Luovutettu munasoluhoito

Hei! En ole ennen tänne kirjoittanut mutta seurannut olen, olen nimittäin käynyt lahjoittamassa munasoluja Treen Avalla jo kaksi kertaa, tulevaisuudessa varmasti vielä lisää. Tänään jälkitarkastuksessani sain kuulla tämän viimeisimmän vastaanottajan olevan raskaana, ja olen niin onnellinen heidän puolestaan että purskahdin itkuun, ja niitä onnen kyyneleitä onkin riittänyt pitkin päivää. Mieletön onnistumisen tunne, luovuttamisestani on ollut konkreettisesti jollekulle hyötyä! Pidän peukut kaikkien teidän puolesta pystyssä ja iloitsen onnistumisista kanssanne! Hyvää syksyä teille kaikille!! :flower:

Mulla oli muuten tänään aamulla herätessä ihan kamala olo.. tai no voiko sitä aamuksi sanoa kun klo 04 heräsin käymään vessassa.. sen jälkeen en saanutkaan enää nukuttua.. Mua pyörrytti vaikka olin makuulla.. tuntui ettei henki kulkenut.. ja aina kun oli nukahtamassa niin tuli sellainen olo että nyt ei nukahda vaan pyörtyy.. Yökkäilinki pari kertaa.. Mistähän tämmöinen olo? Oli aika hirvee tunne. Muutenkin viime päivinä pari kertaa kesken päivää ollut sellainen olo että pyörtyy.. eikä se kaukana ole ollutkaan.. Toiv ei ole mitään vakavampaa..

Ajattelin muuten huomenna soittaa terv.keskukseen, josko siellä vois käydä otattaan sen verikokeen kun VL:lla se maksaa taas sen 50? mikä alkaa tuntua jo melko isolta rahalta kun kaikki lääkkeet ja kaikki maksaa..

Joko se Vekara testasi la:na??? mitä testi sanoi???

Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Missä mennään

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia ........ haaveissa eka
aiemmin 2 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.08.08/Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2

Bardolino (30) 1.lahjasolun PAS ..TRE AVA...PP6...haaveissa 1-2

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.8/pp3 tänään... Haaveissa 2-3

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp1.....haaveissa 2.

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Listan päivitys
Klikkaa viestin lopussa painiketta "lainaa" ja kirjoitusikkunassa
poista
ekalta riviltä: (quote="alkuperäisen viestin kirjoittajan nimimerkki" )
ja viimeiseltä riviltä: (/quote)

Tervehdys taas.. mähän melkein yksin kirjoittelen täällä.. Mihin muut on kadonneet???

Mulla on taas hirveä olo.. Täyty oksentaakin pari kertaa, pyörryttää ja lämpökin taas nousi. Mitä tää oikein on? Onko muilla ollut tällästä? Mietin tässä taas jo päivystykseen lähtöä, mutta jos nyt vaikka saisin illalla unta niin kattoo sitten mikä olo on aamulla.. Vähän alko vaan pelottaan, etä mitä tää on :(

Aliisa, kuulostaa kamalalta olosi. Mutta samalla kuulostaa raskausoireilta. Toivotaan, että ne ovat niitä! :heart:

Meillä ensi viikolla suunnittelukäynti, toivotaan että saadaan kierrot kohdalleen luovuttajan kanssa ja lokakuun lopussa varsinaiseen solujen vaihtoon...

Missä Vekara??

Pinnaa kaikille piinistelijöille tai hoitoon pääsyä odottaville ja voimia kaikille!
Hilde :wave:

Onpas täällä taas tapahtunut paljon.

Juunille pahoittelut. :hug: Tuntuu niin väärältä, että ensin ns" annetaan" ja sitten se otetaan pois. Toivotaan, että seuraavalla kerralla sitten onnistaisi.

Suzyannelle onnittelut plussasta! =)

Ja toivotaan, että Aliisalla olisi kyseessä raskausoireet.

