Luovutettu munasoluhoito

Kävin tänään verikokeessa ja arvo oli vaivaiset 31.. muutenkin tuntuu että viiva taas ollut haaleampi.. eli tuskin täälläkään raskaus alkaa:( Suru meinaa olla puserossa.. vaikka tätä osasin odottaakin. Hyväähän on se, että jtn on tapahtunut.. mutta mitään muuta hyvää ei olekkaan. En todellakaan usko, että tästä jtn alkaisi... Viikon päästä pitäisi uudessa kontrollissa käydä.. Ei nyt jaksa taas ajatella posit. Hoitaja sanoi että tuo arvo voi myös viitata siihen, että alkio olisi kiinnittynyt 1,5 päivää myöhässä.. ei voi tietää.. nyt täytyy vain odottaa.. ja uuteen yritykseen mentäessä täytyy taas olla kk välissä.. eli aikasintaan parin kk:n kuluttua sitten uusiin hoitoihin...
 
Aliisa, monentenako pp'na testi on tehty? Oikeestihan se on hyva merkki, etta arvot ovat nousseet - sama juttu Bartsulle. Ja eiko teilla molemmilla ole viela huurunenia pakkasessa?

Vekara, oletko sa pistanyt sita yksityisviestia? Olen kadottanut gmail'in salasanan, joten pistathan viestin tanne Kaksplussan palstalle. Varmaan sanomatta jo arvaat kuinka jannitan sinun kanssa, vanha piinailijakaverini :heart:

Mulla tuli tanaan 4.5 kuukautta tayteen ja olen alkanut tuntea vauvan liikkeet. Ja naiset, ma muistan hyvin ne hetket kun tuli negaa tai muuta vastoinkaymista ja ajattelin, etta ei hitto tasta tule yhtaan mitaan. Ja kuitenkin tuli eli tsemppia teille kaikille oikein olan takaa.

Watrossi
 
Aliisalle kuitenkin vielä tsemppiä, että arvot olis nousussa :)

Watrossi. Olen juu hyvin hyvin tyytyväinen, että sain elämäni ekan plussan kuitenkin, vaikka nyt lopputulos ei ollut se toivottu. Antaa toivoa tulevaan. Meillä on 5 pakkasukkoa vielä jäljellä ja ne on sit ne meidän vihonviimeiset.

Suzyanne: Milloin aloitit tuon kortisonin syömisen? Aloitettiinko se heti kun kiertokin alkoi vai miten? Mullahan alkaa sit seuraavassa kierroksessa tuo kortisoni myös, kun sillä on kuulemma saatu niin hyviä hoitotuloksia ja sitten aloitetaan ASA-verta ohentamaan.

Vekaralle kuitenkin vielä peukkuja tuhruista huolimatta!

Tänään tuli lentoliputkin jo postissa
=)
Parin viikon kuluttua päästään lämpimään :)

Bartsu
 
Erittäin huonoja uutisia, sillä pahin pelkoni kävi toteen; sikiö oli kuollut kohtuuni rv:lla 7. Jouduin viime vkonloppuna tekemään lääkkeellisen abortoinnin kotona, joka otti kyllä koville. Hemoglobiinini laski muutamassa tunnissa hurjasti, pyörryin kotona. Menin ambulanssilla sairaalaan, mutta kotiuttivat pyörtymisestä ja heikosta olosta huolimatta. Aamuyöstä uudelleen ambulanssilla sairaalaan, verenpaineet ja hemoglobiini heittivät häränpyllyä, jouduin kaavintaan. Aamulla hemoglobiinini oli 70, sain pari pussia verta ja sitten kotiin. Nyt olen ollut vkon sairauslomalla ja jatkan vielä ensi vkon. Että tällaista. Ei tämä kyllä helppoa ole henkisesti eikä fyysisesti. Syytä sikiön kuolemaan on vaikea sanoa, mutta aavistelen kromosomipoikkeavuutta, jota pelkäsin jo siirtotilanteessa, niin huonosti alkiot olivat lähteneet jakaantumaan.

