. Saatiin ne kooditkin millä nähdään luovuttajien ominaisuudet, aika nuori nainen 20v. Suositteleeko ne Elitessä aina kortisonia? Ajattelin kysästä siitä Suomen lääkäriltä, vaikka tyttö alkunsa saikin ilman kotisonia. Vai onko se sitten niin, että minun elimistö ei hyli alkioita kun on kerran raskaus alkanut? En tiedä...mutta jos joku tietää?

GERPERA: Minulla lääkkeinä Progynova ja Lugesteron. Kortisonista ajattelin vielä kysästä lääkäriltä, josko ois tarpeen. Halusin samat lääkkeet ja saman annostuksen kun oli silloin kun aloin odottamaan tyttöä ja lääkäri täältä Suomesta kirjoitti ne. Jos pyydät Virosta niin kannattaa varautua lisäkustannuksiin! Kyselin silloin kaikkia hintoja kun ei tiedetty löydetäänkö lääkäriä Suomesta ja he kirjoittivat medical aprox 450e eli lääkityksen suunnittelu( en tiedä olisiko lääkkeet kuuluneet hintaan). Ja noi lääkkeetkin on tosi halpoja eli en ymmärrä mistä tuo 450e tulee.

PIRI: Onnea sykkeestä!!!

ALIISA: Onnea plussasta!!! Kyllä se plussa on jos kahta viivaa näyttää. Eikä niitä viivoja kannata vertailla edellisiin kertoihin. Minulla ainakin näytti keskenmenneessä ihan yhtä vahvaa viivaa kun tytöstä. Eli älä suotta sitä mieti, plussa mikä plussa!

Vihdoinkin sain viestiä klinikalta ja jälleen ystävälliseen sävyyn. Nyt vaan tuli sellainen tunne, että siellä mahtaa olla melkoinen kiire päällä. Kyllä oikeesti vähän kiukuttaa kun vastausta saa odottaa, varsinkin kun nämä asiat jokaiselle niin henkilökohtaisia ja myöskin tunteita paljon mukana. Kaikesta huolimatta luottamus lääkäriin säilynyt ja asiat menneet ihan ok eteenpäin.

Aloitin estrogeenin, ultra 22.10 ja sitten siirto 29-30.10. Pistäminen ikävää, mutta onneksi tuo ukko klaaraa :D .

ALIISALLE paljon :hug: . Nyt vaan yrität ottaa rennosti ;) .

PIRILLE onnittelut :heart: . Kaikki menee ihan hyvin!!

RONYAH; kuka määrää teille lääkityksen?? Zumenon-Lugestron?? Mitä teidän hoito maksaa?? Montako alkiota kuuluu hintaan??

Terkuin, VEKARA :wave:

kun palstalla vipinää ja mukavia uutisia.

Aliisalla onnentoivotukset tuplapunaviivasta :heart:

Piri oli varmaan ihana nähdä masuasukkisi :flower:

Cornelius toivon plussaa pukkaavan siirron jälkeen =)

Hillevi olisi todella huimaa tulla luomusti raskaaksi, pidän peukkuja

Watrossille rauhallista lomailua

Vekaralla näyttää olevan jo siirtopäivä tiedossa, toivon parasta :wave:

Muut tuntuvat jo olevan raskaana tai suunnittelevän hoitoja Eliteen. Keväällä ja kesällä kaikki kävivät Riiassa ja nyt onkin siis suunta kääntynyt Viroon. Luenko oikein, että Tarton hinnat ovat halvemmat kuin Riiassa, mutta hoidon järjestelyt hieman monimutkaisempia?

Minä siis tällä hetkellä peesailen, mutta käyn lukemassa palstaa ja olen kovasti hengessä mukana.

Onpas täällä mukavia uutisia.

Aliisalle onnittelut plussasta! Toivotaan, et täältä tulisi myös plussa.

Hilleville pidetään peukkuja, et nyt olis luomuilut tuottanut tulosta :hug:

Pirille myös iso :hug:

Vekaralle tsemppiä tulevan hoitoon =)

Omaa napaan sen verran, että sellaista menkkamaista kipua, jotenkin tuntuu ettei tää taaskaan onnistu. Tuntuu vaan nyt niin vaikeelta kaikki, viimeksikin oli samanlaista kipua ja negaa näytti. Ei tässä tietysti muuta, mut kun meillä ei enään pakksessa ole mitään mitä siirtäisi. Tietysti nyt pitäisi vaan yrittää olla murehtimatta etukäteen, mutta kun ei pysty. kai sitä yrittää varautua jo pahimpaan.

Mutta sateisesta lauantaista huolimatta oikein mukavaa viikonloppua.

-Cornelius-

Kiitoksia halauksista ja onnitteluista!!!! Kyllä tämä nyt vihdoin alkaa tuntumaan todellisemmalta, kun on nähnyt pikkuisen! =)

Cornelius: älä vielä menetä toivoa! Mulla oli ekassa raskaudessa kans kauheet menkkakivut ja odotin testaavani negan, mutta silti tuli plussa!!!

Lähdemme nyt lomailemaan ja nauttimaan syyslomasta, joten vajaan viikon päästä täällä taas!

Voimia kaikille!!!!

Piri rv7+4

Heippa sain vihdoin viikon odottelun jälkeen postia kristiinalta ja kattelin noita lääkkeitä joita
lääkäri oli mulle määrännyt minusta siinä ei ollut sitä kortisonia viitsitkö kattoa nämä lääkkeiden nimet onko samat kuin sinulla mie nimittäin haluaisin sen kortisonin käyttöön mulle määräsi
diphereline, estrofem,crinone mulla menee kait joulukuulle asti ennen kuin hoito valmis olin kyllä pettynyt olin niin toivonut että olisi ollut siirto jo marraskuussa mie vähän sain semmosen käsityksen että luovuttajien kanssa ongelmia koska ensin hän antoi mulle toisen luovuttajan ja nyt se olikin vaihdettu toiseen jos jaksat ja viitsit vekara kattoa nuo lääkkeet niin olisin kiitollinen ja jos sulla on se kortisonlääkkeen nimi niin laitatko mulle mitä se on niin voin tiedustella sitä kristiinalta että olisiko siitä apua myös mulle. Hyvää lauantai päivää kaikille

Kiitos kaikille onnitteluista!

Hätäisenä ja epäilevänä testasin viimeisen testin äsken. Viivahan siihen tuli. Nyt välillä selässä menkkamaisia kipuja.. siis alaselässä.. toiv ei tarkoita mitään pahaa.. En kestä jos taas menee kesken ennen ku ehtii kunnolla edes alkaakkaan.. Jos niin kuitenkin kävisi, niin onko olemassa jtn keinoja millä tutkittaisiin että missä vika voisi olla?? Jos aina yrittää kiinnittyä.. mutta sitten ei kuitenkaan jaksa kiinnittyä..

Voi olla että oon vaan niiin varautunu pahimpaan.. kun ed. kerrat menny miten menny. Nyt vaan odotellaan ti:hin että päästään verikokeeseen ja toivotaan että siellä plussa tulisi ja arvo olis lähemmäs 100..

Mukavaa iltaa kaikille!

Yhteistyössä