Onko Vekara jo testaillut? Täällä ihan jännityksessä ollaan. Toivotaan, että nyt sinua onnistaisi. Ja samoin myös Pirille pidetään peukkuja ja jos muita piinailijoita, tai hoitoihin menijöitä niin plussa puhalluksia täältä toivotellaan.

Ja ihana huomata, että munasolunluovuttajia on mukana. Iso :hug: teille. Ootte ihania!

Omaa napaa sen verran, että mulla olisi ollut pas siirto tällä viikolla, mutta iski Tallinan reissun jälkeen keuhkoputkentulehdus joten siirettiin pas seuraavaan kiertoon,. Ja se olisi tossa lokakuun alussa. Jännittää, ja nyt päätin, että haluan sen lääkkeelliseen kiertoon, koska en ainakaan tässä kierrossa ole kunnolla ovuloinut. Tai ei ne viivat siinä tikussa oikein ole väriä muuttaneet (tai se toinen ainakaan tummempi ollut).

Nyt toivottelen kaikille hyvää illan jatkoa. Ja tsemppiä hoitoihin!

-Cornelius-

ja mukavaa alkanutta viikkoa. Olen ollut vähän piilosilla, sillä kovin on ollut touhua suuntaan ja toiseen. MUTTA...testitulos näytti negaa, kuten jo aavistelinkin. EIPÄ kuitenkaan HÄTIÄ MITIÄ, ensi viikolla luovuttajan käynti klinikalla ja siitä se taas lähtee. Mieli on ihan positiivinen ja täysillä eteenpäin mennään :p !!

Kovin on paljon täällä palstalla tapahtunut, äkkiä ehdin vaan vilaista.

Viestiä en ole vielä ehtinyt laittaa WATROSSI ja HILLEVI, mutta jospa huomenissa päivä pysähtyisi hieman aiemmin ja ajatukset olisivat selkeäpiä ;)

JUUNILLE lähetän lämpimät halit, kovin olen pahoillani että raskaus keskeytyi :hug: . Nyt vaan yhdessä eteenpäin!!

Kiitos SUZYANNE, kiitos kun valaisit asioita :hug: :flower: . Toivottavasti olet jaksellut hyvin.

ALIISALLE paljon jaksamisia, toivotaan asioiden pian selkenevän.

LUOVUTTAJILLE kaunis kiitos :heart: ja koko meidän upealle poppoolle jaksamista omiin vaiheisiin toivottaapi yhä periksiantamaton VEKARA.

Kauniita unia |O

Toiv Vekaran tulos muuuttuisi plussaksi!

Itsellä nyt niin kovat alaselkäkivut, että tiedän kk:sten alkavan viimeistään huomenna.. Tää sama kipu on aina ennen kuukautisia.. En ole vielä saanut soitetuksi terveyskeskukseen.. en tiedä mitä sinne oikein sepostaisi, jotta pääsisi verikokeisiin.. :O Enkä kyllä oikein tiedä miten edes ehtisin tuonne VL:ttoon to aamuna ennen klo 0915 kun töitä on 6-14 ja autolla en viitti lähteä klinikalle kun siellä on niin huonosti autopaikkoja.. ja muutenkaan ei tekisi mieli maksaa sitä 50? verikokeesta jonka tuloksen nyt jo tietääkin..

Täällä on tosi synkkä ja sateinen pv .. Väsyttää tollanen ilma. Ei oikein viitti koirien kanssakaan lenkille.

Taidanpa mennä torkuille!

Moi!

Tosi ikävää Vekaran nega ja Aliisan tuntemukset.

Miten te olette päässeet terveyskeskuksiin niihin verikokeisiin vai oletteko käyneet yksityisellä? Mä kun kysyin Tampereen avasta asiaa, niin mulle sanottiin, että terveyskeskuksiin ne ei yleensä ota, mutta he voi antaa lähetteen yksityiselle. No omalla klinikalla täällä saan varmaan sen verikokeen ilman lähetettäkin, mutta ois tietty kiva päästä halvemmalla.