Palaan pinolaiseksi varmastikin jatkossa, nyt en kyllä jaksa miettiä mitään, ottaa niin voimille tässä arjessakin oleminen.

Toivotan kuitenkin onnea Aliisalle ja pidän peukkuja Watrossille. Muille piinaajille parasta mahdollista lopputulosta.

t. Juuni
 
Voi ei Juuni :( :hug: Ihmeellistä toimintaa tuolla sairaalassakin! Aivan älytöntä etteivät ottaneet sinua ns. tosissaan jo ensimmäisellä kertaa.. Kamalia oot joutunut kokemaan! Kovasti voimia sinulle!

Omaa napaa.. hetken rauhoittumisen jälkeen oon taas ihan positiivisin mielin. Osasinodottaa tuota alhaista lukemaa, kun testi näytti niin haaleaa viivaa mutta silti selkeää viivaa. Nyt ei auta kuin odotella. Positiivista on se, että molemmilla meidän yritys kerroilla on kuitenkin tapahtunut jtn.. ja se antaa toivoa tulevaan.. Tähän en oikein enää jaksa uskoa ja olen jo henkisesti valmistautunut negaan.. niin jos olisikin raskaus niin voin enää positiivisesti yllättyä.. Enää tosin mietittyttää että jos on kohdun ulkopuolinen tai joku muu.. mutta joo.. Näin mennään. Haen ma:na kaupasta ei niin herkän raskaustestin ja teen sen ti:na niin sitten näen jo siitä onko arvo noussut yhtään.. eilen meinaa vahvempi testi näytti negaa ja siitäkin tiedän sitten että onko arvo noussut vai mitä.. mutta uskoa ei tosin pahemmin enää ole.

Onneksi pakkasessa on vielä 2 yrityskertaa, jos ne selviää sulatuksesta. Sen jälkeen onkin sitten taas kahden vuoden jonottelu, jollei Ovumia saa tarpeeksi luovuttajia nyt syksyllä alkavassa kamppanjoinnissaan..

Niin ja Watrossi testi oli pp14 eli se ennen kaikkea tiputti mun uskon aika nolliin.. vaikka hoitaja sanoikin, että voihan olla että kiinnittyminen olis tapahtunut sen puolitoista päivää myöhässä.. mutta saa nähdä.

Mukavaa vkl:a kaikille!
 
Suzyanne
Juuni, voi ei! :'( Ihan hillittömästi voimia sinulle!! :hug: :hug:

Aliisa, käyt nyt läpi aika samoja fiiliksiä kuin minäkin kävin viikko sitten. Mullahan hcg-arvo oli pp11 vaivaiset 17, ja kotitestissä miinus, pp14 67 ja kotitestissä haalea viiva, ja pp17 415 ja kotitestissä erittäin vahva plussa. Ei ole mitenkään mahdotonta etteikö tuolle sinun arvollesi kävisi samoin, että se lähtisi hurjaan nousuun! Minulla on ensi ma testi, että näkee miten arvo on nyt noussut. Mutta, minulla on vaan jotenkin sellainen tunne tuosta kertamastasi, että raskaanahan sinä olet. Nyt vaan toivotaan, että seuraavassa testissä arvosi on satoja!! :flower:

Vekara, odotan jännityksellä, sormet ja varpaan pystyssä testitulostasi!! :flower:

Bartsu, en ihan tarkkaan muista koska aloitin tuon kortisonin, mutta melko varmasti kierron alussa, eli sen vikan kierron ennen alkion siirtoa.

Omia juttuja, että en mennytkään eilen vielä neuvolaan, sainkin samalle kellonajalle ajan Fertinovaan lääkärille, päätinkin alkaa käydä siellä, kun lääkkeetkin loppuvat pian, ja Eliten lääkäri oli sitä mieltä, että voin jatkolääkkeet täältä Suomestakin hankkia. Nyt on siis reiluksi viikoksi vielä Tarton lääkkeitä, ja sitten osa lääkkeistä vaihtuu, kun kaikkia samoja ei Suomesta saa. Eli Estrofem jatkuu, Progesteronum-ruiskeet vaihtuu Progesteron vagit-puikkoihin, Prednisolon jatkuu, Thromboass vaihtuu Primaspaniksi, ja Elevit Matrifoliniksi. Lääkitykset loppuvat eri aikoihin, mutta ainakin Estrofem ja Progesteron loppuvat 10 rv:n tienoilla.