Muutenkin sanottiin, että pissatestin voi tehdä jo 14. päivä siirrosta, mutta jos se näyttää negaa, niin siihen negaan ei voi vielä luottaa (tosin jos on plussa, niin voi luottaa), vaan pitää tehdä 16. päivä uudestaan ja siihen voi sitten luottaa.

Eli saa nähdä, piinailenko itse sitten tuonne pp16 asti, jotta on sitten kerrasta selvä. Nyt vasta pp4...

Taas on ollut niin tiiviisti töitä, että just olen ehtinyt vaan kotona nukkumaan työvuorojen välissä, kun on iltaa ja aamua heti perään.

Aliisa: Mulla myös tänään kauheat alavatsa- ja selkäkivut, mutta noi lääkkeet edelleen pitää vuodon multa pois. Saas nähdä mikä niagara sieltä loppuviikosta meikäläiselle hyökkää...toisaalta SUN oireet vois kyllä kertoa muuten raskaudesta ja mulle on moni ihminen sanonut, että on raskauden alussa ollut ihan menkkamaisia kipuja, mutta ei tosiaan ole menkoista johtunut. Toivon nyt vielä kuitenkin, että veritestin tulos olis hyvinkin positiivinen.

Vekaralle negahalitus :hug:

Pirille vielä piinispinnaa roppakaupalla. Mä olen käynyt aina sairaalassa verikokeessa, mutta miellähän on maksusitoumus sieltä tuonne AVA:lle ja hoitsu aina sairaalasta vaan kysyy, että mihkä haluan mennä verikokeeseen ja sit mun toiveen mukaan tekee lähetteen. ei ole ollut siinä suhteessa ongelmia.

Corneliukselle tesmppiä sitten seuraavaan PAS:iin. Onhan se ihan hyvä, että sairauden takia hoito siirtyy, että se ei ainakaan pilaa sitten onnistumismahkuja.

Tänään tosiaan tuli töissä iltapäivällä aivan kauheat menkkakipujen tapaiset kivut. Otin kaksi Paracetamolia, kun en tyhmänä vieläkään muuta uskalla ottaa, vaikka tirdän että en ole raskaana...ja ne auttoikin onneksi vähän.
Huomenna se verikoe sitten ja pääsen hommissa eteenpäin.
Bartsu

Alkuperäinen kirjoittaja gerpera:
Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Missä mennään

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia ........ haaveissa eka
aiemmin 2 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.08.08/Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Piinistelijät

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.8/pp3 tänään... Haaveissa 2-3

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp1.....haaveissa 2.

Plussanneet

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Listan päivitys
poista

Hei! En tiedä oikein että mistä kyselisin tähän asiaan liittyen, ja tässä pinossa saattaisi löytyä vastauksia. Eli siis olen itse harkinnut tuota munasolujen lahjoittamista. Minulla itselläni on siis kolme tervettä lasta ja itse olen ihan perusterve 29 v äiti (migreeni minulla on, vaikuttaako se siihen voinko luovuttaa?). Haaveissa olisi itsellänikin vielä tulevaisuudessa lapsia.
Asiaan siis, eli minua mietityttää tämä uusi laki jossa lapsi voi täysi-ikäisenä selvittää luovuttajan nimen, eli siis onko kovin yleistä että vanhemmat kertovat lapselleen miten hän on alkunsa saanut? Entä kuinka pitkä tuo luovutusprosessi on ja onko silloin kuinka kipeä kun munasoluja kypsytellään? Sen vuoksi kysyn noista kivuista kun on kuitenkin 3 pientä hoidettavana. Ja pitäisikö omat lapset olla tehty ennenkuin luovuttaa ja vaikuttaako se sitten omaan hedelmällisyyteen. Olen myös kuullut että voi luovuttaa useamman kerran jos sama pari kelle luovutetut munasolut ovat menneet haluaisi lisää lapsia?
Anteeksi kun tungen tänne palstalle, mutta toivon että saisin teiltä ohjeita miten edetä asiassa? Kiitos jos jaksoitte lukea pitkän ja epäselvän sepustukseni!! =)

Terveisin mammuliini79

Hei mammuliini,

Tervetuloa vaan tälle palstalle :)
Hienoa kuulla, että sinunlaisiasi epäitsekkäitä naisia löytyy. :flower: Munasolun luovuttajista kun on kova pula ja jonotusajat hoitoihin monella klinikalla ovat venyneet kahteen vuoteenkin.

Tietääkseni ei ole tutkittua tietoa siitä, kuinka moni pari kertoo lapselleen hänen alkuperästään. Itse ehkä kertoisin jossain vaiheessa. Lain mukaan lapsen täytettyä 18v on hänelle hänen pyytäessään kerrottava klinikalta munasolun luovuttajan henkilöllisyys. Mutta jos lapsi on pitänyt tiettyä paria vanhempinaan ja heidän perheessään kasvanut, en oikein usko, että tällainen lapsi helposti kokisi munasolun luovuttajan mitenkään erityiseksi aikuiseksi. Varmaan voisi kiinnostaa nähdä hänet, mutta ei ehkä sen enempää.

Munasolujen luovutusprosessiin menee aikaa yhteensä ehkä noin kuukausi. Suunnittelukäynnillä selvitetään psykologista ja terveydellistä valmiutta luovuttajaksi ja tehdään joitain labrakokeita. Munasarjojen stimulaatio kestää kaksi-kolme viikkoa, jona aikana otetaan pistoksena munasoluja kasvattavaa hormonia. Itselläni (omaan käyttöön soluja kasvatellessani) on vatsa ollut turvoksissa lääkkeistä ja viimeisellä viikolla tärinäarka. Punktion jälkeen (riippuu mm. kypsyneiden munasolujen määrästa), toipuminen vaihtelee. Itse viimeksi harkitsin punktion jälkeen meneväni töihin ja edellisellä kerralla seuraavana päivänä kävin uimahallissa uimassa - mutta saalis olikin vain 5 solua. Mutta kokemukset vaihtelevat - tosin kolme lasta synnyttäneelle nämä lienevät aika pieniä kipuja synnytykseen verrattuna. Punktiopäivä ja tarvittaessa pari seuraavaa saa sairaslomaa ja on hyvä olla hissukseen.

Munasoluja voi luovuttaa useamman kerran, myös niin että ne eivät mene samalle parille. Luovuttajan raskaaksituloon myöhemmin stimulaation ei pitäisi vaikuttaa. Stimulaation aikaan käydään muutaman päivän välein ultrassa ja jos jotain riskaabelia todetaan, voidaan toimenpide keskeyttää.

Kannattaa etsiä netistä lapsettomuushoitoihin erikoistuneiden klinikoiden sivuilta lisää tietoa aiheesta tai vaikka soittaa jollekin klinikalle.

Terveisin Hillevi :wave:

Sadeiltaa kaikille,

Aina positiiviselle Vekaralle tsemppiä seuraavaan hoitoon. :heart: Pakkohan sen plussan on teidän kohdalle jossain vaiheessa osua.

Corneliukselle paranemisia ja onnea tulevaan PAS-hoitoon. :heart:

Toivottavasti edelleen piinistelijöille tulisi parempia testitluoksia, jokaiselle! :heart:
Minä sain lahjasoluhoidossa terveyskeskukselta HCG lähetteen ilmaiseen labraan, jos oikein muistan. Kannattaa ainakin yrittää, vaikka toimintaohjeet varmaan vaihtelevat kunnittain.

Tehdäänkös tuoresiirto lahjamuniksilla aina lääkkeellisesti (jarrut ja limakalvon kasvattajat), vaikka kierto olisi säännöllinen ja ovulaatio myös? Olisi niin helppoa, jos se voitaisiin tehdä luonnolliseen kiertoon.

Nyt taitaa sade vähän tauota ja pääsen pyöräilemään pois töistä...

Positiivista mieltä kaikille!
Hillevi

Kiitos Hillevi vastauksista! Selvensit monta asiaa näin nopeasti. Taidankin nyt ruveta urakalla viemään tätä asiaa eteenpäin, että jossakin joku lapseton pariskunta voisi minun pienellä avustuksellani saada oman pikku nyytin syliinsä :heart: =) Kiitos vielä kerran, ja mukavaa syksyä teille kaikille!