Varhaisultra on 15.9, ja neuvolaan voin mennä vasta se jälkeen, tietty jos kaikki kondiksessa. Ultra jännittää ihan järjettömästi, mielessä kaivertelee vähän vieläkin se alun hcg:n hidas nousu, että jos se kuitenkin meinaa jotain epänormaalia..mutta pitäisi vaan yrittää olla miettimättä liikaa. Lääkäri oli aika hassu, kun kerroin että varhaisultra jännittää kovasti, niin hän sanoi että no, ainakaan kohdunulkopuolinen raskaus ei voi olla, koska se on yleensä munatorvissa, ja sinullahan ei niitä ole. :LOL: Tykkäsin kovasti lääkäristä, rento, huumorintajuinen ja epävirallinen tyyppi, tuollaiset lekurit on minusta ihan parhaita! B)

Kaikesta tulevaisuudenpelosta huolimatta, tapahtui mitä tapahtui, olen iloinen siitä että saan ekaa kertaa elämässäni kokea oikeita raskausoireita, ja niitä toivon ihan teille kaikille!!! :flower: :flower: :flower:
 
Hoh hoh, onpa täällä taas ollut ikäviä tapahtumia! :hug: Lohtuhalit Juunille, Bartsulle ja Aliisalle! Joskus sitä miettii, että voiko oikeasti koskaan tulla plussia, mutta onneksi niitäkin sitten aina silloin tällöin tulee.

Omaa napaa: tuli eilen Riikasta. Siirrettiin 2 8 soluista alkiota. Kohdunlimakalvokin oli sitten 9,3mm!

Ikävät uutiset olivat sitten ne, että niistä 22 jotka olivat lähteneet jakautumaan, oli torstaina vielä hengissä 21, mutta sitten perjantaina enää 5!!!!!!!!!!! Miten tässä voi tuollaista tipahtamista käydä? Useimmat olivat siis torstaina 4 soluisia, tai enemmän, muutama 2 soluinen. Mutta nämä 4 soluiset eivät sitten olleet enää perjantaihin mennessä jakautuneet kunnolla tai jos niin todella hitaasti ja niitä ei kuulemma kannata pakastaa. Mietin vaan sitä, että kun täällä Suomessa meille on aina tehty siirto parin päivän päästä punktiosta ja jäljelle jääneet on pakastettu silloin. Eli tuon aikataulun mukaan meille ois tehty siirto torstaina ja n. 19 ois jäänyt pakkaseen. No toisaalta yritän ajatella positiivisesti, että ne eivät silti olisi kaikki selvinneet sieltä pakkasesta. Toisaalta meidän Suomen klinikan lääkäri on sanonut silloin kun näihin IVF hoitoihin lähdettiin, että top hyvä alkio ei takaa raskautta ja joskus taas raskaus saattaa lähteä sellaisesta alkiosta, josta oli ajatellut, että tuo ei todennäköisesti selviä. Mutta nyt meillä siis jäi pakkaseen 3 alkiota 6-8 soluisia. Eli yksi kerta jäljellä, jos tämä ei tuota tulosta.

Niin ja vaikka etukäteen mulle sanottiin, että siirron yhteydessä saatetaan antaa kortisonia tai / ja ylimääräinen annos keltarauhashormonia, niin ei kuitenkaan annettu, vaan lääkitystä jatketaan samalla määrällä kuin tähänkin asti. Eli 5 Zumenonia päivässä ja 4 Lugesteronia.

Raskaustestistä lääkäri sanoi, että veritesti aikaisintaan pp12 ja virtsasta pp14. Mites tuosta veritestistä, oletteko te vain marssineet aamulla terveyskeskuksen labraan vai oletteko etukäteen soittaneet ja kysyneet, että tekeekö he sellaista?

Voimia kaikille pinolaisille.
piri pp1 (vai onko se tänään jo 2?)
 
Vielä sellainen kysymys, osaako kukaan auttaa?

Olemme olleet kyläpaikassa, jossa pari päivää vierailumme jälkeen puhkesi vesirokko ja meidänkin lapsi on nyt kuumeessa - mahtaakohan olla sitten kans vesirokkoa. Eli mitä mun pitäis tehdä, vai voinko tehdä mitään, käydä verikokeissa, että löytyykö multa vasta-aineita?? Lääkäri kun käski välttämään sellaisten ihmisten seuraa, joilla on joku tarttuva tauti ja kyllä mä tuon vesirokon olen itse lapsena sairastanut, mutta ei se kuulemma takaa, etteikö sitä voisi saada uudestaan. Vai pohtiako tätä vastan sitten, kun raskaustesti on näyttänyt plussan ja jos lapsi oikeasti saa sen vesirokon?

 
Missä mennään

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Gerpera (47).. 1. lahjasolu .. jonossa Riika....... 2 aikuista lasta

Hillevi (44) ... luomuilua ... jonossa Ovumia ........ haaveissa eka
aiemmin 2 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.08.08/Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1



Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2

Bardolino (30) 1.lahjasolun PAS ..TRE AVA...PP6...haaveissa 1-2

Aliisa (25) .. 1.PAS ..siirto 22.8/pp3 tänään... Haaveissa 2-3

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp1.....haaveissa 2.


Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)


Listan päivitys
Klikkaa viestin lopussa painiketta "lainaa" ja kirjoitusikkunassa
poista
ekalta riviltä: (quote="alkuperäisen viestin kirjoittajan nimimerkki" )
ja viimeiseltä riviltä: (/quote)

 
Piri: (Vesirokkoon sairastumisen jälkeen virus jää elämään hermosoluihin, josta se voi aktivoitua uudelleen aiheuttaen vyöruusuksi nimetyn taudin, joka ilmenee tavallisesti yli 50 vuoden iässä. Vyöruusun rakkuloissa on infektiokykyisiä viruksia, jotka voivat tarttua vesirokkoa sairastamattomiin ja aiheuttaa heillä vesirokon). Tuo kopsattu lääkäripalstalta eli minun käsittääkseni sinä et voi enää sairastua ko. rokkoon. Aliisa08: Toivon todella että sinun hcg noususuunnassa ja niinhän se onkin. Kaikille muillekin peukutuksia vaiheisiinne :wave:
 
Ei ole ongelmaa jos olet lapsena itse sen sairastanut.

Aliisalle varovaiset pahoittelut, vielä on toivoa!!!

Juunille rutistukset, olen pahoillani !

Tietääkö kukaan miten Ovumian jono on edennyt? en ole saanut aikaiseksi soittaa, mutta tietääkseni olemme 3. jonossa...

Typyliini
 
Piri, outoa.. Mikseihän niitä pakastettu.. Hirvittävää kun niin moni sitten ei selviäkkään:( No toivotaan että tämä tuoresiirto toisi sinulle plussan! Limis oli ainakin hieno!

Typyliini, me ilmoittauduimme jonoon elokuun puolen kuun paikkeilla ja silloin munasolun luovuttajia ei oltu vielä Ovumiassa alettu kamppanjoimaan.. aikoivat kyllä aloittaa nyt syksyllä... Mutta tuskin jono siis vielä edennyt oikein mihinkään..

Gerbera, juu jossain nousussahan se hcg on mutta nouseeko enempää niin se jää nähtäväksi. Nega on nyt otettu vastaan, joten jos alkaisikin raskaus niin se oli pelkästään positiivista.

mitä Vekaran piinailuihin kuuluu????

Voimia kaikille ja plussaonnea!
 