Suzyanne
PIRI, tuo neuvo että pp 16 vasta kannattaa tehdä pissatesti, on minusta tosi hyvä, sillä ainakin minulla se näkyi vasta tuolloin, vielä pp14 testasin negan. Jos olisin malttanut odottaa, enkä aloittanut hätäpäissäni testailemaan negoja jo pp8:sta alkaen, niin olisi minulta moni pettymyksen kyynel jäänyt vuodattamatta. :whistle:

Labrajutusta kyselit, minä olen päässyt ihan terveyskeskukseen hcg-testiin, soittamalla terveydenhoitajalle olen saanut lähetteen. Eivät ole kertaakaan siellä mitään ihmetelleet.

Malttia ja plussatuulia sinulle!! :flower:

VEKARA :hug: , jospa nega kuitenkin vielä muuttuisi plussaksi! :flower:

Omaa napaa, että vähän rauhoituin tuhruilun suhteen, kun terkkarikin sanoi että kivuton, niukka ruskea tuhru on täysin normaalia. Sitä on tullut vieläkin, mutta ihan vähän, pari kertaa päivässä. Mutta silti kytee jossain aivojen perukoilla pelko, entäs jos.. :/ yritän ain saada turhat pelon tunteet pois, järkikin sanoo ettei niistä ole mitään hyötyä, eikä ne ole edes aiheellisia. Minkäs sitä vaan itselleen mahtaa! ;)

Hcg-arvo oli tänään 7410, ja rv 5+6, terkkari sanoi että se on Ok. Ainakin viitearvotaulukoiden mukaan se menee viitearvojen sisäpuolelle, mutta taas huolestubut ääni siellä aivojen perukoilla sanoo että sen pitäisi olla jo enemmän..! :LOL:

Mitenhän sitä pysyy housuissaan sinne 15.9 ultraan asti, jotenkin kun osaisi vaan olla pelkäämättä etukäteen pahinta, mutta jotenkin tämä 100% hedelmättömyys ja vuosikausien lapsettomuuskriisi on saanut koko lapsensaannin tuntumaan enemmän kuin mahdottomalta juuri minun kohdallani, aina vaan tulee ajatus että ei se kuitenkaan onnistu..
:( En pidä kaikessa itseäni pessimistinä, mutta olen huomannut, että tässä lapsiasiassa olen kyllä enemmänkin pessimisti kuin optimisti. Mutta eipähän sitten ihan niin korkealta ehkä putoa..! :whistle:

Kuitenkin, hitunen optimismia ei tekisi minulle pahaa, ei ole mitenkään järkevää olla koko ajan pahojen aavistusten vallassa. Minulla olisi paljon opittavaa ihan uskomattoman positiiviselta VEKARALTA!!! :flower: :heart: :flower:

Todella ihanaa, jos olet lähdössä luovuttajaksi!

Itse sanoisin noihin kipuihin, että punktiossa saa todella tuhdin kipulääkityksen, joka kyllä on ainakin itselläni auttanut. Punktio on tuntunut lähinnä kuukautiskivuilta. Synnytyksen supistukset tuntuvat itsestäni pahemmilta.

Käsittääkseni munasolujen luovutus ei vaikuta omaan hedelmällisyyteen eikä kaikkien omien lasten tarvitse olla siinä vaiheessa vielä "tehtynä".

Ruotsissa ollaan jo siinä tilanteessa, että ekat luovutetuilla (siis ei anonyymeillä, vaan sellaisilla jossa lapsi saa myöhemmin tietää alkuperänsä) sukusoluilla syntyneet ovat jo parikymppisiä. Vähän aikaa sitten julkaistussa jutussa sanottiin, että ainakaan toistaiseksi ei ole ilmaantunut ketään, kuka olisi kysellyt alkuperänsä perään.