Suzyanne
Huh, onpa tuomiopäiväfiilis täällä. Heräsin viime alkuyöstä pissahätään, kävin vessassa, ja huomasin että paperiin tuli vähän ruskeaa tuhrua. Kovaa kipua ei ollut, mutta sellaista pientä menkkamaista. Nyt aamulla se tuhruilu oli loppunut. Tätä ennen ei ole vuotanut mitään. Nyt on rv 5+4. Pelottaa ihan hillittömästi, en tiedä uskallanko lähteä tänään kotoa mihinkään, kun kuulostelen vaan tuntemuksiani. Voi, kunpa matkalaiset pysyisivät kyydissä! :eek:
 
Ota Suzyanne rauhallisesti!! Mulle on aina sanottu, että rusehtava vuoto ei ole vaarallista, mutta kirkkaanpunainen on! Eli tuo voi olla ihan vaan kiinnittymisvuotoa! Ja mulla tosiaan oli edellisen raskauden kohdalla mennkamaisia kipuja piinapäivinä, kuten myös niiden jälkeen silloin alussa. Ja olen kuullut, että joillakin muillakin on ollut, eli ei sekään välttämättä ole mitään vaarallista!! Pidän peukkuja, että kyytiläiset pysyisi matkassa! Milloin sulla on eka ultra?
 
Suzyanne
Piri, eka ultra on 15.9, eipä onneksi yhtään jännitä.. :whistle: Olen googlaillut nyt koko aamupäivän ahkerasti, ja ainakaan lukemani perusteella ei näiden oireideni perusteella ole syytä huoleen, koskaanhan ei tietenkään tiedä.. :eek: En tiedä voiko kukaan olla minua pahempi hermoilija..! ;) Paljon plussapeukutuksia sinulle!!!! :flower: :flower: :flower:
 
Kiitos peukutuksista! =) Toivotaan tännekin hyvää tulosta!!!

No, musta tuntuu, että mä olen kans kova hermoilemaan, mutta nyt on sellainen olo, että mä en voi oikein tehdä mitään konkreettista sen puolesta, että alkio/alkiot kiinnittyis hyvin, joten pitää nyt vaan jaksaa odottaa.

Sulla on onneksi jo 15.9 ultra, mä saan vasta silloin to tai pe tehdä raskaustestin, jos siis odotan sinne pp13 tai 14 asti. Viimeeksi klinikalta sanoivat, että saa tehdä vasta pp16, kun silloin raskaus varmasti näkyy, mutta nyt sain siis nuo ohjeet. Ja vaikka tiedän itsenikin stressaajaksi, niin jotenkin tällaisissa mulla on sitten pitänyt pinna, että en ole alkanut aikaisemmin testailemaan, jotta ei sitten tartte jossitella ja pohtia esim. että muuttuisko nega vielä plussaksi. No, katsotaan kestääkö pinna tällä kertaa.

Mutta ota sinä rauhassa ja nauti tilanteesta! Eihän sulla ole enää kuin reilu viikko tuonne ultraan!! :D
 
anteeksi että tulen hyppimään tänne "väärälle palstalle" kun luovutettujen munien käyttö ei ihan vielä ole ajankohtaista.. mutta saanko kysyä pari kysymystä? Onko tosiaan niin että teidän kaikkien on pitänyt jonottaa se pari vuotta ennen munasolun saamista? Onko joku käynyt esim. Riikassa hoidoissa ja kuinka kauan odottelu silloin on kestänyt? Ja viimeinen ja ehkä vähän hölmö kysymys: onko mahdollista tuoda klinikalle joku läheinen nainen joka haluaa lahjoittaa sinulle munasolunsa vai toimiiko systeemi ainoastaan jonon kautta?
 
Juuni Olen tosi pahoillani!! :'( :hug: :hug:

Suzyanne Minullakin oli ensin ruskea vuoto, ja sitten myös kirkasta punaista verta, reilun viikon ajan alkuviikolla. Nyt menossa rv 19+4 ja kaikki hyvin!! :heart: Verenvuotoa näissä hoidossa on aika tavallista... Tsemppiä ja kovasti Onnea plussatuloksen johdosta! :heart:

piinajoille Kovasti tsemppiä teille ja plussa-uutisia toivotaan kovasti!! :heart: :flower:

Nega-saajille Lohtuhalit!! :hug: :hug:

Bea Toivottavasti rytmihäiriöt ovat vaarattomia! Olen itsekin lukenut että se on aika tavallista, ja suurin osa on vaarattomia!

Oma Napa Siis rv 19+4 menossa ja olo on aivan erinomainen! Vauvan liikkeet ovat jo nyt selkeitä, mutta tuleva iskä ei niitä vielä tunne. Välillä siellä pikkunen möllertää aivan hirveästi! :heart: :heart: Rakenne-ultra tulossa 15.9. =)

Syysterkkuja,
Enkelitytön äiti ja Toive
 
Mimi: Mä en ole varsinaisesti jonottanut kahta vuotta tähän lahjamunishoitoon, koska meidän luovuttaja on tuttu. Eli voi siis tuoda oman luovuttajan. Jos ei halua tuttua luovuttajaa niin voi tehdä myös niin, että jos on halukas tuttu luovuttaja joka olis suostuvainen luovuttamaan muille muniksia niin sinä pääset jonossa kärkeen ja saat sitten jonkun tuntemattoman soluja. No olipahan vaikeesti selitetty. Asiat vaan kannattaa tarkasti miettiä ja käydä läpi ennekuin hoitoon lähtee ja klinikat edellyttääkin psykologikäyntejä ennen näitä luovutushoitoja.
Ulkomaan hoidoista ei itsellä ole kokemusta.

Suzyanne: Onhan noi tuhrut ja pienet vuodot yleisiä keinoalkuisissa raskauksissa ja esiintyyhän niitä ihan luomuraskauksissakin. Mä olen myös tosi kova aina hermoilemaan, mutta täs hoidossa säilytin malttini, kunnes sit tuli se ihme hässäkkä noitten arvojen kanssa.

Enkelitytön äiti: __o// Kiva kuulla, että kaikki on mennyt hienosti. Ja liikkeetkin jo tuntuu! Varmaan mahtava fiilis :)

Pirille vaan piinispinnaa, odottavan aika on pitkä....

Itse odottelen vaan sitä keskiviikkoa, että saisin vihdoin nää lääkkeet lopettaa ja sen pirun vuodon alkamaan. Olo on helpottunut, kun ei enää tarvi jännittää. Olihan tossa pari viikkoa aika hermoja raastavaa jännitystä.

Bartsu
 
Mä oon ollut jotenkin todella rauhallinen tänään.. siis henkisesti rauhallinen.. Jotenkin semmonen kummallinen, mutta hyvä fiilis.. Oon vissiin niin hyväksynyt negan ku voi hyväksyä. Päätin etten turhaa hermoile.. to:na verikokeeseen ja se kertookin sitten mitä tulevaisuus näyttää.. Kaikki hyvät uutiset on vaan plussaa.. ja huonot on odotettuja. Lähinnä mua surettaa tuo miehen asenne.. se on niin kovin kovin toiveikas.. ja tiedä kuinka pahasti se romahtaa, jos/kun uutiset tulee to:na.. Jostain muuten luin että usein pakastesiirroissa alkio kiinnittyy tuoresiirtoja hitaammin.. mistähän tämä johtuu.. toivon että meilläkin olisi käynyt näin..

Aina kun meen vessaan niin odotam verenvuodon tulevan.. mutta ei ainakaan vielä ole mitään tullut. Raskaustestitki on käytetty loppuun, joten niitäkään ei voi tehdä. Saa nyt nähdä käynkö ostamassa enää edes testiä.. jotenkin vaan semmonen fiilis, että turhaan.. to:nahan sen näkee.. mitä turhaa stressaamaan..

Mukavaa su iltaa kaikille!

Terkuin stressitön Aliisa
 
En ole raskaana. Ei viiva vaan vahvistu.. pikemminkin heikkenee.. :( No, aina ei voi voittaa.. Nyt vaan odottelen kk:sia ja siinä pitää vissiin yks puhdas vuoto olla välissä ennen kuin päästään vielä yhteen yritykseen tänä vuonna!

Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 

Yhteistyössä