Kuten itsekin päättelit, niin kaikki eivät varmaan kerro, että kyseessä on ollut lahjamunasolu ja toisaalta psyoklogisten tutkimusten mukaan taas ne, joille se on pienestä pitäen kerrottu, eivät pidä asiaa minään eikä heitä biologinen alkuperä kummemmin kiinnosta. Ne joille se kiinnostus ja varsinkin ongelmat tulevat, ovat niitä, jotka saavat se yllättäen ja yleensä jonkun toisen kriisin keskellä tietää.

Toivottavasti innostut luovuttamaan! :flower: :flower: :flower: :flower:

Kiitos Suzyannelle tiedoista! Ehkä munkin pitää sitten vaan soittaa terveyskeskuksen terkkarille ja pyytää lähete, jos siltä tuntuu...

Pitää nyt ensin vaan malttaa odottaa, mutta faktahan on, että sitä koko ajan kuulostelee kaikenlaista, vaikka hyvinkin tiedän, että kaikenlaisia tuntoja ja kipuja saattaa olla ennen kuin testin tekee ja silti tulos saattaa olla kumpi vaan.

Iheellistä, kuinka sä Vekara jaksat olla noin positiivinen!!!! Menettekö jälleen Riikaan?

Tsemppiä kaikille!

Verikoeessa käyty ja tulos negatiivinen eli nyt saan luvan kanssa lopettaa lääkkeet ja odotella sitä niagaraa.
Maanantaina meen noihin hyytymiskokeisiin ja muuten pidetään hoidoissa kuukauden tauko jo etelänmatkankin takia. En viitsi sinne alkaa raahaamaan kortisoneja, asaa ja zumenonia. Johan ne tullissa alkais ihmetteleen mikä diileri mä olen :LOL:
Muuten olis voinu heti aloittaa kun menkat alkaa niin lääkkeet uudestaan.
No jos ehtis vaikka pari kiloa saada kuukauden aikana saada painoa pois, kun sitä hiljaa hiipien joka hoidon yhteydessä kertyy.
Onko teillä muilla noussu paino näissä hoidoissa?
Bartsu

Vekaralle pahoittelut negasta. Mutta sun asennetta täytyy ihailla. Sä oot mahtava, ja kyllä tän palstan "tukipilari". :hug:

Bartsulle mulla on kanssa tullut noita kiloja tän hoidon myötä. Ja ne on tulleet ihan huomaamatta. Ja sitä painoa on tullut + 5 kg. Ja kaikki mahaan, että kyllä on semmonen mahamakkara tuossa keskivartalossa, että ihan itseänkin hirvittää....nyt se on paineltava koiran kanssa pitkin pururataa, että ei housut kiristäis. Ei viitsisi lähteä uusia isompia housuja hommaamaan lihomisen takia. Tietty jos ois raskaana niin sittenhän sitä mielellään isompia pöksyjä ostelisi, mutta kun tää on nyt pelkkää läskiä :LOL:

terkuin

-Cornelius-

CORNELIUS...kiitos ..ja aika piristäviä noi sun makkara jutut. Täällä hoidoissa kertynyt myös muutama sellainen ;)

SUZYANNELLE ja PIRILLE jaksamisia. Kuinka olette voineet??

BARTSU, ihan hyvä lomailla ja jatkaa pirteänä jälleen... :hug:

Millä mielellä ALIISA??

Jaksamista koko poppoolle, yksityisviestit vihdoin lähteneet.

ÖITÄ, toivotteleepi väsynyt, mutta onnellinen VEKARA ;)

Moi!

Täällä on aika piinaavaa odotella...minkäänlaisia kummempia tuntemuksia ei ole. Vatsa hieman turvoksissa, mutta mistä sit lienee johtuu...mutta rinnoissa ei tunnu mitään, joskus nippailee vatsasta. No, eihän tässä voi kuin odottaa..

Piri pp6

Missä mennään

Aliisa (25) .. 1.PAS ../Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Hillevi (44) ... luomuilua ... Ovumia lokakuu ........ haaveissa eka
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Piinistelijät

Plussanneet

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp6.....haaveissa 2.

Listan päivitys
poista

Yhteistyössä